کتابفرازهاییازتاریخپیامبراکرمصلیاللهعلیهوآله_آیتاللهسبحانی.pdf
4.85M
#با_رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله
#ربیع_الاول1446
#ماه_ربیع_الاول
#17ربیع_الاول
#کتب_محمدی
🔴 #کاری_اختصاصی| کتاب فارسی، و خلاصهی آن، درباره رسولخدا صلیاللهعلیهوآله، باعنوان:
#فروغ_ابدیت
#فرازهایی_از_تاریخ_پیامبراکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
🩸 در تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبراکرم صلیاللهعلیهوآله
🔘 آیتالله #شیخ_جعفر_سبحانی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#ربیع_الاول1446
#در_محضر_علما
#ماه_ربیع_الاول
#تولی_و_تبری
#9ربیع_الاول
🔴 #کلامی_در_اهمیت_تبری_از_دشمنان_اهلبیت_علیهم_السلام
👈🏼👈🏼 حجتالاسلام #شیخ_علی_لباف در کتاب #مظلومی_گمشده_در_سقیفه کلام مرحوم آیتالله #سید_محمد_ضیاءآبادی را اینگونه میآورد که ایشان، میفرماید:
🩸 آنچه که شدیداً مایهی تأسف است این است که مشاهده میشود:
افرادی که یک عُمر از سفره گستردهی اهلبیت اطهار علیهمالسلام ارتزاق کردهاند و بهحکم عقل و شرع، موظّف بهتحکیم اساس مکتب آن انوار مقدّس عرشی میباشند، معالاسف، نمکنشناسی کرده و با قیافهای حق بهجانب و با حربهی موذیانه و غلطانداز دفاع از حریم (وحدتاسلامی!) دست بهکار تضعیف و بلکه تخریب ارکان مذهب حقّ تشیّع گردیده،
و یکی از دو رکن اصیل مذهب را که (تبرّی) یعنی بیزاری جستن و اظهار تنفّر از دشمنان اهلبیت علیهمالسلام است زیر سئوال برده و آن را مخالف قرآن و سنّت! قلمداد میکنند.
🩸 گاهی منصب امامت را جدا و مستقلّ از منصب خلاف ارائه می نمایند و گاهی در اصول اعتقادی نیز اعتقاد اصلی و فرعی ساخته و اعتقاد بهامامت را یک اعتقاد فرعی اجتهادپذیر معرّفی میکنند که منکر آن نیز مجتهد معذور است و در نزد خدا مأجور!!
و احیاناً رفتار و گفتار امام امیرالمؤمنین علی علیهالسلام را در برخورد با خلفا توجیه افترا آمیز کرده و آن حضرت را کاملاً راضی از خلاف آنها نشان میدهند!
🩸 گوئی فریادهای آن امام مظلوم را که از قلب دردناکش برخاسته است نشنیدهاند که میفرماید:
حَتَّى إِذَا قَبَضَ الله رَسُولَهُ صلی الله علیه وآله رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ وَغَالَتْهُمُ السُّبُلُ وَاتَّكَلُوا عَلَى الْوَلَائِجِ وَوَصَلُوا غَيْرَ الرَّحِمِ وَهَجَرُوا السَّبَبَ الَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَنَقَلُوا الْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَأَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ قَدْ مَارُوا فِي الْحَيْرَةِ وَذَهَلُوا فِي السَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى الدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِن.
📚 نهج البلاغه فیض، خطبه ۱۵۰ پایان قسمت دوم
[تا هنگامی که خداوند، رسولخود - صلی الله علیه و آله - را قبض روح فرمود، گروهی بهقهقرا برگشتند و راهها(ی گمراهی) آنان را بههلاک انداخت، بر آراء و افکار نادرست خویش اعتماد نمودند و از غیر رَحِم و خویشاوند (رسول اکرم) متابعت کردند (امام بهحق را خانهنشین کرده و دیگران را که شایستگی خلافت نداشتند روی کار آوردند) و از سبب (وسیلهی هدایت یعنی اهلبیت رسول) که مأمور بهدوستی او بودند، دوری کردند و ساختمان (دین و ایمان) را از بنیاد استوارش انتقال داده و آن را در جائی که سزاوار نبود بنا کردند، آنان معدنهای همهی گناهان و درهای ورود بههرگونه جهالت و حیرتند.
با سرگردانی و حیرت در رفت و آمد بودند و در بیهوشی (نادانی) به روش پیروان فرعون (از عذاب اخروی) غافل بودند.
گروهی از آخرت چشم پوشیده به دنیا متوجّه شدند و گروه دیگر از دین دست کشیده (از هدایت) جدا گشتند].
🩸 توجه بهاین نکته بسیار لازم است که:
مسئلهی تحقیق دربارهی مذهب حق که ضروریترین عامل حیاتی برای جامعه اسلامی است و ارائهی مدارک صحّت و اصالت آسمانی آن مذهب بهمردم و روشن نمودن فکر نسل جوان نسبت بهاصول و مبانی آن و دفاع از حریم مقدّسات آن، غیر از مسئلهی ایجاد اختلاف و تولید تشتّت در افکار و فتنهانگیزی بین گروهها است که متأسفانه افرادی بهبهانهی حفظ وحدت و اتّحاد، از بحث دربارهی حقایق مذهبی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به معتقدات و معارف، سخت میگریزند و احیاناً بحثکنندگان در اینگونه مطالب را هم متّهم بهفتنهانگیزی و تفریق کلمهی امّت و ایجاد رخنه و شکاف در حصار جمعیّت مینمایند.
🩸 گوئی این حقیقت را نادیده میگیرند که اتّحادی که عقلاً و شرعاً ممدوح و مقدّس است، اتّحادی است که بر مرکز حقّ تشکیل گردد و بر محور حقّ بچرخد وگرنه اتّحاد بر باطل (بهفرض تحقّق) اتّحاد نامقدّسی خواهد بود و نتیجهای جز زیان و تباهی و پوچی نخواهد داشت.
و طبیعی است که اوّل باید حق را شناخت و سپس مردم را دعوت بهاتّحاد بر محور حق کرد و این، نیاز به بحث و تحقیق همه جانبهای در مذهب دارد تا معلوم شود که:
(فماذا بعد الحقّ الّا الضلال) یونس/۳۲؛ آیا پس از حق جز ضلالت و گمراهی چیزی هست؟
📚 مظلومی گمشده درسقیفه، علی لباف، مقدمه، ج۱، ص۹_۱۱
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @safirehedayaat
47.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#ربیع_الاول1446
#لعن_دشمنان
#9ربیع_الاول
🔴 بت شکن ۴
شادمانۀ ربیع الاول
📥 دانلود شماره های قبلی :
🎞 بت شکن ۱
🎞 بت شکن ۲
🎞 بت شکن ۳
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @AmirGrali
.
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @Fishe_menbar
➖ بهدرخواست بعضی از دوستان کانال، #منبر_تایپ_شده، بارگذاری میشود..
➖ شمارهی (۳۹) _ سی ونهمین منبر، در موضوع:
درسنامه شرح کتاب عیون اخبار الرضا علیهالسلام
👈🏼 جلسهی اول
👈🏼 ۱۷ ربیعالأول ۱۴۴۶ق_ روز میلاد رسولخدا صلیاللهعلیهوآله و امامجعفرصادق علیهالسلام
انشاءالله قابل استفاده باشد، #دعامون_بفرمایید..
👇🏼👇🏼
ج01_درسنامهشرحکتابعیوناخبارالرضاعلیهالسلام.pdf
953.4K
#با_عیون_اخبار_الرضا_علیه_السلام
#اولین_بار_در_تلگرام
#درسنامه_عیون
#فیش_منبر
🌿 #درسنامه_کتاب_عیون_اخبار_الرضا_علیه_السلام
👈🏼 #دهه_ی_سوم_ربیع_الاول_1446_ق
مهر ۱۴۰۳شمسی
👈🏼 فیش منبرهای #ربیع_الاول1446
👈🏼 جلسهی اول
📚 مطالب مطرح شده:
۱. مقدّمهیاوّل: اهمیت یادگیری احاديث اهلبیت علیهمالسلام
_ مصداق ثقلین
_ روایات اهلبیت، همان روایت رسولخدا صلیاللهعلیهوآله
_ اهلبیت علیهمالسّلام حافظ دین
_ احیاء امر اهلبیت علیهمالسلام به نشر احادیث
۲. مقدّمهیدوم: درایت در روایات اهلبیت علیهمالسلام
_ معنای درایه
_ حدیث امامصادق علیهالسلام
_ دانش فقهالحدیث
۳. مقدّمهیسوم: شناختی اجمالی ازمرحومشیخصدوق
_ آثارشیخصدوق
۴. مقدّمهیچهارم: دربارهی کتاب عیوناخبارالرضاعلیهالسلام
_ احاديث/ترجمهها/شروح/در مدحکتاب/محتوایکتاب/انگیزه تألیف
۵. مقدّمهیپنجم: دربارهی دولت شیعی آلبویه ووزیرش صاحببنعباد
_ احیایشعائرشیعی/داشتنوزیرانشیعی/نامحاکمانشیعی/روابط با علمای شیعه
۶. مقدّمهیششم: کلمات علما دربارهی مرحومشیخصدوق
🔆کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @Fishe_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#با_علی_علیه_السلام
#9ربیع_الاول
🔴 #من_و_تو_باید_بگم_علی_علیه_السلام
هرکس که باین سلسلهٔ پاک جفا کرد
بد کرد نفهمید غلط کرد وخطا کرد
دیدی بدرک رفت و بروحش شرر افتاد
با آلِ علی هرکه درافتاد، ورافتاد
🩸 جشن پیروزی پرسپولیس😜 ، مبارک..
💔❤️🧡💛💚
🔘 مرحوم حجتالاسلام #شیخ_احمد_کافی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
ج07_تفسیرزبدةالتفاسير_مولىفتحاللهشریفکاشانی_متوفای988ق.pdf
14.21M
.
#کتب_تخصصی
#با_قرآن_کریم
#تفسیر_قرآن
#پی_دی_اف
🌿 #کاری_اختصاصی| کتابی ویژه مبلّغین ومحقّقین،
تفسیر #7_جلدی_عربی با عنوان: #زبدة_التفاسير
➖ پیشنهاد دانلود بهطلاب سطوح عالیه، محققان و اهلمنبر
➖ دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآلمحمد علیهمالسلام
🔘 مؤلف: مرحوم #مولى_فتح_الله_شريف_كاشانی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#نکته_های_تبری
#ماه_ربیع_الاول
#تولی_و_تبری
#9ربیع_الاول
🔴 #آرزوی_عجیب_عمر_بن_خطاب
👈🏼 عن الضحاک قال:
قال عمر: یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم، حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض من یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أکن بشرا (هناد حل، هب).
📝 از عمربنخطاب روایت است که گفت:
ای کاش من قوچ خانوادهام بودم،
و آنقدر مرا میپروراندند که چاقترین قوچان میشدم،
آنگاه هر کس را دوست میداشتند بهدیدارشان میآمد پس مقداری از مرا میپختند و مقدار دیگری را سرخ میکردند،
سپس مرا میخوردند و از آنها بهشکل نجاست خارج میشدم،
و بشر نبودم!!!
📚 کنز العمال، ج۱۲، ص۶۱۹
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سبک_زندگی_اسلامی
#نکته_های_تربیتی
#سخنرانی_تربیتی
#تربیت_دینی
🌿 #محیط_های_آموزشی_و_خطر_گناه_برای_فرزندان
➖ جلسه عصر جمعه آل ياسين| ۱۱ اسفند ۹۶ش
🔘 حجتالاسلام #شیخ_حسن_عرفان
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar