#مجلس
#ساخنار_مجلس
#مجلس_شورای_اسلامی
#ساختار_مجلس_شورای_اسلامی
✳️ ساختار داخلی مجلس:
🔹یکی از دلایل توجیهکننده برای ایجاد نهادهای موازی برای امر تصمیمگیری و تقنین در کشور، ساختار داخلی مجلس بوده است.
دلیلی که باعث تشکیل شورای هماهنگی سران سه قوه گردید، عدم پویایی، سرعت عمل پایین و منقطع بودن مجلس از واقعیات بود که به قول رئیس جمهور وقت در زمان جنگ اقتصادی حاکمیت نمی توانست تصمیمات مهم را به آن بسپارد.
🔸از آنجا که تحولات کشور منتظر اصلاح ساختار مجلس نمیماند طبیعتا ناکارآمدی مکانیسم داخلی مجلس به حذف این نهاد از تصمیمگیری های کلان می انجامد و آن را اخته می سازد.
ساختاری که اگر بخواهد یک تصمیم مهم در کشور(بسیار فراتر از قانون چک و حقوق سربازی) بگیرد با موانع مختلفی مواجه خواهد شد که با توجه به خلا های پروتکل های داخلی، نظارت های حجیم و ... می تواند سالها تطویل شود.
🔹در جریان مصوبه مولدسازی اموال دولتی، گرانی بنزین سال ۹۸ و شورای عالی کرونا با بعضی استدلال های درست تصمیمگیری از جریان مجلس خارج گشت و با جایگزین نادرست یعنی نهاد های موازی اصلاح گشت.
✳️ نهاد های موازی:
🔸شاید بتوان رابطه ناکارآمدی ساختاری مجلس و تشکیل نهادهای موازی را به قضیه معروف مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد.
🔹نهادهای موازی مثل شورای سران سه قوه که برای پوشش خلا ناکارآمدی مجلس ایجاد شدند(البته با نگاه خوشبینانه) اما در مجموع به ناکارآمد تر شدن مجلس انجامیده اند.
🔸وقتی حوزه تصمیمگیری و تقنین مجلس توسط نهادهایی که احتمالا سرعت عمل بیشتری دارند تقسیم میشود عملا گویا پارلمان از جایگاه سیاسی بودن و تصمیمگیری در کشور خارج شده است. هرچه این ساحت های تقسیم شده بیشتر شود، مجلس نحیف تر خواهد شد و به حذف از تصمیمگیری های مهم نزدیک تر می شود.
✳️ تفکر حاکم بر مجلس : تمشیت امور
🔹کلان تر از مشکلاتی که ساختار می تواند برای خارج شدن مجلس از جایگاه یک نهاد سیاسی ایجاد کند، فضای حاکم برمجلس مخصوصا در دوره های اخیر است.
🔹وقتی صرف اداره کردن و گفتار کارآمدی به عنوان راه حل اصلی مسائل کشور در یک نهاد سیاسی حاکم میشود، طرح های خروجی از این نهاد نمی تواند حامل یک ایده و افق برای کشور باشد و فراتر از آن هر زمان طرحی حول یک ایده نزاعی جدی ایجاد کند چنین مجلسی از پیشبردن آن هراس دارد و چنین طرح هایی به ثمر نمی نشینند.
🔸طرح صیانت، لایحه عفاف و حجاب و چند طرح دیگر از این جنس فارغ از آنکه چقدر مطلوب هستند اما حامل نوعی از ایده (هرچند اشتباه) از جانب بخش خاصی از مجلس برای کشور بودند، اما پرونده آنها نه به طور کامل بسته شده و نه به تصویب و اجرای کامل رسیده اند. پرونده هایی که تعیین و تکلیف نشدن آنها صرفا جامعه را در بلاتکلیفی نگاه می دارد.
🔹این رویکرد مسائل کشور را حل نمی کند و صرفا به حدی روند طرح های ناظر به آن را طولانی می سازد که وضع موجود حفظ شود. برای همین امر است که مجلسِ تمشیت نمی تواند(یا نمی خواهد) با مسائل واقعی کشور مماس شود و این موضوع اگر هم توسط مردم با این صورتبندی فهم نشود، حس خواهد شد. نهادی که توانایی حل مسائل واقعی و حتی نزدیک شدن به آن را نداشته باشد نمی تواند سیاسی باشد و مردم نیز نسبت به آن حسی نخواهند گرفت. خواه خرده موضوعاتی چون قانون چک نیز حل شود.
🔸مجلسِ تمشیت با نگاه تکنوکرات فرض را بر این گذاشته است که باید همه را راضی نگاه دارد و این با کارآمدی در طرح های خدماتی ممکن می شود(و حتی همین هدف نیز به خاطر دور بودن از مسائل واقعی احصا نخواهد شد)
🔹اما مسائل واقعی در کشور جریان دارد و عقب افتادن مجلس(و تمام نهادها) جامعه را نسبت به کارآمدی این نهاد دچار تشکیک خواهد کرد. اگر برای مسائل در جامعه تصمیمگیری نشود و صرفا به تطویل برای حل آنها امید ببندیم، گسل های اجتماعی پررنگ تر خواهند شد و گویی در یک میدان مبارزه دست از مبارزه کشیده ایم و منتظر وارد آمدن ضربات رقیب مانده ایم.
دشمنان چه در جنگ اقتصادی و چه در جنگ فرهنگی از بیموضع بودن نهادهای مختلف تصمیمگیر از جمله مجلس برای وارد کردن ضربات متعدد استفاده خواهند کرد و تحولات منتظر هیچ نهادی نخواهد ماند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#جاده_ابربشم
.
✳️ امضای تفاهم نامه چهارجانبه
✍#ابوقاسم
خبر مهم دیروز ،امضای تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای پروژه «جاده توسعه که خلیج فارس را از طریق ترکیه به اروپا متصل می کند، در سال ۲٠۲۸ تکمیل می شود بود
بر اساس پیش بینی ها ۱۷ میلیارد دلار برای تکمیل این پروژه هزینه می شود.
همان طور که عرض کردم مناقشات ژئوپولتیکی در خاورمیانه به شکل بی سابقه ای در جریان است و جنگ اوکراین و روسیه ،تنش ها در قفقاز و همچنین جنگ اسرائیل و فلسطین آثار مستقیم خود را بر الگوهای ترانزیتی و ابتکار بازیگران منطقه ای و بین المللی گذاشته است.
ابتکار اتصال خلیج فارس به اروپا از طریق بندر فاو( که بر اساس پیش بینی ها یکی از بزرگ ترین بنادر دنیا خواهد شد) و اتصال بندر فاو با ۱۲۰۰ کیلومتر ریل به خط ریلی ترکیه مهم ترین گام ترکیه در شرایط جدید خاورمیانه است،موضوعی که طبیعتا می تواند با استقبال چینی ها و هندی ها روبه رو شود.
تنها چالش اساسی کریدور راه توسعه حضور معارضین کرد و پ ک ک در اقلیم کردستان است که این موضوع نیز با توافقات پنهانی بغداد ترکیه و عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق در حال حل و فصل است
تکمیل کریدور شرق به غرب از طریق اتصال خلیج فارس به اروپا آن هم بعد از آنکه مسیر ترانزیتی و انتقال گاز قزاقستان_خزر_اذربایجان_تفلیس_جیهان ترکیه از قفقاز به نقطه تثبیت رسید بدون نیاز به جغرافیای ایران در حال انجام است.
همان طور که تاکید کردم انزوای جغرافیایی ایران در منطقه و حذف ایران از مسائل ژئوپولتیکی می رود که ایران را از نقطه مرکزی کریدور ها و ترانزیت ها حذف و به یک کشور معمولی حاضر در این ماجرا تبدیل کند .
بعد از شکل گیری چالش فلسطین و اسرائیل و حمله نظامی ایران به اسرائیل و شرایط امنیتی جدید منطقه کریدور عرب مد هند بکلی با چالش رو به رو شد
اردوغان از آتش بازی ایران در فلسطین اشغالی بدش نیامده و در لایه های پنهانی سیاست های ترانزیتی و تجاری خود و نگرانی هایی که از قبل نسبت به کریدور عرب مد(چون ترکیه را دور می زد)داشت از تفاهمنامه جدید برای اتصال شرق به غرب از طریق خلیج فارس_عراق_ترکیه خبر داد
سیاست های ترکیه در حوزه های ترانزیتی در قفقاز و خاورمیانه و همچنین سیاست های آبی آن ها در پروژه گاپ و داپ در شمال کشور امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را با خطر جدی روبه رو کرده است.
ترکیه سال هاست که بدنبال کریدور خلیج فارس به اروپاست و آن را پیگیری می کند اما تفاهمنامه اخیر میان ترکیه_قطر_عراق_امارات نشان می دهد آن ها عزم خود برای تکمیل این کریدور را جزم کره اند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
25.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دانشجو
#دانشگاه
#دانشجو_معترض
#دانشگاه_معترض
#کلیپ
موضوع: حمله به دانشجویان امریکایی، آغازی بر پایان جاهلیت مدرن
🎙کارشناس: #دکتر_محمد_اکبرزاده
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
4.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اقتصاد
#مشکلات_اقتصادی
#خل_مشکلات_اقتصادی
🔰علت طولانی شدن حل و فصل کامل مشکلات اقتصادی کشور چیست؟
🔺با تشدید تحریم ها از سال ۱۳۹۹،ساخت درونی قدرت اقتصادی از درونگرایی و بروننگری به پیشرفت از کانال نگاه به بیرون تغییر یافت.
🔺دولت از سال۱۳۸۵ از جایگاه اصلی خود یعنی نظارت ، کنترل و هدایت انحراف پیدا کرد.
🔸⏰زمان:۱۱۶ثانیه
🎙#علی_محمدی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#سرخابی
#استقلال
#پرسپولیس
#جهش_تولید
آقای رئیس جمهور ، بخاطر تحقق شعار سال هم که شده ورود نمایید و سریعأ لغو بفرمایید!
همه شنیدند و خواندند که سازمان فرابورس با انتشار اطلاعیهای نحوه و شرایط واگذاری سرخابیها(تیم های هزینه بردار دولتی پایتخت) را مشخص کرده است ولی باز هم متأسفانه در این انتقال و واگذاری بر خلاف عرف قانونی خصوصی سازی،اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات حکیمانه امام جامعه اسلامی(مقام معظم رهبری حفظه الله) انجام شده و از این منظر ، انتظار بجا و شایسته ای از رییس جمهور انقلابی و ولایتمدار هست که سریعأ به این موضوع ورود نماید و جلوی تحقق این حرکت تورم زا و مخرب خصوصی سازی اقتصاد دولتی (که بعدأ توضیح خواهم داد)و خلاف قانون را بگیرد.
بانکهای دولتی و هلدینگ های نفتی وابسته به دولت ، باید دغدغه اصلی آنها این باشد که طبق شعار سال چرخه های مولد تولید و اقتصاد پویا را حمایت و پشتیبانی نمایند تا شعار سال محقق شود نه اینکه با یک حرکت پوششی به دنبال خرید سهام شرکت های دولتی باشند! بعد از انتشار واگذاری پرسپولیس و استقلال، خبرهای زیادی دراینخصوص منتشر شد اما حالا مشخص شده که بانکهای دولتی قرار است سهام پرسپولیس را خریداری کنند و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم سهام باشگاه استقلال را خریداری نمایند ، ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس به چهار بانک شهر، تجارت، صادرات و ملت واگذار میشود. از این چهار بانک برای شرکت در مناقصه خرید 85 درصد سهام باشگاه پرسپولس، ضمانتنامه دریافت شده است.
سهم بانک شهر وابسته به شهرداری تهران در این مناقصه 40 درصد خواهد بود و 3 بانک دولتی دیگر 15 درصد سهم خواهند داشت. باتوجه به اینکه بانک شهر قرار است 40 درصد سهام پرسپولیس را خریداری کند، دو صندلی هیئتمدیره این باشگاه را نیز تصاحب خواهد کرد.
سه بانک دیگر نیز باتوجه به در اختیار داشتن تفکیکشده 15 درصد، هرکدام یک صندلی هیئتمدیره را در اختیار خواهند گرفت. ازسویدیگر 10 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در اختیار مردم است که در کمال شگفتی نمایندهای در هیئتمدیره ندارند. این توضیح لازم است که تیمهای اروپایی که سهامشان در اختیار مردم است، با برگزاری انتخابات که اعضاء در آن شرکت میکنند، مردم را به این شکل در هیئتمدیره سهیم میکنند اما این موضوع در باشگاه پرسپولیس رعایت نشده است و ما باز باید شاهد ریخت و پاش های سرسام آور و از کیسه بیت المال خرج کردن برای تیم های ورزشی خاص باشیم.شما حتمأ در آغاز لیگ جدید شاهد رقم های گزاف بازیکنان این دو تیم خواهیم بود و به تبع آن این رقم های بالا در قیمت سایر بازیکنان تیم های دیگر هم روند افزایشی خواهد گذاشت و در این حوزه هم پیش بینی افزایش تورم ، امری طبیعی به نظر می رسد.
و اما ایراداتی که به این واگذاری وارد است:
انتشار خبر واگذاری تیم های ورزشی پایتخت به شرکت های خصولتی(دولتی) کار درستی به نظر نمی رسد چرا که صاحبان این سهام همگی به نوعی دولتی هستند یا وابسته به دولت هستند و به هیچ عنوان این انتقال نباید انجام شود چرا که هم به لحاظ قانونی مشکل دارد و هم خلاف منویات رهبری عزیز و حکیم انقلاب است.
تأکیدات و هشدارهای مکرر رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره بنگاهداری بانکها با تصاحب سهام این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت و حضور بانکها در این مناقصه، مغایر منویات معظم له و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر است بنابراین همانگونه که در راهبرد پیشرفت توسعه و سند چشم انداز بیست ساله که تاکید شده وظیفه اصلی بانک ، تأمین مالی تولید در اقتصاد کشور است و درگیر شدن منابع آن در شرکتهای غیرمرتبط با موضوع فعالیت بانکداری به ضرر این امر و درنهایت اقتصاد کشور است. فلذا این اقدام باعث خواهد شد که منابع در اختیار بانک برای اعطای تسهیلات به فعالیتهای مولد، کاهش یابد و لذا با شعار ابلاغی سال از سوی مقام معظم رهبری (حفظه الله) نیز تناسبی ندارد. مبتنی بر همین منطق در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴، بانکها مکلف به واگذاری سهام خود در بنگاههایی که فعالیت غیربانکی دارند، شدهاند و در صورت استنکاف با جریمههای مالیاتی مواجه خواهند شد.!
💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
جناب رییس جمهور انقلابی ، اگر وضعیت واگذاری شرکت های دولتی به این پیش برود جهش تولید شکل نمی گیرد ، انتظار است از جنابعالی مثل برخی کارهای شایسته و پیگیری های اثربخش در دولت ، در این حوزه هم ورود نمایید و دست بنگاه های دولتی از چرخه پر توان بنگاه ها و باشگاه های خصوصی و مردمی قطع نمایید و اگر واقعأ این شرکت های سرمایه دار و هلدینگ های نفتی و پتروشیمی ها پولی دارند که صد البته دارند تدبیر بفرمایید در همین جوار جغرافیای محروم استقرار خودشان(استان های جنوبی) خدمات رسانی به وضعیت نابسامان آموزشی، عمرانی، بهداشتی،درمانی، فرهنگی و اقتصادی رسیدگی و خدمات رسانی نمایند واین مطالبه کوچک از دولت انقلابی و مردمی شما دور از انتظار برای تحقق آن نیست.
✍️ #عبدالعظیم_بهرامی، دانش آموخته ارشد حقوق عمومی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#حجاب
#عفاف
#لایحه_عفاف
✳️ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
1⃣ شاید از تیتر یادداشت پیش روی تعجب کنید و از خود بپرسید؛ «برجام» با لایحه «عفاف و حجاب» چه نسبتی دارد؟! در نگاه اول حق با شماست! موضوع برجام فناوری هستهای و مقصود از آن لغو تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی علیه کشورمان بود ولی موضوع لایحه عفاف و حجاب، مقابله با پدیده پلشت و خانمانسوز کشف حجاب است. اما مروری -هرچند گذرا- بر متن لایحه عفاف و مسیری که تاکنون طی کرده است، این نگرانی جدی را پیش میکشد که مبادا همانگونه که برجام به جای لغو تحریمها، تعداد آنها را دو برابر کرد، لایحه عفاف و حجاب نیز به جای پیشگیری از ناهنجاری کشف حجاب، گسترش این پدیده پلشت را به دنبال داشته باشد! مجلس قبلی برجام را بیتوجه به انتقادات جدی و مستند منتقدان، ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کرد و شد آنچه نباید میشد! مراحلی که در تصویب لایحه عفاف و حجاب دنبال میشود نیز با آنچه بر سر تاسیسات هستهای کشورمان آوار شد، شباهتهایی دارد و صد البته با دامنهای بسیار گستردهتر و خطرناکتر! تعجب نکنید. بخوانید!
2⃣ این روزها لایحه موسوم به عفاف و حجاب برای بررسی نهائی در دستور کار شورای محترم نگهبان قرار گرفته است. پیش از این و در طول نزدیک به یک سالی که از تهیه و تنظیم این لایحه میگذرد، در چند نوبت و متناسب با مراحل مختلفی که لایحه طی میکرد، به ارزیابی و نقد مستند برخی از مفاد آن پرداخته بودیم ولی متاسفانه علیرغم برخی تغییرات، موارد سؤالبرانگیز کماکان و یا کم و بیش در متن لایحه دیده میشود که میتواند کارآمدی آن را با تردیدهای جدی روبهرو کند. از این روی، اشاره به نکاتی را در این خصوص خالی از فایده نمیدانیم.
3⃣ اولین پرسش که اساسیترین نیز هست، این که لایحه یاد شده بر اساس کدام نیاز و برپایه کدام ضرورت تهیه شده است؟!
الف: اگر پاسخ آن است که برای مقابله با کشف حجاب و حفظ عفت عمومی نیاز به قانون داشتهایم که باید گفت این پاسخ قابل قبول نیست! چرا که موضوع و متن مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ از قانون مجازات اسلامی و قانون موسوم به البسه (مصوب ۲۸ اسفند ۱۳۶۵) به وضوح در این خصوص بوده و هست. بنابراین فقدان قانون نمیتواند انگیزه قابل پذیرشی برای تهیه لایحه مورد اشاره باشد.
ب: ممکن است گفته شود که قوانین موجود کافی نبوده و نیاز به اصلاح داشته است! در این صورت میتوانستند با ارائه ماده واحده، مفاد قانون قبلی را اصلاح کنند!
ج: بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازهای برای حجاب ضرورت داشته است! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده خسارتآفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نشده است؟ این «ترک فعل» که مصداق روشن عمل مجرمانه است با کدام توضیح قابل قبولی صورت گرفته است؟!
4⃣ ممکن است ادعا شود که روبهرو شدن با شرایط خاص! علت احساس نیاز به تهیه این لایحه بوده است! که باید پرسید: کدام شرایط خاص مورد نظرتان است؟! جامعه روال عادی خود را طی میکرد و رخداد و شرایط ویژهای در میان نبود. حضرت آقا در دیدار رمضانی مسئولان نظام به همین نکته اشاره کرده و میفرمایند: «یک مطلب دیگری را من میخواهم مطرح کنم و آن چالش تحمیلی مسئله «حجاب» در کشور است. مسئله حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده، این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامهریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما، در حالی که چنین مسئلهای در کشور وجود نداشت، مردم با شکلهای مختلف داشتند زندگی میکردند». آیا پیش کشیدن لایحه حجاب و عفاف بیآن که ضرورتی داشته باشد، بخشی از پازل دشمن و کمک به این «چالش تحمیلی» نبوده است؟!
5⃣ آیا موارد یاد شده شکبرانگیز نیست؟! و انگیزه تدوین و تهیه لایحه موسوم به حجاب و عفاف را با تردیدهای جدی روبهرو نمیکند؟! و آیا اقدام به تهیه این لایحه همان «چالش حجاب» نیست که در غفلت و سادهاندیشی مسئولان، به نظام و تودههای عظیم مردم متدین و پاکباخته کشورمان تحمیل شده است؟! اگر پاسخ منفی است، بفرمایید چرا از هنگام تهیه لایحه عفاف تاکنون، ناهنجاری کشف حجاب گستردهتر شده است؟! چرا برخلاف تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیسجمهور بر اجرای قوانین موجود، از اجرای آن خودداری شده است؟! چرا لایحهای با ۹ ماده از سوی قوه قضائيه و افزایش آن به ۱۵ ماده توسط قوه مجریه وقتی به مجلس میرود به ۷۱ ماده و در حجم انبوه ۳۲۴۲۱ کلمه
(بخوانید کلیات ابوالبقا) تبدیل میشود و نزدیک به یک سال در کوچه پس کوچههای مجلس معطل میماند؟!
💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
6⃣ و اما، اقدام اخیر نیروی انتظامی در قالب «طرح نور» نه فقط تاکنون طرح موفقی بوده است بلکه با جرأت میتوان گفت که تنها طرح و اقدام موفق و کارساز طی یکسال اخیر است. در این خصوص گفتنی است که اولاً؛ این طرح، کمترین ربطی به لایحه عفاف و حجاب ندارد بلکه اجرای قوانین موجود است که طی یک سال گذشته در حرکتی مشکوک، متوقف مانده بود و از این روی سند دیگری بر غیرضروری بودن لایحه حجاب و عفاف است و این پرسش را پیش میکشد که چرا و با چه توجیه قابل قبولی از اجرای قوانین موجود خودداری شده بود؟! و ثانیاً؛ در صورتی که لایحه عفاف و حجاب بهگونهای که در مجلس تهیه شده است به تصویب شورای نگهبان برسد، از ادامه اجرای طرح نور نیز جلوگیری خواهد شد و امید تازهای که با اجرای این طرح در افق پیشروی ملت پدید آمده است هم بر باد خواهد رفت!... میپرسید چرا؟! بخوانید!
7⃣ در ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب آمده است «هر زنی در انظار عمومی، معابر یا اماکن عمومی که نوعاً در منظر نامحرم است، اعم از فضای حقیقی یا مجازی کشف حجاب کند، به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال و امثال آنها بر سر نداشته باشد، در مرحله اول از طریق سامانههای هوشمند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با تطبیق با سایر بانکهای اطلاعاتی اطمینانآور احراز هویت قطعی مرتکب، معادل یک دوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه ولیکن اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق میشود و با استفاده از سامانههای هوشمند یا پیامک یا پست، به وی اعلام میشود. در صورت تکرار در مدت تعلیق جریمه (مرتبه دوم) علاوهبر اخذ جریمه مرتبه اول، معادل حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و از طرق مذکور به وی اعلام میشود، در مرتبه سوم توسط مرجع قضائی به جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج محکوم میشود. در صورت تکرار بیش از چهار بار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده ۳۷ این قانون، غیر از حبس محکوم میگردد»!
8⃣ یک بار دیگر متن این ماده را بخوانید! پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «جرممشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشفحجابکننده عکس بگیرد و خانم کشفحجابکننده را از طریق سامانهها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف حجابکننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق میشود»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود!
آیا قرار است اینگونه با پدیده خانمانبرانداز کشف حجاب مقابله شود؟! اگر لایحه یاد شده با همین فحوا تصویب شود، اولاً؛ دست دشمنان و عوامل مزدور آنها را برای گسترش کشف حجاب باز میگذارد. ثانیاً؛ زنان و دختران فریبخورده و بیخبر از پشت صحنه این پدیده پلشت را در طرح فریب دشمنان به حال خود رها میکند و در نهایت زمینه را (به قول حضرت آقا) برای گامهای خسارتبار بعدی فراهم میآورد.
9⃣ حالا به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام نگاه کنید حضرت ایشان بعد از تاکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، میفرمایند: «امروز [دشمنان] روی مسئله برداشتن حجاب بانوان تلاش میکنند ولی این اول کار است. هدف این نیست. هدف دشمن آن است که وضع کشور را برگردانند به وضعیت قبل از انقلاب... بنده اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که یک مقداری در زمینه حجاب سهلانگاریهائی هم دارند، اینها دلبسته اسلامند. وابسته نظامند. بارها گفتهام که با این دید باید نگاه کرد. بنده معتقدم در دولت و در قوه قضائیه و در بخشهای مختلف در این زمینه مسئولیت وجود دارد و باید به مسئولیتهای قانونی و شرعی خود عمل کنند. خود بانوان ما در این مسئله بیش از همه مسئولیت دارند».
🔟 و در پایان، اشاره به دو نکته ضروری به نظر میرسد؛
اول: آن که طرح «نور» نشان داد با اجرای هوشمندانه قوانین موجود میتوان به مقابله کشف حجاب رفت وضمن شناسائي و برخورد قاطع باعوامل مزدوردشمن، زنان ودختران بیخبرازنقشه دشمنان را هم از ترفند فریبکارانه آنان با خبرکرده ونجات داد.والبته حضور و مسئولیتپذیری سایر مراکز مسئول نیزضروری است.
دوم: ازشورای محترم نگهبان انتظارمیرود که مانندهمیشه تمامی مفاد لایحه عفاف وحجاب را با دقتنظر بررسی کند وهمانگونه که روش پسندیده این شورا بوده وهست اجازه ندهد کمترین تخلفی ازمبانی شرعی، اصول قانون اساسی وسیاستهای کلی نظام درطرح یاد شده جای داشته باشد... اگرچه باتوجه به شرحی که درباره تهیه این لایحه ارائه شد، بهتر آن است که طرح یادشده ازاساس کنارگذارده شود.
✍ #حسین_شریعتمداری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
@mrtahlilgar1_11059292347.mp3
زمان:
حجم:
11.74M
🚨 تحلیلگر / شکار ۳۶ میلیون دلاری یمن / لبنان ۳ شهرک دیگر صهیون را غیر مسکونی کرد / عراقیها حیفا را زدند
#شبنامه / تحولات فلسطین / یمنی ها پرندهی ۳۶ میلیون دلاری آمریکا را شکار کردند / ۶۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند / لبنان ۳ شهرک دیگر صهیون را غیر مسکون کرد / سایهی عراقیها روی سر حیفا / قسمت ۱۵۵۴
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موشک
#حمله_موشکی
#حمله_موشکی_ایران
#عملیات_وعده_صادق
✳️ ایران کاری کرده کارستان؛ هیچوقت هیچ کشوری امکان حمله به یک قدرت اتمی تحت حمایت چند قدرت اتمی را نداشته!
🔹علم صالح استاد مطالعات ایران و خاورمیانهشناسی در دانشگاه ملی استرالیا: ایران به خصوص در شش ماه اخیر نشان داد که امکان مدیریت تنش را داراست.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
4.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موشک
#حمله_موشکی
#حمله_موشکی_ایران
#عملیات_وعده_صادق
❌️شارمین نارونی خبرنگار عرب: ایران اکنون نقشه کامل سیستم دفاع موشکی اسرائیل را در اختیار دارد!
🔻ایران به تنهایی عملیات خود را انجام داد ولی اسرائیل هیچ وقت نخواهد توانست به تنهایی از خود دفاع کنند. در
🔻ایران اکنون میداند کدام جنگندهها از کجا برای دفاع از اسرائیل بلند میشوند و این کار را برای متحدان اسرائیل سختتر میکند که در آینده از آن دفاع کنند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موشک
#حمله_موشکی
#حمله_موشکی_ایران
#عملیات_وعده_صادق
🎥 شکست سامانه راداری مرموز آمریکایی طی حمله موشکی ایران به نواتیم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️