رفته بودم #غذا _خوری ای ، غذا بخورم، غذا تموم شد، خارج شدم.، 100متری دور شده بودم که، یک لحظه متوجه شدم که تک شاخه گلی که از 5شاخه گلی که از بهشت زهراس گرفته بودم (4تاشو دادم با خادم حرم که به دختران #چادری بدهد که خوب چادر پوشیده اند).... آن یک شاخه گل که برای خودم نگه داشته بودم جا مانده در غذاخوری. در مسیر برگشت با خودم می گفتم خدا نکنه حکمتی داشته که این گل جا بماند؟ اگر حکمتی داشته حکمت اش چه بوده؟ وارد شدم گفتم این گل من جا مانده بود. خانم بدحجابی را با بچه ها و آقاشون مشاهده نمودم. گل را برداشته بودم می خواستم خارج بشوم که این خانم می گفت بیا بیرون می گم، (غذاقروش عنوان ها غذاهاشو گفت گویا خانم نپسندیده بود اما آقا نظرش مثبت بود) دم در غذاخوری بوود آقا می گفت چی میگی؟ من ناهار آن غذا را خوردم نمی تونم برخم باز.(ماه رمضان است مثلا ها ان شالله که مسافر اند) خانم اصلا اهمیتی به حرف زدن آقا نمی داد رو کرد به سمت چپ راه رفتن و دو بچه ها کنار مادرشون. یعنی به معنای واقعی کلمه ریاست حقوقی و شرعی و اخلاقی آقا در تشکیلات خانواده را در رفتار این خانم نسبت به آقا دیدم. کشک هم حساب اش نکرد. ما حدیث داریم بچه ها جلوتر از والدین حرکت نکنند و راه نروند. اما حرکت و منظره ی زشتی بود که خانم 10 قدم جلوتر داشت راه می رفت ، مرد به عنوان یک خادم و مرئوس و تابع به دنبال خانمی که او را محل نگذاشته بود .... #سبک_زندگی_مدرن #الفاجعه { #حکمت جاماندن #گل مشخص شد}
در گزارشی آمده است که درصد بالایی از خانم های بالای ۳۵ سال دچار افسردگی می شوند، چون خانم متوجه می شود از زیبایی جسمی اش کاسته شده است و دیگر جذابیت های ۲۰ سالگی و ۲۵سالگی را از دست داده است.
طبیعی است. کسی نمی تواند مانع شود. چون تعریف این زن از خودش تعریفی صرفا #غریزی و #جسمانی است ، دچار #افسردگی می شود. اما در فرهنگ #پیشاتجدد سی چهل سالگی ِزن زمان آغاز شاه نشینی اوست؛ #مادر شده است و #حرمت دارد.
هرچه بیشتر #فرزند داشته باشد، از جنبه ی #فرهنگی بهتر است. لازم نیستبه تک تک این موضوعات و سوژه ها پرداخته شود؛ بلکه باید به منشا آن ها اندیشید.
مسئله، #تحول_ادراک_هویتی است. به لحاظ #انسان_شناختی تفکراتی مثل کرم در فضای فرهنگی ما لانه کرده است که منشا تک تک این معضلات است؛ چرا #بچه نمی آورند؟ چرا #سن_ازدواج بالا رفته است؟ چرا ابن کار و آن کار را می کنند؟
این ها ناشی از همین تحول ادراک هویتی است. معنای اعتراض بیست سی ساله به #تهاجم_فرهنگی ، #اعتراض به صدور همین گزاره هاست.
چه کسی مقصر است؟
#دانشگاه_آزاد چقدر مفصر است؟
#دانشگاه_دولتی چقدر مقصر است؟
#صداوسیما چقدر مقصر است؟
باید درباره ی هریک از این بخش ها و نهاد ها اندیشید و بررسی کرد که این ها چطور به سامان برسند.
ص۹۳ از کتاب #ماجرای_فکر_آوینی
#یامین_پور ذیل عنوان ِ " نزاع #کار و #تفریح در #سبک_زندگی_مدرن " و ذیل درس ماهیت تفکر و فرهنگ در غرب مدرن
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️⚡ اگر به سند 2030 و امثال آن عمل شود، به سال 2030 که برسيد، اين اتفاقی که در مدارس افتاده و آن را «فاجعه» مینامید، به امری عادی و طبیعی تبدیل خواهد شد.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«يادتان هست که يک موقعی، اگر يک دوستيابي غيرشرعی اتفاق میافتاد، همهٔ ما پشتِ دستمان را میگزيديم!
اما خب، يک مقدار که فرهنگ غرب آمد، کمکم گفتیم: «اصلاً طريق صحيح ازدواج، همين است» و گفتیم: «آقا! اول بايد با هم دوست بشوند و سالها یا ماهها باهم باشند تا اخلاقِ هم را کشف کنند»!
اين همان مدل غربی بود که تا ده سال قبلش، اَخوتُفش ميکرديم؛ اما وقتی فرهنگ و سبک زندگی غربی و لوازمش آمد، قبح آن هم ريخته شد.
⬅️ حالا هم اگر به سند 2030 و امثال آن عمل شود، به سال 2030 که برسيد، اين اتفاقی که در مدارس افتاده و آن را «فاجعه» مینامید، به امری عادی و طبیعی تبدیل خواهد شد.
اگر معنای آزادی، آزادیِ در تحريک و تهييج به شهوات است، اینها هم از لوازمش است. در غرب، از اين فجايع، هرروز هست؛ منتها قانونیاش کردند. حتی قانونِ همجنسگرايی و نظريه اکتفا درست کردند.
تحريک به شهوات، اين لوازم را هم دارد! خيال نکنيد که اگر تحريک به شهوات کرديم، بعد [میشود جلوش را گرفت. در آن صورت،] اين اتفاقات، اولِ فاجعهها خواهد بود.
من دارم هشدار میدهم که اگر فرهنگ غرب در جامعه ما گسترش پیدا کند، این اتفافاتِ فعلی، اولِ راه ماست. پنج سال ديگر، خواهند گفت: «اِی آقا، بیخودی آن معلم را گرفتند و توبیخ کردند، چون کارِ بدی نمیکرد!». اما هنوز که فرهنگ آنها حاکم نشده، ما داريم میگوييم فاجعه شد.» ۹۷/۳/۱۰
#سند_2030
☑️ @mirbaqeri
دکتر #یامین_پور در حاشیه ی کلام #شهید_آوینی ذیل عنوان ِ نزاع #کار و #تفریح در #سبک_زندگی_مدرن که رویکرد غرب یا اصالت را به کار می دهد یا لذت که باز کار می کند تا لذت ببشتری از بازی دنیا نصیب اش بشود
.
در گزارشی آمده است که درصد بالایی از خانم های بالای ۳۵ سال دچار افسردگی می شوند، چون خانم متوجه می شود از #زیبایی جسمی اش کاسته شده است و دیگر #جذابیت های ۲۰ سالگی و ۲۵سالگی را از دست داده است.
طبیعی است. کسی نمی تواند مانع شود. چون تعریف این زن از خودش تعریفی صرفا #غریزی و #جسمانی است ، دچار #افسردگی می شود. اما در فرهنگ #پیشاتجدد سی چهل سالگی ِزن زمان آغاز شاه نشینی اوست؛ #مادر شده است و حرمت دارد.
هرچه بیشتر #فرزند داشته باشد، از جنبه ی #فرهنگی بهتر است. لازم نیست به تک تک این موضوعات و سوژه ها پرداخته شود؛ بلکه باید به منشا آن ها اندیشید.
مسئله، #تحول_ادراک_هویتی است. به لحاظ انسان_شناختی تفکراتی مثل کرم در فضای فرهنگی ما لانه کرده است که منشا تک تک این معضلات است؛ چرا #بچه نمی آورند؟ چرا #سن_ازدواج بالا رفته است؟ چرا این کار و آن کار را می کنند؟
این ها ناشی از همین تحول ادراک هویتی است. معنای اعتراض۲۰ و ۳۰ ساله [از جانب #رهبرانقلاب]، به #تهاجم_فرهنگی ، #اعتراض به صدور همین گزاره هاست [ از جانب غرب به داخل مملکت اسلامی ]. چه کسی مقصر است؟
#دانشگاه_آزاد چقدر مقصر است؟
#دانشگاه_دولتی چقدر مقصر است؟
#صداوسیما چقدر مقصر است؟
باید درباره ی هر یک از این بخش ها و نهاد ها اندیشید و بررسی کرد که این ها چطور به سامان برسند.
ص۹۳ از #ماجرای_فکر_آوینی
و ذیل درس ِ " ماهیت تفکر و فر
استاندارهای جامعه ی نوین ایران، مثل دارا بودن تحصیلات تکمیلی بانوان ، برمبنای مفاهیمی است که نظام توسعه به آن ها ارائه می کند نه براساس دین. یپباید دید جه نقدار از تفوری که به ما تزریق می شود، دینی و چقدرش َددینی است.
کتاب های دبی یتان #دانشگاه را که ورق بزنید ، می بینید که ابن نوع نگاه به اجتماع و رسد اجتماعی چقدر برای هنه جا افتاده است. این نگاه در حوزه جامعه شناسی توسعه ، تئوریزه هم شده است؛ یعنی اصلل مسئله پنهانی نییت.
ایت تئوری های رابج و توصیه شده است.
زماتی رسما در اسناد بالادستی توصبه شده بود که برای کم کردن موالید و کاهش #فرزندآوری باید آنوزش های عمومی مبتنی بر نقش های مدرن برای #دختران به آنها آتوزش داده شود.
ص۱۴۱
#ماجرای_فکر_آوینی