eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
633 عکس
612 ویدیو
356 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴شمخانی : ابلهانی که دنبال حصر ما بودند الان در حصر ناشی از اقتدار ایران گرفتار شده‌اند. التماس‌های ترامپ ‌و هوک برای مذاکره شاهدی بر این مدعاست.
بسم الله 🔸بچه مهندس ۳، سریالی شایسته تقدیر لازم است در یک پویش همگانی جامعه مذهبی کشور حمایت خود را از تفکری که بر این فیلم حاکم بود اعلام کنند تا به مسئولین صداوسیما بفهمانند افکار عمومی خواستار پخش این دست سریال ها هستند. 👈سریال بچه مهندس۳ بسیاری از مفاهیم اعتقادی و مضامین اخلاقی مورد نیاز نوجوانان و جوانان جامعه را به آنان منتقل کرد. به گونه ای که مخاطب در ضمیر ناخودآگاه خود و با همزاد پنداری به این مفاهیم و مضامین علاقه پیدا می کرد. در این سریال 👇👇 🔺دانشمندان ایرانی افرادی اهل نماز و تقیدات دینی و بسیار متعهد به اصول اخلاقی معرفی شدند. 🔺تصویر قشنگی از خانم های چادری ارائه داد. و یک زن مومن چادری را در بالاترین جایگاه علمی و فکری جامعه به تصویر کشید. 🔺خانواده ایرانی اسلامی سرشار از محبت و احترام متقابل و محیطی امن برای رهایی از تنش های جامعه معرفی شد . 🔺 کل سریال در جهت شعار سال مقام معظم رهبری و تولید ملی هدف گذاری شده بود 🔺در جای جای آن زیبایی های اخلاق از جمله فداکاری، جوانمردی، احترام به بزرگترها، توجه به حقوق زیر دستان و ... به تصویر کشیده شده بود. 🔺در صحنه هایی از آن به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه و چگونگی شکار RQ170 اشاره شد که واقعا قابل تحسین بود. 🔺این سریال با به تصویر کشیدن شهادت یک دانشمند توسط عامل موساد دین خود را به شهدای علمی کشور هم ادا کرد. که همین مسئله سبب افزایش روحیه استکبارستیزی در سطح جامعه می شود. 🔺تعهد به وطن و فداکاری برای سربلندی نظام اسلامی نقطه اوج و زیر بنای کل داستان بود که بسیار قابل تحسین است. 🔺این سریال به صورت ریشه ای به مسئله فرار مغزها توجه داشت و با به دست گرفتن احساسات مخاطب به صورت کاملا نرم آن را به چالش کشید و نقد کرد. ۳
♦️به ما توهین کنید لطفا ! ✍️ دکتر حسینعلی رحمتی 1. وقتی تتلو رکیک ترین ناسزاها را به مخاطبان خود می گوید و در عین حال تعداد اعضای صفحه اش یک میلیون بیش از مجموع اعضای صفحات اجتماعی چند نفر از اندیشمندان جامعه است، و بعد از بسته شدن صفحه اش به مجرد راه اندازی صفحه جدید بلافاصله چندین هزار نفر از ما عضو صفحه اش می شویم یعنی به او التماس می کنیم به ما توهین کند. 2. وقتی یک دختربچه بازیگر تازه کار تصاویر اداهای سبک‌سرانه خود و همسرش را به نمایش می گذارد و ما آن را برای یکدیگر ارسال می کنیم و او را سر زبان ها می اندازیم، یعنی او را تشویق کرده ایم که به ما توهین کند. 3. وقتی یک فرد ناشناخته به طور اتفاقی رو به دوربین می گوید «» و ما ویدیوی او را دست به دست می کنیم تا در عرض چندروز تعداد اعضای صفحه اش در شبکه های اجتماعی از اعضای کانال شخصیت های علمی و فرهنگی مان بیشتر شود، یعنی زمینه را برای توهین هر از راه رسیده ای به فرهنگ و ادب و هنر سرزمین‌مان فراهم کرده ایم. 4. وقتی لایو گفت وگوهای غیراخلاقی و حرف های بی ثمر چهره های شناخته شده اینستاگرام چند ده هزار بیننده دارد، ولی لایو چهره های علمی را صد نفر هم نمی بینند یعنی ما به فهم خودمان توهین، و به افراد بی لیاقت احترام گذاشته ایم. ✅ شبکه های اجتماعی می تواند موجب شود. لایک کردن و فالو کردن آنها، عضویت در کانال ها و صفحاتشان، ارسال مطالب شان برای دیگران، و کمک به مشهور شدن شان، در واقع خود ماست. در برابر این کوچک ها، نباید خودمان را تحقیر کنیم. این توهین به کرامت انسانی است که خداوند دروجود ما به ودیعه نهاده است («وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَني‏ آدَم‏»؛ سوره اسراء/70) و طبق آموزه های دینی کسی که به خود توهین می کند نباید از شرّش در امان بود و به او امید خیر داشت «مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَرْجُ خَيْرَه‏» (تمیمی آمدی، 1366: 263). ✅ حضور در شبکه های اجتماعی بایستی همراه با «مسوولیت اخلاقی» باشد. و یکی از این مسوولیت ها عدم توهین به شعور خویشتن است. بی توجهی به این امر مهم، ما را به انسان هایی تُهی تبدیل می کند و موجب می شود. در برابر پیامدهای زیان بار این افراد نباید دیگران را سرزنش کنیم: چو تو خود کنی اختر خویش را بد مدار از فلک چشم نیک اختری را (ناصر خسرو قبادیانی). 16 خرداد 1399 () ا🔻🔻🔻 🌸 اخلاقی زیستن در فضای مجازی نیازمند آموزش است.
بسم الله متنی جالب از یک دوست 🔹معنای ۷ سال رو کی خوب ميفهمه؟ دانشجوهای پزشکی 🔸معنای ۴ سال رو کی ميفهمه؟ بچه های کارشناسی 🔹معنای ۲ سال رو کی خوب ميفهمه؟ سربازها 🔸معنای ۱ سال رو کی خوب ميفهمه؟ پشت کنکوری ها 🔹معنای ۹ ماه رو کی خوب ميفهمه؟ مادری که چشم به راه تولد نوزادش است 🔸معنای ۱ ماه رو کی خوب ميفهمه؟ روزه داران ماه مبارک رمضان 🔹معنای ۱ روز رو کی خوب ميفهمه؟ کارگران روز مزد 🔸معنای ۱ دقيقه رو کی خوب ميفهمه؟ اونايی که از پرواز جا موندند 🔹معنای ۱ ثانيه رو کی خوب ميفهمه؟ اونايی که در تصادف جون سالم به در بردند 🔸معنای ۱ دهم ثانيه رو کی خوب ميفهمه؟ مقام دوم تو المپيک 🔹معنای لحظه را چه کسی درک میکنه؟ کسی که دستش از دنیا کوتاهه ♦️ اما معنای ۱۱۸۱ سال تنهایی را فقط اون آقایی میداند که منتظر است تا شیعیانش برای آمدنش خود را آماده کنند و بدانند که گناهانشان ظهور را به تأخیر می اندازد . 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : قُوتُ اَلْأَجْسَادِ اَلطَّعَامُ وَ قُوتُ اَلْأَرْوَاحِ اَلْإِطْعَامُ. بدن ها با خوردن سالم می مانند و رشد می کنند و جان ها با خوراندن. (خوردن موجب حفظ حیات حیوانی است و رسیدگی به دیگران ضامن بقای حیات انسانی) بحار الأنوار ج ۷۲، ص ۴۵۶ @mekafil
سخنان جالب نویسنده داستان پینوکیو👇
بسم الله همه ی ما کارتون زیبای پینوکیو رو دیدیم و از اون خاطرات خوبی داریم. ولی من با خوندن سخنان نویسنده فهمیدم که من هیچ چیز جز داستان سطحی از این اثر فوق العاده رو نفهمیده بودم. کارلو کلودی میگفت که هدف ازخلق شخصیت پدر ژپتو، نشان دادن شخصیت خداوند “آفریدگار و خالق ” بوده که با چه عشق و علاقه ای پینوکیو رو خلق کرده بوده و در هر شرایطی از پینوکیو حمایت میکرده حتی وقتی که پینوکیو از پدر ژپتو دور میشده اما باز از حمایت و عشق خالقش بهره مند بوده ، هدف نویسنده به تصویر کشیدن عشق همیشگی پروردگار نسبت به بنده اش توسط پدر ژپتو بوده است . هدف از خلق جوجه اردک” جینا” نشون دادن عقل ،قلب و روح پاک پینو کیو بوده که در هر شرایطی پینوکیو رو از انجام کارهای اشتباه منع میکرده و این جوجه اردک پاک و معصوم رو خداوند در وجود همه ی بندگانش به ودیعه گذاشته اما انسانها هم مثل پینوکیو هیچ وقت به الهامات و حرفای این جوجه اردکشون گوش نمیکنن و کار خودشونو میکنن و همیشه دچار سردرگمی و عذاب میشن همونطور که پینوکیو هیچ وقت به الهامات قلبش گوش نمیداد و همیشه دچار خسران میشد. هدف از خلق شخصیت روباه و گربه نره به تصویر کشیدن نفس پینوکیو بوده که همیشه با وعده های پوچ و توخالی پینوکیو رو به گمراهی میکشوندن و مایه ی دوری پینوکیو از پدرژپتو میشدن ،همونطور که انسانها با پیروی از نفس درونشون از خداوند دور میشن . اگه یادتون باشه توی یه قسمتی از داستان پینو کیو دروغ که میگفت دماغش دراز میشد و توی عذاب شدیدی قرار میگرفت و پری مهربون اونو میبخشید و دوباره دماغش خوب میشد،نویسنده میگفت منظور من از خلق این سکانس این بوده که به بیننده بگم که دروغ توازن و تعادل روح پاک آدمی رو بهم میریزه و مجبور بودم اینو توی جسم پینوکیو نشون بدم و همه ی انسانها همیشه یه پری مهربون در وجودشون دارن که به محض بازگشت از گناه اونارو میبخشه و در آغوش میگیره . اگه یادتون باشه توی یه قسمتی روباه و گربه نره با تعاریف آنچنانی از یک شهر بازی پینوکیو رو گول میزنن و سوار بر یک کالسکه ی بزک شده میشن و میرن به شهر آرزوهاشون ،وقتی صبح بیدار میشن تبدیل به یه حیوان دراز گوش میشن و اینجا پینو کیو میفهمه که اشتباه کرده ،کارلو کلودی میگه اغلب انسانها گول نفس خودشونو میخورن و در پی زرق و برق دنیا ،سوار بر این کالسکه ها میشن و وقتی به مقصد میرسن متوجه میشن که گوششون دراز شده و اشتباه کردن ، سرتونو درد نیارم نویسنده میگه بعد اینکه پینوکیو وقتی تمام دنیا رو گشت و تمام اشتباهاتشو کرد آخرش تصمیم میگیره که پیش پدر ژپتو برگرده و وقتی میرسه از ژپتوی پیر میخاد که اونو تبدیل به یه انسان واقعی کنه چون دیگه از چوبی بودن خسته شده بوده و صبح بیدار میشه میبینه که آرزوش برآورده شده و تبدیل به یه انسان واقعی شده کارلو کلودی میگه هدفم از خلق ای سکانس این بوده که به مخاطب بگم که اگه به سوی خالق خودت برگردی یک انسان واقعی میشی وگرنه پینوکیوی چوبی بیش نیستیم..... ارسالی از طرف یکی از دوستان @mekafil
Al-Naas -01 ss.mp3
8.25M
🎙آخرین جلسه تفسیر قرآن کریم آیت الله جوادی آملی حفظه الله تفسیر تسنیم چگونه شکل گرفت؟ (استاد از دقیقه ۱۸ داستان چگونگی شروع تفسیرشان را بیان می کنند) @mekafil
دوباره هیزم و آتش دوباره فاجعه ای دوباره ضربه ی سنگین دست واقعه ای چقدر مردم پست مدینه نامردند دوباره هر دو سر کوچه را قرق کردند ببین که آخر عمری چه بر سرت آمد صدای ناله ی جان سوز مادرت آمد مگر نه اینکه شما را دوان دوان بردند؟ دوان دوان نه که حتی کشان کشان بردند مگر نه اینکه زدند ریسمان به بازویت ؟ مگر نه اینکه فکندند شعله در کویت؟ مگر نه اینکه شما بین کوچه افتادی ؟ به یاد مادر پهلو شکسته افتادی؟ بناست کوچه و بازار بی عبابروی بناست دیدن یک قوم بی حیا بروی بناست تا که مدینه ادا کند دین ات بناست پای برهنه کجاست نعلین ات؟ چه خوب شد پس در همسرت نیامده بود میان کوچه پی ات دخترت نیامده بود چه خوب شد در خانه نداشت مسماری نبود لکه ی خونی به روی دیواری
حاج قاسم سید نبود آیت الله نبود دکتر نبود مهندس نبود توی رزومه‌ی مسئولیتی ش هم عناوین متعدد نبود پس چه جور قلب میلیون‌ها نفر رو تسخیر کرد و شد سردار دلها؟!!
بسم الله الرحمن الرحیم 🔺ارزیابی گفتگوی دکتر رفیعی با آقای حسن آقامیری آنچه اتفاق افتاد بیشتر گفتگو بود، مناظرۀ آنچنانی نبود و لذا مطالب اساسی به سرانجام نرسید و طرفین هم گویی اصرار بر این داشتند که باب گفتگو در جامعه و در مسائل دینی باز شود (یا به تعبیر رساتر توسعه یابد) و بخشی از گفتگو در اهمیت گفتگو گذشت. بنابراین ضمن تشکر از همۀ عزیزانی که زمینۀ گفتگوی مذکور را فراهم کردند توجه دوستان را به این نکته جلب می کنم که بر آقای آقامیری همچنان و حتی آن مقدار که از طرف جناب آقای دکتر رفیعی مطرح شد درخوری . 🔺اشکالات اساسی به آقای آقامیری در حوزۀ اظهارنظرهای دینی ایشان (نه مسائل تاریخی یا اقتصادی یا اجتماعی و نه نحوۀ برخورد ایشان) را می توان در چند محور اساسی خلاصه نمود؛ : مسائل دینی و معرفتی، همه، مسائل نیست که گفته شود: برداشت شخصی ممکن است با برداشت دیگری متفاوت باشد و هر دو محترم است بلکه برخی مسائل است. علاوه بر آن اظهار نظرهای دینی باید به ادلۀ معتبر یعنی آیات و روایات معتبره و ادلۀ عقلی باشد نه مسائل استحسانی و ذوقی. مثلا یکی از مسلمات قرآنی و دینی این است که دنیا ظرف عمل است و انسان تا در این دنیاست فرصت انجام خیر و کسب سعادت و تعالی را دارد. این مطلبی نیست که فقط از روایت «الدُّنْيَا مَزْرَعَةُ الْآخِرَة» استفاده شود مطلبی است که دهها بلکه صدها آیه و روایت بر آن دلالت دارد. همان آیه ای که ایشان مورد استناد قرار دادند که «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيم‏ (زمر؛53)» و گفتند: خب انسان بعد از مرگ هم نباید ناامید از رحمت خدا باشد و خداوندِ آن جهان هم همین ویژگی ها را دارد. این کلمۀ حقی است که از آن باطل اراده شده است. چون خداوند متعال بلافاصله بعد از آن می فرماید: «وَ أَنيبُوا إِلى‏ رَبِّكُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ». پس آیۀ ۵۳ به غرض تحریک بر توبه و غنیمت شمردن فرصت وارد شده تا جلوی ناامیدی گنهکاران در برابر شیطان را بگیرد و با نشان دادن روزنۀ توبه آنان را به دامن خداوند بازگرداند. آیات بعد از آن هم بر همین نکته تأکید دارد. آیۀ ۲۵۴بقره هم همینگونه است؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ» و آیۀ ۴۷ نساء؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى‏ أَدْبارِها ...» و آیۀ ۴۷ شوری؛ «اسْتَجيبُوا لِرَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ» و آیاتی که خبر می دهد در آخرت امکان تدارک نیست. مثل: «أَذْهَبْتُمْ طَيِّباتِكُمْ فِي حَياتِكُمُ الدُّنْيا وَ اسْتَمْتَعْتُمْ بِها» (احقاف؛20)، «الْيَوْمَ نَنْساكُمْ كَما نَسِيتُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا» (جاثیه؛34)، «قِيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورا» (حدید؛13) پس ما باید بر اساس این آیات و آیات دیگر همۀ همّ خود را بر فرصتی که در دنیا داریم بگذاریم. چرا که «الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ» (نهج البلاغة؛ خطبۀ ۴۲) این از مسلّمات است. اما اینکه خداوند متعال چه می کند، آن مطلبی است که مربوط به خودِ خدا می شود و در قرآن کریم هم به گونه ای مطرح شده که موجب تجری و جرأت بر گناه نشود. خداوند متعال بر اساس آیاتی نظیر آیات؛ • إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‏ إِثْماً عَظيماً (نساء؛ ۴۸) • إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيداً (نساء؛ ۱۱۶) مشرک را بدون توبه نمی آمرزد یعنی وعدۀ آمرزش نسبت به او نداده ولی غیر مشرک را حتی بدون توبه ممکن است بیامرزد، دقت شود: ممکن است. بنابراین به غیر مشرکان هم در صورتی که توبه نکنند به طور کلی وعدۀ آمرزش داده نشده (مطلبی درستی که دکتر رفیعی هم بر آن تاکید کردند ولی در هیاهوی بحث گم شد.) پس؛ اولا: این مطلب اختلافی نیست، ثانیا نباید به گونه ای مطرح شود که غرض خود آیات نقض شود و آیه در مسیر غیر خودش قرار گیرد @mekafil
: در قرآن کریم گرچه پیامبر صلی الله علیه وآله مبشّر و نذیر (بشارت دهنده و هشدار دهنده) معرفی شده اند؛ «إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً» (احزاب؛ ۴۵) ولی در آیات متعدد وظیفۀ ایشان در منحصر شده؛ «إِنْ أَنْتَ إِلاَّ نَذِير» (حجاب و ۲۳)، ِ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ (رعد؛ ۷) ولی در هیچ آیه ای وظیفۀ ایشان منحصر در بشارت نشده است. و حتی درآیۀ ۱۲۲ سورۀ مبارکۀ توبه در بیان رسالت عالمان دین وظیفۀ انذار مورد توجه قرار گرفته است؛ «لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ» بنابراین در تبلیغات دینی و تبلیغات منطبق بر قرآن کریم نباید جنبۀ انذار را کم رنگ و بی اهمیت نشان داد و این با رحمت واسعۀ خداوند و سبقت رحمت بر غضب هم منافات ندارد. چرا که خداوند به خاطر رحمت واسعه اش می داند که بیشتر مردم با انذار مسیر صحیح را انتخاب می کنند نه با بشارت و لذا جنبۀ انذار را پر رنگ تر نموده است. (خداوندی که خالق انسان و جهان است اینگونه تدبیر نموده، ما نمی توانیم و نباید با سلیقۀ خود این عامل مهم هدایت را کم رنگ کنیم و مانع تاثیر این آیات نورانی در بازدارندگی از گناه شویم ) مطلبی که متاسفانۀ آقای آقامیری به آن دامن می زنند. (آقای رفیعی به این نکته هم در فرمایشاتشان اشاره کردند.) : جناب آقای آقامیری گرچه در این گفتگو و احیانا در رسانۀ خودشان از لزوم گفتگو ، تحمل سخن و عقیده دیگران و تکفیر نکردن یکدیگر و اموری از این قبیل سخن گفتند ولی کم نیست کلیپ هایی از ایشان که مطلب احتمالی خودشان را چنان با آب و تاب بیان کرده اند و مطلب قطعی، مسلّم ، مطابق با آیات قرآن یا مشهور بین علمای دین را مطلبی زاییدۀ افکار و بافتۀ پندار ایشان دانسته اند و با بیاناتی هیجانی و احیانا توهین آمیز به تخطئه ایشان پرداخته اند. : ظاهرا آقای آقامیری به دنبال این هستند که دین را به گونه ای عرضه کنند که ذائقۀ همگان آن را بپذیرد و همه با هر عقیده و عمل و مرامی احساس دینداری کنند و شاید به همین جهت به گونه ای سخن می گویند که به هیچکس برنخورد و هرکس ولو بدون التزام به باورها و اخلاق در رفتار دینی خود را دیندار بداند در حالی که این هم درست نیست. باید دین را همانگونه که هست فهمید و به دیگران منتقل نمود. هرچند خیلی ها آن را نپذیرند یا به آن ملتزم نشوند. توجه به آیات سورۀ مبارکۀ شعرا در این زمینه راهگشاست. در آن سورۀ مبارک به ۸ پیامبر بزرگ خدا اشاره شده و در پایان داستان همۀ آن ها این آیه تکرار شده است: «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ * وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ» یعنی در همۀ آن جوامع بیش از پنجاه درصد از جامعه با پیامبر خدا همراهی نکردند و حرف او را جدی نگرفتند بلکه در برابر او موضع گیری کردند. در پایان سورۀ مبارکۀ یوسف علیه السلام هم خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده: وَمَآ أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ (١٠٣) و بعد از دو آیه فرموده« وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» (۱۰۶) و یعنی: «بیشتر مردم، هرچند شما میل شدید داری ایمان نمی آورند و مومن نیستند ......و بیشتر مومنان هم ایمانشان به شرک آلوده است.» ولی با این حال پیامبران سعی نکردند برای خوشآیند افراد و کثرت پیروان دین خدا را مطابق طبع و میل مردم تغییر دهند. 🔺اینها اشکالات اساسی ای است که همچنان بر آقای آقامیری باقیست. @mekafil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایشات استاد فرزانه حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی حفظه الله در رابطه با ارزش طلبگی و ترغیب جوانان مستعد به حضور در حوزه های علمیه @mekafil
Ostad Kafil 99.04.03.mp3
5.75M
🌹﷽🌹 سلام علیکم🌹 ◀️◀️ سخنرانی استاد 99.04.03 ✳️✳️ موضوع: اول ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها. 🆔 @tahzib_haghani
بايد توجّه داشته باشيد كه اگر بخواهيد «عضو مفيد و مؤثّرى براى اسلام و جامعه باشيد» «ملّتى را رهبرى كرده به اسلام متوجّه سازيد»، «از اساس اسلام دفاع كنيد»، لازم است پايه فقاهت را تحكيم كرده صاحب نظر باشيد؛ «اگر خداى نخواسته درس نخوانيد حرام است در مدرسه بمانيد.» جهاد اکبر/ صفحه ۲۰
Ostad Kafil 99.04.04.m4a
12.7M
🌹﷽🌹 سلام علیکم🌹 ◀️◀️ سخنرانی استاد 99.04.04 ✳️✳️ موضوع: ماه ذی القعده (ماه حرام) + اربعین کلیمی. 🆔 @tahzib_haghani
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 گلایه "رهبر انقلاب" از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه 🔻 رهبر انقلاب با گلایه از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه در جریان قضاوتها و اظهارنظرهایی که در خصوص دادگاه اخیر شده افزودند: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مؤمن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم. 🔺️ حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. ۹۹/۴/۷