فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : قُوتُ اَلْأَجْسَادِ اَلطَّعَامُ وَ قُوتُ اَلْأَرْوَاحِ اَلْإِطْعَامُ.
بدن ها با خوردن سالم می مانند و رشد می کنند و جان ها با خوراندن.
(خوردن موجب حفظ حیات حیوانی است و رسیدگی به دیگران ضامن بقای حیات انسانی) بحار الأنوار ج ۷۲، ص ۴۵۶
#شیعه_امیر_المؤمنین
#انسانیت
#احساس_مسئولیت_در_قبال_نیازمندان
#احسان
@mekafil
بسم الله
همه ی ما کارتون زیبای پینوکیو رو دیدیم و از اون خاطرات خوبی داریم.
ولی من با خوندن سخنان نویسنده فهمیدم که من هیچ چیز جز داستان سطحی از این اثر فوق العاده رو نفهمیده بودم.
کارلو کلودی میگفت که هدف ازخلق شخصیت پدر ژپتو، نشان دادن شخصیت خداوند “آفریدگار و خالق ” بوده که با چه عشق و علاقه ای پینوکیو رو خلق کرده بوده و در هر شرایطی از پینوکیو حمایت میکرده حتی وقتی که پینوکیو از پدر ژپتو دور میشده اما باز از حمایت و عشق خالقش بهره مند بوده ، هدف نویسنده به تصویر کشیدن عشق همیشگی پروردگار نسبت به بنده اش توسط پدر ژپتو بوده است .
هدف از خلق جوجه اردک” جینا” نشون دادن عقل ،قلب و روح پاک پینو کیو بوده که در هر شرایطی پینوکیو رو از انجام کارهای اشتباه منع میکرده و این جوجه اردک پاک و معصوم رو خداوند در وجود همه ی بندگانش به ودیعه گذاشته اما انسانها هم مثل پینوکیو هیچ وقت به الهامات و حرفای این جوجه اردکشون گوش نمیکنن و کار خودشونو میکنن و همیشه دچار سردرگمی و عذاب میشن همونطور که پینوکیو هیچ وقت به الهامات قلبش گوش نمیداد و همیشه دچار خسران میشد.
هدف از خلق شخصیت روباه و گربه نره به تصویر کشیدن نفس پینوکیو بوده که همیشه با وعده های پوچ و توخالی پینوکیو رو به گمراهی میکشوندن و مایه ی دوری پینوکیو از پدرژپتو میشدن ،همونطور که انسانها با پیروی از نفس درونشون از خداوند دور میشن .
اگه یادتون باشه توی یه قسمتی از داستان پینو کیو دروغ که میگفت دماغش دراز میشد و توی عذاب شدیدی قرار میگرفت و پری مهربون اونو میبخشید و دوباره دماغش خوب میشد،نویسنده میگفت منظور من از خلق این سکانس این بوده که به بیننده بگم که دروغ توازن و تعادل روح پاک آدمی رو بهم میریزه و مجبور بودم اینو توی جسم پینوکیو نشون بدم و همه ی انسانها همیشه یه پری مهربون در وجودشون دارن که به محض بازگشت از گناه اونارو میبخشه و در آغوش میگیره .
اگه یادتون باشه توی یه قسمتی روباه و گربه نره با تعاریف آنچنانی از یک شهر بازی پینوکیو رو گول میزنن و سوار بر یک کالسکه ی بزک شده میشن و میرن به شهر آرزوهاشون ،وقتی صبح بیدار میشن تبدیل به یه حیوان دراز گوش میشن و اینجا پینو کیو میفهمه که اشتباه کرده ،کارلو کلودی میگه اغلب انسانها گول نفس خودشونو میخورن و در پی زرق و برق دنیا ،سوار بر این کالسکه ها میشن و وقتی به مقصد میرسن متوجه میشن که گوششون دراز شده و اشتباه کردن ،
سرتونو درد نیارم نویسنده میگه بعد اینکه پینوکیو وقتی تمام دنیا رو گشت و تمام اشتباهاتشو کرد آخرش تصمیم میگیره که پیش پدر ژپتو برگرده و وقتی میرسه از ژپتوی پیر میخاد که اونو تبدیل به یه انسان واقعی کنه چون دیگه از چوبی بودن خسته شده بوده و صبح بیدار میشه میبینه که آرزوش برآورده شده و تبدیل به یه انسان واقعی شده
کارلو کلودی میگه هدفم از خلق ای سکانس این بوده که به مخاطب بگم که اگه به سوی خالق خودت برگردی یک انسان واقعی میشی وگرنه پینوکیوی چوبی بیش نیستیم.....
ارسالی از طرف یکی از دوستان
@mekafil
Al-Naas -01 ss.mp3
8.25M
🎙آخرین جلسه تفسیر قرآن کریم آیت الله جوادی آملی حفظه الله
تفسیر تسنیم چگونه شکل گرفت؟
(استاد از دقیقه ۱۸ داستان چگونگی شروع تفسیرشان را بیان می کنند)
#آیت_الله_جوادی_آملی
#تفسیر_قرآن_کریم
#تفسیر_تسنیم
#آخرین_جلسه
#چهل_سال_تفسیر
@mekafil
دوباره هیزم و آتش دوباره فاجعه ای
دوباره ضربه ی سنگین دست واقعه ای
چقدر مردم پست مدینه نامردند
دوباره هر دو سر کوچه را قرق کردند
ببین که آخر عمری چه بر سرت آمد
صدای ناله ی جان سوز مادرت آمد
مگر نه اینکه شما را دوان دوان بردند؟
دوان دوان نه که حتی کشان کشان بردند
مگر نه اینکه زدند ریسمان به بازویت ؟
مگر نه اینکه فکندند شعله در کویت؟
مگر نه اینکه شما بین کوچه افتادی ؟
به یاد مادر پهلو شکسته افتادی؟
بناست کوچه و بازار بی عبابروی
بناست دیدن یک قوم بی حیا بروی
بناست تا که مدینه ادا کند دین ات
بناست پای برهنه کجاست نعلین ات؟
چه خوب شد پس در همسرت نیامده بود
میان کوچه پی ات دخترت نیامده بود
چه خوب شد در خانه نداشت مسماری
نبود لکه ی خونی به روی دیواری
حاج قاسم
سید نبود
آیت الله نبود
دکتر نبود
مهندس نبود
توی رزومهی مسئولیتی ش هم عناوین متعدد نبود
پس چه جور قلب میلیونها نفر رو تسخیر کرد و شد سردار دلها؟!!
#مکتب_حاج_قاسم
#دینداری
#ولایتمداری
#اخلاص
#صداقت
#تلاش_خستگی_ناپذیر
چهار نقد اساسی بر آقای آقا میری.mp3
9.74M
🔺چهار نقد اساسی بر آقای آقا میری
🔺حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل
#گفتگوی_دکتر_رفیعی_آقامیری
#چهار_نقد_اساسی_آقای_آقا_میری
#مناظره
#دکتر_رفیعی
#آقا_میری
#سر_لک
@mekafil
بسم الله الرحمن الرحیم
🔺ارزیابی گفتگوی دکتر رفیعی با آقای حسن آقامیری
آنچه اتفاق افتاد بیشتر گفتگو بود، مناظرۀ آنچنانی نبود و لذا مطالب اساسی به سرانجام نرسید و طرفین هم گویی اصرار بر این داشتند که باب گفتگو در جامعه و در مسائل دینی باز شود (یا به تعبیر رساتر توسعه یابد) و بخشی از گفتگو در اهمیت گفتگو گذشت. بنابراین ضمن تشکر از همۀ عزیزانی که زمینۀ گفتگوی مذکور را فراهم کردند توجه دوستان را به این نکته جلب می کنم که #اشکالات_اساسی بر آقای آقامیری همچنان #باقی_است و حتی آن مقدار که از طرف جناب آقای دکتر رفیعی مطرح شد #پاسخ درخوری #نیافت.
🔺اشکالات اساسی به آقای آقامیری در حوزۀ اظهارنظرهای دینی ایشان (نه مسائل تاریخی یا اقتصادی یا اجتماعی و نه نحوۀ برخورد ایشان) را می توان در چند محور اساسی خلاصه نمود؛
#مطلب_اول: مسائل دینی و معرفتی، همه، مسائل #اختلافی نیست که گفته شود: برداشت شخصی ممکن است با برداشت دیگری متفاوت باشد و هر دو محترم است بلکه برخی مسائل #قطعی است.
علاوه بر آن اظهار نظرهای دینی باید #مستند به ادلۀ معتبر یعنی آیات و روایات معتبره و ادلۀ عقلی باشد نه مسائل استحسانی و ذوقی.
مثلا یکی از مسلمات قرآنی و دینی این است که دنیا ظرف عمل است و انسان تا در این دنیاست فرصت انجام خیر و کسب سعادت و تعالی را دارد. این مطلبی نیست که فقط از روایت «الدُّنْيَا مَزْرَعَةُ الْآخِرَة» استفاده شود مطلبی است که دهها بلکه صدها آیه و روایت بر آن دلالت دارد.
همان آیه ای که ایشان مورد استناد قرار دادند که «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيم (زمر؛53)» و گفتند: خب انسان بعد از مرگ هم نباید ناامید از رحمت خدا باشد و خداوندِ آن جهان هم همین ویژگی ها را دارد. این کلمۀ حقی است که از آن باطل اراده شده است. چون خداوند متعال بلافاصله بعد از آن می فرماید: «وَ أَنيبُوا إِلى رَبِّكُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ». پس آیۀ ۵۳ به غرض تحریک بر توبه و غنیمت شمردن فرصت وارد شده تا جلوی ناامیدی گنهکاران در برابر شیطان را بگیرد و با نشان دادن روزنۀ توبه آنان را به دامن خداوند بازگرداند. آیات بعد از آن هم بر همین نکته تأکید دارد.
آیۀ ۲۵۴بقره هم همینگونه است؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ» و آیۀ ۴۷ نساء؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها ...» و آیۀ ۴۷ شوری؛ «اسْتَجيبُوا لِرَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ» و آیاتی که خبر می دهد در آخرت امکان تدارک نیست. مثل: «أَذْهَبْتُمْ طَيِّباتِكُمْ فِي حَياتِكُمُ الدُّنْيا وَ اسْتَمْتَعْتُمْ بِها» (احقاف؛20)، «الْيَوْمَ نَنْساكُمْ كَما نَسِيتُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا» (جاثیه؛34)، «قِيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورا» (حدید؛13) پس ما باید بر اساس این آیات و آیات دیگر همۀ همّ خود را بر فرصتی که در دنیا داریم بگذاریم. چرا که «الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ» (نهج البلاغة؛ خطبۀ ۴۲)
این از مسلّمات است.
اما اینکه خداوند متعال چه می کند، آن مطلبی است که مربوط به خودِ خدا می شود و در قرآن کریم هم به گونه ای مطرح شده که موجب تجری و جرأت بر گناه نشود.
خداوند متعال بر اساس آیاتی نظیر آیات؛
• إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى إِثْماً عَظيماً (نساء؛ ۴۸)
• إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيداً (نساء؛ ۱۱۶)
مشرک را بدون توبه نمی آمرزد یعنی وعدۀ آمرزش نسبت به او نداده ولی غیر مشرک را حتی بدون توبه ممکن است بیامرزد، دقت شود: ممکن است. بنابراین به غیر مشرکان هم در صورتی که توبه نکنند به طور کلی وعدۀ آمرزش داده نشده (مطلبی درستی که دکتر رفیعی هم بر آن تاکید کردند ولی در هیاهوی بحث گم شد.)
پس؛ اولا: این مطلب اختلافی نیست، ثانیا نباید به گونه ای مطرح شود که غرض خود آیات نقض شود و آیه در مسیر غیر خودش قرار گیرد
@mekafil
#مطلب_دوم: در قرآن کریم گرچه پیامبر صلی الله علیه وآله مبشّر و نذیر (بشارت دهنده و هشدار دهنده) معرفی شده اند؛ «إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً» (احزاب؛ ۴۵) ولی در آیات متعدد وظیفۀ ایشان در #انذار منحصر شده؛ «إِنْ أَنْتَ إِلاَّ نَذِير» (حجاب و ۲۳)، ِ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ (رعد؛ ۷) ولی در هیچ آیه ای وظیفۀ ایشان منحصر در بشارت نشده است. و حتی درآیۀ ۱۲۲ سورۀ مبارکۀ توبه در بیان رسالت عالمان دین وظیفۀ انذار مورد توجه قرار گرفته است؛ «لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ»
بنابراین در تبلیغات دینی و تبلیغات منطبق بر قرآن کریم نباید جنبۀ انذار را کم رنگ و بی اهمیت نشان داد و این با رحمت واسعۀ خداوند و سبقت رحمت بر غضب هم منافات ندارد. چرا که خداوند به خاطر رحمت واسعه اش می داند که بیشتر مردم با انذار مسیر صحیح را انتخاب می کنند نه با بشارت و لذا جنبۀ انذار را پر رنگ تر نموده است. (خداوندی که خالق انسان و جهان است اینگونه تدبیر نموده، ما نمی توانیم و نباید با سلیقۀ خود این عامل مهم هدایت را کم رنگ کنیم و مانع تاثیر این آیات نورانی در بازدارندگی از گناه شویم ) مطلبی که متاسفانۀ آقای آقامیری به آن دامن می زنند. (آقای رفیعی به این نکته هم در فرمایشاتشان اشاره کردند.)
#مطلب_سوم: جناب آقای آقامیری گرچه در این گفتگو و احیانا در رسانۀ خودشان از لزوم گفتگو ، تحمل سخن و عقیده دیگران و تکفیر نکردن یکدیگر و اموری از این قبیل سخن گفتند ولی کم نیست کلیپ هایی از ایشان که مطلب احتمالی خودشان را چنان با آب و تاب بیان کرده اند و مطلب قطعی، مسلّم ، مطابق با آیات قرآن یا مشهور بین علمای دین را مطلبی زاییدۀ افکار و بافتۀ پندار ایشان دانسته اند و با بیاناتی هیجانی و احیانا توهین آمیز به تخطئه ایشان پرداخته اند.
#مطلب_چهارم: ظاهرا آقای آقامیری به دنبال این هستند که دین را به گونه ای عرضه کنند که ذائقۀ همگان آن را بپذیرد و همه با هر عقیده و عمل و مرامی احساس دینداری کنند و شاید به همین جهت به گونه ای سخن می گویند که به هیچکس برنخورد و هرکس ولو بدون التزام به باورها و اخلاق در رفتار دینی خود را دیندار بداند در حالی که این هم درست نیست. باید دین را همانگونه که هست فهمید و به دیگران منتقل نمود.
هرچند خیلی ها آن را نپذیرند یا به آن ملتزم نشوند. توجه به آیات سورۀ مبارکۀ شعرا در این زمینه راهگشاست. در آن سورۀ مبارک به ۸ پیامبر بزرگ خدا اشاره شده و در پایان داستان همۀ آن ها این آیه تکرار شده است: «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ * وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ» یعنی در همۀ آن جوامع بیش از پنجاه درصد از جامعه با پیامبر خدا همراهی نکردند و حرف او را جدی نگرفتند بلکه در برابر او موضع گیری کردند.
در پایان سورۀ مبارکۀ یوسف علیه السلام هم خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده:
وَمَآ أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ (١٠٣) و بعد از دو آیه فرموده« وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» (۱۰۶) و یعنی: «بیشتر مردم، هرچند شما میل شدید داری ایمان نمی آورند و مومن نیستند ......و بیشتر مومنان هم ایمانشان به شرک آلوده است.» ولی با این حال پیامبران سعی نکردند برای خوشآیند افراد و کثرت پیروان دین خدا را مطابق طبع و میل مردم تغییر دهند.
🔺اینها اشکالات اساسی ای است که همچنان بر آقای آقامیری باقیست.
@mekafil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایشات استاد فرزانه حضرت آیتالله جوادی آملی حفظه الله در رابطه با ارزش طلبگی و ترغیب جوانان مستعد به حضور در حوزه های علمیه
@mekafil
هدایت شده از تهذیب و تربیت مدرسه علمیه حقانی
Ostad Kafil 99.04.03.mp3
5.75M
🌹﷽🌹
سلام علیکم🌹
◀️◀️ سخنرانی استاد #کفیل 99.04.03
✳️✳️ موضوع: اول ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.
🆔 @tahzib_haghani
هدایت شده از تهذیب و تربیت مدرسه علمیه حقانی
Ostad Kafil 99.04.04.m4a
12.7M
🌹﷽🌹
سلام علیکم🌹
◀️◀️ سخنرانی استاد #کفیل 99.04.04
✳️✳️ موضوع: ماه ذی القعده (ماه حرام) + اربعین کلیمی.
🆔 @tahzib_haghani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند متعال مرا انسان آفرید
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 گلایه "رهبر انقلاب" از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه
🔻 رهبر انقلاب با گلایه از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه در جریان قضاوتها و اظهارنظرهایی که در خصوص دادگاه اخیر شده افزودند: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مؤمن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم.
🔺️ حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه بهخوبی مشاهده میشود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. ۹۹/۴/۷
Ostad Kafil 99.04.07.mp3
7.57M
🌹﷽🌹
سلام علیکم🌹
◀️◀️ سخنرانی استاد #کفیل 99.04.07
✳️✳️ موضوع: هفتم تیرماه شهادت شهید بهشتی
🆔 @tahzib_haghani
نامۀ آقای موسوی خوئینیها به مقام معظم رهبری دام ظله العالی مسئولیتگریزی با چاشنی ابتذال!
پاسخ حجتالاسلام روحانی به موسوی خوئینیها:
بعد ۷ سال گرانی و تورم از خواب بیدار شدید؟
عضو سابق مجمع روحانیون مبارز در یادداشتی برای خبرگزاری تسنیم به نامه اخیر موسوی خوئینیها واکنش نشان داد
متن یادداشت شفاهی حجتالاسلام روحانی بهشرح زیر است:
برای من اولین سؤالی که مطرح میشود این است که آقای خوئینیها قاعدتاً یک انسانی است که بینش سیاسی دارد و فهم و درک دارد که مقام رهبری یک مقام اجرایی نیست، پس چرا در نامهای خطاب به رهبری، از مشکلات مردم که تورم روزافزون همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده است و زندگی مردم را با دشواریهای طاقتفرسا روبهرو کرده شکایت میکند؟
اولین چیزی که به ذهنم خطور میکند این است که میخواهد با زبان بیزبانی به رهبری بگوید: چرا نمیگذارید با آمریکا کنار بیاییم و تا با آمریکا کنار نیاییم مشکلات حل نمیشود. اکنون که این مشکلات بهوجود آمده بهخاطر این است که شما نمیگذارید ما در مقابل آمریکا تسلیم شویم.
برجامِ اول بهنفع آمریکا تمام شد و درصددند برجام 2 و 3 را هم به ثمر برسانند. بگذاریم آمریکا سیاستهایش را در ایران اجرایی کند و خلع سلاح شویم و در مقابل استکبار جهانی تسلیم باشیم! این نخستینحرف آقای خوئینیها است، وگرنه وی میفهمد که جایگاه رهبری ربطی به مسائل اجرایی ندارد و تورم و مشکلات معیشتی به امور اجرایی مربوط است و در اختیار افرادی است که در رأس وزارتخانهها و دولت هستند.
امثال آقای خوئینیها چند سال قبل از به قدرت رسیدن دولتِ تسلیمطلب، رسماً این موضوع را تبلیغ میکردند که مشکلات مملکت بدون مذاکره با آمریکا حل نمیشود و بیکاری و بیمسکنی و نداشتن امکانات مادی و فقر و بدبختی به این مربوط میشود که با آمریکا رابطه نداریم.
مقام معظم رهبری آن زمان برای حل این موضوع اجازه دادند کسانی که فکر میکنند با مذاکره مشکلات حل میشود، مذاکره کنند.
در خاطرم هست همان زمان فرمودند: من با مذاکره مخالفت نمیکنم اما آن را بیهوده میدانم و آدم عاقل کار بیهوده نمیکند.
در آن ایام، سازشکاران و تسلیمطلبان وارد صحنه شدند و تأسیسات هستهای را پلمب کردند و نتیجه آن برجام بیفرجامی شد که جز بیآبرویی چیزی برایشان نداشت.
اکنون امثال خوئینیها جرئت نمیکنند از مذاکره با آمریکا سخن بگویند لذا در لفافه حرف میزنند. اولین حرف وی در این نامه این است که "با آمریکا مذاکره کنیم تا مشکل تورم و بیکاری حل شود."، درحالیکه انسان عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشود، و وابستگی به آمریکا با جانشان عجین شده است.
دومین مسئله که در این نامه مطرح میشود، دفاع از دولت شیخ حسن روحانی است. سیاست بیکفایتی و بیسیاستی و تخریب کشور و فلج شدن اقتصاد کشور در دولت متبوع موسوی خوئینیها بود و حالا قصد دارند دولت را از مشکلات تبرئه کنند، این روشی است که این روزها اکثر دولتمردان در پیش گرفتهاند.
رئیس جمهور در نطقی میگوید "ما از گرانی و تورم اعلام بیزاری میکنیم!"، این سبک و سیاقی است که در طول این سالها داشته و تلاش میکرده خود را تبرئه کند، کما اینکه در ملاقات رهبری با مسئولان وقتی آقای روحانی نطق کرد و از "بایدها" سخن گفت، رهبر انقلاب فرمودند "مخاطب این بایدها خود رئیس جمهور است!"، اینها با همین شیوه تلاش دارند خود را از پاسخگویی تبرئه کنند.
سومین موضوعی که از این نامه بهدست میآید، انتقام از رهبری است. در طول 30 سال گذشته که آیتالله خامنهای با درایت جهان تشیع را رهبری کردند، در مقابل توطئهها و نقشههایی که تسلیمطلبان برای درهم شکاندن خط امام(ره) انجام دادند، با هوشیاری و آگاهی و مقاومت این توطئهها را در هم شکستند و بههمین دلیل بخشی از جریان اصلاحات از ایشان کینه دارند.
فتنه 88 از آن فتنههای بینظیری بود که تمام استکبار جهانی پشت آن ایستاد و برخی سفارتخانهها و دستگاههای جاسوسی کشورهای معارض در آن نقش داشتند. رهبری با درایت خویش توطئهها را نقش بر آب کردند، لذا میخواهند بههرنحوی به رهبری ضربه بزنند و این هم نقشهای است که در نامه خوئینیها دیده میشود.
چهارم، زیر سؤال بردن اصل ولایت فقیه است! آقای خوئینیها جایی گفته بودند که "از ابتدا ولایت فقیه را قبول نداشتم"، و میخواهند بهنحوی به مردم بفهمانند که مسئله اساسی مملکت، مشکل ولایت فقیه است.
البته باید توجه داشت جریان اصلاحات و شخص آقای خوئینیها مدتی است مضمحل شدند و در جامعه و پیشگاه ملت ایران جایی ندارند ولی در تلاشند بهنحوی سری در سرها داشته باشند.
این آقا هم برای اینکه نامش بر سر زبانها بیفتد به رهبری جسارت میکند تا سر زبانها بیفتد و باید این را بگویم که از این پس از اینگونه نامهها و سخنرانیها بیشتر میشود چراکه اصلاحطلبان در حال اضمحلال هستند و بهقول معروف "الغریق یتشبّث بکلّ حشیش" (انسان در حال غرق به هر خار و خاشاکی چنگ میزند). برای آنکه سر زبانها باشند، بیشتر از این به مقام معظم رهبری توهین میکنند.
پنجمین نکته، چراغ سبز نشان دادن به جهانخواران و بیگانگان است که بگویند جریان غربگرای داخل ایران، علیرغم همه شکستها و ناکامیها همچنان وجود دارد و زنده است و کار میکند.
نکته بعدی که باید از خوئینیها پرسید این است که؛ در طول 7 سال گذشته کجا بودند؟ ملت ایران در طول سالهای سر کار بودن دولت روحانی، با فقر، بیکاری، سیل و زلزله دست و پنجه نرم میکرد و دولت کوچکترین توجهی به مردم نکرد و جان مردم را به لب رساند اما وی یاد این گرانی و تورم و مشکلات نبود؛ حالا بعد 7سال از خواب بیدار شدهاند و اشک تمساح میریزند.
این اصلاحطلبان که من آنها را تسلیمطلب میدانم، دنبال این هستند که آمریکا را به این کشور برگردانند و فرش قرمز برایشان بیندازند و این دست و پا زدنها برای حاکم کردن خط سازش است و علیرغم همه توطئههای خط سازش در 40 سال گذشته، امروز میبینیم خط سازش، رسوا و بیاعتبارتر از گذشته شده است.