eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
190 دنبال‌کننده
43.5هزار عکس
32.7هزار ویدیو
360 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال خبری فتح
🌟‏از حدیث کساء ادب صحبت کردن فرزندان و شوهر و همسر با یکدیگر را بیاموزید #میرزا_اسماعیل_دولابی #اخلاق_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی ‏📡 کانال خبری فتح 🆔 @news_fath
✡️ نقش یهود در غزوهٔ خندق یا احزاب (١) 1️⃣ وقتی پیامبر (ص)، یهودیان را، به‌دلیل خیانت، از سرزمینشان اخراج کرد، آنان راهی شدند و دیگر یهودیان را به جنگ با پیامبر (ص) تحریک کردند و این علت اصلی آغاز جنگ بود. 2️⃣ یهودیانی از بنی‌نضیر و همچون حُیَّی‌ بن اَخْطَب نضری، سلام‌ بن ابی‌الحُقَیق نضری، کِنانة بن ربیع‌ نضری، هَوذة بن قیس وائلی و ابوعمّار وائلی، به مکه رفتند و ابوسفیان و قریش را به جنگ با رسول خدا (ص) برانگیختند. 3️⃣ گفت: درود بر شما، خوش آمدید. محبوب‌ترین مردم در نظر ما کسی است که ما را در ستیزه با محمّد یاری کند، امّا به شما اعتماد نداریم، شما نیز مانند محمد اهل کتاب هستید و ممکن است این توطئهٔ شما باشد، پس اگر می‌خواهید ما بپذیریم که دروغ نمی‌گویید باید بر این دو بت (لات و عزی) سجده کنید! 4️⃣ برای راضی کردن قریش و سران مکه به جنگ حاضر به سجده بر بت‌های مشرکین مکه شدند! بدین‌ترتیب ابوسفیان از پیشنهاد آنان برای هم‌پیمانی در دشمنی و جنگ با رسول خدا استقبال کرد و یهودیان و قریش با یکدیگر هم‌پیمان شدند. 5️⃣ سپس یهودیان نزد قبیله غَطَفان (به‌ریاست عُیَیْنَة بن حِصن فَزاری) رفتند و با وعده دادن یک سال خرمای ، آنان را برای جنگ با پیامبر (ص) همراه کردند. آنگاه نزد بنی‌سُلَیْم‌ رفتند و موافقت ایشان را نیز به دست آوردند. 6️⃣ با رهبری ابوسفیان با چهار هزار نفر از مکه خارج شد و چون به مرّالظهران رسید، دو هزار نفر از قبایل اسلم و اشجع و بنومرّة و کنانه و فزاره و غَطَفان بدیشان پیوست و از آنجا منزل به منزل به سمت مدینه رفتند و از هر جانب لشگری بدیشان پیوسته می‌شد، چندان‌که تعداد آنان در نزدیکی مدینه به ده هزار نفر رسید. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقش یهود در غزوهٔ خندق یا احزاب (٢) 1️⃣ بعد از استقرار نزدیک مدینه، ابوسفیان، حُیَّی بن اَخْطَب را خواست و به او گفت: اگر بتوانی یهودیان را نیز حاضر به پیمان‌شکنی با محمد کنی خوب است. حیّی بن اخطب سراغ کعب بن اسد رئیس قبیلهٔ بنی‌قریظه رفت. کعب از پیمان‌شکنی با رسول‌ خدا‌ (ص) هراس داشت، اما حیّی او را متقاعد کرد. 2️⃣ وقتی خبر به رسول‌ خدا (ص) رسید، رؤسای دو قبیلهٔ اوس و خزرج (سعد بن معاذ و سعد بن عبادة) را برای تحقیق فرستادند. این‌دو زمانی که به قلعهٔ بنی‌قریظه رسیدند با دشنام‌های با شدیدترین لحن و زننده‌ترین جملات مواجه شدند و بازگشتند و پیمان‌شکنی بنی‌قریظه را به‌صورت به حضرت اطلاع دادند. 3️⃣ اوج سختی و فشار بر مسلمانان در این جنگ وقتی ظاهر شد که خبر رسید بنی‌قریظه که تعهد کرده بودند در صورت وقوع جنگ، نه با پیامبر (ص) باشند و نه علیه او، کرده و با مشرکان هم‌پیمان شده‌اند. 4️⃣ مسلمانان که از پشت سر خود از جانب بنی‌قریظه در مورد خانواده‌هایشان ایمنی نداشتند و نیز از مقابل، با سپاه انبوه مشرکان که هر چند گاه از قسمت‌های تنگ می‌گذشتند، درگیر می‌شدند دچار هراس زیادی شدند. 5️⃣ وقتی احتمال و حملهٔ شبانهٔ بنی‌قریظه به مرکز مدینه زیاد شد، پیامبر دو گروه از اصحاب را برای محافظت از خانه‌های مسلمانان اعزام کرد و آنان تا صبح تکبیر می‌گفتند، زیرا نگرانی مسلمانان از حملهٔ بنی‌قریظه به زنان و کودکان بیشتر از حملات قریش به خودشان بود. 6️⃣ و این‌گونه بود که پس از فرار احزاب و اطمینان مسلمانان از پیروزی، به فرمان خداوند، بی‌درنگ به سراغ رفتند…. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «نقش یهود در غزوهٔ خندق یا احزاب» و مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/14188 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💎 اعجاز تاریخی قرآن و هیمنهٔ علمی آن بر تورات (١) 1️⃣ ماجرای حضرت موسی (ع) و فرعون را (طبق روش معمولش) با بسیاری از جزئیات نقل می‌کند. ولی سخنی از فرعون ندارد! 2️⃣ از سوی دیگر می‌بینیم که کریم از بسیاری جزئیات ماجرای فرعون چشم‌پوشی کرده است. اما فرعون را گزارش می‌کند: 3️⃣ «فَقَالَ أَنَا رَبُّکمُ الْأَعْلَى [نازعات : ٢۴] و (فرعون) گفت: من پروردگار بزرگ‌تر شما هستم.» 4️⃣ «قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهًا غَیرِی لَأَجْعَلَنَّک مِنَ الْمَسْجُونِینَ [شعراء : ٢٩] (فرعون‌) گفت: اگر خدایى غیر از من اختیار کنى قطعاً تو را از (جملهٔ) زندانیان خواهم ساخت.» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💎 اعجاز تاریخی قرآن و هیمنهٔ علمی آن بر تورات (٢) 1️⃣ و دیگر کتب مقدس یهود بارها آسیب دیده‌اند. و بارها مشمول بازنویسی و تجدید نظر شده‌اند. 2️⃣ از جمله بعد از ، یعنی دورانی که خبری از شوکت پادشاهان بومی مصر نبوده است و حکومت مصر به‌دست شاهان بابل، آشور، ایران، یونان و… تصرّف یا محدود می‌شد. 3️⃣ جمع‌کنندگان تورات در این فضای تاریخی (و بعد از دوران شکوه فراعنه) اطلاع یا توجّهی به فرعون ندارند و سخنی از آن نمی‌گویند! 4️⃣ در عین حال ادعای الوهیت فراعنه با اسناد مختلف اثبات شده است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💎 اعجاز تاریخی قرآن و هیمنهٔ علمی آن بر تورات (٣) 1️⃣ شاید در دورهٔ «شهریاری کهن» را خدائی زمینی می‌پنداشتند… از دورهٔ شهریاری پنجم به بعد با قدرت یافتن هلیوپولیس فرعون را پسر خدا می‌نامیدند و با این همه فرعون در انجام مراسم و شعائر آئینی مقام سنّتی خود را حفظ کرد و در این مراسم او را هم‌پای همهٔ خدایان جز می‌دانستند. 2️⃣ بدین‌سان فرعون تجلّی خدایان بر زمین و در همان حال کاهن خدایان و بدین دلیل است که در برخی تصاویر را در حال نیایش خویش تصویر کرده‌اند و در همین تصاویر فراعنه برای حفظ سرشت خدائی خویش تطهیر خدایان را به شکل تطهیر خود در جلوس و تولد فرزندان خویش انجام می‌دهند. 3️⃣ یکی از القاب فرعون «آفرینندهٔ همه چیز» و لقب دیگر او «چشم رع» بود… به هنگام نیایش فرعون، مردم او را به‌عنوان اوزیریس، امون-رع یا حراختی [از خدایان مصری] نیایش می‌کردند. 📚 منبع: کتاب «اساطیر مصر»، نوشتهٔ «ورونیکا ایونس»، ترجمهٔ «باجلان فرخی»، انتشارات اساطیر. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter