eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
494 دنبال‌کننده
315 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | ویژه عید غدیر 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: « ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|2 🔸استقرار ولایت 🔰اهميت اين عيدى كه طبق روايات ما برترين اعياد است، در همين است كه متضمن موضوع ولايت است. شايد بتوان گفت كه هدف از همه‏ى زحماتى كه پيغمبر اكرم و بزرگان دين و انبياء الهى عليهم الصّلاة و السّلام، متحمّل شده‏اند، استقرار ولايت الهى بوده است. گويا در روايتى از امام صادق عليه الصّلاة و السّلام است كه در مقام هدف جهاد فى سبيل الله مجموعه‏ى تلاش‏هايى كه براى دين مى‏شود فرموده‏اند: «ليخرج الناس من عبادة العبيد الى عبادت الله و من ولايت العبيد الى ولايت الله.» هدف اين است كه انسانها را از ولايت بندگان و بردگان با معناى وسيعى كه اين كلمه دارد خارج سازند و به ولايت اللّه نائل كنند. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1372/03/19 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|3 🔸حاکمیت بر دل و جسم «من كنت مولاه فهذا علىّ مولاه»، هيچ معنائى جز تعيين خط حكومت و ولايت در اسلام بعد از رحلت پيغمبر اكرم ندارد. معناش فقط همين است. محققين دنياى اسلام در طول تاريخ همين معنا را احساس كرده‏اند و فهميده‏اند از اين حادثه و اين عبارت پيغمبر. معلوم مى‏شود كه از نظر اسلام، مسئله‏ى حكومت فقط اين نيست كه يك قدرتى بيايد در رأس جامعه‏ى اسلامى قرار بگيرد و كارائى داشته باشد براى اداره‏ى حكومت و زندگى مردم با نظم و انضباط اداره بشود؛ مسئله فقط اين نيست از نظر اسلام، بلكه حكومت در نگاه اسلامى معناى امامت دارد. امامت يعنى پيشوائى جسم و دل؛ هر دو. فقط حاكميت بر اجسام نيست، اداره‏ى زندگى دنيائى و روزمره‏ى متعارف مردم نيست؛ مديريت دلهاست، تكامل بخشيدن به روحها و جانهاست، بالا بردن فكرها و معنويتهاست. اين معناى امامت است. اسلام اين را مى‏خواهد. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1386/10/08 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|4 🎯مقابله با نگاه سکولاری 🔹يك عدّه هستند كه تصوّر مى‏كنند مى‏شود ملتى مسلمان بود؛ امّا به احكام اسلامى عمل نكرد! اين تصوّر، معنايش جدايى دين از سياست است. معنايش اين است كه اسمتان مسلمان باشد، امّا به احكام اسلامى عمل نكنيد و سيستم بانكدارى، اقتصاد، آموزش و پرورش، شكل و محتواى حكومت و ارتباطات فرد و جامعه‏تان، به خلاف اسلام و طبق قوانين غير اسلامى و حتّى ضد اسلامى باشد. البته، اين، در مورد كشورهايى است كه قانون دارند؛ اگرچه طبق اراده و خواست يك انسان قاصر و ناقص باشد. 🔹امروز در بعضى كشورهاى اسلامى، حتّى قانون هم نيست؛ حتّى قانون غير اسلامى هم وجود ندارد و اراده‏ى اشخاص مهمّ است. در رأس قدرت يك نفر نشسته است و دستور مى‏دهد: اين‏طورى شود، آن‏طورى شود. 🔹 نمى‏شود كه ما فرض كنيم عدّه‏اى مسلمانند، امّا از اسلام فقط نماز، روزه، طهارت و نجاست و امثال اين چيزها را دارند. در جوامعى كه مى‏خواهند مسلمان باشند، اسلام بايد حاكم باشد. غدير، اين پيام را داشت. امروز بسيارى از جوامع، چوب عدم اعتقاد به اين معنا را مى‏خورند. ببينيد ماجراى غدير، اينجا چقدر مى‏تواند الهام‏بخش باشد! 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1374/02/28 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|5 🎯حضور در صحنه 🔹هركس متديّن به عقيده و شريعت اسلامى باشد، در امر حكومت داراى مسئوليت است. هيچ‏كس نمى‏تواند خود را از موضوع حكومت كنار بكشد. هيچ‏كس نمى‏تواند بگويد: «كارى انجام مى‏گيرد؛ به من چه!؟» در موضوع حكومت و مسائل سياسى و مسائل عمومى جامعه در نظام اسلامى، «به من چه» نداريم! مردم بركنار نيستند. بزرگترين مظهر دخالت مردم در امور حكومت، غدير است. خودِ غدير اين را به ما آموخت و لذاست كه عيد غدير، عيد ولايت است، عيد سياست است، عيد دخالت مردم در امر حكومت است، عيد آحاد ملت و امّت اسلامى است. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1375/02/18 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|6 🎯وحدت 🔹همين مسأله‏ى غدير هم مى‏تواند مايه‏ى وحدت باشد؛ همچنان كه مرحوم آيت‏اللّه شهيد مطهرى مقاله‏اى با عنوان «الغدير و وحدت اسلامى» دارد. او كتاب الغدير را كه در باره‏ى مسائل مربوط به غدير است يكى از محورهاى وحدت اسلامى مى‏داند كه درست هم هست. ممكن است به نظر عجيب بيايد، اما واقعيت مطلب همين است. خودِ مسأله‏ى غدير، غير از جنبه‏اى كه شيعه آن را به عنوان اعتقاد قبول كرده است يعنى حكومت منصوب امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام از طرف پيامبر كه در حديث غدير آشكار است اصل مسأله‏ى ولايت هم مطرح شده است. 🔹اين ديگر شيعه و سنّى ندارد. اگر امروز مسلمانان جهان و ملتهاى كشورهاى اسلامى، شعار ولايت اسلامى سر دهند، بسيارى از راههاى نرفته و گره‏هاى ناگشوده‏ى امت اسلامى باز خواهد شد و مشكلات كشورهاى اسلامى به حل نزديك خواهد گشت. 🔹مسأله‏ى حكومت و نظام سياسى و حاكميت سياسى، يكى از دشوارترين مسائل براى كشورهاست. بعضى كشورها دچار استبداد و ديكتاتورى‏اند؛ بعضى دچار حكومتهاى فاسدند؛ بعضى دچار حكومتهاى ضعيفند؛ بعضى دچار حكومتهاى دست‏نشانده‏اند. اگر حكومت اسلامىِ به معناى حقيقى يعنى همان ولايت به عنوان شعار براى مسلمانان مطرح شود، علاج ضعف را هم مى‏كند؛ علاج اقتصاد را هم مى‏كند؛ علاج دست‏نشاندگى را هم مى‏كند؛ علاج ديكتاتورى را هم مى‏كند. بنابراين، پرچم ولايت، يك پرچم اسلامى است. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1379/01/06 ☑️ @amin_enqelab
🚩 عاشورا، مباهله‌ای دیگر 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین، دست عزیزان خود را بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت چقدر مهم است. 🔹 همین قضیه در محرم اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی (ع) هم برای بیان حقیقت، عزیزترین عزیزان خود را می‌آورد وسط میدان؛ با آنکه میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
41.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸جواب متقن مدیر حوزه علمیه اصفهان به صحبت های آقای سید مهدی فقیه امامی در خصوص پر کردن مجالس محرم و بی توجهی به کرونا ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ولیّ جامعه را قربانی خود نکنید 🔹ولایت مداری یعنی از خود برای ولی مایه گذاشتن نه از ولی برای خود خرج کردن! 🔹جوابیه آقای حداد عادل نسبت به اظهارات آقای فتاح علاوه بر اینکه تند و بر خلاف آرامش بخشی جامعه بود نکته ای داشت و آن اسم آوردن از مقام معظم رهبری برای تطهیر و مثبت نشان دادن مسیر مدرسه فرهنگ بود. 🔹این رفتار بین اصول گرایان و اصلاح طلبان شایع است که به محض ایجاد مشکل از تاییدیه های رهبری استفاده میکنند. ☑️ @amin_enqelab
📍حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : «رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمود: «إنَّ الحُسَینَ مِصباحَ الهُدی وَ سَفینَةُالنَّجاة» 🔸 یعنی حسین علیه‌السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ این جمله، ویژه‌ی همه‌ی زمانهاست، اما امروز سفینه‌ی نجات بودن حسین‌بن‌علی علیه‌السلام بیشتر است. امروز، یعنی عصر نهضت و انقلاب، روزی که یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السلام ناگهان مثل یک شب‌چراغ جهانتاب بر آسمان دنیا و بر سقف فلک درخشیدن گرفت.» ۶۴/۰۷/۰۲ 🔖 در پویش ایران همدل و طرح اکرام به نیازمندان در ماه محرم و صفر شماهم همرا باشید .‌‌ شماره کارت قرارگاه مردمی اربعین 5041721111537289 شماره حساب نزد بانک رسالت 1068888884 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙قدیمی‌ترین صدای ضبط شده از نوحه خوانی و تصاویر مراسم عزاداری در زمان قاجار ☑️ @amin_enqelab
💠 پیرامون استاد پناهیان و حواشی اخیر 🔸️در جنگ با دشمن درحالی که جبهه خودی به شدّت زیر فشار آتش، عقب نشسته است، ناگهان رزمنده‌ ازجان گذشته ای عَلَم به دوش می گیرد و باچند نیرو، به خط مقدّم می زند و سینه اش را سپر تیر و ترکش ها قرار می دهد. 🔸️دشمن شُکّه شده عقب می کشد و کمینی اختیار می کند. منتظر فرصت است تا ضربه ای وارد سازد. او تا علمدار را تنها مشاهده میکند، مکّارانه ضربه ای وارد می سازد. علمدار درحالی که از ضربه زخمی شده درد میکشد و نگاه دردآوری به نیروهای خودی می اندازد نگاهی که درخواست کمک را فریاد می کشد. 🔸️ واکنش نیروهای خودی دیدنی است یکی سرش را بالا می اندازد که انگار چیزی ندیده دیگری می گوید خیر! از کمک خبری نیست من تاکتیک جنگی تو را قبول نداشتم اتفاقا خوب فرصتی است تا تاکتیک خودم را برایت بازگو کنم دیگری میگوید چون نقطه ضعف هایی داشت من نمیتوانم یاری اش رسانم آن یکی میگوید اگر جلو بیایم منم آسیب میبینم... و چه لحظه سختی است آن لحظه تنهایی 🔸️متاسفانه این داستان پرتکرار واقعی ماست روزی مداح اهل بیت حاج محمود کریمی و میثم مطیعی را تخریب کردند و عده ای از خودی ها واکنشی نداشتند. دکتر حسن عباسی ودکتر رائفی پور را زدند و تخریب کردند متاسفانه بعضی از خودی ها فرصت را مناسب دیدند و شروع کردند نقد نمودن این دو حالا استاد پناهیان را زدند و همان عده به خاطر اختلافاتی نه حمایتی کردند و نه یاری رساندند. عزیزان آبروی مومنی ریخته شده که نماد انقلاب بوده در نزد جوانان. اگر چه ممکن است انتقاداتی به همه این عزیزان وارد باشد کما اینکه بر خود ما وارد است، اما چرا توجّه نمی کنیم که چشم و گوش جوانان انقلابی ما به این عزیزان بوده و اگر اینها تخریب شوند دشمن یک قدم به تخریب اصل انقلاب نزدیک تر می شود. 🔸️انصافا هریک در این نبرد، ضربه های کاری خوردند که اگر ما میخوردیم معلوم نبود در میدان می ماندیم یا نه. بدانیم دشمن چه می کند. او زیرکانه نماد های نیروهای انقلابی را نشانه می گیرد و ما به خاطر بعضی اختلافات جزئی از آنها دفاعی نمی کنیم. ▪️شعله آتش جنگ، علمداران را آبدیده تر می کند و روسیاهی ☑️ @amin_enqelab
🎯دستورالعمل منتظران 🔸 «ما منتظريم»، يعنى اين اميد را داريم كه با تلاش و مجاهدت و پيگيرى، اين دنيايى كه به وسيله‏ى دشمنان خدا و شياطين، از ظلمات جور و طغيان و ضعيف‏كشى و نكبت حاكميت ستمگران و قلدران و زورگويان پُرشده است، در سايه‏ى تلاش و فعاليت بى‏وقفه‏ى ما، يك روز به جهانى تبديل خواهد شد كه در آن، انسانيت و ارزشهاى انسانى محترم است و ستمگر و زورگو و ظالم و قلدر و متجاوز به حقوق انسانها، فرصت و جايى براى اقدام و انجام خواسته و هوى و هوس خود، پيدا نخواهد كرد. اين روشنايى، در ديدگاه ما نسبت به آينده وجود دارد. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1369/12/11 ☑️ @amin_enqelab
🏠گاهی اتفاق می افتد مرد در خانه نقش زن را پیدا می کند. زن حاکم مطلق می شود و به دستور می دهد این کار را بکن، آن کار را نکن. مرد هم دست بسته تسلیم است. خب چنین مردی که دیگر نمی تواند باشد. زن یک تکیه گاه خوب را دوست دارد. 🗓امام خامنه‌ای ۷۸/۱۲/۲۲ به خانواده خوشبخت بپیوندید🔻🔻 💚https://eitaa.com/joinchat/2443640887C18c6467026
🔸پای درس خمینی مشهد🔸 💠مغفرت 🔹سوار ماشین شدید، دارید می روید سرِ پنجاه فرسخی. اگر این ماشین در راه توقف کرد، شما چه شدید؟ عقب افتادی. جبران این عقب ماندگی به چیست؟ به اینکه یک خُرده تندتر بروید، یک خُرده بی وقفه تر بروید، یک مقدار از استراحت، بیشتر صرفِ نظر کنید تا در وقت معین به نقطۀ مورد نظر برسید. واِلا ّ با نشستن آنجا و گفتن که خدایا من غلط کردم، یک ساعتِ پیش اینجا در قهوه خانه لمیدم و دیر حرکت کردم، خدایا اشتباه کردم، خدایا غلط کردم؛ این کاری از پیش نمی برد. حالا بالاخره غلط انجام گرفت، زودتر حرکت کن، تندتر برو تا این توقف و تأخیر یک ساعته را جبران کرده باشی. مغفرت الهی این جوری است…. 🎯مغفرت یعنی پرکردن آن خلأهایی که زخم های روح انسانند، با پرکردن آنها انسان به کمال می رسد. این، شایسته است که انسان در راهش کوشش کند، مسابقه بدهد، سرعت بگیرد. مغفرت خیلی مهم است. مغفرت این نیست که خدای متعال بی حساب، از روی دلبخواه، یک کسی را مورد لطف بی جایی قرار بدهد، بدون اینکه خود او کوششی در راه این لطف الهی کرده باشد. 🔰مرکز گفتمان ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
⁉️تحریف واضحات 🔸تحریف واقعیات برای امروز و دیروز نیست،از زمانی که حق و حقیقتی بوده تحریف هم وجود داشته. دین و آیین موسی و عیسی تحریف می شود و به جای حقایق الهی مشتی خرافات می ماند، شخصیت های الهی تحریف می شوند، از یک نبی و پیامبر الهی مانند داوود یک انسان هرزه نمایش داده می شود! از مظهر عبادت یعنی علی شخصی بی نماز ساخته می شود! از پسر پیامبر خدا،حسین به عنوان خروج کننده علیه دین یاد می شود! 🔹این ها نمونه هایی از خروارها تحریف واقعیت در طول تاریخ است،که بسیاری از انسان ها را به سوی هلاکت و گمراهی سوق داده و می دهد. همیشه ارزش ها در معرض تحریف هست، چرا که ارزش های انسانی دشمن دارد. ❗️هیچ جای تعجب ندارد که بگویند رضا خان و پسرش برای ایران مایه اقتدار بودند! هیچ جای تعجب نیست که بگویند ما بهترین ارتش مجهز را داشتیم! کافی است مروری به واقعیات تاریخ شود:ارتش ۱۲۰ هزار نفری رضاخان در جنگ جهانی اول در مدت کمتر از سه روز شکست خورده و شاه مقتدر ایران! به جزیره موریس تبعید می شود و پسرش را به جای او بر تخت می نشانند! سران سه کشور شوروی انگلیس و شوروی و آمریکا در ایران بدون اجازه شاه ایران جلسه گذاسته و وقتی که شاه مقتدر ایران! به آن جلسه می آید توجهی به او نمی شود. ‼️امروز دفاع مقدسی که اقتدار، تقدس، عقلانیت و ایثار و شجاعتش چشم جهان را کور کرده، متهم به عدم عقلانیت،عدم پیروزی و عدم دستاورد می شود. 🎯به جای تعجب از این دروغ های واضح باید کمر همت بست، و از گنجینه های ارزشمندمان حراست کنیم. 🔰 رهبر معظم انقلاب: ما در باب دفاع مقدّس کوتاهی کرده‌ایم...کارهای بسیار باارزشی است که انجام گرفته امّا در عین حال کم است؛ ما به کارهای زیادی احتیاج داریم. ببینید، ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدّس دور میشویم، از لحاظ معرفت باید به دفاع مقدّس نزدیک‌تر بشویم؛ چرا؟ چون تحریف در کمین است، دستهای تحریف‌گر در کمینند. ۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔰مرکز گفتمان ساز امین انقلاب @amin_enqelab
🔻نداشتن تحلیل سیاسی 🔰بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه‌ی خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمومنین علیه‌السلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود والا همه‌ی مردم که بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. 🗓بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۷۲/۸/۱۲ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️وقتی که از دیدن منظره دلخراش کشتن جوجه های یک روزه دلمان جریحه دار می شود، اما سالانه ۷۰۰هزار نوزاد ایرانی در شکم مادر کشته(سقط)می شوند. 🔸جای بسی تاسف که سیاست های ضد بشری نظام لیبرالیسم توسط غربزدگان داخلی در نظام اسلامی جریان دارد. ❗️حتی اگر جنبه اسلامی و انسانی قضیه را ملاحظه نمی کنید، لا اقل به فکر پیری جمعیت و مخاطرات آن برای کشور باشید! 🔰 مقام معظم رهبری: مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید.۱۳۹۹/۴/۲۲ ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎شکوه از دوست 🔹شکوه ای که هر سال حضرت آقا در ایام اربعین دارند، امسال نصیب ما شد. 🔰رهبر معظم انقلاب: حالا بحث اربعین پیش آمده، بعضی‌ها خب عاشق امام حسین هستند، عاشق اربعینند؛ [خب،] معلوم است، همه‌ی ما [هستیم]؛ حالا خیلی از شماها که خودتان رفته‌اید، بنده که محروم بودم و مشتاق هم بودم -گر چه دوریم به یاد تو سخن میگوییم... دو سه زیارت مهم روز اربعین وارد است؛ روز اربعین، همه‌ی مردم بنشینند زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیه السّلام) و بگویند یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند.۱۳۹۹/۶/۳۱ ☑️@amin_enqlab
🔻 نقدی بر سخنان استاد علوی بروجردی 🖋 امین دهقانی 🔹 در چند بند، به نقد بیانات آقای علوی بروجردی می‌پردازم: 1⃣ آقای علوی از طرفی دچار خلط بین علوم انسانی و علوم تجربی می‌شود؛ یعنی برای رد اقتصاد اسلامی مثال هایی تجربی می‌آورد و می‌گوید: همان گونه که فیزیک اسلامی و شیمی اسلامی و جراحی مغز اسلامی نداریم، اقتصاد اسلامی هم نداریم. در جواب باید گفت: از طرفی خلط علوم انسانی با علوم تجربی خطایی راهبردی است. و از طرف دیگر چه کسی گفته شیمی و فیزیک اسلامی؟! اگر منظور شما آن دیدگاهی است که کلیه علوم را با یک شرط خاص (التفات به عین‌الربط بودن پدیده‌ها نسبت به واجب‌بالذات) اسلامی می‌داند، پس معلوم است که اساسا شما متوجه حرف و نظر آنها نشده‌اید. که دست به این مقایسه زده‌اید! 2⃣ ایشان سپس دایره‌ی حرف خود را تعمیم می دهد و عمق فاجعه را بیشتر می‌کند و بحث را به علوم انسانی (مانند روانشناسی و جامعه شناسی) تعمیم می‌دهد. و آن‌ها را صرفا عقلایی می‌داند. در پاسخ به ایشان باید گفت: ضعف و استیصال خودتان را در تولید منظومه علمی اقتصاد اسلامی و منظومه علمی روانشناسی اسلامی و همین طور سایر علوم انسانی، به اسلام سرایت ندهید. 3⃣ وقتی حوزه‌ها برای تشریح یک روایت "لا تنقض الیقین" ده‌ها جلد کتاب (به تعبیر آیت الله جوادی آملی: ۵۰ جلد کتاب با حذف مکررات راجع به تفصیل این روایت نوشته شده) می‌نویسد اما همین روش را روی هزاران روایت اعمال نمی‌کند، این کاستی به خود حوزه بر می‌گردد. ما اکنون صدها روایت در حیطه نفس‌شناسی و روان‌شناسی داریم، چرا یکی از این روایات به صورت درس رسمی حوزویون مانند حدیث "لا تنقض" مورد بررسی و واکاوی قرار نمی‌گیرد؟! همینطور در سایر زمینه‌ها. 4⃣ خوب شد حداقل همین مباحث اصولی، مرسوم است، وگرنه آقای علوی برای همین مباحث الفاظ هم می‌فرمود ما چیزی نداریم و باید برویم از ویتگنشتاین و راسل و فرگه، واردات انجام دهیم!! 5⃣ عجبا و اسفا، آیا پیغمبر صرفا یک مرشد معنوی است؟!! مگر می‌شود بدون ارائه یک سری قوانین الهی در حیطه‌های کلانی مانند انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی و اقتصاد و ... جامعه و مردم را رشد معنوی داد؟ 6⃣ علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی غربی، تفاوت‌های اساسی و بنیادین دارد. و در نتیجه فروعات و نتایج آنها هم متفاوت خواهد بود. آنها می‌گویند مبدأیی نیست و ما از خاکیم. ما می‌گوییم ما از ملکوتیم. آنها می‌گویند انسان یک حیوان است با یک مغز پیچیده، ما می‌گوییم انسان علاوه بر مغز پیچیده دارای یک روح مجرد است. آنها می‌گویید نهایت سیر انسان خاک است، ما می گوییم انسان با مرگ نمی‌پوسد بلکه پوسته عوض می‌کند. آنها نه مبدأ را قبول دارند و نه معاد را و جهان‌بینی آنها یک جهان‌بینی ابتر و منقطع‌الاول و الآخر است، اما ما به قوس نزول و قوس صعود معتقدیم. بله، بدون تردید ما می‌توانیم از برخی از تحقیقات آنها استفاده کنیم، اما چارچوب‌ها و خطوط کلی ما به طور کامل با آنها متفاوت است. 7⃣ آیا می‌توان گفت علوم انسانی، عقلایی است؟!! مبانی و هسته و محور علوم انسانی مبتنی بر مسائل مهمی است مانند: وجود یا عدم وجود خدا، گذشته (مبدا و واجب‌بالذات) و حال (دنیا) و آینده (آخرت) انسان و هستی ... و مسائلی در زمینه سعادت و شقاوت ... آیا می‌توان علوم انسانی که ریشه‌ی آنها در یک چنین مسائلی است را امری عقلایی دانست؟!! اگر به بناء عقلا باشد، که بسیاری از عقلاء، انسان و عالم را صرفا امری مادی تلقی می‌کنند و در نتیجه تمامی برداشت‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی و اقتصاد و سیاست خود را بر انسان فیزیکالیستی و عالم ماتریالیستی بنا می‌نهند و مبتنی می‌کنند!! کاستی و ضعف خود در استخراج نظام‌مند علوم مختلف انسانی اسلامی را بر عهده دین اسلام نیندازید. گرچه در زمینه‌های علوم انسانی اسلامی هم آثار خوبی توسط محققان دغدغه‌مند و دین و دنیاشناس ما نگاشته شده است. ✅ خداوند حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما را از دو خطر بزرگ التقاط (دگم روشنفکری) و تحجر (دگم تحجر) حفظ نماید. و ما را به صراط مستقیم اجتهاد صحیح، رهنمون فرماید. 🌐 فلسفه اسلامی @Manahejj ☑️ @amin_enqelab
 ‼️خراب کردن عقیده 🔰امام زمان می‌آید و همه کارها را درست میکند! این، خراب کردن عقیده است. این، تبدیل کردن موتور محرّکی به یک چوب لای چرخ است؛ تبدیل کردن یک داروی مقوّی، به یک داروی مخدّر و خواب‌آور است.   امام زمان می‌آید انجام میدهد، یعنی چه!؟ امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمیشود شروع کرد! جامعه‌ای میتواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ میشود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولیالعزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدیها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود.  🗓بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۷۶/۹/۲۵ ☑️@amin_enqelab
🔖آیا اسلام یک دین صرفا ارزشی است؟ 🔸نظام توحیدی صرفا یک نظام ارزشی نیست، توحید حاوی دستورالعمل در تمام عرصه های زندگی است، از زندگی فردی گرفته تا زندگی اجتماعی، از نظام سازی گرفته تا تمدن سازی. 🔹کسی که به بینش توحیدی معتقد است نمی تواند همان اقتصادی را عمل کند که نظام لیبرال یا سوسیال و... اجرا می کنند، کسی که بینش توحیدی دارد نمی تواند به همان علوم انسانی ملتزم باشد که علوم انسانی غرب می گویند این از واضحات است! چرا که پایه های فکری این دو با هم فرق می کند چرا که تعریف این دو از انسانیت فرق می کند. 🔸اگر اسلام فقط قرار بود یک نظام ارزشی باشد چرا پیامبر اکرم این همه سختی کشید؟ اگر قرار بود اقتصاد همان اقتصادوآداب زندگی همان آداب باشد، این همه سنگ جلوی پای پیامبر نمی انداختند! این که حضرت می فرمود قولو لا اله الا الله تفلحوا و ایشان را سنگ می زدند صرفا اقرار به وحدانیت خدای متعال نبود بلکه باید هر عبودیت غیر خدایی از صحنه زندگی کنار رود، هر نظام اقتصادی غیر الهی کنار رود، هر نظام روانشناسی غیر الهی کنار رود هر تمدن غیر الهی کنار رود و الا این همه مخالفت با حضرت معنا داشت! 🎯مگر می شود شما به یک جهان بینی مثل توحید معتقد باشید که می گوید پرستش و عبودیت هر غیر خدایی را باید ترک کنید ولی به همان اقتصاد آدم اسمیتی به همان علوم انسانی غربی که پایه گذاری آن ها از ضدیت با دین شروع شد ،عمل کنید؟ 🔹ریشه تمام علوم انسانی غربی بعد از رنسانس بر پایه ضدیت با دین بود یعنی پایه این علوم کفر و الحاد است حال چه طور می توان امروز این نظامات غلط را عاقلانه خواند و با تمسک به سیره عقلائی برای آن ها حجت آورد! 👌بله هدف اصلی واولی پیامبر انسان سازی است ولی قطعا این هدف اهداف سطحی و اولی را را در بر دارد و الا این همه احکام جزایی،ارث،حقوق برای چیست؟ این قوانین هم از قبل اسلام بین مردم بود نیازی به جعل شرع نداشت. البته فرق است بین تکنولوژی،پزشکی و علوم تجربی با علوم انسانی که در جای خود قابل بحث است. در پایان به گفتاری از رهبرحکیم انقلاب در این باره توجه فرمائید: 🔰پيغمبر اكرم و هر پيغمبرى وقتى‏ كه مى‏ آيد، يك مجموعه‏ ى احكام مى‏ آورد. اين احكامى را كه پيغمبر مى‏ آورد، بعضى فردی است و براى اين است كه انسان خودش را اصلاح كند. بعضى اجتماعى است و براى اين است كه دنياى بشر را آباد و اداره كند و اجتماعات بشر را به پا بدارد. مجموعه‏ ى احكامى است كه به آن نظام اسلامى مى‏ گويند. خوب؛ اسلام بر قلب مقدّسِ پيغمبر اكرم نازل شد؛ نماز را آورد، روزه، زكات، انفاقات، حج، احكام خانواده، ارتباطات شخصى، جهاد فى سبيل الله، تشكيل حكومت، اقتصاد اسلامى، روابط حاكم و مردم و وظايف مردم در مقابل حكومت را آورد. اسلام، همه‏ ى اين مجموعه را بر بشريّت عرضه كرد؛ همه را هم پيغمبر اكرم بيان فرمود... خوب؛ در زمان پيغمبر، حكومت اسلامى و جامعه‏ ى اسلامى تشكيل شد، اقتصاد اسلامى‏ پياده شد، جهاد اسلامى برپا و زكات اسلامى گرفته شد؛ يك كشور و يك نظام اسلامى شد ۱۳۷۴/۳/۱۹ ☑️ @amin_enqelab
🔖 واکنش استاد خسروپناه نسبت به مصاحبه استاد علوی بروجردی بسم الله الحکیم اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی مخالفت برخی از مدرسان حوزه علمیه سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عج و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم علیه السلام و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است. این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل سکولارها را داغ دیده کرده است. آری گرایش به فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست. حال عده ای از دانشگاهیان شبه روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند. مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در حوزه و دانشگاه است. عبدالحسین خسروپناه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم @khosropanah_ir ☑️ @amin_enqelab