eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انفجار در نزدیک یک ایستگاه مترو در ترکیه باعث تخریب خودروها و مجروح شدن چند نفر گردید
📷 یحیی أبو زکریا مجری المیادین در توئیتر خود نوشت: سید حسن نصرالله گفته است صد هزار مجاهد دارد مرا نیز اضافه کنید تا صدهزار و یک نفر بشوید، امیدوارم من هم جزء مجاهدان مقاومت باشم وشهادت نصیبم شود ⭕️ زیر توییت او یکی از اعضای انصار الله کامنت گذاشته است: ما هم 25 میلیون يمني با اشاره انگشت او حرکت می کنیم پس الان 25میلیون صدهزار و یک نفر نیرو دارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری دکتر مجید تفرشی از پشت پرده نقشه رسانه های سعودی_لندنی برای تحریم ورزش ایران؛ ایران و مردم تنها هدف اصلی و پروپاگاندای رسانه‌های فارسی زبان است؛ پروژه این است: هر چیزی که ایرانی‌ها را خوشحال و امیدوار کند باید جلوی آن گرفته شود! 💢 دکتر مجید تفرشی، کارشناس امور بین الملل ساکن لندن: 🔺 "پروژه تحریم ورزش ایران فقط برای تحریم ورزش نیست بلکه وسیع تر از آن است؛ شبکه های فارسی زبان خارج کشور، هر چیزی که ایرانی‌ها را خوشحال و امیدوار کند حتما با آن مقابله می کنند؛ هدف اصلی این شبکه ها مستأصل کردن مردم به هر بهانه و قیمتی است!"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله دو پلیس در متروی نیویورک به مردی که از افسران خواسته بود، از ماسک استفاده کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراضات ادامه دار مردم ایتالیا به اجباری بودن گذرنامه کرونا و درگیری های شدید با پلیس
هدایت شده از 
👈🏻 اهتمام به عدالت در جامعه 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: پیامبر اکرم نظامی را به وجود آورد که یکی از خطوط اصلی آن عدالت مطلق و بی‌اغماض بود. در زمان پیامبر، هیچ کس در جامعه اسلامی از چارچوب عدالت خارج نبود.
🔴 سوخو 30 در راه ایران 🔹هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده ای چند منظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است.این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است. 🔹برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت گیری هوایی، می‌توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به 4/5 ساعت پرواز کند. و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می‌کند. 🔹این جنگنده‎ همچنین می‎تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو 30 SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است. تسلیحات این جنگنده شامل تیربار،‌انواع بمب، موشک های هوا به هوا و نیز موشک های فراصوتی ضد ناو است. موشک های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد 120 تا 300 کیلومتر است. 🔹نخستین نمونه‎های ساخته شده از جنگنده‎های سوخو 30 SM در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت. این جنگنده با جنگنده های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می کند و تمامی نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تامین می نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی در نبرد هوایی برخوردار می گردد. دکتر سراج
🔘 پروژه ناامن سازی دوباره سوریه توسط تروریست‌ها ♦️ صبح امروز بر اثر انفجار دو بمب در داخل یک اتوبوس ارتش سوریه در منطقه "پل الرئیس" در دمشق 13 نفر شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. 🔸 این انفجار که در یکی از مهمترین مناطق دمشق رخ داد نشان از تلاش گروه‌های مسلح برای انجام عملیات تروریستی در مناطق پرجمعیت و مهم دارد. 🔸 شبکه العالم اعلام کرد که این انفجار به احتمال زیاد با نشست‌های کمیته قانون اساسی در ژنو مرتبط است و تروریست‌ها از این انفجار‌ها برای اعمال فشار به کمیته قانون اساسی استفاده می‌کنند. ▪️ در همین راستا حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت ناجوانمردانه تاکید کرد که تروریست‌ها برای متزلزل کردن ثبات و امینت سوریه به موفقیت نخواهند رسید. ▪️ حزب‌الله در این بیانیه آورده است: این انفجار جنایتکارانه است و گروه‌های تروریستی و به‌وجودآورندگان آن‌ها در جهان و منطقه در پس این اقدام قرار دارند. ▪️ از سوی دیگر انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای انفجار‌های جنایت‌کارانه تروریستی در دمشق را محکوم کرد. ▪️ همچنین جبهه ملی آزادی فلسطین اعلام کرد: انفجار‌های تروریستی دمشق را محکوم می‌کنیم.
🔴فوری انفجاری مهیب در آنکارا کمتر از یک ساعت پیش انفجاری در اداره کل تحقیقات و اکتشافات معدنی ترکیه در شهر آنکارا رخ داده است. در پی این انفجار آتش‌سوزی‌هایی روی داده که آتش‌نشانان هم‌اکنون در حال خاموش کردن آن هستند. همچنین نیروهای امنیتی با بستن منطقه اطراف انفجار امنیت منطقه را تامین نمودند. اولین گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انفجار لوله گاز ورودی به این ساختمان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار|وضعیت وحشتناک سدهای کشور ✅ بحران کم آبی وتغییراقلیم جدی است. 💢 : پیرو مطالب قبلی کانال درباره بحران آبی آتی ایران؛ امیدواریم درکنار مدیریت منابع فعلی آب در مصرف، هر چه سریع‌تر اقدامات تخصصی درمورد انتقال آب خلیج فارس به داخل کشور فراهم شود. 🔹 ضمنا این انتقال آب بصورت مستقیم به مصارف خانگی مشکلات امنیتی داشته و بهتر است برای مصارف غیرضروری این انتقال انجام شود تا با اولین مشکل در خلیج فارس آب شرب مردم در خطر نباشد! یعنی در مصارف کشاورزی و سپس صنعت که حتی آن هم باید دارای دریاچه های زیرزمینی ذخیره سازی باشد که کمترین آسیب‌پذیری امنیتی داشته باشیم. 🔸 البته پیرو اتفاقات سالهای گذشته و وقوع سیل‌های با حجم بالا در کشور، می‌توان با مدیریت آنها و انتقال به دریاچه‌های زیرزمینی، بخش زیادی از مشکل آب کشور را حل کرد. ✅ امیدواریم قبل از ایجاد بحران سراسری نسبت به مدیریت وضع موجود اقدام شود.
مطلب منتسب به ولایت فقیه سید حسن نصرالله که می فرماید: اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانی‌ها که ولایت را قبول دارند فرق می‌کند اعتقاد ما قوی‌تر است؛ شده گرچه اعتقاد قلبی و زبانی سیدحسن نصرالله و بچه‌های مخلص حزب‌الله واقعا هم بیشتر از برخی از ماها هست؛ اما این سخنان که به سرعت هم در حال انتشار هست . اصل خبر هم پارسال پخش شد و حزب‌الله نیز رسما آن را تکذیب کرد. لینک اطلاعیه تکذیبیه حزب‌الله 👇 https://www.alkawthartv.ir/news/127572
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زاکانی: ۱۲۰۰ حساب شهرداری، تبدیل به یک حساب خزانه واحد شد 🔹سال‌ها کسی در شهرداری جرأت نمی‌کرد به این سمت رود و با تمهیدات انجام گرفته در یک نوبت ۱۲۰۰ حساب تبدیل به حساب خزانه واحد شد و شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها حاصل شده است. 🔹در انتصابات خود سلیقه‌ای رفتار نکرده‌ایم، ما تلاش کرده‌ایم مجرب‌ترین افراد را در حوزه کانون ارزیابی انتخاب کنیم. تمام پیشنهادها را در مورد انتصابات گرفته‌ام و در کانون ارزیابی و هیأت ۹ نفره بررسی شده است.
🔴 فوری 🔵 عربستان به آمریکا اعلام کرد: شرط‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل 🔹جیک سالیوان و شاهزاده محمد بن‌سلمان در مورد پیوستن ریاض به «توافق ابراهیم» صحبت کرده‌اند 🔹جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در گفت‌وگوی اخیر خود با شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در مورد امکان عادی‌سازی روابط میان این پادشاهی عربی و اسرائیل صحبت کرده است. این خبری است که باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی تارنمای «آکسیوس»، روز چهارشنبه به نقل از چند منبع منتشر کرد. 🔹به گفته این منابع، آقای سالیوان امکان پیوستن عربستان سعودی به «توافق ابراهیم» را مطرح کرده و ولیعهد عربستان این امکان را بلافاصله رد نکرده است. آقای سالیوان عالی‌رتبه‌ترین مقام دولت بایدن است که تا کنون به عربستان سعودی سفر کرده است. 🔹 از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح در سفر سالیوان، تلاش برای قانع کردن عربستان سعودی به برقراری آتش‌بس در جنگ داخلی یمن بوده است؛ جایی که سعودی‌ها در صدر ائتلافی که بیشتر متشکل از کشورهای عربی است، هفت سال است که مشغول جنگ با شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 داستانی با موضوع مدافعان حرم منتشر شد 🎥 ابوذر، متولد مزار شریف افغانستان است. او تصمیم می‌گیرد در کنار مصطفی، رفیق ایرانی‌اش به جبهه‌های نبرد علیه داعش برگردد... 💢 این فیلم تحسین‌شده که با اقتباس از زندگی شهید ساخته شده، فانوس بهترین فیلم را به‌دست آورده است. 📺 دانلود و تماشا از لینک زیر: 🌐 b2n.ir/deport
ما را تهدید نکنید! نخست‌وزیر لهستان در جلسه‌ی پارلمان اتحادیه اروپا بعد از سخنرانی فون درلاین رییس کمیسیون اروپا بیان کرد که ما همانطور که با شوروی سابق مبارزه کردیم می‌توانیم با اشغال بروکسل نیز مبارزه کنیم. ماتنوش موراویتسکی نخست‌وزیر لهستان بعد از اعلام دادگاه عالی این کشور مبنی بر تداخل بعضی قوانین بنیادین اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور حکم به اولویت قانون اساسی و استقلال قوه قضائیه این کشور داد با سران اتحادیه اروپا در حال مذاکره است. این بحث از زمان عدم اجازه ازدواج همجنس‌بازان و دگرباشان در لهستان که توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده بالا گرفته است. براساس قوانین اتحادیه اروپا. مواردی که در پارلمان این اتحادیه تصویب می‌شود از قوانین کشورها اولی‌تر و برای تمامی کشورهای عضو لازم‌الاجراست.
سوخو 30 قابلیت حمل 4 موشک ضد رادار ، 6 موشک هدایت لیزری ، موشک های دور برد هدایت شونده با سرجنگی 317 kg و یک مسلسل را دارد.
🔴 ضرورت تقویت زیرساخت‌های دیپلماتیک در آذربایجان 👤 🔹 سیاست خارجی ما در حوزه قفقاز جنوبی به طور مشخص از دولت دوم احمدی‌نژاد به این سو به ویژه در دوره هشت ساله قبلی دچار نوعی پراکندگی همراه با بی‌اعتنایی شده است. 🔸 به عنوان زیرساخت‌های دیپلماتیک (سفارتخانه و سفیر) ما در آذربایجان به عنوان کشوری که ۷۰۰ کیلومتر با آن مرز مشترک داریم و تنها مرز شیعی ماست و دارای بیشترین اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی هستیم، در مقایسه با ارمنستان که تنها ۴۴ کیلومتر مرز مشترک با آن داریم، از ضعف و سطح پایین برخوردار است. ✅ آذربایجان یک کشور همسایه و همزبان و به ویژه در شرایط و در سال‌های آتی حائز اهمیت در سیاست خارجی و دکترین‌های امنیت ملی ماست لذا زیرساخت‌های دیپلماتیک و سفیر و رایزنان فرهنگی و غیره که در این کشور حضور دارند باید مجرب، کارکشته و در سطح سفرای کشورهای مهم باشد و زبان و فرهنگ و سیاست و مختصات ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی در این کشور و محیط پیرامون را بشناسد. 💢 موضوع بسیار ساده است؛ سطح سفرا باید متناسب با جایگاه و وزن سیاسی، اقتصادی و میدانی کشور مقصد در سیاست خارجی و دکترین‌های امنیت ملی کشورمان باشد تا ضمن مدیریت مطلوب و بهینه مناسبات دوجانبه باعث ارتقا موقعیت اقتصادی، سیاسی و میدانی ایران در کشور مقصد باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بحران گازی در کشور دستپخت بی‌عملی زنگنه است/ محاکمه ژنرال‌های پوشالی نفتی باب محاکمه رئیس جمهور سابق را باز می‌کند 👤 ، اقتصاددان و مدرس دانشگاه ✅ اگر در اوایل دولت یازدهم در حوزه تقویت فشار گاز یا روی صرفه جویی در مصرف گاز سرمایه‌گذاری می‌کردیم، بحران گازی در ماه‌ها و سال‌های آینده رخ نمی‌داد 💢 بحران امروز نتیجه سپردن امورات صنعت نفت به دست ژنرال‌های پوشالی است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خونخواهی دختر مادری که بر اثر عوارض واکسن فوت کرده است در تجمع امروز! 👈این قتل نیست؟ 😡خون مظلومان، دامن همه عاملان و آمران واکسیناسیون اجباری، اضطراری و آزمایشی را خواهد گرفت! ⁉️چرا پاسخی برای این چشمان گریان و دلهای شکسته وجود ندارد؟ ⚠️آیا صدا و سیما و رسانه‌هایی که با تمام توان در حال پنهان کردن عوارض واکسن و تخطئه مخالفان هستند و یک بار در گفتگوی خبری یکطرفه گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ماست‌مالی می‌کنند و بار دیگر سکته مهران غفوریان ناشی از واکسیناسیون را، پاسخگوی این مردم مظلوم و بی‌پناه خواهند بود؟ کــــرونـــا هـــراســـی 💠✍
آقازاده نبود! 🔻/٢ اخلاق خاص او در رابطه با امام (س) و حفظ جنبه تساوی با دیگر مردم در آن روزها در حوزه معروف بود. همه میگفتند که حاج آقا مصطفی خمینی (ره) در منزل امام به گونه ای رفتار می کند که با هیچ یک از مراجعین فرقی ندارد و واقعیت هم همین بود، هرگز انتساب به امام (س) و با نام ایشان برای او وسیله ای محسوب نمی شد.(سخنرانی مقام معظم رهبری ۶٨.٨.١، یادها و یادمان‌ها، ص ۴١) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🖊پیام مکتوب آیت الله العظمی سبحانی در بزرگداشت مجتهد شهید ▪️ اکنون ۴۳ سال از داغ درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله حاج‌آقا سید مصطفی خمینی(اعلی الله مقامه الشریف) می‌گذرد. این دانشمند فرزانه، ستاره فروزانی بود که به سرعت در آسمان علم، اخلاق و مبارزه درخشید اگر چه متاسفانه بسیار زود نیز غروب کرد. ▫️من در سال ۱۳۲۵ ه.ش پس از اتمام دروس مقدماتی در ، برای اشتغال به به قم آمدم و به نیز مشغول بودم. در خلال تدریس‌های عمومی، این افتخار را داشتم تا به صورت خصوصی و به مدت دو سال، دروس مقدمات از قبیل ادبیات یعنی ، بخش‌هایی از ، و قسمت اعظم و همچنین ابوابی از کتاب لمعه را به ایشان تدریس کنم. ▪️ در کنار ، چیزی است که به ندرت در میان اشخاص خوش‌فهم و خوش‌فکر یافت می‌شود اما (ره) واجد هر دو بود و از همین رو به توصیه بنده را از حفظ داشت و هر زمان که مطالبی از زندگی علما نقل می‌کردم علاقمند بود تا آن بخش را از کتاب حفظ کند. زمانی که دروس معقول را آغاز کرد نیز به حفظ اشعار منظومه پراخت و این‌ها نشان از آن داشت که در کنار عمق فکری و ذکاوت، او از حافظه‌ای قوی نیز بهره‌مند بود. ▫️بنده از دوران جوانی، سالیان درازی را با وی محشور بوده و توفیق خدمت‌گزاری به او را داشتم. تفکر، بیش‌ترین چیزی بود که وی به آن علاقه داشت و اوقات خود را نیز بیش‌تر به آن می‌گذراند. این ویژگی از دوران نوجوانی و سنینی هم‌چون ۱۷ سالگی در وجود او متبلور بود. او از فکری زاینده برخوردار بود و می‌توانست زمانی طولانی در اطراف یک موضوع بحث کرده و آن را به صورت ممتد بسط دهد؛ همین باعث شده بود تا در ، او را به عنوان یک فرد بحّاث بشناسند. چنین فرزانه‌ای، اسوه‌ای مطلوب برای طلاب جوان می‌باشد. ▪️او یک شخصیت علمیِ شناخته شده در حوزه‌ علمیه قم مقدسه و بعدا به حساب می‌آمد و از این گذشته، فرزند حضرت امام(ره) نیز بود اما با این حال در برابر افرادی که آن‌ها را به نحوی صاحب حق بر خود می‌دانست، تواضعی فوق‌العاده داشت. زمانی در بهار سال ۱۳۵۶ به عمره مشرف شده و ایشان را در آنجا ملاقات کردم. از آنجایی که در دروس مقدمات، چندی در خدمت ایشان بودم، احترام و محبت فوق‌العاده‌ای به بنده ابراز داشت به حدی که موجب تعجب دیگران شده بود. ▫️آثار علمی چاپ شده از وی، خود گواه عظمت، ذکاوت فکری و ذوق او در مسائل فقهی، اصولی و فلسفی می‌باشد. او در اواخر عمر شریفش، به بُعد دیگری نیز علاقه‌مند شده بود که حتی بنده نیز از آن مطّلع نبودم. طبیعی بود که وی نسبت به و و همچنین نظر به این‌که فرزند حضرت امام(ره) بود، نسبت به فلسفه علاقه‌مند باشد اما او به تفسیر کتاب‌الله نیز گرایش پیدا کرده بود تا از آن هم بهره گیرد. اثر تفسیری وی نشان می‌دهد که وی بیش از هر چیزی به منظر فلسفی و عارفانه از کتاب‌الله متمایل بود هم‌چنان‌که تفسیر ارزشمند حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب چنین بود هرچند متاسفانه ادامه نیافت. چنین نگاهی به تفسیر قرآن، بسیار مکتوم و حداقل کم‌یاب بود. استفاده‌های حضرت امام(ره) از آیات قرآن، جز به مدد ذوق خاص ایشان میسر نبود و بحمدالله فرزند ایشان نیز از نظر فقه، اصول، فلسفه و تفسیر نمایانگر شخصیت علمی پدر بود. ▪️در هر صورت خداوند منّان، این گونه مصلحت دید که این فرزند فرزانه را در زمان حیات پدر، از او بگیرد. هرچند بنده در هنگام فوت حاج آقا مصطفی در نجف نبودم اما شنیدم که دیده نشد حضرت امام(ره) در داغ فرزند عزیز خود گریه کرده و یا عکس‌العمل زیادی نشان دهند هرچند ممکن است در خفا اشک ریخته باشند. ▫️بسیار جالب است که بنده از حضرت امام(ره) ماجرایی را شنیدم که به نوعی در فوت حاج‌آقا مصطفی در مورد شخص ایشان به وقوع پیوست. امام(ره) به نقل از استاد بزرگوار خود (ره) و ایشان به نقل از پدرشان که شاگرد (ره) بودند فرمودند فرزند فاضل و دانشمند ایشان در جوانی به رحمت خدا رفت اما صاحب جواهر، شب‌هنگام در کنار جنازه فرزند عزیز خود مقداری قرآن خواند و همان‌جا به کار علمیِ همیشگی خود نیز پرداخت. این، بدان معنا نبود که قلب ایشان داغدار نبود بلکه او راضی به قضای الهی بود. هم‌چنانکه پیامبر اکرم(ص) در فوت نوزاد دلبندش ابراهیم که در آغوش وی جان داد، فرمودند چشم‌ها اشک می‌ریزد و قلب داغدار است اما در عین حال به آنچه خداوند تقدیر نموده، راضی می‌باشند. سلام الله علی الإمام حینما وُلِد و حینما مات و حینما یُبعث حیّاً و سلام الله علی وَلدِه حینما وُلِد و حینما استشهد و حینما یُبعث حیّاً‏....(١آبان١٣٩٩)
آشتی ناپذیر در برابر سازشکاران 🔻/٣ از من خواسته اند تا درباره برادرم، استادم و مرادم مطلبی بنویسم. در شرایط کنونی چه چیز می‌توان نوشت؟ من او را از هیچ یک از بالاتر نمی‌دانم، زیرا شهید با ایثار خون خویش به چنان مرحله‌ای می‌رسد که برای او بود و نبود، دانش و بینش، امتیازی نیست. از خصوصیات بارز این ، دشمنی پر و پا قرص با و رژیم او و جهت‌دار بودنش در مبارزه و صراحتش در برخورد با مسائل اصولی و آشتی ناپذیری اش در مقابل سازشکاران بود. خوب نیست شهیدی را بیشتر از شهید دیگر ستود که همه در پیش خدا یکسانند. (پیام مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی ١٣۵٩.٧.٢۶، یادها و یادمان ها ص ۴٨-۴٧)