eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.7هزار عکس
167.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفتار نژادپرستانه مسوولان دانشگاه کالیفرنیا در جشن فارغ‌التحصیلی 🔺این دانشگاه با رویکردی کاملا نژادپرستانه، اقدام به برگزاری یک جشن فارغ‌التحصیلی جداگانه برای سیاه پوستان نمود!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف طولانی ایتالیایی ها برای گرفتن غذا در میلان 🔺در پایتخت اقتصادی ایتالیا هزاران نفر در فقر مطلق زندگی می‌کنند، مردم معترض می گویند دولتمردان مطیع آمریکا، پول و اسلحه برای زلنسکی می فرستند و به مردم خودشان خیانت می‌کنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض ایتالیایی ها و حمله به پرچم اتحادیه اروپا 🔺لعنت به اتحادیه اروپا، ما می خواهیم مستقل باشیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 توییت جهاد العبید تحلیلگر سیاسی عربستان، درباره رهبران اجلاس جی 7 ✍هیچ یک از رهبران G7 از حمایت اکثریت شهروندان خود برخوردار نیستند، پس به چه حقی درباره سرنوشت جهان و کشورها تصمیم می گیرند ؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایستگاه های پلیس شیکاگو پناهگاه موقت برای مهاجران 🔺مهاجرانی که با انگیزه و امید واهی به آمریکا می روند روزها و هفته ها سردرگم هستند و نمی دانند که عاقبت آنها چه خواهد شد 🔺به گزارش شیکاگو سان تایمز ، این شهر با بحران ناشی از ورود روزانه 200 نفر در شهر مواجه می باشد و امکانات لازم برای آنان ندارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسمی که در قم برگزار شد و به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد ! به نام حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) و به نام دین! وقتی که ارزش‌ها کمرنگ و به تدریج ناپدید می‌شوند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨می‌نویسم دارابی؛ بخوانید توجیه المسائل! فردی که درون ضریح شهدای کربلا دنبال سوسک می‌گشت، اکنون در حال حمله به مطالبه گران حجاب در ایتا هست که چرا به کشف حجاب یک زن در حرم امام رضا حساسیت بخرج می‌دهید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
در رابطه با اشخاصی مثل دارابی و امثالهم نباید به مصادیقی جزئی مثل سوسک پرداخت. موضوع باید از منظر بررسی شود به این صورت که آیا، فراهم‌سازی زمینه برای حضور این اشخاص در رسانه و تخاطبِ رسانه‌ایِ این اشخاص(با تفکرات خاص) با چندصدهزارنفر مخاطب، شرعا جایز است یا نه؟! آیا شرعا و عقلا هرکسی می‌تواند ذیل حکومت اسلامی از رسانه‌های گسترده برخوردار شود؟! وقتی برای تأسیس یک بوفه و دکه و سوپرمارکت باید صلاحیت اشخاص احراز شود و سپس پروانه کسب صادر شود چرا برای در اختیار داشتن رسانه‌های اجتماعی، داشتن هیچ صلاحیت علمی و شرعی و سیاسی شرط نیست؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹️روحِ هیجان‌طلب جوان، اگر بنا باشد در راه سازنده، در راه ایمانی، در راه سالم، در راهی که می‌تواند برای کشور مفید واقع شود، به کار بیفتد، چه سازمانی مهم‌تر و مطمئن‌تر از سازمان است؟! امام خامنه‌ای(روحی فداه) 🗓١٣٧٩/٢/٨
هدایت شده از mesaghمیثاق
دولت رییسی برنامه‌ای برای پیشرفت حوزه تعاون ندارد! در اولین بررسی‌ها معلوم شد دولت در برنامه هفتم‌ توسعه، هیچ ماده‌ای برای حوزه تعاون ندارد. ظاهراً پیشنهاد وزارت مربوطه، در اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه حذف شده است. تبعاً این نقیصه بزرگ باید در فرایند تصویب برنامه در مجلس جبران شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا کشورهای پیشرفته هم نئولیبرالیسم را اجرا کردند که پیشرفت کردند یا این نسخه فقط برای جهان سومی ها پیچیده شده است؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴برای ۳ تروریست اعدامی کشورو بهم ریختن تا موقعیت برای حمله اشرار فراهم بشه تا ۵ سرباز جوان پر پر بشن. ▪️اینا خوب میدونن نتیجه بهم ریختن کشور چی میشه هدف از اول همین بوده ( ایجاد ناامنی )
هدایت شده از mesaghمیثاق
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥غنی نژاد: تا کی میخواهید با زبان ایدئولوژیک با مردم حرف بزنید؟ ▪️علیزاده: بلایی که سر مردم ایران آوردید را گردن بگیرید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺جمله "تجدید رهبری اقتصادی آمریکا" که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در موسسه بروکینگز گفته، منو یاد جمله ما به "اصلاحات سیستم سیاسی و اقتصادی نیاز داریم" زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میاندازه! ▪️اظهارات سالیوان نشانگر تغییر عمیقی در تفکر استراتژیک و اقتصادی آمریکاست. 💬 هیچ
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنی‌نژاد در مناظره با علی‌زاده (۱) مناظرهٔ بین غنی‌نژاد و علی‌زاده که از حیث موضوع و سطح و طرفین بی‌سابقه بود بحمدالله برگزار شد. خوشحالم که در سطح خودِ بحث، که بود، علی‌زاده مجدداً خوش درخشید، تا نقایص جدی مناظرهٔ قبلی آقای درخشان با غنی‌نژاد جبران شود. نقطهٔ قوت علی‌زاده غیر از تسلط به مباحث اقتصاد سیاسی و آمارهای مربوطه، دانش خوب او از تاریخ بود و شاید همین دانش فلسفی نیز در علاقهٔ سال‌های اخیر او به جایگاه ایران و جمهوری اسلامی بی‌تأثیر نبوده است چون قویاً معتقدم یک انسان آشنا به تاریخ اندیشه به شرط صداقت نمی‌تواند نسبت به امتیازات اندیشه و فرهنگ اسلامی-انقلابی ما تجاهل ورزد. اما در این نوشتار به چند نکتهٔ محتوایی و روشی اشاره می‌کنم که البته نکات روشی برای خودم اهمیت بیشتری دارد. اول نکات محتوایی: غنی‌نژاد اولاً به سابقهٔ سیاه که ایدئولوژی استعمار فرانسه و انگلیس و امریکا و در دهه‌های اخیر، دولت‌های بی‌رحم و جنایتکاری چون ریگان و بوش بود التفات نداشت یا تجاهل می‌کرد. ثانیاً فهم تاریخی او از تطورات گرفتار نوعی عقب‌ماندگی بود: گویی خبر نداشت که لیبرالیسم کلاسیک که در بازخوانی قرن بیستمی آن به دست امثال هایک تحت عنوان نئوکلاسیک نیز شناخته می‌شود، امروز حتی در نگاه لیبرال‌های جدید (که غیر از نیولیبرال‌ها هستند. توضیحش بماند.) یک ایدئولوژی ضدانسانی، ظالمانه و ارتجاعی تلقی می‌شود. ذهنیت لیبرال ایرانیِ معاصر ظاهراً صرفاً به جنبهٔ ضدسلطنتی و ضداستبدادی لیبرالیسم کلاسیک معطوف است، گرچه حتی چنان که علی‌زاده هم مختصری اشاره کرد، این جنبه نیز خالی از مناقشه نیست چرا که جان لاک پدر لیبرالیسم کلاسیک نه مخالف مطلق بلکه مخالف سلطنت مطلقه و خصوصاً شاه چارلز اول بود. جان لاک برغم این که افسوس می‌خورد که تئوریسین‌های حکومت مطلقه، ملتِ انگلستان را در حد بردگان شاه می‌دانند، خود با برده‌گیری از ملل «کافر» غیراروپایی و غیرمسیحی مشکلی نداشت و صاحب سهام یک شرکت تجارت برده بود! به علاوه، تقریر صحیح‌تر منازعهٔ انقلابیون انگلیسی با سلطنت چارلز عبارت از منازعه‌ای طبقاتی بین صاحبان جدید و قدیم است تا منازعهٔ بین روشنفکران مصلح و حکام مستبد! این‌ها حقایقی است که امروز برای اهالی تاریخ اندیشه روشن است فلذا این میزان شیفتگی غنی‌نژاد به لیبرالیسم کلاسیک و تصور رومانتیک و تخیلی او از لیبرالیسم به عنوان یک نوع آزادی‌خواهی سعادتمندانه و حتی الهی!! بسیار مایهٔ شگفتی و تأسف است! اما نکتهٔ روشی: می‌خواهم سراغ نقدی بسیار اساسی‌تر از روش فکری غنی‌نژاد بروم که امروز دامن‌گیر بسیاری از علمای انسانی و حتی اساتید دانشگاهی این رشته‌ها است. ترجیع‌بند سخنان غنی‌نژاد در هر دو مناظرهٔ او این بود که اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است، گزاره‌ای که با لجاجتی شبه‌کودکانه بر آن تأکید می‌ورزید. این لجاجت را البته بنده هم به حساب نقیصهٔ بنیادین در روش منطقی او و هم جهلش به ادبیات انتقادی ضدلیبرال می‌گذارم. به نقیصهٔ دوم اشاره کردم و به این افزودهٔ مختصر اکتفاء می‌کنم که ظاهراً چارچوب کلی اندیشهٔ اقتصادی غنی‌نژاد از دوران جوانی با ترجمه و مطالعهٔ آثار لاک و اسمیث و هایک بسته شده و او ظاهراً فرصتی برای مطالعهٔ درخور نوشته‌جات منتقد لیبرالیسم کلاسیک و نیوکلاسیک پیدا نکرده است و اگر امروز علی‌زاده اقتصادنخوانده می‌تواند او را به راحتی رسوا کند به دلیل آشنایی او با گفتمان‌های منتقد لیبرال سرمایه‌داری است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنی‌نژاد در مناظره با علی‌زاده (۲) اما به نقد روشی بر می‌گردم. طبق مبانی منطقی و معرفت‌شناختی فیلسوفان ارجمند سنت فلسفی و الهیاتی ما چون علامه طباطبایی این گزاره که «اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است» به نحو پیشینی باطل است و القاء مکرر و مؤکد آن از طرف یک عالم علوم انسانی نشان از یک بیماری فکری خطرناک دارد! توضیح این مختصر این که اسلامی با تقسیم ادراکات به حقیقی و اعتباری، منکر تعریف و حکم ذاتی برای جمیع امور اعتباری هستند. تعریف و حکم مخصوص مفاهیم حقیقی مثل انسان، گربه، کاج، تیتانیوم، کوروموزوم، ستاره و امثال این‌ها است که با توجه به مصادیق حقیقی خود تعریف و تعلیل می‌شوند، اما برای مفاهیم اعتباری همچون «دولت» و «آزادی» و «دستور» که مفاهیم انتزاعی هستند که بنا به نیازهای عینی و زمینه‌های اعتقادی، متغیر می‌شوند، چه طور می‌توان ذات و ذاتیات در نظر گرفت؟! بر این اساس، این تصور که برای یک کلیِ اعتباری مثل «دولت» یا «دستور» می‌توان ذات در نظر گرفت و بدتر، آن ذات را سراسر پلید و فاسد دانست، در نگاه منطق‌دانان و اهالی حکمت، حُکمی در غایت بلاهت و ضلالت است! ساده‌ترین راه برای نقض احکام ذاتی و مطلق برای اعتباریات، یافتن مثال‌های نقض از مصادیق مخالف آن حکم است. به راستی، علی‌زاده با ذکر مثال‌های زیاد سعی می‌کرد همین ملازمهٔ تصوری غنی‌نژاد بین اقتصاد «دستوری» و «فساد» را نقض کند، گرچه چنان که عرض شد برای دانشمندی که با اصول روشی، منطقی و معرفت‌شناختی آشنا باشد، بطلان این دست ادعاها به نحو پیشینی بدیهی است و حتی نیاز به مثال نقض ندارد! اما آنچه مایهٔ مشخصاً‌ وحشت یک حکیم است این است که در همین تمدن ظلمانی ذاتیات را برای حقایق نوعی (مثل انسان، زنانگی و مردانگی) انکار می‌کنند، اما این چنین بر ذات داشتن امور اعتباری تأکید می‌کنند! به راستی این میزان واژگونگی در فهم حقایق امور مایهٔ وحشت است! بدا به حال تمدنی که می‌گویند زن و مرد و نقش‌های جنسی خصوصیت ذاتی انسان نیستند و لذا انواع ساختارشکنی‌های اخلاقی و جنسی را مجاز می‌دانند، اما امور اعتباری و متغیر مثل دولت، ، و امثالهم را واجد ذات ثابت می‌داند و با استقراءهای بسیار ناقص یا نامعتبر ادعا می‌کنند که «دولت» سراسر شر است و «مالکیت» سراسر خیر یا برعکس! بزرگان علم و اندیشه در سنت فکری ما همچون و غور در مسائل علمی را بدون استحکام دانش منطق خطایی نابخشودنی می‌دانستند و علامه طباطبایی خلط بین حقیقت و اعتبار را سمی مهلک می‌دانستند که دامن‌گیر بسیاری از متفکران مدرن شده است. دیشب یک نمونه از این خطای نابخشودنی و سم مهلک را در گزافه‌گویی‌های اقتصاددانی ۷۲ ساله که سال‌ها سرمنشأ اشتباهات و تدلیسات شبه‌علم اقتصاد متعارف بوده به عینه شاهد بودید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص،عارف و مهذب است اما برای او مهم نباشد که پرچم اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ این نوع اخلاق،همان اخلاق یونان است اخلاق انبیاء اخلاق تولی و تبری است تولی و تبری به این معنا یکی از فروع دین نیست،بلکه‌ جزو اصول دین و از ارکان توحید است
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻حکایت ✍ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ مبارک ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺎﺟﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺟﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ، ﮐﻔﺸﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ‏(ﭘﯿﻨﻪ ﺩﻭﺯﯼ، ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻭﺻﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﺏ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ‏) میکند. ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺣﺠﺎﺝ ﻓﻘﻂ ﺣﺞ ﺗﻮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ 🔸ﮔﻔﺖ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺮﺍ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺣﺞ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ امسال ﻋﺰﻡ ﺣﺞ ﮐﺮﺩﻡ، ‏عیالم ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﻮﯼ ﻃﻌﺎﻡ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ، ﻣﺮﺍ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﻭ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﻌﺎﻡ ﺑﺴﺘﺎﻥ، ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﮔﻔﺖ ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﻔﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﺮﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﺩﯾﺪﻡ. ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﺳﺎﺧﺘﻢ. ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﻼﻝ ﻧﺒﺎﺷﺪ 🔸ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﺸﻨﯿﺪﻡ ﺁﺗﺸﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﺁﻥ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭهم ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺑﺪﻭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻔﻘﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺣﺞ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ. 📚 منبع: ﺗﺬﮐﺮﻩ ﺍﻻﻭﻟﯿﺎ، عطار نيشابوری ‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻 با تو تنهایی معنایی ندارد ✍ خدایا ... از بد کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت اما شکایتم را پس میگیرم ... من نفهمیدم! فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت، نگاهم به تو باشد .. گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست ،معنایش این نیست که تنهایم ... معنایش این است که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت ... با تو تنهایی معنا ندارد ! مانده ام تو را نداشتم چه میکردم ...! شهید مصطفی چمران
هدایت شده از mesaghمیثاق
📷تصویری از ضیافت شاه برای «هوآ گوئوفنگ» نخست‌وزیر وقت چین در کاخ گلستان ✍ شاه برای کسانی ضیافت برگزار کرد که موقع آوارگی حتی توی کشورشون راهش ندادن. فرح و نخست‌وزیر چین در این عکس برای سلامتی جام‌ها را به هم می‌زنند. هوآ گوئوفنگ آخرین مقام خارجی بود که ۹شهریور۵۷ به ایران آمد. شاه که از غرب ناامید شده بود به شرق تغییر مسیر داد ولی چه فایده؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
1_687118184.mp3
5.78M
🔻خاطرات مستر همفر؛ قسمت چهارم کتابی که به شرح خاطرات همفر جاسوس بریتانیا در کشورهای اسلامی در قرن ۱۸ میلادی پرداخته است و به نقش موثراو در شکل‌گیری وهابیت می‌پردازد
هدایت شده از mesaghمیثاق
چرا سلبریتی ها هیچی نمیگن؟ مگر این گل‌های پرپر شده؛ جوون این مملکت نبودن؟ مگر واسه امنیت ماها و اونا تو مرز نبودن؟ جواب: دفاع از این گل های پرپر شده منفعتی واسشون نداره...