هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀خبرهای خوب برای فرزندآوری و واکنشهای مردمی!
هدایت شده از mesaghمیثاق
دولت رییسی برنامهای برای پیشرفت حوزه تعاون ندارد!
در اولین بررسیها معلوم شد دولت در برنامه هفتم توسعه، هیچ مادهای برای حوزه تعاون ندارد.
ظاهراً پیشنهاد وزارت مربوطه، در اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه حذف شده است.
تبعاً این نقیصه بزرگ باید در فرایند تصویب برنامه در مجلس جبران شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا کشورهای پیشرفته هم نئولیبرالیسم را اجرا کردند که پیشرفت کردند یا این نسخه فقط برای جهان سومی ها پیچیده شده است؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اقتصاد، موشک و آقای خامنه ای...
هدایت شده از mesaghمیثاق
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥غنی نژاد: تا کی میخواهید با زبان ایدئولوژیک با مردم حرف بزنید؟
▪️علیزاده: بلایی که سر مردم ایران آوردید را گردن بگیرید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺جمله "تجدید رهبری اقتصادی آمریکا" که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در موسسه بروکینگز گفته، منو یاد جمله ما به "اصلاحات سیستم سیاسی و اقتصادی نیاز داریم" زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میاندازه!
▪️اظهارات سالیوان نشانگر تغییر عمیقی در تفکر استراتژیک و اقتصادی آمریکاست.
💬 هیچ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انکار و پوزخند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۱)
#فلسفه_اقتصاد #روششناسی #معرفتشناسی
مناظرهٔ بین غنینژاد و علیزاده که از حیث موضوع و سطح و طرفین بیسابقه بود بحمدالله برگزار شد. خوشحالم که در سطح خودِ بحث، که #اقتصاد_سیاسی بود، علیزاده مجدداً خوش درخشید، تا نقایص جدی مناظرهٔ قبلی آقای درخشان با غنینژاد جبران شود. نقطهٔ قوت علیزاده غیر از تسلط به مباحث اقتصاد سیاسی و آمارهای مربوطه، دانش خوب او از تاریخ #فلسفه_غرب بود و شاید همین دانش فلسفی نیز در علاقهٔ سالهای اخیر او به جایگاه ایران و جمهوری اسلامی بیتأثیر نبوده است چون قویاً معتقدم یک انسان آشنا به تاریخ اندیشه به شرط صداقت نمیتواند نسبت به امتیازات اندیشه و فرهنگ اسلامی-انقلابی ما تجاهل ورزد.
اما در این نوشتار به چند نکتهٔ محتوایی و روشی اشاره میکنم که البته نکات روشی برای خودم اهمیت بیشتری دارد.
اول نکات محتوایی:
غنینژاد اولاً به سابقهٔ سیاه #لیبرالیسم_کلاسیک که ایدئولوژی استعمار فرانسه و انگلیس و امریکا و در دهههای اخیر، دولتهای بیرحم و جنایتکاری چون ریگان و بوش بود التفات نداشت یا تجاهل میکرد. ثانیاً فهم تاریخی او از تطورات #لیبرالیسم گرفتار نوعی عقبماندگی بود: گویی خبر نداشت که لیبرالیسم کلاسیک که در بازخوانی قرن بیستمی آن به دست امثال هایک تحت عنوان نئوکلاسیک نیز شناخته میشود، امروز حتی در نگاه لیبرالهای جدید (که غیر از نیولیبرالها هستند. توضیحش بماند.) یک ایدئولوژی ضدانسانی، ظالمانه و ارتجاعی تلقی میشود. ذهنیت لیبرال ایرانیِ معاصر ظاهراً صرفاً به جنبهٔ ضدسلطنتی و ضداستبدادی لیبرالیسم کلاسیک معطوف است، گرچه حتی چنان که علیزاده هم مختصری اشاره کرد، این جنبه نیز خالی از مناقشه نیست چرا که جان لاک پدر لیبرالیسم کلاسیک نه مخالف مطلق #سلطنت بلکه مخالف سلطنت مطلقه و خصوصاً شاه چارلز اول بود. جان لاک برغم این که افسوس میخورد که تئوریسینهای حکومت مطلقه، ملتِ انگلستان را در حد بردگان شاه میدانند، خود با بردهگیری از ملل «کافر» غیراروپایی و غیرمسیحی مشکلی نداشت و صاحب سهام یک شرکت تجارت برده بود! به علاوه، تقریر صحیحتر منازعهٔ انقلابیون انگلیسی با سلطنت چارلز عبارت از منازعهای طبقاتی بین صاحبان #سرمایهٔ جدید و قدیم است تا منازعهٔ بین روشنفکران مصلح و حکام مستبد! اینها حقایقی است که امروز برای اهالی تاریخ اندیشه روشن است فلذا این میزان شیفتگی غنینژاد به لیبرالیسم کلاسیک و تصور رومانتیک و تخیلی او از لیبرالیسم به عنوان یک نوع آزادیخواهی سعادتمندانه و حتی الهی!! بسیار مایهٔ شگفتی و تأسف است!
اما نکتهٔ روشی: میخواهم سراغ نقدی بسیار اساسیتر از روش فکری غنینژاد بروم که امروز دامنگیر بسیاری از علمای انسانی و حتی اساتید دانشگاهی این رشتهها است. ترجیعبند سخنان غنینژاد در هر دو مناظرهٔ او این بود که اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است، گزارهای که با لجاجتی شبهکودکانه بر آن تأکید میورزید. این لجاجت را البته بنده هم به حساب نقیصهٔ بنیادین در روش منطقی او و هم جهلش به ادبیات انتقادی ضدلیبرال میگذارم. به نقیصهٔ دوم اشاره کردم و به این افزودهٔ مختصر اکتفاء میکنم که ظاهراً چارچوب کلی اندیشهٔ اقتصادی غنینژاد از دوران جوانی با ترجمه و مطالعهٔ آثار لاک و اسمیث و هایک بسته شده و او ظاهراً فرصتی برای مطالعهٔ درخور نوشتهجات منتقد لیبرالیسم کلاسیک و نیوکلاسیک پیدا نکرده است و اگر امروز علیزاده اقتصادنخوانده میتواند او را به راحتی رسوا کند به دلیل آشنایی او با گفتمانهای منتقد لیبرال سرمایهداری است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۲)
#فلسفه_اسلامی
اما به نقد روشی بر میگردم. طبق مبانی منطقی و معرفتشناختی فیلسوفان ارجمند سنت فلسفی و الهیاتی ما چون علامه طباطبایی این گزاره که «اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است» به نحو پیشینی باطل است و القاء مکرر و مؤکد آن از طرف یک عالم علوم انسانی نشان از یک بیماری فکری خطرناک دارد!
توضیح این مختصر این که #فیلسوفان اسلامی با تقسیم ادراکات به حقیقی و اعتباری، منکر تعریف و حکم ذاتی برای جمیع امور اعتباری هستند. تعریف و حکم مخصوص مفاهیم حقیقی مثل انسان، گربه، کاج، تیتانیوم، کوروموزوم، ستاره و امثال اینها است که با توجه به مصادیق حقیقی خود تعریف و تعلیل میشوند، اما برای مفاهیم اعتباری همچون «دولت» و «آزادی» و «دستور» که مفاهیم انتزاعی هستند که بنا به نیازهای عینی و زمینههای اعتقادی، متغیر میشوند، چه طور میتوان ذات و ذاتیات در نظر گرفت؟! بر این اساس، این تصور که برای یک کلیِ اعتباری مثل «دولت» یا «دستور» میتوان ذات در نظر گرفت و بدتر، آن ذات را سراسر پلید و فاسد دانست، در نگاه منطقدانان و اهالی حکمت، حُکمی در غایت بلاهت و ضلالت است! سادهترین راه برای نقض احکام ذاتی و مطلق برای اعتباریات، یافتن مثالهای نقض از مصادیق مخالف آن حکم است. به راستی، علیزاده با ذکر مثالهای زیاد سعی میکرد همین ملازمهٔ تصوری غنینژاد بین اقتصاد «دستوری» و «فساد» را نقض کند، گرچه چنان که عرض شد برای دانشمندی که با اصول روشی، منطقی و معرفتشناختی آشنا باشد، بطلان این دست ادعاها به نحو پیشینی بدیهی است و حتی نیاز به مثال نقض ندارد!
اما آنچه مایهٔ مشخصاً وحشت یک حکیم است این است که در همین تمدن ظلمانی ذاتیات را برای حقایق نوعی (مثل انسان، زنانگی و مردانگی) انکار میکنند، اما این چنین بر ذات داشتن امور اعتباری تأکید میکنند! به راستی این میزان واژگونگی در فهم حقایق امور مایهٔ وحشت است! بدا به حال تمدنی که میگویند زن و مرد و نقشهای جنسی خصوصیت ذاتی انسان نیستند و لذا انواع ساختارشکنیهای اخلاقی و جنسی را مجاز میدانند، اما امور اعتباری و متغیر مثل دولت، #مالکیت، #آزادی و امثالهم را واجد ذات ثابت میداند و با استقراءهای بسیار ناقص یا نامعتبر ادعا میکنند که «دولت» سراسر شر است و «مالکیت» سراسر خیر یا برعکس!
بزرگان علم و اندیشه در سنت فکری ما همچون #ابنسینا و #ملاصدرا غور در مسائل علمی را بدون استحکام دانش منطق خطایی نابخشودنی میدانستند و علامه طباطبایی خلط بین حقیقت و اعتبار را سمی مهلک میدانستند که دامنگیر بسیاری از متفکران مدرن شده است. دیشب یک نمونه از این خطای نابخشودنی و سم مهلک را در گزافهگوییهای اقتصاددانی ۷۲ ساله که سالها سرمنشأ اشتباهات و تدلیسات شبهعلم اقتصاد متعارف بوده به عینه شاهد بودید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص،عارف و مهذب است اما برای او مهم نباشد که پرچم اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟
این نوع اخلاق،همان اخلاق یونان است
اخلاق انبیاء اخلاق تولی و تبری است
تولی و تبری به این معنا یکی از فروع دین نیست،بلکه جزو اصول دین و از ارکان توحید است
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻حکایت
✍ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ مبارک ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺎﺟﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺟﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ، ﮐﻔﺸﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﯿﺎﻣﺪ.
ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ (ﭘﯿﻨﻪ ﺩﻭﺯﯼ، ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻭﺻﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﺏ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ) میکند.
ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺣﺠﺎﺝ ﻓﻘﻂ ﺣﺞ ﺗﻮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ
🔸ﮔﻔﺖ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺮﺍ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺣﺞ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ امسال ﻋﺰﻡ ﺣﺞ ﮐﺮﺩﻡ، عیالم ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﻮﯼ ﻃﻌﺎﻡ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ، ﻣﺮﺍ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﻭ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﻌﺎﻡ ﺑﺴﺘﺎﻥ، ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﮔﻔﺖ ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﻔﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﺮﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﺩﯾﺪﻡ. ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﺳﺎﺧﺘﻢ. ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﻼﻝ ﻧﺒﺎﺷﺪ
🔸ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﺸﻨﯿﺪﻡ ﺁﺗﺸﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﺁﻥ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭهم ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺑﺪﻭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻔﻘﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺣﺞ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ.
📚 منبع: ﺗﺬﮐﺮﻩ ﺍﻻﻭﻟﯿﺎ، عطار نيشابوری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻 با تو تنهایی معنایی ندارد
✍ خدایا ...
از بد کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس میگیرم ...
من نفهمیدم! فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت، نگاهم به تو باشد ..
گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست ،معنایش این نیست که تنهایم ...
معنایش این است که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت ...
با تو تنهایی معنا ندارد !
مانده ام تو را نداشتم چه میکردم ...!
شهید مصطفی چمران
هدایت شده از mesaghمیثاق
📷تصویری از ضیافت شاه برای «هوآ گوئوفنگ» نخستوزیر وقت چین در کاخ گلستان
✍ شاه برای کسانی ضیافت برگزار کرد که موقع آوارگی حتی توی کشورشون راهش ندادن. فرح و نخستوزیر چین در این عکس برای سلامتی جامها را به هم میزنند. هوآ گوئوفنگ آخرین مقام خارجی بود که ۹شهریور۵۷ به ایران آمد. شاه که از غرب ناامید شده بود به شرق تغییر مسیر داد ولی چه فایده؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
1_687118184.mp3
5.78M
🔻خاطرات مستر همفر؛ قسمت چهارم
کتابی که به شرح خاطرات همفر جاسوس بریتانیا در کشورهای اسلامی در قرن ۱۸ میلادی پرداخته است و به نقش موثراو در شکلگیری وهابیت میپردازد
هدایت شده از mesaghمیثاق
29.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا: ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻋﺰﺕ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ، ﭘﺲ ﻫﻤﻪ ﻋﺰﺕ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ[۱]
وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ: ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺣﻴﻠﻪ ﻫﺎﻱ ﺯﺷﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺣﻴﻠﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ[۲]
#قدرت_ایران_در_منطقه_غرب_آسیا
#به_روایت_کارشناس_مشهور_اسرائیلی
ای چشم و گوش و دهان شیطان! منتظر بمانید تا طلوع صبح دولت کریمه که خیلی دور نیست، زمانی که وعده الهی فرا برسد قطعاً این ایران و ایرانی است که تک تک شما قبیله ی لعنت و نکبت را از سوراخهای شیطانی تان بیرون می کشد و به زباله دانی تاریخ خواهد انداخت...
اگر فرعون با همه عظمت امپراطوری، سلطنت، قدرت و شوکت جهانی اش، توانست بر عصای چوبیِ موسی غلبه یابد، شما بدتر از کفتار و گرگهای انسان نما هم میتوانید بر عصای موسیِ زمان غلبه یابید!
عصای موسی بود که سحر و جادوی فرعون را باطل کرد! عصای موسی بود که به دریا را شکافت و امّت را نجات و فرعون را نابود کرد! کفّار عصای چوبی را دیدند اما موسی کلیم الله، نور ولایت تصرّفی را در بطن عصای چوبی دید! عصای موسی، تجسّم یکی از شئونات نازله و ظاهری خلیفه اللّهی است که حقیقتش بر فرعون و فرعونیان، پوشیده است!......
پی نوشت:
[۱] - فاطر - آیه ۱۰
[۲] - همان
هدایت شده از mesaghمیثاق
38.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐بسم النور علی نور💐
سلام ویژه به دختران ایران
سلام آسمانی بر بانوان وطنم
#عفّت_و_حیاء_در_ساحت_معرفت_به_نورانیّت
عفّت و حیاء یک امر قلبی و باطنی است! موضوع حجاب و پوشش بانوان و حفظ ظاهر، میوه ی حقیقت نوریِ عفّت و حیاء است که در قلب، جلوه گری میکند! در واقع عفّت و حیاء مثل بذری است که خدای متعال در زمین قلوب کاشته است ولیکن این من و ما هستیم که باید با آب به اسم باطن(علم حقیقت) آبیاری[۱] و با گرمای محبّتِ خانواده ی آسمانی از آفت شیاطین و دیو نفس امّاره، محافظت نمود تا ریشه های بذر در زمین دل، ریشه بدواند و کم کم بذر از لایه های باطنی زمینِ قلب، سر برون آورد! بدیهی است میوه های چنین بذری که در دل کاشته شود و با آب به اسم باطن، آبیاری و سپس با محبّت اهل بیت علیهم السلام ِاز آفت های انفسی محافظت شود! نتیجه ای جز آراستگی حجاب و عفاف و غیرت، شاهد نخواهیم بود! یعنی حجاب و عفاف و غیرت، جزئی از لاینفکِ شجره ی طیّبه ی عفّت و حیاء خواهد بود! پس دریاب رمز و راز حجاب و پوشش و عفاف را! این میوه ی بذر عفّت و حیاء است که در قلب کاشته شده و با آب به اسم باطن(علم حقیقت = معرفت دینی) آبیاری و با محبّت خانواده آسمانی، از آفت های انفسی، مراقبت شده است!
چه ساده انگارانه، چه سطحی نگر! آنهایی که میوه را بدون بذر و درخت و آب و آبیاری و گرما و خاک، تصور و تصدیق میکنند!...
پی نوشت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
تغییر دبیر شورای امنیّت ملی نشان از یک تغییر و تحولی میدانی دیگر با توجه به شرایط جدید و متفاوت پیش روی ایران در منطقه دارد.
🔹️۱ - اولین زمزمه تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، در آذر و دی ۹۹ توسط حسن روحانی به دلیل بالاگرفتن اختلافات میان دبیرخانه و دولت بر سر موضوع قانون اقدام راهبردی لغو تحریمها صورت گرفت که با مخالفت رو به رو شد.
🔹️۲ - با روی کار آمدن دولت سیزدهم، به دلیل باز بودن چند پرونده مهم مانند مذاکرات با عربستان و امارات، طرح عالی نظام برای راهبری مذاکرات لغو تحریمها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و ایفای نقش اپراتوی وزارت امور خارجه، دور زدن تحریمها، مرزها و ... حکم ایشان تا شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد.
🔹️۳- در ابتدای ۱۴۰۱ و با تغییرات در سطوح عالی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مجددا این گمانهزنی مطرح شد و یکی از افراد به مقام عالی رتبه پیشنهاد شد که وی مخالفت کرد.
🔹️۴ - در مقطع چهارم قرار بر این بود در صورتی که دکتر باقری بتواند امتیازات مدنظر نظام را از غرب در وین بگیرد(تا پایان شهریور ۱۴۰۱) ایشان منصوب شود که با دستاندازیهای رژیم صهیونیستی در فرایند مذاکرات این موضوع بالکل لغو شد.
🔹️۵ - مقطع بعدی، آذر ۱۴۰۱ بود که زمزمه استعفای ایشان در محافل پیچید اما به دلیل باز شدن مجدد مذاکرات با عربستان، این موضوع کنسل شد.
🔹️۶- اکنون و با به ثبات نسبی رسیدن پروندههای مهم سیاست خارجی و امنیتی کشور و احتمال شروع پروندههای جدید، بهترین زمان برای تعویض بود. ادامه کار وی نیز تبعاتی برای شخص ایشان داشت.
📍سردار علی اکبر احمدیان از شخصیتهای راهبردی و با تجربه نظام هستند.
▪️وی یک نظریه پرداز مسائل استراتژیک بوده و توانایی خاصی در ارتقاء، طراحی، بازطراحی و البته مدیریت دارد.
▪️ایشان از پایهگذاران نیروی دریایی سپاه و از نظریه پردازان دفاع نامتقارن است، همچنین نقش سردار احمدیان در حوزه بازطراحی و انسجام بخشی به سپاه از سال ۷۹ به بعد مهم است.
▪️پست دبیری شعام، سمتی است که فرد مورد نظر باید از توان بالای مدیریت، قاطعیت، هماهنگسازی و تفکر راهبردی برخوردار باشد که الحمدلله همگی در سردار احمدیان وجود دارد.
▪️ایشان به دلیل ایجاد همدلی و وحدت در بین نیروهای مسلح در دهه ۸۰ مورد تشویق فرماندهی کل قوا قرار گرفتند.
▪️به نظر میرسد با ورود ایشان به شورای عالی امنیت ملی، شاهد بازطراحی و ارتقاء شورا و برخی استراتژیها با توجه به لزوم نقشیابی کشور در نظم جدید جهانی و برنامه هفتم توسعه خواهیم بود.
✍تحلیل گر:مُحلّل
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷هوالعلیم🇮🇷
#معرفی_کتاب_متفاوت_در
#حوزه_آینده_پژوهی_مهدوی
🔹️کتاب آتش آذربایجان، شایسته تقدیر در جشنواره بینالمللی کتاب سال رضوی
▪️پرسش اساسی این است: علاوه بر هرجالروم، آیا گزاره آتش آذربایجان که محدوده جغرافیایی آن از شمالغربی ایران تا قفقاز و مرزهای امپراطوری روم و سواحل بحرالقرم (دریای سیاه) است و بدینسان علاوه بر تقابل نظامی جمهوری باکو و ارمنستان، مناقشه روسیه با ناتو و کشورهای غربی، در دوران قبل ظهور را نیز شامل میشود- آیا به یکی دیگر از عوامل شعلههای آغاز جنگ جهانی اشاره دارد و یا تلمیحی است به نقشه تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟
▪️شایان ذکر است در سیزدهمین جشنواره بینالمللی کتاب سال رضوی، در زمره برگزیدگان قرار گرفت و «شایسته تقدیر» شناخته شد.
▪️خبرگزاری ایسنا(لینک)
▪️خبرگزاری حوزه(لینک)
▪️نویسنده در این کتاب به تبیین سناریوی آخرالزمانی آتش آذربایجان پرداخته است؛ اما به مناسبت از حوادث جنگ جهانی، و حوادث ایران بویژه تهران در عصر ظهور نیز سخن به میان آمده است.