eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
*اگر مردم خیر کثیری که در زیارت امام حسین علیه السّلام را می دانستند برای رسیدن به این زیارت با یکدیگر می‌جنگیدند و اموال خویش را برای رفتن به زیارت می فروختند و برای رفتن به زیارت آن حضرت زهد نورزید؛ چرا که خیر و ثواب آن بیشتر از حدی است که شمارش شود.* (کامل الزیارات، ص 87)
هدایت شده از 
می دانید چرا آمریکا و هالیوود سوپرمن می سازد علتش واضح است سربازان آمریکایی کودکان بی سرپناهی هستند که هیچ وقت شجاعت را در کنار پدر تجربه نکردند هیچ وقت ایثار را در کنار مادر تجربه نکردند هیچ وقت روحشان بزرگ نشده خب این سربازها باید بروند و بجنگند چه باید کرد اولا باید از آنها یک قهرمان پوشالی ساخت تا کمی جرأت کنند بجنگند ثانیا باید در چشم سرباز مقابل هم او را بزرگ کرد اما هر چه از سربازان خدا هر چه از داعش ترسیدند از سربازان آمریکا هم می ترسند فرزاد بادپا یعنی تمام آن تصاویر هالیوودی که از داعش ساخته بودند پوچ فرزاد بادپا یعنی تمام دروغ هایی که گفتند اگر مذاکره نکنیم جنگ می شود حرف مفت فرزاد بادپا یعنی همان که حضرت آقا فرمودند که جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم
هدایت شده از 
این را یک هنرمند کشیده و می خواسته حرف حقی را بزند. اینکه باید اولویت ها را بشناسیم. هر چند در مثال مناقشه نیست و این فقط یک تمثیل است اما واقعیت این است که در واقعیت زندگی نمی توان اینگونه قضاوت کرد و مساله خیلی پیچیده تر است ممکن است کوسه ها منتظرش باشند ممکن است منتظر قایقی است و می داند که میرسد و این صندلی را به عنوان کرایه ساخته است اساسا میزان چوبی که برای ساختن یک صندلی استفاده می شود به درد ساختن قایق نمی خورد! ممکن است دشمنان منتظرش باشند ممکن است: حال اسیریست که هنگام فرار یادش افتاد کسی منتظرش نیست... نرفت!
هدایت شده از 
مبانی نظری قانون اساسی.pdf
723.7K
♨️پی‌دی‌اف کتاب👆 📗 «مبانی نظری قانون اساسی شهید آیت الله دکتر بهشتی» ✍️اگر انقلاب اسلامی در ایران، شگفت انگیزترین پدیده اجتماعی معاصر نامیده شود، گزافه نیست: کتاب حاضر شامل نظرات تفصیلی و تفسیری آیت الله شهید دکتر بهشتی درباره قانون اساسی است.
هدایت شده از 
دائما می پرسید برای فهم اقتصاد اسلامی چه بخوانیم... هیچ چیز به اندازه فهم قانون اساسی و مبانی نظری آن به شما کمک نخواهد کرد...
هدایت شده از 
مسجد اعظم.MP3
20.15M
🎙برنامه | قسمت دوازدهم 🗂موضوع: جهاد تبیین اقتصادی 🗣 استاد: حسین عباسی فر جمعی از خواهران قرآنی
هدایت شده از 
۲۸ مرداد ۱۴۰۲/ سال سوم کلاس کودتای سبک زندگی را پایین نیاورید! اتاق بازرگانی از رضاخان تا مرعشی و سلاح ورزی! بعضی ها در تبیین دشمنی با صهیونیسم بین الملل بیشتر از دو سه خط توضیح ندارند در حالی که آن پیر رهنمای فرمود: جهانخواران علیه ما، از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره، برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان بگیریم(صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۰). بنابراین دلایل نزاع تمدنی ما با استکبار جهانی و به عبارتی گستره ، به اندازه تمام عرصه های پاسخگویی و جامعیت اسلام عزیز است. حادثه ۲۸ مرداد۳۲ تثبیت کودتایی بود که از دهه ها قبل برای حرکت دادن ایران در مسیر شروع شده بود. از مهمترین قطعه های آن کودتای ساختاری، الگوهای مدیریت اقتصادی جامعه بود، چرا که نظام سرمایه داری بیش از آنکه سیاسی فرهنگی باشد، اقتصادی است. یکی از یادگارهای شوم دوره رضاخان است(تاسیس ۱۳۰۵).نهادی که ثمره طبیعی حرکت به سمت تولید صنعتی و کارخانه ای متمرکز است. از نظر اسلام عزیز ( سوره حشر آیه۷) ساز و کارهای اقتصادی نباید منجر به انباشت و چرخش ثروت در دست عده ای معدود شوند و مدل تولید متمرکز، دقیقاً همین مفسده بنیادین را ایجاد می کند. وقتی تولیدْ کارخانه ای شد، قاعدتاً عده ی بسیار معدودی توان راه اندازی، مدیریت و تولید در قالب کارخانه را دارند و همین آغاز تشکیل شکاف طبقاتی و ایجاد یک طبقه فوق ثروتمند و قدرتمند در جامعه می شود. از ثمره تولید متمرکز است که فردی در برنامه زنده تلویزیونی رجز می خواند که من به اندازه چندین نماینده مجلس و وزیر قدرت دارم و اگر را بردارید، به راحتی یک برانداز دیگر را جایگزین می کنیم. مصیب اینجاست که تقریبا هیچ دولتی هم یارای مقابله با این طبقه را ندارد. : مدل تولید در اسلام (اینجا) اجرای سند۲۰۳۰ از زمان رضاخان شروع شد (اینجا)
هدایت شده از 
تعصب ویروس است تعصب در مقابل عقلانیت است در هیچ زمینه ای تعصب قابل قبول نیست حتی در مورد امر دینی! این روزها اگر کسی را ببینم که متعصبانه از علوم انسانی متعارف استفاده می کند و بر علمی بودن مباحثش تاکید دارد با او بحث نمی کنم. فقط این نسخه را برایش می پیچم! حقیقتا شفابخش است... امام خمینی: «عصبیّت یکی از اخلاق باطنه نفسانیه است که آثار آن مدافعه کردن و حمایت نمودن از خویشاوندان و مطلق متعلقان است، چه تعلق دینی و مذهبی و مسلکی باشد، یا تعلق وطنی و آب و خاکی یا... و این از اخلاق فاسده و ملکات رذیله‏ای است که منشأ بسیاری از مفاسد اخلاقی و اعمالی گردد. و خود آن فی نفسه مذموم است گرچه برای حق‏ باشد، یا در امر دینی باشد و منظور اظهار حق نباشد، بلکه منظور غلبه خود یا هممسلک خود یا بستگان خود باشد.» (شرح چهل حدیث، امام خمینی، ص ۱۴۵)
هدایت شده از 
فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی.mp3
35.73M
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲ ✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود. * برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید: - نمای فقه اقتصادی امام خمینی - اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه - شهید بهشتی و عدالت اجتماعی
هدایت شده از 
مهار تورم با کشیدن مهار رسانه امکان پذیر است...
هدایت شده از 
وقتی در اربعین به زیارت اباعبدالله علیه‌السلام می‌رویم توجه کنیم که در نقطه‌ی آغاز فرآیند ظهوریم...
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من اگر جای دوستان عزیزم، آقای ، ، ، ، و... بودم، تمرکزم را بر روی نمی گذاشتم، بلکه بر روی می گذاشتم! شعار یک جنبش نباید تدافعی باشد، بلکه باید روی نقطه تمایز گفتمانش سوار باشد. در مقابل کسانی که قیمت نفت و گاز و انرژی و حتی گندم و گوشت را با فوب خلیج میسنجند، روی در ایران تمرکز کنید: ◀️ اگر حرف از می زنند، بهشان ثابت کنید که که کارگر و کارمند در حال پرداخت به دولت و سرمایه دار دوزاری و بی خلاقیت امروز است، بسیار عظیم تر از آنچیزی است که آنها به مردم پرداخت می کنند! ◀️ به دولت هم حالی کنید که اگر با خلق پول تولید می کنند، دولت نباید با سرکوب دستمزد کارگر نتایج آن را مهار کند! ◀️ تنها لنگر تعادل این دفاع از سه یا چهار برابر شدن است! 🔆در بازار منفعت خواهانه امروز که اصناف فقط بخاطر منافعشان از یک گفتمان حمایت می کنند و فقط برای ما کارگرها و کارگرزاده هایی که مزد دستمان را می خوریم و قیمت کار ما 12 ماه یکبار تعدیل می شود(در مقابل بنگاه دار که ماهی دو بار قیمت کالایش را افزایش می دهد!) منفعت دارد و بنگاه دار ظاهرا سود هم می کند! ⚠️دولت اولین پس از انقلاب بود و دولت اقای رئیسی تا اینجا ست! بنگاه دار هم فکرش سود است، نه تنظیم گری، زبانشان بازار است نه شاخص های زندگی!
هدایت شده از 
بازنگری در اسلام یا بازنگری در فقه!؟ بیانات سال ۱۳۶۴ 🔸 ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقه غنی و سرشار و ارزشمند ما که خیلی انصافاً فقه قوی و استدلالی و عمیقی است، یک دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید. آن عیب، عبارت است از اینکه این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزل‌الله» دارد حکم می‌کند و اجرا می‌کند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشه‌ای زندگی می‌کنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعه‌ی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیش‌بینی نشده؛ ... این عیب را شما باید برطرف کنید. شما باید یک‌بار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومت‌کردن. 🔸 ما می‌خواهیم الآن حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام. اسلام دارد، دارد، دارد، دارد، دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتش‌بس موقت دارد، نظام کارگری و کارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانون‌گذاران دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسله مراکز دارد؛ اینها در اسلام هست، مگر می‌شود بگویید نیست؟ خیلی خب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رسالهٔ عملیه را باز کرد، بداند چرا مالیات دارند می‌گیرند و چه‌جوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه می‌شود و بقیهٔ چیزهای دیگر. از اسلام باید اینها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید. 🔸 ۵۰ سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمی‌گویم اینها را شما سه‌چهارساله درست کنید، ۵۰ سال وقت دارید؛ ۵۰ سال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است. اگر شما قدم اول را برنداشتید قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید. امروز ما داریم حکومت می‌کنیم، اداره می‌کنیم کشور را، اما این ادارهٔ امروز ما، با ناشی‌گری، با بی‌اطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است. همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرت‌ها را از ما می‌ترساند، اگر آن‌جور کامل و صحیحش بود ببینید چه می‌شد. (بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۶۴/۰۶/۱۱).
هدایت شده از 
اقتصاد علم‌نمای سرمایه‌داری می‌گوید: بلیط هواپیما را گران کن که شترسوارها نتوانند سوار هواپیما شوند آنگاه با افزایش سود و بزرگ شدن کیک سرمایه آن شرکت مالیات بیشتری بگیر و با آن مالیات کنار جاده‌ها را چمن‌کاری کن که شترها هر وقت گرسنه شدند علف بخورند و تندتر بروند! ملاحظه می‌کنید که اینگونه همه به وضعیت بهتری می‌رسند! رفاه اجتماعی بالا می‌رود! والبته گور بابای عدالت اجتماعی!
هدایت شده از 
🔴 چهار ثمره در تکریم امروز شیر شاهچراغ 👤 🔹 دستمریزاد به آقای رئیسی و سردار سلامی و کشتی گیر باغیرت حسن یزدانی در تکریم نام آور ملی مان فرزاد بادپا. 🔸 و اما چند نکته در اینباره که آموزنده است. 1️⃣ یکم. فرهنگ قدردانی بالا بردن دست فرزاد بادپا ارج نهادن به فرهنگ قدردانی است. گوهری که در فرهنگ اجتماعی و رسانه ای ما عجیب خاک می خورد و غائب است. ✅ در بهترین حالت نقد را در برجسته کردن نقاط منفی می بینیم و درآن از هم سبقت می گیریم اما در فرهنگ تقدیر و تکریم کسری داریم. 🔹 حال آنکه اخلاق حکمرانی رهبری دقیقا برعکس است. از تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران تا تجلیل از دولتمردان و ورزشگاران و نهادهای انقلابی و غیره. آنهم نه به صورت کلی بلکه مصداقی و متعین. 2️⃣ دوم. قهرمان سازی شهرت با سلبریتی فرق می کند. ادم مشهور فردی است که به هر دلیلی معروف شده و مهمترین تفاوتش با شهرت مذموم یا همون سلبریتی اینست که برای ماندن در شهرت حق و ناحق نمی کند. 🔸 اما یکبار بیایید ماجرا را اینطور ببینیم. چه می شود که شهرت مذموم شکل می گیرد؟ بی شک من و شما هم سهم داریم. به خودمان رجوع کنیم ببینیم برای فهم حق و باطل چه میزان به لایک و ممبر توجه می کنیم؟ سلبریتی در ذهن ما به پیام اعتبار میدهد. ✅ اگر از سلبریتی زدگی رها شویم، قهرمان های گمنام را پیرامون مان می یابیم. نمونه های فرزاد بادپا ها و علی لندی ها و آرمان ها و عجمیان ها و ... 3️⃣سوم. الگوسازی یک اصل مهم در تبلیغ و ترویج قهرمانان گمنام این است که بتوانیم اندیشه‌های اسلامی را تنزیل دهیم تا قابل درک باشد و اثر قلبی در مخاطب داشته باشد. وقتی اندیشه تا ساحت عمل تنزیل و به یک سبک زندگی تبدیل می‌شود هم قدرت نفوذ و تأثیرگذاری بیشتری پیدا می‌کند و هم توان جریان سازی می‌یابد. 🔹 مهم‌ترین نوع یادگیری انسان، یادگیری مشاهده‌ای است و لذا کارشناسان تربیتی معتقدند الگوسازی مؤثرترین و سهل‌ترین و عینی‌ترین و سریع‌ترین راه رشد تربیتی انسانی است. 4️⃣چهارم. جامعه سازی یکی از عوامل اصلی در بروز گناه و عصیان در جامعه، تلقی افراد از انحطاط جامعه است. برداشت منفی جامعه از پیرامون خود، عامل اساسی در بروز زشتی‌ها و کج روی‌هاست. کسی که احساس کند همه مردم اهل پلشتی‌اند، احتمال انحرافش بیش از کسی است که برآیند جامعه را، سالم و رو به تکامل می‌پندارد. 🔸 ترویج زندگی خوبان گمنام شهر، موجب می‌شود احساس «شهر عصیان» اصلاح و فهم اینکه هیچ‌گاه شهر مشحون از خوبان گمنام است اسان شود. 💢 ترویج سبک زندگی خوبان شهر کمک می‌کند احساس غالب بودن نفس اماره اجتماعی از بین رفته و جامعه دچار سیاه بینی و خدای ناکرده ناامیدی از اصلاح و رشد و کمال نشود.
هدایت شده از 
🔴 صدا و سیما، هرم ارزش‌های برنامه سازی و چهره ها 👤 🔹 هرم ارزش های برنامه سازی در صدا و سیما در حالت مطلوب می بایست از پیام شروع شده و با گذر از جذابیت، به مخاطب برسد. در این الگو شبکه ای از پیام ها وجود دارد که برای انتقال آن برنامه هایی جذاب می بایست ساخته شوند تا مخاطب جذب این برنامه و به تبع آن پیام منتقل شود. در این الگو چهره در خدمت سیاست‌های رسانه و پیام مطلوب آن قرار دارد. 🔸 در فرهنگ سازمانی صدا و سیما در طول سه دهه گذشته به تدریج این هرم شکل معکوس یافته است و مخاطب به راس این هرم منتقل شده و پیام در انتهای آن قرار گرفته است و هدف اصلی جذب مخاطب شده است. لذا ابتدا یک فرد چهره (که احتمالا خود به خود فارغ از جذابیت برنامه بتواند مخاطبی را جذب کند) محور ساخت برنامه می شود. مبتنی بر او برنامه ای طراحی می‌شود. وقتی به انتهای هرم می رسید هم برای انتقال پیام از سطحی و آشکارترین لایه ممکن (ابزارهایی مانند شرشره بندی دکور برنامه در ایام مذهبی ) استفاده می شود. شوربختانه بر خلاف تصور اولیه، این الگو حتی در جذب مخاطب نیز شکست خورده است. ✅ پاسخ به سوال بازگشت یا عدم بازگشت چهره های جدا شده به آنتن نیز به پاسخ به این سوال بر می گردد که این بازگشت قرار است، ذیل کدام سلسله مراتب از نظام ارزشی اتفاق بیفتد. آیا بازگشت این چهره ها به سیما از موضع اقتدار سازمان و ذیل سیاست های آن است یا صرفا با نگاه جذب مخاطب به هر شکل و از موضع نیاز و وابستگی. 🔹 در حاشیه های اخیر بازگشت برخی از این چهره‌ها، رییس سازمان در مصاحبه های خود (با تاکید بر این که بدون چهره های هنجارشکن هم در یلدا و نوروز برنامه ساخته است و به کسی باج نخواهد داد و ...) تلاش کرد، موضع اول را تثبیت کند. 💢 اما در سوی دیگر ماجرا توییت مدیر شبکه سه که به نظر می رسد، فرهنگ سازمانی بخشی از بدنه سیما را نیز نمایندگی می کند، نشان می دهد در بخشی از بدنه همچنان نگاه دوم غلبه دارد
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گزارشی از برگزاری اولین اجلاس مردمی‎سازی دولت ✅ برکناری مدیران تحول خواه، تاکید اقای رئیسی!
هدایت شده از 
🔴 مراقب باشیم بازی نخوریم! 👤 🔹 تکثر آرا، مخالفت با برخی نظرات دولت، و تعارض منافع در همه پارلمانها وجود دارد، که بخشی حق قانونی مجلس و بخشی هم معایب آن است؛ اما این مجلس علیرغم انتظاراتِ بیشتر ما، در قیاس با ۱۲ سال ریاست لاریجانی واقعا سرتر، عادل تر و باسوادتر است. 🔸 از نظر همراهی با دولت نیز مجلس قالیباف یکی از بهترین رکوردها را داشته است؛ هرچند برخی اختلافات هم بیش از اندازه به چشم آمده اند، اما در مقایسه با همراهی ها، تایید ها و تکمیل زحمات دولت، بسیار اندک اند؛ اینکه ما حامی دولت باشیم خیلی خوب است و نگارنده خود از ابتدا حامی رئیسی و دولتش بوده است. ✅ اما اگر فکر میکنید هرآنچه از نگاه دولت درست است، مجلس هم باید تایید کند یک اشتباه بزرگ است، حتی اگر از نگاه ما، نظر دولت کامل تر و دقیق تر باشد؛ مجلسی داریم که با همه ضعف هایش در مجموع مصالح کشور را بسیار فراتر از مجالس سابق در نظر داشته و لقب انقلابی را هم از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است؛ این به آن معنا نیست که چشم بسته تک به تک نمایندگان را تایید کنیم؛ در همین مجلس نمایندگانی هستند که ثابت شد لیاقت حضور در خانه ملت را ندارند، لذا خداحافظی با آنها واجب است. 🔹 پس هر آنکس را نمیپسندید و در قواره نمایندگی مجلس نمیدانید، به او رای ندهید؛ اما رفتارتان در فضاهای مجازی و حقیقی به گونه ای نباشد که از آن بوی تفرقه و اختلاف به مشام برسد. در پشت پرده روابط قالیباف و رئیسی هیچ اختلافی اساسی وجود ندارد؛ اختلاف نظری اگر باشد فنی است که دولت سعی میکند ایده های خود را حتی المقدور با جلب رضایت مجلس اجرایی کند؛ گاهی موفق میشود و گاهی هم نمیتواند نمایندگان را قانع کند و این طبیعی است، چرا که اگر قرار بود همه چیز بلافاصله پس از تصویب در دولت اجرایی شود که نیازی به مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص نبود! 💢 در ایام انتخابات طبیعی است هیجان جامعه را فرا میگیرد و جریانهای سیاسی برای بدست آوردن کرسی های بیشتر تلاش میکنند؛ گاهی برای رسیدن به اهداف و یا کنار زدن رقیب اغراق ها و با حتی بی تقوایی های خواسته یا ناخواسته ای هم صورت میگیرد، اما لزوما نشانه تفرقه در جمع سران جبهه انقلاب در مجلس یا دولت نیست؛ نه تنها نیست که حتی قالیباف و رئیسی در راستای منویات رهبری و اصول اساسی خیلی هم هماهنگ اند؛ آنچه در مجازی علیه رئیسی یا قالیباف گفته میشود با واقعیت زمین تا آسمان فاصله دارد؛ مراقب باشیم با ایجاد تفرقه زمینه بازگشت جریانهای غربگرا را فراهم نکنیم و حالا که به نزدیکی قله رسیده ایم، با رفتارهای وحدت ستیز مانع رسیدن به قله نشویم
هدایت شده از 
🗳 🔴 وزیر خاتمی: دعوایی در جبهه اصلاحات وجود ندارد/ اگر کاندیدای اصلاح‌طلب نداشته باشیم، لیست نمی‌دهیم 👤 ، عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره تضاد در جبهه اصلاحات بر سر مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات گفت: ✅ درون جبهه اصلاحات دعوایی وجود ندارد. زمانیکه دور دوم ثبت نام‌ها انجام می‌شود آن موقع اصلاح‌طلبان بر اساس ارزیابی که از شرایط دارند راهبرد خود را مشخص می‌کنند. در سال ۹۸ هم اعلام کردند که ما بر خلاف گذشته که مشارکت بدون قید و شرط را دنبال می کردیم الان دیگر به آن مسیر نمی‌رویم. اگر کاندیدای اصلاح‌طلب نداشته باشیم لیست نمی‌دهیم. 💢 اصلاح طلبان وقتی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که کاندیدا داشته باشند و مردم هم رای می‌دهند؛ اصلاح طلبان نمی‌توانند شرکت کنند نه اینکه نخواهند شرکت کنند.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اوباما جای بایدن؛ تغییر احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آمریکا ✅ اوباما در نظرسنجی ها بالاتر از دیگر دموکرات ها ولی پایین تر از میشل اوباما! کدامیک جایگزین بایدن می شوند؟
هدایت شده از 
🗳 🔴 هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم از اعتراض و اغتشاش کاسته خواهد شد 👤حجت الاسلام حسین طائب در «دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین» که در مشهد برگزار شد، با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران، اظهار کرد: 🔹 به دلیل آنکه امکان تغییر در ایران برای دشمنان غیرممکن بود، تلاش کردند تا تصویر ایران اسلامی را به تصویر ایران منزوی تبدیل کنند. 🔸 وی با اشاره به بخش‌های مختلف سند استراتژی امنیت ملی آمریکا، گفت: در سند امنیت ملی آمریکا عنوان شده که ایران مدل حکمرانی غرب را زیر سوال برده و الگوی جدیدی از حکمرانی به دنیا عرضه کرده است، لذا جبهه استکبار در تلاش است تا قلب خاورمیانه و ایران را تصرف کند. ✅ مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه موضوع حوادث اخیر، زنان و مسائل صنفی هستند، گفت: گسترش قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی باعث ترس آمریکایی‌ها از قدرت گرفتن ایران و تهدید منافعش در منطقه شد؛ از این رو با بزرگ کردن مسئله زن و موج‌سواری بر آن درصدد مهار قدرت تأثیرگذاری ایران بر کشورهای منطقه شد، اما این توطئه شوم شکست خورد.
هدایت شده از 
🗳 🔴 متمرکز اداره کردن کشور غلط است/ به جز چند وزارتخانه، بقیه را می توان منحل کرد و به جایش وزارتخانه های منطقه ای تشکیل داد 👤 ، رئیس پیشین مجلس: 🔹 متمرکز اداره کردن کشور غلط است و باعث میشود نخبگان استانی احساس مشارکت نکنند. مصالح منطقه ای را مرکز نشینان بخوبی نمی دانند و مناطق بهتر میدانند. 🔸 (با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی فعلی می توان تغییراتی را در دولت برای تمرکز زدایی انجام داد) طبق قانون اساسی فعلی وزرا مسئولند در مقابل رئیس جمهور و مجلس؛ بنا بر این شما به وزیر بگو اختیاراتت را بده به استاندار میگوید نمی توانم. چرا؟ جواب می دهد برای اینکه باید پاسخگوی مجلس باشم. پس مدیر کل من باید آنجا نظر بدهد. خب مدیر کل هم حرف استاندار را گوش نمی دهد میگوید من باید پاسخگوی وزیرم باشم. لذا استانداران آنقدری که تسلط داشته باشند با شیخوخیت مسائل را حل می کنند .حرفشان نفوذ ندارد . ✅ آیا می شود کاری کرد که با قانون اساسی فعلی حل شود؟ به نظرم می شود حل کرد. حال شاید شما بگویید امیدواری باطلی دارید ولی به نظرم می شود. در قانون اساسی چند وزراتخانه فقط نام برده شده که شامل وزارتخانه های اطلاعات، خارجه، دفاع و دادگستری است. اتفاقا اینها را نمی شود منطقه ای کرد . 🔹 به نظر من باید دولت را دو قسم کنیم، یک قسم وزرای ستادی و یک قسم وزرای منطقه ای. وزرای منطقه ای مسئول چند استان می شوند، از مجلس هم رای اعتماد می گیرند. مدیران کل هم باید زیر نظرشان باشند. وزرای ستادی هم لازم نیست هم برنامه ریز باشند و هم تاعمق کشور نظارت اجرایی داشته باشند. یعنی وزیر فرهنگ و آموزش و پرورش و آموزش عالی یک وزیر ستادی داشته باشد ولی همه وزرای منطقه ای باید برنامه آنها را اجرا کنند. نتیجه اش این که مردم راحت تر مشکلاتشان حل میشود و از نخبگان استانی به خوبی میشود استفاده کرد 💢 این کار نیازمند یک تحول است و شجاعت می خواهد. ایران با این گستردگی نمی تواندد این قدر متمرکز مدیریت شود.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دولت برای رفع فقر مطلق چه اقداماتی انجام داد؟ 👤 وزیر رفاه: 🔹 مستمری‌ افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افزایش یافت. بیمه رایگان برای دهک‌های کم برخوردار برقرار شد. 🔸 پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی تعیین تکلیف شدند و تحت پوشش ها از ۱ میلیون به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار رسید. ✅ به‌زودی دهک‌بندی یارانه‌بگیران را دوباره بررسی خواهیم کرد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لایحه برنامه هفتم را با عجله و بسیار ضعیف تدوین کردند/ سرفصلی به نام صنعت و معدن در این لایحه وجود ندارد 👤 ، رئیس کمیسیون صنایع مجلس: ✅ از هرکس درباره نگارش برنامه هفتم سوال می‌کنیم خبر ندارد/ وزرا، استانداران و بخش خصوصی از جزئیات برنامه خبر ندارند، پس دولت برای نگارش برنامه با چه کسی مشورت کرده؟