eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
⭕️ جریان اصلی حاکم بر دو قوه مجریه و مقننه بیشتر به دنبال انتخابات شکلی و صوری هستند/ جریان حافظ وضع موجود در دولت طی 2 سال گذشته مالیات های سنگین را بر جامعه بست 👤 حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده پیشین مجلس: 🔹(درباره آرایش سیاسی انتخابات اسفندماه) اگر قرار به انتخابات صوری و شکلی باشد، طبیعتا با لیست هایی مواجه خواهیم بود که هدف شان فقط کسب قدرت است و هیچ کدام برنامه ای برای ایجاد یک شرایط تحولی در جامعه ندارند. در چنین فضایی یک انتخابات با مشارکت حداقلی شکل می گیرد. 🔹هر کدام از نخبگان سیاسی که وارد انتخابات صوری و شکلی شوند، یکی از آخرین فرصت خودشان را برای اثرگذاری مثبت در عرصه سیاسی کشور از دست می دهند. جریان اصلی حاکم بر دو قوه مجریه و مقننه بیشتر به دنبال چنین انتخابات شکلی و صوری هستند تا ترکیبی از همین دو جریان، اکثریت کرسی های مجلس آینده را در اختیار بگیرند. 🔹جریان حافظ وضع موجود در دولت طی 2 سال گذشته مالیات های سنگین را بر جامعه بست، در مجلس نیز نقش ماشین امضای لوایح دولت را بازی کرد و عملا در تصمیم گیری های اقتصادی و سیاست خارجی کشور غایب بود. حتی دولت رویکردهایی را که در قالب لایحه به مجلس نبرد، در قالب مصوبات دولتی به اجرا درآورد و هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون در مجلس نیز کاملا رویه سکوت در پیش گرفت. 🔹برخلاف جریان حاکم بر مجلس و دولت، مجموعه نظام و هم نخبگان سیاسی خواهان شکل گیری یک رقابت جدی در انتخابات هستند. معتقدم در این حالت شاهد رقابت جدی بین جریان حافظ وضع موجود و جریان منتقد وضع موجود خواهیم بود. زمانی انتخابات رقابتی می شود که جریان منتقد وضع موجود سعی کند یک مجلس قوی را شکل دهد. 🔹جریان حافظ وضع موجود، مجلس را در حاشیه می خواهد. معتقدم آقای لاریجانی که از مغضوبان فضای انتخابات 1400 بود و نخبگانی که در حاشیه تحولات قرار داشتند و خواستار شکل گیری فضای رقابتی و اصلاحی هستند، امروز باید از یک لیست انتقادی جدی حمایت کنند تا فضای انتخابات رقابتی شود و زمینه شکل گیری یک مجلس قوی به وجود آید./ نامه نیوز
هدایت شده از 
✧❁﷽❁✧ ✍️ ابوریحان بیرونی (م: 440 ق)از بزرگ ترین علمای اسلامی است. او در کتاب «الآثار الباقیة عن القرون لخالیة» می نویسد: 🔻«.... مردم روز عاشورا را بزرگ مى‌شمردند، تا اينكه شهادت حسين بن على بن ابيطالب و اصحاب وى، در اين روز، به وقوع پيوست، كه بر حسين و يارانش‌ جناياتى وارد ساختند كه هيچ امتى با شريرترين مخلوق، چنين اعمالى را انجام نمى‌دهد. آنان حسين و اصحابش را با زبانى تشنه به شهادت رساندند و سرهايشان را بر نيزه كرده و بر اجساد پاكشان اسب تاختند ... لذا مردم اين روز، را بديمن مى‌شمارند. امّا بنى اميّه در اين روز، لباس نو به تن كرده و خود را آراسته، سرمه به چشم كشيده و به يكديگر تبريك مى‌گفتند و در اين روز، وليمه و مهمانى مى‌دادند. و با شيرينى‌ها و نقل و نبات از مهمانان پذيرائى مى‌نمودند كه اين مراسم در آن ايام در ميان مردم شايع بوده و بعد از زوال سلطنت آنان، آثارش باقى ماند. اما شيعه، روز عاشورا را در نوحه و گريه بخاطر كشته‌شدن سيّد الشهدا، به سر مى‌بردند، و عزادارى بر حسين عليه السلام را در شهر مدينه و ساير شهرها، علنى برپا مى‌كردند، و در اين روز، خاك قبر حسين را در كربلا زيارت مى‌نمودند و به همين جهت عامّه مردم از نو كردن ظروف و اثاث منزل در روز عاشورا، كراهت داشتند...» 📚بیرونی، الآثار الباقیة، ص: 420 (رک: سند ملحق شده به متن) ⏹ بر اساس مستند فوق: 1️⃣ عزاداری رسم معمول شیعیان در قرون اولیه اسلام بوده است. 2️⃣ بنی امیه و تابعین آنها، این روز را جشن می گرفتند و آن را مبارک می دانستند.
هدایت شده از 
﷽ عبدالحمید می گوید: دین در هیچ جای دنیا نباید دولتی باشد! می گوییم: ♦️ چرا این انتقاد را به برادران طالبانی خود در افغانستان نمی کنید؟ روشن است که شما با مدل حکومتی شیعه مشکل دارید و نه مدل طالبانی و یزیدی و سقیفه ای! 🔻این گفته شما کاملا مغایر با سیره و روش سلف صالح _سه قرن اول و بالاخص خلفای راشدون_ است. چرا در قضیه پیاده روی اربعین میگویید: سلف و صحابه، پیاده روی برای زیارت نداشته اند! ولی در موضوع اداره کشور با حکومت دینی، برخلاف سلف نظر می دهید؟ یک بام و دو هوا؟! 🔸 چرا سخنان تفاله های لیبرال های غربگرای خائن را تکرار می کنید؟ بدانید از زمان انقلاب امام خمینی، لیبرالیسم پیوسته از اسلام سیلی خورده! بدانید به گوش شما نیز سیلی محکم نواخته خواهد شد!
هدایت شده از 
"تضعیف شاه شیعه" یک نگرانی احمقانه یا یک دلواپسی مومنانه مشهور است که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای متحجر ابله یا شاید مارهای خوش خط و خال مقدس‌نما(مانند انجمن حجتیه) با سر دست گرفتن شعار "تضعیف شاه شیعه" عَلَم مخالفت با نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بلند کرده بودند. اما امروز عده‌ای ابلهانه بودن استفاده از این شعار در آن بافتار را تعمیم داده؛ ضرورت وجود موالات میان شیعیان را به عنوان یک عمل ابلهانه مندرج تحت این شعار جلوه می‌دهند. و از همین زاویه هرگونه دغدغه‌ی مرزبانی از هویت و باورهای شیعی را نفی می‌کنند. اما حقیقت این است که این شعار همیشه و در همه‌ی احوال هم ابلهانه نیست بلکه ابلهانه و خبیثانه بودن آن در جایی بود که از آن برای حفظ سلطنت پهلوی که دست‌نشانده‌ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام بودند و کشور را در مسیر کفر و الحاد ریل‌گذاری کرده بودند سوءاستفاده می‌شد. آن هم در مقابل نهضتی که هدفش حاکمیت دین خدا بود و راس آن یک فقیه ولی خدا قرار داشت. اما در مقابل (شاهد مثال برای به‌جا بودن شعار) همان علمایی که با تحریم تنباکو کمر شاه شیعی و اربابان استعمارگرش را شکستند؛ هنگامی که از آن‌ها خواسته شد با سلب مشروعیت از ناصرالدین شاه با حکومت عثمانی متحد شوند و با این اتحاد، استعمارگران را شکست دهند؛ دست رد به سینه این پیشنهاد زدند*؛ چرا که در آن شرایط، این اتحاد را (حتی اگر باعث شکست استعمارگران شود) عامل هدم هویت شیعی تشخیص دادند و از این رو "تضعیف شاه شیعه" را در جایی که به تضعیف هویت شیعی منجر شود برنتافتند. *برخی منابع: 1- جامعه شیعه (به ویژه علما و بزرگان) در مواجهه با طرح اتحاد اسلامی سید جمال الدین اسدآبادی حاضر نشد به بهای تضعیف شاه شیعه و حکومت شیعیان از رهبری سلطان اهل سنت عثمانی بر همه مسلمانان هر چند در برابر دشمن مشترک حمایت کنند رسول زرچینی/ تقریب به مثابه رشد: واکاوی تحلیلی-ساختاری مفهوم "تقریب مذاهب اسلامی" و ارائه تعریفی "جدید"/مجله شیعه شناسی، شماره 80/ ص12 به نقل از (1996 ,Kia) 2- مصاحبه سایت رهبر انقلاب (مد ظله) با دکتر موسی نجفی: خط تفکر سامرّا با همه‌‌ی استعمارگرها مشکل داشت و البته با عثمانی‌ها هم بحث وحدت اسلامی را مطرح می‌کرد و هم نسبت به آن استقلال داشت. حتی مرحوم میرزا در مورد قیام تنباکو نیز تندروی سید جمال را قبول نکرد. سید جمال می‌خواست تا حد سرنگونی نظام سلطنت پیش برود، اما میرزا قبول نکرد، برای این‌که می‌دید همین مقدار استقلال ایران که هست، ولو در پادشاهی قاجار، همین هم از بین می‌رود. با این حال، ضربه‌اش را هم به استعمار زد و قرارداد استعماری را ابطال کرد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نمونه از عدالت و برخورد عادلانه عمر بن خطاب با زیر دستانش - قابل توجه کسانی که عمر را عادل میدونن
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیاطین بر پیامبر اهل تسنن مسلط بودند و او را سحر می کردند اما از عمر بن خطاب فرار میکردند
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | حسین(ع) چراغ هدایت است ☝ بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور. ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ 🖼 |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثبات جواز گریه و عزاداری از قرآن ❇کارشناس حجت الاسلام والمسلمین استاد حبیب عباسی
هدایت شده از 
40.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ✍️ بر خلاف ادعاهای واهی عبدالحمید درباره بهره گیری او از قرآن کریم، بارها مشاهده شده که حتی از روی قرآن کریم با غلط های فراوان تلاوت می کند! به نظر شما آیا اینگونه تلاوت شایسته یک روحانی صاحب فتوا و مولوی اهل سنت است؟
هدایت شده از 
﷽ 🔸بررسی سندی و صدوری حدیث «زیارة الأربعین» اثبات قطعیت صدوری آن در میان فقهای شیعه 🔻تحلیل تاریخی _ دلالی حدیث معروف «زیارة الأربعین» 🔹ادله روایی استحباب پیاده روی برای زیارت امام حسین علیه السلام 🔻پاسخ به انکار صحابه بودن امام حسن و حسین علیهما السلام از سوی کارشناس وهابی 🔸پاسخ علمای بزرگ اهل سنت به شبهه: چرا از بیت المال برای عزاداری اربعین هزینه می کنید؟ 🔶 پاسخ به شبهه: برای امام حسین علیه السلام گریه نکن! رفتارت رفتار حسینی باشه! 🔻پاسخ به شبهه وهابی: روایات شیعه هم می گوید: برای روز عاشوراء روزه گرفتن مستحب است! 👇👇 https://www.valiasr-aj.tv/archive/144
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 مذهب اهل سنت بلوچستان را تغییر ندهید! با وجود اهمیت حجاب از سوی دین مبین اسلام و سابقه غیرت دینی مردم بلوچ، در اقدامی ناشایست از سوی مولوی مشهور شرق کشور، مسجد مکی زاهدان تبدیل به مکانی برای بی حجابها و افراد حرمت شکن شده است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ بررسی سندی و صدوری حدیث «زیارة الأربعین»؛ اثبات قطعیت صدوری آن در میان فقهای شیعه
هدایت شده از 
﷽ ✍ مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه امروز: حکومتی که عدالت را رعایت نکند، فاتحه اش خوانده است! ↕️↕️ بله😉 کاملا صحیح می فرمایید!👌👌 👈 به همین دلیل بود که هزاران مسلمان و بیش از ۸۰۰ صحابه، خلیفه سوم یعنی عثمان را کشتند😊 الفااااااااااااتحه😁
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 پاسخی درجه 1 به اونی که میگه : از ، پس من راضی نیستم! ببینید و بعد قضاوت کنید
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ بررسی سندی و صدوری حدیث «زیارة الأربعین»؛ اثبات قطعیت صدوری آن در میان فقهای شیعه
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصریح برخی علمای اهل تسنن به رضایت و دستور یزید پلید به قتل امام حسین علیه السلام
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره ای بسیار زیبا و شنیدنی از استاد عباسی در مورد تبرک زنان اهل تسنن به خاک کف کفش عزاداران امام حسین علیه السلام در سنندج
هدایت شده از 
47.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جایگاه امام حسین علیه السلام از منظر روایات نبوی
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از خلفا و عترت و اهلبیت رسول خدا صلی الله علیه وآله چه کسانی هستند - پاسخ امیرالمومنین علیه السلام
هدایت شده از 
🛑📢امام حسین (علیه السلام) برای رویگردانی از گناه چه پندی دارد؟ 🔹روايت شده كه مردى خدمت امام حسين (ع) رسيده و عرض کرد: من مردی گناهكارم كه نمی توانم خود را از معصيت نگه دارم؛ مرا پند و اندرزى بده. (ع) فرمودند: «افْعَلْ خَمْسَةَ أَشْيَاءَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ: فَأَوَّلُ ذَلِكَ لَاتَأْكُلْ رِزْقَ اللهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الثَّانِی اُخْرُجْ مِنْ وَلَايَةِ اللهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الثَّالِثُ اُطْلُبْ مَوْضِعاً لَايَرَاكَ اللهَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الرَّابِعُ إِذَا جَاءَ مَلَكُ الْمَوْتِ لِيَقْبِضَ رُوحَكَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِكَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الْخَامِسُ إِذَا أَدْخَلَكَ مَالِكٌ فِی النَّارِ فَلَا تَدْخُلْ فِی النَّارِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ؛ [۱] پنج كار را انجام بده، سپس هر گناهى مايلى بكن؛ اوّل از روزى خدا نخور، هر گناهى مايلى بكن؛ دوّم از ولايت خدا خارج شو، هر گناهى می خواهى بكن؛ سوّم جايى را پيدا كن كه خدا تو را نبيند، هر چه می خواهى بكن؛ چهارم وقتى ملك الموت براى قبض روح تو آمد، او را از خود دور كن؛ سپس هر گناهى می خواهى بكن؛ پنجم وقتى مالك دوزخ تو را داخل جهنم كرد، داخل نشو، هر گناهى مايلى انجام ده». 🔹در اين حديث منطق روشنى به كار رفته است و آن اينكه در پنج موقف گرفتار است كه هر يك از آن ‏ها براى ترك گناه كافى است؛ از يك ‏سو دائماً بر سر خوان نعمت خدا نشسته و از رزق او استفاده مى‏ كند؛ آيا با اين حال وجدان انسانِ بيدار اجازه مى‏ دهد گناهى كند؟! ديگر اينكه دائماً تحت سرپرستى خداست و خدا فرشتگانى را براى حفظ او مأمور كرده است، آيا شرم‏ آور نيست كه انسان تحت اين حفاظت، به معصيت مولايش بپردازد؟! سوم اينكه تمام عالم، محضر خداست، آيا شرم‏ آور نيست كه انسان در محضر او مرتكب گناه شود؟! چهارم و پنجم اين‏ كه انسان گنهكار چه بخواهد و چه نخواهد روزى به دست ملك الموت قبض روح مى ‏شود و در عرصه محشر به حساب او مى‏ رسند و او را مجازات خواهند كرد، آيا مى‏ تواند در مقابل فرشته مرگ مقاومت كند و يا بر مالك دوزخ غلبه نمايد؟ حال كه خود را اسير دست آنها مى‏ بيند چگونه به خود اجازه می دهد آشكارا به مخالفت فرمان خدا برخيزد و آلوده انواع شود؟! فكر كردن در اين امور براى بازداشتن انسان از گناه، به يقين كافى است؛ [۲] 🔹 و نافرمانى از مولا هميشه زشت است، ولى زشت ‏ترين حالات نافرمانى و عصيان اين است كه انسان نعمت‏ هاى او را وسيله نافرمانى وى قرار دهد. در بعضى از تواريخ آمده است «سبكتكين» كه از كاركنان عزّالدوله بختيار بود، بر ضد او خروج كرد. «صابى» نويسنده معروف از طرف عزّالدوله نامه‏ اى به او نوشت كه اى كاش مى ‏دانستم با چه وسيله‏ اى بر ضد ما قيام كرده ‏اى، در حالى كه پرچم ما بالاى سرت در اهتزاز است و بردگان ما در طرف راست و چپ تو قرار دارند و اسب‏ هاى سوارى تو علامت ما را بر خود دارند و لباس ‏هايى كه بر تن دارى به ‏وسيله ما بافته شده است، و سلاح‏ هايى كه براى دشمنانمان تهيه كرده بوديم در دست توست؟! [۳] از اين مثال تاريخى به خوبى روشن مى ‏شود كه چه اندازه زشت است كه انسان مشمول نعمتى از سوى ديگرى شود و همان نعمت را بردارد و بر ضد او اقدام كند. [۴] 🔹امام علی (ع) نیز فرمودند: «كمترين حقى كه خدا بر شما دارد، اين است كه با استمداد از نعمت ‏هايش‏، او را نكنيد». [۵] امیرالمؤمنین (ع) در اين گفتار حكيمانه به نكته مهمى اشاره مى‏ كند و آن اينكه «انسان در برابر نعمت ‏هايى كه خداوند به وى داده كمترين وظيفه‏ اش اين است كه نعمت‏ هايش را وسيله معصيت او قرار ندهد». پيام ديگرى كه اين گفتار حكيمانه دارد اين است كه انسان هر گناهى كه مى‏ كند به يقين با استفاده از يكى از نعمت‏ هاى الهى است؛ چشم، گوش، دست، پا، فكر، قدرت و مواهب ديگر همه نعمت ‏هاى پروردگارند و انسان بدون استفاده از اين‏ ها نمى‏ تواند كار خلافى انجام دهد؛ بنابراين مفهوم كلام اين مى‏ شود كه انسان منصف نبايد هيچ گناهى كند، زيرا هر گناهى مرتكب شود با استفاده از يكى از نعمت‏ هاى خداست و اين كار بسيار شرم ‏آور است. [۶] پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج‏ ۷۵، ص ۱۲۶ [۲] پيام امام امير المومنين(ع)، ناصر مكارم شيرازى‏، دار الكتب الاسلاميه، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج‏ ۱۴، ص ۶۵۹ [۳] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد،‏ مكتبة آية الله المرعشی النجفی، چ اول،‏ ج ۱۹، ص ۲۴۲ [۴] پيام امام امير المومنين(ع)، همان، ص ۶۵۷ [۵] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، چ اوّل، ص ۵۳۳، حکمت ۳۳۰ [۶] پيام امام امير المومنين (ع)، ناصر مكارم شيرازى‏، دار الكتب الاسلاميه، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج‏ ۱۴، ص ۶۵۸-۶۵۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)