eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.7هزار عکس
167.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
از فردا برق می‌رود ولی می‌تونید از لامپ آیفون‌های ریجستر شده استفاده کنید، آیا این کافی نیست؟😏
هدایت شده از mesaghمیثاق
شهید علی دقماق وصیت کرد که فقط یکبار حضرت‌آقا توی نماز‌شون یادش کنن! به حق که یکی از شئونات عاقبت بخیری رابطه قلبی با امام خامنه‌ای هستش❤️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از شهدای حزب‌الله‌ست که داره میخونه: آره برم سره بره، نزارم هیچ حرومی طرف حرم بره یه صلوات برای شهید احمد دقماق بفرستیم؟!❤️
هدایت شده از mesaghمیثاق
حتی مرگ هم شرمنده‌ی کودکان غزه است 💔
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حامیان حقوق حیوانات حداقل برای حیوانات غزه کمی دل بسوزونید و اعتراضی سر بدید... نکنه حیوانات اونجا هم مث آدماش با حیوانات جاهای دیگه براتون فرق داره؟ 😔
هدایت شده از mesaghمیثاق
♨️خانم سناتور گفتی زانو زدن یاد سربازان آمریکایی افتادم که جلوی شیر بچه های ایران زانو زدن و گریه کردن
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : ستاد تنظیم بازار قیمت پوشک بچه را چهار برابر گران کرد / همه اینها بخاطر سیاست دولت در افزایش قیمت ارز است ♦️در دولت رئیسی به لطف تدبیر ایشان، میزان صادرات نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به بالای ۱/۵ میلیون بشکه رسید، پس اوضاع درآمدهای نفتی بد نیست، بنابراین نباید ارز نیمایی را به بهانه کمبود ارز گران کرد. ‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
👆 گویا از فردا قراره خاموشی های دو ساعته شروع بشه... بعد همین رو بزک کردن و بنام دستاورد و مازوت نسوزی به خورد خلق الله دادن حالا هم مشخص شده کلا ده درصد از نیروگاهها مازوت میسوزونن و علت اصلی بی برنامگی دولت در تامین سوخت نیروگاهها بوده ولی خاموشی در زمستان هم بزک میکنن دستاورد میسازن سر ملت منت میذارن از هم تشکر میکنن
هدایت شده از mesaghمیثاق
می‌گن تو کانال‌های اصلاح‌طلب هنوز اعلام نشده گوجه ۶۵ تومن، دلار ۶۹ تومن و برق هم قراره قطع بشه! عوضش آیفون آزاد شده، اونم آیفون تصویری😏
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خط قرمز شهید رئیسی قطع نشدن برق و آب مردم بود که به وضوح در دوران ایشون لمسش کردیم بعد یه عده لمپن علیه شهید رئیسی لجن پراکنی هم میکنن
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️منوتو هم گردن نگرفت ! ♦️سالومه مجری منوتو :یعنی چی که لخت می‌شوید؟! واقعا خیلی زشت است، مثل هشتگ "من سلیطه‌ام"! برای چی باید از بدنمون استفاده کنیم؟ برهنگی نه تنها در فرهنگ ایران بلکه در هیچ کجای دنیا پسندیده نیست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
نه بابا، جدی می فرمایید؟! کی بود در اولین ساعات رسانه ای شدن حرکت زشت این خانم، استوری تشویق و حمایت زد؟! حالا که دیدن رسوا شدن و مردم باهاشون همراه نشدن، برای حفظ آبرو، تغییر موضع دادن و انتقاد می کنن بجای حمایت پست و استوری‌های خودت و رفیقاتو دیدیم ذوق مرگ شده بودید از برهنگی این شخص. جالبه پیج شبکه بهایی منوتو هم پست هایی که در حمایت از این زن برهنه زده بود از پیجش پاک کرده و تنها به دو سه پست خبری، اکتفا کرده. خودشونم فهمیدن ملت اینا رو سگم حساب نمیکنه
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨 بمباران گسترده مناطق اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه 🔹 این بمباران با هدف نابودی این بیمارستان انجام شده است 🔸 صدای این بمباران در تمام غزه و حتی در تل آویو شنیده شده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴پوتین قانون تصویب پیمان مشارکت استراتژیک جامع روسیه و کره شمالی را امضا کرد 🔹این سند از جمله بر همکاری دو کشور برای صلح منطقه ای و بین المللی دلالت دارد. طرفین متعهد می شوند در صورت تهدید فوری به یکدیگر کمک کنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ درباره طه حسین؛ روشنفکر بدون تاریخ مصرف مصری 💥 به بهانه حواشی تخریب آرامگاه طه حسین پس از نیم قرن ✍️ به قلم: سید علی بطحائی 🔹 طه حسین مصری با عنوان «عمید الادب العرب؛ سردار ادبیات عرب» نقطه عطفی در روشنفکری و ادبیات جهان عرب است. امروزه، دولت مصر روی وی به عنوان «چهره ای متنفذ در فرهنگ مصر» سرمایه گذاری کرده و کماکان پرونده روشنفکری در مجامع نواندیشی مفتوح است. جایزه سالیانه «طه حسین» و نشست های ناسیونالیستی - روشنفکری با نام او در فضای دانشجویی مصر پرطرفدار است. از چند ماه قبل شهرداری قاهره قصد تخریب آرامگاه وی را داشت که با تهدید دخترش که بدن پدر را به فرانسه منتقل خواهد کرد این تصمیم به تعویق افتاد. در چند روز اخیر شهردار قاهره اعلام کرد با احداث یک پل هوایی از روی آرامگاه طه حسین، این قبر تخریب نخواهد شد. از آن سو مخالفان سرسخت به جهت تحقیر و تسویه حساب، بر روی در و دیوار قبرش عبارت «ازاله: محو کردن» را نوشتند و خواستار محو او از ذاکره مصریان هستند. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی درباره طه حسین و آرای جنجالی اش اشاراتی خواهیم داشت. 1️⃣ یکم: وزیر معارف اسبق مصر با اینکه از سه سالگی قوه بینایی خود را از دست داد، در الازهر درس خواند و سپس دکتری ادبیات خود را از دانشگاه سوربن گرفت. وی بعد از بازگشت به مصر رئیس دانشگاه هنر قاهره و سپس سه‌ سال وزیر معارف شد. اجرای آموزش رایگان، اختصاص لوازم التحریر و غذای مجانی به دانش‌آموزان مصری را این روشنفکر نابینا برای نخستین بار در مصر انجام داد. «سهیر القلماوی» فمنیست کمتر شناخته شده در ایران خود را وامدار تلاش های وی در زمان وزارتش می داند. زمانی که فرانسه قصد تقدیم نشان لژیون افتخار [که بالاترین نشان دولتی افتخار فرانسه است] را به وی را داشت، طه حسین به دلیل اشغال فرانسه توسط ناپلئون (۱۷۹۸م و ۱۲۱۳ ق) و کشتار الجزایریان توسط فرانسه، از پذیرش این مدال معتبر جهانی خودداری کرد. 2️⃣ دوم: کتاب خواندنی «الایام» با ترجمه فارسی «آن روزها» از دکتر حسین خدیوجم [از شیفتگان ایرانی اش] به سرگذشت بخش ابتدایی عمر او و مواجه تلخش با الازهر نوشته شد و طه حسین به امید خلاصی مصر از تعالیم الازهر با قلمی شیوا، الازهر را به چالش کشید. به تعبیر گارسیا گومز خاورشناس اسپانیایی و مترجم الایام به اسپانولی، عمیق‌ترین نقد روان‌شناختی و جامعه‌شناختی از اسلام سنتی و الازهر است. قلم رسای نویسنده و مترجم باعث شده که این کتاب سلیس، به عنوان متن خوشخوان و فاخر در «کتاب نثر؛ نثر فصیح نویسندگان اسلامی در قرن چهاردهم» استاد محمد اسفندیاری به عنوان نثری طراز معرفی شود. 3️⃣ سوم: جنجالی ترین کتاب وی «فی الشعر الجاهلی» است. این کتاب درصدد بی اعتبار کردن قصص قرآنی و با شیوه شک دستوری رنه دکارت نوشته شد. دکارت فرانسوی [همعصر ملاصدرا و میرداماد] با شک عقلی و تجزیه گزاره های علمی به قضیه های کوتاه سعی در ارایه شیوه جدیدی در روش تحقیق بود. طه حسین هم با استفاده این روش و تمرکز بر اشعار «سبعه معلقه» و اثبات اینکه این اشعار پس از اسلام سروده شده و ربطی به فرهنگ عرب جاهلی ندارد، نتیجه گرفت که قصص قرآنی نیز قضایای واقعی نیستند. پس از انتشار عمومی این کتاب و در اثر تظاهرات مردمی و شکایت شیخ الازهر وی به دادگاه فراخوانده و مجبور شد بخش های جنجالی کتابش را حذف و نام آن را به «فی الادب الجاهلی» تغییر دهد. یکی از شیوخ الازهر و همدوره ای اش با نام مصطفی صادق الرافعی در پاسخ اتهامات وی کتاب «تحت رایة القرآن» را نوشت و طه حسین را با عناوین «موسیو طه حسین» خطاب و او را آلت دست استعمار بریتانیا خواند. 4️⃣ چهارم: عجیب اینکه جنجالی ترین کتاب او «مستقبل الثقافه فی مصر» مورد اعتراض هیچ جریان فکری واقع نشد. در این اثر طه حسین خواستار حذف زبان عربی از مصر شد و علنا مسیر پیشرفت مصر و یونان باستان را یک مسیر واحد دانست و عربیت را زاید بر فرهنگ مصر خواند. بعدها هم هیکل با استناد به این ایده گفت: کاش مصر، مثل ایران یک فردوسی داشت تا می توانست زبان باستانی مصریان را از زبان عربی نجات می داد. 🔚 النهایه: با توجه به عدم پژوهش مستقل درباره کنش جریانی طه حسین و همچنین تاثیرگذاری عمیق او در مصر معاصر به راهبری ابراهیم عیسی و موسسه تکوین الفکرالعربی، پیشنهاد نگارش پژوهش دانشجویی در مورد آرای او را مورد تاکید قرار می دهیم. 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ویدیویی از تجمع ملیونی مبلغان جماعت التبلیغ در گردهمایی رایوند پاکستان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️«فلسطین و ریشه های پروژه استعماری صهیونیسم» در گفت‌وگوی انتقادی، چالشی و محترمانه دکتر عباس خامه‌یار و آقای اکبر نبوی در برنامه خیابان جمهوری https://youtu.be/RQBnbafqlLs?si=Mdp8-YvhaOrYQ1xp
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ به بهانه دیالوگ نماینده اسلام سنتی با نماد اسلام روشنفکری 💥 گردوخاک‌های دهه‌ی هفتادی ✍ به قلم: مهراب صادق نیا 🔹 بخش نخست از گفتگوی ابوالقاسم علی‌دوست و عبدالکریم سروش را گوش کردم. آن‌گونه که گمان می‌رفت پُر سر و صدا بود و دست به دست چرخید. هواخواهان هر دو سوی ماجرا احساس برد داشتند. برابرِ معمول، سروش با نقد نهاد فقاهت آغاز کرد و بر فقه تاخت؛ و علی‌دوست که ناخواسته به نمایندگی از فقه و حوزه‌ی علمیّه سخن می‌گفت، کوشید از اخلاقی بودن فقه دفاع کند. علی‌دوست، در حوزه‌ی علمیه‌ی قم استاد ممتازی است که زبان جهان جدید را می‌فهمد و تلاش دارد با مطرح کردن «فقه مقاصدی» سویه‌های انسانی و اخلاقی فقه را پررنگ کند؛ ولی نگرانی از واکنش رویکردهای سنتی‌تر به فقه او را ملاحظه‌کار کرده است. 🔸 جوری که در این «مناظره» نیز آشکار بود. او اگر خوش می‌بود و خود را نمایندگی می‌کرد، می‌توانست سمت و سوی بحث را به جای درستی ببرد. گفتگوی اسلام سنتی و اسلام روشن‌فکری (فقیهان و روشن‌فکران) چیز تازه‌ای نیست و از قضا این بار محتوای تازه‌ای هم نداشت. 🔹 در این رویارویی، عبدالکریم سروش هنوز همان گردوخاک‌های دهه‌‌های شصت و هفتاد را هوا می‌کرد و علی‌دوست هم تلاش می‌کرد همان گرد و خاک‌ها را کنار بزند. 🔸 این گفتگو برای نسل‌های تازه‌تر کِششی ندارد و جوان‌ترها آن را نشنیدند و درانتظار بخش‌های دیگرش نیز نخواهند بود. سروش و علی‌دوست دیگی را هم می‌زدند که حتی اگر آشی در آن پخته شود، آشوبی را نمی‌خواباند و باب میل جوانان امروز جامعه‌ی ایران نیست. این جامعه از این پرسش و پاسخ‌ها گذشته است. البته جای نگرانی و ناامیدی است که هم فقه سنتی و هم روشن‌فکری‌فکری دینی هر دو از جامعه‌ی خود عقب بمانند. شکاف میان واقعیت اجتماعی و روشن‌فکری دینی با این گرد و خاک‌ها پر نمی‌شود. اندیشه‌هایی که نتیجه‌ی پشت‌میز نشینی است، چه از یک متفکر اسلام سنتی برآید چه از یک روشن‌فکر دانشگاهی، اندیشیدن بر سرِ هیچ است. 🏷