⭕️تربیت دینی خانواده (بخش دوم)
🔹شناخت مفهوم #تربیت_دینی منوط به شناخت معنای دو کلمه «تربیت» و «دین» است. از این رو، لازم است به معانی این دو واژه اشاره شود؛ واژه #تربیت در لغت، به معنای پرورانیدن یا پرورش دادن - یعنی: به فعلیت رساندن نیروهای بالقوه [۱] - آمده، اما در اصطلاح، تعاریف متعددی از آن ارائه شده است. این تعاریف در عین تعدد، همگی در این جهت توافق دارند که #تربیت فرایندی است که نتیجه اش #تغییر_رفتار_فرد (اعم از ظاهری و باطنی) و کسب هنجارهای مورد قبول می باشد. با توجه به این مطلب، اولاً، حصول چنین چیزی نمی تواند دفعی باشد. ثانیاً، #متربی نیز باید استعدادهای لازم را برای #تربیت_پذیری دارا باشد. اما علاوه بر این، پرورش واقعی در صورتی محقق می شود که #جریان_تربیت بر اساس #فطرت و سرشت متربی انجام گیرد. واژه #دین نیز در لغت، به معنای کیش، آیین، طریقت، و شریعت [۲] و در اصطلاح، عبارت است از: مجموعه اصول و قواعد بنیادی و احکام و دستوراتی که از سوی خدا به انسان داده شده است. به عبارت دیگر، دین شامل گزاره های توصیفی و تجویزی است و سه عنصر اساسی دارد:
🔸الف. #شناخت: نخستین عنصر مؤثر در دینداری و تدین، علم به اصول و قواعد ضروری دین است؛ یعنی #متدین باید گزاره های دینی را از طریق استدلال و برهان عقلی دریافت نماید؛ مانند توصیف این که «الله آفریننده جهان است» یا «خدا یکی است» از گزاره های توصیفی مربوط به مسائل اعتقادی است، که یک موحد باید بداند. آنچه در این زمینه قابل توجه است این که در باب شناخت گزاره های دینی، نباید به ظن و گمان قناعت کرد؛ زیرا خداوند می فرماید: «وَ لَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ؛ [اسراء، ۳۶] از چیزی که به آن علم نداری پیروی نکن». بلکه به علم و یقین باید رسید.
🔸ب. #ایمان: عنصر دوم در دین، #التزام_قلبی انسان به باورها و اصول مسلم دینی است. به کسی که اعتقاد قلبی نسبت به خدا نداشته باشد، متدین گفته نمی شود. ریشه تمام ارزش های اخلاقی ایمان به گزاره های دینی بوده و این ایمان مبتنی بر معرفت و شناخت است، به گونه ای که هر چه معرفت کامل تر باشد، آن ایمان نیز بارورتر خواهد بود. البته علم و شناخت شرط کافی برای ایمان نیست، بلکه شرط لازم آن است و عنصر اراده و #گرایش_باطنی به التزام قلبی نسبت به باورهای دینی جزء اخیر ایمان را تشکیل می دهد. با توجه به این مطلب، ایمان یک عمل قلبی کاملاً اختیاری است، که فرد پس از شناخت لازم و به دور از فشارهای بیرونی یا اصول اسلامی را پذیرا می شود و یا آن را انکار می کند. چه بسا افرادی هستند که در عین شناخت گزاره های دینی، در اثر لجاجت و عناد، ایمان نمی آورند. در مورد انتخابی بودن ایمان، شواهد فراوانی از آیات قران وجود دارد؛ از جمله این که خداوند می فرماید: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ [انسان، ۳] ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر و پذیرا باشد، یا کفران کننده و ناسپاس». در جای دیگری می فرماید: «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ؛ [بقره، ۲۵۶] در قبول دین اکراهی نیست.
🔸ج. #عمل: عنصر سوم دین عمل به گزاره های تجویزی و احکام دینی است؛ یعنی: آنچه را فرد از باورهای دینی میداند و به آن ایمان دارد، در مرحله #عمل نیز آشکار سازد. عملی از نظر اسلام ارزشمند است، که ناشی از #ایمان_راسخ به اصول دین و ارزش های مذهبی باشد. در موارد متعددی از قرآن کریم، ایمان پیش از عمل صالح ذکر شده است؛ مانند «آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ»؛ و این می رساند که هیچ عملی بدون ایمان نیکو و پذیرفته نیست. در این مورد، شواهد فراوانی از قرآن وجود دارد که #عمل_صالح را مشروط به ایمان می کند؛ نظیر «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً؛ [نحل، ۹۷] هر کس از مرد و زن کار نیکی انجام دهد، به شرط این که ایمان داشته باشد، ما او را زندگی پاک و پاکیزه ای می بخشیم». از آنچه درباره دین و تربیت گفته شد، روشن گردید که #مفهوم_تربیت_دینی در ارتباط با سه محور #شناخت، #ایمان و #عمل قابل تحقق است. این سه عنصر در تربیت دینی هر کس، نقش اساسی دارد و مربی بر همین اساس باید عمل تربیت دینی را اجرا کند. بنابراین، می توان گفت: #تربیت_دینی فرایندی است که از طریق اعطای بینش، التزام قلبی و عملی به فرد هماهنگ با فطرت و به دور از جبر و فشار، به منظور نیل به سعادت دنیوی و اخروی انجام می گیرد. #ادامه_دارد...
برگرفته از فصلنامه معرفت، شماره ۳۲، محمد احسانی
منبع: حوزه نت
#تربیت #تربیت_دینی
⭕️ شش تناسب ضروری در ازدواج که نباید نادیده گرفت (بخش دوم)
🔸یکی از ملاکهای مهم ازدواج #کفویت است. کفویت یعنی سنخیت، هموزن بودن، هماهنگی و تناسب. #هم_کفو_بودن را با مشابه بودن اشتباه نگیرید. #هم_کفو و #هم_شأن بودن #زن و #مرد در #ازدواج بسیار اهمیت دارد. این معیار، #موجب_تفاهم زن و شوهر و مهمترین عامل پرورش صحیح فرزند و استحکام خانواده است؛ لذا لازم است دختر و پسر در شش مورد تناسب داشته باشند:
1⃣اعتقادات مذهبی
🔹 #اعتقادات_مذهبی یکی از مهمترین معیارهای انتخاب همسر است که بر ابعاد مختلف زندگی تأثیر میگذارد. اختلافات مذهبی در ازدواج، منجر به بروز تنش در بسیاری از مسائل زوجین مثل تربیت فرزند، نوع پوشش، مسافرت و... میشود. دقت کنید تناسب در اعتقادات مذهبی تنها شامل انجام واجبات مثل نماز، روزه، خمس و... نمیشود، لذا نماز و روزه را به تنهایی ملاک تدین در انتخاب همسر قرار ندهید. گاهی ممکن است فردی نماز بخواند، اما در ارتباط با محارم حد و حدود شرعی را رعایت نکند، یا نماز بخواند اما اهل عزاداری و رفتن به زیارتگاههای مذهبی نباشد. به همین خاطر توصیه میشود در امر ازدواج، #اعتقادات_مذهبی را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهید و ببینید #چارچوبهای_دینی و باید و نبایدهای الهی چقدر در زندگی #طرف_مقابلتان وجود دارد؟ طرف مقابلتان چقدر به خط قرمزهایی که #دین برای ما تعیین کرده، احترام میگذارد یا از انها عبور و عدول میکند؟
2⃣کفویت اقتصادی
🔹 #تناسب_اقتصادی یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب همسر است. از آنجایی که ازدواج دختر و پسر پیوند دو خانواده است، تفاوت مالی خانواده میتواند مشکلاتی را برای زوجین ایجاد کند. چنانچه اگر خانواده یکی از طرفین از وضع مالی خیلی بالایی برخوردار باشد و دیگری از طبقه متوسط باشد، در هنگام مهمانی دادن، مهمانی رفتن، هدیه دادن، خریدهای عروسی و... مدام تنش ایجاد میشود. رسول اکرم (صلی الله علیه و آله ) میفرمایند: کسی که بخاطر ثروت با کسی ازدواج کند، با همان هم بدبخت میشود. #ادامه_دارد...
نویسنده: هدی سادات پاکنهاد
منبع: تبیان
#ازدواج #کفویت
⭕️ شش تناسب ضروری در ازدواج که نباید نادیده گرفت (بخش سوم)
🔹یکی از ملاکهای مهم ازدواج #کفویت است. کفویت یعنی سنخیت، هموزن بودن، هماهنگی و تناسب. #هم_کفو_بودن را با مشابه بودن اشتباه نگیرید. #هم_کفو و #هم_شأن بودن #زن و #مرد در #ازدواج بسیار اهمیت دارد. این معیار، #موجب_تفاهم زن و شوهر و مهمترین عامل پرورش صحیح فرزند و استحکام خانواده است
3⃣کفویت شغلی
🔹در دوره فعلی که زن و مرد مجبور به فعالیت اقتصادی بیشتری هستند، توجه به #کفویت_شغلی در ازدواج نیز حائز اهمیت است. #توازن_شغلی بین زن و مرد نباید بهم بخورد، به این معنا که زن دو جا کار کند و مرد یک جا. همچنین سطح درآمد و جایگاه شغلی مرد همیشه باید بالاتر از زن باشد، تا تعادل و تناسب زندگی حفظ شود. از طرف دیگر، زمینههای شغلی مشترک از نکات مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد، زیرا داشتن زمینه شغلی مشترک میتواند فضای فکری زن و مرد را بهم نزدیک کند. به عنوان مثال، بین شغل مردی که به مشاغل آزاد، فعالیتهای بازرگانی و خدماتی مثل راننده تاکسی، املاک و... مشغول است، با زنی که فعالیتهای فرهنگی مثل معلمی، نویسندگی و... انجام میدهد، زمینه مشترکی وجود ندارد. از آنجاییکه محیط کار دنیای اجتماعی ما را شکل میدهد، تفاوت این دنیاها، میتواند بین زن و مرد فاصله ایجاد میکند.
4⃣کفویت ظاهری
🔹با کسی ازدواج کنید که از نظر #زیبایی به شما نزدیک باشد. دنبال ازدواج با کسی که خیلی زیباتر و خوشتیپتر از شماست، نباشید زیرا در اینصورت دچار سرخوردگی خواهید شد و در آینده ممکن است طرف مقابلتان به مقایسه شما با دیگران پرداخته و در نهایت احساس پشیمانی کند. بنابراین در ازدواج به #تناسب_ظاهری در قد، وزن و اندام توجه کنید. #ادامه_دارد...
نویسنده: هدی سادات پاکنهاد
منبع: تبیان
#ازدواج #کفویت
⭕️نقطه هدف دشمن در جنگ روانی (بخش اول)
🔹پنج قرن پیش از میلاد مسیح، سان تزو، استراتژیست مشهور چینی، اوج هنر جنگ را مقهور کردن و شکست دادن دشمن بدون ورود به جنگ نظامی دانست. بعدها این آموزه در مزورانهترین شیوهها از سوی #غربیها برای #استعمار و #چپاول_ملتها و شکست دولتها به کار گرفته شد. در دوره معاصر با پیشرفت رسانهها و با توسعه قدرت رسانهای در غرب، #پیچیدهترین_شیوهها در دستور کار #قدرتهای_سلطهگر_غربی برای شکست ملتها و تسلط بر آنان، بدون استفاده از قدرت نظامی قرار گرفت که نمونههای بارز آن را در #کودتاهای_رنگی در برخی کشورها در دو دهه گذشته میتوان مشاهده کرد. در طول چند قرن اخیر و به خصوص با توسعه رسانههای دیداری و شنیداری، قدرتهای غربی موفق شدند با دستکاری اذهان و عواطف ملل مختلف بر آنان سلطه پیدا کنند.
🔹این موضوع با توسعه #شبکههای_اجتماعی که عمدتاً در اختیار #غربیها است ابعاد جدیدی پیدا کرده است. تا قبل از پیدایش و توسعه شبکههای اجتماعی، #عملیات_روانی بر بستر رادیو، تلویزیون و روزنامهها و رسانهها انجام میگرفت، ولی به مرور زمان با مشخص شدن جهتگیری هر کدام از این رسانهها و روشن شدن اسپانسر مالی آنها، اثرگذاری آنها کمتر میشد، ولی با توسعه شبکههای اجتماعی، #عملیات_روانی_دشمن ابعاد جدیدی یافته و به لحاظ ساختاری، محتوایی و تکنیکی تحولی بزرگ پیدا کرد. این روزها تیرها و موشکهای عملیات روانی دشمن با کمک این شبکهها به سمت تک تک افراد روانه میشود و بسیاری از افراد دانسته یا ندانسته مجری انتشار یا بازتابدهنده این گلولههای رسانهای هستند که در قالبهای متنوع دیداری و شنیداری قلبها و اذهان مردم را نشانه گرفته است! #ادامه_دارد...
نویسنده: حمیدرضا شاه نظری
منبع: جوان آنلاین
#جنگ_روانی #عملیات_روانی #جنگ_نرم #جنگ_شناختی #جنگ_ادراکی #جنگ_رسانه_ای #دشمن
⭕️تربیت دینی خانواده (بخش سوم)
💠رابطه تربیت دینی و اخلاقی
🔹بررسی این مطلب نیاز به شناخت مفهوم «دین» و «اخلاق» و نسبت میان آن دو دارد. مفهوم دین از مطالب گذشته روشن شد. «اخلاق» صفت فعل اختیاری است و به افعالی اخلاقی گفته می شود که قابل اتصاف به خوب و بد باشد و بر اساس بایدها و نبایدها انجام گیرد. ویژگی دیگر فعل اخلاقی آن است که مطلوبیت بالغیر دارد و همه ارزش آن به دلیل نتیجه ای است که با انجام آن کار، عاید انسان می شود؛ مانند انجام کارهای شایسته از قبیل خدمت به محرومان و فقرا که برای کسب رضای خدا صورت می گیرد. [۱]
🔹از سوی دیگر، بایدها و نبایدهای اخلاقی مبتنی بر اصول و قواعد بنیادین دینی است. بایدها و نبایدهای اخلاقی از نظر اسلام، بر معیار اندیشه ها و باورهای مسلم اسلامی قابل تبیین است؛ یعنی: هر کس نخست باید اصول و #عقاید_اسلامی را بشناسد و قلبا به آن ها ملتزم شود، سپس به ارزش های اخلاقی ناشی از آن عمل نماید. بر این اساس، نسبت بین دین و اخلاق عام و خاص مطلق است؛ به این معنا که حوزه دین اعم از دایره اخلاق است؛ زیرا بخشی از گزاره های دینی که عبارت از اندیشه های بنیادین دین می باشد، خارج از معیارهای اخلاقی است. اما گزاره های اخلاقی عموماً داخل در قلمرو دین است. در نتیجه، تربیت دین نیز اعم از تربیت اخلاقی است. #تربیت_دین در تمام جنبه ها، اعم از اعتقادی، رفتاری و عاطفی، فراگیرتر از تربیت اخلاقی است. [۲]
🔹منظور ما از #تربیت_دینی چیزی جز #تربیت_اسلامی نیست، و مهم ترین وظیفه مربیان کودک و نوجوان، اعم از والدین و معلم، این است که #متربی را در محیط خانه و مدرسه در سه بعد شناخت و ایمان در حوزه دینی و در بعد عمل به بایدها و نبایدها در قلمرو اخلاق، پرورش دهند. #شروع_تربیت_دینی بهتر است از محور شناخت باشد، تا با اعطای بینش به متربی نسبت به مفاهیم و ارزش های دینی در وی، انگیزه ایجاد کند تا خود با گرایش قلبی به سوی عمل رود. به عنوان مثال، به جای دستور به خواندن نماز، ارزش، فضیلت و پاداش آن را به متربی تفهیم نماید. #جریان_تربیت، به خصوص تربیت دینی، تحمیل پذیر نیست. از این رو، بر مربی لازم است که به دور از هرگونه فشار بر متربی زمینه رشد و شکوفایی استعدادهایی فطری و بالقوه او را فراهم سازد. #ادامه_دارد...
پی نوشتها:
[۱] محمدتقی مصباح یزدی، اخلاق در قرآن، ج ۱، ص ۴۸-۴۹
[۲] همو، فلسفه اخلاق، تهران، اطلاعات، ۱۳۷۴، ص ۱۹۸-۲۰۰
برگرفته از فصلنامه معرفت، شماره ۳۲، محمد احسانی
منبع: حوزه نت
#تربیت #تربیت_دینی
⭕️راه پیشگیری از «خیانت» چیست؟
🔹 #پرورش_روح_امانت در افراد و پيشگيرى از #خيانت، جز در سايه #تقويت_مبانى_ايمان امكان پذير نيست؛ زيرا شرك، عدم اعتقاد كامل به قدرت پروردگار و رازقيّت او، يكى از ريشه هاى عمده خيانت است. #افراد_ضعيف_الايمان با این تصور كه اگر دست به خيانت نيالايند در زندگى عقب مانده و منافع شان تأمين نمى شود، #ذلّت_خيانت را به جان مى خرند؛ اما تقویت پايه هاى ايمان، توكل و اعتماد به خدا و اطمينان به وعده هاى تخلف ناپذير او سبب مى شود كه راه انحرافی شرك را براى وصول به مواهب زندگى طی نکند.
🔹از سوی دیگر، #نياز يكى از عوامل مهم در #خيانت است و لازم است تا سر حد امکان، #نيازهاى_معقول و #مشروع كسانى كه تحت مديريت انسان قرار دارند، برآورده شود تا مبادا نياز، سببی برای خيانت و پاره شدن زنجير طلايى #امانت شود. از سوى دیگر، توجه به #عواقب_شوم_خيانت در دنيا و آخرت، رسوايى ها و محروميت هاى ناشى از آن، سرافكندگى در برابر خلق و خالق و گرفتاری در چنگال فقرى كه انسان از آن مى گريزد، به يقين از عوامل باز دارنده و از اسباب پيشگيرى و درمان خيانت است.
🔹لقمان در نصيحت به فرزند دلبندش مى فرماید: «يا بُنَّىَّ اِدِّ الاْمانَةَ تَسْلُمُ لَكَ دُنْياكَ وَ آخِرَتُكَ وَكُنْ اَمِيناً تَكُنْ غَنِيّاً؛ [۱] فرزندم #امانت را ادا كن، تا دنيا و آخرتت سالم باشد، و #امين باش تا غنى شوى». لقمان با تمام وجود فرزندش را تشويق مى کند كه به سوى اين فضيلت اخلاقى، يعنى #امانت حركت كند و از #خيانت بگريزد. توجه به سخنان اميرالمؤمنين امام على عليه السلام که می فرماید: «رَأْسُ الْكُفْرِ اَلْخِيانَةُ؛ [۲] سر رشته كفر، #خيانت است»؛ و در کلامی ديگر می فرماید: «رَأْسُ النِّفاقِ اَلْخِيانَةَ؛ [۳] سر رشته نفاق #خيانت است»؛ و در حدیثی ديگر می فرماید: «جانِبِ الْخِيانَةَ فَاِنَّها مُجانِبَةُ الاْسْلامَ؛ [۴] از #خيانت كناره گيرى كنيد كه سبب كناره گيرى از اسلام است».
🔹با آشنایی با #عظمت_اين_گناه كه با #كفر و #نفاق و دورى از اسلام برابرى مى كند، از #خيانت وحشت خواهيم كرد و اين عامل بازدارنده مهمى است؛ نیز با توجه به این حدیث تکان دهنده از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) که میفرمایند: «اَرْبَعٌ لا تَدْخُلُ بَيْتاً واحِدَةٌ مِنْهُنَّ اِلاّ خَرِبَ وَ لَمْ يَعْمُرْ بِالْبَرَكَةِ اَلْخِيانَةُ وَ السِّرِقَةُ وَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ الزِّنا؛ [۵] چهار چيز است كه اگر يكى از آنها در خانه اى وارد شود ويران ميگردد و هرگز بركات الهى، آن را آباد نخواهد كرد: #خيانت، سرقت، شرب خمر و زنا»، بيشتر به خطر خيانت به امانت پى مى بريم. بديهى است بر اساس این سخن، جامعه اى كه يكى از اين چهار فساد در آن وارد شود، ويران، و از بركت خالى مى شود.
پی نوشتها؛
[۱] معاني الأخبار، ابن بابويه، جامعه مدرسين، چ اول، ص ۲۵۳
[۲] غرر الحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، چ دوم، ص ۳۷۸، (قصار ۳۸)
[۳] عيون الحكم و المواعظ، ليثى واسطى، دار الحديث، چ اول، ص ۲۶۴
[۴] ميزان الحكمة، ری شهری، محمد، انتشارات دار الحديث، چ اول، ج ۳، ص ۱۴۲
[۵] الأمالي، ابن بابويه، محمد بن على، كتابچى، چ ششم، ص ۳۹۸
📕اخلاق در قرآن، مكارم شيرازى، مدرسة الامام على بن ابى طالب(ع)، چ اول، ج ۳، ص ۱۹۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#خيانت #امانت
⭕️اسلامی بودن بازار
🔹بازار ما باید یک #بازار_اسلامی باشد. ... یک دستهای #سودجو در بازار هستند که اینها #قیمتهای_بسیار_گران روی اجناس گذاشتهاند. این یک مطلب غیر انسانی است.
بیانات حضرت امام ۵۷/۱۲/۲۹
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
⭕️بنده مطیع و بنده عاصی
🔹حضرت آیت الله بهجت قدسسره: به حسب ظاهر #بنده_مطیع، پشتیبانش (خداوند متعال)، مثل کوه، محکم و استوار و منبع همه خیرات است، و #بنده_عاصی پشتیبانش (شیطان)، محتاجتر از او و دشمن دانایی است که از دوست نادان، بدتر است و صلاحدیدش تمام به زیان اوست.
📕در محضر بهجت، ج۱، ص۱۳
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
⭕️«فرهنگ» جزو اولویت مهم کشور
🔹در موضوع #فرهنگ با حملهی همهجانبه و جبههی وسیع #بیگانگان مواجه هستیم، و #همه_مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. #دشمنان_نظام_اسلامی صراحتاً میگویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکانپذیر نیست، و باید با #نفوذ_فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهنها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید. باید مانع نفوذ این اقدامات سازمانیافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد. «ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم، اما با #ولنگاری_فرهنگی بشدت مخالفیم»؛
🔹ما در شرایطی هستیم که جبههی مقابل ما و #دستگاههای_استکباری، همهی امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به کار گرفتهاند و ما باید برنامهریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم. باید دستگاههای فرهنگی اعم از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و صداوسیما و حتی دستگاههای اطلاعاتی بر روی این مسائل بشدت حساس باشند. اگر #مدیران در خصوص مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی دستگاههای تحت مدیریت خود، علناً مراقبت و نقشآفرینی کنند، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. #حجاب نیز یک #حکم_شرعی و یک #مسئله_قانونی است و در این زمینه باید در درجهی اول، دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۸/۰۵/۳۰
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای
⭕️اثر تعلق به مادیات
🔹توجه و تعلق نفس به #مادیات، انسان را از کاروان انسانها باز میدارد، و بیرون رفتن از #تعلقات_مادی و توجه به خدای تبارک و تعالی انسان را به #مقام_انسانیت میرساند. انبیا هم برای همین دو جهت آمده بودند: بیرون کردن مردم از تعلقات، و تشبث به مقام ربوبیت.
بیانات حضرت امام ۵۸/۴/۳
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
#خبرهای_کوتاه
🚨بازداشت ۲ نظامی صهیونیست به اتهام جاسوسی
🔹روزنامه «هاآرتص»: یک تن از نیروهای دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل به همراه فرد دیگری به اتهام درز دادن اطلاعات و جاسوسی بازداشت شدهاند.
🔴 ۲۵۰۰ موکب به زائران اربعین خدمات میدهند
🔸معاون فرهنگی و مشارکتهای مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه ۲۵۰۷ موکب دارای شناسنامه به زائران امسال اربعین خدمت میکنند، گفت: با توجه به بررسیهای انجام شده از این تعداد ۵۶ درصد در کشور عراق و ۴۴ درصد در ایران فعالیت خواهند کرد.
☑️امیرعبداللهیان طرف آمریکایی برای اخذ امتیاز بیشتر قطعنامه را ارائه داد
امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای پاکستانی خود:
🔸طرف آمریکایی به ما گفته بود که قطعنامه علیه ایران خالی از محتوا است.
🔸ما گامهای مهمی در چند ماه گذشته برای حل مشکلات مذاکرات انجام دادیم و اثبات کردیم اهل گفتگو هستیم.
🔸پیام های غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در حال تبادل است.
☑️وزیر امور خارجه : ما میز مذاکره را ترک نکردیم و دیپلماسی بهترین راه برای نتیجه گیری در مذاکرات است.