هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 زمانی گفتیم جریان افراطی تحمیل واکسن که شعار اصلیاش «نقد واکسن، ضدیت با ولایت است»:
1⃣ فاقد مبانی علمی است؛
2⃣ اصالت ماهوی ندارد و پیادهنظام رسانهای جریانات دیگر است؛
3⃣ به قصد آشوبافکنی و خروج فضای گفتمانی از تعادل و محوریت عقل و دانش، به رسانه تزریق شده است
⏳از آنجا که زمان، کلید گشایش اسرار و ماهیت واقعی افراد و جریانات است، امروز که محورهای ذیل در مطالب این افراد دیده میشود، صحت مطالب سابقمان محرز میگردد:
1⃣ #سکوت_محض و عدم اعتراض نسبت به نقض دهها دستور کرونایی امام امت (که جایی برای ادعای ولایتمداریشان باقی نمیگذارد)؛
2⃣ بیان #مطالب_تمسخرآمیز نسبت به امامان انقلاب اسلامی (که بازهم جایی برای ادعای ولایتمداریشان باقی نمیگذارد)؛
3⃣ سوق دادن مردم، خصوصاً جامعهی حزبالله به #سرویسهای_خارجی در فضای سایبر، بر خلاف نگاه امام خامنهای (که بازهم❗️ جایی برای ادعای ولایتمداریشان باقی نمیگذارد)؛
4⃣ #توجیه_حضور_زنان در ورزشگاه علیرغم صراحت عدم رضایت مکتوب امام خامنهای نسبت به آن (که بازهم‼️ جایی برای ادعای ولایتمداریشان باقی نمیگذارد)؛
💠 خیرخواهانه عرض میکنیم:
عزیزان، برادران، برگردید به دامان ولایت.
✍️مهندس شکوهیانراد
💥🌹💥🌹💥🌹💥🌹💥
🌹
⭕️ #قرآن_كريم در مقام تعريف #انسان چه بيانی دارد؟ (بخش دوم)
💠ويژگى هاى آفرينشى «انسان»
🔷 #انسان در حقيقت آفرينش خود، از #امتيازاتى_ويژه بهره مند است؛ #خداوند اين تشريف را بدو بخشيده كه او را با دستان قدرت و حکمت خود آفريده است؛ خطاب به ابليس مى فرمايد: «چه چيز تو را مانع شد كه آنچه را كه به دستان خود آفريده ام سجده كنى؟» [ص، ۷۵] #خداوند كه خالق همه اشياء است، پس بى ترديد #خصوصيتى در #آفرينش اين #انسان بوده كه او را سزاوار اين تشريف كرده است. اين عنايت مخصوص او در حق اين موجود است كه شاهد آن، نفخه الهى است كه در او به وديعت نهاده شده. علامه طباطبايى مى نويسد: «اينكه #آفرينش او را به دستان خود نسبت داده دليلى بر تشريف ويژه است، چنان كه فرموده «و در او از روح خود دميدم». [حجر، ۲۹]
🔷و اينكه فرموده با دو دست خود؛ كنايه از اهتمام ويژه او به آفرينش و صنع اوست، چرا كه انسان هرگاه در ساختن چيزى اهتمام ويژه داشته باشد هر دو دست خود را به كار مى گيرد». [المیزان، ج ۱۷، ص ۲۳۹] #دميدن_روح_الهى در او كنايه از آن است كه انسان در اصل وجود، از ملأ اعلاست؛ هر چند كه تن او برگرفته از عنصرى زمينى باشد. پس او به واقع پيش از آن كه عنصرى زمينى باشد #آسمانى است. آرى انسان، نخست از عنصر اين زمين و سپس از #نفخهاى_علوى پديده آمد كه او را از صف ديگر جانداران جدا ساخته و از #امتيازات_بزرگ_انسانى بهره مندش گردانيده؛ امتيازاتى كه نخستين آنها #امكان_پيمودن #مدارج_جهانى_ويژه است.
🔷اين نفخه، انسان را با #ملأ_اعلى ارتباط مى دهد و او را شايستگى مى بخشد تا با خداى خود مرتبط گردد، از او فرا گيرد، از حوزه عملكرد اندام و حواس برهد و به سراپرده انديشه و دل راه يابد. او را محرم راز هستى مى گرداند تا بر فراز زمان و مكان و فراتر از جولانگه اندام و حواس برجهد و گاهى به انديشه اى نامحدود نيز دست يابد. [۱] و بدين سان #انسان سزاوار آن شد كه #امانت_الهى ـ كه همان ودايع ربّانى و بلند و ملكوتى است ـ به وى سپرده شود؛ تنها او، و نه ديگران. #اين_ودايع در #نيروى_عظيمى كه انسان در طبيعت اوليه خود دارد خلاصه مى شود؛ نيرويى كه امكان چيرگى بر نيروهاى درونى طبيعت را بدو مى بخشد تا آنها را بدانگونه كه مى خواهد تسخير كند. اين همان #نيروى_اراده و #تصميم_گيرى و #انديشه و #تدبير است؛ نيروى انكار و خلاقيت، نيروى اكتشاف و به كارگيرى، و همان جسارت برداشتن بار اين مسؤوليت خطير. #ادامهدارد...
پی نوشت
[۱] به گرفته از سخن سيد قطب. ر.ك: في ظلال القرآن، جزء ۱۴ / ۱۷. مجلد ۵، ص ۲۰۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#قرآن #انسان #خلقت #آفرينش #خلقت_انسان
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ #الگو_بودن #حضرت_زهرا سلام الله عليها برای انسانها (بخش سوم و پایانی)
🔶تمام جهات و لحظات زندگى #حضرت_زهرا (س) #الگو و #سرمشق برای همه انسانها است؛ چنانکه #رسول_الله (ص) را خداوند در قرآن سرمشق و اسوه معرفی نمود، #دختر_گرامیش نیز #اسوه همه انسانهای حقیقتجو و موحد است.
💠رفتار با مردم
🔷يكى از نقش آفرينى هاى درخشان #حضرت_فاطمه (س) #بالا_بردن #فرهنگ_جامعه، رشد فكر و #انديشه_مردم و رفع مشكلات و شبهات آنان است. آن حضرت از مسائل ساده گرفته، تا #پيچيده_ترين_مشكلات را #پاسخگو بود، و اين ميسّر نبود، مگر با #احاطه_علمى، #قوت_فكرى و #همت_بلند ايشان. اين #بانوى_بزرگ_اسلام، زجر تبليغ و رنج تعليم و تربيت را تحمل نموده، چون #مشعلى_فروزان در راه #هدايت_جامعه، نورافشانى كرده و با سوختن خود به دل و جان مردم، گرمى بخشيد و پاسدارى از ارزشها و مفاخر اصيل، #مبارزه پيگير با #بدعتها، #جهل، كجروى ها و ركود جامعه را خط مشى خود قرار داد. از اين رو #امت نيز بايد، هر چه بيشتر به مقام و حقوق رهبر خود آگاه گردد و خود را چون شاگردى فروتن، در برابر او احساس كند، و به دامان او چنگ زند، از نقص به كمال، و از ضعف به قدرت، و از ظلمت به نور برسد. #حضرت_فاطمه (س) نمونه كامل اين مقصود است. ايشان از كودكى در متن اجتماع به سر برده، و با مردم همدم و همدرد بوده است. اين بانو رابطه اى صميمانه و عالمانه با ياران خود داشت.
🔷زنى به خدمت #حضرت_زهرا (س) رسيد و عرض كرد: مادر پير و ناتوانى دارم كه در نماز بسيار اشتباه مى كند، مرا فرستاده تا از شما بپرسم كه چگونه نماز بخواند. آن حضرت فرمود: «هر چه مى خواهى بپرس. آن زن سؤالات خود را مطرح كرد، تا به ده سؤال رسيد و حضرت، با روى گشاده جواب داد. زن از زيادى پرسش خود، شرمنده شد و گفت: شما را بيش از اين زحمت نمى دهم. #حضرت_فاطمه (س) فرمودند باز هم بپرس. آن گاه براى تقويت روحيه وى چنين فرمود: اگر به كسى كارى واگذار كنند، براى مثال از او بخواهند كه بار سنگينى را به ارتفاع بلندى حمل كنند و در برابر اين كار صد هزار دينار به او جايزه بدهند، آيا او با توجه به آن پاداش احساس خستگى مى كند؟ زن جواب داد نه. آن حضرت فرمود: من در مقابل پرسشى كه جواب مى گويم، از خدا پاداشى به مراتب بيشتر دريافت مى كنم و هرگز ملول و خسته نمى شوم. از #رسول_خدا (ص) شنيدم كه روز قيامت دانشمندان اسلام در برابر خدا حاضر مى شوند و به اندازه علم و تلاش و كوششى كه در راه آموزش و هدايت مردم داشته اند، از خداى خود پاداش مى گيرند». [۱]
🔷نتیجه اینکه براى رسيدن به #جامعه_متعالى كه در آن جامعه #شخصيت_زن، به #جايگاه_حقيقى خود برسد، #الگوى_پذيرى از #اسوه_زنان_عالم #حضرت_زهرا (س) ضرورى است، تا با نگاه كردن #زن به زندگى سراسر عبرت حضرت، مثل روش #همسردارى، #تربيت_فرزندان، كيفيت برخورد با مردم و اجتماع، چگونگى حضور در جامعه و فعاليت هاى اجتماعى، خود را در راستاى رفتار آن بزرگوار قرار داده، تا به شأن و منزلت حقيقى نايل آيد.
پی نوشت
[۱] بحارالانوار، ج ۲، ص ۳
نویسنده: امیر علی حسنلو
منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه
#حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا #فاطمه #زن #زنان #مقام_زن
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️تصميم گيری صحيح و قوی
🔷 #تعريف_تصميم: #تصميم عبارت است از قضاوت يا #انتخاب ميان دو يا چند #راه_حل_مختلف به اشکال نامحدود (از حل يک مشکل گرفته تا انجام يکسری اقدامات) که در شرايط مختلف انجام ميگيرد. #تعريف_تصميم_خوب: اتخاذ يک تصميم خوب يعنی آينده را ديدن و پی بردن به آنچه که پيش خواهد آمد. #عوامل_مؤثر در #تصميم_گيری عبارتند از: اطلاعات رسانه ها، تحقيق و تفکر، آرزوها، دوستان، احساسات، زمان، مذهب، دقت، بحث و گفتگو (مشاوره)، ارزش ها، تفاهم، پيامد فرهنگ، مطلوب بودن شرايط. به طور مثال #تصميمهای_مخاطره_آميز و #نادرستی که ممکن است يک جوان در زندگی اتخاذ کند، و #پيامدهای_نامطلوبی را برای هميشه بر جای بگذارد عبارتند از: قانون شکنی، استعمال دخانيات، الکل و مواد مخدر، ترک تحصيلی، رانندگی بدون گواهينامه، افراط در برخوردها و....
🔷از آنجا که #تصميم_گيرى يک #امر_مهم و #سرنوشت_ساز است، و با افزايش سن، جوانان با آن مواجه ميشوند، بايد هر کسی بياموزد که چگونه #تصميم بگيرد و با #عواقب آن زندگی کند. اما #قبل از گرفتن هر #تصميم بهتر است، ابتدا #پيامدهای آن را بررسی کند و در مواردی نيز پيش از تصميم گرفتن، #نظر و عقيده سايرين را در مورد آن جويا شود. در اتخاذ يک #تصميم #رعايت_اين_نکات ضروری است: ۱) #برخی_تصميمها #پيامدهايی دارد که به فرد اخطار ميدهد بلافاصله #انتخاب_خود را #تغيير دهد و به اصطلاح تصميم خود را عوض کند. مهمترين اين پيامدها ممکن است به خطر افتادن سلامت زندگی خود يا ديگران، مثل خطر دستگيری و زندانی شدن، خطر از دست دادن کار و فرصت موجود، خطر از دست دادن دوستان خوب و... را در برداشته باشد.
🔷 ۲) #پيامدهای_منفی را که به احساسات، ارزشهای انسانی، اجتماعی و اسلامی مربوط است، بشناسيم و در #تصميمها مد نظر قرار دهيم؛ مثلاً احساس گناه برای انتخاب رفتاری خلاف ارزش های خود؛ احساس ناخوشايند به دليل انجام عملی که اجتماع، مذهب، والدين و دوستان آن را تأييد نمی کنند؛ مثل احساس مورد سوء استفاده قرار دادن ديگران و يا مورد سوء استفاده قرار گرفتن. ۳) هنگام رويارويی با دشواری های پيچيده و برانگيزنده جدی در انتخاب، می توان از مناسبترين افراد هم، مانند #مشاور_دلسوز و خداترس و #افراد_اهل_فن، معلم، کارشناس مذهبی، پدر، مادر يا هر بزرگسال مورد اعتماد و يا دوست کمک گرفت. ۴) تمام عواقب احتمالی هر انتخاب را مد نظر قرار داده، با کسانی که می توانند به ما کمک کنند، مشورت کنيم.
🔷۵) يک بخش مهم در #تصميم_گيری_خوب آن است که تمام اطلاعات لازم را در مورد عواقب احتمالی تصميم را مد نظر قرار دهيم. ۶) عواملی را که موجب آسانتر شدن امر تصميم گيری ميشوند بررسی کنيم. اين عوامل می تواند آگاهی از ايستادگی در برابر فشار، اطمينان داشتن از ارزش ها و اهداف باشد. ۷) اگر يکی از تصميمات ما عواقب منفی به بار آورد، بهتر است #تصميمات خود را #سنجيده تر کنيم و از اشتباه خود درس بگيريم. ۸) در اهميت دادن به #عواقب_تصميم_گيری، شايان توجه است که «اتخاذ يک #تصميم_خوب، يعنى #آينده را ديدن و پی بردن به آنچه پيش خواهد آمد». هر جوانی بايد قادر باشد عواقب احتمالی را با درجه مشخصی از صحت پيشبينی کند.
🔷۹) در نظر داشتن #معادله_رفتار؛ يعنى (تصميم + تأثيرات ديگران = رفتار)؛ در توضيح اين معادله بايد گفت گاهی #برخی_عوامل بر فرد تأثير گذاشته و موجب می شوند که #تصميم او عوض شود، در نتيجه باعث بروز رفتاری در شخص شود که قبلاً قصد آن را نداشته است. ۱۰) افراد بزرگسال، اغلب، از #تصميم_گيری_جوانان انتقاد دارند در حالی که بايد آن ها را #تشويق کنند تا تصميمات خوب بگيرند. ۱۱) #تصميم_گيری، معمولاً قسمت آسان کار است. #پايدار_ماندن در #تصميم، بسيار دشوارتر از تصميم گيری است.
📕راهنمايی آموزشی مهارت های اساسی زندگی، جمعی از نويسندگان، ص ۵۳
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه
#تصمیم #تصميم_گيری #تصميم_خوب
⭕️اتکا به خدا - ایمان
🔹هر جا مشکلی برای ما باقی مانده، به خاطر این است که #خودباوری و #اتّکای_به_خدا و #باور_ایمان و محبت مردم در آنجا ضعیف شده است.
بیانات مقام معظم رهبری ۷۹/۱۰/۱۹
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#توکل
#ایمان
#امام_خامنهای
⭕️ #غبطه - #حسد
🔹 #غبطه حکم #حسد را ندارد. #غبطه آن است که کسی #نعمتی را که در اختیار دیگری می بیند برای خود بخواهد، بی آن که خواهان سلب آن از وی باشد. #امام_صادق علیهالسلام فرموده است: #مؤمن #غبطه میخورد، اما حسد نمیورزد و #منافق - بر عکس - حسد میورزد و غبطه نمی خورد.
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)، ص ۳۸۲
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#امام_صادق
#مومن
#غبطه
#منافق
#حسد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چاقو یکی از تیزترین چاقوهای دنیا هست
طرف داشت غیبت میکرد...
بهش گفت : شونه هاتو دیدی؟
گفت : مگه چی شده؟!
گفت : یه کوله باری از گناهان اون بنده خدا روی شونه های توئه...!
#شهیدانه
#لاله_های_روشن
#شهید_محمدرضا_دهقان
🔴 گزارشی از مجلۀ خارجی دربارۀ وضعیت ایران در ۱۳۴۸
🔹شاه امنیت رژیم خود را توسط ۶۰ هزار مأمور مخفی ساواک حفظ میکند، کسی که مخالف شاه باشد دیری نمیپاید. زندانهای ایران مملو از زندانیان سیاسی است که تعداد آنها تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده میشود!
🔹ایرانیان دارای وضع رقتباری میباشند. میانگین عمر در ایران ۳۰ سال است. زندگی مرفه فقط به چند فامیل بزرگ که با شاه نسبت دارند، اختصاص دارد.😏
🏷 سند وزارت امور خارجۀ رژیم پهلوی، ۲ اسفند ۱۳۴۸
#پهلوی_بدون_روتوش