هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 توصیه عجیب مادر الکس به او: تو باید از دختران شیعه پول بسازی!
او چطور با الگو قراردادن دختران تنفروش در اینستاگرام، بیبند و باری و انتشار تصاویر نیمه برهنه را برای دختران ایرانی عادیسازی کرد
برشی از مستند پول و پورن | بخش سوم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 مطالبه ۱۶۰ هزار نفری برای جلوگیری از سگگردانی/ طرح مجلس در انتظار نوبت صحن است
✅ بیش از ۱۶۰ هزار نفر از مخاطبان فارس خواستار تصویب قانونی برای جلوگیری از سگگردانی شدهاند و در همین راستا نایبرئیس کمیسیون قضایی مجلس از جمعآوری امضا برای رسیدگی خارج از نوبت طرحی در این رابطه در مجلس خبر داد.
🔻حجتالاسلام حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
🔹 طرح مقابله با نگهداری و گرداندن حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری موسوم به طرح مقابله با سگگردانی در کمیسیون قضایی بررسی و تصویب شده است.
🔹 این طرح هماکنون برای تصویب در صحن مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد. ما به منظور تسریع در بررسی و تصویب طرح مقابله با نگهداری حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری، در مجلس تقاضایی با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه کردهایم تا این طرح خارج از نوبت در دستورکار صحن قرار گیرد.
🔹 این تقاضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و در صورت موافقت همه نمایندگان با این درخواست، طرح فوقالذکر برای رسیدگی در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت.
🔹 طبق آئیننامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی خارج از نوبت به طرح یا لایحهای شوند، این تقاضا در صحن مجلس به رأی گذاشته میشود و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان طرح مورد نظر برای رسیدگی خارج از نوبت در دستوکار صحن قرار میگیرد.
🔹 در طرح مقابله با نگهداری و گرداندن حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری همچون سگ، کرکودیل، پلنگ و... مجازاتهایی درنظر گرفته شده که هم شامل حبس میشود و هم شامل جزای نقدی.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفتار نژادپرستانه مسوولان دانشگاه کالیفرنیا در جشن فارغالتحصیلی
🔺این دانشگاه با رویکردی کاملا نژادپرستانه، اقدام به برگزاری یک جشن فارغالتحصیلی جداگانه برای سیاه پوستان نمود!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف طولانی ایتالیایی ها برای گرفتن غذا در میلان
🔺در پایتخت اقتصادی ایتالیا هزاران نفر در فقر مطلق زندگی میکنند، مردم معترض می گویند دولتمردان مطیع آمریکا، پول و اسلحه برای زلنسکی می فرستند و به مردم خودشان خیانت میکنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض ایتالیایی ها و حمله به پرچم اتحادیه اروپا
🔺لعنت به اتحادیه اروپا، ما می خواهیم مستقل باشیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایستگاه های پلیس شیکاگو پناهگاه موقت برای مهاجران
🔺مهاجرانی که با انگیزه و امید واهی به آمریکا می روند روزها و هفته ها سردرگم هستند و نمی دانند که عاقبت آنها چه خواهد شد
🔺به گزارش شیکاگو سان تایمز ، این شهر با بحران ناشی از ورود روزانه 200 نفر در شهر مواجه می باشد و امکانات لازم برای آنان ندارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسمی که در قم برگزار شد
و به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد !
به نام حضرت فاطمه معصومه (سلاماللهعلیها) و به نام دین!
وقتی که ارزشها کمرنگ و به تدریج ناپدید میشوند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
در رابطه با اشخاصی مثل دارابی و امثالهم
نباید به مصادیقی جزئی مثل سوسک پرداخت.
موضوع باید از منظر #فقه_رسانه بررسی شود
به این صورت که آیا، فراهمسازی زمینه برای حضور این اشخاص در رسانه و تخاطبِ رسانهایِ این اشخاص(با تفکرات خاص) با چندصدهزارنفر مخاطب،
شرعا جایز است یا نه؟!
آیا شرعا و عقلا
هرکسی میتواند ذیل حکومت اسلامی از رسانههای گسترده برخوردار شود؟!
وقتی برای تأسیس یک بوفه و دکه و سوپرمارکت باید صلاحیت اشخاص احراز شود و سپس پروانه کسب صادر شود
چرا برای در اختیار داشتن رسانههای اجتماعی، داشتن هیچ صلاحیت علمی و شرعی و سیاسی شرط نیست؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹️روحِ هیجانطلب جوان، اگر بنا باشد در راه سازنده، در راه ایمانی، در راه سالم، در راهی که میتواند برای کشور مفید واقع شود، به کار بیفتد، چه سازمانی مهمتر و مطمئنتر از سازمان #بسیج است؟!
امام خامنهای(روحی فداه)
🗓١٣٧٩/٢/٨
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀خبرهای خوب برای فرزندآوری و واکنشهای مردمی!
هدایت شده از mesaghمیثاق
دولت رییسی برنامهای برای پیشرفت حوزه تعاون ندارد!
در اولین بررسیها معلوم شد دولت در برنامه هفتم توسعه، هیچ مادهای برای حوزه تعاون ندارد.
ظاهراً پیشنهاد وزارت مربوطه، در اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه حذف شده است.
تبعاً این نقیصه بزرگ باید در فرایند تصویب برنامه در مجلس جبران شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا کشورهای پیشرفته هم نئولیبرالیسم را اجرا کردند که پیشرفت کردند یا این نسخه فقط برای جهان سومی ها پیچیده شده است؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اقتصاد، موشک و آقای خامنه ای...
هدایت شده از mesaghمیثاق
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥غنی نژاد: تا کی میخواهید با زبان ایدئولوژیک با مردم حرف بزنید؟
▪️علیزاده: بلایی که سر مردم ایران آوردید را گردن بگیرید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺جمله "تجدید رهبری اقتصادی آمریکا" که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در موسسه بروکینگز گفته، منو یاد جمله ما به "اصلاحات سیستم سیاسی و اقتصادی نیاز داریم" زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میاندازه!
▪️اظهارات سالیوان نشانگر تغییر عمیقی در تفکر استراتژیک و اقتصادی آمریکاست.
💬 هیچ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انکار و پوزخند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۱)
#فلسفه_اقتصاد #روششناسی #معرفتشناسی
مناظرهٔ بین غنینژاد و علیزاده که از حیث موضوع و سطح و طرفین بیسابقه بود بحمدالله برگزار شد. خوشحالم که در سطح خودِ بحث، که #اقتصاد_سیاسی بود، علیزاده مجدداً خوش درخشید، تا نقایص جدی مناظرهٔ قبلی آقای درخشان با غنینژاد جبران شود. نقطهٔ قوت علیزاده غیر از تسلط به مباحث اقتصاد سیاسی و آمارهای مربوطه، دانش خوب او از تاریخ #فلسفه_غرب بود و شاید همین دانش فلسفی نیز در علاقهٔ سالهای اخیر او به جایگاه ایران و جمهوری اسلامی بیتأثیر نبوده است چون قویاً معتقدم یک انسان آشنا به تاریخ اندیشه به شرط صداقت نمیتواند نسبت به امتیازات اندیشه و فرهنگ اسلامی-انقلابی ما تجاهل ورزد.
اما در این نوشتار به چند نکتهٔ محتوایی و روشی اشاره میکنم که البته نکات روشی برای خودم اهمیت بیشتری دارد.
اول نکات محتوایی:
غنینژاد اولاً به سابقهٔ سیاه #لیبرالیسم_کلاسیک که ایدئولوژی استعمار فرانسه و انگلیس و امریکا و در دهههای اخیر، دولتهای بیرحم و جنایتکاری چون ریگان و بوش بود التفات نداشت یا تجاهل میکرد. ثانیاً فهم تاریخی او از تطورات #لیبرالیسم گرفتار نوعی عقبماندگی بود: گویی خبر نداشت که لیبرالیسم کلاسیک که در بازخوانی قرن بیستمی آن به دست امثال هایک تحت عنوان نئوکلاسیک نیز شناخته میشود، امروز حتی در نگاه لیبرالهای جدید (که غیر از نیولیبرالها هستند. توضیحش بماند.) یک ایدئولوژی ضدانسانی، ظالمانه و ارتجاعی تلقی میشود. ذهنیت لیبرال ایرانیِ معاصر ظاهراً صرفاً به جنبهٔ ضدسلطنتی و ضداستبدادی لیبرالیسم کلاسیک معطوف است، گرچه حتی چنان که علیزاده هم مختصری اشاره کرد، این جنبه نیز خالی از مناقشه نیست چرا که جان لاک پدر لیبرالیسم کلاسیک نه مخالف مطلق #سلطنت بلکه مخالف سلطنت مطلقه و خصوصاً شاه چارلز اول بود. جان لاک برغم این که افسوس میخورد که تئوریسینهای حکومت مطلقه، ملتِ انگلستان را در حد بردگان شاه میدانند، خود با بردهگیری از ملل «کافر» غیراروپایی و غیرمسیحی مشکلی نداشت و صاحب سهام یک شرکت تجارت برده بود! به علاوه، تقریر صحیحتر منازعهٔ انقلابیون انگلیسی با سلطنت چارلز عبارت از منازعهای طبقاتی بین صاحبان #سرمایهٔ جدید و قدیم است تا منازعهٔ بین روشنفکران مصلح و حکام مستبد! اینها حقایقی است که امروز برای اهالی تاریخ اندیشه روشن است فلذا این میزان شیفتگی غنینژاد به لیبرالیسم کلاسیک و تصور رومانتیک و تخیلی او از لیبرالیسم به عنوان یک نوع آزادیخواهی سعادتمندانه و حتی الهی!! بسیار مایهٔ شگفتی و تأسف است!
اما نکتهٔ روشی: میخواهم سراغ نقدی بسیار اساسیتر از روش فکری غنینژاد بروم که امروز دامنگیر بسیاری از علمای انسانی و حتی اساتید دانشگاهی این رشتهها است. ترجیعبند سخنان غنینژاد در هر دو مناظرهٔ او این بود که اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است، گزارهای که با لجاجتی شبهکودکانه بر آن تأکید میورزید. این لجاجت را البته بنده هم به حساب نقیصهٔ بنیادین در روش منطقی او و هم جهلش به ادبیات انتقادی ضدلیبرال میگذارم. به نقیصهٔ دوم اشاره کردم و به این افزودهٔ مختصر اکتفاء میکنم که ظاهراً چارچوب کلی اندیشهٔ اقتصادی غنینژاد از دوران جوانی با ترجمه و مطالعهٔ آثار لاک و اسمیث و هایک بسته شده و او ظاهراً فرصتی برای مطالعهٔ درخور نوشتهجات منتقد لیبرالیسم کلاسیک و نیوکلاسیک پیدا نکرده است و اگر امروز علیزاده اقتصادنخوانده میتواند او را به راحتی رسوا کند به دلیل آشنایی او با گفتمانهای منتقد لیبرال سرمایهداری است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️ تأملاتی تاریخی و فلسفی در ضلالت تفکر مدرن با نظر به مواضع غنینژاد در مناظره با علیزاده (۲)
#فلسفه_اسلامی
اما به نقد روشی بر میگردم. طبق مبانی منطقی و معرفتشناختی فیلسوفان ارجمند سنت فلسفی و الهیاتی ما چون علامه طباطبایی این گزاره که «اقتصاد دولتی و دستوری یک شر مطلق است» به نحو پیشینی باطل است و القاء مکرر و مؤکد آن از طرف یک عالم علوم انسانی نشان از یک بیماری فکری خطرناک دارد!
توضیح این مختصر این که #فیلسوفان اسلامی با تقسیم ادراکات به حقیقی و اعتباری، منکر تعریف و حکم ذاتی برای جمیع امور اعتباری هستند. تعریف و حکم مخصوص مفاهیم حقیقی مثل انسان، گربه، کاج، تیتانیوم، کوروموزوم، ستاره و امثال اینها است که با توجه به مصادیق حقیقی خود تعریف و تعلیل میشوند، اما برای مفاهیم اعتباری همچون «دولت» و «آزادی» و «دستور» که مفاهیم انتزاعی هستند که بنا به نیازهای عینی و زمینههای اعتقادی، متغیر میشوند، چه طور میتوان ذات و ذاتیات در نظر گرفت؟! بر این اساس، این تصور که برای یک کلیِ اعتباری مثل «دولت» یا «دستور» میتوان ذات در نظر گرفت و بدتر، آن ذات را سراسر پلید و فاسد دانست، در نگاه منطقدانان و اهالی حکمت، حُکمی در غایت بلاهت و ضلالت است! سادهترین راه برای نقض احکام ذاتی و مطلق برای اعتباریات، یافتن مثالهای نقض از مصادیق مخالف آن حکم است. به راستی، علیزاده با ذکر مثالهای زیاد سعی میکرد همین ملازمهٔ تصوری غنینژاد بین اقتصاد «دستوری» و «فساد» را نقض کند، گرچه چنان که عرض شد برای دانشمندی که با اصول روشی، منطقی و معرفتشناختی آشنا باشد، بطلان این دست ادعاها به نحو پیشینی بدیهی است و حتی نیاز به مثال نقض ندارد!
اما آنچه مایهٔ مشخصاً وحشت یک حکیم است این است که در همین تمدن ظلمانی ذاتیات را برای حقایق نوعی (مثل انسان، زنانگی و مردانگی) انکار میکنند، اما این چنین بر ذات داشتن امور اعتباری تأکید میکنند! به راستی این میزان واژگونگی در فهم حقایق امور مایهٔ وحشت است! بدا به حال تمدنی که میگویند زن و مرد و نقشهای جنسی خصوصیت ذاتی انسان نیستند و لذا انواع ساختارشکنیهای اخلاقی و جنسی را مجاز میدانند، اما امور اعتباری و متغیر مثل دولت، #مالکیت، #آزادی و امثالهم را واجد ذات ثابت میداند و با استقراءهای بسیار ناقص یا نامعتبر ادعا میکنند که «دولت» سراسر شر است و «مالکیت» سراسر خیر یا برعکس!
بزرگان علم و اندیشه در سنت فکری ما همچون #ابنسینا و #ملاصدرا غور در مسائل علمی را بدون استحکام دانش منطق خطایی نابخشودنی میدانستند و علامه طباطبایی خلط بین حقیقت و اعتبار را سمی مهلک میدانستند که دامنگیر بسیاری از متفکران مدرن شده است. دیشب یک نمونه از این خطای نابخشودنی و سم مهلک را در گزافهگوییهای اقتصاددانی ۷۲ ساله که سالها سرمنشأ اشتباهات و تدلیسات شبهعلم اقتصاد متعارف بوده به عینه شاهد بودید!