13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سوال : استاد به خدا هر روز جوانها لامذهب تر می شوند
بنا بود با تاسیس نظام دینی جوانها مذهبی تر شوند چه شد؟
✅پاسخ: آیا راضی نیستید در طول زمان خودمان آیات خدا را با این چشم خودمان ببینیم عاقبه متقین چه می شود و عاقبه مترفین و مسرفین و مفسدین و رانتخواران و دنیا طلبان چه می شود؟!
الآن مجموعه هایی بوجود آمده اند تا ثابت کنند که :(( اسلام این است .
شما اشتباه میکنید.!! ))
آری گویا زمان مجازات دزدان بیت المال فرا رسیده است .
ببینید چه حوادث رسوای کننده غیر قابل پیشبینی ای در حال وقوع است ! حوادث مانند آیه نازل خواهد شد بطوریکه گویا در دلالت بر اعجاز آیه نازل می شود . تمام آنچه در کلیپ ذیل از زبان بانی نظام صادر شده توسط یاران صادق اسلام عملی خواهد شد هر چه باداباد. و یک واو کم نخواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
کل فقهای عظام قبول فرموده اند که :((اصل عدم ولایت احد بر احد است)) یعنی هیچ کس بر هیچ کس ولایت ندارد مگر اینکه ولایت جعل شود.
گویا تنها شما در مقابل این اصل ایستاده اید چرا؟!
✅پاسخ: شما بین این اصل و آیه ((انی جاعل فی الارض خلیفه)) جمع کنید ما حرفی نداریم.
قرآن می فرماید احدی در جهان خارج از ولایت خلیفه الله نبوده است.
من این چنین جمع میکنم شما رد کنید: منظور از آن اصل این است بین انسانهای معمولی اصل عدم ولایت احد علی احد است.
یعنی هیچ کس بر هیچ کس ولایت ندارد. اما آیه ناظر به ولایت انبیا بر انسانها است.
اما در عین حال کمر اطلاق آن اصل میشکند.
و اشکال ما بر اطلاق است.
کسی نمی تواند رد کند.
پس اشکال ما بر اطلاق وارد است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام عليكم ورحمة الله
ضمن تشکر از التفات حضرتعالی
البته این پاسخ تلگرافی بیشتر از آنکه راهگشا باشد سردرگمی را بیشتر کرد.
همانطور که مستحضرید هر کدام از روات و قراء سبعه یا عشره ، اصولی و قواعدی دارند و فرش الحروف و مفرداتی.
مثلا برخی صله میم جمع دارند و برخی ندارند ، برخی حذف همزه دارند و برخی تسهیل یا تحقیق همزه یا در ادغام اختلافاتی دارند و موارد دیگر.
برخی تکذبون را به تشدید ذال قرائت کرده اند برخی به تخفیف
برخی بُشرًا خوانده اند و برخی نُشرا و موارد فراوان دیگر از این دست.
بفرمایید قواعد و فرش الحروف قرائت ابن مسعود چیست تا بر اساس آن قرائت قرآن کریم انجام شود؟
و آیا منبعی موثق در این زمینه وجود دارد؟
و اینکه قرائت ابن مسعود با قرائت عاصم کوفی به روایت حفص که فعلا مشهور است چه تفاوتهایی دارد؟
سؤال بعد اینکه سند روایت حفص از عاصم که مشهور است به امیرالمؤمنین سلام الله علیه می رسد صحیح و مستند است یا خیر و چقدر می توان اطمینان کرد که دقیقا همان کیفیتی که حضرت علی علیه السلام به عاصم کوفی آموخته دقیقا همان کیفیت قرائت به دست ما رسیده؟
✅پاسخ :
خدمت عالم محترم و نقاد ارجمند جناب آقای سید کمال حیدری سلام علیکم
اینکه یک عالم محترم در عصر رکود و عدم تحرک حوزه های علمیه وارد میدان شود و مسلمات و یا مفروضات حوزه ها را مورد انتقاد قرار دهد و یخهای ضخیم باورهای تحقیق نشده را بشکند همواره مورد تشویق ما بوده و هست و چندین دهه است این حقیر چوب این شیوه را خورده و هنوز هم می خورد .
اما صرف نقد و انتقاد بدون اصابه به واقع نه مطلوب شرع است و نه عقل . هرنوع رکود شکنی و عیب یابی اگر حامل نوآوری نباشد به منزله باز کردن روی زخم است بدون اینکه مرهمی بر آن گذاشته شود.
🔷 اینک #ثابت می کنم انتقاد جنابعالی برقرائت عاصم به روایت حفص فاقد ارزش و فاقد نوآوری است :
🔵 اولا : این که چرا راویان فاسق مشروع است مفسر باشند ولی مشروع
نیست راوی حدیث باشند این که ابتکار ما و اشکال ما بود که 5 سال پیش در ماهواره ها مطرح و منتشر کردیم .
🔵ثانیا : حفص ابن سلیمان پسر خوانده عاصم بوده و عاصم بخاطر این که خانم دومش را راضی تر کند پسر او را تحت تعلیم گرفت بطوری که حفص دیگر فرصت پرداختن به نقل روایت نداشته و کلا دستی در شناخت روایت نداشت لذا روایات او را بدلیل انحصار کار او به قرائت قبول نمی کردند و این امر طبیعی بود حالا شما را می بریم به متن تاریخی و رجالیکه ندیده اید اول برویم میزان الاعتدال ذهبی جلد 1 ص 549 :حفص مدتی اقرءالناس بوده بلی در حدیث واهی بوده چون در قرائت قرآن ((یتقن و یجود و الا فهو فی نفسه صادق )) پس هم بهترین قاری با قواعد بوده و به تجوید و بهتر خوانی و با قاعده خوانی معروف بوده و فی نفسه هم صادق بوده و قال احمد ما به باس یعنی حفص مشکل ندارد.
قال بن معین هو اصح قرائتا من ابی بکر و ابوبکر اوثق منه و یحیی ابن معین خریط رجال اهل سنت است که حفص را اصح قرائتا معرفی می کند و اگر ابن ابی حاتم از پسر احمد نقل می کند که گفته پدرم میگفته حفص متروک الحدیث است همان پسر احمد بنا بر نقل ابوعلی ابن صواف می گوید پدرم احمد حفص را صالح می دانسته و همچنین وکیع ابن جراح مفتی عراق حفص را ثقه می دانسته...
اینها بخشی از کتاب میزان الاعتدال ذهبی استاد الاساتید رجال اهل سنت است.
اما متن کتاب معجم الادبا:
عاصم( پدر خوانده حفص ) به حفص گفت : این قرائت را با ابوعبدالرحمن سلمی (غیر از سلمی جاعل صوفی است) که قرائتش مطابق با قرائت علی (ع) بود تطبیق کرده ام اما قرائتم بر ابوبکر ابی عیاش قرآئتی است که به زر ابن حبیش از ابن مسعود عرضه داشته ام.
ابن معین گفته روایت صحیحه از قرائت عاصم روایت حفص باشد و او داناترین آن به قرائت عاصم بود و به ضبط قرائت بر شعبه ترجیج یافته بود.
🔵ثالثا: حفص معاصر امام رضا(ع) و برادر عزیزش سید محمد صالح جد اعلای ما موسوی ها بوده و شغل سید محمد قرآن نویسی و انتشار آن بود اگر قرائت حفص خلاف بارز و بین با این قبیل قرآن های منتشر شده از اهلبیت بوده حد اقل چند مورد تعارض و اختلاف ظاهر می شد که نشده.
🔵رابعا : اصل کلی بین تمام رجالیون اهل سنت قدیما این بوده هر راوی که روایتی را از اهلبیت نقل بکند خبیث ، فاسق و رافضی معرفی می کردند و حفص قرائت علی را از عاصم گرفته است. و مبغوض رجالیون عامه شده است
🔵خامسا : با وجود اینکه بنده بیش از دیگران بر عدم کمال قرائت عاصم به روایت حفص اصرار دارم ولی بدون احاطه زیراب نمی زنم اشکالم جزئی است و نه کلی مثل شما .
حالا توجه کنید تمام آن رجالیونی که شما معرفی فرمودید و تمام آنها حفص را کذاب در حدیث معرفی کرده اند قرائت قرآنشان مطابق قرائت عاصم به روایت حفص است. و هیچ مدرک تاریخی نداریم دلالت کند بر این که تکذیب کنندگان وثاقت روایت حفص خودشان قرآنی داشته اند با قرائت غیر 👇
👇👇👆👆
عاصم به روایت حفص .
🔵سادسا : نسخه های قرآن های دارای قرائت عاصم به روایت حفص درست یک صد سال (از سال 150 تا سال 250) در تمام محافل مسلمینی منتشر بوده که 4000 نفر شاگرد امام صادق (ع) و امامان بعدی در جمع آنها بوده اند یک بار در یک قرن اختلاف در قرآئت بین مسلمین مشاهده نشده است .
❎پس کل مسلمین این قرائت را بدون معارض شناخته بودند. و اگر احیانا باشد موردی بوده است.
🔵سابعا : با بیان ما معلوم شد چرا کار قرائت عاصم به روایت ابوبکر در تاریخ نگرفته است که فرمودید نمی دانم حالا دانستید .
🔵ثامنا : اگرچه تعداد رجالیون موید حفص هم افق با مکذبین هستند و زیادتر نیستند لکن قبول کل مسلمین این قرائت را در طرف مویدین است. نتیجه اینکه داوری شما وقتی درست خواهد بود که این 8 مطلب هم ملاحظه شود .
شما فقط مطلب مربوط به آن یک دسته خاص از تکذیب کنندگان حفص را نقل کردید و رفتید شما در قبال این 8 مطلب مسئولید تا پاسخ دهید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سوال :
سلام علیکم و رحمت الله برادر گرامی
ممنون و سپاسگزارم از کانال پر فایده و خوبی که تشکیل دادید ...
🎥صلوات خاصه امام رضا(ع) +دعاهای قرانی توسط خانم حنانه خلفی
#چهارشنبه_های_امام_رضایی #امام_رضا علیه السلام
@khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
در رابطه با کلیپ فوق از استاد عزیز که خداوند حفظ شان بفرماید سوال داشتم و آن اینکه آیا صدای این دختر خانم در بین نامحرمان به این شکل که هست و میبینید صحیح است یا خیر ؟
✅پاسخ :
سلام علیکم با ملاحظه :
۱-- شرایط فعلی
۲--فضای موجود پیرامون آن دخترخانم ۳-- محتوای کلام ، منعی به نظر
نمی رسد مگر در حد کراهت.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
📚درس شانزدهم :
تمام مباحث این بنده حقیر تحت عنوان :(( مرجعیت در بستر تاریخ )) که تاکنون ۶۲ جلسه آن از طریق شبکه جهانی مرجعیت پخش شده و بخشی هم از شبکات دیگر پخش شده همه و همه از مبادی حتمی علم اصول است که متاسفانه در حوزه ها تدریس نمی شود. که شامل مسائل بسیار زیادی است منجمله آیات دال بر مشروعیت مرجعیت، تاریخ اجتهاد ،
تاریخ مذاهب فقهی ،
تاریخ فقهای فریقین ،
معرفی کتب فقهی مهم ،
شناسائی عوامل انحصار اجتهاد در ۴ مذهب ،
کیفیت انتشار فتاوای ،
کیفیت شکل گیری مرجعیت فقهای فریقین ،
معرفی جنایات فرهنگی ابن شهاب زهری ناصبی ،
معرفی مذاهب فقهی منقرضه و علل آن ، معرفی ادله مجعوله اجتهاد در مذاهب اهل سنت ،
بررسی علل عدم مرجعیت فقهی خلفای ثلاثه ،
بررسی علل دشمنی عمر با نقل روایات و فقه ،
عوامل رسمی شدن فقط چهار مذهب . بررسی علل مفتی شدن عایشه و مفتی نشدن ابوبکر و
مفتی شدن عبدالله ابن عمر و
مفتی نشدن خودعمر !
بررسی جایگاه اسرائیلیها در تفاسیر و فقه ،
معرفی منابع صحاح سته .
معرفی عوامل رفع منع نقل احادیث ، معرفی تدوین کنندگان اولیه سنت ، معرفی کسانی که کتب حدیثی خود را آتش زدند ،
معرفی چهره ابوهریره ، کذاب علی الاطلاق با ۲۷ اسم مستعار .
معرفی فقهای کشورهای اسلامی در قرون اولیه ،
معرفی فتاوای بی سند خلفا مانند قس الامور عمر .
با معرفی چندین هزار منبع برای اثبات مدعا.
بررسی پرونده عایشه در فتوا و غیره و پرونده عبدالله ابن عمرو عاص.
پرونده عکرمه ، سُّدی ، و ۲۱ تزریق کننده اسرائیلیات ،
افشای ماموریت کعب الاحبار،
بررسی علل منع تفسیر توسط عمر . کیفیت نزول آیات و کیفیت انتقال تفسیر شخص رسول خدا (ص) به کُتّاب وحی ، و معرفی کتاب فقهی رسول خدا بنام الجامعه و بررسی محتوای کمیّ و کیفی آن ،و بررسی محتوای کتاب فرائض (ارث) امیرالمومنین (ع) .
بررسی آیات الاحکام تورات موجود ،
بررسی تفاسیر اهل سنت در باب آیات الاحکام ، بررسی نقش فقه امام صادق (ع) در رشد بینش فقهی فقها در عراق به مدت دو سال.
بررسی اثر منفی عدم اشراف اصول فقه شیعه بر تاریخ تطور تفقه در فضای اهل سنت ، بررسی علل جدا شدن فقیه از سِمت خلافت در مکتب سقیفه ، بررسی اهداف حشویه ، بررسی اهداف وهابیت. شناسایی روایات اسرائیلی در مذاهب اربعه .
بررسی پشت پرده عوامل ظهور مکتب رای و اصحاب رای ، معرفی چهره زیر زمینی ربیعه الرای استاد ابو حنیفه و مالک ، تلخیص پیام تک تک ۱۲ کتاب حدیثی اصلی اهل سنت که حاوی بیش از۱۰۰/۰۰۰حدیث است.
استخراج درصد حضور روایات تک تک ائمه اهلبیت در کتب اهل سنت ، بررسی عوامل تربیت متصوفه فراری از فقه اسلام.
بررسی علل تاخیر فقه اهل سنت از عصر ظهور شریعت ، معرفی اهداف مفسرین اسرائیلی اهل سنت ، شناسایی آمار مخالفت فتاوای ابوحنیفه با احادث رسول خدا(ص) ، تبیین و تفصیل جنگهای خونین مذاهب فقهی اهل سنت با یکدیگر بر سر فتاوای ضد رسول خدا(ص) وووو
تمام این مطالب از مبادی لاینفک و ضروری علم اصول فقه است که حوزه های علمیه امروز در این باب بسیار عقب ، کم تحرک و بی برنامه است اگر چه خیال میکنند دارند متحولش می کنند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال مربوط به تصوف و عرفان
استاد حقیقتا یک مسئله برای من حل نمی شود و آن اینکه تمام عرفای واقعی دارای مکاشفه و چشم برزخی هستند چگونه شما همه آنها را یک کاسه کرده خارج از مکتب اهلبیت (ع) می دانید !!؟ طی این مدارج , نتیجه سیر و سلوک است ، نتیجه این است که عرفا دارند مستقیم می روند ، نتیجه گرفتنشان دلیل واضح بر حقانیت شان است.
اینکه فقه آل محمد را نمی خوانند شاید بخاطر این است که دیگر به سطحی از مکاشفه و عرفان رسیده اند که دیگر به اعمال ظاهری نیاز ندارند و وصول بحق یعنی این.
وقتی کسی بخدا رسید نیاز به عبادت ظاهری ندارد.
✅پاسخ: امکان ندارد صریحا" پاسخ گویم اما پاسخی از آیت الله زرآبادی قزوینی ارسال میکنم تا آخر عمرتان کافی باشد.
تا متوجه شوید چه کسی بر عرفای متصوفه القا میکند که به دروس فقه آل محمد(ص) نیاز ندارند.
اینک این مرسوله را بخوانید تا مبدء و دستور دهنده به بی توجهی متصوفه بر فقه را بدرستی بشناسید این شما و این هم امر کننده به بی اعتنایی به فقه :👇👇👇
⭕️مکاشفه شیطانی و مرحوم زرآبادی
آیتالله زرآبادی میگوید: زمانی در قزوین امام جماعت بودم. مدتی به سیر و سلوک پرداختم، به من گفته شد: حال که به این مقام رسیدی، اگر بخواهی به مدارج بالاتر و مقامات والاتر برسی، فقط یک راه دارد، و آن ترک اعمال ظاهری است!
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، دوم ربیعالثانی مصادف است با رحلت عالم ربانی و متأله قرآنی، آیتالله سید موسی زرآبادی. وی در سال 1294 هجری قمری در قزوین دیده به جهان گشود.
مادر آیتالله زرآبادی، بانویی صالحه و دختر یکی از علمای قزوین بود و پدرش حجتالاسلام سید علی زرآبادی قزوینی متوفای سال 1318 قمری از عالمان وارسته و فاضل و اهل معانی و حقایق بیشمار بود.
تبار و نسب سید، به زید بن علی بن الحسین علیهالسلام میرسد بنابر این سید موسی زرآبادی از سادات حسینی است، چنان که نقش مُهر وی «موسی الحسینی» بوده است. مرحوم سید در مراحل تقوا و تهذیب نفس و سلوک شرعی، از نخبگان عصر خود بود.
سید خیلی مراقبت در کردار و گفتار داشتند، حتی بنا به نقل مرحوم حاج شیخ مجتبی قزوینی در جلسه درس «مرحوم سید گاهی فرزند خردسال ایشان فضولی میکرد، ایشان با اشاره به قلم تراشی که در پیش رو داشت ، میگفتند: آقا ... بنشین این قلم تراش گوش را میبرد. یعنی حاضر نبودند برای آرام کردن و ساکت نمودن فرزند مثل بقیه مردم بگویند: بنشین، گوشت را میبرم».
مطلبی خواندنی درباره آیت الله زرآبادی (ره)
آیت الله سید موسی زرآبادی، یکی از بنیانگذاران مکتب تفکیک به شمار میرود. زرآبادی از محضر حضرات آیات: میرزا ابوالحسن جلوه، میرزا حسن کرمانشاهی، شیخ فضلالله نوری و ... استفاده کرد و در علوم عقلی و نقلی به استادی رسید.
سید موسی در علوم غریبه یکی از استادان مسلم و متبحر بود و در مراحل تقوی و تهذیب نفس و سلوک شرعی نیز از نخبگان عصر خود به شمار میرفت، لیکن استادان و مربیان او در این زمینه ها شناخته شده نیستند.
⭕️مکاشفه شیطانی
علی اکبر مهدیپور در کتاب «اجساد جاویدان» به نقل از آیت الله زرآبادی می نویسد:
در روزهایی که در قزوین امام جماعت بودم مدتی به سیر و سلوک پرداختم، و به قدری پیش رفتم که پرده ها از جلو چشمم برداشته شد، دیوارها در برابر من حائل نبود، وقتی که در خانه نشسته بودم، رهگذرها را در کوچه و خیابان می دیدم. روزی به من گفته شد: حال که به این مقام رسیده ای، اگر بخواهی به مدارج بالاتر و مقامات والاتر برسی، فقط یک راه دارد، و آن ترک اعمال ظاهری است.
آیت الله زرآبادی گفت: این اعمالِ ظاهری، با دلایل قطعی و براهین مسلّم شرعی به ما ثابت شده است، من هرگز تا زنده ام آنها را ترک نخواهم کرد.
گفته شد: در این صورت همه آنچه به شما داده شده، از شما سلب خواهد شد.
پاسخ داده شد: به جهنّم!
آیت الله زرآبادی می گوید: از همان لحظه، آن حالت از من سلب شد و یک فرد عادی شدم، دیگر از آن کشف و شهود خبری نبود. در آن هنگام متوجه شدم که شیطان از این اعمالِ ظاهری ما با آن همه نقصی که دارد، شدیداً در رنج و عذاب است. بنابراین تصمیم گرفتم که با تمام قدرت به اعمال مستحبی روی بیاورم و در حدّ توان چیزی از مستحبات را ترک نکنم. از فضل پروردگار در پرتو التزام به شرع مبین، حالاتی به من دست داد، که حالات پیشین در برابر آن ناچیز بود.
آیت الله زرآبادی، سالیان متمادی به تدریس پرداخت و شاگردان بسیاری پرورش داد که از جمله آنها شیخ مجتبی قزوینی، شیخ علی اکبر اللهیان تنکابنی، شیخ علی اصغر شکرنابی و سید ابوالحسن حافظیان مشهدی و شیخ هاشم قزوینی خراسانی است.
گزارشی از همایش ملی بزرگداشت سید موسی زرآبادی
در همایشی ملی بزرگداشت سید موسی زرآبادی، علامه عارف قزوینی، که شهریور ماه سال جاری با حضور شخصیتهای برجسته کشوری و استانی در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی قزوین 👇👇
👇👇👇👆👆👆
برگزار شد، مهدی محقق، استاد الهیات و عضو مجمع بین المللی فلسفه مادرید گفت: آیت الله زرآبادی هم فقیه و هم عارف بود و به عنوان متکلمی زاهد و عابد در مسیر الی الله گام برمیداشت.
وی تصریح کرد: آیتالله زرآبادی در مدت دو سال که در قزوین اقامت داشت مردم را شیفته خود کرده بود و با داشتن کرامات، نمونه بارزی از یک شخصیت عارف و زاهد بود. همچنین این چهره علمی با رسیدن به مقامات عالی عرفانی و الهی توانست با تربیت شاگردانی زبده و متعهد به رسالت دینی خود هم عمل کند و پایه گذار عرفانی حقیقی شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
نقد و بررسی عرفان ابن عربی 👇👇
👇۲۴
https://youtu.be/vc8kh_o_fvw
👇۲۵
https://youtu.be/bCiO4_lfokA
👇۲۶
https://youtu.be/rhcansYnMXU
👇۲۷
https://youtu.be/gRlBf4uBCMo
👇۲۸
https://youtu.be/uQ0bqArxgqA
👇۲۹
https://youtu.be/sydIMwLsTBE
👇۳۰
https://youtu.be/B3bvMdpAOVI
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سوال : محمدعلی فروغی
مطابق کلیپ ارسالی یک قرن پیش تمام حوادث امروز مانند دروس مجازی از راه دور را پیش بینی کرده بوده ولی امثال او را آقایان قبول ندارند و اجازه خدمت نمی دهند!!؟
✅ پاسخ: بنده ورود هر متفکر مفید بحال امت برای خدمت در کشور را لازم میدانم ، شاهدش حفظ زندانیان محکوم به اعدام برای استفاده از فکر آنها در کشور توسط این حقیر میباشد. اما مسئولان محترم باید خودشان از عملکرد خودشان دفاع کنند .اما در ارتباط با پیش بینی یک قرن پیش ایشان درباره دروس مجازی باید بخدمت ذیشرافت شما عرص کنم بنده یک دهه پیش در کتاب بحث ظهورم از امام صادق(ع) نقل کرده ام (که تصویرش را ارسال میکنم که ) امام فرمودند ((متن دروس در کف دستتان و تصاویر از آسمان خواهد رسید))
منتها امام صادق پیش از ۱۳ قرن , پیشگویی کرده ولی محمد علی فروغی پیش از یک قرن.!!
فلیتدبر جیدا.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
پیشگویی امام صادق (ع)
در رابطه با آموزش از راه دور 👆 در ۱۳ قرن پیش
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany