eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥وهابی منافق، کمال حیدری و انکار نفاق غاصبين خلافت و تطهیر آنها با این ادّعا که آنها اجتهاد کردند پس معذورند و ایرادی متوجه شان نیست! کمال حیدری می‌گوید: اگر بگویید ابوبکر یقیناً به حق امیرالمؤمنین علیه السلام برای خلافت، معرفت داشت و در عین حال با او مخالفت کرد، آیا بابت این اتهام در قیامت دلیلی دارید؟! قیامت می‌شود و ابوبکر در جواب می‌گوید: «من اجتهاد کردم و خطا کردم» سپس کمال حیدری از حاضران می‌پرسد: آیا خطا در اجتهاد مساوی با عدم ایمان به رسالت است؟ شما بگویید چرا ابوبکر خلافت را غصب کرد؟ یکی از حاضران می‌گوید: به خاطر حب ریاست. کمال حیدری می‌گوید: حبّ ریاست آیا کفر و نفاق است؟ معصیت کردن یک چیز است و اتهام او به کفر و نفاق چیز دیگر. 🤛🏻امام باقر علیه السلام: کسی که در کفر دشمنان ما و کسانی که به ما ظلم کردند شک کند پس خودش کافر است. 📗اعتقادات صدوق ۷۹ و ۸۰ 📚وسائل الشیعه ج۲۸ ص۳۴۵ ⁉️آیا عجیب است که چنین کسی بگوید «طب اسلامی دروغ محض است و ۹۵ درصد احادیث طبی جعلی یا ضعیف است»؟! #کمال_حیدری_وهابی_در_لباس_شیعه #منکر_طب_اسلامی #منکر_احادیث_طبی #اسلام_عمری #اسلام_سقیفه_ای
مشکات اهل بیت (ع)
🔥وهابی منافق، کمال حیدری و انکار نفاق غاصبين خلافت و تطهیر آنها با این ادّعا که آنها اجتهاد کردند پس
سلام حضرت آقا با این همه حتاکی که کمال حیدری در حق حضرات معصومین ع نمودن باز شما ایشان را شیعه محسوب میفرمایید؟ پاسخ باسلام این فقط عمر بود که به دروغ به ابوبکر گفت :از رسول خدا شنیدم که فرمود حاکم اگر اجتهاد کند خطا کند ثواب هم دارد.! پس مدرک قول آقای حیدری قول عمر است. مراجعه کنید به کنزالعمال خبر شماره 14110 . بارها به ایشان هشدار داده ام که مطالعه کنید .! ولی گوش نمی دهد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم. آیا این جعل فقط مربوط به تکان دادن انگشت است یا به دست گرفتن محاسن را هم شامل می شود؟ پاسخ: سلام علیکم فقط بحث تکان دادن انگشت است . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اعتقادی : اجازه بدهید کمی صریحتر سوال کنم : رابطه شما با حکومتیها مثبت ،با بعضی از اعضای مجمع روحانیون مثبت ، با بعضی از اعضای جامعه روحانیت مثبت ، با بیت آیت الله سید صادق شیرازی مثبت. حتی قبلا می دانستم با بعضی از اعضای مجاهدین انقلاب اسلامی مثبت. و حتی با هنرمندان معروف موسیقی مانند مرحوم سید جلال ذوالفنون استاد سه تار کشور مثبت . باآیت الله صانعی مثبت و با آیت الله مرحوم سید محمود شاهرودی وووو مثبت بوده است آیا این شیوه ناشی از خصوصیات اخلاقی و شخصی شما است و یا منشاء دینی دارد؟ پاسخ: صددرصد ماخذ دینی دارد و متخذ از روایات زیادی از اهلبیت (ع)است توجه فرمایید: ابتدا مراجعه فرمایید به کتاب شریف جامع احادیث الشیعه جلد 18 باب ماورد فی الرفق بالمومنین فی امرهم . صفحه 313 از روایت شماره 25160 به بعد در این روایات کثیره اهلبیت می فرمایند. توان انسان ها در حمل مقداری از ایمان هفت طبقه هست . بعضی ها دارای توان حمل یک درجه از ایمان هستند و اگر بیش از آنرا تحمیل کنید نتیجه نخواهد داشت بعضیها دارای شش درجه از ایمان هستند اگر ایمان هفت درجه را به او تحمیل کنید نتیجه نخواهید گرفت.. و در قرآن کریم هم از قول مومنین فرموده که لاتحملنا ما لاطاقه لنا به و شما باید حد اقل وجود هفت طبقه از ایمان را قبول کنید. یعنی بین مسلمین هفت نوع سلیقه را بپذیرید که وجود داشتنش طبیعی است اگر انتظار داشته باشید همه مثل شما باشند این مصداق تحمیل است که در قرآن محکوم است . و اگر دیدید در جامعه ای می خواهند همه دارای ایمان هفت درجه ای و یا دو درجه ای باشند و یا همه یک جور فکر کنند آن جامعه ، دارای فضای تحمیل است و حرکت ، حرکت قسری است . روزی که زور برداشته شود اوضاع بر می گردد. بنده هم بر این مبنا ی امام صادق با تمام طبقات ایمانی رابطه حسنه دارم. توجه کنید به این روایت : امام صادق می فرماید : ما انتم و البرائه یبرء بعضهم من بعض؟!..... بعضهم انفذ بصرا من بعض . یعنی این چه وضعی است بین شیعه ها که هرکدام از دیگری تبری می جوید؟! مومن ها دارای درجات مختلف از درک و عملند بعضیها نسبت به دیگری تیزبین تر و با بصیرت ترند (چرا فقط یک دسته موافق ذوق و سلیقه خود را با بصیرت دانسته و بقیه را از خود دور می کنید!؟.). ولذا ما باید به رب اشرح لی صدری والم نشرح لک صدرک تکیه کنیم نه این که هر روز فیلتر عبور را تنگ تر کنیم و وقتی همه رفتند و ما تنها ماندیم ، آن وقت سرود تنها ماندم بخوانیم . بنده با تکیه بر این اصل قرآنی با همه رابطه حسنه دارم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام و رحمة الله سیدنا پیرامون تکان دادن دست به چپ و راست اولا روایات کافی را چه می کنید؟؟ http://mobinmobile.com/online/?lang=farsi&bookId=8&indexId=4957&contentId=8353 ثانیا احتمال دم سگ و گربه وقتی محمل و مصداق و اشاره ی بیرونی ندارد و صرفا جنابعالی ست چرا بعنوان رمز و ... مطرح می شود؟؟؟؟؟؟ پاسخ سلام اولا بحث دعای رجب است و نه حالات دعاهای دیگر و ثانیا بحث این است که روایتی هم در عرض این روایت هست که شکلی را بیان می کند که بسیار با شاءن امام مناسب تر و با وقار تر است . که امام محاسن شریف خود را با دست شریفشان گرفته عرض کرد حرم شیبتی علی النار . یعنی خدایا این محاسن مرا بر آتش حرام فرما . پس آن روایات کافی سرجایش هست و بحثی نیست .و ربطی به رجب ندارد. همانطوری که در دعای عهد با دست خود بر ران خود زدن و سپس العجل العجل گفتن که در بحار جلد 94 صفحه41 و جلد 86 صفحه61 آمده که هیچکدام در نسخه جبعی و ابن الباقی نیستند و یک حرکت فوق العاده سبکی است. و محتمل الجعل است . مثل اباصالح بودن کنیه امام زمان(ع) که در واقع کنیه یک جن است و نه کنیه امام. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم سوالی دارم : اخیرا یک گروه مذهبی تلگرامی 400 و500 نفری که غالبا طلبه هستند و اتفاقا اسم شما را هم در مجموعه خودشان آورده اند . مطلبی را بر ضد حجیت قول مشهور درباره بقا و عدم بقای حجیت فتوای مرجع متوفا آورده اند که موجب تعجب عده ای از فضلا شده است .اجازه بدهید ابتدا متن را ارسال کنم سپس نظر شما را میخواهم:👇 ⬅️نقد فتوائی مشهور بین مراجع: ◀️ بین مراجع تقلید مشهور است که تقلید از میت به صورت ابتدائی جائز نمی باشد که سید محمد کاظم یزدی گوید: «لا يجوز تقليد الميّت ابتداءً » (العروة الوثقی مع التعلیقات، ج1، ص14) که یعنی «تقلید ابتدائی از میت جائز نمی باشد.» و این بدان معناست که اگر شخصی تازه به تکلیف برسد، نمی تواند از فقهاء مرده تقلید نماید. 👇👇👇 1⃣ اگر فتواهای مراجع تقلید تماماً بر اساس احادیث اهل بیت علیهم السلام است، مگر احادیث ائمه علیهم السلام می میرند؟! این چگونه است که با مرگ یک مجتهد، فتاوای او نیز می میرد؟! 2⃣ روایات بسیاری در رد این فتوا وجود دارد که علامه شیخ احمد آل حرز بحرانی رحمة الله علیه در کتاب «حباء الأحباء» قریب به پنجاه روایت را ذکر می نمایند و هیچ روایت و دلیلی برای این فتوا وجود ندارد همانطور که در آینده ی نزدیک آن را بیان خواهیم کرد (إن شاء الله تعالی) و بنده تبرکا در این مقام یک روایت را ذکر می کنم: 👈 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ يَقُولُ: «مَنْ عَلَّمَ خَيْراً فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهِ.» قُلْتُ: فَإِنْ عَلَّمَهُ غَيْرَهُ يَجْرِي ذَلِكَ لَهُ؟، قَالَ: «إِنْ عَلَّمَهُ النَّاسَ كُلَّهُمْ جَرَى لَهُ.» قُلْتُ: فَإِنْ مَاتَ؟، قَالَ: «وَ إِنْ مَاتَ.» بصائر الدراجات، ج1، ص5 ابی بصیر رحمه الله تعالی گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمودند: «هر کس خیری را به دیگری آموزش دهد، برایش مانند اجر کسی است که به آن خیر عمل نماید.» من عرض کردم: اگر آن شخص که آن خیر را یاد گرفته است، آن را به دیگری یاد بدهد، آیا شخص اول ثواب آن عمل را می برد؟، حضرت فرمودند: «اگر تمام مردم را هم یاد دهد، ثوابش به او نیز می رسد.»، عرض کردم: اگر چه آن شخص بمیرد؟، حضرت فرمودند: «اگرچه بمیرد.» ⏪ برای مطالعه ی بیشتر به کتاب «منبع الحیات» به قلم محدث جلیل القدر، سید نعمة الله جزائری و کتاب «حباء الأحباء» به قلم شیخ احمد آل حرز بحرانی رحمهما الله تعالی رجوع گردد. پاسخ: با سلام برادرعزیزم! اولا بدون اطلاع حقیر اسم بنده را آورده اند و ثانیا: این متن نشان می دهد این عزیزان اصلا با الفبای وظایف مرجعیت شیعه ابتدائی ترین آشنائی را ندارند . چرا که خیال می کنند مرجع یعنی فقط راوی حدیث .در حالی که اگر به همان روایت مشهور { اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی روات احادیثنا} توجه می کردند می فهمیدند که اگر امام روات را مرجع معرفی فرموده پس در شناخت حوادث ایام ، مرجع معرفی فرموده است. و نه صرفا در نقل روایت .و حوادث روایت نیست ، حوادث حکم شرعی نیست . بلکه موضوع است و حتی گاهی در مسائل سیاسی مصداق است . مثل مصداق دشمن بودن اسرائیل .و مصداق طاغوت بودن شاه و صدام . حال توضیح کافی می دهم👇👇👇
مشکات اهل بیت (ع)
سلام علیکم سوالی دارم : اخیرا یک گروه مذهبی تلگرامی 400 و500 نفری که غالبا طلبه هستند و اتفاقا اسم
اسلام یک سلسله آورده در قالب آیه و روایت. این آیه ها و روایتها دو قسم است : یک قسم ناظر به یک موضوع خاص و شخصی مانند این که باید در مقابل شخص یزید ایستاد . باید با خوارج موجود در عصر امیرالمومنین(ع) مردم آن عصر بجنگند. باید با بنی قریظه جنگید . باید در حدیبیه صلح کنیم. اینها اند نیستند تا در زمان دیگر تکرار شوند. اما قسم دیگر از آیات و روایات قانون اساسی دین است و عام است و بقول ما طلبه ها است. دعوای در بحث مرجعیت و حجیت قول فقیه اینجا است که آن آقایان هیچ توجهی به بحث ندارند. اگر ، مرجع است برای این است این مرجع وقتی بمدت نیم قرن این قانون اساسی و قانون کلی و عام را یاد گرفت شروع می کند به حوادث شناسی ، جامعه شناسی , شخصیت شناسی و در یک کلام صغرای شناسی و مصداق شناسی .و این حوادث ، جامعه ، شخصیت و صغرای دیگر حکم شرعی و آیه و روایت نیست که آقایان خیال کرده اند وظیفه فقیه نقل روایت است. حال به ادامه کلام دقت کنید ✅ بلی: وظیفه مرجع این است اول از صبح تا شب ، حوادث و شخصیتها، و سیاست های زمان خود را بشناسد سپس آنها را با زمان شناسی خودش و سیاست دانی خودش و جامعه شناسی خودش با مهارت و ظرافت کامل ببرد زیر یکی از احکام عام و زیر اصلی از اصول قانون اساسی اسلام و زیر کبریات و بفرماید امروز وظیفه امت در قبال و یا اشغالگری و این است .و اسم این وظیفه مرجع تعیین《 تکلیف امت در قبال فلان جریانات 》است. بعبارت دیگر وظیفه فقیه دوختن تک تک حوادث و صغریات بر کبریات و قانون عام و کلی اسلام است .و نه این که وظیفه فقیه نقل قانون باشد و اگر بپرسید کالباس و سوسیس چیست بگوید نمی دانم شاید نوعی اسلحه باشد . تکرار کنم وظیفه فقیه رصد حوادث و تطبیق آن با است . ولذا وقتی فقیهی می میرد دیگر خبری از حوادث ندارد . مخصوصا حوادثی که پس از فقیه اتفاق افتد. ولذا با مرگ او دیگر حادثه شناسی او هم می میرد. پس مرجع شیعه مرجع تعیین تکلیف در قبال حوادث است. و نه اینکه وظیفه اش نقل روایت بدون شناخت موضوع باشد . و آن دو عالم مذکور هم خیلی اطلاعات ابتدائی داشته اند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit