eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
🔥وهابی منافق، کمال حیدری و انکار نفاق غاصبين خلافت و تطهیر آنها با این ادّعا که آنها اجتهاد کردند پس
سلام حضرت آقا با این همه حتاکی که کمال حیدری در حق حضرات معصومین ع نمودن باز شما ایشان را شیعه محسوب میفرمایید؟ پاسخ باسلام این فقط عمر بود که به دروغ به ابوبکر گفت :از رسول خدا شنیدم که فرمود حاکم اگر اجتهاد کند خطا کند ثواب هم دارد.! پس مدرک قول آقای حیدری قول عمر است. مراجعه کنید به کنزالعمال خبر شماره 14110 . بارها به ایشان هشدار داده ام که مطالعه کنید .! ولی گوش نمی دهد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم. آیا این جعل فقط مربوط به تکان دادن انگشت است یا به دست گرفتن محاسن را هم شامل می شود؟ پاسخ: سلام علیکم فقط بحث تکان دادن انگشت است . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اعتقادی : اجازه بدهید کمی صریحتر سوال کنم : رابطه شما با حکومتیها مثبت ،با بعضی از اعضای مجمع روحانیون مثبت ، با بعضی از اعضای جامعه روحانیت مثبت ، با بیت آیت الله سید صادق شیرازی مثبت. حتی قبلا می دانستم با بعضی از اعضای مجاهدین انقلاب اسلامی مثبت. و حتی با هنرمندان معروف موسیقی مانند مرحوم سید جلال ذوالفنون استاد سه تار کشور مثبت . باآیت الله صانعی مثبت و با آیت الله مرحوم سید محمود شاهرودی وووو مثبت بوده است آیا این شیوه ناشی از خصوصیات اخلاقی و شخصی شما است و یا منشاء دینی دارد؟ پاسخ: صددرصد ماخذ دینی دارد و متخذ از روایات زیادی از اهلبیت (ع)است توجه فرمایید: ابتدا مراجعه فرمایید به کتاب شریف جامع احادیث الشیعه جلد 18 باب ماورد فی الرفق بالمومنین فی امرهم . صفحه 313 از روایت شماره 25160 به بعد در این روایات کثیره اهلبیت می فرمایند. توان انسان ها در حمل مقداری از ایمان هفت طبقه هست . بعضی ها دارای توان حمل یک درجه از ایمان هستند و اگر بیش از آنرا تحمیل کنید نتیجه نخواهد داشت بعضیها دارای شش درجه از ایمان هستند اگر ایمان هفت درجه را به او تحمیل کنید نتیجه نخواهید گرفت.. و در قرآن کریم هم از قول مومنین فرموده که لاتحملنا ما لاطاقه لنا به و شما باید حد اقل وجود هفت طبقه از ایمان را قبول کنید. یعنی بین مسلمین هفت نوع سلیقه را بپذیرید که وجود داشتنش طبیعی است اگر انتظار داشته باشید همه مثل شما باشند این مصداق تحمیل است که در قرآن محکوم است . و اگر دیدید در جامعه ای می خواهند همه دارای ایمان هفت درجه ای و یا دو درجه ای باشند و یا همه یک جور فکر کنند آن جامعه ، دارای فضای تحمیل است و حرکت ، حرکت قسری است . روزی که زور برداشته شود اوضاع بر می گردد. بنده هم بر این مبنا ی امام صادق با تمام طبقات ایمانی رابطه حسنه دارم. توجه کنید به این روایت : امام صادق می فرماید : ما انتم و البرائه یبرء بعضهم من بعض؟!..... بعضهم انفذ بصرا من بعض . یعنی این چه وضعی است بین شیعه ها که هرکدام از دیگری تبری می جوید؟! مومن ها دارای درجات مختلف از درک و عملند بعضیها نسبت به دیگری تیزبین تر و با بصیرت ترند (چرا فقط یک دسته موافق ذوق و سلیقه خود را با بصیرت دانسته و بقیه را از خود دور می کنید!؟.). ولذا ما باید به رب اشرح لی صدری والم نشرح لک صدرک تکیه کنیم نه این که هر روز فیلتر عبور را تنگ تر کنیم و وقتی همه رفتند و ما تنها ماندیم ، آن وقت سرود تنها ماندم بخوانیم . بنده با تکیه بر این اصل قرآنی با همه رابطه حسنه دارم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام و رحمة الله سیدنا پیرامون تکان دادن دست به چپ و راست اولا روایات کافی را چه می کنید؟؟ http://mobinmobile.com/online/?lang=farsi&bookId=8&indexId=4957&contentId=8353 ثانیا احتمال دم سگ و گربه وقتی محمل و مصداق و اشاره ی بیرونی ندارد و صرفا جنابعالی ست چرا بعنوان رمز و ... مطرح می شود؟؟؟؟؟؟ پاسخ سلام اولا بحث دعای رجب است و نه حالات دعاهای دیگر و ثانیا بحث این است که روایتی هم در عرض این روایت هست که شکلی را بیان می کند که بسیار با شاءن امام مناسب تر و با وقار تر است . که امام محاسن شریف خود را با دست شریفشان گرفته عرض کرد حرم شیبتی علی النار . یعنی خدایا این محاسن مرا بر آتش حرام فرما . پس آن روایات کافی سرجایش هست و بحثی نیست .و ربطی به رجب ندارد. همانطوری که در دعای عهد با دست خود بر ران خود زدن و سپس العجل العجل گفتن که در بحار جلد 94 صفحه41 و جلد 86 صفحه61 آمده که هیچکدام در نسخه جبعی و ابن الباقی نیستند و یک حرکت فوق العاده سبکی است. و محتمل الجعل است . مثل اباصالح بودن کنیه امام زمان(ع) که در واقع کنیه یک جن است و نه کنیه امام. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم سوالی دارم : اخیرا یک گروه مذهبی تلگرامی 400 و500 نفری که غالبا طلبه هستند و اتفاقا اسم شما را هم در مجموعه خودشان آورده اند . مطلبی را بر ضد حجیت قول مشهور درباره بقا و عدم بقای حجیت فتوای مرجع متوفا آورده اند که موجب تعجب عده ای از فضلا شده است .اجازه بدهید ابتدا متن را ارسال کنم سپس نظر شما را میخواهم:👇 ⬅️نقد فتوائی مشهور بین مراجع: ◀️ بین مراجع تقلید مشهور است که تقلید از میت به صورت ابتدائی جائز نمی باشد که سید محمد کاظم یزدی گوید: «لا يجوز تقليد الميّت ابتداءً » (العروة الوثقی مع التعلیقات، ج1، ص14) که یعنی «تقلید ابتدائی از میت جائز نمی باشد.» و این بدان معناست که اگر شخصی تازه به تکلیف برسد، نمی تواند از فقهاء مرده تقلید نماید. 👇👇👇 1⃣ اگر فتواهای مراجع تقلید تماماً بر اساس احادیث اهل بیت علیهم السلام است، مگر احادیث ائمه علیهم السلام می میرند؟! این چگونه است که با مرگ یک مجتهد، فتاوای او نیز می میرد؟! 2⃣ روایات بسیاری در رد این فتوا وجود دارد که علامه شیخ احمد آل حرز بحرانی رحمة الله علیه در کتاب «حباء الأحباء» قریب به پنجاه روایت را ذکر می نمایند و هیچ روایت و دلیلی برای این فتوا وجود ندارد همانطور که در آینده ی نزدیک آن را بیان خواهیم کرد (إن شاء الله تعالی) و بنده تبرکا در این مقام یک روایت را ذکر می کنم: 👈 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ يَقُولُ: «مَنْ عَلَّمَ خَيْراً فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهِ.» قُلْتُ: فَإِنْ عَلَّمَهُ غَيْرَهُ يَجْرِي ذَلِكَ لَهُ؟، قَالَ: «إِنْ عَلَّمَهُ النَّاسَ كُلَّهُمْ جَرَى لَهُ.» قُلْتُ: فَإِنْ مَاتَ؟، قَالَ: «وَ إِنْ مَاتَ.» بصائر الدراجات، ج1، ص5 ابی بصیر رحمه الله تعالی گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمودند: «هر کس خیری را به دیگری آموزش دهد، برایش مانند اجر کسی است که به آن خیر عمل نماید.» من عرض کردم: اگر آن شخص که آن خیر را یاد گرفته است، آن را به دیگری یاد بدهد، آیا شخص اول ثواب آن عمل را می برد؟، حضرت فرمودند: «اگر تمام مردم را هم یاد دهد، ثوابش به او نیز می رسد.»، عرض کردم: اگر چه آن شخص بمیرد؟، حضرت فرمودند: «اگرچه بمیرد.» ⏪ برای مطالعه ی بیشتر به کتاب «منبع الحیات» به قلم محدث جلیل القدر، سید نعمة الله جزائری و کتاب «حباء الأحباء» به قلم شیخ احمد آل حرز بحرانی رحمهما الله تعالی رجوع گردد. پاسخ: با سلام برادرعزیزم! اولا بدون اطلاع حقیر اسم بنده را آورده اند و ثانیا: این متن نشان می دهد این عزیزان اصلا با الفبای وظایف مرجعیت شیعه ابتدائی ترین آشنائی را ندارند . چرا که خیال می کنند مرجع یعنی فقط راوی حدیث .در حالی که اگر به همان روایت مشهور { اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی روات احادیثنا} توجه می کردند می فهمیدند که اگر امام روات را مرجع معرفی فرموده پس در شناخت حوادث ایام ، مرجع معرفی فرموده است. و نه صرفا در نقل روایت .و حوادث روایت نیست ، حوادث حکم شرعی نیست . بلکه موضوع است و حتی گاهی در مسائل سیاسی مصداق است . مثل مصداق دشمن بودن اسرائیل .و مصداق طاغوت بودن شاه و صدام . حال توضیح کافی می دهم👇👇👇
مشکات اهل بیت (ع)
سلام علیکم سوالی دارم : اخیرا یک گروه مذهبی تلگرامی 400 و500 نفری که غالبا طلبه هستند و اتفاقا اسم
اسلام یک سلسله آورده در قالب آیه و روایت. این آیه ها و روایتها دو قسم است : یک قسم ناظر به یک موضوع خاص و شخصی مانند این که باید در مقابل شخص یزید ایستاد . باید با خوارج موجود در عصر امیرالمومنین(ع) مردم آن عصر بجنگند. باید با بنی قریظه جنگید . باید در حدیبیه صلح کنیم. اینها اند نیستند تا در زمان دیگر تکرار شوند. اما قسم دیگر از آیات و روایات قانون اساسی دین است و عام است و بقول ما طلبه ها است. دعوای در بحث مرجعیت و حجیت قول فقیه اینجا است که آن آقایان هیچ توجهی به بحث ندارند. اگر ، مرجع است برای این است این مرجع وقتی بمدت نیم قرن این قانون اساسی و قانون کلی و عام را یاد گرفت شروع می کند به حوادث شناسی ، جامعه شناسی , شخصیت شناسی و در یک کلام صغرای شناسی و مصداق شناسی .و این حوادث ، جامعه ، شخصیت و صغرای دیگر حکم شرعی و آیه و روایت نیست که آقایان خیال کرده اند وظیفه فقیه نقل روایت است. حال به ادامه کلام دقت کنید ✅ بلی: وظیفه مرجع این است اول از صبح تا شب ، حوادث و شخصیتها، و سیاست های زمان خود را بشناسد سپس آنها را با زمان شناسی خودش و سیاست دانی خودش و جامعه شناسی خودش با مهارت و ظرافت کامل ببرد زیر یکی از احکام عام و زیر اصلی از اصول قانون اساسی اسلام و زیر کبریات و بفرماید امروز وظیفه امت در قبال و یا اشغالگری و این است .و اسم این وظیفه مرجع تعیین《 تکلیف امت در قبال فلان جریانات 》است. بعبارت دیگر وظیفه فقیه دوختن تک تک حوادث و صغریات بر کبریات و قانون عام و کلی اسلام است .و نه این که وظیفه فقیه نقل قانون باشد و اگر بپرسید کالباس و سوسیس چیست بگوید نمی دانم شاید نوعی اسلحه باشد . تکرار کنم وظیفه فقیه رصد حوادث و تطبیق آن با است . ولذا وقتی فقیهی می میرد دیگر خبری از حوادث ندارد . مخصوصا حوادثی که پس از فقیه اتفاق افتد. ولذا با مرگ او دیگر حادثه شناسی او هم می میرد. پس مرجع شیعه مرجع تعیین تکلیف در قبال حوادث است. و نه اینکه وظیفه اش نقل روایت بدون شناخت موضوع باشد . و آن دو عالم مذکور هم خیلی اطلاعات ابتدائی داشته اند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال رجالی: به چه دلیل شما به کتب رجال رجالیون اعتماد کافی ندارید و حتی به بعضیها اصلا اعتنا نمی کنید.؟! پاسخ: چون راویان را چند نفر رجالی مطابق یافته های خود شناسایی کرده و داوری کرده اند که فلانی بخاطر فلان گزارش و فلان عمل ثقه است و یا فاسق است. و این برای شناخت افراد کافی نیست. بارها تکرار کرده ام و باز تکرار می کنم راویان را فقط از طریق اِشراف تاریخی و نه رجالی تنها میتوان شناخت. و چون کتب رجالی ما عاری از تاریخ است لذا داوریشان هم کافی نیست. بعنوان مثال در رجال مرحوم آیت الله آقای خوئی راجع به فضل ابن دُکین حدود 4 الی5 سطر بحث کرده اما نه از توثیق خبری داده و نه از تضعیف . چون هیچکدام را نتوانسته بدست آورد و این عدم شناخت فضل و مجهول بودن او چیزی است که در فضای علمای شیعه مسلّم تلقی شده است.. این در حالی است که این شخص از نظر علمای درجه اول اهل سنت ، شیعه ای است بسیار عاقل و فاقد تعصب بی مورد و عادل و فاضل و عالم و محدّث و حجت !! و این داوری صریح هم چیزی است که در فضای علمای اهل سنت مسلّم تلقی شده است . و اما واقع چیست؟ ✅بلی واقع این است که یکی از کتب بی اعتبار دنیای اسلام طبقات ابن سعد است .و این کتاب تاریخی دور کن اساسی دارد. یکی فضل ابن دُکین که حافظ سنت عایشه است و دیگری وکیع ابن جراّح! فضل ابن دکین در حالی برای شیعه فقط 4 تا 5 تا روایت نقل کرده که برای پیروان عایشه قریب به 4000 حدیث و تاریخ نقل کرده است!! و وکیع هم حدیث می فروخته و شراب می خریده و بخاطر توهین به جنازه رسول خدا (ع) محکوم به اعدام شد و سفیان ابن عیینه می گوید من با جعل یک روایت به زبان رسول خدا و کیع را از اعدام نجات دادم . این است وضع رجال موجود . یعنی حافظ سنت کذب بزرگترین دشمن علی (ع) یعنی عایشه را نمی شناسیم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال رجالی: علاقه دارم درباره نقد رجال شما بیشتر بدانم می شود این بحث را کمی بیشتر ادامه دهید؟ پاسخ: شما ببینید همان فضل ابن عَمرو معروف به فضل ابن دکین که در کتن قبلی شناختید چه عنصری بوده { ومرحوم آیت الله خویی در یکجا او را ابن عمرو و در جای دیگر ابن عُمر معرفی فرموده } او نوه نا خلفی داشته بنام احمدابن میثم که بقول دار قطنی غیر قابل اعتماد و بقول ابن حِباّن احادیث مقلومه نقل میکرده ، مرحوم آیت الله خوئی او را هم با مهمل گذاری اسم او ، راوی شیعه معرفی فرموده است . بدون این که متوجه شود این خانواده چه کارهایی برای کودتاگران سقیفه انجام داده اند.! مثال دیگر و یا مصداق دیگر برای اثبات ناکافی بودن وضعیف بودن کتب رجال سنتی موجود آقای مقاتل این سلیمان کذاب اسرائیلی است ، صفحات پرونده خیانت اوبه تفسیر قرآن کریم به اندازه صفحات تفسیر اوست.که 3790 صفحه است . وکذا صفحات پرونده ضحاک ابن مزاحم همان صفحات تفسیر به رای او است که 1048صفحه است. وکذا مجاهد ابن جبر وابسته خاندان پسر عمر که 392 صفحه است.. شاخص ترین ویژگی مقاتل این بوده آیات نازل شده در شان اهلبیت را تبدیل کند به آیات نازل شده در شاءن یهود !! اما این کذاب وقتی وارد رجال مرحوم آیت الله خویی می شود گاهی از یک قول شیخ در عُدهّ تبدیل می گردد به اصحاب امام باقر و در قول دیگر ایشان تبدیل می شود به اصحاب امام صادق! و در قولی می شود راوی امام صادق! گاهی می شود بتری مسلک! و گاهی می شود راوی روضه کافی و گاهی راوی من لایحضر.!! و اما ضحاک ابن مزاحم، او در رجال آیت الله خوئی از اصحاب امام سجاد (ع) است. و راوی از ابن عباس در سوره ناس!! { و راوی از مقاتل ابن سلیمان در تفسیر سوره ناس است.!!} در حالی که ضحاک تنها در تفسیر 7 آیه ای سوره حمد در تفسیر طبری ازابن عباس 14 حدیث نقل کرده است. و در کل تفسیر طبری احتمالا روایات ضحاک از ابن عباس قریب به 600 تا 700 مورد است. و این آقای ضحاک از استوانه های عظیم تفسیر اسرائیلی در کل جهان اسلام است آیا این مقدار شناخت تبیین شده در رجال آیت الله خویی کافی است!!؟ اما اطلاعات رجالی آیت الله خوئی درباره مجاهد ابن جبر عنصر خود فروخته ناصبی و وابسته خاندان عمر. اولا آیت الله خویی قُدّس سره الشریف اسمی از پدر ایشان نیاورده معلوم می شود نمی شناخته است. و ثانیا مجاهدی که لیث ابن ابی سلیم از او نقل کند به قرینه روایت شماره 26169 تفسیر طبری مجاهد ابن جبر معلوم الحال است. و ثالثا بدلیل نقل روایت از شیعه فقط در دو مورد ، آیت الله خویی خیال کرده او شیعه است در حالی که در بیش از یک صد تفسیر اهل سنت و شیعه بلکه در کل تفاسیر فریقین ، مجاهد آن 2108 آیه از قرآن را که با مذاق اسرائیلی تفسیر کرده بعنوان سُنّی تزریق کرده است .و نه شیعه . و اگر 2108 آیه را ضرب کنیم به 100 خواهد بود 210800 مورد از موارد حضور مجاهد ابن جبر در تفاسیر اهل سنت ، که آیت الله خویی حتی اسم پدر او را در رجالش نشناخته است .!! آیا این است رجال؟! ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
به عمروعاص گفتند: چرا پشت سر علی (ع) نماز میخوانی ولی در خانه معاویه غذا میخوری؟ گفت:نماز علی قشنگه اما پلو معاویه هم خوشمزه هست ❣چقدر این روزها حال و روز بعضی از آدم ها اینگونه است
مشکات اهل بیت (ع)
به عمروعاص گفتند: چرا پشت سر علی (ع) نماز میخوانی ولی در خانه معاویه غذا میخوری؟ گفت:نماز علی قشنگه
سوال تاریخی: در شبکه های مجازی مطلب فوق بطور بسیار گسترده منتشر شده است ، آیا چنین حرفی را عمرو عاص زده!؟ پاسخ : نه خیر ! این حرف مال است با 27 الی31 اسم مستعار، وقتی اصحاب کودتای با رهبری نامرئی اُسیدابن سعیَه َ های یهودی بر مرکب مراد سوار شدند و نردم پس از حدود بیست و پنج سال قدرت ظاهری را برگرداندند و تحویل امیر المومنین(ع) دادند و استاندار نا مشروع شام بنام با اهل کتاب غربی خود مانند ابن آثال، ابن اخطل، جرسون ووو دست به یکی کرده تسلیم دولت مشروع مرکزی امیر المومنین نشدند . ابوهریره در اطراف علی(ع) دور میزد مانند دور زدن گربه تا از رانت حکومتی استفاده کند اما دید سفره علی کاملا خالیست. علی(ع) را فقط در نماز و یا در حال رسیدگی به محرومان مشاهده کرد , رفت شام در کنار معاویه این جنایتکار مکار تاریخ ، ولی معاویه زیر سایه رانتهای حکومتی از ابوهریره با غذای شاهانه اختصاصی و مخصوص کاخ نشینان پذیرایی می کرد .و بین آن غذاهای مخصوص یک نوع غذایی بود بنام که فوق العاده لذیذ بوده است و این دین به دنیا فروش آنقدر از آن غذای رانتی خورده بود مشهور شده بود به شیخ المضیره یعنی شیخ چلوکباب مخصوص رانتی . وقتی از ابوهریره پرسیدند . در مقایسه با معاویه علی را چطور دیدی؟! گفت: نماز ،، نماز علی و کباب ،، کباب معاویه. آری ؟! این قبیل پدر گربه ها (ابوهریره) در طول تاریخ زیاد بوده و هستند و باید در هر زمانی صاحبان این جنایتکاران بشکه شکم ، گاومیش گردن و رانتخوار خزیده در زیر جلبک دین ، تلفن بدست ، بانک خور ، سرمایه قاپ ، از جنوب برخاسته و در شمال لمیده و دشمن خط . را شناسایی کرده و بدست قانون بسپارند. اگر این شیخ المضیره های مکّلا با پیراهن یقه شیخی و حاضر در صف اول نماز های جماعت { دارای نسبت با فلان مسئول} اما جنایتکار بطور جدی شناسایی نشوند و دهها میلیارد تومان بیت المال از حلقوم کثیف این دشمنان قسم خورده مستضعفین و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بیرون کشیده نشود همه چیز این کشور را خواهند بلعید . یعنی از دو چیز یکی اتفاق خواهد افتاد یا شیخ المضیره های جنایتکار قلع و قمع خواهند شد و یا همه خون شهدا و زحمات امام شهدا بر باد خواهد رفت . مانده به این که زمان چگونه نقش ابوذری ایفا کنند. و چگونه ظاهر شوند. و ما برای ایفای نقش در این جهاد هیچ سرمایه ای نداریم جز چند قطره خون که شب و روز فقط روی آن حساب می کنیم خدای عزوجل چه بخواهد به آن راضی و تسلیم هستیم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🔸 فقها و چالش‌های مرتبط با صدور فتوا [به‌مناسبت سالگرد وفات فقیه عالی‌مقام آیت‌الله سید محسن امین عامِلی، مؤلف «اعیان الشیعة» (متوفای 4رجب1371ق)] توده‌های جوامع گاه بر صدور فتوای فقها اثرگذاری مثبت داشته‌اند و گاه نیز میان آنها و فقهای عظام، چالش‌هایی بروز کرده و رخدادهای تلخی رقم خورده است. اما آنچه اهمیت دارد این است که یک فقیه نباید مرعوب مخالفت‌ها و ارعاب‌های مقطعی افراد و گروه‌ها شده و حقیقت را کتمان کند. بلکه فقیه آنچه را که طبق ضوابط استنباط به آن رسیده است، فارغ از عناوین ثانویه‌ی موهوم، مبنای رأی و عمل خویش قرار می‌دهد. ▫️در همین‌باره آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی با اشاره به فتوای مرحوم سید محسن امین، در سال 1343 قمری (1925 میلادی) علیه قمه‌زنی، گفته‌اند: «عجیب است مرحوم سید محسن امین، مدّتی مورد لعن برخی از شیعیان قرار گرفته بود و در برنامه‌های ایام عاشورا در کربلا و جاهای دیگر، دسته‌جات شیعیان از او تبرّی می‌کردند و می‌گفتند: «آه من العاملی فتواه..» علت لعن، نهی او از قمه‌زنی بود. ایشان در شام گرفتار فرانسوی‌ها شده بود. آنها [پس از جنگ جهانی اول] سوریه و لبنان را اشغال کرده بودند و این قمه زدن در نظر آنها خیلی اسلام را موهون نشان می‌داد. عراقی‌ها نمی‌توانستند فرض کنند که شرایط آسید محسن با شرایط آنها فرق می‌کند. اگر ایشان در عراق بود، این کار را نمی‌کرد. آنها هم اگر در آنجا بودند، قمه زدن را ترویج نمی‌کردند». آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی سپس به بازتاب فتوای سید محسن امین در نجف اشاره کرده و گفته‌اند: «در آن موقع آقایان علمای نجف نه تنها از فتوای ایشان حمایت نکردند، بلکه مخالفت کردند. تنها کسی که مخالفت نکرد، آقا سید ابوالحسن اصفهانی بود. از آقای فخّام شنیدم که در اثر همان عدم مخالفت، اهالی بصره از تقلید آسید ابوالحسن به آقای نایینی عدول کرده بودند. شنیدم آسید محسن امین آن روز در دسته‌جات مورد لعن و طعن و تبرّی بود، اما مدّتی که می‌گذرد، جوّ عوض می‌شود و با استقبال خیلی مهمی وارد عراق می‌شود. این چیزها موسمی است. ▫️وقتی آقای [سید ابوالقاسم] کاشانی [از تبعید بیروت به ایران] آمد، از او چه استقبال عجیب و غریبی شده بود، ولی اواخر عمرش وقتی برای مجلس عقد اخوی ما حاج‌آقا جعفر به منزل حاج میرزا عبدالعلی تهرانی (که حاج‌آقا جعفر دامادش شده بود) آمد، اغلب اشخاص به احترام ایشان بلند نشدند. خیلی با بی‌اعتنایی خاصی با او برخورد کردند که من دلم سوخت و برخاستم و ایشان را بدرقه کردم. با آن جلالتش حتّی صاحبخانه و امثال اینها اعتنای درستی نکردند. حاج‌آقای والد ما بلند شد و جایش را به او داد و إلّا اشخاص دیگر اعتنایی نمی‌کردند. این موضوع پس از جریان مصدّق و اواخر عمر ایشان بود». https://t.me/ShobeiryZanjani
سوال تاریخی: چرا به ابوهریره ، ابوهریره {پدر بچه گربه} گفتند؟ پاسخ : قرائن نشان می دهد . چون مثل گربه گرسنه در اطراف هر صاحب سفره بوده به او آن لقب را داده بودند. و بعدها برای آن وجه تسمیه جعل کرده و ساختند. و بارها خودش می گفته بخاطر شکم در کنار شما هستم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit