👇👆👇👆
ببرید آنان نیز اطاعت کردند و به سرعت او را از ازدحام سقیفه خارج کرده به خانه اش بردند؛ گ نتیجه آن شد که میدانید!
📚شرح نهج البلاغة ج ۲ ص ۳۰۷(۱)
البيان و التبين ج ۳ ص ۲۹۷
الأمامية و السياسية ج ۱ ص ۱۲، ۱۳، ۲۱
العقد الفرید ج ۳ ص ۶۴، ج ۴ ص ۲۵۸
کافی ج ۸ ص ۳۴۳📚
حال سوال اساسی این است این جناب که اینهمه قبیله و نیرو داشت و عمر رو تهدید کرد که فلان میکنم اگر جنگ شود!
خب چرا این هیبت و نیرو را بپای یاری وصی نبی خدا هزینه نکرد! تا دیگران هم با دیدن بیعت او و قبیله اش گرد وصی به حق جمع شوند، و رشوه ها و توطئههای اهل صحیفه هم بی اثر بشه!
و آخرین کلام کلام خود آقا امیرالمؤمنین علیه السلام، 👈👈سعد اولین کسی بود که بر ما جرأت پیدا کرد. او دری را باز کرد که دیگران از آن وارد شدند، و آتشی را افروخت که سوزش آن برای او ماند و دیگران از نورش استفاده کردند.
📚شرح نهج البلاغة ج ۲ ص ۳۰۷(۱)
✅جواب استاد زنجانی👇
با تشکر بخاطر استدلال و متانت در بیان ،، اینک مطالبی را ارسال می کنم تا این که عرض کنم بنده علی الحساب و علی الفرض فرمایش شما را می پذیرم ، در این صورت فرمایش شما لوازمی دارد آنها را مثل مطالب بالا با متانت ردّ فرمایید و الا آن لوازم اجازه نمی دهد استدلال شما جا بیافتد مطالب را در کانال ذخیره نوشته ام آماده است ارسال می کنم پاسخ فرمایید اگر این لوازم ابطال شود ما انگیزه خاص در دفاع از سعد ابن عباده نداریم.
یعنی ملعون بودن کل اصحاب بجز آن 4 نفر مستلزم این مسایل است:
و هچنین در جنگ های ثلاثه امیر الموءمنین (ع) تعداد زیادی از همان اصحابِ به صف علی (ع) برگشته وجود داشته اند و خیلیها هم شهید شدند آیا آنها همه ملعون بودند؟! که هیچ کدام نصف مقام سعدابن عباده را نداشته اند؟! و در الغدیر از متون فریقین نقل کرده امیرالمومنین در رحبه از اصحاب حاضر خواست شهادت بدهند که در غدیرخم رسول خدا (ص) علی(ع) را برای امت بعنوان خلیفه تعیین کرده است و 12 نفر شهادت دادند .آیا شهادت مرتدین و ملعونین را علی برای خلافت خود ملاک مشروعیت می دانست؟! وکذا در حین خطبه معروف امام حسین(ع) در عرفه آیا خطاب امام در هنگام خطاب به صحابه ،، خطاب به ملعونین و مرتدین بوده است.؟! از اینها گذشته آنچه قطعی است این است که پس از 3الی 4 صحابه اول {سلمان اباذر مقداد و عمار} که غیر آنها مرتدند . عدد اصحاب بازگشته بسوی امام به 12 نفر رسید آیا 8 نفرشان ملعون بودند؟!
شما باید موضع افرادی را که《 این چنین موضع اهلبیت را تبیین می کنند》 در قبال ابن مسعود و حذیفه و جابر ابن عبدالله انصاری و ابو ایوب انصاری روشن کنید .
این نوع تحلیل تاریخی همان تحلیل رایج است که در پشت قضایا لوازم آنرا در نظر نمی گیرند .
اولا نباید به روایت امثال عبد الرحیم ابن روح قصیر اسدی ها استناد می فرمودید که در رجال هیچ اعتنا و اعتباری به روایات او نمی شود .و اسم از کافی شریف بردن بین عوام اثر دارد باید بفرمایید روایت قصیر که اعتبار روایت منقول شما در حد کافی نیست در حد قصیر است که حتی آقای خویی درجلد 10 هم درصفحه 8 و هم در صفحه 11 فرموده نه تنها روایات او اعتبار ندارد بلکه لم یثبت وثاقه عبدالرحیم ولا حسنه .یعنی حسن ندارد تا چه رسد به وثاقت .
بنده که فقط الفبایی از تاریخ بلدم عرض می کنم این قبیل عناصر برای تزریق ابهام به تاریخ مسلمین به فضای مسلمین وارد می شوند . مگر ممکن است امام باقر سری ترین امر امامت را در اختیار یک عنصر مطرود و بی اعتبار قرار دهد.
و متن منسوب به شرح نهج البلاغه جلد 2صفحه 307 را بطور کامل بیاورید .تا ریشه آن هم بررسی شود. ببینیم آیا آن هم دچار سر نوشت روایت قصیر هست یا نیست.
و اما مطلب منقول از دلائل النوه بیهقی سنی ، آن هم اعتبارش در حد حلیه الاولیای ابو نعیم اصفهانی است که پیش شیعه اعتبارش صفر است. و اگر ملاک لعن بر همه انصار عدم کمک به امام است پس در احتجاج طبرسی جلد اول صفحه 107 عمار هم العیاذبالله ملعون است چون عبارت این است که سلمان می گوید لم یوافه منهم احدغیر اربعه انا و ابوذر والمقداد و الزبیر و می دانیم امام صادق (ع)فرمود عمار خیلی دیر برگشت و جزء چهار نفر اول نبود. حالا طبق منطق شما عمار و7 نفر دیگر از اصحاب مذکور در صفحه 97 احتجاج ملعون اند مانند بریده ها و خزیمه ها و ابو ایوب ها , عثمان ابن حنیف ها ؟!
و اما مطلب منقول از دلائل النوه بیهقی سنی ، آن هم اعتبارش در حد حلیه الاولیای ابو نعیم اصفهانی است. که پیش شیعه اعتبارش صفر است.
موفق باشید و التماس دعا پس از مدتی بر میگردم استدلال جنابعالی را مطالعه می کنم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
در رابطه با دیه ی زن من کل دیشب رو نشستم و تا صبح تمام روایات مربوط به دیه رو بررسی کردم
با توجه به روایات یک سوالی برام ایجاد شد دیه مثل ارث تقسیم میشه
و در ارث میدونیم که مرد دو برابر زن سهم میگیره
حالا اگه دیه ی زن نصف دیه ی مرد باشه
مردی که زنش به قتل رسیده به اندازه ی زنی که شوهرش به قتل رسیده سهم میبره چون به شوهر یک دوم و به زن یک چهارم ارث میرسه
دیه ی مرد ۴۸۰ میلیون
دیه ی زن ۲۴۰ میلیون
مرد اگه به قتل برسه ، یک چهارم دیه اش میشه ۱۲۰ میلیون
زن اگر به قتل برسه ، یک دوم دیه اش میشه ۱۲۰ میلیون بر اساس قانون ارث مگه نباید مرد دو سهم ببره و زن یک سهم؟
و این فقط در صورتی ممکنه که دیه ی زن و مرد برابر باشه
تو یک روایت می بینیم که میگه چون مرد خانواده وظیفه داره دیه رو بده، برای همین از این طرف هم بیشتر بهش میرسه
در حالی که اگه دیه ی زن نصف باشه بیشتر بهش نمیرسه
یا قانون ارث مشکل داره یا دیه
ارث تو قرآن صریح اومده
ولی دیه تو قرآن نیومده که باید نصف باشه
اگه نظر قرآن درباره ی ارث رو ملاک قرار بدیم ، دیه نمیتونه نصف باشه این متن مربوط به سوال خانم ضرابی هست ،که بسیار تشکر کردند از حضرتعالی و این رو پرسیدند
سلام علیکم.
در پاسخ به خدمت سرکار خانم ضرابی باستحضار می رساند مقوله دیه در حین جعل قانون دیه ، دیه خانمها نصف فرض شده .
اگر شوهر از دیه همسرش ارث ببرد این دیه توسط شارع مقدس در مقایسه با دیه شوهر نصف شده بوده.
که از کل دیه زن که ۲۴۰ میلیون است می شود ۱۲۰ میلیون.
و اما دیه شوهر که دو برابر زن است (۴۸۰میلیون) وقتی تقسیم شود و یک چهارمش به زنش برسد باز می شود همان ۱۲۰ میلیون .
این تساوی در سهم ارث از دیه بین زوجینی که اولاد ندارد کاملا درست است ، و ناقض باب ارث نیست که مرد دو برابر زن ارث می برد.
چرا که ارث دست نخورده و یک طرفش تقلیل نشده است.
اما در دیه مال توسط شرع قبال سهم زن تقلیل شده که شده مساوی .
پس هم ارث روی روال است و هم دیه و تساوی فوق ناشی از این است که شارع سهم زن را تقلیل داده شده تساوی.
وارث تقلیل نشده دو برابر شده .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
آیا مرحوم ابن عباس برای به مرجعیت رسیدن خودش نیز تلاشی داشته ؟ و یا فرزندانشان وقتی به قدرت رسیدند از او مفسر ساختند؟!
✅پاسخ: اگر نقل طبری درست باشد او خودش را مصداق اوتوا العلم در سوره محمد (ص) آیه ۱۶ معرفی کرده بوده !(( قال : انا منهم))
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
♦️سید مصطفی محقق داماد:
🔹هر روز عدهای در کشور پیدا میشوند که پزشکی، فیزیک و... را به مبانی دینی منتسب میکنند. این انتساب تحقیر دین و دین داران است.
نتیجهی طرح مباحث طب اسلامی، فیزیک اسلامی، منجر به وهن دین و دینداران میشود
🔹ما در همه عمر درس فقه و اصول و اخلاق و نفسیر خواندهایم و تنها قدرتی که داریم این است که برای سیاست مداران موعظه اخلاقی کنیم.
ارشاد و مشاوره فنی و حرفهای در توان ما نیست.
آنچه من با عقل خود به آن رسیدهام این است که در کاری که متخصص آن نیستم ، ورود پیدا نکنم.
🔹چندی پیش یکی از مسئولان با حضور در صدا و سیما ادعایی در ارتباط با فیزیک کوآنتوم و ابن عربی مطرح کرده.
متاسفانه این خیلی بدعت بدی است که در کشور ما هر روز عدهای پیدا میشوند که پزشکی و فیزیک و... را به مبانی دینی منتسب میکنند. این انتساب به نوعی تحقیر دین و دینداران است.
🔹دامن زدن به مباحث مثل طب اسلامی، فیزیک اسلامی و شیمی اسلامی اگر بیوجه نباشد، ضرورتی ندارد و باعث اتلاف استعداد و اوقات و سرمایه است.
غالبا هم نتیجهاش باعث وهن دین و دینداران میشود./سازندگی
🌐 @akhbr_mvsgh
سلام نظر استاد 👆چیست؟
✅پاسخ :سلام علیکم
صاحب سخن فوق یکی از مثبت اندیشان معاصر هستند که تمام کوشش خود را صرف می کند تا چهره دین زلال دیده شود.
از عوامگرائی متنفر است .
دغدغه نسل جدید را دارد.
روحانی مورد احترام هستند.
اما در فرمایش فوق مختصر تفاوت در دیدگاه داریم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :سلام .
حاج آقا سوالی داشتم ما صلوات یا سوره توحید میخوانیم و هدیه میکنیم به ۱۴ معصوم و نیت میکنیم و به زبان می آوریم مثلا صلوات میفرستم به تعداد ستارگان آسمانها و تعداد برگهای درختان دنیا و ۱۰ بار صلوات میفرستیم آیا هر کدام از این صلواتها ر ا خداوند به همان تعدادی که گفتیم محاسبه می کنه یا خیر
✅پاسخ :سلام علیکم
ان شاالله که ملحوظ درگاه الهی خواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
با سلام میخواستم نظر استاد رو درباره متن زیر بدونم
با ظهور صفویه، اقلیت شیعه در دنیای اسلام منقرض شد و یک اقلیت دیگر جایش را گرفت به نام «شیعهی غالی» با ادعاهای گزاف در مورد جایگاه ائمه که حتی روح خود آن بزرگواران هم از آنها خبر نداشت. پس از صفویه جایگاهی برای ائمه و خاصه امام اول با اهداف سیاسی و اجتماعی ساخته و پرداخته شد که حتی از جایگاه خود پیامبر هم بالاتر بود، تا آنجا که احادیثی به کتب شیعی وارد شد با این مضمون که جبرئیل میخواست به علی نازل شود، اشتباهی بر پیامبر نازل شد! کار تا جایی پیش رفت که برای توجیه عدم ذکر نام ائمهی دوازدهگانه در قرآن، عدهای از شیعیان به تحریف قرآن باورمند شدند و مجلسی حدیث تحریف را در بحارش گردآورد. علم غیب و عصمت ائمه در تمام شئون زندگی که حتی برای پیامبر هم اثبات نشده و محل بحث است، در این دوره به تراث شیعی اضافه شد و فضایل شاخداری از جمله قسیم نار و جنت بودن حضرت علی و کفر و حرامزادگی هرکس که به خلافت علی باور ندارد و هزاران مورد از این دست، صرفا با مقاصد سیاسی برای توجیه سرکوب گستردهی اهل سنت از جمله کشتار بیست هزار سنی در تبریز و طویله کردن مساجدشان و تجاوز به زنان و دخترانشان. به علاوه حجم قابل توجهی از ادعیهی بیسند و مدرک به نقل از ائمه که همین الان هم خوانده میشوند. آنچه که امروز در ایران و عراق مانده میراث همان تشیع غالی ساخته و پرداختهی صفوی است که توسط مراجع تقلید ناآگاه به تاریخ تشیع و اسلام باز تولید میشود و چنان در بافت ذهنی مردم ماندگار شده که از مسلمات شمرده میشود و کسی را یارای مقابله با آن نیست. البته نه اینکه همهی آنچه موجود است صرفا دستپخت صفویان باشد، بلکه یک بستری از حکومتهای شیعی پیشین ساخته شده بود که صفویان بر آن سوار شدند و آن را به طور سیستماتیک برای اهداف سیاسیشان تئوریزه کردند. به عنوان مثال جماعت اندکی به نام غلاة مفوضه که دقیقا همین عقاید امروز شیعیان ایران و عراق را داشتند. مفوضه به آن معنا که باور داشتند خدا چهارده معصوم را ساخته و خودش یک گوشه نشسته و گرداندن جهان را به اینها «تفویض» کرده. چیزی که امروز مداحان و آخوندها دقیقا به آن باور دارند و آن را تکرار میکنند. بدعت شهادت به ولایت علی در اذان هم از کارهای همین غالیان مفوضه است. جالب است که بدانید شیخ صدوق در «من لا یحضره الفقیه» که جزو کتب اربعهی شیعی است و یکی از معتبرترین کتب شیعه حساب میشود آنها را لعن کرده، ولی امروز جماعت کاتولیکتر از پاپ دقیقا پیرو عقاید همان مفوضه هستند و همان اذانی را میگویند که آنها میگفتند و همان باوری را دارند که آنها داشتند.
✅پاسخ :سلام علیکم
بخش عمده متن فوق در تاریخ ابن عساکر و کنزالعمال و مسند احمد اهل سنت آمده است نمی شود تنها به مجلسی نسبت داد.
تمام واژه شهدا در قرآن به معنای امام است که روز قیامت گواه ابلاغ احکام به ملتها است. که بدون علم غیب معنا ندارد.
بلی بنده قبول دارم کتبی که با عنوان نوادر فلان و فلان در اصفهان به دست مرحوم مجلسی رسانده اند و ایشان در بحار آورده محل تزریق مجعولات و اسرائیلیات بوده .
عکس قضیه هم هست تنها در بحارالانوار بیش از ۱۷۰۰ روایت از اهل سنت آورده که فقط ۹۳ روایت آن از ابوهریره است. که توسط داماد اباضیش سعید ابن مسیب منتشر شده و اخیرا در کتاب سیره پیشوایان تبدیل شده به حواری هفتم امام سجاد(ع) و حامل لوای فقه آل محمد!!
همچنین حدود ۳۰ کتاب مرجع روایات بحار است که اصلا نه خود کتاب اسم دارد و نه مولفش.!!
کما این که دین فروش معروف در تاریخ اسلام بنام ابن شهاب زهری حامل ۴۶ درصد روایات صحیحین اهل سنت اخیرا شده جلیس و همنشین و هم درد امام سجاد!!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم وقت بخیر
آیا نبش قبر ابوبکر و عمر توسط امام زمان علیه السلام بعد از ظهور ایشان ،اتفاق می افتد؟
اگر صحیح است میشود مقداری توضیح دهید.
✅پاسخ :سلام علیکم
نبش قبر شیخین در منابع دست اول ((حدیثی)) نیست لکن در منابعی که صبغه (( تاریخی-- حدیثی)) دارد آمده مانند بحار ، احتجاج ،و عیون وووو
حدود ۱۰ منبع شیعی نقل کرده اند
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت(ع):
مصاحبه خبرگزاری بین المللی شفقنا با آیت الله موسوی زنجانی
برای اطلاع از متن مصاحبه ایشان به آدرس زیر مراجعه نمایید.
http://fa.shafaqna.com/news/492165/
@shafaqna_farsi
🔻🔻🔻🔻 آیت الله موسوی زنجانی درگفت وگو با شفقنا: برنامه اجتهادی برای استنباط فقه اجتماعی نداریم/ مشکل اصلی ما در فقه در مواردی این است که ملاک را رها کرده ایم و ظاهر را چسبیده ایم /عضویت سپنتا نیکنام درشورای شهر مصداق خدمت برای مسلمین زیر نظر حاکمیت مسلمین است
✅✅ درجامعه ای که هر روز دست یک رانت خوار رو می شود، حالا ما می خواهیم اسلام را فقط در همان شورای یزد اجرا کنیم؟!
✅✅ ما در حوزه علمیه بیشتر حکم می خوانیم و دائم لباس می دوزیم آن هم برای بدنی که اندازه اش را نداریم
✅✅ به نظرم راه طی شده در حوزه راهنمای خوبی برای آینده نیست
✅✅ باید با توجه به عقل، قرآن و احادیث صحیح، مبنا، معیار و ملاک به مردم بدهیم
✅✅ مشکل اصلی ما در فقه در مواردی این است که ملاک را رها کرده ایم و ظاهر را چسبیده ایم
✅✅ چرا علما وقتی خطبه نماز جمعه می¬خوانند، شمشیر یک متری¬شان تبدیل شده به ژ-3 ولی ملاک های صدور حکم شان، همان ملاک های گذشته است؟!
✅✅در زندان اوین چهار سال با آقایان کیانوری، جوانشیر و حدود هفده نفر از سران حزب توده بحث و گفتگو داشتم
متن کامل این گفت وگو را درلینک زیر بخوانید:👇👇👇👇
http://fa.shafaqna.com/news/492165/
سوال خبرگزاری بین المللی شفقنا در خصوص سپنتا نیکنام منتخب شورای_شهر یزد از ایت الله موسوی زنجانی
❌ سوال : همانطور که حتما در اخبار شنیده اید، اخیرا یکی از منتخبین شورای شهر یزد را شورای نگهبان از حضور در جلسات شورا منع کرده است. موضع شما، در قبال این مسئله چیست؟
⭕️ پاسخ : اگر جامعه ی ما در عمل کاملا اسلامی باشد، حق با #شورای_نگهبان است اما چون در این مقطع زمانی ، حقیقتا و واقعا اسلام را نتوانسته ایم به طور کامل پیاده کنیم، چه اشکالی دارد یک هموطن غیر_مسلمان هم در شورای شهر باشد. ما مشکلات زیادی داریم. این تصمیم شورای نگهبان، برای جامعه ای است که اسلام را کامل پیاده کرده و زیباییهای عدالت و دین را به مردم نشان داده است. درجامعه ای که هر روز دست یک رانتخوار رو میشود، حالا ما میخواهیم اسلام را فقط در همان شورای شهر یزد اجرا کنیم؟! بنده اگر به جای بزرگان باشم به مردم چنین می گویم: ای مردم محترم یزد که به آقای سپنتا نیکنام که هموطن عزیز ماست و #شهروند محترم این کشور محسوب می شود، اگر ما جامعه را رسانده باشیم به فضای اسلام واقعی یا حداقل نزدیک کرده باشیم، با اینکه آقای نیکنام فرد محترمی است، ولی قطعا اسلام به ما اجازه نمی دهد که ایشان در شورای شهر عضو باشند؛ اما چون ما اسلام را دربخشهای مختلف نتوانسته ایم پیاده کنیم و مردم گرفتاریهای زیادی دارند، هیچ منعی ندارد که ایشان در شورا بماند و هیچ آبی هم از آب تکان نخواهد خورد. لذا در شرایط فعلی، بنده طرفدار این هستم که ایشان در شورا بمانند. این اصل که #قرآن می فرماید غیر مسلمان نباید بر مسلمان مسلط شود، در قضیه فوق تطبیق ندارد چون ایشان برای خدمت به مردم، آن هم در انجام کار تعریف شده از سوی خود مسلمین و با اشراف #حاکم_مسلمین به عنوان مامور برای #خدمت به مردم به کار گماشته شده و این یکی از مصادیق #ولایت بر مسلمین نیست که نیاز به اجرای قاعده #نفی_سبیل داشته باشیم بلکه مصداق خدمت برای مسلمین زیر نظر حاکمیت مسلمین است .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : 👆
کتاب الامام الزنجانی و کتاب خاطرات و زندگینامه علامه عبدالکریم زنجانی نوشته آقای خانمحمدی
ایشان وقتی از نجف وارد قم شدند جز امام خمینی و آیت الله سید احمد زنجانی کسی به استقبالش نرفت.
ایشان بنا بر نقل آقای اسماعیلیان کتاب فروش معروف در قم: در نجف مشهور بوده به بوعلی سینای ثانی.
و در کشورهای اسلامی مانند سوریه و مصر اردن و لبنان عراق بعنوان الامام الزنجانی مصلح کل جهان اسلام معروف بوده است.
اسم مولف یاخان محمدی بوده و یا مرادخانی.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :👆👆
✅پاسخ :
مطلب جناب عالی غیر عرض بنده است، دلیل قوی بر قتل در فراش نیست بلکه ادله قوی بر عدم جواز است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال:
نظرتان درباره شیوه اجتهاد مرحوم صاحب جواهر بلکه شیوه مشهور فقها درباره سحر و برخورد با سحر و ساحر و قتل با سحر در کتاب قصاص چیست؟
✅پاسخ: نظر بنده این است که در کتب فقه موجود و سنتی مانند مبسوط ، قواعد ، شرایع ، جواهر و سایر کتب فقهی رایج حدود ۵ الی ۱۰ درصد روایات وارده وارد میدان اجتهاد شده بیش از ۹۰ درصد اخبار در کنار مانده و سحر هم به درستی تعریف نشده ، اگر
🔹۱--آیات ۱۰۲ بقره و ۱۱۶ اعراف ،و ۷ یونس، و ۶۷ و ۶۸ یوسف ، و۶۶ و ۶۹ طه ، و ۵۱ و ۵۲ قلم ، و۳ و ۴ فلق به درستی حلاجی شود.
🔹۲-- و در بحار جلد ۷۹ ص ۲۱۰ و۲۱۴ و ج ۶۳ ص۲۱ و۲۲ و ج ۹ ص۳۳۰ به بعد و ج ۱۱ ص۷۰ و ج۱۳ص۱۲۱ و ج ۱۴ ص ۱۳۸ و ج ۲۵ ص ۲۸۹ و ج۹۲ ص۳۶۳ و۳۶۴ و۳۶۵و
🔹۳--نهج البلاغه خطبه ۷۹ و
🔹۴--وسائل الشیعه ج ۱۲ ص۱۰۶ خبر۲ و ج ۱۸ ص۵۷۶ و ۵۷۸ و
🔹۵-- مستدرک ج ۳ ص۲۴۷ باب ۱ و باب۳ و
🔹۶-- تفسیر طبری ذیل آیات فوق الذکر ، و
🔹۷--تفسیر البرهان ذیل آیات فوق الذکر و
۸-- درالمنثور ذیل آیات فوق بررسی شود، معلوم میشود ، سحر هست. و اقسامی دارد. و موثر است.
مجازاتش در صورت قتل با سحر قتل است. و در نتیجه بنده حقیر اصلا موافق آن اجتهاد یک الی دو صفحه ای نیستم. بحث سحر یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای می خواهد. و نه دو سطری .
مانند متن شرایع .
امروز بیش از ۵ نوع ارسال امواج وجود دارد که اگر درست کنترل و هدایت شود حاکم کاخ سفید را گیج میکند . علوم غریبه نداریم بلکه علوم مجهوله داریم. باید بیاموزیم .
آصف . بلعم باعورا . و عفریت من الجن وووو وجود داشته اند .و سحر۵ نوع است.
و باید برای مقابله با آن امواج مسلح شویم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
آیا مغیره ابن سعید جاعل روایات عامل دیگران هم بوده؟
✅پاسخ:
عامل یهود بوده بحار ج ۲۵ ص۲۸۹
➖➖➖➖➖➖
💠سوال :
آیا امام صادق(ع) نسخه ابن مسعود در باب معوذتین را تکذیب فرموده؟
✅پاسخ: اگر در بحار ج ۹۲ صفحات ۳۶۳ تا ۳۶۵ را ببینید امام فرمود :برداشت ابن مسعود این بوده معوذتین مقدمه مانندی است.
در روایت دیگر این راوی است که برخورد امام را تکذیب تعبیر کرده .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany