سلام و عرض ادب .
چرا بعضی از بزرگان ما از روایات ساختگی در کتابهایشان استفاده کرده اند؟ یعنی منظورم اینه که این بزرگان متوجه نبودند که این روایت جعلی است یا نه ؟
یا اینکه آیا کتابی هست که تمام روایات جعلی رو گردآوری کرده باشه تا با مراجعه به اون کتاب بفهمیم که این روایات جعلی هستند و مابقی صحیح و مستند
روش استاد موسوی در تشخیص روایات جعلی و غیر جعلی چیه؟؟
بسیار ممنون و متشکر
پاسخ:
20 سالی که بزرگان صرف می کنند به اجتهاد در معانی روایات , اینجانب ابتدا آن 20 سال را صرف کردم برای شناخت خود روایات که آیا اصلا چنین روایتی وجود دارد یا ندارد؟!
پس از احراز وجود روایت بنده به معنایی روایت می پردازم . مادامیکه حوزه ها آن بیست سال خلاء را پر نکرده اند چکمه فرهنگی اسرائیل روی سینه حوزه ها خواهد بود چه بخواهیم و چه نخواهیم . هنوز حوزه راضی نشده است بنده , انگشتان فرهنگی اسرائیل را در کتب تفاسیر مسلمین به طلاب نشان دهم تا چه رسد به اینکه خود از چنگ اسراییلیات فرار کند. با وجود اینکه غنی ترین تفسیر عالم اسلام در عرض المیزان و شاید مقدم بر آن تفسیر بزرگ تسنیم نوشته آیت الله جوادی آملی است لکن به تعداد واژه وهب ابن منبه، ابوهریره ، محمد ابن کعب قرظی ، کعب الاحبار، تمیم داری، عکرمه ، ضحاک ابن مزاحم، مقاتل ابن سلیمان .، مجاهد، سُّدی، کلبی، ووو تفسیر اسرائیلی بر این تفسیر نفوذ کرده است. حاصل اینکه تخریب کنندگان و دشمنان اسلام از اول با برنامه تخریب کرده اند ولی مدافعین اسلام پس از غیبت کبرای بی برنامه دفاع کرده اند. آری متصدی اصلاح کتب خطی کتابخانه بغداد یک یهودی بوده است.
اگر روایات اسرائیلی را فقط 100 روایت حساب کنیم مانند《 جزنا وهی خامده》 و یا《 لو دنوت انمله لاحترقت》 (که مال ابن عباس است و در کنزالعمال در وسط یک روایت به رسول خدا (ص) نسبت داده شده است. و در مناقب ابن شهراشوب از خود ابن عباس نقل کرده) و یا کنت کنزا مخفیا و یا الصلاه معراج المومن . ووو و
هر 30 سال را یک نسل علمی حساب کنیم و در هر 30 سال 3000 عالم در نظر بگیریم و برای هر روایت اسرائیلی که اصلا وجود خارجی ندارد فرض کنیم یک ساعت عمر صرف کرده باشند نتیجه روشن خواهد شد . یعنی پس از غیبت کبرای حدود یک صد و پنجاه هزار ساعت از عمر مفید فضلا صرف فهم روایتی میشود که اصلا وجود خارجی ندارد. حال عمری که صرف تدریس آن روایت دروغ می شود باید ضرب در 10 بشود و عمری که صرف تبلیغ آن می شود باز باید ضرب در 10 بشود. !!
پس میلیونها ساعت صرف فهم روایتی میشود که اصلا وجود ندارد!
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم..
آقا این جواب لازم هست ، لکن کافی نیست!!
سوال شده #روش در تشخیص چیه؟؟
شما در متن پاسخ ، سر سوزنی #روش_شناسی دیدید التماس دعا!!
باید دقیقا بیان بشه که فرق منش حدیثی آقای زنجانی با بقیه چیه که ایشان فورا مثل عقاب میره در دل متن، حدیث جعلی را پیدا میکنه ولی بقیه حدیث جعلی را ترویج میکنند!!
از کجا باید شروع کرد؟؟؟
طلبه بدبخت از جواب شما چطور بفهمه که در ۲۰ سال حدیث پژوهی چه کارها کردید؟؟؟
فقط بگیم آقا ۲۰ سال دویده؟؟؟
این کفایت میکند؟؟؟
مثل اینکه از نانوا بپرسی چطور نون بقیه فورا بیات میشه ولی نون شما نه؟
بعد نونوا در جواب بگوید من از ۲۰ سال پیش شاگردی کردم!!
اینکه نشد جواب!!!!
پاسخ :
سلام علیکم
چاره ای ندارم جز این که قبول کنم حق با شما است، که پاسخ فاقد بیان شیوه وروش است.
بلی حدود 1/700/000 صفحه متن اولیه منابع شیعه و سنی است و بنده حقیر با سلیقه خودم #موضوع_بندی کرده ام آن هم با رمزگذاریی که در اختیار دارم و حاضرم در ضمن 1000جلسه در اختیار طلاب هم قرار دهم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام آقا جان
بین گروههای شیعی مجازی مثل جنگ خروسی طرفین مناظره یکدیگر را تا مرز تکفیر جلو بردند که آیا ائمه اثنی عشری افضل اند یا انبیاء ؟
عده ای که کاسه داغ تراز آش هستند و کمتر از غلات نیستند می گویند اگر کسی بگوید انبیا افضل از ائمه اثنی عشری هستند منحرف اند و حتی وهابی هستند , جواب چیست؟
پاسخ :
سلام قوی ترین آخوند شیعه در مناظره با اهل سنت در قرن ششم مرحوم عبدالجلیل رازی قزوینی صاحب کتاب معروف النقض است . عکسی از متن آن را که مدافع اول شیعه در آن قرن بوده بعنوان پاسخ می فرستم تا معلوم شود چه کسی دچار افراط و چه کسی دچار تفریط شده است .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
نظر یکی از عزیزان اعضای کانال
خب الحمدلله...
آقا شما باید ولو بصورت مجازی، از طریق لایو اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی دیگه ، یک دوره حدیث پژوهی برگزار کنید ، تا هزار تا موسوی زنجانی در سراسر عالم تولید بشوند که این روال غلط از بین برود.
به نظرم اولین و مهمترین خدمت شما و اطرافیان ، #تالیف مجموعه کتب #شناخت_احادیث_جعلی است!!
ما یکبار تیتروار و خلاصه ، به ترتیب الفبا بگیم این مثلا هزار حدیث جعلی اند ، حالا ادله هم به شکل مقتضی بیان بشن.
با این پراکندگی ، کار شدنی نیست!
محصول ۲۰ سال حدیث پژوهی آقای زنجانی در تمییز جعلی از صحیح، نه برای خودشان ، که برای #مسلمین و #حوزه_ها و مخاطبان چیست؟؟
کدام کتابها
اولا : #روش_شناسی
ثانیا : #نتایج_پژوهشهای شما را مشخص میکند؟؟
تلک آثارنا تدل الینا
فانظروا بعدنا نه !! همین حالا فانظروا الی الآثار !!
به ملت نمیشه گفت برو ۱۰۰ ساعت بیانات از نت دانلود و دنبال کن تا بفهمی جعلیات ابن عربی چیست!!!
یکبار برای همیشه، کتاب باید تالیف بشه!!
پاسخ:
کاملا منطقی است . ببینیم آیا حوزه تحرکی دارد تا مقدمات کار را فراهم سازد.؟
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات استاد الهی قمشهای درباره چهارشنبه سوری و آتش پرستی ایرانیان باستان... حتما ببینید.
مشکات اهل بیت (ع)
توضیحات استاد الهی قمشهای درباره چهارشنبه سوری و آتش پرستی ایرانیان باستان... حتما ببینید.
سوال :
نظرتان درباره این کلیپ چیست؟
پاسخ : به گوینده احترام قائلم اما جهنم و شیطان و آتش و اسفل السافلین و درک اسفل من النار و نارالله الموقده و جنّ و کفر وغضب از یک جنس اند. در مقابل : نور ، هدایت، و رحمت قرار دارد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
یک مسئله فقهی {یا یک استراتژی فراموش شده}
پرسش : در منابع حدیثی شیعه بسیار به چشم می خورد که امام زمان (عج) وقتی ظهور بکنند بخشی از بناها و مناره های اطراف کعبه معظمه را خراب خواهند کرد ، مگر چه چیزی بر خلاف فقه اهل بیت بنا شده است که حضرت امام آنها را خراب می فرمایند ؟!
پاسخ : این مسئله یکی از مسائل بسیار کلیدی فقه حج است که متاسفانه به صورت بکر و دست نخورده و تحلیل نشده باقی مانده است حتی در کتب فقهی شیعه هم به خاطر رعایت فضای تقیه در حد کافی به آن نپرداخته اند خلاصه قضیه این است : به دستور خداوند متعال در قرآن کریم ، حجاج مکه مکرمه باید در شهر مکه ساکن شوند به عنوان شخصی که دارای حق سکونت در طول اعمال حج و عمره را دارد و نه به عنوان مسافری که باید در قبال سکونت در مکه در ایام حج و عمره کرایه و اجاره منزل بدهد! در سوره حج آیه 25 می فرماید : والمسجدالحرام الذی جعلناه للناس سواءً العاکف فیه والباد ، یعنی مسجد الحرام دارای صفتی است و آن اینکه آن را برای مردم مساوی قرار دادیم اعم از کسانی که در آنجا زندگی میکنند و یا از نقاط دور وارد می شوند . وقتی علی ابن ابی طالب (ع) به قدرت و خلافت ظاهری رسیدند در نامه شماره 67 خطاب به استاندار خود قشم ابن عباس دستور داد : و امر اهل مکه ان لا یاخذوا من ساکن اجرا فان الله صبحانه یقول سواء العاکف فیه والباد)) این دستور نشان می دهد در عصر خلفای ثلاثه اگر چه کرایه نمی گرفتند اما بخشنامه ای نشده بوده است .
و امام صادق (ع) در روایت حسین ابن علا و یحی ابن ابی العلا و خبر صحیح و صحیح حلبی و امام باقر در خبر حسین ابن علوان و امام موسی ابن جعفر در خبر علی ابن جعفر در وسائل در ابواب مقدمات الطواف باب 32 خبر 1 2 3 4 5 6 و 8 فرموده اند اهل مکه حق ندارند خانه خود را به حجاج اجاره دهند چون طبق آیه در آن چند روز ایام حج باید درب خانه های اهل مکه به روی حجاج باز باشد البته حجاج از نظر آذوقه خرج خود را خود تامین کنند.
امام سجاد (ع) طبق نقل امام باقر (ع) می فرمود : ابوبکر و عمر و عثمان و امیرالمومنین هر چهار نفر مطابق قرآن عمل کرده اند و از گرفتن کرایه ی منزل از حجاج توسط اهل مکه ممانعت کرده اند ولی وقتی معاویه به قدرت رسید دستور داد همه ی اهل مکه برای حیاط منزل خود دروازه درست کنند و از ورود حجاج جلوگیری کنند و اگر آنان وارد شدند کرایه بگیرند.
قرائن و شواهد نشان می دهد این خط را یهود به معاویه داده است . پس از آن تمام حکام مکه تا به امروز سکونت چند روزه ی حجاج در مکه را تبدیل کرده اند به یکی از تجارت های پر سود در سطح جهان
پس از نقض قانون صریح قرآن در این خصوص که حرام بودن اخذ کرایه از منازل مکه بود رفتند برای نابود کردن دومین اصل اسلام درباره ی مکه و آن حرام بودن بنای ساختمان های بلندتر از کعبه و امروز آل سعود ابر آسمان خراشی را در کنار کعبه ساخته است.
امام باقر (ع) در خبر صحیح فرمود لاینبقی لاحدانی یرفع بناء فوق الکعبه (باب 7 خبر1) متاسفانه در فقه شیعه هم غالبا این دو حکم در حد کراهت جا افتاده یعنی اخذ کرایه منزل از حجاج وبنای ساختمانی بلندتر از کعبه فقط مکروه است. مایه تاسف اینکه حتی در کتب فقهی شیعه هم اصلا به بخشنامه نهج البلاغه در منع اخذ کرایه اشاره هم نشده است . بنابراین امام زمان (ع) به محض ظهور یک بخشنامه دو ماده ای خواهند داشت :
1- تمام هتل های مکه برای حجاج در ایام حج مجانی خواهد بود .
2- تمام بناهای بلند تر از کعبه تخریب خواهند شد .
پس قضیه ی تخریب اطراف کعبه این بوده که به آن شکل وانمود شده است . لذا ساختن هتل و اخذ اجرت و کرایه از حجاج در مکه معظمه طرح معاویه با سیاست یهود است و امام زمان (عج) با آن مقابله خواهند کرد .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد هنوز درباره مسائل زیر روی نظر سابق خودتان هستید که مثلا قرآن در غار حرا نازل نشده.
یا جابرابن حیانی وجود خارجی ندارد.
و یا در اسلام سنگسار نیست .
در اسلام قسامه نیست.
در اسلام در ماههای حرام دیه اضافه نمی شود.
قرآن نزول دفعی ندارد , همه تدریجی است .
کتاب اختصاص مال مفید نیست .
رسول خدا (ص) , ابوبکر و علی(ع) توسط یهود با همدستی دومی و بنی امیه خاصه معاویه ترور شدند تا قدرت از خلافت به پادشاهی انحصاری منتقل شود تا یهود بصورت غیر مستقیم امور جهان اسلام را کنترل کند .
باستناد تواریخ ایام اول باب 22 آیه 6 تا 10 مذکور در جلد 12 صفحه 81 شرح ابن ابی الحدید .
روایات تلقین و تعلیم میت در شب فوت قابل اعتنا نیست . تمام روایات وارد شده مبنی بر قتل عام یهودیان بنی قریظه ذیل آیه 26 سوره احزاب توسط رسول خدا جعلی است.
مباح بودن و یا شفا داشتن ادرار شتر ساخته عمال حجاج بوده و اینکه کلا عرفان و تصوف کودتای یهود از طریق فاز فرهنگی بر ضد قرآن بوده .
نماز و روزه در عصر ما در 500 کیلومتر شکسته میشود.
یا اگر تاکسی های هوایی عمود پرواز وارد ناوگان حمل و نقل بین شهری شود در 1000کیلومتر شکسته میشود.
و یا اساسا بلاد کبیر و غیر کبیر نداریم و اینکه در تمام اموال طبیعی اصلی زکات واجب است.
و یا در کشورهای دارای 8 فصل در طرفین خط استوای در طول سال دو بار زکات از مواهب طبیعی دارند.
ووو که بیش از هزار مسئله است.؟!
و یا نه در بعضیها تجدید نظر داشته آید. ؟!
پاسخ :
هیچ تجدید نظری صورت نگرفته است و بیش از 2000 مسئله است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم.
آیا دعای تحویل سال و اعمال که بعضا ذکر شده برای آن زمان معتبر است؟
پاسخ:
سلام علیکم اعمال خاصی ندارد اگر چه دعای فوق منصوص و ماثور نیست لکن مقلب القلوب و مدبر اللیل و النهار در دعاهای اهلبیت(ع) آمده است.
لذا قطعا بخش عمده محتوایی دعا معتبرِ محتوایی است و همین در اعتبارش کافیست و هیچ نیازی به اعتبار سندی ندارد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام
براستادبزرگوار.
در کانال مشکات دیدم که در پاسخ به سوالی راجع به طب روایی فرمودید از اونجا که کتب روایی ما بیشتر تمرکز بر احکام داشتند احادیث طبی کمتر مورد توجه قرار گرفتند و.. (نقل به مضمون).
سوال حقیر این هست که با این وجود مطالعه و تحقیق راجع به این احادیث چه جایگاهی داره؟
آنچه که آقای تبریزیان و هم فکرانشون جمع آوری کردند از نظر شما چگونه هست.
(با توجه به اینکه ایشون رویکردی اخباری دارند)
پاسخ:
سلام علیکم
همانطوری اخبار فقهی باید و باید اجتهاد فنی شود اخبار طبی هم باید از وضع فعلی خارج شده بصورت صددرصد فنی اجتهاد شود.
امروز اخبار طبی به شکل منبر روضه خوانی تبلیغ می شود. هر چه پیدا می کنند نقل می کنند .!
چه مجعول باشد چه صحیح باشد. !
پس شکل عرضه آن کاملا قابل قبول نیست.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit