eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
861 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : چقدر از طریق یک جوان اردبیلی در ارتباط با جفر مطلب استفاده کرده اید.؟ ✅پاسخ: ایشان آدرسی را داد که کاملا مطابق با روایات بوده ،و کل مطالب ایشان کمتر از یک صفحه است . و موجود است می توانم تصویری از آن در اختیار شما قرار دهم و محرمانه نیست. و نامه ایشان مطابق با بعضی از زیارتنامه های مذکور در جلد مزار علامه مجلسی است. بله نامه ایشان می رساند جفر احمر مهمتر از آن چیزی است که از روایات به دست می آید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۱ اسفند ۱۴۰۱
سوال : سلام علیکم این👇👇 معتبر هست؟ از کانال آیت الله شبیری هستش مطلب 🔸دعایی برای هنگام گرفتاری و سختی ابوبصیر گوید: به حضرت امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: «دعای حضرت یوسف (علیه السلام) در چاه چه بوده است؟ زیرا ما در آن اختلاف نظر داریم». فرمودند: «همین که یوسف (ع) در چاه افکنده و از زندگی خویش ناامید شد، گفت: «خدایا! اگر گناهان، چهره‌ی مرا در پیشگاه تو تباه کرده و ندای دعای من به‌سوی تو نمی‌رسد و برآورده نمی‌شود، من از تو به حقّ آن پیر مرد (یعنی حضرت یعقوب علیه‌السلام) درخواست می‌کنم که بر ناتوانی او رحم‌آوری و من و او را به یکدیگر برسانی که تو بی‌تابی او را نسبت به من و شوق من به او را می‌دانی» سپس حضرت صادق (ع) گریه کردند و فرمودند: من [هنگام گرفتاری] می‌گویم : «اللَّهُمَّ إِنْ كَانَتِ الْخَطَايَا وَ الذُّنُوبُ قَدْ أَخْلَقَتْ وَجْهِي عِنْدَكَ فَلَنْ تَرْفَعَ لِي إِلَيْكَ صَوْتاً فَإِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَ فَلَيْسَ كَمِثْلِكَ شَيْ‏ءٌ وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ» سپس فرمودند: این دعا را زیاد بخوانید که من در دشواریها و اندوه‌های بزرگ، زیاد این دعا را می‌خوانم. 📚 الأمالي( للصدوق) ؛ ص403 @ShobeiryZanjani ✅پاسخ : وعلیک السلام این دعا حدود ۹ جور و ۹ شکل نقل شده ، احتمال اصل صدور قوی است ، اما پسر ابن ابی حمزه با خود ابی حمزه جای هم یک اختلاف ،احمدابن محمدابن عیسی بااحمدابن محمدابن یحیی جای هم اختلاف دیگر، بدون ابن ابی عمیر با وجود او جای هم اختلاف سوم ، وجود اسم ابراهیم و اسحاق و عدم آنها اختلاف دیگر. سوال عقر قوفی از امام و عدم سوال او اختلاف دیگر وجود ۴ معصوم و یک معصوم که رسول خدا است یک اختلاف دیگر. ووو پس نمی شود شکل خاصی را انتخاب کرد لکن احتمال صدور اصل دعا قوی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۱ اسفند ۱۴۰۱
۱ اسفند ۱۴۰۱
💠سوال : ولادت امام علی علیه السلام در ماه رجب هست یا ماه شعبان ؟ ✅پاسخ : سلام علیکم شعبان است . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب می شود راجع به مطلب زیر👇 توضیح بیشتر بفرمائید 💠سوال : ولادت امام علی علیه السلام در ماه رجب هست یا ماه شعبان ؟ ✅پاسخ : سلام علیکم شعبان است . ➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : طبق فرموده شما اگر شعبان است قول مشهور که بخاطرش یک مملکت تعطیل میشود و حکومتش اسلامی شیعی است چرا تابع ۱۳ رجب است. شاید اینجوری آثار ملکوتی روز ولادت را برای پیروان کم اثرتر می کنند. پاسخی که قبلا به سوال مشابه داده شده 👇👇👇 💠سوال : چه کسی ۱۳ رجب را رسمی کرده ؟! ✅پاسخ: شاه سلطان حسین صفوی ..!! ➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : در خصوص روز میلاد با سعادت امیرمومنان علامه مجلسی رحمه الله در جلا العیون میفرماید قول اشهر نزد علما و .. ۱۳ رجب هست و خودشون میفرماید ۱۳ رجب اشهر هست بین علما و بزرگان گرچه خودشان میگن به سند صحیح نقل شده که میلاد حضرت ۷ شعبانه سوال من اینه که اگر میلاد حضرت ۷ شعبان هست پس چرا میلاد حضرت در ۱۳ رجب مشهور شده حتی قبل از شاه سلطان حسین صفوی این امر مشهور بوده . ✅پاسخ : در زیر سقف آسمان یک نفر از اهلبیت تایید نفرموده که امام(ع) در 13 رجب متولد شده باشد و این شهرت جعلی یک فرد متهم است . و در آن دعای معروف رجب هم مولودین دارد. بعلاوه اهلبیت فرموده اند در 7 شعبان است . توضیحش را در مشکات بخوانید و صفوی , آن شهرت بی هویت را سند قرار دادند. ➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : مدرک علمی برای ولادت امیر الموءمنین در سیزدهم رجب از عَتّاب ابن اُسید نبیره اُمّیه است. همان شخصی است که آن لحظه هایی که عمر با سی نفر مسلح ریخته بودند خانه امیر المومنین و داشتند همسرش زهرای اطهر را میزدند و محسنش را می کشتند این راوی تنها عنصر مورد قبول کودتاچیان از ابوبکر رهبر کودتاچیان حکم استانداری مکه را گرفت تا طرفداران اهلبیت (ع) اگر تکان خوردند قلع و قمع کند . برای تفصیل و وقوف بر منابع قضیه ، به مشکات مراجعه فرمائید . و واژه ((شعبان)) را جستجو کنید . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۲ اسفند ۱۴۰۱
💠سوال : در یک کلام جفر چیست؟ ✅پاسخ : اسلام خالص و بدون تحریف. با املای رسول خدا(ص) و خط علی مرتضی(ع). در انبانی جمع و در صندوقی مستتر در نجف . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۲ اسفند ۱۴۰۱
💠سوال : اما توضیحی را لازم می دانم نقلی است که ابن سینا و ابوسعید ابوالخبر همدیگر را ملاقات نموده و سه روز باهم بودند. پس از آن احوال هریک از دیگری سوال شد ابوسعید عارف فرمود هرجا که ما بودیم این کور عصا زنان آنجا بود. ابن سینای فیلسوف اما فرمودند هر چه را ما می دانستیم او می دید اتفاقا بنده به توصیه استاد شفیعی کدکنی کتاب زندگینامه ابوسعید را خواندم و به این ملاقات اشاره شده بود اتفاقا ابو سعید از ابن سینا تلمذ می کرد اتفاقا راجع به استجابت دعا سوال فرموده بودند که ابن سینا شناخت ایام و شناخت ملائکه و سایر ابزار ارسال دعا را به تفصیل خدمت ایشان شرح داده بود که بسیار مورد پسند ابوسعید واقع شد خوب اگر این ابزار را مخدوش کنند آثار دعا را مخدوش نموده اند ممنون از حوصله حضرت عالی ✅پاسخ : با تشکر بخاطر توجه ،از اساس ملاقات بوعلی با ابوالخیر ساختگی است ،در امثال اسرار التوحید ، مثنوی ،مصباح الشریعه و ۵۱ کتاب دیگر معروف عرفان بیش از یک هزار داستان دروغ تزریق شده است. مانند داستان فوق و داستان موسی و شبان ووو. داستان سازی اهل کتاب برای مسیحی سازی مسلمین خود دائره المعارفی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۳ اسفند ۱۴۰۱
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 📗درس اول از سلسله دروس شهادات . 🖊در ابتدا عرض کنم این کتاب نیز مانند سایر کتب قضائی و جزائی شیعه نیاز به تنقیح بیشتر دارد. چرا که در فضای شیعه به دلیل حاکمیت دیگران چندان مورد ابتلا نبوده است. بحث اول را از اینجا شروع می کنیم : اگر یکی از شرایط شاهد بلوغ سنی است آیا بلوغ شاهد بنفسه موضوعیت دارد؟ و یا نه ، بلکه چون بدون بلوغ ، کلام و خبر کودک علم آور نیست لذا بلوغ شرط شده است ، شهادت جنبه طریقی دارد. یعنی اگر از تواتر شهود کودک برای قاضی و هر انسان دیگر علم و یقین حاصل شود ،مطابق شهادت آنها باید حکم صادر کند بکند یا نه ؟! آیا معیار حصول علم است اگر چه از تواتر شهادت کودک بدست آمده باشد؟ مثال روشنش این است اتوبوسی ۳۰ نفر دانش آموز نا بالغی را به اردو و میبردند در جاده هر۳۰ نفرشان دیدند راننده ای شاگرد خودش را کشت. و در دادگاه هر۳۰ نفرشان طوری متواترا شهادت بدون تناقض دادند که قاضی و هر انسانی علم به قتل پیدا کردند حالا آیا بلوغ سنی شاهد آنقدر موضوعیت دارد که این علم قطعی ناشی از تواتر شهادت ۳۰ نابالغ کان لم یکن است؟! و یا نه معیار حصول علم است که قطعا حاصل شده و قاضی باید حکم صادر کند؟ بین فقهای اهل سنت حدود ۲۱ رای وجود دارد!! یک اسلام ۲۱ فتوا دارد!! ولی اقوال فقهای عظام شیعه دور ۳ الی ۴ قول است. و این اختلاف هم ناشی از اختلاف روایات است .ما برای ورود به این مسئله یک جولانی کردیم در بُعد تاریخی قضیه ،و مسَّلم شد که معیار حصول علم است ،و چون از شهادت دو سه و چهار بچه علم برای قاضی حاصل نمی شود لذا هم آیه شریفه از واژه رجال (مردان) استفاده فرموده و هم روایات صبی را مستثنا کرده و هم اجماع شده بر شرطیت بلوغ. اما اگر مثل آن مثالی که از۳۰ بچه مسافر زدیم مسلّماً روایات نافی اعتبار تواتر شهادت کودک از آن صورت اجتماعی کودکان منصرف است ،چون فقط ناظرند به شهادت دو ،سه تا چهار کودک در دادگاه. ما می خواهیم عرض کنیم : روایات باب ، مانع از مشروعیت شهادت کودکان، ناظربه آن صورت نیست که در اثر کثرت و تواتر شهادت کودکان برای همه علم آور است. چون آنچه موضوعیت در شهادت دارد عنصر علم آوری است ،و در فرض ما عنصر علم آوری هست‌، وکذا در شهادت زنان، یعنی اگر یک اتوبوس زن مسافر در جاده بببنند یک نفر کسی را کشت ،بنده نمی توانم روایات مانعه از شهادت زنان در دادگاه را شامل صورتهای غیر ملحوظ در حین صدور روایات بدانم. روایات مانعه فقط ناظر به شهادت متعارف است که ما هم قبول داریم فتوای مشهور معیار است. برگردیم به بحث کودکان اگر چه در جواهر صبیه را از صبیان جدا کرده ولی واژه (( صبیان)) مثل واژه یک کسَ و یک نفر است عنوان مشترک است .شامل هم پسر است و هم دختر. و اما روایتی که در وسائل الشیعه باب ۲۲ ابواب شهادات خبر۱و۲و۴ آمده مبنی براینکه شهادت کودکان در قتل نافذ است منتها حرف اولشان نافذ است و نه حرف تغییر یافته شان و همچنین در خبر۶ آمده شهادت کودکان نافذ است مادامیکه به خانه بر نگشته اند تا توسط دیگران مطلب ناصحیحی به آنها القاء بشود . محتوای این روایات در کتب اهل سنت فتوای ربیعه هم هست ، از معاویه هم هست. خبر۶ از زهری و سعیدابن مسیب و معاویه و امیرالمومنین (ع) نیز نقل شده است .منتها غالبا درباره جنایت بین خود کودکان شهادت کودکان را جایز می دانند. ابی زناد گفته سنت این بوده که : شهادت کودکان در ارتباط با جنایت بین خودشان با قسم مدعی نافذ است. عمر ابن عبدالعزیز گفته شهادت کودکان در فقط جرح نافذ است اما در قتل به شرط قسم مدعی نافذاست. و فتوای شریح ، ابن قسیط ،ابی بکرابن حزم ،عطاء ،حسن بصری، ابراهیم نخعی ،ابن ابی لیلا و مالک با مختصر تفاوت یکی است. که همه در جرح بین خود بچه ها نافذ می دانند. البته عده ای دیگر از فقهای اهل سنت هم هستند که مطلقا نافذ نمی دانند. در اینجا باید ابهام زدائی شود ، شهادت دادن ، از مقوله تکلیف و بار است و نه از مقوله حق و یا حقوق ،کودک نا بالغ مکلف به شهادت نیست .اما اگر حادثه ای رخ داد تعداد زیادی از کودکان داوطلبانه شهادت دادند و بخاطر تواتر شهود کودک برای عرف ،عقل و عقلا یقین آور بود، قاضی می تواند اعتمادا علی ما اعتمد علیه العرف والعقل والعقلاء وهوالعلم الحاصل من التواتر، مطابق علم خود که ماخوذ از شهادت شهود متعدد است حکم بدهد ،و این منافاتی با عدم مشروعیت شهادت دو تا چهار کودک نا بالغ ندارد که علم آور نیست‌، و فتوای اجماعی هم هست و درست هم هست .و عدم مشروعیت شهادت دو کودک تا چهار کودک امر تعبدی نیست بلکه عرفا و عقلا و عقلائیاً علم آور نیست. در اینجا جای یک اشکال اساسی باقی است، و آن اینکه مگر در مشروعیت شهادت دو شاهد بالغ و عادل و عاقل محور حصول علم است تا در مانحن فیه چنین باشد. نه خیر شرع فرموده اگر بالغ ، عادل و عاقل بود شهادتش حجت است؟! چه علم آور باشد چه نباشد. 👇👇👇
۳ اسفند ۱۴۰۱
👇👇👆👆 🖍پاسخ :در شهادت دو بالغ عادل و عاقل عرف و شرع با هم آنرا کف اعتبار می شناسند. چون غالبا توان حکایت از واقعش برای عموم محرز است . اما در شهادت کودک حکایت از واقع در آن از حیث شهادت کودک بودن در عرف مطلقا ضعیف است و محرز نیست مگر اینکه در اثر کثرت عدد شهود ، کانال اخذ اعتبارش عوض شود و عنوان دیگری بنام کانال علم و یقین حاصل از تواتر شهود بخود بگیرد یعنی حاکی از علم باشد و از ناحیه حصول علم مشکلش حل شود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۳ اسفند ۱۴۰۱
💠سوال : مرحوم آیت الله صانعی می فرمودند : برای جایزن بودن قضاوت زنان اجماع نداریم ، روایات کافی هم نداریم و طبری هم جایز می دانسته است . نظرتان در این خصوص چیست؟ ✅پاسخ: اولا در قوم بنی اسراییل سرکار خانم (( دِبورا)) در عصر پادشاهی (( یابین)) بر کنعان در کنار درختی کرسی قضاوت داشت .و قاضی قوم بنی اسرائیل بوده. پس ریشه در ادیان سابق دارد. اگر چه دلیل فقهی مشروعیت آن در اسلام نیست . ثانیا : ابن حزم صاحب کتاب المُحلّی در بین فقهای اهل سنت دقیقا مانند مرحوم دکتر علی شریعتی بود بین مذهبیون انقلابی ایران .او در حدی فقیه روشنفکری بوده زیربار هیچ یک از مذاهب اربعه اهل سنت نرفت و مذهب ظاهری را ترجیح داد . او در المحلی ج ۸ ص ۵۲۷ می نویسد: ((۱-- جائز است خانم قاضی شود . ۲-- فتوای ابوحنیفه هم جواز قضاوت بانوان بوده. ۳-- و روایت شده عمرابن الخطاب بانوئی بنام شفاء را قاضی ناظر بر تجارت و بازار تعیین کرد. ۴-- اگر از رسول خدا (ص) نقل شده که فرموده است :-- هر ملتی زن را والی قرار دهد رستگار نمی شود -- ناظر به ریاست بر کشور است و نه قاضی بودن. ۵-- نصی نداریم مانع تصدی زنان بر بعضی از این قبیل امور باشد. ۶-- مالک فتوای داده زن می تواند وصی بشود ،وکیل بشود، ( پس چرا قاضی نشود )-----)) بنده اضافه می کنم: اگر تعارض حق شوهر با حق دولت بر زن قاضی حل شود، موانع قضاوت زن در قبال ادله جواز قضاوت او توان مقاومت ندارد. بعلاوه اگر قضاوت زن در سنت رسول خدا (ص) ممنوع بود عمر جرئت مخالفت علنی نداشت ،و اگر او دارای این جرئت بود دیگران اعتراض می کردند که نکرده اند . بعلاوه اگر زن توان تشخیص حق و باطل بین دو نفر ندارد چگونه موضع سیاسی حضرت زهرای(ع) و حضرت زینب (ع) در قبال کودتای سقیفه و حادثه کربلا حجت شرعی تلقی می شود.؟! اضافه کنم : برای اثبات مالکیت فدک برای اهلبیت دو شاهد بود یکی علی (ع) دیگری ام ایمن ،وقتی شهادت ام ایمن سرنوشت اقتصادی خاندان وحی را به نفع اهلبیت تغییر می دهد آیا نمی تواند قاضی بین دو نفر انسان معمولی باشد.! ❓یعنی اینجا سوال تولید می شود: در قرآن کریم آیه ۲۸۲ سوره بقره فرمود : در امور مالی اگر دو مرد پیدا نشد یک مرد و دو زن شاهد شود، حالا چرا در قضیه فدک علی (ع) می خواهد امور مالی را با شهادت یک مرد و یک زن حل و فصل کند چرا !؟ بنظر می رسد پاسخ چند ماه پیش ما درست بوده است. اسلام معیار را علم آوری می داند، اگر زنی دارای آگاهيهای لازم باشد و شهادتش علم آور باشد مانند عصر ما گویا شهادتشان ولو من غیرضم رجل مسموع باشد. آیا علی (ع) نمی دانست ادعای مالی با یک مرد و یک زن ثابت نمی شود؟! پس می دانست می شود. باید به فلسفه و پیام محتوای آیات توجه شود ، همانطوری که اگربه متن قرآن تکیه کنیم ( رباط الخیل )و فلسفه و پیام آیه را متوجه نشویم ، آن وقت باید امروز هم برای مقابله با آمریکا بجای پهپاد اسب تربیت کنیم . این نتیجه جمود بر نص و غفلت از پیام قرآن است. زن دیروز تکامل پیدا کرده شده ، زن امروز کما اینکه رباط الخیل دیروز ، امروز تکامل پیدا کرده شده پهپاد. وام ایمن تکامل کرده عصر رسول خدا بوده. و بجای دو زن در آیه بوده. این پاسخ را بدین جهت مبسوط دادم تا در فضای طلبگی فاضل محترمی نقد فرماید. تا نقاط چکش خور مسئله درست شناسائی شود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۳ اسفند ۱۴۰۱
💠سوال: به نظر شما گیرکار در عدم موفقیت دولت آقای رییسی در کنترل تورم و دلار کجا است؟ ✅پاسخ : کمونیسم شکست خورد، تحصیل کرده های کلاسهای اقتصادی در سطح جهان خیال کردند :(( پس حال که اقتصاد سوسیالیستی در شرق شکست خورده پس تو سرِ دولتها بزنیم و کوچکش کنیم ، چون وقتی انسان برای خودش کار نکند و برای دولت و دیگران کار کند انگیزه کار از بین می رود، پس اموال دولتها را بفروشید به سرمایه داران ، تا انگیزه سرمایه داران بخاطر کار برای منفعت خود تشدید شود تا چرخ اقتصاد به راه بیفتد تا چرخ اقتصاد طبقات دیگر نیز (تبعاً لسرمایه دار) به گردش در آید.))! اما اشکال این تابلو و دیدگاه: اولا : شکست کمونیسم و سوسیالیسم و مارکسیسم ربطی به اقتصاد اسلامی و اقتصاد دولتی متکی بر ایمان یک ملت ندارد ، شکست آن شکست این نیست. ثانیا: بنده در یک برنامه در یکی از شبکه های ماهواره ای مذهبی گفتم ۲۶۱ نوع سوسیالیسم وجود داشته و دارد و گویا نزدیک به ۱۰۰ نوع آنرا معرفی کردم ،آنچه شکست خورد یک نوعش بود و نه ۲۶۰ نوع باقی. ثالثا : مگر اصل ۴۴ قانون اساسی گفته اموال ملت را بده به سرمایه دار؟! مگر سرمایه دار کم دارد دولت هم کمک کند.؟ اگر سرمایه دار عرضه دارد با تکیه بر سرمایه خود کار کند و اگر ندارد مگر دولت که نماینده فقرا است متعهد است او را از سطح میلیاردری به سطح تریلیونری برساند؟! رابعا : دولتهائی که درب معادن را با چوب محیط زیست ،و مشت منابع طبیعی ببندد و مصلحت لاک پشت و گوَن را بر مصلحت مردم مقدم بدارد اوضاع بهتر از این نخواهد بود. مبارک ترین صورتش همین است که می بینید این وضع طبیعی ترین مولود آن سیاست اقتصادی است.. من ۳۲ رگه معدن مس و رینیم اکتشاف کردم و چون دیدم اداره معادن اراده کار ندارد به فقرای روستائیان معرفی کردم ، آنها بدون مجوز استخراج می کنند دولت مانعشان می شود.!! خامسا : هنوز دولتمردان محترم کشور اسلامی ، طاقچه استقرار عنوان زیبای :(( اقتصاد اسلامی )) را در واحدهای اقتصادی یک دولت اسلامی نه می دانند و نه از آن نام می برند . ربا از اسلام نیست اما در اوج قدرت است. اقتصاد خرد بی لجام ، از اسلام نیست اما در خدمت است ،مبادلات ارزی کلان بی اشراف دولت، از اسلام نیست اما در شوکت است. خصوصی سازی اموال دولتی از اسلام نیست ،اما در متن حاکمیت است. سابعا : دولت جناب آقای رییسی چهار چوب و نقشه اقتصادی اش سرمایه داری است اما برنامه اش برای خیر رسانی به غیر سرمایه دار است که طبقات مختلف مردم است! . اساسا اقتصاد سرمایه داری به معنای خیر نرساندن به غیر سرمایه دار است ، این پائیز امروز مال آن بهار دیروز است . هر وقت دیدید کسی در این کره خاکی توانست در غربال و سرند آب بخورد ما هم منتظر رفاه محرومین در ظرف سرمایه داران خواهیم شد. آغای عزیز! پازل های واحدهای اقتصادی دولت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، واحدهای پیرامون دولت برای بردن سود است یعنی قبله سرمایه داران ، چهار چوبهای سرمایه داری برای بردن است و نه برای دادن. به هر حال خدا کند بتوانند موفق شوند ،خدا کند بنده در این تحلیل خطا کنم و دولت محترم جناب رئیسی موفق شود و ملت به رفاه برسد. فیلمی ارسال می کنم👇 تا بدانید برخورد باسرمایه داران در روسیه چگونه بوده که کنترل شدند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۳ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدل واقعی روسی رو در فیلم بالا ببینید ⏪اصلاح قانونی و مدل روسی خوب است، اما بازار زمانی کنترل می‌شود که کله گنده‌های سودجو و سرمایه‌داران فاسد ادب شوند 🔺اقتصاد زمانی کنترل می‌شود که یقه‌ی افراد طماعی که مردم را گروگان‌ گرفته‌اند را بگیرید و ‌پول‌های بادآورده را «به نفع مردم» مصادره کنید کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
۳ اسفند ۱۴۰۱