eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی سلام علیکم منظور بنده این است که امروزه ، در بحث حلال و حرام بودن《 غنا》 و حلال و حرام بودنِ 《نواختن با آلات نواختن》 ، چنین مرسوم شده است که معمولا هر دو را، یعنی ( غنا و نواختن ) را تحت عنوانِ( موسیقی ) بحث می کنند اما در روایات بحث از غنا ( که با صوت انسانی) محقق می شود با بحث از نواختن و استفاده از ابزار نواختن جدا گانه بحث شده است و در مورد ابزار نواختن ، حتی حدیث صحیح السند داریم که رسول خدا صلی الله علیه و آله نواختن را به دو قسم تقسیم نکرده است بلکه محو نابودی این وسائل را از جمله فلسفه ی بعثت خودش ( صلی الله علیه و آله ) شمرده است اما در مورد خواندن با صوت انسانی ، بحث دیگری است که تحت عنوانِ ( غنا ) قابل بررسی است ببخشید "( درس پس دادم) الکافی -طبع دار الحدیث ج(۱۲) ص( ۶۷۱ و ۶۷۲) امالی صدوق رحمت الله علیه ✅پاسخ :👇👇👇
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی سلام علیکم منظور بنده این است که امروزه ، در بحث حلال و حرام بودن《 غ
✅پاسخ : و علیکم السلام ممنون که انسان جدی و پیگیری هستید . منتها توجه فرمایید : در امر موسیقی برای رسیدن به سطحی از اشراف که جرئت فتوای دهد باید تمام آن چندین صد روایت را ببینید بعلاوه روایت راویانی مانند ابی ربیع شامی غیر ثقه که مرقوم فرموده اید نمی تواند حجت باشد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : استاد! ما طلبه ها از کجا شروع کنیم ؟ ✅پاسخ: به نظر قاصر حقیر از آنجائی که بنده حقیر شروع کرده است. یعنی به نظر حقیر تمام جهان اسلام لاسیما جهان تشیع در پویا کردن و تحرک بخشی به شناخت خود اسلام و احکام اسلام و سپس تبلیغ و عرضه اسلام یک حلقه مفقوده دارد تا آن حلقه پیدا نشود ، ما بجای( رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا ) همچنان شاهد یخرجون من دین الله افواجا خواهیم بود. و آن حلقه مفقوده این است که توضیح می دهم : ۱-- خود اسلام یک مقوله است ، ممکن نیست شناخته شود مگر با سابقه تاریخی اش . ۲-- رسالت رسول خدا(ص) بعنوان رسول خاتم یک مقوله است ،ممکن نیست شناخته شود مگر همراه با سابقه تاریخی اش. ۳-- قرآن کریم یک مقوله است ممکن نیست شناخته شود مگر همراه با سابقه تاریخی اش. ۴-- جایگاه اهلبیت عصمت و طهارت (ص) یک مقوله است ، ممکن نیست شناخته شود مگر همراه با سابقه تاریخی شان. ۵-- سنت ، فقه و تفسیر ممکن نیست بدون سابقه تاریخی شان شناخته شوند. اما امروز هر پنج مقوله بطور کلی مجرد از سابقه تاریخی شان ، مطالعه و عرضه می شود . امام حسینمان در یک روز عاشورا تعریف می شود، والسلام . حضرت زهرایمان (ع) فقط در ۷۵ روزبیماری مطرح می شود .وقس علی هذا . سایر ارکان دین و مذهب را از یک عدد سیب موجود در یک ظرف مثال بزنم: اگربا اشاره به یک عدد سیب از یک نفر روستائی بپرسیم این چیست ؟ خواهد گفت : سیب! والسلام . یعنی میوه ای است خوردنی .این مقدار تعریف سیب به درد هیچکس نمی خورد. چون سیب را از سابقه نقش تاریخی اش جدا و لخت کرده است. حال اگر از یک متخصص تغذیه و میوه بپرسیم این چیست؟ خواهد گفت : میوه ای است که اولین خاستگاهش مثلا شمال عراق بوده ، مفید ترین میوه است ۶ هزار سال است از آن سرکه می سازند ، سرکه اش خاصیت کذا دارد. برای تقویت سیستم عصبی مفید است. قدرت دفاعی بدن را تضمین و تقویت می کند. پوست صورت و بدن را شفاف می کند، مدت سه ماه در فضای مناسب استعداد بقا دارد .صادرات اصلی کشور فلان است . از سیب ، فلان دارو را می سازند. در نواحی حارهّ بار نمیدهد وووو سیب همراه با این خصوصیاتش و سابقه تاریخی اش سیب است. و نه بدون آن . دین و مذهب نیز چنین است. قرآن کریم برای معرفی دین اسلام تعریف دین را از آدم شروع کرده . ولی ما از بعثت نبی خاتم!! اسلامی که خدا در قرآن تعریف کرده یک میلیون سال سابقة خدمت دارد . اسلامی که در کتاب فلان نویسنده معرفی کرده ۱۴۰۰ سال .!! پس این حوزه های مبارکه سنتی با این ((تجرید ارکان دین از سابقه تاریخیش)) زمینه تحرک را از مقولات دینی گرفته است. 🔹پس تنها چاره این است چون علوم دانشگاهی در دو قرن اخیر نحوه حرکت و شناخت جهان را به صورت فنی ِناشی از تجربه به دست آورده لذا در شناخت و شیوه حرکت مقوله های دینی از شیوه دانشگاهی استمداد کنید. اگر چنین شیوه ای را در پیش بگیرید علیرغم همه بی مهریهای لاتعدولاتحصی در حق دانشگاه خود دانشگاه به یاریتان می شتابد ، دانشگاهی شدن شیوه حرکت حوزه ها در تحقیقات، زمینه ساز پویائی فقه خواهد شد. این خرمنی که با این بلبشوئی مشاهده می کنید ، ((سرخرمن)) آن وعده های تحول است که شنیده ایم و سپس رسیده ایم. امید به این ((گلشن)) موعود در قالب آینده ((روشن)) جواب نداده و نمی دهد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : استاد! ما طلبه ها از کجا شروع کنیم ؟ ✅پاسخ: به نظر قاصر حقیر از آنجائی که بنده حقیر شروع ک
💠سوال : سوال من تنها درباره شیوه حرکت علمی حوزه های علمیه نبود که پاسخش داده شد . این بخش هم مد نظرم بوده چگونه در مقام عمل اثرگذار باشیم؟ ✅پاسخ: الف: از آخوندهای دنیا طلب و رفاه طلب فاصله بگیرید. ب: دفاع واقعی و منطقی کنید از طبقه سفلی ، کارگران ، فقرای ، پا برهنگان و قشر فراموش شده در تاریخ حکومتها. ج: عدم سکوت و پرخاشگری در قبال هر ظلمی . د: اشراف وسیع بر نهج البلاغه. و کوشش در جهت شناسائی منطق نهج البلاغه. ه: راه اندازی شبکه جهانی مستضعفین. و: منعکس کردن درد و رنج محرومین و مستضعفین ،کارگران،و فراموش شدگان جوامع و تاریخ. ز: افشاگری سراسری در خصوص جنایات قارونها زمان و سرمایه داری بین المللی بهم پیوسته. ح: تاسیس ((حزب فراموش شدگان )) و ایجاد وحدت واقعی بین محرومین و فراموش شدگان. ط : تشویق علمی و منطقی نسل جدید برای حرکت بسوی تاسیس هسته های مذهبی ، با شعار حمایت از فراموش شدگان و مبارزه با رانتخواران. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : نظرتان درباره کلیپ👇 آقای الهی قمشه ای چیست؟ سخنرانی دکتر حسین الهی قمشه ای : نوروز در ادبیات (پارت 3) https://www.aparat.com/v/FqkW3 ✅پاسخ: خود ایشان انسان شریفی است .اما محتوای کلامش نیاز به اشاره دارد. علت بزرگ تلقی نکردن نوروز در اسلام این است که نوروز ما همزمان است با اول پائیز نیم کره جنوبی . اول فروردین ما مساوی است با اول مهر نصف بشر که ساکن نیم کره جنوبی هستند. نوروز ما نوروز کل موجودات ساکن زمین نیست که ایشان می فرمایند مولوی گفته نوروز درس عام است. نه خیر درس نصف است قطعا. اگر در نوروز ما چنار ، شاخه پهن کرده در نیمه جنوبی زمین چنار تمام برگش ریخته و شاخه جمع کرده. این را نه حافظ و نه مولوی و نه خود گوینده محترم لحاظ نفرمودند .و طوری درباره نوروز مطلق داوری کرده اند گوئی نوروز ما ، مال کل عالم است. پس نوروز با اول مهر فرقی ندارد. در هر دو فصل شکوفه شروع می شود. در هر دو فصل خزان شروع می شود ،خزان نوروز ما در نیم کره جنوبی است که مولوی و حافظ سوادش را نداشتند. گل های نیم کره شمالی را دیدند، اما همان زمان خزان جنوب را ندیدند. برای گلهای شمالش شعر سرودند اما برای خزان جنوبش عطسه هم نکردند. عشق و عاشقی اش را تدوین کردند اما خزانش را نه دیدند ، نه شنیدند و نه شعر کردند و رقصیدند. از موضع دین سخن گفتن احاطه می خواهد. شعر همان است که قرآن فرموده خیلی بزرگش نکنید. هزار و چهار صد سال است اسلام توسط شعر شده قتیل القافیه است . من مجبورم کمی صریح تربیان کنم : صوفی در بدو ظهورش ابتدا در زیر خرقه ، لباس درویشی ،منزوی از جامعه ، تارک دنیا ،زاهد، فقیر ،به قول مرحوم سعدی : ده درویش در گلیمی بخسبند اما دو پادشاه در اقلیمی نگنجند . با بیرق و تابلو فقر شروع کردند ،اما این کودتاگران خزنده امروز تمام حکومتهای امپریالیستی را طوری مجذوب خود کرده اند فقط در اروپا ۳۱۰ مرکز در اختیار ابن عربی و مولوی است. جناب سروش طوری لبه فرهنگ درویشی مولوی را با لبه فرهنگ خشن امپریالیستیِ پوپر دوخته هیچ زیپی چنین قفل نمی شود!! فلیتامل !! پوپر قطب فرهنگ امپریالیسم و مولوی نماد فرهنگ درویشی .!!! . شما فقط نگاه کنید و گوش نکنید ،بله نگاه کنید به طبقات حاضر در جلسات این به ظاهر درویش های زیر خرقه ای زاهد ،۹۹ درصدشان مرفهین محترم هستند. کلام مال درویش! گوش مال غیر درویش و مجلس مال غیر درویش. هر مقدار به طرف طبقات هم سطح با درویش و فقرا بروید از کلام این دراویش کاسته خواهد شد. کار این کودتای اهل کتاب ضد اسلام شبیه شعر مخلوط ذیل است: شیآن عجیبان هما ابرد من یخ........ شیخ یتصابا و صبی یتشیخ.!! بله این هنر ادبیات است که در کشکول درویشی ، فرهنگ خشن سرمایه داری کارل ریموند پوپر را طوری پرورش می دهد که گوئی به قول آندره گوندرفرانگ ۳۷۰ کودتای امپریالیستی آمریکا برضد کشورهای فقیر وظیفه بوده . هیچ کودتائی در جهان سوم و فقیر توسط آمریکا نشده مگر اینکه ابتدا با ادبیات کشکولی افکار عمومی را دزدیدند. عرفان متصوفه ظرف دزدی برای حاکمان بوده. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام عرض ادب و احترام خدمت استاد زنجانی عزیز سوالی داشتم اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم از بعضی از اساتید شنیدم که فرمودند بعضی از اذکار که کتب مختلف ذکر شده اند و دارای عدد مخصوص هستند باید با اذن از استاد عامل گفته بشن مثل اسما الحسنی و فرمودند که بدون اذن نه تنها تاثیر ندارند بلکه اثر منفی هم ممکنه داشته باشند مثل ذکر شریف لا اله الا الله که می فرمایند بدون اذن با عدد مخصوص موجب فقر میشه ایا مطالب صحیح ه یا نه خیلی ممنون از لطفتون تشکر ✅پاسخ : سلام علیکم سند فرمایش شان چیست؟ مذاق گوینده محترم و معظم مذاق متصوفه است. سند بخواهید تا بررسی کنیم. علی الحساب عرض کنم مطلب بی اساسی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany