eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
862 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سخن دکتر سروش ناظر به دو امر است که پاسخ دهنده ناظر به آن‌ها نیست. یکی این که در فقه مرسوم به حقوق مسلمان پرداخته شده، اما در مورد حقوق بشر اگر چه نا مسلمان توجه کافی نشده است. این یکی از کاستی‌های فقه مرسوم است که مانند آقای منتظری هم به آن اشاره کرده است. دوم این که نگاه فقه به همه مسائل از جمله حقوق بر پایه تکلیف الهی است، در حالی که علم حقوق به بررسی حقوق انسان‌ها از نگاه فرادینی می پردازد، برای مثال طلاق می تواند حقی برای زن نیز باشد، در حالی که فقه آن را تنها برای مرد می داند. توجه به حقوق فرادینی باعث می شود تا حدی نگاه به متون دینی تغییر کند، و جایی که راه حلی درون دینی نداشته باشد، سخن از گذار از فقه مطرح می شود. ✅پاسخ : 24سال پیش به ایشان تذکر دادم اصطلاح فرادینی اصطلاح باطلی است چون حوزه شمول دین فراتر از ملحوظات تدوین کنندگان حقوق بشرِ سیاسی است. چون ملحوظ دین مصلحت کل در طول زمان و در عرض مکان است ولی ملحوظ تدوین کنندگان حقوق بشر مستمسک سازی برای غارت جهان سوم است. اختراع الفاظ سپس بازی با الفاظ معانی راتغییر نمی دهد. بعلاوه مردان در هتل ها از زنان فاحشه انتفاع می برند اما زنان در هتل ها از مردان فاحشه انتفاعی ندارند. موضع حقوق بشر در پیرامون این تفاوت و امتیاز فاحش بین مرد و زن چیست؟ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال قرآنی: چرا در سوره نازعات نمی فرماید جهنم بر چه کسانی ظاهر می شود؟ ✅پاسخ :چون در سوره شعرا آیه 91 فرموده به چه کسانی بارز می شود و اگر به واژه "ازلفت" توجه کنید می فرماید خدای متعال بهشت را به متقین نزدیک می کند اما جهنم را بر غاوین بارز می کند نه اینکه متقین را به بهشت نزدیک می کند. بهر حال برای فهم این اسرار به سوره ابراهیم آیات 21 و 48 و نازعات/ 36 و و شعرا / 90 باید مراجعه کنید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی : ببخشید دوتا سوال دارم اول اینکه شما حدود یک سال پیش استدلال خوبی کردید که مطابق نظر شما:《 در صورت اختلاف در معاملات و ایقاعات به هیچ وجه طرفین و حتی قاضی حق ندارد پیش از تحقیق میدانی سراغ اصل برود و این که در کتب فقهی و اجتهادی ما در هر مسئله ای بزرگان به محض فقدان نص می روند سراغ اصل کاملا غفلت است ، بلکه اول بایستی تحقیق میدانی شود تا علم و یا اطمینان به قضیه پیدا شود و اگر از طریق تحقیق میدانی واقع قضیه روشن نشد آن وقت است که می تواند دست به دامن اصل شود ولذا به هیچ وجه توصل به اصل به شیوه کتب فقه رایج پیش از تحقیق میدانی جایز نیست و باطل است.》این بود حاصل استدلال شما و ما این را کاملا می پذیریم منتها این مبنای شما در اینجا درست بر خلاف مبنای شما در اصول است . شما فرمودید میرزای قمی در قوانین و شیخ عبدالرحیم درالفصول و شیخ اعظم انصاری در رسائل با ابداع بی سند و یا بر خلاف سند و حدیث ثقلین ، تثلیث طرق به قطع و ظن و شک قافله اصول را از مسیر اصلی خارج کرده و به بیراهه هدایت کرده اند و حوزه ها بی جهت دنبال اصول آنها در این مسئله هستند و فرمودید در هر مسئله ای اول باید ببینیم مقتضای اصل ، ضابطه ، قانون و جریان طبیعی چیست و پس از آن برویم سراغ تبصره ، چون اصل یعنی متن اصلی قانون اساسی و نص خاصِ خلافِ اصل میشود تبصره و معقول نیست پیش از مراجعه به اصل دنبال تبصره برویم !خوب این تناقض با مبنای ابتکاری خودتان نیست؟! حال این را جواب بفرمائید تا برویم سراغ سوال دوم. ✅پاسخ : اگر مختصر تامل می فرمودید دچار این شبهه نمی شدید ، ما در اصول در مقام بیان وظیفه فقیه در استخراج احکام بحث می کردیم ولی اینجا در مقام بیان وظیفه قاضی در کشف موضوع و حادثه بحث می کنیم.! تعجب از غفلت شماست!! این اولا و ثانیا مشکل دیگری که اینجا هست و شما و کل حوزه توجه ندارد این است که اگر ما فتاوای اعاظم در کتاب ضمان را توسعه دهیم و شامل فضای کلان اجتماعی کنیم که باید هم بکنیم در همان قدم اول گرفتار می شویم به این بُعد قضیه توجه کنید : فتواهای رایج این است شناختن مضمون عنه (بدهکار) و حتی مضمون له (طلبکار) و حتی بعضی ها فرموده اند اطلاع از مبلغ بدهی هم برای ضامن واجب نیست.!! حالا شما این فتوا را ببرید به فضای کلان کشوری , مثلا ایران بگوید من بدهی فلان کشور را که نمی شناسم به فلان ابر قدرت را که نمی شناسم ضامن می شوم!!چه مصیبتی که بوجود نمی آید؟! حالا قول به عدم شرطیت لزوم معرفه ضامن به مبلغ دین که مصیبت بالاتر است. حاصل اینکه فقه معاملات موجود اگر در فضای فردی مشکلش قابل احساس نیست ولی هیچ استعدادی برای ورود به فضای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ندارد و این بی رمقی حوزه در توسعه دادن فقه فردی به فقه اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی باعث شده و خواهد شد ابتکار عمل در تقنین بیفتد به دست غیر فقها و فقها هم چاره ای جز تبعیت از غیر نخواهد داشت. شما به این مشکل اضافه کنید《 معامله جایز》بودن مضاربه و لازم نبودن آنرا در فضای کلان کشوری که هر کشوری حق داشته باشد هر لحظه مضاربه را بهم بزند !! در آن صورت اولا هیچ کشوری با ما مضاربه نمی کند و ثانیا قطع کردن هر معامله در هر زمان و بدلخواه رمز خطرناکی است که هیچ کشوری زیر بار این خطر پذیری نمی رود . وقتی کشوری نداند تا کی این معامله زنده است اصلا وارد این وادی مجهول نمی شود. پس این فقه موجود فردی نه تنها صادراتی نیست بلکه در سطح شرکتهای داخلی هم مصرفی نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با احترام استاد ! اینجانب با توجه به نگاه انتقادی شما به علوم مختلف بویژه فقه ، یافته های جدید شما را تعقیب میکنم چه بهتر که از نقد سایر علوم بکاهید و از فقه مطلب بیاورید مخصوصا از مسائل مبتلا به و مطالب شما از سوی نسل جدید به شدت تعقیب و پیگیری می شود . بخصوص تحقیقات شما پیرامون اقتصاد . ✅پاسخ: ممنون ، یکی از خلاء های فقهی که بخاطر آن خلاءها مردم دنیای اسلام گرفتارند خام و دست نخورده ماندن کتاب ضمان است. توجه دارید کسی که می خواهد ضامن وام کسی بشود باید توانایی پرداخت مقدار بدهی بدهکار را داشته باشد و الا نوعی ریسک و حیله و ایجاد زمینه گرفتاری برای طلبکار است که شرعا حرام است. معنای ضامن شدن این است که ای طلبکار محترم شما به فلان شخص وام میدهید و می ترسید پرداخت نکند بدانید من ضامن او هستم خیالتان راحت باشد او نداد من در خدمتتان هستم . خوب اگر این ضامن خودش آهی در بساط نداشته باشد و به طلبکار هم نگوید من خودم پول ندارم و بدهکار وام را پرداخت نکند و ما هم فتوای بدهیم که اشکال ندارد ضامن به مقدار این وام پول نداشته باشد ، آن وقت این طلبکار بدبخت نمی شود؟! بخاطر این خطر بود که ما در باب ضمان به شدت به مخالفت با نظرات اساتیدمان برخاستیم و عرض کردیم تا زمان صاحب جواهر《 شرط بودن توان مالی لازم در ضامن برای پرداخت بدهی مضمون عنه》 این مطلب تقریبا فتوای غالب بوده چرا در قرون اخیر از کتاب ضمان حذف شده است.؟!بلی به محضر شریفشان عرض کردیم باید نظیر عبارت شهید اول در لمعه و یا عبارت محقق در شرایع را درتمام کتب ضمان فقها بیاورند که فرموده اند یکی از شرایط ضامن غنی بودن است آن هم در حدی که در صورت عدم پرداخت آن از سوی بدهکار و مضمون عنه بتواند بدون دغدغه وام طلبکار را بپردازد. متاسفانه در رساله های عملیه فقط از عبارات مرحوم ایت الله صانعی استفاده می شود غنا در ضامن شرط است. بلی متاسفانه شرط غنی بودن ضامن در حد پرداخت وام تضمین شده با گذشت زمان از اغلب کتب و رساله های فقهای قرون اخیره حذف شده و می شود . این در حالی است که بانکهای سراسر جهان اسلام گرفتار عدم بازپرداخت وام ها است آن هم بخاطر فقر خود ضامن های بی پول در بازپرداخت وامها! کافی است در وقوف بر این خلاء اجتهادی و فقهی مشکل ساز به عروه توجه کنیم ایشان می فرماید: حتی آن کسی که در اثر بدهی کمر شکن از سوی حاکم , مفَّلس اعلام شده و محکوم به عدم جواز تصرف در اموال خودش شده چنین آدم فلک زده اقتصادی هم می تواند ضامن وام بدهکاران شود!! آیا این اقتصاد اسلامی است !! ⭕️ تعجب بالاتر این که در این یک قرن و نیم اخیر بر عروه 45 حاشیه زده اند من بررسی کردم حتی یک نفر بر این فتوای حاشیه نزده است.!! ✳️ پس عرض بنده حقیر این است باید ضامن اول آن مقدار پول و مال داشته باشد که عندالزوم طبق عهد ضمان بدهی طلبکار را بدهد. و این شرط از چندین قاعده قابل استخراج است. مانند لزوم عمل باخطار قاعده لاضرر ، ولاغرر، ولاحرج و یا لزوم بر طرف کردن زمینه و احتمال حادثه ای که این قواعد درباره آنها هشدار داده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم و رحمة الله می خواستم درباره مساله سرکوب غرایض درونی ازتون بپرسم که چرا در اسلام بدون ازدواج فرد مجرد باید نیازهای خودش را سرکوب کند با اینکه بر اساس مطالعات علمی آسیب های مختلفی این سرکوب برای فرد گفته میشود که به همراه دارد. به ویژه این که خیلی ها شرایط روانی یا شرایط مالی برای ازدواج ندارند. با تشکر پاسخ: سلام علیکم پس عقد موقت برای همین منظور در اسلام تشریع شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : کتاب خوب می خواهم در ارتباط با جنایات صهیونیسم . ✅پاسخ: زیاد است منجمله ((جنایت جهانی)) نوشته شمس الدین رحمانی از انتشارات پیام نور کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
19.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لزوم برخورد و مبارزه با فساد در ادارات دولتی در سخنان امام خمینی (ره) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد به نظر شما از کدام نقطه و یا زاویه باید به فقه نگاه کرد تا بهتر برای ایجاد تحول در آن موفق شویم؟ ✅پاسخ: از زاویه . ببینید از زمان نزول اولین آیه تا آخرین معصوم (ع)حدود دو قرن و نیم فاصله زمانی است یعنی از زمانی که آقا رسول خدا (ص) جز علی(ع) و خدیجه(ع) کسی نداشت تا زمانی که بنی عباس کشور اسلامئی را اداره می کردند که از شرقی ترین قسمت خاورمیانه تا غربی ترین قسمت شمال کشور مراکش را شامل می شده است. بصورت طبیعی حساب کنیم در طول این دو قرن و نیم قطعا ده میلیون بار بین مسلمین روی کالاهای جهان اسلام آن روز معامله صورت گرفته است. در هیچ معامله ای بین این ده میلیون معامله از 13 معصوم پس از رسول خدا(ص) یک بار احدی نشنیده که بفرمایند قال رسول الله علی الید ما اخذت حتی توءدی (توئدیه در بعضی از منبع است) آیا در ده میلیون معامله حتی یک بار هم نشده کسی کالای کسی را ندهد و بروند پیش قاضی !!؟ من عرض می کنم حداقل ده هزار بار اتفاق افتاده اما از معصومین کسی به روایت فوق استناد نفرموده است. حال توجه کنید راوی این روایت فقط یک نفراست آن هم جنایتکاری است که 400 دینار از معاویه رشوه گرفت تا بر ضد علی (ع) روایت جعل کند و جعل کرد این خبیث(سمره ابن جندب ملعون) این روایت را نقل کرد و اکنون یکی از فضلای معاصر در تفسیر آن روایت آن خبیث 248 صفحه مطلب علمی نوشته است. سپس منتشر کرده و شده پایه یک قاعده حالا سوال :این چه است که از 13 معصوم احدی در طول دو قرن ونیم حضورشان در اجتماع مسلمانان هیچ وقت به آن استناد نفرموده اند اما ما استناد می کنیم. !!؟ ❎پس به و نگاه تاریخی و تحلیلی نشده است و باید این کار صورت گیرد تا به حوزه رمقی داده شود. معنای حدیث این است دستی که شیئ را از کسی گرفت متعهد است بر آن شخص برگرداند. اما آیا این حدیث متضمن حکم تکلیفی است و یا وضعی بماند (که البته هویدا است که حکم وضعی را می گیرد) حاصل و نتیجه اینکه فقه به منزله ریسمانی است متشکل از چند نخ اول قرآن (اگر درباره آن موضوع آیه ای نازل شده باشد) . دوم حدیث ، سوم موضوع شناسی ، چهارم رجال و درایه ، پنجم جامعه شناسی، ششم تاریخ تا حوزه ها در علوم فوق متبحر نباشند وضع ما همین خواهد بود که هست و شاید بدتر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : چون در ارتباط با یهود اشراف خوبی دارید جدا از آیه ((لتجدن اشدالناس عداوتا آمنوا الیهود)) چند تا آیه شدیداللحن ضد صهیونیستها داریم؟ ✅پاسخ: در قرآن فقط سه بار واژه قرده (میمون) آمده اتفاقا هر سه درباره صهیونیسم بین المللی است (بقره/65و مائده 60/و اعراف/166) . وکذا سه بار واژه سحت (خبیث ترین خوردنی) آمده هر سه مربوط به خوردنی صهیونیسم جهانی است. (هرسه واژه در سوره مائده است 42/62/63/) بخاطر همین تمام روایات وارده در فضل قرائت سوره مائده را دزدیده اند .! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی: مطلب شما در باب ضمان بنده را در فکر فرو برده اگر قصه از این قرار است پس کار بزرگی در پیش داریم و در حقیقت 42 سال پس از انقلاب کاری در باب بررسی راه طی شده , نشده و یا کمتر شده. اگر در این خصوص مطالب بررسی نشده ای داریم ادامه دهید ؟ ✅پاسخ: در ابتدا باید تذکر دهم ما در صدد این نیستیم کار عظیم و بلا بدیل فقهای عظیم الشان شیعه را کوچک جلوه دهیم چون اگر بخواهیم خدای متعال را راضی کنیم باید بگوییم فقهای شیعه امثال شیخ طوسی ، محقق، علامه حلی، صاحب جواهر ، صاحب عروه ووو در حدی برای خدا در فقه کار کرده اند باید بگویم یکصد برابر کار مورد انتظار، و ما با تحت الحنک این عمامه مان گرد و خاک نعلین آنها را پاک می کنیم و افتخار هم می کنیم. منتها سخن این است آقای عزیز! اسلام عمیق و وسیع است نود درصد کار برای زمان ما مانده و چون حوزه در اختیار دوستانی است که می خواهند از دیروز برای امروز خرج کنند ، ما زیر بار این ریسک و توقف و رکود نمی رویم . برگردیم به سر پاسخ : بقول مرحوم آیت الله بروجردی هر مسئله فقهی یک پرونده دارد تا فقیه به تمام اوراق آن مُشرِف نشود نمی تواند فتوای دهد، اکنون بنده پرونده این مسئله را وارد دادگاه اجتهادی فضلا می کنم تا نشان دهم بخش اعظم پرونده این مسئله ی مبتلابه کل جهان اسلام اصلا باز نشده و روایت منسوب به رسول خدا(ص) در ارتباط با نماز نخواندن ایشان به جنازه بدهکاران صد درصد سیاسی ، جعلی و برای توهین به اهلبیت و تخریب اعتقاد شیعه جعل شده بوده و متاسفانه در طول 1250سال گذشته اکثریت قاطع مسلمین مطابق آن عمل کرده اند !! مسئله های اولیه کتاب خلاف و بخش عظیم از کتب فقهی در باب ضمان مبتنی بر این روایت خطرناک است. حال توجه کنید فقط به فهرست این پرونده و عمق جعل منحوس : اولا در بخشی از این روایات می گوید رسول خدا(ص )به جنازه کسانی که بدهکار می مردند نماز نمی خوانده است!! سپس اضافه می کند از جمله کسانی که بدهکار مردند خود رسول خدا و علی مرتضی و الحسن و الحسین بودند !!. پس دعوا برای کوبیدن این خاندان بوده است. ثانیا: ابو داود طیالسی کسی است که نخستین مسند در جهان اسلام را تدوین کرده ایشان در ذیل خبر 2524می نویسد ابوبشر روزی گفت جناب ابوالولید می گفته روایات مربوط به نماز نخواندن رسول خدا به جنازه بدهکاران را بصورت زشت تغییر داده اند (َ بُذِء نُسَخ الاحادیث التی جائت فی ترک الصلاه علی الذی علیه دین) ثالثا: اگر کسی بدهکار بمیرد طبق فتوای همه فقها منجمله شخص رسول خدا(ص) بر گردن حاکم است بدهی او را بدهد حالا چرا رسول خدا بجای دادن بدهی آن بیچارگان نماز میت را هم نخوانده ؟ گویا همان وقت ابوهریره متوجه شده جعل روایت لو رفته طبق خبر 2298 و5371 صحیح بخاری اضافه کرده آن زمان این قانون نازل نشده بوده که حاکم باید بدهی میت را بدهد.! رابعا : با وجود اینکه ریشه این روایت از ابوهریره نقل شده اما خاندان ابو قتاده می گویند این قصه در حضور ما بوده !! مراجعه شود به روایات مسند احمد در فصل ابی قتاده ،که البته ذیلا آدرس همه را ارائه می کنم. خامسا : خاندان ابی قتاده هم آن قدر مختلف المتن نقل کرده اند انسان مسلّم میداند این حادثه جعلی است و روح این خاندان از آن بی خبر است ، چرا که در یک دسته روایت بدهی میت 18دینار و در دسته دوم 18 و یا 19 دینار در دسته سوم دو دینار بوده در یک دسته به سه نفر نماز نخوانده در یک دسته به یک نفر نخوانده در یک دسته رسول خدا فرموده اول برو قرض بدهکار را بپرداز تا نماز بخوانم در یک دسته فرموده چون ضامن شدی کافی است و من نماز میت بر بدهکار را می خوانم در یک دسته از رسول خدا دعوت به نماز شده در دسته دیگر در حین مرور دیده! در یک دسته علی(ع) بدهی را پرداخت کرده مانند روایت منقول در کتاب خلاف در بخش اعظم روایات ابوقتاده تقبل کرده وووو از این تفاوتها و یا تناقضها ولی به مخیله احدی خطور نکرده باید این بدهی را رسول خدا می داده چون او حاکم بوده، بدهی بدهکاران غیر قادر بر ادای دین بر عهده حاکم است. سادسا : این روایت مجعول و سیاسی و ضد اهلبیت را ایادی خاصی تزریق کردند به کتب شیعه و نقل کرده اند امام صادق فرمود این قضیه درست است سپس اضافه کرده خود رسول خدا علی مرتضی ووو بدهکار فوت کردند یعنی اگر به جنازه اینها خلفا نماز نخواندند پس چون بدهکار بوده اند !! انا لله وانا الیه راجعون! و تزریق کننده نتوانسته کار خود را مخفی کند و لو رفته چون در متن این روایت مجعول در محاسن و من لا یحضر و کافی و علل الشرایع اختلاف شدید است و اصلا با هم نمی خورند بعلاوه یکجا مرفوعه است در جای دیگر از ابوهریره است در مورد سوم از ابوسعید خدری است. در مورد چهارم از جابر است ووو من بعنوان یک طلبه حقیر می پرسم: چرا بزرگان ما در کتب فقهی در مقابل این کودتای فرهنگی سقیفه نفرمودند این روایات تماما خلاف حکم مسلم فقهی اهلبیت
است که فرموده اندخود رسول خدا فرموده مسئول پرداخت بدهی بدهکاران من حاکم هستم ؟!! اینک فهرست پرونده این مسئله ساختگی: صحیح بخاری خبر 2298 و 5371 سنن ابو داود خبر 3343 مکرر و سنن نسایی 1956مکرر مسند طیالسی خبر 1673 و 2334 و 2524 و مسند احمد خبر7839 و8727 و8934 و 9538 و 14127و 16075 --'16092--- 22035 22066--22067--22079-- 220 ---- 22150-- ووو وسایل الشیعه جلد 13 ابواب ضمان و ابواب دین ⭕️نتیجه فقهی این شد استناد فقهای عظیم الشان ما به این روایات ناصحیح بوده و استنباط صحت مجهول بودن بدهکار و طلبکار و مبلغ بدهی برای ضامن هیچ کدام درست نبوده است. و کلیه مسائلی که در باب ضمان و دَین باستناد به این روایات استنباط شده قابل اعتماد نیست. تمام کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
درخواست کمک علمی : ببخشید کتابی می نویسم راجع به معجزات ائمه (ع) اگر مطلبی دارید که در کتابی منعکس نشده به من ارسال کنید. ✅پاسخ:در سال 1383در شهر اردبیل بودیم و در منطقه جَجِین در طبقه سوم یک آپارتمان ساکن بودیم گویا روز تاسوعا هم بود طرف صبح حدود ساعت ده مشغول بررسی اخبار کتاب بحارالانوار بودم و تمام اعضای خانواده هم بودند یک دفعه دیدیم از طرف بالکن و یا حیاط کوچک (1 متر در2 متر) که درب آن به آشپزخانه باز می شد یک کبوتر سه رنگ وارد شد همه اعضای خانواده با دیدن این مخلوق زیبای خدای متعال بلند شدیم آنرا بگیریم تا بچه ها دقایقی با آن بازی کنند و چون مواظب بودم مطلب مورد مطالعه گم نشود کاغذی را در وسط کتاب قرار دادم تا نقطه مورد مطالعه گم نشود ولی هیچکدام موفق نشدیم آن کبوتر را بگیریم چون از پشت یخچال فرار کرد برگشتم کتاب را باز کردم تا ادامه مطلب را مطالعه کنم همین که شروع کردم دیدم آغاز مطلب باقیمانده این است اگر کبوتر خوش رنگی را دیدید بدانید او از طرف خدا مامور است برای قاتلین حسین نفرین کند همین که این مطلب را به اهل خانه خواندم همه بحال گریه افتادیم و تاسف شدید خوردیم چرا فیلم برداری نکردیم !ا بچه ها گفتند چون دانه در کف آشپزخانه زیاد بوده احتمالا برگردد بلند شدند دوربین آماده کردند و مقداری غذا در پیاله تهیه کرده گذاشتند مقابل درب . همان لحظه کبوتر باز گشت همه ما با دیدن این پرنده پیام آور گریه می کردیم و به مدت 2 دقیقه از آن پرنده خاص فیلم برداری کرده به دوستان نشان دادیم. این جز اعجازی از امام حسین (ع) تفسیر دیگری ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit