eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
859 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : در تفسیر تسنیم در ج 22 ص272 ذیل عنوان ((حقیقت توکل)) مطلبی از امام صادق (ع) نقل کرده است که از مصباح الشریعه نقل کرده است . چقدر مورد تایید است؟! ✅ پاسخ: کل کتاب مصباح الشریعه مورد تایید نیست. و اگر روایتی از این کتاب نقل شود که در کتب دیگر معتبر پیدا نشود محکوم به جعل است. که امثال ابوعبدالرحمن سلمی جعل کرده است. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : از شما نقل شده که فرموده اید دعای توسل ابتدا از اهل سنت نقل شده سپس با تحریک زیر زمینی یهود وهابی ها (شاخه مدیریت شده از اهل سنت توسط یهود پس از کودتای سقیفه) دشمن توسل شده اند و فرموده اید مکرر نقل شده و چون ما در منطقه سنی نشین هستیم مدارک می خواهیم . ✅پاسخ: مسند احمد خبر 16789 و خبر 16790 و کنزالعمال خبر 3640 و 16816 و سنن ترمذی خبر 3578 و ابن ماجه خبر 1385 و مشکات المصابیح و جمع الجوامع و مستدرک حاکم و الترهیب و تاریخ ابن عساکر ج 67 ص 197 که در مستدرک ج 1 ص 519 سند آنرا صحیح دانسته و صحیح تبن خزیمه ج 2 ص226 چاپ مکتبه اسلامی . متن توسل :اللهم انی اسئلک و اتوجه بنبیک نبی الرحمه یا رسول الله انی اتوجه بک الی ربی فی حاجتی هذه لتقضی لی اللهم فشفع فی. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : اکنون که اسرائیلیات از طریق صوفی ها و اشخاص متمایل به تصوف وارد متون اسلامی شده چه برنامه ای برای محاصره این روایات تزریقی بقول شما دارید ؟ ✅پاسخ: بنده خیال میکنم شیوه بنده بد نیست باید از دوباره کاری اجتناب کنید مجددا نیم قرن کار انجام شده را تکرار نکنید بیایید این چند هزار صفحه مطالب تجمیع شده بنده را منتشر کنید. که تقریبا کامل و یا کافی است . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد! من از روایت بسیار مفصل و 36 قسمتی که 7 صفحه از روضه کافی را اشغال کرده یعنی از صفحه 42 تا 49 را پر کرده در منابر زیادی استفاده کرده ام پس طبق معیار شما اسرائیلیه!!؟ ✅پاسخ: اسراییلی تر از آن یا نیست و یا کمتر هست. چرا که اولا خود راوی یعنی علی ابن عیسی حاضر نشده راوی اسراییلی را لو بدهد و بی سند نقل کرده و کلینی هم خبر را مرفوعه معرفی کرده است. و در پاورقی مرحوم آقای غفاری نوشته : کذا مرفوعا ، مجهولا ، موقوفا . بنده عرض می کنم وکذا اسراییلیآ . و ثانیا : خود علی ابن عیسی بین ده نفر که هیچ کدام توثیق قوی ندارند مشترک است. ثالثا : متن از اول تا آخر از حضرت موسی (ع)است. و ربطی به اهلبیت ندارد . رابعا : راوی اصلا از هیچ یک از 14 معصوم نقل نمی کند تا بشود روایت و حدیث اسلامی گویا خبر را از هوا گرفته است خامسا : از این روایت مفصل اثری در تورات موجود دیده نمی شود.و سادسا : می گوید خدا به موسی فرمود عجل التوبه واخر الذنب توبه را جلو بینداز و ، گناه را در مرتبه متاخر قرار ده ! مگر گناه متاخر گناه نیست!! سابعا در متن آن آمده: ولا تتطاول به کتابی علی بنی اسراییل این یعنی چه با کتاب تورات به مقابله ، رقابت و حیث و بیس کردن و محاجه کردن در مقابل بنی اسرائیل آنرا مورد استفاده قرار مده !!یعنی چه ؟! ثامنا در این به اصطلاح خبر می گوید به موسی وحی آمد تورات حکم خدا است ولی حکمی است بما کان فی الاولین وبما کان فی الآخرین!! مگر قرآن نیست که حکم خدا است تا آخرین زمان دنیا!؟ پس معلوم می شود این روایت جعل شده برای سرقت امتیازات اسلام با پوشش چند جمله اخلاقی به نفع یهود. تاسعا: مایه تاسف این است که این روایت اسرائیلی یکی از مستندات تفسیر تسنیم دردج 22ص607 میباشد!! ➖➖➖➖➖➖➖➖ سوال: مدرک اینکه فرموده اید احکام ارث اهل سنت ماخوذ از اهل کتاب است چیست؟ ✅پاسخ: زیاد است من جمله مراجعه کنید به ذیل تفسیر آیه 50 مائده خبر 2 درالبرهان ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : در قرآن آیه ای هست که در آن ظرفیتی باشد که اهلبیت برای حضرت زید شهید تطبیق داده باشند؟ ✅پاسخ: ذیل آیه 52 مائده(( اسروا ما فی انفسهم نادمین.)) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : روایت منقول در تفسیر تسنیم :((ان الوصول الی الله سفر لایدرک الا بامطاء اللیل )) که در ج22 ص405 آمده سند دارد؟ ✅پاسح : نه خیر کتابی است بنام اعلام الدین فی صفات المومنین آن هم خطی که مرحوم دیلمی نوشته و مانند ارشاد القلوبش پایگاه مهم اسرائیلیات است که از امام حسن عسکری(ع) نقل کرده بدون سند. گویی بی سندی در روایات تفسیری یک اصل اساسی است . بلی یک مشکل کوچک است اما بدون اشاره به بی سندی است که مشکل اساسی است .و مورد انتقاد ما. و متاسفانه یکی از مآخذ بحارالانوار است کما ذکره صاحب الذریعه. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال: با توجه به اینکه حدود 6 سال در اوین با اقتصاددانان محبوس طرف مناظره بودید و مدت 2 سال مقالات اقتصادی شما در روزنامه ها چاپ و منتشر می شد آیا از ابتدا متوجه این اوضاع اسفبار اقتصادی شده بودید؟ ✅پاسخ: کل مقالات ما که در بیش از 220 شماره با اسم مستعار منتشر شده گواه این است که ما همان زمان می دانستیم انقلاب اسلامی با اقتصاد غیر اسلامی , انقلاب را گرفتار خواهد کرد. من باید از جناب حیدری مجری و یاوری مجری و سایر دست اندکاران برنامه نقد اقتصادی تشکر کنم که می رسانند که چرا یک ملت این چنین ، گرفتار مشکلات اقتصادی است. هنوز با وجود استحکام مستحکمین اولیه سیاست موجود چندان امیدی به بهبودی اقتصادی نیست. این یک اصل کلی است هر شخصی و هر صنفی و هر دولتی خودش از خودش تمجید کند و به فریاد دیگران اعتنا نکند بطور قطع و یقین دیر یا زود گرفتار خواهد شد. و این اصل در تاریخ استثنا نخورده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ سوال : من پس از شنیدن طرح شما به شدت خوشحال و امیدوار شدم اگر طرحتان تا به ما برسد تحریف نشده باشد چنین است: ((یک انجمن داشته باشیم بنام انجمن اسلامی ماوای (پناهگاه) هر تعداد از مردم ما که در اثر عواملی توسط مسئولین چه در انتخابات چه غیر آن برای امری از امور تایید نمی شوند و یا رد می شوند در آن انجمن بنحوی عضو و مشغول خدمت در سنگری کنیم. تا از انقلاب جدا نشوند)) این خلاصه طرح بود و واقعا هم انسان وقتی به حجم نیروهای جدا شده از قطار انقلاب توجه می کند احساس خطر می کند و ما با این کار نمی گذاریم جبهه دشمن قوی و جبهه انقلاب تضعیف شود. ✅پاسخ : لزوم هم ندارد در شکل انجمن باشد بهرشکل باشد یک آغوش باز از انقلاب می خواهد دامنه منقبض شده انقلاب را منبسط کند بتواند نیروهای انقلاب را باز تولید کند و بتواند از سرعت عبوست و انقباض مستمر بکاهد. و بتواند از فرار مغزها پیشگیری کند و یا حداقل بکاهد. و بتواند به نسل نو نشان دهد اسلام چهره مهربانانه دارد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: در تفسیر شریف تسنیم ج 22 ص520 می فرمایند : واژه بما استحفظوا در آیه شریفه 44 سوره مائده پیامبران و عالمان ربانی و احبار را شامل است. این برداشت و تفسیر را چگونه ارزیابی می کنید؟ ✅پاسخ: بدلایل ذیل در این آیه ( به تفسیر دهها روایت) شامل ائمه و است فقط . و شامل انبیا نیست مطلقا . اولا : بخاطر دعای که 12 امام را مصداق مستحفظ می شناساند ثانیا : بخاطر خبر منقول در ص 48 بحار ج 53 استحفظت آیات النبیین ثالثا : در جلد 94 ص 67 آمده این اهلبیت است که استحفظتهم کتابک و نه رسول خدا(ص) و رابعا : بخاطر خبر 29 ص 142 ج 17 بحار و جرت من بعده فی الحواریین فی المستحفظین که خیلی صریح عیسی (ع) مستحفظ را امامان نفسیر می کند خامسا : علامه در جلد 25 بحار ص150 مستحفظ را به ائمه تطبیق داده و سادسا : در همان جلد ص 153 امام صادق(ع) امامان را مستحفظ معرفی کرده است.و سابعا : در جلد 26 ص253 امام باقر آیه مستحفظ را با ائمه تطبق داده و ثامنا : در همان جلد ص 255 امام صادق (ع) باز همان تفسیر را دارد تاسعا : در صفحه 258 عاشرا : در جلد67 ص317 و ج 98 ص 281 و ص290 و ص292 وجلد 100 ص280 و285 و295 و361 و372 ووو پس می توانیم ادعای تواتر کنیم که مستحفض به انبیا اطلاق نشده ومخصوص اوصیای انبیا است و بس . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
⭕️سوال علمی شرعی مبتلابه دانشجویان مقیم خارج از کشور فرض میکنیم بین توکیو و بیویورک نصف محیط زمین است . و فرض میکنیم سرعت هواپیما هم درحد سرعت حرکت وضعی زمین است. و هوا پیما از ژاپن از روی کشوهای اسلامی حرکت کرد به سوی نیویورک . و یک هواپیما دیگر هم با آن هواپیمای با همان سرعت هم زمان از توکیو از طریق اقیانوس آرام عازم نیویورک شد و فرض هم این است که مسافت هر دو یکی است مثلا هر کدام بیست هزار وسی و پنج کیلو متر باشد . اولاً روشن کنید آیا هر دو هواپیما با هم می رسند ؟ ثانیاً اگر غروب جمعه حرکت کرده باشند و هلال اول رمضان لحظه پرواز دیده شده باشد در این صورت در نیویورک تکلیف این دو نفر چه تغییری پیدا می کند؟ ✅ پاسخ: اولا: چون هر دو هواپیما در مدار محکوم بر حرکت زمین اند هیچ تاثیری در رسیدن هر دو هواپیما ندارد، پس هر دو با هم می رسند اگر چه هواپیما ی حرکت کرده از روی آسیا حتی دقیقه شب و روزش تغییر پیدا نمی کند. یعنی اگر لحظه اذان مغرب حرکت کند تا نیویورک لحظه به لحظه با اذان مغرب رفته و در نیویورک هم در اذان مغرب جمعه می نشیند. و ساعت او دیگر زیر بار کنترل گذر زمان نمی رود . و صددرصد قدرت حکایت از زمان را از دست می دهد و شرعا آن ساعت در آن روز از حجیت شرعی می افتد . و روز جمعه هم برای این مسافر هست. منتها طول جمعه او 36 ساعت بود . و اول رمضان او هم هست. و اول رمضانش هم 36ساعت است. و اما هواپیمای اقیانوس پیما در طول حرکت 6 ساعته اول چون بسوی پنجشنبه حرکت کرده شب پنجشنبه را بجای شب جمعه در 6 ساعت تمام می کند و در 6 ساعت دوم روز پنج شنبه را تمام می کند تازه در شب جمعه جدیدی( برای نیویورک) در فرودگاه نیویورک به زمین می نشیند .و ساعت این مسافرین هم از حجیت می افتد چرا که یک روز پنجشنبه 18ساعته دارد و یک شب 6 ساعته. یعنی یک روز 12ساعته سپس یک شب 6 ساعته و سپس یک روز 6 ساعته و ثانیا شب و روز اول رمضان مسافرین هواپیمای دوم 24ساعته خواهد بود که از شب وروز رمضان مسافرین اول 12ساعت کوتاه تر. و تکلیفشان در نیویورک تغییر پیدا نمی کند .اگر چه این مسافرین دوم یک جمعه یک ربعه در توکیو داشته اند و یک جمعه کامل در امریکا. و بین این دو جمعه یک ربعه و کامل یک پنجشنبه فشرده 12ساعته گنجانده شده است. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit تلگرام👇 @mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
⭕️سوال علمی شرعی مبتلابه دانشجویان مقیم خارج از کشور فرض میکنیم بین توکیو و بیویورک نصف محیط زمین
یک اشکال حوزوی: من هیچی از مسئله ایام آن مسافر توکیو-نیویورک متوجه نشدم اگر امکان داره ساده اش کنید. ✅پاسخ: اصل طرح درست بوده ولی در پایان بجای جمعه از پنج شنبه مثال امده بود، گیج کننده بود توجه کنید: کسی که از ژاپن در حین غروب روز جمعه به طرف شرق حرکت میکند با فاصله کمی می افتد به شرق خط روز گردان که برای آنها غروب روز پنج شنبه است وقتی غروب پنج شنبه باشد پس از تحقق کامل غروب آفتاب می شود شب جمعه اما برای هواپیمای عازم از طرف غرب چون سرعت هواپیما با سرعت زمین مساوی فرض شده تا آخر سفر که به نیویورک است 12 ساعت طول سفر است و آفتاب غروب نمی کند لذا 12 ساعت بر روز جمعه این مسافرین اضافه شده و شده یک جمعه دارای 12 ساعت اول که طبیعی بوده بعلاوه 12 ساعت روز که طبیعی بوده این 24 ساعت و 12 ساعت هم دنبال آفتاب دویده و آفتاب غروب نکرده و از سفر تولید شده و شده جمعه دارای 36 ساعت روز. این تکلیف هواپیمای آسیاپیما اما آن هواپیمای اقیانوس پیما برگشته وارد شب جمعه شده تا 6 ساعت که برسد وسط اقیانوس هنوز شب جمعه اش هست پس از این 6 ساعت آفتابش طلوع می کند چون 6 ساعت هواپیما پیموده و 6 ساعت حرکت زمین پیموده این مسافرین در توکیو یک 24 ساعت کامل شب و روز جمعه را گذرانده بوده اند و 6 ساعت هم به درون شب جمعه افق شرق وارد شده بودند پس دارای 18 ساعت شب و 12 ساعت روز جمعه بوده اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد چندین بار تاکید کرده اید که بعضی از کتب و ابواب فقهی چون موضوعش منتفی شده پس کل آن کتاب از رده خارج است باید چاپش متوقف شود فقط قواعدش بماند کدام کتاب است؟ ✅پاسخ: منجمله سبق و رمایه . صرف حذف مد نظر بنده نیست بلکه باید در تمام علوم دخیل در قدرت وزارت دفاع سبق و رمایه جدید تدوین شود . البته تدوین نمی خواهد مسابقه در آن علوم برد و باخت و جایزه در حد نیاز ،، مشروع است، .و اگر در صدر اسلام در سه مسابقه جایزه و رهن مشروع بوده امروز در 81000 مورد و علم مسابقه و برد و باخت مشروع است که نقشی در قدرت دفاعی دارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : انتظار این است که از حجم تقریبی تحریفات مرموز در متون حدیثی نکاتی بیان کنید تا حواس علما در نقل حدیث دچار سرنوشت متون روایی تسنیم نشود ✅پاسخ : تسنیم انصافا تفسیرخوبی است باید روایاتش تنقیح شود همین ، بلی مراجعه کنید به بحار ج11 ص 43 به بعد علی ابن حسن ابن فضال 50 کتاب نوشته یکی اسرائیلیات است یکی این است که معرفی می کنیم و این روایت شماره 49 را از کمال الدین صدوق نقل کرده حالا ببینید 30 عبارت آنرا بر خلاف مذاق اهلبیت و بر خلاف کافی تغییر داده اند . شده خنثی و 17 عبارت آنرا هم طوری تغییر داده اند که با یک نسخه دیگر هم نمی سازد به علاوه یک صفحه اضافه دارد که در کافی نیست . چرا , چون مربوط به تاریخ انبیا است. یعنی در 9 صفحه روایت 47 تحریف بعلاوه یک صفحه اضافه!! این روایت در تفسیر آیه 54 سوره نسا است و اهلبیت آنرا حجت برای امامت خود می شناسند که اسراییلی ها بر سرش ریختند آن قدر جعل تفسیر کرده اند که در تفسیر تسنیم هم معتقد شده مربوط به نبوت و امامت بنی اسراییل است!! و اخیرا روایات مفسره اهلیبت از 30 منبع بیشتر شده که آیه مزبور ربطی به یهود ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ سوال : در ارتباط با مستحفظین از کجا و از کدام منبع استفاده کنیم؟ ✅پاسخ :آن منابعی که ارسال کردم و کتاب دعای ندبه توثیقه من الکتاب والسنه. ص 72 به بعد، ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : اریک فروم چقدر مورد قبول شما است؟ ✅پاسخ : ایشان در کتاب خود بنام جامعه سالم ص 202 ترجمه اکبر تبریزی نوشته : زوال خرد یکی دیگر در مشخصات جامعه کنونی است...... در بررسی کیفیت تفکر انسان از خود بیگانه امروز می بینیم که چگونه بطور شگفت انگیزی هوش او تکامل پیدا کرده و خردش رو به زوال گذاشته . این قبیل اعترافات را قبول داریم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: در تفسیر شریف آیت الله علامه جوادی آملی (تسنیم) ج 22 ص 356 حضور مار در بهشت را مسلم گرفته!! قصه از این قرار است که چند موجود زنده بدون مادر بدنیا آمده اند . اگر چه خیلی هم مسئله کاربردی نیست ولی سیاسی تاریخی است در یک سری از روایات آمده یکی از آن موجودات بدون ولادت از مادر ماری است که در بهشت مشکل ساز بوده یعنی باعث خروج آدم و حوا از بهشت شده اند و چون بین ادیان بار سیاسی دارد نظر بدهید ✅پاسح: متاسفم، 🔹اولا : روایتی که ایشان استناد فرموده اند ریشه اش منقول از سفیان ابن ابی لیلی هست که متهم است به امام حسن(ع) جسارت کرده که تو با صلحت مومنین را ذلیل کردی (که در این روایت می گوید در جهان 7 چیز از مادر متولد نشده یکی مار بهشنی بود که آدم و حوا را از بهشت اخراج کرد) که در بحار جلد 10 ص 138 و ج11ص 37 وص 385 و ج 12 ص129 و ج 63 ص 248 نقل شده که خصال هم دارد. ولی در یک سلسله روایت بجای 7 ،، 6 موجود را غیر متولد از مادر معرفی می کند و سخنی از مار نیست . در خصال باب (5 تا ها )از امام حسین نقل می کند وکذا بحار ج11 ص 36 و ص 385 و ج 12 ص 128 و در ج 10 ص 8 و ص79 از علی(ع) نقل می کند که موجودات بی مادر 5 تا است و سخنی از مار نیست و در ج 60 ص250 سخن از سه موجود بی پدر است و در 6 تایی ها هم مانند 5 تایی ها سخنی از مار بی مادر نیست که در بهشت خلق شده باشد. آری دعوای سر این است چون در تورات بجای شیطان مار نشسته لذا اسراییلی ها مار را اضافه کرده اند. و در تسنیم هم متاسفانه همان روایت اسراییلی را بخاطر عدم اشراف بر متون حدیثی اهلبیت تقویت فرموده است که متن تورات است. ⭕️توجه کنید بار سیاسی قضیه این است چون از تورات تمام واژه های شیطان و ملائکه را برداشته اند و مار را جای شیطان گذاشته اند (( مار)) را به فضای حدیثی شیعه تزریق کرده اند تا اصلی از تورات را به جهان اسلام تزریق کرده باشند .و متاسفانه در تسنیم بخاطر عدم اشراف بر تاکتیک یهود تزریق توراتی را پذیرفته است! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: میشه خلاصه طرح ((جبهه مومنین)) را توضیح بدید؟ ✅پاسخ: طرح پیچیده ای نیست ، در هر شهری متدینین و حاج بازاری ها و نخبگان آن شهر را شناسایی کنید و آنها را بعنوان ((جبهه مومنین)) در یک فضای بزرگ مانند مجلس شورای اسلامی متمرکز کنید تا مشکلات اجتماعی و وضع معیشتی محرومان و بیکاران و جوانان و خانواده های نیازمند به مشاوره و کمک استان را به آنها بسپارید تا بصورت مردمی پشتوانه باشد هم برای کمک به محرومان هم برای دولت . نخستین ثمره این طرح این است که در داخل مجموعه ی حاج بازاری ها و دانشگاهی ها و سایر اقشار جامعه انسانهایی پخته وجود دارند و حتی بین جوانان افراد مستعد زیادی وجود دارند که انگیزه فوق العاده دارند برای خدمت در سطح کلان این ها را سوق دهید بسوی خدمت. و این طرح یک اساسنامه مختصر می خواهد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم من چند سال پیش از زبان آقای رییس دادگستری قم شنیده بودم علت پایین آمدن پرونده های استان اردبیل در نیمه اول دهه 80 طرح شما بوده که در سطح کشور واحد مصالحه را طراحی فرموده و نخستین بار حدود 48 درصد پرونده های سبک را سرپایی در واحد مصالحه ختم کرده و دادگستری را خالی از ارباب رجوع کرده بودید. ولی دوستان از رییس دادگستری وقت اردبیل گله داشتند که این موفقیت بسیار بزرگ را بحساب دادگستری گذاشته بودند . ✅پاسخ: البته اگر دادگستری امکانات لازم را دراختیار من قرار نمی داد من موفق نمی شدم . ایشان حق داشتند بخشی از موفقیت بنده را بحساب خودش قرار دهد بهر حال بنده عملا ثابت کردم دولت ها همیشه این اشتباه خسارت بار را مرتکب می شوند که کل اختیارات را در دست یک اقلیت بنام دولت متمرکز می کنند و دست و پای یک اقیانوس بنام ملت را می بندند . در ایران عزیز بین حدود80 میلیون انسان غیر دولتی دست همه بسته است که بتوانند در برداشتن بار عظیم مشکلات لاینحل کشور ذو اثر باشند. اگر کسی بیاید شایستگان 80 میلیون انسان را شناسایی کرده و برای خدمت از فکر آنها و خدمت عملی آنها استفاده کند چه خدمت بزرگی خواهد بود فعلا فکر و خلاقیت 80 میلیون نفر برای خدمت بیرون از دولت مورد استفاده قرار نمی گیرد. و بنده طرح جبهه مومنین را بخاطر همین هدف طرح کرده ام. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال و یا اشکال: با توجه به فرمایش شما درباره این که در عصر ما سبق رمایه و یا مسابقات مشروع در فقه دیگر موضوع ندارد و باید کتاب سبق و رمایه را بحز اصول و قواعد آن از کتب فقهی برداریم و بعنوان یک مقوله تاریخی به آن نگاه کنیم پس طبق نظر جنابعالی اگر کسی آن مسابقات سابق را امروز پیاده کند اخذ جایزه در قبال آن مشروع نیست؟ ✅ پاسخ: بدون تردید مشروع نیست. هر کس قائل به مشروعیت آن است استدلال کند تا نتیجه را با چشم خود ببیند. وقتی امام (ع) می فرمایند مشروعیت آن بخاطر این است مانور برای جنگ است. خوب امروز کدام جنگ با شتر و اسب و تیر و کمان است !!؟ عزیزم باید پیش از نجات سبق و رمایه از نگاه(( سنتی درجا زننده )) باید کل فقه را مورد تجدید نظر قرار دهیم . یک بخش فقه عجب انبساط پذیر شده چون شمشیر یک متری دارای برد یک متری در دست امام جمعه محترم انبساط پیدا کرده شده ژ3 دارای برد 400 متری و 400 برابر انبساط پیدا کرده اما هرچه اتوبوس زیبا درست می کنیم زورش به شتر نمی رسد مسافت قصر همان 4 فرسخ است یکی فرمود این قیاس است . در حالی که روایات دال بر مقیاس بودن زمان و مقیاس نبودن 4 فرسخ معیار است . ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : مفهوم فرمایش شما در باب سبق و رمایه این است مسابقه ای که امام معصوم تایید کرده شما منسوخ می دانید؟! ✅پاسخ : همان امام معصوم علیه السلام در باب جعاله فرموده اگر جعاله برای امر مفیدی نباشد مشروع نیست و سبق و رمایه شعبه خاص از صغریات جعاله است علاوه از نصوص خاصه وارده در باب سبق و رمایه. البته در فقه فقط به روایات خود سبق و رمایه می پردازند لکن روایات جعاله هم می گیرد .و نباید این اصل را نکته تلقی کنند مخاطب شرع عقلهای مطلع از زمان، حوادث، و موضوعات است . و نه ذهن های غوطه ور در سطور و صفحات و حکم خوان حادثه نشناس و شرع خوان زمان نشناس. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany