مسئله ۳۲۳۰-- طبق منطق اقتصادی اهلبیت ( رسول خدا ص) هر کس یک قیراط از زکات مالش را ندهد. نه مومن است و نه حتی مسلمان ،هیچ ارزشی ندارد .( یا علی ! من منع قیراطا من زکاه ماله فلیس بمومن ولامسلم ولاکرامه له.)
مکارم الاخلاق ص ۵۱۵
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
17.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آیا روایات کعب الاخبار یهودی و فتوا های عایشه اسلام است ؟
تنها صفحه رسمی آیت الله موسوی زنجانی
در اینستاگرام👇
@mousavi.zanjani.ir
ایتا👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
#عایشه #کعب_الاحبار #تاریخ_اسلام #پیامبر_اسلام #روایات_کعب_الاحبار #آیت_الله_موسوی_زنجانی #تاریخ_اسلام #موسوی_زنجانی #سید_حسین_موسوی_زنجانی #تاریخ #احکام #علم #سوالات_شرعی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
مسئله ۳۲۳۱-- طبق منطق اقتصادی اهلبیت ( رسول خدا ص) رابطه قطعی هست بین خشکسالی و قحطی از یک سو و خیانت به امانت و ندادن زکات از سوی صاحبان ثروت از سوی دیگر. پس اگر قحطی شد پس زکات پرداخت نمی شود و خیانت می شود. وسائل ج ۶ ص۱۳.
( ابتلوا بالقحط والسنین)
مسئله ۳۲۳۲-- در منطق اقتصادی اهلبیت (ع) ده صنف از انسانها بخدا کفر ورزیده اند. یکی از آن اصناف کسانی هستند که وجوهات شرعی خود را نمی پردازند.
مکارم الاخلاق ص ۵۰۵ ( یا علی ! کفربالله العظیم من هذه الامه عشره.)
مسئله ۳۲۳۳-- در منطق اقتصادی اهلبیت زکات پل عبور به سوی اسلام است. هر کس وجوهات شرعی خود را نپردازد پس هنوز بسوی سرزمین اسلام نرفته است.
امالی طوسی ج ۲ ص ۱۳۶ (( الزکاه قنطره الاسلام فمن اداها جازالقنطره))
مسئله ۳۲۳۴-- در منطق اقتصادی اهلبیت ( امیرالمومنین) چون زکات با حیات و زندگی قشر فقیر رابطه دارد که اگر نباشد از بین میروند ، حکومت اسلامی باید به صورت جدی بالاجبار زکات را از اغنیا گرفته به فقرا برساند. بحار جلد ۹۶ ص ۸۶ و دعائم الاسلام ج ۲ ص ۲۵۹ و نهج البلاغه.
مسئله ۳۲۳۵-- در منطق اهلبیت اگر فقیر شیعه نباشد به فقرای اهل سنت زکات را باید داد، مگر این که ناصبی و دشمن اهلبیت باشد ( فردا به داعش ملحق شود) بحار ج ۹۶ ص ۷۰ و دعائم الاسلام ج ۱ ص ۲۶۵
توجه❗️
یکی از مترجمین بزرگ ، موفق و عالی مقام جهان تشیع مرحوم احمد آرام بودند. ایشان بر من حق استادی مع الواسطه واقعی دارند. در یکجا دیدم این عالم عزیز (بنظر قاصر حقیر ) در ترجمه این روایت گویا غفلت فرموده اند معنای اول متن عربی این است که اگر شیعه فقیر نبود به چه کسی زکات را پرداخت کنیم امام صادق (ع) فرمودند :(( یعطی المستضعفون الذین لاینصبون))
این مترجم والا مقام و بزرگ این چنین ترجمه فرموده :(( آن را به مستضعفانی میدهید که کسی کاری به ایشان محوّل نمی کند .))
به نظر قاصر این حقیر و شاگرد ایشان چنین باید ترجمه شود :(( آنرا به آن دسته از فقرای اهل سنت بپردازید که از نظر فکری و فرهنگی مستضعفند و توان تشخیص حقانیت شیعه و سنی را ندارد ، منتهی مسلَّم بشود که ناصبی و دشمن اهلبیت نیست .))
مسئله ۳۲۳۶-- طبق منطق اهلبیت تشریع زکات دو هدف دارد :
اول : فقرا از فقر نجات پیدا کنند. دوم : ثروتمندان شریف از سرمایه داران شرور تفکیک شوند.
وسائل ج ۶ ص ۴ ( اختباراً للاغنیاء ومعونه للفقراء)
مسئله ۳۲۳۷-- طبق قید موجود (( یوم حصاده)) در آیه شریفه ۱۴۱ انعام در کشورهای اسلامی که در طرفین خط استوا قرار دارند و بجای چهار فصل در دوازده ماه هشت فصل دارند. هم زکات مستحب و هم زکات واجبشان تابع فصلشان است. و باید در یک سال ما که دو سال آنها محسوب می شود دو بار زکات بپردازند. والله هو العالم
مسئله ۳۲۳۸-- طبق منطق اهلبیت زکات شرط قبولی نماز است. و اعلام این قضیه توسط رسول خدا در ماه رمضان اتفاق افتاده است. و ایشان کسی را فرستاد برود به عموم مسلمین اعلام کند نماز بدون زکات شرط قبولی ندارد.
کافی ج ۳ ۴۹۷ و مستدرک ج ۱ ص ۵۰۷ و کافی ج ۳ ص ۵۰۶ و۴۹۹ .
اما توضیح : احکام اسلامی بهم پیوسته است ، نمازش را بخوانیم چون هزینه ندارد . اما زکاتش را ندهیم چون هزینه دارد . این یکی از مصادیق یومنُ ببعض و یکفر ببعض است.
این مقدار ایمان توان بُرد تا بهشت را ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : استاد بزرگوار
سلام علیکم
چرا پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله و سلم" خالدبن ولید را به خاطر جنایتی که در مورد "بنی جزیمه" کرد مجازات نفرمود؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام
قضیه برخورد خالد با بنی جزیمه را از ( حدود )۲۶ طریق نقل کرده اند و گویا از ۷ طریق از ائمه (ع) نقل کرده اند. اما از این طرق متعدد ۱۹ طریق تاریخ ماخوذ از مورخین ناقل بخش مهمی از اسرائیلیات است و آن ۷ طریق حاکی از اهلبیت نیز هرکدام در راویانشان اشتراک و تشابه اسمی و رتبه ای وجود دارد و تاکنون علی رغم شهرت عظیم اش حدوث چنین برای حقیر به هیچ وجه احراز و اثبات نشده است.
گویا این هم هولوکاست دوم پس از هولوکاست اول ذیل آیه ۲۶ سوره احزاب ماخوذ از متن تورات باشد .
بله جنابعالی یکی از متون ناقل را که صحیح ترین طرق می دانید ارسال فرمائید تا اصل قضیه احراز شود.
تا برویم دنبال کشف عدم برخورد با خالد .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۳۹-- به نظر قاصر حقیر بطور قطع انحصار زکات در آن نه ماده مذکور در کتب شریف فقهی ناتمام است.
زکات در تمام محصولات کشاورزی و دامداری و باغداری واجب است منتها با شروطی که عرض می کنم.
یک : اگر زکات محدود در آن نهُ ماده باشد حدود سی و پنج سی و ششم
مناطق کره زمین در عصر ما خارج از شمول حکم زکات است.
دو : رسول خدا(ص) فرمود زکات از طرف خدای متعال در تمام مواد هست من محدود در۹ ماده کردم.
پس حصر در نه ماده برای حجاز و مناطق مثل حجاز بوده است .
سه : فقیه بزرگ یونس ابن عبدالرحمن می فرماید : حصر در نه ماده در اول رسالت بوده ،در تمام حبوبات هست .( کافی ج ۳ ص ۵۰۹)
چهار : فلسفه زکات معلوم است . از اموال موجود مردم باید گرفت ( خذ من اموالهم صدقه) ،و اگر قرار شود از غیر آن نه ماده زکات اخذ نشود، بخش اعظم سرمایه دارانِ دارای غیر آن مواد نه گانه از زکات معفو میشوند و فقرا بی روزی میمانند.
پنج : این نه ماده هیج امتیازی نسبت به باقی مواد ندارند ، درآمد از پنبه ، درآمد از سویا ، درآمد از سیب زمینی ، درآمد از برنج و صدها ماده استراتژیک دیگر در کشورهائی بیش از آن نه ماده است.
شش : امیرالمومنین از اسب زکات گرفت .( وسائل ج۶ ص ۵۱) و جعل علی البرازین دیناراً.
هفت : امام صادق (ع) فرمود باید از برنج عراق زکات اخذ شود در دو خبر صحیحه و اضافه فرمود علت عدم اخذ زکات از برنج در عصر رسول خدا نبودن آب در مدینه بوده است.
مسئله ۳۲۴۰-- طبق منطق اهلبیت ( امام صادق) در اسلام زکات یک امر واضح و شرط قبولی نماز است .
اما اقتصاد اسلام واقعی در کلاس قرآنی ۱۴ معصوم عبارت است از آیه (( والذین فی اموالهم حق معلوم للسائل والمحروم )) (ذاریات و معارج) و اعطای (( ماعون)) در آیه ((یمنعون الماعون)) .
و آیه (( یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً )) سوره انسان و آیه : (( الذین ینفقون اموالهم باللیل والنهار سرا وعلانیه)) ( بقره ۲۷۴) و آیه : (( ان تبدوا الصدقات فنعّما هی ، و ان تخفوها وتوءتوا الفقراء فهو خیر لکم)) ( ۲۷۱) است.
و آیه (( اقرضوا الله قرضاً حسناً)) بقره ۲۴۵ و مائه ۱۲ و حدید ۱۱و ۱۸ و تغابن ۱۷ و مزمل ۲۰. و
آیه (( الذین یصلون ماامرالله ان یوصل)) بقره ۲۷ اقتصاد اسلام اینها بود که عثمانیان همه را برباد دادند .
( کافی ج ۳ ص ۴۹۹ و وسائل ج ۶ ص ۲۷) اقتصاد اسلام این بود و نه تصاحب الاراضی الشمالیه .
مسئله ۳۲۴۱-- طبق منطق امام صادق (ع) مالیات قرآنی و اقتصاد قرآنی که بر مسلمان واجب است اما اسمش زکات نیست بیش از زکات است. (( مافرض الله فی المال من غیر الزکاه اکثر.....)) وسائل ج ۶ ص ۲۹
مسئله ۳۲۴۲-- در منطق امام صادق (ع) آیاتی که در مسئله های قبلی معرفی کردیم ناظر است به مسلمانان خیّری که در موقع گرفتاری اقوام و غیر اقوام با ثروتشان آن گرفتاریها را رفع می کنند . وسائل ج ۶ ص ۲۹
مسئله ۳۲۴۳-- طبق منطق اقتصادی اهلبیت ( علی ع) تمام حوادث ، گرفتاری و بدبختی که بر سر طبقه پائین خواهد آمد به تعداد تک تک آنها در روز قیامت سرمایه داران محاکمه و به قعر جهنم راهنمایی خواهند شد. چون تمام بدبختی آنها از سر سختی اینها ناشی خواهد شد.
( مستدرک ج ۱ ص ۵۰۶)
مسئله ۳۲۴۴-- در منطق اهلبیت (ع) در هر شهر و روستایی یک خانواده گرسنه بخوابد در روز قیامت خدای متعال به چهره اهل آن شهر و یا روستا نگاه نخواهد فرمود. ( اصول کافی ج ۲ ص ۶۶۸ و وسائل ج ۱۶ ص۴۶۵)
مسئله ۳۲۴۵-- در منطق اهلبیت اولین دسته از جمیع اصناف که اذن دخول به جهنم خواهند گرفت سرمایه داران زالو صفت و مانع الزکاتند ( و نه ثروتمندان شریف و اهل کمک و خیرّ که در جایگاه مخصوص در بهشت هستند) بحار ج ۷۲ ص ۱۲۶
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم خدمت حضرت استاد موسوی زنجانی
نظر حضرت عالی در رابطه با این سخن علامه طباطبایی در زمینه جایگاه علم فلسفه در اسلام، چیست؟
علامه طباطبائی : تردید نیست که علوم دینى که امروز در میان مسلمانان دایر و مورد تعلیم و تعلم مىباشد، تاریخ تأسیس و رواج آنها به بعثت پیغمبر اکرم(ص) و نزول قرآن منتهی می شود.
......
حتی فلسفه نيز اگرچه در آغاز به عنوان نقل از يونانى به عربى وارد محيط اسلام شد و زمانى تقريباً به شكل يونانى خود در دست مردم بود ولى پس از چندى محكوم طرز تفكر محيط گرديده هم از جهت ماده و هم از جهت صورت تغييراتى پيدا كرده تحول يافت به گواهى اين كه در فلسفهاى كه امروز در ميان مسلمان داير است در معارف الهيه مسئلهاى به چشم نمىخورد مگر اين كه متن آن را و براهين و ادلهاى را كه براى اثبات آن به كار برده شده مىتوان در قرآن و حديث پيدا كرده و از لابهلاى آنها به دست آورد.
قرآن در اسلام، ص ۱۰۹ تا ۱۱۲
✅پاسخ : وعلیکم السلام
بنده حقیر و علامه طباطبائی عظیم قدسّ الله نفسه الزکیه در تمام مسائل یک جور فکر می کنیم مگر در مورد واحد که اختلاف شدید داریم و آن اینکه این حقیر فقیر عرض می کند ما باید در مرحله اول تمام متون قرآنی و حدیثی را دور کامل بزنیم و کلام خدا و کلام رسول خدا (ص) را بدست آوریم و بدانیم اسلام خودش ، خودش را چگونه معرفی فرموده ، سپس برگردیم هر چه خواستیم بگوئیم و بنویسیم.
اما علامه عظیم و عزیزما به یک سوم اخبار ، تاریخ ، حدیث و تفسیر اهلبیت اشراف پیدا نکرده شروع کرده به تفسیر، !!
این حقیر هرگز زیربار این شیوه اجتهاد نمی رود. و هکذا تفاوت دیدگاه داریم با علامه عظیم الشأن معاصر حضرت آیت الله جناب آقای جوادی آملی ادام الله ظله العالی در شیوه تفسیر شریف تسنیم .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۴۶-- طبق تحقیقات مستند این حقیر( که با تایید رسول خدا( ص) طبق نقل سفینه البحار ج ۲ ص۳۱۸ و طبق نظر مرحوم علامه امینی در الغدیر ج ۸ ص ۲۹۶ همراه است و علامه حکیمی در الحیات ج ۶ ص ۴۰۱)
پایه گذار اولیه رانتخواری حکومتی ، زمین خواری سران حکومت و مقامات و روحانیون تطهیر کننده حاکمان در جامعه مسلمین در عصر خلفای ثلاثه،، کعب الاحبار یهودی و غیر او از یهودیان بوده است و رسول خدا (ص) یهود را بعنوان (( اغَشّ الخلق للمسلمین )) خواندند.
اغشّ یعنی اَبَر کلاهبردار.
در عصر ما باید تمام امت اهل امر به معروف و نهی از منکر باشند و تمام رانتخواران را معرفی کنند ،در این میدان امربه معروف و نهی از منکر، روحانیون ، دانشگاهیان، مخصوصاً خبرنگاران و اهل فرهنگ واجب بلکه اوجب است شرکت کنند تا کلیه زمین خواران، رانتخوران در هر لباسی که باشند در تمام سمتها را شناسائی کنند. تا یک امر به معروف ونهی از منکر جانانه در تاریخ ثبت کنیم.
این امر به معروف که منجر به نجات زمین فقرا و رانتهای متعلق به فقرا از چنگ اَبَر دزدان قرن خواهد شد از اوجب واجبات است. و این نظر بنده نیست کلام امام صادق است: (( علی کل جزء من اجزائک زکاه واجبه لله عز وجل ..... فزکاه العین النظره بالعبره...)) ( بحار ج ۹۶ ص ۷) بر تمام اعضای بدن انسان زکات واجب است که بپردازد .و زکات چشم این است که دقت کند و امور را ارزیابی کند. دیدن دزدی و زمین خواری زکات چشم است و واجب.
باید ببینید کشف کنید وبه مراکز مربوطه و سپس به مردم گزارش کنید تا به تکلیف واجب امربه معروف ونهی از منکر خود عمل کرده باشیم. و امام صادق (ع) در روایت دیگری فرمود : (( وزکاه الاذن الاستماع))
گوش کردن و طبق کشف گوش عمل کردن زکاه گوش است ..( آدرس قبل)
مسئله ۳۲۴۷-- طبق منطق اقتصادی اهلبیت هر خانواده ای که بدهکاریش طبیعی باشد یعنی ناشی از جنایت، خیانت و عمدی نباشد و کلاهبرداری نباشد (وکذا اداره تمام ایتام ).
بر عهده دولت است بجز مهریه خانمش :(( صاردینه علی والی المسلمین ووو))
مستدرک ج ۲ ص ۴۹۱ و نباید در این کمک مقام و شخصیت آنها آسیب ببیند. نهج البلاعه عبده ج ۳ ص ۸۶.
مسئله ۳۲۴۸-- طبق منطق اهلبیت اگر در سالهای گرانی و خشکسالی و قحطی انسانی در اثر تنگدستی دزدی کرد اما مواد غذائی دزدید نباید دستش قطع شود. وسائل ج ۱۳ ص ۹۱ ( لایقطع السارق فی سنه المحل( المحق)---فی شیء مما یوءکل....)
طبق برداشت بنده در شرایط فعلی این اصل باید مراعات شود.
مسئله ۳۲۴۹-- طبق منطق اهلبیت (ع) محصول کار دولتمردان لقمه چرب نیست بلکه امانت است. ( ان عملک لیس لک طعمه ولکنه فی عنقک امانه ....) نهج البلاغه عبده ج ۳ ص ۷
پس ما در اولین فرصت باید بحساب تمام رانتخواران حکومتی طوری برسیم که این طعمه را با نهایت بی ملاحظه گی و شدت از گلوی حرام خوارشان بیرون آورده به محرومان برسانیم.
مسئله ۳۲۵۰-- طبق منطق اقتصادی اهلبیت ( علی ع) باید تمام ساختمان هائی که رانتخوران حکومتی از طریق رانت تصاحب و غصب کرده اند پس گرفته و به محرومان عودت داده شود.(( فخذ للناس بحقوقهم منهم ،وبع فیها العقار والدیار)) کافی ج۷ ص ۴۱۲ .
پس باید از حلقوم مدافع محروم دیروز و کاخ نشینان امروز آن کاخ مسترد شده در اختیار محرومان قرار داده شود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله--۳۲۵۱-- طبق منطق اهلبیت ( علی ع) حکومت در مقابل محرومین مهربان و در قبال گردن کلفتان رانتخوار قوی و قاطع باشد .(( ویرئف بالضعفاء وینبوا علی الاقوایاء )) نهج البلاغه عبده ج ۳ ص ۱۰۱ .
پس اگر دولتی چنین نباشد این دولت خودش رفیق آنها است .و باید ابتدا به حساب چنین دولتی رسید.
مسئله ۳۲۵۲-- طبق منطق امیرالمومنین (ع) دولتی که در انجام خدمت به ملت سستی کند گوئی در مقام جنگ با خدا است. :(( وقد استفاک امرهم وابتلاک بهم و لاتنصبنّ نفسک لحرب الله. ))
نهج عبده ج ۳ ص ۹۴
مسئله ۳۲۵۳-- طبق منطق اهلبیت ( علی ع) حکومت حق ندارد در اجرای احکام اللهی بین مردم فرق بگذارد.
اگر دوستانش و یا متملقینش ، رانتی ، زمینی و یا حقی را خوردند حکم رانتخواری را درباره او اجرا نکند اما اگر افراد غیر خودی مرتکب گناهی شد پوستش را بکند. :(( وان تکونوا عندی فی الحق سواء)) نهج عبده ج ۳ ص ۸۹ و بحار ج ۷۵ ص ۳۵۶. ( فان الله جعلکم فی الحق جمیعاً سواءً اسودکم واحمرکم..) و در نهج عبده ج ۳ ص ۷۶ (( وانّ حقّ منَ قبلک وقبلنا من المسلمین فی قسمه هذا الفئی سواء))
مسئله ۳۲۵۴-- طبق منطق اهلبیت اگر کسی از دولت مردان و متصدیان رانتخواری کند و یا زمینی را بنام خود ثبت کند که بیت المال است باید حاکم اسلامی به او بگوید زندگیت را درهم می کوبم و بکوبد. :(( لاشدّن علیک شدهّ تدعک قلیل الوفر ، ثقیل الظهر، ضئیل الامر والسلام))
نهج عبده ج ۳ ص۷۶
مسئله-- ۳۲۵۵-- طبق منطق اهلبیت حاکمان اسلامی حق ندارند ازاحدی هدیه قبول کنند:(( فقلت هبلتک الهبول اعن دین الله اتیتنی لتخطئنی)) نهج البلاغه.عبده ص ۲۴۳ ک۲۴۵
مسئله--۳۲۵۶--طبق منطق اهلبیت جنایتکارترین حاکم آن حاکمی است که جنایات خودش را بحساب عدالت بگذارد. وعدالت تفسیر کند:(( اجورالناس منوعدَّ جوره عدلاًمنه)) غررالحکم ص ۹۹
مسئله-- ۳۲۵۷-- طبق منطق اهلبیت چه بسا هستند حاکمانی که عادل شناخته شده اند اما درواقع (دراجرای عدالت اجتماعی واقتصادی ) جائرند.(( رُبَّ عادل جائر)) غرر ص ۱۸۳
مسئله --۳۲۵۸-- طبق منطق اهلبیت هرحاکمی که نتواند عدالت اقتصادی واجتماعی را پیاده کند و کار را بدیگران هم واگذار نکند خدا آخر عمر اورا تباه می کند. ( بحار ج ۷۵ ص ۳۴۱ و ۳۴۵) (( من ولی شیئا من امورالمسلمین فضّعهم ضیّعه الله عزوجل ))
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش کاربر لبنانی به حملات ایران به اسرائیل: ایرانیان فقط به هدف قرار دادن سفارتخانهیشان در دمشق پاسخ ندادند بلکه حتی به یهودیانی که در زمان پیامبر بر در خانهی پیامبر زباله میانداختند نیز پاسخ دادند
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از نقطهزنی موشکهای سپاه
🔹تصویری دیگر از اصابت موشکهای تنبیهی ایران به فرودگاه اسرائیلی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی که در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، از آن استفاده شده بود منتشر شد.
☑️ به سپاه سایبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/239272130C1e5af88869
14.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیوهای جذاب از اصابت موفق موشکهای ایرانی تمامی ندارد
🔻عبور موشکها از تور پدافندی چندلایه دشمن
☑️ به سپاه سایبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/239272130C1e5af88869
💠سوال : استاد حاضر هستند با اقتصاددانان مناظره کنند.؟
✅پاسخ : ما پس از نقل روایات اقتصادی ، داریم می رسیم به علم اقتصاد حتماً خود بنده مطالب اقتصادی خودم را در معرض نقد تمام اقتصاددانان قرار خواهیم داد.
یعنی ثابت خواهیم کرد علمی بنام اقتصاد در کل جهان وجود ندارد ، علم اقتصاد موجود ، علم هدایت سرمایه بسوی تامین حداکثر سود است برای سرمایه دار ، و کنترل امور مالی دولت است جهت حفظ وضع موجود و نه برای خروج از فضای جنایت بار موجود. و این مطالب را ابتدا به خدمت اقتصاددانان ارسال می کنیم و سپس سوالات مربوطه را اگر پاسخ دادند پیروزند و اگر پاسخ نداشتند بنده پیروزم ، پس از این تفاهم و تبادل علمی آماده می شویم برای مناظره سراسری در صدا وسیما.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany