سوال :
استاد از قرآن برای رجعت دلیل داریم ؟
✅پاسخ :بلی در کتاب المحجه ابن طاووس در نصیحت به پسرش در شماره 79 در صفحه 54 برای اثبات رجعت به آیه الم ترالی الذین خرجو من دیارهم وهم الوف...استناد کرده که در امم سابق رجعت بوده و سنت الله در تمام امم یکی است . و من قبلا دیده بودم امام صادق (ع) به این آیه استدلال فرموده بوده .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی است از طرف اهل سنت :
مگر عمر نبود اسلام را جهانی کرد چرا نمک نشناسید؟
✅پاسخ: در المحجه صفحه 81 فصل 57 از اعثم نقل می کند وقتی عمر از علی (ع) مشورت خواست که آیا برای فتح بلاد خروج کنم علی فرمود : پیروزی اسلام در گرو خروج تو نیست چون نصر و پیروزی اسلام ، موعود رسول خدا است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
استاد علت دشمنی شخصی عایشه با علی (ع) چه بود؟
✅پاسخ : شیخ مفید در کتاب #الجَمل ص 218 نوشته پس از پیروزی امام علی (ع) در جنگ جمل یاران امام در بصره اطراف امام را گرفتند و پرسیدند این زن چرا این قدر دشمن توست؟
علی (ع) فرمود : عوامل متعدد دست بدست داده تا او دشمن من شود .
اول : همیشه رسول خدا (ص) مرا بر پدر او ابوبکر مقدم میکرد
دوم : در بحث انتخاب و مواخات برادر،، رسول خدا (ص)برای پدر او عمر را مناسب برادری دید ولی مرا برای برادری خود انتخاب کرد و عقده عایشه عمیق تر می شد.
سوم : رسول خدا (ص) درب منزل تمام اصحاب به مسجد را بست فقط درب منزل مرا نبست و درب منزل ابوبکر را هم بست و ابوبکر ناراحت شد و عقده عایشه چند برابر شد
چهارم : در جنگ خیبر هم ابوبکر و هم عمر پیش از من شکست خوردند و من پیروز شدم و رسول خدا مرا تحویل گرفت عقده عایشه عمیق تر شد. پنجم : :سوره برائت نازل شد و رسول خدا(ص) داد به ابوبکر ببرد و برای مردم مکه بخواند جبرئیل نازل شد و گفت من ببرم و ابوبکر برگشت من بردم عایشه عقده اش عمیق ترشد .
ششم : رسول خدا (ص)به خدیجه (س) بسیار احترام قائل بوده و پیش عایشه از خدیجه تمجید می کرد و فاطمه (س) هم جایگاه خاصی داشت و موجب عمیقتر شدن #عقده #عایشه شد.
هفتم : روزی وارد محضر رسول خدا(ص) شدم مرا کشید طرف خودش و عایشه مجبور بود دور تر بنیشند و عایشه به من اهانت کرد و رسول خدا از من تمجید کرد و به عایشه هشدار داد و او عقده ای تر شد.
هشتم : در جریانی رسول خدا(ص) به من دستور داد موضوعی را در رابطه با عایشه از بریره کنیز عایشه بپرسم و عایشه مطلع شد و عقده اش عمیقتر شد.
این مطالب در کتاب الجمل شیخ مفید ص 218 آمده و بسرابن ارطات (ارتاط) وزیر اطلاعات معاویه می گوید عایشه پسر نداشت تا وارث خلافت بشوند ولی علی و فاطمه داشتند وارث می شدند لذا عایشه به تحریک زنان یهودی دشمن علی و فاطمه بود و می خواست قدرت را از طریق پدر بدست آورد و بدست هم آورد. و در جنگ جمل هم می خواست قدرت را به طلحه پسر عموی پدرش برگرداند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
استاد ما تعدادی طلبه هستیم که مدتی به نقاط دور دست برای استقرار در روستاها و قصبات برای تبلیغ مهاجرت می کنیم چه شیوه ای را برای موفقیت ما توصیه می کنید؟
✅پاسخ: در هر منطقه ای انسانهای آگاه و #مفید و #متدین وجود دارد آنها را شناسایی کنید و آنها را در واحدهایی و یا در #انجمن مانندی تجمیع کنید و برایشان جایگاه قائل شوید سپس مشکلات منطقه خود را با آنها در میان بگذارید و در این انجمن سن اشخاص را ملاک قرار ندهید هر کس #لایق است وارد جلسه تان کنید. کوشش کنید درد #فقرا را به آنها منتقل کنید و کاری کنید #اغنیا با چشم خود ببینند فقرا چه بدبختی هایی دارند. و رابطه اغنیا با فقرا را نهادینه کنید.
کوشش کنید همراه خودتان #کتاب کشف المحجه #ابن_طاووس را با خود ببرید و مسلط شوید بر این کتاب .
اگر مقدورتان هست هر روز از یک خانواده فقیر دیدن کنید و کوشش کنید افکار عمومی را طوری بر ضد #رانتخواران و جنایتکاران اقتصادی و حزب #عثمانی مسلط بر منابع مالی و دزدان اموال ملت تقویت کنید که پشتوانه قوه قضائیه باشد جهت قلع و قمع کردن این #شجره_خبیثه نامحرمان دزد و رانتخوار رفاه طلب ،، عافیت طلب،، و دلارزاده ساز . یعنی باید افکار عمومی را در سراسر کشور آن قدر تیز کنید دیگر هیچ راهی نماند مگر این که قوه قضائیه فساد را از ریشه بکند و اگر افکار عمومی بر ضد فساد تیز نشود سرعت قوه قضائیه هم ممکن است کُند شود. باید همه بر ضد #فساد ، #مفسد و #افساد درپشت سر قوه قضاییه متمرکز شوند تا با اشتهای واقعی این جنایتکاران رانتخوار و کاخ ساز را از سر راه انقلاب بردارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با سلام کار تحقیقی انجام میدم در خصوص ضمان در قرآن کریم کمکم کنید ممنون .
✅پاسخ : سلام علیکم تمام و کمال بحث ضمان در قرآن ذیل دو آیه است آیه 78 سوره انبیا و سوره نسا آیه 33 البته بعضی ها در ذیل آیه 58 نسا و 40 شورا هم بحث کرده مانند فخر رازی. و پیش من 11تفسیر در همان آدرسها بحث فرموده اند. و متاسفانه در فقه به آیه 78 انبیا توجه کم شده علی ما فی ذهنی وبالی.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام استاد آیا می توانید یک فرمول مناظره ای یاد بدهید که ما در حداقل زمان صوفی ها را محکوم کنیم؟
✅پاسخ : بلی بپرسید شما در باب قضاوت هم مثل ابواب دیگر ابن الوقت هستید یا نه ؟
چون اینها صریحا می گویند انا فی کل یوم رجل من هر روز یک جور انسانم یعنی عقیده ثابت نداریم خوب درباب قضا هم هر روز یک جور قضاوت می کنید ؟
اگر بگویند بلی پس اسلام را انکار کردند که حکم خدای متعال را در هر موردی یکی می داند و اگر گفتند نه پس قضاوتشان از مکتبشان جدا و دارای مکتب متلاشی هستند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال مربوط به تصوف:
چه کسی پایه گذار اولیه تصوف در عالم اسلام بود و با تکیه بر کدام آیه ؟
✅ پاسخ: حسن بصری با تکیه بر آیه 78 سوره انبیا در جریان اختلاف بین داود و سلیمان در قضاوت درباره مقدار و کیفیت ضمان باغ انگور که نظر سلیمان تایید شد اما نظر داود که پدر و پیامبر و پادشاه بود تخطئه نشد. مراجعه کنید به تفسیر ابن کثیر دمشقی . ذیل آیه فوق.
نتیجه گرفت در اسلام تکثر گرایی ریشه قرآنی دارد پس تصوف هم مثل خط اهلبیت طریقی از طرق اسلام است. و ریشه قبض و بسط شریعت هم همین جا است.
و نتیجه گرفت اسلام دارای یک قرائت نیست لذا می توانیم در قبال تفسیر اهل بیت تفسیر دیگری ارائه کنیم که در عصر ما سر از قبض و بسط شریعت در آورد.! تصوف کودتای اهل کتاب از طریق صوفیان بر ضد تفسیر اهلبیت بود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال قرآنی و سیاسی:
امروز مبارزه قوه قضاییه با رانتخواران داخلی برای هر صاحب وجدانی قابل تمجید است . ولی سوال من این است افراد متهم بین رانتخواران بعضا سابقه انقلابی گری هم دارند !!
این که مفیدِ دیروز مفسدِ امروز می شود این جالب است ! آیا در قرآن به چنین عقبگرد و ارتجاعی بر می خوریم ؟!
✅ پاسخ : در قرآن 4 بار از قارون نام برده ، در سوره قصص آیه 76 فرموده قارون اول در جمع انقلابیون موسی بود و در آیه 79 فرموده (رانتخواری ) قارون
افراد پیرامون انقلاب را آن قدر بسوی رفاه طلبی جذب کرد جامعه انقلابی موسی را وادار به رقابت کرد برای ثروت جمع کردن ،از جهاد برگشتند رفتند دنبال دنیا ،و زخارف دنیا، و در سوره عنکبوت آیه 39 فرموده قارون《 که دیروز از انصار موسی که رهبر انقلاب بود ، بوده امروز 》در ایجاد انحراف و دنیا طلبی رفت در جبهه فرعون قرار گرفت ،و در آیه 24 سوره غافر فرمود فرعون ، هامان و قارون در جنگ با رهبر انقلاب( بنی اسرئیل یعنی حضرت موسی )در یک ردیف و اندازه در نابودی انقلاب موسی قرار گرفتند.
⭕️توجه کنید : ان قارون کان من قوم موسی......قال الذین یریدون الحیات الدنیا یالیت لنا مثل ما اوتی قارون..... و قارون و فرعون و هامان و قدجائهم موسی ...الی فرعون و هامان و قارون فقالو ساحر کذاب...
پس در یک آیه اسم قارون از اسم فرعون جلو افتاده تا برساند خطر رانتخواران منتسب به انقلابیون بیشتر و کاری تر از خطر فرعون و دشمن بیرونی و آمریکا است.
❎پس نتیجه اینکه جنگ ما با قارون های جنایتکار آقازاده ساز عیاش در حد جنگ با امریکا است. بلکه مطابق قرآن قارونهای عصر ما خطر ساز تر است، پس قوه قضائیه را تشویق کنید تا قارونهای کاخ نشین را به سر میز محاکمه بکشد و اموال اضافی و رانتی قارونهائی را که زندگی متناسب با ضعفه الناس را تبدیل کردند به زندگی منتاسب بافرعونیان بامحاسبه عادلانه مصادره نماید.
انقلاب اسلامی محرومان در ایران در وسط دو لبه قیچی فرعونی از خارج و قارونی از داخل در حال تکه تکه شدن است .و باید روزنامه ها و رسانه ها چه حقیقی چه مجازی جنگ تمام عیار با قارونها را نهادینه کنند و قارون ستیزی را مطابق قرآن تبدیل به اصل کنند .و این جنایتکاران چهره عوض کرده یقه شیخی پوش را تعقیب کنند و راه قوه قضاییه را هموار نمایند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام استاد عزیز.
با توجه به فرمایش محققانه جنابعالی در خصوص دعای عظم البلا پس تکلیف ما با نماز استغاثه به حضرت زهرا چیست که در مفاتيح آمده؟
✅پاسخ :
سلام علیکم اگر در جهان اسلام عالِمی برای آن نماز یک سند پیدا کرد قبول فرمائید بنده را هم مطلع کنید تا بنده هم آن نماز را بخوانم . در متون منتسب به اهلبیت(ع) چنین نمازی نیست . حداقل بنده پیدا نکردم و چون بنده با عنایات اللهی تتبع ام خوب است ، اگر بنده پیدا نکنم بعید است پیدا شود اگر چه غیر ممکن نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
دستور به ترور !!!
بفرمایید قتل حاتم قزوینی به امر امام یازدهم به این شکل چطور با موضع عدم ترور در اسلام قابل جمع است؟؟
بیان مرحوم خوئی در مورد فارس بن حاتم قزوینی
مرحوم خوئی در جلد سیزدهم معجم الرجال در مورد فارس بن حاتم قزوینی که جزء غلات شد، اینگونه بیان میکند:
«أن أبا الحسن العسکری أمر بقتل فارس بن حاتم و ضمن لمن قتله الجنه، فقتله جنید و کان فارس فتانا یفتن الناس و یدعوهم إلى البدعه، فخرج من أبی الحسن ع هذا فارس لعنه الله یعمل من قبلی فتانا داعیا إلى البدعه و دمه هدر لکل من قتله، فمن هذا الذی یریحنی منه و یقتله و أنا ضامن له على الله الجنه»
امام هادی، دستور قتل فارس بن حاتم را صادر کرد و فرمود هر کسی او را بکشد، من برای او بهشت را ضمانت مینمایم. پس جنید او را کشت. فارس در بین مردم فتنه گری میکرد و آنها را به بدعت دعوت مینمود. پس نامه ای از طرف امام هادی، صادر شد که خداوند فارس را لعنت کند، زیرا او اموری را از جانب من انجام میدهد و فتنه گری میکند. او دعوت کننده مردم به بدعت است و خونش هدر است برای هر کسی که او را بکشد. پس چه کسی است که مرا با کشتن او راحت سازد و من برای قاتل او، بهشت را ضامن هستم.
و یا جریان دیگری را که مرحوم خوئی در مورد فارس نقل میکند:
«کتب عروه إلى أبی الحسن فی أمر فارس بن حاتم، فکتب: کذبوه و اهتکوه أبعده الله و أخزاه، فهو کاذب فی جمیع ما یدعی و یصف.و لکن صونوا أنفسکم عن الخوض و الکلام فی ذلک و توقوا مشاورته و لا تجعلوا له السبیل إلى طلب الشر، کفانا الله مؤنته و مؤنه من کان مثله»
عروه به امام هادی درباره فارس بن حاتم نوشت و امام پاسخ داد: او را تکذیب کنید و برانید. خداوند او را دور کند و او را ضایع گرداند. او در تمامی آنچه ادعا میکند و توصیف میکند،دروغگو است. اما خودتان را از غور و سخن در این باره دور نگه دارید و از مشورت او کنارهگیری کنید و راه شر برای او باقی نگذارید. خداوند ما را از شر او و امثال او در امان نگه دارد.
و یا در جریان دیگری، نقل میکند که:
«عن إبراهیم بن محمد أنه قال: کتبت إلیه جعلت فداک قبلنا أشیاء یحکى عن فارس و الخلاف بینه و بین علی بن جعفر حتى صار یبرأ بعضهم من بعض، فإن رأیت أن تمن علی بما عندک فیهما و أیهما یتولى حوائج قبلک حتى لا أعدوه إلى غیره فقد احتجت إلى ذلک فعلت متفضلا إن شاء الله؟ فکتب: لیس عن مثل هذا یسأل و لا فی مثله یشک، قد عظم الله قدر علی بن جعفر متعنا الله تعالى به عن أن یقایس إلیه فاقصد علی بن جعفر بحوائجک و اخشوا فارسا و امتنعوا من إدخاله فی شیء من أمورکم تفعل ذلک أنت و من أطاعک من أهل بلادک، فإنه قد بلغنی ما تموه به على الناس فلا تلتفتوا إلیه إن شاء الله»
ابراهیم بن محمد گوید: به امام هادی نوشتم: فدایت شوم؛ نزد ما چیزهایی است که از فارس و اختلافش با علی بن جعفر حکایت میکند, تا جاییکه آن دو از همدیگر دوری میجویند. پس اگر صلاح میدانی بر ما منت گذاشته و [ بفرمایید] کدام یک از آن دو، امور را از طرف شما، متولی است تا این که با او دشمنی نکرده و از او پیروی کنیم. پس امام نوشت: «در چنین چیزی جای سؤال و تردید نیست. قطعاً خداوند منزلت علی بن جعفر را رفیع کرده ـ که خداوند ما را با وجودش متمتع گرداندـ از این که با کسی چون فارس مقایسه شود. پس در کارهایت به علی بن جعفر رجوع کن و از فارس بترسید و او را از دخالت کردن در کارهایتان باز دارید. تو و کسانیکه از تو حرفشنوی دارند چنین کنید. بهدرستی آنچه که او به مردم به دروغ جلوه میدهد به من رسیده است پس به او توجه نکنید ان شاء الله.»
و همچنین مرحوم خوئی، جریان قتل فارس را اینگونه بیان میکند که:
«عن جنید قال سمعته أنا بعد ذلک من جنید أرسل إلی أبو الحسن العسکری ع یأمرنی بقتل فارس بن حاتم لعنه الله، فقلت لا حتى أسمعه منه یقول لی ذلک یشافهنی به قال: فبعث إلی فدعانی فصرت إلیه فقال: آمرک بقتل فارس بن حاتم، فناولنی دراهم من عنده و قال اشتر بهذه سلاحا فأعرضه علی، فاشتریت سیفا فعرضته علیه فقال: رد هذا و خذ غیره، قال فرددت و أخذت مکانه ساطورا فعرضته علیه فقال: هذا نعم، فجئت إلى فارس و قد خرج من المسجد بین الصلاتین المغرب و العشاء، فضربت على رأسه فصرعته فثنیت علیه فسقط میتا و وقعت الصیحه فرمیت الساطور من یدی و اجتمع الناس و أخذوا یدورون إذ لم یوجد هناک أحد غیری، فلم یروا معی سلاحا و لا سکینا و طلبوا الزقاق و الدور فلم یجدوا شیئا و لم یروا أثر الساطور بعد ذلک»[۱]
ابو جنید گفت: حضرت ابو الحسن عسکرى مرا مأمور کشتن فارس بن حاتم قزوینى کرد، لذا چند درهم پول داده فرمود با این پول، شمشیرى بخر ولی به من نشان ده، من رفتم و شمشیرى خریده خدمت آن جناب آوردم، فرمود: این را پس بده، سلاح دیگرى بخر، من به جاى شمشیر ساطورى خریدم وقتى خدمت امام آوردم، فرمود این خوب است. به تعقیب فارس رفتم. بین نماز 👇👆
👆👇
مغرب وعشا از مسجد خارج شد. ساطور را بر فرق او فرود آوردم به زمین افتاد و هلاک شد، من ساطور را پرت کردم مردم جمع شده مرا گرفتند، چون غیر از من کسى دیگر وجود نداشت، ولى در دست من نه کارد و نه ساطور و سلاحى دیدند ضمن اینکه، اثر ساطور هم روى مقتول نبود، بنابراین، مرا رها کردند.
مورد دیگر از سایت آقای مکارم
«حسن بن محمد بن بابای قمی» و «محمد بن موسی شریقی» نیز از شاگردان «علی بن حسکه» بوده اند. از کسانی که مورد لعن امام هادی(علیه السّلام) قرار گرفته اند، «محمد بن نصیر نمیری» و «فارس بن حاتم قزوینی» بودند. امام ضمن نامه ای که در آن از «ابن بابای قمی» بیزاری جسته اند، فرمودند: او - ابن بابا - گمان برده که من او را به نبوّت برانگیخته ام و او باب من است. سپس خطاب به شیعیان می فرماید: اگر توانستید او را بکشید.(6)
https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=43&lid=0&catid=278
✅پاسخ :
راویان اصلی مطالب ارسالی فوق اول حسین ابن بندار قمی ملعون قائل به ربوبیت امیرالمومنین بود دوم جنید است که باز از غلات ملعون است که هیج روایتی از او نیست تا جزء روات باشد سوم علی ابن حسکه ملعون از غلات است. هم خودشان ملعون اند و هم کلامشان و هم اعتقادشان.
و مطلب ضمیمه هم ناقص ارسال شده پس جواب این شد تمام مطالب بالا دروغ و راویانش هم ملعون.
مراجعه شود به رجال مرحوم آیت الله خویی شماره اشخاص مترجَم 7987 و رجال کشی شماره 997 و رجال خویی جلد 5ص214 .
پس حق با حقیر است که در قاموس اسلام ترور نیست. توجه کنید اگر دشمن کمین کرد و ترور کرد شما حق مقابله به مثل دارید کمین کنید بکشید این شکل خاص از یک دفاع است و ترور نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
اختلاف ما با شما در نوع نگاه به روات است!
سوال اصلی و نقطه اختلاف این است که اگر یک راوی مثلا واقفی یا فطحی یا غالی بود الزاما دروغگوست؟؟
اگر در سلسله راویان یک نفر غالی پیدا شد که مثلا راوی بعدی زراره بود، باید بگیم هر چند زراره به غالی اعتماد کرده و روایت از او گرفته اما من موسوی زنجانی چون میدانم طرف غالی ست روایت او را نمی پذیرم!!!!
اگر اعتقاد صحیح ملاک پذیرش روایت باشد شما باید تا اخر عمر از عایشه روایت نقل نکنید حتی در فضایل اهلبیت! چون عایشه هم ملعون هم مطرود و هم ناصبی است!!!
الان کسانی هستند مطلقا دین ندارند، چه اسماً مسلمان و چه ادیان دیگه مثلا زرتشتی، اما مطلقا هم دروغ نمیگن.
حالا اگر یه نفر زرتشتی ِ راستگو یه مطلبی نقل کرد بهش اعتماد نکنیم!!
ما هر چه روایت در مباحث مختلف میاریم شما با یه انگ رجالی به یکی از راویان، کل روایت رو نفی میکنید!!
حالا سلّمنا که در موضوع حاتم قزوینی راویان ملعونند و جریان ترور او کذب است.
شما که اهل تتبع آن هم به شکل خوب هستید! بفرمایید که سرانجام فارس بن حاتم قزوینی چه شد؟؟
تکلیف این مرد را روشن کنید عاقبت چطور از دنیا رفت؟؟؟
اهل رجال؛ از کشی تا خویی همه میگویند ترور شد، شما میگویید جعل است، بسم الله تکلیف او را روشن کنید همه استفاده کنند!!
✅ پاسخ :
وقتی اصلی را (مانندالاسلام قید الفتک) کل #ادیان_اللهی مسلم و ثابت تلقی کنند و در تاریخ اسلام هم موردی عملا دیده نشود که معصومی کسی را #ترور کنند و باز اسلام بگوید اگر جنگتان #دفاعی باشد هم ؛ بگذار اولین ضربه را دشمن بزند و #روایات_تاریخی هم بگوید رسول خدا (ص) فرمود انبیا با اشاره زیر زمینی کسی را ترور نمی کنند و راویان ترور هم مانند راویان مورد نقل عالیجناب در #رجال ملعون باشند و با وجود این همه تاریخ از غیر ملعون روایتی پیدا نکنیم و باز اصرار به وجود ترور در اسلام کنید پس در این خصوص مدتی باید در جلسه استدلال داعش #تلمذ کنیم (( تا ببینیم چقدر بر وجوب ترور ادله دینی دارند))
و اما نظریه《اعتبار روات تابع منحصر بر عقیده نیست》را آیت الله موسی شبیری زنجانی در مباحث رجالی شان سالها پیش بحث فرموده اند اما با باور آن هم روایات ملاعین فوق الذکر قابل ورود به محافل دینی نیست. تا چه رسد به #اجتهادی . لایلتفت الیها عند اهل الدرایه والرجال.
و وقتی قضیه ای مولود روایات ملاعین بشود و آقای خوئی هم آنها را در جرگه《 الزط》قرار دهد دنبال کشف سرنوشت فارس رفتن بی حاصل است چون شاید سرخک گرفته مرده و یا قاطر لگد زده .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit