سوال اجتماعی مذهبی: از دو پاسخ قبلی شما پیدا است که شما فکر میکنید با برخورد فیزیکی و برخورد گشت ارشادی مشکل بی حجابی و یابد حجابی حل نخواهد شد .
بسیار خوب راه حل چیست؟
✅پاسخ: مانع واقعی بدحجابی پیاده شدن اسلام واقعی است . شما اسلام واقعی را یک روز پیاده کنید ، بماند بدحجابی بدانید روز بعد زنان بد حجاب ، حجاب را بتدریج رعایت خواهند کرد. شما پول بانکها را و بیت المال را تبدیل کردید به میدان برای جولان بی مانع رانتخواران پیرامون قدرتمندان .
{پول و سرمایه ای که امام صادق(ع) فرمود: خوشبختی و بدبختی یک ملت در گرو شکل گردش سرمایه در یک جامعه است} هنگامی که مردم با دیدن این غارت بی سابقه بانکها توسط رانتخواران عقده ای شدند ، آن وقت شلاق برداشتید اسلام را در سر زنان پیاده میکنید!!. آقاجان میدان عدالت در گردش سرمایه خلاصه شده و نه در سرِ زنان فقط . و چون در اولویت بندی در انتخاب نقطه آغاز اجرای عدالت بجای مدیریت سرمایه ، مدیریت موی سر زنان را انتخاب کرده اید لذا نه موی سر اصلاح خواهد شد و نه پول و سرمایه . و چون راه اجرای عدالت را عوضی رفته اید لذا چاره ندارید برای حفظ عفت باید شلاق و باتوم بردارید.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
در حدود سالهای 72 و یا 73بود که مقاله های اقتصادی شما تحت عنوان اقتصاد از نگاهی دیگر با اسم مستعار م موسوی در روزنامه جهان اسلام به مدت دو سال و بیش از 250 شماره منتشر شد ،آن زمان یک تعریف از مثلی و قیمی داشتید که چیز جدیدی بود . می شود خلاصه آن را تکرار کنید؟
✅پاسخ : هر کالایی که ارزش تک تک واحدهای آن هم ارزش مستقله داشته باشد و هم ارزش منضمّه و مرکبه می شود مثلی . مانند تمام کالاهائی که هر واحدش مفید است حتی اگر از باقی اجزاء جدا شود مثل برنج ، گندم و سایر حبوبات ، چون اگر کسی باعث شود یک پنجم گندم خاص یک تنی شخصی از بین برود میتواند مثل همان گندم را به مقدار یک پنجم جبران کند .چون هر کیلو از گندم چه جدا باشد چه در ضمن ده تن گندم باشد ارزشش ثابت است . اما کالاهایی که ارزشش در ارتباط با باقی اجزاء در حدی نوسان پیدا می کند که گاهی به محض جدا شدن یک واحد از باقی اجزاء هم ارزش جزء صفر می شود و هم ارزش کل و باقی. مثل حیوانات که با قطع دست یک اسب نه دست تنها ارزش دارد و نه اسب بی دست و یا مثل کتاب خطی که با مفقود شدن صفحه اول ارزش کل کتاب صفر میشود . و کذا فرش که بمحض حصول عیب سقوط قیمت دارد ولی قیمتش صفر نمی شود .و چون این خصوصیت در تعریف مثلی و قیمی در کتب فقهی و حقوقی چندان ملحوظ نشده بوده معمولا طلاب درتطبیق کالا ها با آن دو عنوان دچار تردید می شوند و لذا دیوار آثار باستانی قیمی است اما دیوار متعارف مثلی است . و کذا تمام آثار . و اشیاء .
و تعریف های رایج معمولا درست نیست چون به گردن عرف انداخته اند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
هشدار مهم ❗️
از آنجایی که بنده حقیر از سال 52 تاکنون کار اساسی ام پژوهش و تحقیق و مناظره های بسیار طولانی عقیدتی ، سیاسی، قرآنی، تاریخی، حدیثی ، فقهی ، اصولی ، کلامی و..... با سران حزب توده ، منافقین ، اتحادیه کمونیستها , فدائیان خلق ، تروتیستکیستها , لنینیستها ، وهابیها ، بهائیها، پوپریستها و صهیونیستها و غیره بوده و بخش زیادی از آن مناظرات منتشر شده و چند هزار ساعت آن در یوتیوب اکنون موجود است . لذا یک مجموعه ای از تجربه های مهم در شناخت نحله ها، مکتبها، گروهها و مجموعه های مستقیم و منحرف بدست آورده ام .و چون در پنج , شش سال اخیر نرم افزارهای مجازی مانند تلگرام و واتساپ و زمینه ورود افراد منحرف به فضای جامعه شیعه را فراهم کرده و بنده بخشی از آنها را زیر نظر داشته ام و اخیرا متوجه شدم قضیه دارد تبدیل به یک فاجعه می شود ، یعنی عده ای از افراد کاملا بی سواد عقاید کاملا انحرافی ای را منتشر می کنند که غلات صدر اسلام آنقدر عقاید انحرافی نداشته اند و لذا بر خود فرض دیدم درباره تسلط این قبیل از مجموعه ها هشدار بدهم.
و این هشدار فایده نخواهد داشت مگر اینکه صراط مستقیم را معرفی کنیم : اگرپس از غیبت کبرای تا کنون در عالم تشیع پنج هزار نفر عالم درجه اول داشته باشیم مجبوریم فقهای تراز اول هر قرن را بطور طولی و قرن به قرن معرفی کنیم و بگوییم شیعه های اهلبیت فقط و فقط این علما را عمود جاده اسلام بدانند و هر مطلبی که بنام دین عرضه شود که این علما نفرموده باشند از مذهب تشیع نیست ، و باقی علمای بزرگ هم ، چون در مسیر این عالمان بوده و هستند لازم نیست اسمی از آنها ببریم : پرچمداران درجه اول عقاید شیعه در قرن پنجم : شیخ مفید متوفای 413 و سید مرتضی متوفای 436
و ابوالصلاح حلبی متوفای 447 و شیخ طوسی متوفای 460 و سلار دیلمی متوفای 463 یا 448 و ابن براج.
اینها هم حامل عقاید شیعه هستند و هم حامل فقه شیعه . اما عمودهای عقاید شیعه در قرن ششم : ابوالفتوح رازی م 552 تا 556 (اختلافی هست). ابن حمزه م 560 قطب راوندی م 573 ابن زهره م585 و ابن ادریس م 598 اما عمودهای اصلی شیعه در قرن هفتم: قطب الدین کیدری م610 و مهذب الدین نیلی م644 صاحب اصلی نزهه الناظر محقق حلی م 672 .و یحیی ابن سعید پسر عموی محقق حلی م 689 و یا690 و نزهه الناظر مال او نیست.
اما عمودهای شیعه در قرن هشتم .علامه حلی م 726 و فخرالمحققین پسر علامه م771 و شهیداول مستشهد 786 و اما عمودها و پرچمداران فقه و عقاید شیعه در قرن نهم : فاضل مقداد شاگرد شهید اول م 826 و ابن فهد حلی م 841 و شیخ مفلح صیمری متوفای نیمه دوم این قرن . اما عمدهای شیعه در قرن دهم محقق کرکی م 940 و شهید ثانی مستشهد 965 و اما عمودهای اصلی هادی شیعه در قرن یازدهم . فیض کاشانی م 1090 .اما عمودهای قرن دوازدهم : کاشف اللثام فاضل هندی م 1130 تا 1135.و صاحب حدایق م 1186.و اما عمودهای قرن سیزدهم: صاحب ریاض م 1231 و شیخ حسن کاشف الغطاء م 1262و صاحب جواهر م 1268و شیخ انصاری م 1281 و میرزای شیرازی بزرگ م1312.و پس آنها آخوند خراسانی ، نائینی .و سید ابوالحسن اصفهانی و حائری یزدی و آقای بروجردی تا برسد به مراجع معاصر . این ها عمودها ، پرچم ها و هادیان شیعه به سوی عقاید و فقه شیعه بوده اند و هستند. اینک توجه جدی می دهم به این جریان خطرناک (همان طوری که در ابتدای کلام اشاره کردم) که پس از ظهور پدیده کانالهای مجازی , افراد کاملا بی سواد منتسب به حوزه و روحانیت از فرصت بدست آمده از طریق شبکه های مذکور به صورت خطرناک شروع کرده اند به نشر این باور که چون در عقاید تقلید جایز نیست
ادامه دارد 👇👇
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تذکّر
در رابطه با مطلب سابق تحت عنوان هشدار!:
این غلات نو ظهور آن دسته از روایات شیعه مانند روایت شماره 16 و17 و 18 در تفسیر البرهان ذیل آیه 69 سوره هود آمده را قبول ندارند که علی(ع)فرموده صلواتی که به ما می فرستید نباید از صلواتی که بر پدرمان ابراهیم می فرستید جامع تر و پرحجم تر باشد . در آن دسته از روایات آمده که امیرالمومنین فرمود: لاتجاوزوا بنا ما قالت الملائکه لابینا ابراهیم . و حتی فتوای مرحوم صاحب مهذب را که در بحار جلد58 صفحه 294 آمده مبنی بر وجوب این صلوات در تشهد اللهم صل علی محمد وآل محمد کماصلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم.که در دو خبر جامع احدیث الشیعه هم آمده مردود می دانند و خیال می کنند این صلوات متواتر باعث نزول شاءن اهلبیت است.! و کذا بیش از حد بالا بردن حضرت ابراهیم است.
اخیرا این حقیر تعدادی از این غلات جدید الورودراتهدید کردم که اگر از مراجع شیعه و یا از مفسرین شیعه برای اثبات صحت عقایدشان مدرکی نیاورند اسم آنها را افشاء خواهم کرد،!
اما آنها بجای جواب سه دسته شدند یک دسته فرار کردند دسته دوم گفتند از آیت الله وحید خراسانی برای صحت عقایدمان مدرک داریم گفتم بیاورید ایشان هر چه بفرمایند قبول است. رفتند و هنوز که چند ماه از این تهدید گذشته باز نگشته اند. دسته سوم گفتند از آیت الله مرحوم آقای حاج سید محمد حسینی شیرازی قدس سره مدرک داریم و می آوریم ، بنده گفتم ایشان هر چه بفرمایند بنده قبول می کنم ، این دسته سوم هم بازنگشتند .و معلوم شد حرفشان دروغی بیش نبوده است . بنده پس از کنجکاوی زیاد بخشی از ریشه عقاید اینها را در یک نسخه خطی از کتابی بنام مشارق الانوار که با این مشارق الانوار برسی چندان هم خوانی ندارد در نجف شناسایی کردم که مالک آن گویا بدلیل انحراف بارز آن جرئت چاپ آنرا ندارد . جالب این است که اینها روایت متواتر بین الفریقین {انا دعوت ابی ابراهیم} را قبول ندارند!!با وجود اینکه همان آیه 129 سوره بقره است . {ربنا وابعث فیهم رسولا} استدلالشان هم این است که مخالف اول ما خلق الله بودن اهلبیت است . چون اگر رسول خدا شدن پیامبر (ص) نتیجه دعای حضرت ابراهیم باشد پس روایات داله بر تقدم خلقت نور پنج تن بر عالم بی معنا می شود هر چه گفتیم متن قرآن است و باید بصورت منطقی و ماثور بینشان جمع شود گوش نکردند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
هشدار مهم ❗️ از آنجایی که بنده حقیر از سال 52 تاکنون کار اساسی ام پژوهش و تحقیق و مناظره های بسیار
لذا ما خودمان هرچه فهمیدیم می شود عقاید شیعه ،بنده به یکی از این عناصر گفتم در اصول دین تقلید نیست این درست اما عقاید توقیفی اند . یعنی باید خدایی را از طریق عقل قبول کنیم که در قرآن آمده ، معادی را با عقل باور کنیم که قرآن و اهلبیت تعریف فرموده اند . و رسالت و امامتی را از طریق عقل باور کنیم که مطابق کتاب و سنت است .نه این که چون تقلید نیست پس هر کس هر چه فهمید پس عقیده شیعه است. و من هرچه گفتم عقاید شیعه توقیفی و تعریف شده از سوی شرع است که باید با استدلال به آن برسیم و چون راه استدلال را مراجع تقلید کامل تر بلدند لذا باید در کسب عقاید شیعه از شعاع فهم منطقی آن اعاظم فاصله نگیریم . اما دیدم این طیف خطرناک صدها طلبه و غیر طلبه را بسوی عقاید فاسد خود جذب و جلب نموده اند و دارند به بدترین شکل عقاید غلات را ترویج می کنند که برای نمونه مواردی از انحرافات آنها را نقل می کنم :
(1) خدا با جلب نظر اهلبیت کار می کند و فعال ما یشاء نیست و فعال ما یشاء اهلبیت است . اما ائمه بدون کسب رضایت خدا هر کاری را بخواهند می کنند.!! یعنی یک درجه از غلات هم بالا تر.(2): آیه اتبع مله ابراهیم حجت نیست چون دلالت دارد ائمه باید از او تبعیت کنند .
(3) چون صلوات بر آل محمد(ص) پس از صلوات بر خود محمد(ص) است. پس مقام آل پائین تر از مقام خود محمد ص است و اگر در نماز میت بخوانیم اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم این باعث می شود ابراهیم دو رتبه از اهلبیت بالاتر برود و لذا چنین صلواتی را قبول نداریم. اگرچه متواترباشد.
(4)تمام آیات نازل شده به رسول خدا (ص) از علی (ع) به جبرئیل نازل می شود و جبرئیل هم به رسول خدا نازل می کند و سخنی از خدا نیست.
(5) آیاتی که دلالت دارد که خدا به رسول خدا فرموده قل لا املک لنفسی نفعا و لاضرا حجت نیست .!
(6) خود رسول خدا تحت ولایت علی(ع) بود و علی(ع) بر او هم ولایت داشته است.
(7) مطلق بودن قدرت خدا تا زمان خلقت اهلبیت است پس از آن بی دخالت اهلبیت خدا فعال ما یشاء نیست .
(8) اگر چه اعتبار زیارت جامعه بخاطر خبر واحد بودن ضعیف است .اما در استناد به عقیده شیعه از قرآن معتبرتر است.
(9) حرف هیچ مرجع تقلیدی در شناخت عقاید شیعه حجت نیست . اما حرف ماحجت است.!!
✳️نتیجه اینکه از کلیه کسانی که علاقه به مذهب اهلبیت (ع) دارند خاضعانه استدعا دارم در قبول و ترویج عقاید شیعه از حریم مراجع تقلید و علمای تراز اول یک ذّره فاصله نگیرند و الا به چنگ این راهزنان دین مردم گرفتار خواهند شد. این هشدار بسیار جدی است. باید از گروههای مجازی مجهول و جاهل و منحرف فاصله بگیرید . در آینده ای نه چندان دور این گروههای منحرف معرفی خواهند شد.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام. سوالی خدمت آیت الله موسوی زنجانی داشتم!
در میان کتب کلامی شیعه برای اثبات اینکه مصادیق آیۀ تطهیر تنها ائمۀ دوازده گانۀ شیعه می باشند غالبا دو سوال اساسی مطرح می شود در اینجا هر دو سوال به همراه پاسخ آنها آورده می شود تا میزان صحت این نوع استدلالها بررسی گردد:
سوال یک:
« اگر آیه تطهیر درباره زنان پیامبر (ص) است، پس چرا بین ضمیرهای مونث در قبل و بعد از این آیه، ضمیر مذکر آورده شده است؟!»
پاسخ:
جای شگفتی است که در اینجا از قاعدهای غفلت گردیده که اگربدان توجه می شد اصولاً چنین اشکالی مطرح نمی شد!
قاعدهی مورد نظر، همان قاعدهی تغلیب است که طبق آن، اگر جمعی از افراد انسانی دریک جا گرد آیند حتی اگر درمیان آنان فقط یک مذکر باشد، درمقام خطاب به آنها وجوباً ضمیر مذکر به کار میرود . بنا براین ، اگر گروهی از زنان که فقط یک مرد در میانشان باشد، به ما سلام کنند؛ پاسخ ما به آنها باید با ضمیر جمع مذکر یعنی
«علیکم السلام » باید باشد.
قرآن کریم به زبان فصیح عربی نازل گردیده است چنانکه فرموده: « وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِه» [إبراهيم: 4] «ما هیچ فرستادهای را جز با زبان قومش نفرستادهایم».
و نیز فرموده: « هذا لِسانٌ عَرَبِيٌّ مُبينٌ» [النحل: 103] «زبان [این قرآن] عربی واضح و روشن است».
و فرموده: « قُرْآناً عَرَبِيًّا غَيْرَ ذي عِوَجٍ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُون»[الزمر: 28] «قرآنی به زبان عربی که هیچ کژی در آن نیست». در این بزرگ کتاب عالم وجود، همواره این قاعده رعایت شده است از جمله: آنگاه که فرشتگان به خانه حضرت ابراهیم (ع) میآیند و به او فرزندی را بشارت میدهند و همسر آن حضرت با تعجب میخندد، فرشتگان پاسخ میدهند:
« قالُوا أَ تَعْجَبينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَميدٌ مَجيدٌ» [هود: 73]
«آیا از کار خدا شگفتی مینمایی (توجه کنید که فعل، مفرد مؤنث مخاطب است) رحمت خدا و برکاتش بر شماست [ای] اهل این خانه، بیگمان خدا ستوده و بزرگوار است».
چنانکه ملاحظه شد با اینکه مخاطب کلام فرشتگان در ابتدای آیه، یک زن (حضرت ساره) بوده، ولی با توجه به اینکه حضرت ابراهیم (ع) نیز اهل همان خانهی مورد نظر بوده؛ در ذیل آیه، ضمیر جمع مذکر مخاطب به کار رفته است و فرشتگان گفتهاند: « عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ». پس زن خانه میتواند اهل بیت باشد. در سورهی احزاب نیز عیناً همین موضوع دیده میشود یعنی در ابتدای آیات، خطاب «یا نساء النبی ؛ای زنان پیامبر» آمده و حتی در صدر آیهی 33 همهی ضمایر، جمع مؤنث است اما هنگام سخن گفتن از «أهل البیت = اهل این خانه» که پیامبر(ص) نیز اهل و صاحب همان خانه بوده- بلکه سایرین به اعتبار وابستگی و پیوند با آن حضرت، اهل خانهی مذکور محسوب میشدند- ضمیر جمع مذکر، استعمال شده است.
در کتب تفسیر نیز گفتهاند که خطابهای قرآن از قبیل ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾ و ﴿کتب علیکم﴾ و نظایر آنها، مختص و منحصر به مردان نیست بلکه زنان نیز مشمولآنند ولی بنا به قاعدهی تغلیب، ضمایر مذکر به کار رفته است.
علاوه بر این در این آیه لفظ «اهل البیت» که مذکرمجازی است به کار رفته و به همین جهت هم ضمیر«عنکم» که مذکر است اشاره به آن دارد. اتفاقا اگر به جای «عنکم»، ضمیر «کنَّ» یعنی «عنکنَّ» به کار می رفت، صددرصد غلط بود، چون لفظ «اهل» در «اهل البیت» مذکر است وباید به خاطر آن «عنکم» باشد نه «عنکنَّ». بنابراین، لازم و ضروری است که حتما ضمیر مذکر آورده شود و آوردن ضمیر مونث «عنکنَّ» درصورتی صحیح است که به جای «اهل البیت» مثلاً «نساءالنبی» می آمد که نیامده است. اما می دانیم که کلمه «اهل البیت» هم شامل مردان بیت نبوت می شود وهم شامل زنان ودختران آن حضرت، بااین بیان روشن است که مردان و زنان بیت نبوت همگی در ذیل عنوان اهل البیت مندرج هستند.
سوال دوم:
چرا در آیات قبل و بعد، "بیوت" آمده اما در آیه تطهیر "بیت" به صورت مفرد آمده است؟!
جواب:
گمان ندارم بر شما پوشیده باشد که پیامبر (ص) در مدینه خانههای متعدد و جدا از هم نداشت، بلکه یک «بیت» بزرگ در جوار مسجد داشت که درون آن اطاقهای متعدد بود که هر یک از همسران آن حضرت در بخشی از آن خانه بزرگ، زندگی میکردند.( در اینجا مناسب است که یادآور شویم: اگر قرآن در آیه 34 سوره احزاب فرموده «بیوتکن = خانههای شما (زنان پیامبر (ص)»، در آیه 53 همین سوره تعبیر «بیوت النبی» را به کار برده که از تأمل در آیات مذکور معلوم میشود که بیت همسران پیامبر (ص)، همان بیت پیامبر (ص) بوده است.
علت اینکه قرآن در صدر آیه واژه جمع «بیوت» آورده و در میانۀ آیه واژه مفرد «بیت» و بلافاصله در آیۀ بعدی واژه جمع «بیوت» آمده ، این کار به اعتبار کل محل زندگی پیغمبر (ص) و به اعتبار اینکه صاحب کل خانه( البیت =این خانه) شخص پیامبر بوده است، زیرا
همه آنها منتسب به آن حضرت است، و در موارد دیگر به اعتبار اینکه همة زنان پیامبر درون آن بوده اند، تعبیر به «بیوت» شده است. بنابراین، یک بار به اعتبار اینکه زنان پیامبر (ص) به سبب انتسابشان به آن حضرت از اعضای خانواده او و اهل خانه او هستند (أهل البیت = اهل این خانه ) به صورت جمع آمده است.
یعنی فیالمثل حجره «ام سلمه» بیت پیامبر (ص) است، حجرة «جویریه» بیت پیامبر (ص) است و هکذا ... و بار دیگر به اعتبار اینکه هر یک از همسران پیامبر(ص)، با آن حضرت، خانوادهای را تشکیل میدهند، «بیوت» گفته میشود. و این دو تعبیر تخالف و تباینی با هم ندارند.
بنابراین، به اعتبار کلی، محل زندگی پیامبر (ص) و همسرانش «البیت» (یعنی بیت پیامبر (ص)) بوده است، چنانکه در قرآن آمده : «كَما أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَق؛چنانکه پروردگارت تو را به حق از خانهات برون آورد»(انفال / 5).
و در عین حال به اعتبار هر حجره یا اطاق، آن را «بیوت» میتوان گفت، چنانکه فرموده:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلاَّ أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ ؛ای کسانی که ایمان آوردهاید، به خانههای پیامبر (ص) درنیایید مگر آنکه به شما رخصت داده شود»(احزاب / 53).
به همین سبب است که در آیۀ 34 سورة احزاب به همسران پیامبر(ص) فرموده: «یاد کنید آنچه را که از آیات خدا و حکمت در «بیوتکن = خانههای شما (زنان)» تلاوت میشود. طبعاً تلاوت آیات الهی در «بیوت» آنها بدان سبب بوده که همسر پیامبر(ص) بودهاند و «بیوت» آنها «بیت النبی» بوده است که هر یک از همسرانش در یکی از حجرههای آن اقامت داشتهاند و چنین نبوده که هر یک از همسرانش خانهای در جایی دیگر و جدا از سایر همسران داشته باشند، اصولاً کسانی که با سیره پیامبر(ص) آشنایند، میدانند که رسول خدا(ص) خانهای نداشته که هیچ یک از همسرانش در آن اقامت نداشته باشند!
ممنون خواهم شد اگر ایشان دربارۀ این مطلب پاسخی دارند برای بنده ارسال دارید!
مشکات اهل بیت (ع)
همه آنها منتسب به آن حضرت است، و در موارد دیگر به اعتبار اینکه همة زنان پیامبر درون آن بوده اند، تعب
باسلام
انتظار این بود جنابعالی نظر ما را نقد فرمایید اما مستحکم فرمودید چرا که اولا وقتی بخاطرحضور یک مرد در یک اجتماع مربوط به زنان استعمال ضمیر مذکر مشروع ادبی میشود پس اگر غالبا مرد باشند {رسول خدا،علی مرتضی ،الحسن والحسین} پس به طریق اولی مشروع ادبی است . آفرین بر این خدمت به منطق شیعه !
ثانیا به درالمنثور سیوطی سنی مراجعه فرمایید که اهل سنت میگویند تحت کسا پنج تن آل عبا بوده ، حتی رسول خدا (ص) اجازه نداد ام سلمه داخل کسا شود.
✳️پس اول یقه علمای اهل سنت را بگیرید.
✳️ثالثا .تورات نیمه دوم سفر خروج { مخصوصاباب 33 آیات 7تا11} و سفر لاویان و سفر اعداد را مطالعه کنید که می فرماید حضرت موسی هم مثل رسول خدا خیمه خاص داشته که فقط وصی او یوشع در آن حضور خاص داشت و بیش از بیست آیه در آن سه تا سفر آمده که موسی (ع) موظف بوده خیمه خاص , غسل خاص و لباس خاص بر 4 فرزند هارون بپوشاند تا ثابت کند این خیمه ، این بیت و این وارثان خلافت حکم خاص دارند و اصحاب موسی هم نماد کودتا و کلا فاسق شده بوده اند . بنابر نص هم این آیات تورات و هم آیه 25 سوره مائده،،!!و
✳️رابعا در سفر خروج باب 39 با عنوان : لباس کهانت تقریبا همه آیاتش در مقام بیان لباس ویژه امامت آل هارون است که در سوره احزاب بعنوان اهلبیت دارای چادر خاص آمده است ،
✳️ و خامسا اهل سنت در 168 باب از کتبشان که بنده در یک شبکه ماهواره ای آدرس همه را خوانده ام نقل فرموده اند که رسول خدا فرمود اصحاب من پس از من کودتا خواهند کرد و به جهنم خواهند رفت عین اصحاب موسی واعا بواع ذراعا بذراع و شبرا بشبر .
✅پس اقلا تورات بخوانید ،! هم آل هارون را بشناسید تا آل علی رابشناسید هم گوساله پرستان را بشناسید تا آیه 25 سوره مایده رابشناسید و سفر تثنیه باب 31 را بخوانید تا کودتاگران سقیفه را بشناسید . آنگاه معلوم خواهد شد چرا علی شد هارون! انت منی بمنزله هارون!! ✳️سادسا در سوره نور ذیل آیه نور در درّ المنثور جلد 5 صفحه 50 اهل سنت نقل کرده اند که رسول خدا فرمود{ در پاسخ سوال ابی بکر راجع به بیت فاطمه } بیت علی و فاطمه من افاضلها {بیوت انبیاء} پس بیت در آیه تطهیر همان بیت امامت است حتی با تکیه بر متون اهل سنت و یهود .
✳️سابعا: تمام اهل سنت اهلبیت را عادل می شناسند ، اهلبیت در بیش از 100 طریق فرموده اند آیه تطهیر مربوط به پنج تن آل عبا است و نمی تواند دو زن مصداق {تظاهرا} و کودتاگر در سوره تحریم مصداق آیه تطهیر باشند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام عليكم
عطف به مطالبی که راجع به استاد اللهیاری مرقوم فرمودید
ای کاش برای اقناع مخاطبین؛ دلیل قابل پذیرشی برای تعطیلی چند ساله شبکه ی تلویزیونی ایشون هم ذکر میکردین. چراکه با فرض دست نشانده بودن ایشون تامین هزینه ی پخش ماهواره ای تلویزیون شون نباید مشکلی براشون ایجاد کنه
گذشته ازین که همون زمانی هم که پخش داشت؛ یک شبکه با پهنای باند پایین بود تا هزینه ی کمتری رو تحمیل کند. و این خود نشانه ای بود که متولیان و بانیان تامین هزینه های شبکه؛ از قدرت مالی بی حسابی (مثل سرویس های امنیتی غربی) برخوردار نیسنند.
مشکات اهل بیت (ع)
سلام عليكم عطف به مطالبی که راجع به استاد اللهیاری مرقوم فرمودید ای کاش برای اقناع مخاطبین؛ دلیل قاب
سلام علیکم
وقتی شیعه های خلیج فارس نشین و اهوازی ها متوجه شدند که ایشان دست نشانده است با اطلاع کامل بنده کمکهای خود را قطع کرده حتی پول پرداخت شده خود را هم میخواستند .
حداقل دو نفرشان را میشناسم .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit