eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
859 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
شما قبول ندارید که رسول خدا فرموده ای عثمان در دنیا و آخرت ولیّ من تو هستی؟! پاسخ : شما خودتان نوشته اید جعلی و موضوع و دروغ است. توجه کنید به پا نوشت تاریختان:👆👆 ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام. در خصوص اینکه استاد فرموده اند عالم ذر وجود ندارد . چند نکته به ذهنم رسید: 1. پس الست بربکم مربوط به کدام عالم است.؟ 2. روح در کدام عالم خلق شده؟ 3. اول ما خلق الله نوری . مربوط به کدام عالم است.؟ پاسخ : سلام علیکم 1) عالم فطرت و عالم اقتضای ذاتی انسانیت انسانها است که محکوم به تقدم زمانی بر کل بشر نیست. 2) خلقت روح , مقید به وجود عالم ذر نیست. 3) مربوط به عالم خلق است . چون می فرماید: اول ما خلق الله و نه عالم ما امرالله . حاصل این که شما از اساس عالم ذر را بردارید هیچ مشکلی در آن مفروضات جنابعالی بوجود نمی آید به روایت 28 البرهان که در ذیل آیه الست وارد شده دقت فرمایید امام میفرماید این اقرار ، اقرار قلبی و باطنی است. و غالب روایات وارده در عالم ذر که 37 روایت از شیعه وارد شده معتبر نیستند وکذا روایات اهل سنت. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
بارها ابن عباس را شما جزء راویان اسرائیلی معرفی کرده اید اما منبع کافی ارائه نکرده اید. پاسخ : طبق منابع شما علمای محترم اهل سنت , او در مکتب عبدالله ابن سلام یهودی نفوذی درس می خوانده است و با معاویه در مسائل اختلافی و علمی , پیش کعب الاحبار یهودی می رفته است. به تصویر ارسالی توجه کنید:👆 ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم اخیرا یکی از کانال های تلگرامی مطلبی منتشر کرده است مبنی بر بدون سند بودن حدیث شریف کساء و تصریح چند از علما رو هم ارائه دادن مایلیم نظر استاد موسوی زنجانی در مورد حدیث کساء و سند این رو بدونیم . پاسخ : حدیث کساء یک مسئله مهم سیاسی شیعه است و شاید محتوای آن حامل ستون فقرات اعتقاد شیعه باشد. و اهلبیت(ع) با تاءلیف و نقل آن افکار عمومی مسلمین را سوق دادند به سه سفر تورات تا مردم برگردند بخوانند و ببینند که نظیر حدیث کسا بین حضرت موسی و حضرت هارون و آل هارون در بیش از پنجاه آیه تورات تکرار شده است حتی در همین تورات تحریف شده! از نیمه دوم سفر خروج تا اواخر سفر سوم. و جریان کسا کمرشکن ترین قضیه اهلبیت بر ضد کودتای سقیفه بوده است. و علمای منکر اعتبار حدیث کسا تعمد ندارند بلکه قضایای امنیتی پشت پرده را ندیده اند و کافی است به آدرس فوق در تورات مراجعه فرمایند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
پس آیه ۶۰ در سوره یس میفرماید الم اعهد الیکم یابنی آدم ان لا تعبدالشیطان ..... عالم ذر نیست؟ پاسخ : ناظر به عالم فطرت است و نه ناظر به حادثه متقدم زمانی . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام حاج اقا همه چیز را زیر سوال میبره یکیش همین عالم ذر هست 🔹 هر که نبوت محمد و ولایت علی - علیهام و آلهما السلام - را تصدیق کند مومن است، و هر که یکی از آندو را انکار کند کافر است: 🔺 ایمان به حضرت حجت عج علیه السلام جواز بهشت، و کفر به او سبب دخول جهنم است: 🔺 حضرت غائب عج دلیل بعثت حضرت ختمی مرتبت، و فاروق بین حق و باطل در زمانه است: رسول الله صلى الله علیه وآله فرمودند: ☑️ بدرستیکه امت من در عالم میثاق - و ذر - بر من عرضه شد پس اولین کسیکه به من ایمان آورد علی علیه السلام بود❗️. پاسخ : با سلام روایات میثاق ناظر به مقتضای فطرت است و نه ناظر به یک حادثه متقدم زمانی . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام آقای زنجانی در مباحث قبلی بطور کلی پیِ قسامه را زده و ثابت کرده در اسلام قسامه نیست بلکه مال تورات است که توسط اهل کتاب (با سوء استفاده از بسته بودن دست اهل بیت بخاطر تقیه ) به فقه جهان اسلام تزریق شده است . اما برای استدلال بیشتر به منابع المحلّی ابن حزم ظاهری اعتماد کرده است . ولی بنظر می رسد برای اثبات ادعایی به این بزرگی باید به روایات تکیه شود. پاسخ: چون در فرمایش شما به مشکل تقیه تصریح شده دیگر نیازی نیست از طریق شیعه مدرک بیاورم باید به منابع اهل سنت تکیه کنیم تا مثل سابق خیال نشود مدرک من فقط المحلی است . یعنی از تاریخ خارج بشوم به اخبار عامه بپردازم: اولا تمام روایات باب سنن نسائی نشان میدهد قسامه را اسلام ابداع نکرده است یعنی 4 روایت اول باب قسامه در اول جلد 8 می گوید قسامه حکم جاهلی است. و11 روایت باقی میگوید یهود متهم به قتل بوده و حکم یهود بر یهود بنا بود اجرا شود مسلمین قبول نکردند نه اینکه قبول کرده اند. ثانیا من با نقل این منابع عامی دال بر توراتی بودن قسامه و تقیه ای بودن روایات شیعه در باب قسامه از قوه محترم قضائیه میخواهم دیگر جلو این حکم اسرائیلی را بگیرد. ثالثا من با نقل منابع لازم با دست اندرکاران مربوطه اتمام حجت می کنم تا دوستان عزیز و ارجمند در باب قسامه تجدید نظر فرمایند . اینک این آدرس متون احادیث : 15روایت اول باب قسامه سنن نسایی و صحیح بخاری خبر3841 و 3173 و 6143 و 7192 و 2702 و 6898 و صحیح مسلم کتاب القسامه خبر1و 2 و3 و4و 5و 6 و سنن ابو داود کتاب دیات خبر 4520 و 4521 و 4523 و سنن ترمذی کتاب دیات خبر 1422 و سنن ابن ماجه کتاب دیات خبر 2677 . و این احادیث در بیش از 3000 کتاب روایی و فقهی رایج اهل سنت منتشر است که دلالت دارد حکم قسامه در روایات و فقه با یهود هم زاد و هم ولادتند و باید مسئولین قضایی کشورهای اسلامی این حکم را از فضایِ قضایِ اسلام ، سریعا خارج سازند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام و تشکر از جواب تون در باره عالم ذر با احترام و عرض ادب اینکه عالم ذر اقتضای فطرت باشه نمی تونه ناقض رخداد حادثه اخذ میثاق باشه و ظرف این رخداد رانفی کند ودر واقع تسلیم وتمکین روح اولیه وجودی هر بشری در عالم ذر در عالم دنیا متجلی شده و براساس میزان تسلیم در عالم ذر در دنیا نمود یافته ست. امیدوارم استاد گرانقدر دامنه دیده شون را بیشتر در فضای روایات عالیه از اهل بیت قرار دهند.ونه تحلیل های شخصی وهو ایات بینات فی صدور الذین اوتوالعلم محمدبن فضیل از ابی الحسن عليه السلام : امام کاظم یا امام رضا عليهما السلام نقل می کند که فرمودند: رحم آل محمد(علیهم السلام) به عرش آویزان است و می گوید: خدایا! پیوند داشته باش با کسی که با من پیوند دارد و پیوند راقطع کن با کسی که پیوند خود را با من قطع کرده است و آن در هر رحمی وجود دارد و این آیه درباره آل محمد و کسانی است که بر آن پیمان بستند و آنهایی که در عالم ذر بر ولایت امیر المؤمنين عليه السلام و پس از او بر ولایت ائمه علیهم السلام از آنها پیمان گرفته شد و این همان سخن خداوند است که فرمود: کسانی که به عهد خدا وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند. 📚عوالم؛حسین رزاقی:ج۱ص۱۴۳به نقل از: 📚تفسیر قمی:ج۱ص۳۶۳ _جامعه_كبيره ✍؛ فاء در فَکُنّا تفریع است بر و جَعَلَ صَلَواتنا. یعنی بعد از آنکه ما دارای مقام ولایت شما شدیم و صلوات ما و قبول ولایت ما، باعث طیب خلقت و تزکیه و کفاره گناهان ما شد، پس ما نزد خداوند و در علم او و کتاب محفوظ او که در آن اسامی تمامی شیعیان نگاشته شده است، تسلیم‏شدگان فضل شما بودیم. یا فاء در فَکُنّا سببیت است. یعنی ما که دارای مقام ولایت شما شدیم، به خاطر آن بود که نزد خداوند تسلیم‏ شدگان فضل شما بودیم. یعنی در آغاز خلقت، ما تسلیم بودن خود را به مقام ائمّه علیهم السلام اعلام کرده بودیم. پس خداوند بر ما منّت گذاشت و پیروی از ولایت شما را بر ما ارزانی داشت. پس نام تمامی محبّان و دوستداران امامان نزد خداوند محفوظ است و ائمّه اطهار علیهم السلام از تمامی آن اسما، اطّلاع دارند چرا که آنان در عالَم ذر، در نزد خداوند ولایت آنها را قبول نموده ‏اند. پاسخ : با سلام و احترام آیا با تحقق زمانی میثاق در عالم ذّر، انسانِ وعده دهنده و متعهد شده در عالم ذر ، قدرت تخلف دارد؟ اگر دارد میثاق چه فایده دارد؟! و اگر ندارد می شود جبر و باطل ، این اولا ثانیا : آیا از کل انسانها احدی پیدا شده , آن وعده را در یاد داشته باشد؟ تا تخلف نکند. ثالثا : چرا خداوند از خود آدم تعهد نگرفت بلکه از بنی آدم تعهد گرفت؟ الم اعهد الیکم یا بنی آدم؟! در حالیکه خداوند فقط برای آدم معلم مستقیم اول بوده ، باقی انبیا بعدا متعلم شدند. رابعا : روایات چه قدر زیاد ولی کو روایت از زبان ثقه؟! لطفا سخن از اعتبار آن روایت بیاورید. خامسا : اگر آیه: الم اعهد الیکم یا بنی آدم شامل انبیا هم هست , پس انبیا تابع شیطان بوده اند؟! (الا تعبد الشیطان) و اگر شامل انبیا نمی شود دلیل استثنا کجا است؟! سادسا: من بخاطر محتوایش اعتبار زیارت جامعه را پذیرفته ام ولی در مقام محاجه چون اعتبارش تابع تنها یک راوی غیر معتبر است نمی شود استناد کرد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال ادعای اینکه در خاندان ابوبکر یهودی با نسبت سببی وجود داشته چه کسی بوده ؟! پاسخ: خواهر داماد ابوبکر (شوهر خواهر ابوبکر ) یعنی خواهر اشعث ابن قیس ، اشعث داماد ابوقحافه بوده خواهری داشت که یهودی بوده است . به متن ارسالی توجه کنید:👆👆 ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم شما مدعی هستید اشعث ابن قیس در عصر خودش به تنهایی یک سازمان نامرئی مخوف تروریستی بوده که هنوز هم خیلی ها در جهان اسلام نمی دانند که نخستین بانی قتلهای زنجیره ای به طول بیش از دو دهه را سامان و سازمان داده بوده است. آیا می شود توضیح بیشتر دهید؟ پاسخ : متاسفانه برای من در شرایط فعلی ممکن نیست از محصولات پژوهشی خودم عرضه کنم ولی فعلا به مقاله ارسالی اکتفا کنید ولی توجه کنید هنوز نویسنده محترم پی نبرده که خط باطنی کارهای اشعث را یهود می داده است.👇👇 اشعث بن قیس اَشْعَث‌ِ بْن‌ِ قَیس‌ِ كِنْدی‌، ابومحمد از مردان‌ مشهور در تاریخ‌ نیمة نخست‌ سدة 1ق‌ ، وی‌ بزرگ‌ قبیلة پر نفوذ كنده ‌، از آغاز مسلمانى‌ تا هنگام‌ مرگ‌ در بسیاری‌ حوادث‌ نقش‌ عمده‌ داشت‌ و مى‌توان‌ گفت‌ كه‌ حضور او در پاره‌ای‌ مواقع‌ خود حادثه‌ ساز بود . نام اصلى او « معدیكرب » ، لقبش « اشعث » است و اشعث به معناى ژولیده‏مو مى ‏باشد. 1 پدر اشعث ، قیس ، جدّ اولش معدیكرب ، جدّ دومش معاویة بن جبله و كنیه‏ اش ابومحمد است. 2 برخى از فرزندان او نیز در مسائل سیاسى زمان خود نقش آفریدند؛ جَعْدَه دختر او همسر خود ، امام حسن(ع) را با زهر به شهادت رساند . 3 محمدبن‌اشعث پس از صلح امام حسن(ع) ، حُجربن عَدِىّ را دستگیر و به زیادبن ابیه تحویل‌داد 4 و پس از قیام امام حسین(ع) و پیش از حادثه كربلا ، مسلم‌بن‌عقیل را نیز دستگیر و به عبیدالله‌بن‌زیاد تحویل داد 5 و در كربلا با برادرش قَیْس‌بن‌ اشعث در میان فرماندهان عمر سعد بود. 6 در سال دهم هجرت كه همه‏ ى قبایل و طوایف عرب ، دین اسلام را پذیرفتند ، طایفه‏ ى كِنده هم كه طایفه اشعث بن قیس است ، اسلام آورد . هیئتى از طایفه‏ ى كِنده به ریاست اشعث بن قیس در مدینه نزد پیامبر آمد و مسلمان بودن طایفه كنده را اعلام كردند و اشعث در آن روز مسلمان شد .7 پس از وفات پیامبر، طایفه كِنده و خود اشعث بن قیس مرتدّ شدند و از اسلام برگشتند. 8 اشعث از سوی عثمان ولایت آذربایجان را عهده‌دار بود و عثمان سالی صد هزار درهم از خراج آن دیار را به او می‌داد . در زمان عثمان والی آذربایجان بود و پس از قتل وی و پیوستن مردم به علی ( ع ) وی نیز به آن حضرت پیوست و در جنگ صفین نیز شرکت کرد ؛ ولی خود خواهی اش او را به مخالفت با آن حضرت کشاند . در یکی از شب‌های جنگ که اعراب بسیاری کشته شده بودند افراد قبیله خویش را جمع کرد و بدان‌ها گفت : امروز دیدید که چقدر از جمعیت عرب کشته شد ؟! به خدا سوگند که در عمرم چنین کشتاری به چشم ندیده‌ ام .اگر بنا باشد جنگ به این صورت ادامه یابد ، عرب نابود گردد ،و با این سخنان خود در آن‌ها ایجاد تزلزل کرد . این خبر به گوش معاویه رسید و همین امر انگیزه او شد که قرآن‌ها را بر نیزه کند و امیرالمؤمنین را به حکمین بخواند . على‌بن‌ابى‌طالب(ع) پس از جنگ جمل ، یعنى حدود 6 ماه پس از آغاز خلافتش ، او را از ولایت آذربایجان عزل كرد و از وى خواست تا اموال حكومتى را در كوفه به حضرت تحویل دهد .9 این تصمیم بر اشعث ناگوار آمد ، به‌طورى كه بر آن شد تا به معاویه بپیوندد؛ ولى قومش او را بازداشتند ، زیرا ترك شهر و قوم و پیوستن به معاویه را سزاوار نمى‌دانستند. 10 و در جنگ صفین در سپاه امام على(ع) بود و از سوى حضرت فرمانده جناح راست لشكر عراق شد . در این جنگ ، به مالك اشتر كه اصالتى یمنى داشت و از سرداران برجسته سپاه على(ع)بود ، حسادت می ورزید و در كسب پیروزی هاى نخستین با او به رقابت مى‌پرداخت. 11 اشعث در زمان امیرالمومنین علی (ع) همچون عبدالله بن ابّی در عهد رسول خدا ، سر کرده منافقان بود و پیوسته به آزار و تمسخر امام می‌پرداخت . لیلة‌الهریر  او در لیلة‌الهریر ضمن سخنرانى ، مردم را از ادامه جنگ برحذر داشت 12 و پس از نیرنگِ بر سر نیزه كردن قرآنها از سوى معاویه ، به شدت از ادامه جنگ جلوگیرى كرد و على(ع) را واداشت تا مالك اشتر را از صف مقدّم جنگ به عقب بازگرداند . پس از آن در انتخاب ابن‌عبّاس و مالك‌اشتر به‌صورت نماینده سپاه عراق براى داورى ، با امیرمؤمنان ، على(ع)مخالفت ورزید و سرانجام امام را واداشت تا به داورى ابوموسى اشعرى تن در دهد ، بالاخره گروه خوارج در همان جا نشأت گرفت ، و تا امیرالمومنین در حیات بود ، به ایشان آزار می‌رساندند . 13 اشعث كه در توطئه قتل على‌بن‌ابى‌طالب (ع)شركت داشت ، از مدتى قبل ، حضرت را به ترور تهدید مى‌كرد 14 و ابن‌ملجم را كه براى قتل حضرت به كوفه آمده بود ، یك ماه در خانه‌اش ساكن كرد. 15 ابن‌ملجم شبى كه فرداى آن قصد كشتن على(ع) را داشت تا نزدیكى طلوع فجر با اشعث در مسجد مشاوره داشت . سپس اشعث به او گفت : در انجام كارت شتاب كن كه چون صبح شود رسوا مى‌شوى . 16 وی در زمان ابوبكر، نیروهاى اسلامى با مرتدان جنگیدند و آنان را شكست دادند . در این جنگ‏ها اشعث بن قیس اسیر شد ، او را نزد ابوبكر آوردند . او به ابوبکر گفت : اگر مرا آزاد کنی و
خواهرت را به ازدواج من در آوری ، تو را یاری سودمند باشم و با دشمنان تو می‌جنگم . ابوبکر هرچند در واپسین لحظات عمر خود ، از اینكه اشعث را نكشته بود، اظهار پشیمانى كرد، زیرا با همه اینها، او را فردى مفسد مى‌دانست ، آزادش کرد و خواهرش ام فروه را که نابینا بود به همسری وی درآورد. 17 شیخ طوسى درباره او آورده است : اشعث بن قیس الكندى در كوفه ساكن شد ، پس از پیامبر اكرم مرتّد گردید و عاقبتش این شد كه خارجى و ملعون گردید. 18 امام صادق می‌فرمایند : اشعث خود در خون امیرالمؤمنین دست داشت و دخترش جعده امام حسن را مسموم کرد و پسرش محمد در خون امام حسین شرکت داشت. 19 اشعث از جمله افرادی است که مورد لعنت امام علی (ع) واقع گردیده است . او سرانجام در سال 42 قمری درگذشت . نکته ی  قابل توجه دیگری وجود دارد و آن این است که در تاریخ ، قیس بن اشعثِ دیگرى هم داریم . این قیس بن اشعث ، قیس بن اشعث بن سواد است كه از اصحاب امام حسن(ع) است و غیر از قیس بن اشعث حاضر در كربلا می باشد. 20 پی نوشتها: 1- ریحانة الادب ؛ج 1 /ص 129 2- الاستیعاب ؛ج 1 ؛ص 133 3- قاموس الرجال ؛ج 9 ؛ص 157 4- همان ؛ص 155 5- تاریخ طبری ؛ج 4 ؛ص 320 6- همان ؛ج 2 ؛ص 157 7-همان ؛ج 2 ؛ص 394 8- رجال طوسی ؛شیخ طوسی ؛ص 4 9- الامامة و السیاسة ؛ج‌1 ؛ص‌111 10- الامامة والسیاسة ؛ج1 ؛ص112 11- وقعة صفین ؛ص‌180 12- همان ؛ص480ـ481 ، الاخبارالطوال ؛ص188ـ189 13- اخبارالطوال ؛ص‌191‌ـ‌192 14- شرح‌نهج‌البلاغه ؛ج‌6 ؛ص‌254 15- تاریخ یعقوبى ؛ج‌2 ؛ص‌212 16- الاصابة ؛ج 1 ؛ص 87 17- تاریخ طبری ؛ج 4 ؛ص 316 18 – نهج البلاغه دشتی ؛خطبه 19 ؛ص 64 19- ریحانة الادب ؛ج 1 /ص 129 20- معجم الرجال الحدیث ؛ج 15 /ص 94 منابع : 1.الاصابه ؛ ج 1 2.الاستیعاب ؛ ج 1 3.اسدالغابه ؛ ج1 4.دایرةالمعارف شیعه 5- سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن ؛ابوالقاسم زرگر ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
عرض سلام و ادب و احترام خواستم ببینم شما نظرتون راجع به فلان و فلان توی اون کلام حضرت امام حسین علیه السلام ، توی عصر عاشورا چیه عمر و ابوبکر یا چند قاتل دور و بر حضرت یا یزید و ابن زیاد و ابن سعد و اینا؟ فلانی و فلانی مرا کشتند.... امام حسین در عصر روز عاشوراء در حالی که تنها در وسط پست ترین مردم زمان خویش بودند، بعد از اصابت تیر ، خون خویش را به محاسن مبارک خویش میزدند و می فرمودند: می خواهم جدم رسول خدا را با این حالت ملاقات کنم، و بگویم: فلانی و فلانی مرا کشتند.. روی اصحاب المقاتل: قالوا فوقف ع يستريح ساعة و قد ضعف عن القتال فبينما هو واقف إذ أتاه حجر فوقع في جبهته فأخذ الثوب ليمسح الدم عن وجهه فأتاه سهم محدد مسموم له ثلاث شعب فوقع السهم في صدره و في بعض الروايات على قلبه فقال الحسين ع بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ وَ قَالَ إِلَهِي إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقْتُلُونَ رَجُلًا لَيْسَ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ ابْنُ نَبِيٍّ غَيْرُهُ ثم أخذ السهم فأخرجه من قفاه فانبعث الدم كالميزاب فوضع يده على الجرح فلما امتلأت رمى به إلى السماء فما رجع من ذلك الدم قطرة و ما عرفت الحمرة في السماء حتى رمى الحسين ع بدمه إلى السماء ثم وضع يده ثانيا فلما امتلأت لطخ بها رأسه و لحيته و قال هَكَذَا أَكُونُ حَتَّى أَلْقَى جَدِّي رَسُولَ اللَّهِ وَ أَنَا مَخْضُوبٌ بِدَمِي وَ أَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَتَلَنِي‏ فُلَانٌ‏ وَ فُلَانٌ. ... 📚مقتل الحسین (للخوارزمی) ؛ ج۲ ؛ ص۳۹ 📚تسلية المجالس و زينة المجالس (مقتل الحسين عليه السلام)، ج۲ ، ص: ۳۲۱ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۴۵، ص: ۵۳ 📚عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال ؛ ج۱۷ -الحسين ‏ع ؛ ص۲۹۵ 📚نفس المهموم في مصيبة سيدنا الحسين المظلوم، صفحه: ۳۲۵ 📚منتهی الآمال في تواريخ النبي و الآل (صلوات الله و سلامه علیهم)، جلد: ۱، صفحه: ۶۹۹ 📚ناسخ التواريخ، جلد: ۲، صفحه: ۴۵۲ 📚موسوعة الإمام الحسین علیه السلام، جلد: ۴، صفحه: ۵۰۲ 📚مع الرکب الحسیني من المدینة إلی المدینة، جلد: ۴، صفحه: ۴۲۶ 📚مقتل الحسین علیه السلام (المقرّم) ، صفحه: ۲۹۲ 📚‌الدمعة الساکبة في أحوال النبي «ص» و العترة الطاهرة، جلد: ۴، صفحه: ۳۴۸ ۱۰ پاسخ : سلام علیکم اساسنامه برای شناخت مشارالیه آن کلام (قتلنی فلان و فلان) بلکه برای شناخت تاریخ تشیع و بلکه برای شناخت کل تاریخ اسلام دعای ندبه است ، آری دعای ندبه بعلاوه زیارت عاشورا فقط برای معرفی مبدا جنایت بر اهلبیت و بر اسلام تدوین شده تا آدرس دقیق جنایتکاران اصلی را بدهد که کودتاگران سقیفه بوده است. آری این فلان و فلان همان فلان و فلان هستند که دهها کتاب اهل سنت نوشته در شب کودتای عقبه حذیفه به رسول خدا گفت شتر های فلان و فلان را شناختم که رسول خدا (ص) فرمود مخفی نگهدار تا لو نرود که فتنه خواهد شد . عمر تا آخر عمرش حذیفه را رها نمی کرد که بگو آیا اسم من در لیست منافقین هست یا نه؟! در منابع شیعه آمده است که از امام صادق (ع) سوال شده آن کسانی که به رسول خدا دارو دادند چه کسانی بوده اند ؟ فرموده فلان و فلان وامرئه (عایشه) در هر حال طبق نقل اهل سنت حذیفه می گوید اگر در حال آب خوردن اسامی کودتاگران عقبه را افشا می کردم اجازه نمیدادند آب را کامل بخورم مرا می کشتند! خوب اگر کشندگان همان حاکمان نبودند پس چه کسی چنین قدرت فعلی داشته؟! ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit