eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : سلام علیکم لطفا نظر شریفتان به حدیث معرفت بالنورانیه عنایت کنید سلام علیکم حضرت استاد موسوی به همه پیامها پاسخ می دهید ،اما حقیر چهار اردیبهشت ماه سوال فوق را ارسال، کرده ام امروز بیست و هشتم مرداد است ایا مشاهده نفرموده اید ،یا .... ✅پاسخ : وعلیکم السلام اولا حدیث نورانیت در هیچ کتاب دارای مولف معین و معلوم نیامده. ثانیا اوصیای رسول خدا (ص) ۱۲ نفرند و خاتم الوصیین امام عصر(عج) هستند و نه امیرالمومنین (ع) که اول الوصیین هستند. که در این حدیث امیرالمومنین خاتم الوصیین معرفی شده . ثالثا در این حدیث نوشته ما هر چه بخواهیم خدا همان را تصویب می کند در حالی که اهلبیت هر چه خدا بخواهد عمل می کنند. رابعا این حدیث در بحار جلد۲۶ اولین حدیث است و دارای تمام خصوصیات جعل و گویا چون جاعل ، صوفیِ فارس زبان بوده ترکیب عبارتها نشان می دهد عبارت مال امام نیست . البته جاعل بسیار محیط بر متون روائی بوده است. و محمد ابن صدقه راوی حدیث ، هیچ توثیق خاصی ندارد و گاهی مهر غالی هم خورده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی دکتر الهی قمشه ای برای جوانانی که میپرسند از کجا شروع کنیم؟ ؟ از بسم الله الرحمن الرحیم 💚 استاد 🦋👇 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• Join🔜 @mohandesi_fekr3 🌺🌿🌺🌿
مشکات اهل بیت (ع)
سخنرانی دکتر الهی قمشه ای برای جوانانی که میپرسند از کجا شروع کنیم؟ #از_کجا_شروع_کنیم؟ از بسم الل
💠سوال : نظر شما در خصوص کلیپ فوق که مربوط به دکتر اللهی قمشه ای است چیست؟ ✅پاسخ: چه جناب اللهی قمشه ای چه جناب دکتر دینانی چه امثال این عزیزان استوانه های تعلیم دین و معارف اسلامی هستند . محترمند ، مفیدند ، عزیزند ، آگاه و آگاهی ده اند ، هدایت گرند ، اندیشمندند ، دانشمندند ، و باید همه اقشار از وجود شریفشان استفاده کنند. منتها یک امر یقینی است و آن اینکه راه طی شده در گذشته برای طی راه آینده نه تنها کافی نیست بلکه تصور کفایت راه و روش گذشته در بیان معارف دینی برای نسل امروز و آینده بسیار و بسیار منحرف کننده و ناکار آمد و ضعیف است. چرا که روایات مخلوط به اسرائیلیات و خرافات شده‌ ، تفاسیر به سرقت اهل کتاب رفته ، عرفا در چنگ روایات تزریقی اهل کتاب گرفتار شده اند و از آنها خرج می کنند پس فلسفه و عرفان بدون اشراف لازم بر تفسیر و تاریخ و حدیث با فقه آل محمد زاویه داشته و دارد. باید این نخبه های محترم به این قصه توجه کنند. و باید عنایت کنند مطالعه همه فتوحات لازم است ، مطالعه تمام آثار عرفا لازم است با گلچین کردن مطالب ، ابعاد پنهان سیاسی ضد اهلبیت اهل کتاب مترصد تزریق متون اسرائیلی به متون عرفانی مکشوف نمی شود. در هر حال کلیپ فوق بسیار خوب بود. در پایان ما به دوستان نخبه عرض می کنیم حدود دو الی سه درصد نظر اسلام را دریافت کردیم ۹۷ درصد اسلام هنوز دست نخورده است. در حرف گذشتگان نمانیم ۹۷ درصد حرف مطرح نشده اسلام را استخراج کنیم. و در این استخراج بجای مطالب مولوی و سعدی و ابن عربی شکسپیر ملهم از غیر ، خود قرآن مظلوم را محور قرار دهیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال: پروفسور دینانی می فرمودند اگر چه در خط کوفی نقطه نبوده ولی حرف (( ب)) که با از هم جدا شدن دو لب پائین و بالا صدای آن بوجود می آید آن علی (ع) است و نه نقطه موجود در خط نستعلیق . آیا این جواب درست نبوده ؟ ✅پاسخ: نه،! پاسخ کاملا نادرست بوده چون در آن خطبه منسوب به علی(ع) می گوید (( نقطه تحت الباء)) یعنی دارد با تمام صراحت می گوید (( نقطه)) و نمی گوید صدای نقطه .و قطعا در خط کوفی نقطه نبوده یعنی نه نقطه ( ن ق ط ه) بوده و نه آن نقطه تحت بوده و نه آن تحت منسوب به باء بوده. و این سه تا در آن عصر در خط کوفی نبوده یعنی واژه : (( نقطه)) و ((تحت مضاف به باء)) و (( باء مضاف الیه تحت)) . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و احترام نسبت به بازی شطرنج فرمودید که اگر برای آگاهی برای جنبه نظامی آن باشد حلال است در حالی که دو نکته در اینجا به نظر می رسد: نخست آن که روایات این باب، شامل حرمت در صورت عدم برد و باخت می گردد. همچنین روایات تفسیری ، میسر را شطرنج دانسته اند همچنین رجس را شطرنج دانسته اند. و قران نیز میسر را قرین بت پرستی و شرب خمر آورده است. دوم آن که حتی اطلاع و اشراف نسبت به شطرنج نیز تحریم شده است. المطلع فی الشطرنج کالمطلع فی النار ✅پاسخ : وعلیک السلام اولا : روایات ، شطرنج رایج معهود و مغروس در اذهان را گفته و نه شطرنج منهای رهن را این شما بودید که شامل فرض کردید. ثانیا : روایات مفسر میسره هم معیار باشد آنهم دچار همین سرنوشت انصراف به معهود در اذهان است. و نه شامل فرد نادر از شطرنج. وثالثا : رجس هم ناظر به شطرنج معهود و مغروس در اذهان است کالفرض السابق و رابعا : قرآن هم همان شطرنج منصرف الیه الاذهان والاشارات والضمائر را در نظر گرفته ، چون شطرنج منهای رهن اصلا مفروض جوامع آن روز نبوده . و اطلاق هم توان شمول به غیر مغروس در اذهان ندارد.. وخامسا : مطلع بر شطرنج هم شطرنج معهود است و نه مصداق نادر آن که منهای رهن است. موفق باشید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
سوال :سلام بر سید خوب و خواستنی خودم... گویا مطرح کردن سوالات ما رو فراموش فرمودین از حضرت استادنا المعظم سوال بفرمایید حدیث عنوان بصری رو (که مورد توصیه اکید مرحوم علامه سید علی قاضی بوده) حضرت استاد تا چقدر معتبر می دونن؟ التماس دعای فرج 🌹 ✅پاسخ : وعلیکم السلام والرحمه . موجودی بنام عنوان بصری تا به امروز متولد نشده ، ساخت صوفیها است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با عرض سلام و تشکر از حضرتعالی.. و جواب مبسوط و مقبول.. در مورد پنجم : می فرمایید... امام قرآن ناطق است یعنی کل قرآن و نه یک نقطه از قرآن. اگر گفته شود: با توجه به اینکه طبق این روایت- جدای از اصالت داشتن یا عدم اصالتش_ قرآن خلاصه شده در سوره فاتحه.. و سوره فاتحه در بسم الله .. و بسم الله در حرف باء بسمله... اين يعني امام خلاصه و چکیده کل قرآن است نه به این معنا که یک نقطه از قرآن باشد؛ آن وقت پاسخ چیست؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام اولا : هیچ اثری در متن روایت نیست که دلالت کند بر خلاصه شدن قرآن در حمد و خلاصه شدن حمد در باء بسم الله. یعنی واژه (( خلاصه شده)) در متن خطبه مفروضه نیست. ثانیا : در متن صریح آیه در سوره حجر فرموده سبع المثانی جدا از قرآن عظیم است و نه خلاصه آن .:(( سبع المثانی والقرآن العظیم)) ثالثا : بطور قطع در قرآن ۴۹۹ حکم شرعی هست و چندین یسئلونک عن فلان مثل یسئلونک عن الانفال وعن الاهله وعن الروح و یا(( اذاسئلک عبادی عنی)) و ((سئل سائل بعذاب واقع)) . اینها یا به صورت تعریف صغریات است که معرفی امر خارجی است که خلاصه شدن آن در حمد که هیچ حکم شرعی ندارد معنا ندارد. و یا کبریات است که تلخیص آن متلاشی کردن آن است . رابعا : این خطبه حامل همان روایت مجعولی است که جاعل به اسم روایت جعل کرده (( العلم نقطه کثرها الجاهلون)) این نقطه همان نقطه است. نه آن راوی دارد و نه این !! سر هر دو بی کلاه است . خامسا : اگر چنین خطبه ای بوده چرا از ۱۱ امام و ۱۷۰۰۰ راوی و اصحاب الائمه آنرا نقل نکرده و مانده بدون راوی؟.!!!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :👆
✅پاسخ : وعلیکم السلام یک عدد ریاضی برای حراست از قرآن وجود دارد که در سوره حجرات است که ما قبل آن سوره ۹ اسم رب بدون اسم الله وما بعد آن ۹ اسم الله بدون اسم رب می شود ۱۸ اسم و یک اسم منهی هست : (( اسم الفسوق)) جمعا ۱۹ اسم به عدد حروف بسم الله الرحمن الرحیم . و امام رضا (ع) فرموده اصل العدد واحد . اصل عدد یک است. و بیرون از آن و تکثیر آن دو است . سجده دوتا دوتا رکعت دوتا دوتا حمد دوتا دوتا حج تام ( حج و عمره) دوتا دوتا است. اگر از اول قرآن ، قرآن را بخوانید و با قاری قرآن از آخر قرآن محل تلاقیتان عدد ساده شده فقط ۷ می شود توضیح علمی آنرا در کتاب جَفْر آورده ام . تکرار واژهای خاص در سوره های خاص بیان عدم تغییر و تحریف قرآن است. و حافظ هم ۲ است و هم حافظ عدد ۷ است. و این عدد سبع المثانی است . ضرب یکی در دیگری عدد ۱۴ معصوم است .که ثابت کند تفصیل قرآن اهلبیت است و یا نه قرآن مفصَّل اهلبیت است و نه نقطه تحت بسم الله و یا باء بسم الله . ❗️توجه فرمائید اهلبیت ، قرآن مفصِّل است . و کتاب الله است ، این عدد اول و عدد یک ، و اهلبیت عدد دوم جمع دو ثقل ( ثقلین) قرآن هم مفصِّل است و هم مفصَّل. و کسانی که جعل کردند علی (ع) نقطه است این حرف بر ضد مفصل و مفسر و تراجمه وحی الله بودن اهلبیت است ، تراجم تفصیل است و نه تلخیص و خلاصه سازی و فشرده سازی . قرآئت هیچ سوره ای واجب نیست عمل به آن واجب است اما قرآئت سوره حمد هر روز ده بار واجب است که نماز است. پس حکم قرائت سبع المثانی از حکم قرائت قرآن عظیم جدا شد. این پاسخ جناب استاد دکتر دینانی بود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : استاد نظرتان در مورد این👇 متن چیست ؟ 📍جهل و انکار زید (فرزند امام سجاد علیه السلام) نسبت به مقام امامت امام باقر و امام صادق علیهما السلام از علیه السلام نقل شده است که در حالی که مقداری نامه در دست داشت خدمت حضرت رسید. مردم کوفه در آن نامه‌ها زید را به سمت خود دعوت کرده بودند و از اجتماع خود خبر داده و او را به قیام امر کرده بودند. امام باقر علیه السلام پرسید: این نامه‌ها را آنها خودشان بدون سابقه برای تو نوشته‌اند یا جواب نامه‌هایی است که قبلاً تو برایشان نوشته‌ای و آنها را فراخوانده‌ای؟! زید عرض کرد: نه ، بدون سابقه نوشته‌اند! زیرا حق ما را می‌شناسند و می‌دانند که ما از خویشاوندان رسول خداییم. و از وجوب مودّت(دوست داشتن) و وجوب اطاعت ما که در کتاب خدا آمده آگاهند و می‌دانند که ما در چه تنگی و گرفتاری و بلایی واقع شده‌ایم! امام باقر علیه السلام به او فرمود: البته اطاعت از سوی خداوند بزرگ واجب شده است و سنّتی است که در میان گذشتگان جاری بوده و در میان آیندگان نیز جاری خواهد بود. اطاعت تنها به یک تن از ما اختصاص دارد. ولی مودّت و دوست داشتن برای همه ما خاندان است. فرمان خدا برای اولیای او(یعنی امامان) طبق حُکمی پیوسته و قضایی حتمی و ضرورتی قطعی و اندازه‌ای مشخص و زمانی معیّن در وقتی معلوم صادر و جاری می‌گردد. پس مبادا (ای زید) کسانی که اهل یقین نیستند تو را سبک سازند و آنان در برابر خدا هیچ زیانی را از تو دور نخواهند ساخت. پس شتاب نکن زیرا خداوند به خاطر شتاب بندگانش عجله نمی‌کند. و بر خدا پیشی مگیر که بلاها تو را عاجز می‌کند و تو را بر زمین می‌زند. زید در این هنگام خشمگین شد و گفت: امام از میان ما خاندان کسی نیست که در خانه‌اش بنشیند و پرده‌اش را بیفکند و در جهاد سستی کند، بلکه امام از میان ما خاندان کسی است که محدوده خود را حفظ کند و در راه خدا چنان که شایسته است جهاد کند و از مردمش حمایت کند و از حریم خود به حمایت برخیزد سپس امام باقر علیه السلام با استناد به آیات قرآن به نصیحت برادر خود پرداختند که هر چیزی حد و حدود و زمانی دارد از جمله خلافت و جهاد و خداوند اینها را تنها به امام منصوب خود آگاه ساخته و نباید از روی شک و شبهه انجام داد بلکه باید از روی یقین و بیّنه‌ای از ناحیه خداوند انجام داد. سپس امام علیه السلام فرمود: به خدا پناه می‌برم از امامی که زمان خود را نشناسد و پیرو از او داناتر باشد(کنایه به جهل زید و علم امام علیه السلام). ای برادرم! آیا می‌خواهی آیین ملتی را زنده کنی که به آیات خدا کافر شده‌اند و رسولش را نافرمانی کردند و بدون هدایتی از جانب خدا از هوس‌های خود پیروی نموده و بدون آنکه برهانی از ناحیه خدا برایشان آمده باشد و بدون آنکه عهدی از ناحیه رسول خدا داشته باشند، ادعای خلافت کرده‌اند!! برادرم من تو را به خدا پناه می‌دهم از اینکه در کناسه کوفه به دار آویخته شوی. سپس اشک از چشمان حضرت جاری شد و فرمود : خداوند میان ما و کسانی داوری کند که حرمت ما دریدند و حق ما را منکر شدند و سرّ ما را فاش کردند و ما را به غیر جدّمان نسبت دادند و درباره ما چیزهایی گفتند که دربالکافی، ج۱، ص۳۵۶-۳۵۷ @shh315 ✅پاسخ : حضرت زید شهید یک تاریخ است و نه یک روایت کوبنده دشمنان حکومت جائر. تاریخ زید شهید که مورد تایید ائمه است حدود۷۰۰ صفحه است و نه نیم صفحه. این بحث در قم مدتها طول کشید تا به این نتیجه رسیدیم اصل کلی خلفای جائر این بوده آخوندهای درباری نشسته بر سر کیسه بیت المال برای کوبیدن سادات جهادی و مبارز به زبان ائمه اطهار روایات ضد قیام کنندگان علیه خلفای جاخوش کرده در مسند خلافت جعل کنند منجمله علیه زید شهید . و روایت فوق از آن سنخ است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany