✳️ یکی از شبهات بی اساسی که وهابیت در ماجرای شهادت حضرت زهرا علیها السلام مطرح می کنن، اینِ که خونه های صدر اسلام، اصلا «درِ چوبی» نداشت تا درِ خانه حضرت زهرا علیها السلام سوزانده بشه.
👈در حالیکه وقتی خودشون می خوان خونه های صدر اسلام رو به تصویر بکشن، برای اونها «در» قرار میدن.
🔺تصویری که در بالا مشاهده می کنید، نرم افزار حدیثی «جامع الکتب التسعة» هست. که زیر نظر وهابیت ساخته شده. در تصویر می بینید خونه های صدر اسلام رو با «درِ چوبی» نشون دادن.
🔰قربون برم خدارو یک بام دو هوا رو.
👈قبلا به این شبهه سست پاسخ دادیم. رو لینک بزنید تا پاسخش رو مفصل مشاهده کنید.
https://eitaa.com/meshkatehedayat/2952
🆔@meshkatehedayat
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺داستان جذاب شیعه شدن دانشجوی سنی توسط حضرت زهرا علیها السلام
✳️ این داستان واقعی سرگذشت «عبدالمنعم حسن سودانی» می باشد که از کتاب«با نور فاطمه هدایت شدم» گرفته شده است.
👈این کلیپ جذاب برای پخش در مساجد و کانون های فرهنگی پیشنهاد می شود. در صورت دریافت فایل با حجم بالا به آیدی @meshkat_205 پیام دهید.
🔹کاری از مجموعه مشکات هدایت
🆔 @meshkatehedayat
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴شهادت سرور زنان بهشتی حضرت زهرا علیها السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴
👈زیارت نامه حضرت زهرا علیها السلام را در کلیپ مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌تلنگر❌
👈(شیعه می پرسد)
✳️به خدا قسم خانه را آتش می زنم!!
🔹استاد کرامتی
🔺کاری از مجموعه مشکات هدایت
#تلنگر
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#هجوم
#غضب
#فاطمیه
#امامت
🆔@meshkatehedayat
🔰قبل از ایام فاطمیه به اثبات آیه «۵۵ سوره مبارکه مائده» بر امامت امیرالمومنین علیه السلام پرداختیم. و به برخی از شبهات آن پاسخ دادیم.
👈ان شاء الله از امروز بخشی دیگر از شبهات این آیه را مورد بررسی قرار می دهیم.
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #آیه_ولایت #امامت
✍شبهه:
🔺اگر مراد از جملات «الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُون» در آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده امام علی علیه السلام می باشد، پس چرا بصورت جمع آمده است؟ در حالیکه باید بصورت صیغه مفرد می آمد.
🔰پاسخ را در پست بعدی مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #آیه_ولایت #امامت ✍شبهه: 🔺اگر مراد از جملات «الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزّ
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت
🟣پاسخ:
✳️ قبل از آنکه به پاسخ شبهه بپردازیم، به دو نکته اشاره می کنیم:
🔺نکته اول: یکی از آرایه های ادبی مهمی که در قرآن بکار رفته است، مَجاز می باشد. یعنی یک لفظ در غیر از معنای حقیقی و اصلی خود بکار می رود. مثلا کلمه «أسد» که به معنای شیر است، برای یک انسان شجاع استعمال شود.
👤سیوطی درباره وجود مجاز در قرآن می نویسد:
«اگر مجاز از قرآن حذف شود نیمی از زیبایی از بین می رود. اهل بلاغت اتفاق دارند که مجاز از حقیقت بلیغ تر است.»
📚(الإتقان،ج۳ص۱۰۹)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🟣پاسخ: ✳️ قبل از آنکه به پاسخ شبهه بپردازیم، به دو نکته اشاره می کنی
🔺نکته دوم: یکی از مصادیق مشهور مجاز آنست که یک لفظ را بصورت جمع و عام بیان کنیم، اما از آن اراده مفرد و خاص نماییم. این نوع از مجاز به هدف با عظمت نشان دادن یک موضوع و دیگر اغراض بکار می رود.
👤زرکشی از عالمان اهل تسنن به نمونه های متعددی از این نوع مجاز در قرآن اشاره می کند. مثلا درباره «آیه ۲سوره مبارکه نحل» می نویسد:
«يُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ» مراد [از ملائکه که جمع است] جبرئیل می باشد.»
📚(البرهان في علوم القرآن،ج۳ص۷)
👈با توجه به مطالب گفته شده این نوع از آرایه ادبی در «آیه ولایت» هم به کار رفته است. اگر چه جملات «وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» بصورت جمع آمده، اما از آن اراده مفرد و خاص شده است. همانطور که در بخش شأن نزول در 👈اینجا👉 و 👈اینجا👉 اثبات نمودیم، مقصود از این جملات، امیرالمومنین علیه السلام می باشد.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔺نکته دوم: یکی از مصادیق مشهور مجاز آنست که یک لفظ را بصورت جمع و عام بیان کنیم، اما از آن اراده مفر
📚اسکن کتاب «الإتقان»
📚اسکن کتاب «البرهان في علوم القرآن»
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #آیه_ولایت #امامت
✍شبهه:
🔺اهل تسنن می گویند:
«بخشیدن انگشتر در هنگام نماز توسط حضرت علی علیه السلام با حضور قلب ایشان در نماز منافات داشته و چنین نمازی دارای نقصان می باشد و فضیلتی ندارد.»
👈پاسخ به شبهه را در پست بعد مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat