6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴شهادت سرور زنان بهشتی حضرت زهرا علیها السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴
👈زیارت نامه حضرت زهرا علیها السلام را در کلیپ مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌تلنگر❌
👈(شیعه می پرسد)
✳️به خدا قسم خانه را آتش می زنم!!
🔹استاد کرامتی
🔺کاری از مجموعه مشکات هدایت
#تلنگر
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#هجوم
#غضب
#فاطمیه
#امامت
🆔@meshkatehedayat
🔰قبل از ایام فاطمیه به اثبات آیه «۵۵ سوره مبارکه مائده» بر امامت امیرالمومنین علیه السلام پرداختیم. و به برخی از شبهات آن پاسخ دادیم.
👈ان شاء الله از امروز بخشی دیگر از شبهات این آیه را مورد بررسی قرار می دهیم.
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #آیه_ولایت #امامت
✍شبهه:
🔺اگر مراد از جملات «الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُون» در آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده امام علی علیه السلام می باشد، پس چرا بصورت جمع آمده است؟ در حالیکه باید بصورت صیغه مفرد می آمد.
🔰پاسخ را در پست بعدی مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #آیه_ولایت #امامت ✍شبهه: 🔺اگر مراد از جملات «الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزّ
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت
🟣پاسخ:
✳️ قبل از آنکه به پاسخ شبهه بپردازیم، به دو نکته اشاره می کنیم:
🔺نکته اول: یکی از آرایه های ادبی مهمی که در قرآن بکار رفته است، مَجاز می باشد. یعنی یک لفظ در غیر از معنای حقیقی و اصلی خود بکار می رود. مثلا کلمه «أسد» که به معنای شیر است، برای یک انسان شجاع استعمال شود.
👤سیوطی درباره وجود مجاز در قرآن می نویسد:
«اگر مجاز از قرآن حذف شود نیمی از زیبایی از بین می رود. اهل بلاغت اتفاق دارند که مجاز از حقیقت بلیغ تر است.»
📚(الإتقان،ج۳ص۱۰۹)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🟣پاسخ: ✳️ قبل از آنکه به پاسخ شبهه بپردازیم، به دو نکته اشاره می کنی
🔺نکته دوم: یکی از مصادیق مشهور مجاز آنست که یک لفظ را بصورت جمع و عام بیان کنیم، اما از آن اراده مفرد و خاص نماییم. این نوع از مجاز به هدف با عظمت نشان دادن یک موضوع و دیگر اغراض بکار می رود.
👤زرکشی از عالمان اهل تسنن به نمونه های متعددی از این نوع مجاز در قرآن اشاره می کند. مثلا درباره «آیه ۲سوره مبارکه نحل» می نویسد:
«يُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ» مراد [از ملائکه که جمع است] جبرئیل می باشد.»
📚(البرهان في علوم القرآن،ج۳ص۷)
👈با توجه به مطالب گفته شده این نوع از آرایه ادبی در «آیه ولایت» هم به کار رفته است. اگر چه جملات «وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» بصورت جمع آمده، اما از آن اراده مفرد و خاص شده است. همانطور که در بخش شأن نزول در 👈اینجا👉 و 👈اینجا👉 اثبات نمودیم، مقصود از این جملات، امیرالمومنین علیه السلام می باشد.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔺نکته دوم: یکی از مصادیق مشهور مجاز آنست که یک لفظ را بصورت جمع و عام بیان کنیم، اما از آن اراده مفر
📚اسکن کتاب «الإتقان»
📚اسکن کتاب «البرهان في علوم القرآن»
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #آیه_ولایت #امامت
✍شبهه:
🔺اهل تسنن می گویند:
«بخشیدن انگشتر در هنگام نماز توسط حضرت علی علیه السلام با حضور قلب ایشان در نماز منافات داشته و چنین نمازی دارای نقصان می باشد و فضیلتی ندارد.»
👈پاسخ به شبهه را در پست بعد مشاهده نمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #آیه_ولایت #امامت ✍شبهه: 🔺اهل تسنن می گویند: «بخشیدن انگشتر در هنگام نماز توسط حضرت علی علی
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت
🔴قسمت اول:(پاسخ نقضی)
✳️ اگر اهل تسنن صرف بخشیدن انگشتر توسط حضرت علی علیه السلام را منافات با حضور قلب در نماز بدانند، باید بر اساس روایات معتبرشان نماز های فراوانی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین نماز های عمر بن خطاب که طبق ادعایشان برتر از حضرت علی علیه السلام است را دارای نقصان و مخالف با حضور قلب برشمارند.
👈به عنوان نمونه به سه مورد اشاره می کنیم:
1⃣ سهل بن سعد می گوید:
«هنگامیکه منبری برای پیامبر اکرم ساخته شد، آن حضرت [برای نماز] بر روی منبر به سمت قبله ايستاد، و تکبیر گفت. مردم نيز به ايشان اقتدا كردند. رسول خدا پس از قرائت، به ركوع رفت، مردم هم به ركوع رفتند. و پس از برداشتن سر از ركوع، عقب رفت[از منبر پایین آمد] و روی زمين سجده نمود. سپس دوباره بالای منبر رفت، و پس از قرائت، ركوع نمود. و بعد از آن، عقب رفت و روی زمين سجده كرد. و اينگونه نماز خواند.»
📚(صحیح البخاري،ج۱ص۴۵۲)
2⃣ ابوقتاده انصاری نقل می کند:
«پیامبر را دیدم که نماز جماعت می خواند. و در این حال نوه اش أمامه که دختر زینب بود را بر روی دوش خویش گذاشته بود؛ وقتی به رکوع می رفت، أمامه را بر زمین می گذاشت. و هنگامیکه از سجده بلند می شد، دوباره او را بر دوش می گرفت.»
📚(صحیح مسلم،ج۲ص۲۷۶)
👈بر اساس روایت اول پیامبر اکرم در هر رکعت نماز از منبر پایین و بالا می رفتند.
👈بر اساس روایت دوم پیامبر اکرم در هر رکعت، أمامه را بر دوش خویش گرفته و در هنگام رکوع او را بر زمین می گذاشتند.
🔰آیا چنین اعمال زیادی منافات با حضور قلب در نماز ندارد؟ آیا حواس و تمرکز پیامبر اکرم با چنین رفتاری از نماز دور نمی شد؟ آیا اهل تسنن حاضر هستند که بگویند نماز های پیامبر اکرم دارای نقصان بوده و فضیلتی ندارد؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🔴قسمت اول:(پاسخ نقضی) ✳️ اگر اهل تسنن صرف بخشیدن انگشتر توسط حضرت عل
3⃣ در «صحیح البخاري،ج۲ص۲۰۲» آمده است که عمر بن خطاب می گوید:
«من در حالیکه در نماز هستم، لشکر خود را مجهز و آماده می کنم.»
یا در روایت صحیح دیگر از او نقل شده است:
«من در حالیکه در نماز هستم، خراج اهل بحرین را محاسبه می کنم.»
📚(مصنف إبن أبي شیبة،ج۵ص۲۱۸)
🔰براستی تجهیز سپاه در نماز از قبیل تعداد سربازان، نحوه آماده سازی مرکب و سلاح، غذا برای سربازان، انتخاب فرمانده و همچنین محاسبه بیت المال در نماز، منافات با حضور قلب ندارد؟ با این حجم از تفکر در موضوعات مختلف آیا برای عمر تمرکزی باقی می ماند که به نمازش هم فکر کند؟
👈هر پاسخی که اهل تسنن نسبت به این روایات معتبر در کتاب هایشان دادند جواب ما هم همان است.
🔺 ان شاء الله فردا پاسخ حلی به این شبهه بارگذاری خواهد شد...
🆔@meshkatehedayat