هدایت شده از حبل المتین
قسمتی از گفتگوی شیخ احمد طیب، مفتی دانشگاه الازهر مصر با یک خبرنگار درتلویزیون مصر:
خبرنگار پرسید: به نطر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟
شیخ طیب جواب داد: نه چه مشکلی دارد؟! ۵۰ سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است.
- خبرنگار گفت: فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟
شیخ جواب داد: خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی به مالکی برود ما اشکالی به او می گیریم؟ خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند.
- خبرنگار پرسید شیعیان با ما درحال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می کنند.
شیخ جواب داد: چه اشکالی دارد، بین مذاهب ازدواج آزاد است.
- خبرنگار گفت: می گویند شیعیان قرآنشان فرق می کند.
شیخ طیب پاسخ داد: این حرف ها خرافه پیرزن ها است. قرآن شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قرآن ما است.
-خبرنگار گفت: ۲۳ روحانی از یک کشور(عربستان) فتوا داده اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند.
شیخ گفت: برای مسلمین جهان فقط الازهر می تواند فتوا دهد و فتوای آنها اعتباری ندارد.
- خبرنگار گفت: پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می کنند چیست؟
شیخ پاسخ داد: این اختلافات سیاست خارجی است و می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.
- خبرنگار گفت من یک سوال جدی دارم: شیعیان که ابوبکر و عمر را قبول ندارند، چگونه می گویید این ها مسلمان هستند؟
شیخ طیب گفت: بله قبول ندارند، اما مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزو اصول دین اسلام است؟ قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد.
- خبرنگار که از این جواب جا خورده بود گفت: شیعیان یک ایراد دارند آن هم اینکه می گویند امام زمانشان از ۱۰۰۰ سال پیش هنوز زنده است.
شیخ پاسخ داد: خوب ممکن است، چرا ممکن نباشد، ولی دلیلی ندارد ما اعتقاد آنان را داشته باشیم .
-خبرنگار پرسید: آیا ممکن است کودک ۸ ساله امام باشد؟ شیعیان معتقدند کودک ۸ ساله امام شده است.
شیخ گفت: وقتی یک طفل در گهواره پیغمبر بشود، اینکه یک کودک ۸ ساله هم امام باشد عجیب نیست، هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم؛ اما این موضوع به اسلام آنها صدمه ای نمی زند و آنها مسلمانند. 🌷http://www.andishemastor.ir/index.php/component/content/article.html?id=47🌷
هدایت شده از رادار انقلاب
#حرف_حساب
💢کوروش اگر بود از #فلسطین حمایت میکرد!؟
بعضی ها در فضای مجازی حرف از جوانمردی #کوروش_کبیر میزنند که او برده داری نمیکرد، با مردم #مظلوم به نیکی رفتار میکرد، از ظلم بیزار بود و حقوق بشر را نوشت!
این جماعت، خود را ایرانی و پیرو زرتشت میدانند.
ما هرچه استدلال از قرآن و اهل بیت آوردیم یک فحشی دادند.
اصلا دین و خدا به کنار، قرآن و توصیه اهل بیت هم نادیده میگیریم.
حالا ای هم وطن آریایی و روشنفکرم لطفا بفرمایید، اگر #کوروش با آن ویژگی هایی که شما از او میگویید، اگر امروز بود، از #فلسطین حمایت نمیکرد؟
شما را به کوروش تان قسم، انسانیت را فدای تناقضهای روشنفکری نکنید.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
آزادی در غرب
#_برخی_ضوابط_پوشش_در_دانشگاههای_جهان
.
.
.
دانشگاه #آکسفورد(انگلیس)
The University of Oxford
۱_فارغ التحصیلان دانشگاه باید لباس بلند ، گشاد و روپوش های رنگی مصوب دانشگاه را بپوشند.
۲_تمامی افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند برای مثال:
مردان باید از کت و شلوار تیره ، پیراهن سفید و ساده ، کراوات و جوراب استفاده کنند.
زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار ، بلوز سفید ، کراوات سیاه ، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.
.
.
.
۳_مردان باید ظاهر مناسب و تمیز داشته باشند.
لباس باز و بدن نما نامناسب است.اندازه شلوارک ها باید تا زانو باشند.
مو باید رنگ طبیعی داشته باشد و از مدل های افراطی پرهیز شود.خط ریش ها نباید بیش از اندازه بلند باشند بلکه باید مرتب ، کوتاه شده باشند.
.
.
.
۴_ریش ، ریش بزی ، گوشواره و دیگر موارد مشابه غیرقابل پذیرش است.
.
.
.
۵_مدل مو و آرایش باید تمیز ، مرتب و به دور از مدل های افراطی و رنگ های غیر متعارف باشد.
همچنین خالکوبی مجاز نیست و در صورت وجود باید پوشیده باشد.
☜منبع : www.ox.ac.uk
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
پست اینستاگرامی علی علیزاده از آزادی بیان در ایران
✅ble.im/Drsalaam
✅ eitaa.com/Drsalaam
✅ Gap.im/Drsalaam
✅ Sapp.ir/Drsalaam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
▪️ پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجتالاسلام دکتر احمدی
🔻 حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند حجةالاسلام دکتر احمد احمدی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.
▪️ بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجةالاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموختهی فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیتهای مهم این عنصر خدوم و پر کار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت دهها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و ادارهی مؤسسهی سمت، مدیریت بخشهای مهم و حساسی از مجموعهی دانشگاهی کشور، بخشهای برجستهئی از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷
@Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشمندانی که در طی چند دهه اخیر به اسلام گرویدند👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ رهبر انقلاب به شبهه ناصبی بودن مردم غزه
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: سری جدید برنامه «گستره شریعت» که از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب با حضور کارشناسان به بررسی مباحث قرآنی می پردازد از 21 خرداد ماه در چهار قسمت موضوع «قرائت انسانی از دین» را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.بنابراین گزارش در این چهار قسمت که اجرای برنامه را دکتر مالک شجاعی برعهده دارد ، میزبان حجت الاسلام و المسلمین دکتر جعفری هرندی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر قائمی نیا و دکتر قربانی می شود.یکی از رویکردهایی که بعد از انقلاب اسلامی و خصوصاً در یکی دو دهه اخیر مطرح شده این است که باید از دین یک قرائت انسانی ارائه کنیم.این رویکرد از سوی روشنفکران دینی دامن زده شده و مورد تبلیغ واقع می شود. بر اساس این رویکرد اگر دین بخواهد در دوره ی مدرن به حیات خود ادامه دهد و بقا پیدا کند ، حتما باید با قرائت انسانی پیش برود و اگر قرائت انسانی از دین صورت نگیرد، دین نمی تواند در دوره مدرن و در جوامع مدرن حضور پیدا کند.حال اینکه قرائت انسانی از دین چیست و مولفه های آن کدام است؟ چه شاخصه هایی دارد؟ در چه مبانی و ادله ای ریشه دارد و آیا قابل دفاع هست یا خیر؟ موضوع بحث این چهار جلسه است که در محضر اساتید و کارشناسان به آنها پاسخ داده می شود.«گستره شریعت» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که تهیه کنندگی آن را دکتر پرویز فارسیجانی بر عهده دارد و هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
#رهبرمعظم انقلاب:
... عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب #کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است.
از این بالاتر و تلخ تر، فراموش شدن کلام است.
حوزهی اسلام و حوزهی علمیهی اهل بیت، در درجهی اوّل، حوزهی کلام و بعد حوزهی #فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند.
شما نگاه کنید، در حوزههای ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است.
همانطور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی می گفت، فوراً جوابش حاضر بود؛
ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح میشود که حوزهی علمیه از آنها مطّلع نیست.
می دانید امروز چقدر در دنیا مسألهی دین شناسی و #فلسفه_دین، مورد بحث است و چه کسانی می نویسند و می گویند و تحقیق می کنند و ما خبر نداریم؟
این عیب بزرگی است.
البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و می کنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافتهی آن - نیست.
کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است.
نظام حوزه بایستی جواب بدهد.
حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقهای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمی شود این را به حساب حوزه گذاشت.
انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمی کند.
🍃 بیانات در جمع برخی از نخبگان حوزه علمیه
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این #کلیسای_مسجد_قرطبه در اسپانیا میباشد که بعداز اینکه #مسلمانان شکست خوردند به کلیسا تبدیل شد..ولی یک نفر هر روز ظهر می آید و #اذان میگوید و همه گوش میدهند.
🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وهابی_دروغگو👈 رعد وبرق صدای شلاق امام علی ع که در حال زدن ابوبکر وعمر است!!!!!😳😶
قضاوت با شما
🌐 @adyan8
هدایت شده از خبرگزاری رسا
IMG15342649.jpg.png
43.6K
🔶 باز خوانی انتقادی نواندیشی کدیور در یک اثر
🔷 کتاب «مکتب در فرایند نواندیشی»، تحقیقی درباره نواندیشی دکتر محسن کدیور در حوزه شیعه شناسی است و نویسنده دراین اثر، نوگرایی کدیور را در سه قلمروی امامت، فقاهت و مکاتب بازخوانی انتقادی میکند.
🌐 http://yon.ir/NDC85
🆔 eitaa.com/rasanews_agency
هدایت شده از ...خورشید زهرا
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
امام باقر عليه السّلام فرمودند:
قالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و آله: اِذا كانَ أَوَّلَ يَوْمٍ مِنْ شَوّالَ نادى مُنادٍ: أَيُّهَّا الْمُؤْمِنُونَ اُغْدُوا اِلى جَوائِزِكُمْ، ثُمَّ قالَ عليه السلام: ياجابرُ جَوائِزُاللّه ِ لَيْسَتْ بَجَوائِزِ [كَجَوائِزِ] هؤُلاءِ الْمُلُوكِ، ثُمَّ قالَ صلى الله عليه و آله: هُوَ يَوْمُ الْجَوائِزِ؛
پيامبراسلام (صلى الله عليه و آله) مى فرمودند: اولين روز شوال ـ روز عيد فطر ـ منادى ندا مى دهد: اى مـؤمنان! صبحگاهان براى گرفتن عيدى و جـائزه خـود برويـد. سپس امام باقر عليه السلام رو به جابربن عبداللّه كرد وفرمودند: عيدى خداوند مثل عيدى پادشاهان نيست ـ قابل قياس نيستند ـ آنگاه فرمودند: روز عيد، روز جائزه گرفتن است.
[[فروع كافى، ج 4، 168]]
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🖍 دیدگاه تکامل زیستی در نفی خدا
تبیین و نقد نظرگاه داوکینز
✍️ دکتر حمیدرضا شاکرین
👈 پروفسور ریچارد داوکینز استاد «رفتارشناسی حیوانات» دانشگاههای انگلیس است. او برآن است تا با دلایلی احتمالی وجود خدا را تا حد زیادی ناممکن بنمایاند. عمده دلایل وی در این زمینه عبارت است از: 1. اصل انتخاب طبیعی 2. پیچیدگی خدا. دلیل دوم او را طرح و بررسی میکنیم:
❇️ پیچیدگی خدا
داوکینز در کتاب "پندار خدا" میگوید: "احتمال ایجاد [تصادفی] حیات بر زمین، بیش از این احتمال نیست که تندبادی بر یک انبار اوراقی بوزد و از آن قراضهها یک بوئینگ ۷۴۷ بسازد!" او از این مثال استفاده میکند که تبیین پیچیدگیهای جهان از طریق خدا مشکلی را حل نمیکند، زیرا همین مساله در مورد خدا مطرح میشود و بیپاسخ میماند و به عبارت دیگر خدا مانند سازنده آن بوئینگ است که چگونگی پیدایش او سادهتر از آن نیست. از این رو میگوید اگر کسی به عنوان خدا با آنهمه قدرت و دانایی وجود داشته باشد، باید بسیار پیچیده باشد، به ویژه آنکه او مبدع هستی است و هرگاه چیزی، چیز دیگری را طراحی و ابداع کند، دست کم باید به اندازه محصول خود پیچیدگی و اطلاعات داشته باشد. از دیگر سو بین پیچیدگی و اطلاعات با احتمال وجود نسبت معکوس برقرار است؛ یعنی هر اندازه چیزی پیچیدهتر باشد احتمال وجود داشتنش کمتر است. پس تقریباً با اطمینان میتوان گفت خدا وجود ندارد.»
🔻 نقد
داوکینز خدا بودگی را مساوی با پیچیدگی و احتمال وجودش را بسیار اندک میانگارد. در این باره چند نکته در خور توجه است:
❇️ 1. مراد از پیچیدگی چیست؟ او در «ساعت ساز کور» میگوید امری پیچیده است که دارای اجزایی باشد و آن اجزا به گونهای در کنار هم سازمان یافته باشند، به طوری که احتمال سازمان یافتن آنها تنها به واسطه شانس، بسیار کم باشد. ولی خداوند امری روحانی است و نه مادی و بنابراین اصلاً اجزا ندارد. بر این اساس پیچیدگی فقط در مادیات معنی دارد و کاربست این تعابیر در مورد حقایق فرامادی، بهویژه خداوند که بسیط علیالاطلاق است، کاملا نابجاست.
❇️ 2. مدعای داوکینز مبنی بر رابطه معکوس بین پیچیدگی و اطلاعات با احتمال وجود، نه قاعدهای عقلی و فلسفی است و نه اصلی علمی و تجربی. اگر چنین باشد اینهمه ارگانهای پیچیده و جهانی با این همه پیچیدگی نباید وجود میداشت.
❇️ 3. این گمان داوکینز که بر اساس آفرینشگرایی جهان از طریق خدا تبیین میشود، اما همین مساله در مورد خدا تکرار شده و بدون پاسخ میماند، سخنی نادرست است. خداباوران با استناد به ادله فلسفی دیگری ملاکهای نیاز به علت و تبیین را بررسی کرده و ثابت میکنند که او واجب الوجود و متبین بالذات است و در او ضوابط و معیارهای معلولیت وجود ندارد تا سخن از چرایی وجود او رود.
❇️ 4. پلانتینگا معتقد است: «داوکینز در استدلالهای خود ماتریالیسم را مفروض میگیرد و از این رو است که میگوید هرچه میزان اطلاعات و آگاهی موجودی بیشتر باشد امکان وجودش کمتر میشود. زیرا وقتی فرض کنیم آخرین ذرات جهان ذرات بنیادی مادی هستند، توجیه وجود موجودی که به همه چیز آگاه است تنها براساس علل مادی بسیار ناممکن میشود؛ ولی نمیتوان با فرض ماتریالیسم، خداباوری را نفی کرد. براساس الهیات کلاسیک خداوند واجب الوجود است و در تمامی جهانهای ممکن وجود دارد. بنابراین احتمال وجود خدا یک و احتمال عدم وجودش صفر است. بنابراین وقتی داوکینز میگوید وجود خدا غیرمحتمل است باید استدلالی ارائه کند مبنی بر اینکه موجود واجبی با ویژگیهای خداوند وجود ندارد. ظاهراً داوکینز اصلاً نمیداند که میبایست چنین استدلالی ارائه کند.»
#پرسمان #الحاد_مدرن
📌 لینک متن کامل مقاله
http://maarefmags.ir/node/3278
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنچه خواهید دید:
🔶اخبار ۶۰ ثانیه خبرگزاری رسا
فیلم های بیشتر : 👇👇
🌐 https://goo.gl/X7Dz4U
🆔 eitaa.com/rasanews_agency
در گفتوگوی تفصیلی رسا با حجت الاسلام دکتر محمد جعفری استاد فلسفه دین مطرح شد:
مراکز علوم عقلی در حوزه تقویت شوند | بررسی دلایل عدم رغبت طلاب به فلسفه
مدیر گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به نگاه ویژه و اساسی رهبر معظم انقلاب نسبت به تقویت علوم عقلی در حوزه بر لزوم توجه به علوم عقلی به عنوان دروس اصلی و نه حاشیه ای در حوزه تأکید کرد.
mobile.rasanews.ir/services?gid=2
http://mobile.rasanews.ir/services?gid=2
پاسخ به شیهه عدم ضرورت نصب امام از طرف خداوند متعال / توسط حجت الاسلام استاد سید احمد حسینی 👆👆👆👆👆
🔴ماموریت کثیف...
به نام خانواده به کام.....
در بین کسانی که برای مشاهده بازی ایران و اسپانیا وارد ورزشگاه آزادی شدند خانواده هم بود.اما با اندکی تامل این سئوال پیش می آید که مگر خانواده ها تلویزیون ندارند که باید از تلویزیون ورزشگاه آزادی استفاده کنند؟ اگر قرار است به اسم خانواده از صفحه نمایش، بازی را ببینیم این خانواده در منزل راحت تر است یا ورزشگاه؟
شاید طراحان مراسم، واژه خانواده را برای موجه نشان دادن اختلاط استفاده کردند و به مقصود هم رسیدند.
آنچه بیشتر به چشم می آمد-باعرض پوزش از معدود خانواده ها-بیشتر دوستی ها جنسیتی بود که پوستین خانواده پوشیده بودند تا از محیط موجه "حضور خانواده ها"بهره ببرند.خانم ابتکار هم نماینده ناظر دولت بود تا هم همراهی و تایید را نشان دهد هم روشنفکریش را ثابت کند.
در آنسوی ماجرا دوربین های بی بی سی در تمام دوران مسابقات ماموریت داشتند در خیابانهای روسیه بگردند تا خانمی ایرانی بدون حجاب و شلوارکی پیدا کنند و برای ایرانیان مخابره کنند که ببینید اینجا نه تنها می شود با اختلاط محض به ورزشگاه آمد بلکه می توان شلوار هم نپوشید و لابد بر این باورند که زنان ایرانی هم بهآن صحنه ها غبطه خوردند که توفیق جلوه گری و عریانی نیافتند.
#عبدالله_گنجی
#مقایسه_علمی قبل و بعد انقلاب
💢 چرا جمهوری اسلامی دوام آورده است؟
این تیتر، مربوط است به #ترجمه مقاله آقای دکتر یرواند آبراهایمان با این عنوان:
Why the Islamic Republic Has Survived
✅اما آبراهامیان کیست؟ تاریخنگار ارمنی آمریکایی زاده ایران از #منتقدین جمهوری اسلامی ایران است که کتابها و مقالات متعددی در این زمینه دارد.
او در سال ۱۳۲۹ از ایران مهاجرت کرد،
و هماکنون در #کالج_باروک دانشگاه شهر نیویورک (CUNY) به تدریس تاریخ جهان و خاورمیانه #مشغول است.
در این مقاله، او علاوه بر نشان دادن علل بقا و دوام جمهوری اسلامی با وجود بحرانهای متعدد، #دستاوردهای پیش و پس از انقلاب را مقایسه میکند:
✅لینک متن #انگلیسی مقاله
https://goo.gl/THBJgw
✅لینک #متن_ترجمه شده:
https://goo.gl/CU16mY
مهمترین نکته در این مقاله کوتاه، #مقایسه بخش های مختلف پیش و پس از #انقلاب است، آموزش، بهداشت، موضوعات روستاییان، مسائل اجتماعی و... در تمامی موارد از آمار، اعداد و اسناد استفاده میکند.
(لطفا مطالعه کنید و دیگران را به مطالعه دعوت نمایید ).
هدایت شده از شبکه ادیان
✅مارتین لوژن خبرنگار معروف آلمانی که در روز #عید_فطر شهادتین گفت و مسلمان شد.
#تازه_مسلمان
🌐 @rahyafte_com
🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
قابل توجه دوستان بهایی که میگویند بهائیت فرقه ندارد..🔔👇
#بهائیت_ارتدوکس
بهائیت ارتدوکس، #فرقه کوچکی از بهائیت است که در سال ۱۹۶۰ توسط چارلز میسون ریمی شکل گرفت، و بعد از آن توسط جوئل مارانجلا به همین نام مورد استفاده قرار گرفت. در واقع بهائیت ارتدوکس به فرقهای از بهائیت گفته میشود که بعد از شوقی به ریمی گرویدند و بعد از وی مارانجلا را به عنوان جانشین ریمی پذیرفتند. البته فرقههای دیگری هم وجود دارند که مارانجلا را به عنوان ولی امرالله قبول نکردند. ریشه اختلاف میان طرفداران ریمی و دیگر بهائیان بر سر هویت و شخصیت ولی امرالله بود؛ ولی امرالله عنوانی است که به رئیس مذهب بعد از عباس افندی جانشین اول میرزا حسین علی نوری بنیانگذار بهائیت اطلاق میشود. اولین ولی امرالله بهائی شوقی افندی، نوه دختری عباس افندی بود که از سال ۱۹۲۱ الی ۱۹۵۷ میلادی این مسند را در میان بهائیان داشت.
میان فرقه بهائیت ارتدوکس و فرقه بهائیت حیفایی، به غیر از مسند ولایت امر و اداره جامعه، اختلافات دیگری نیز در مدل خوانش از بهائیت وجود دارد. بهائیت اورتدکس به عنوان گروهی که میسون ریمی را به عنوان ولی دوم امرالله میدانند، توسط فرقه حیفایی بهائیت که رهبری آنها از سال ۱۹۶۳ بر عهده بیت العدل میباشد، ناقضین عهد تلقی میشوند. در حال حاضر ولی امر چهارم بهائیت ارتدوکس نصرتالله بهرهمند میباشد.
🌐 @adyan8
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه #جوادی_آملی :
🔸 در حوزه علمیه، قرآن که هیچ... روایات حداکثر ۱۰% آن ها بررسی می شوند ...
🔸 روایات عقلی (فلسفه و کلام و عرفان)، دارند خاک می خورند
🔴 کانال فلسفه اسلامی:
✅ @feghheakbar