eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
787 ویدیو
285 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ شبهه پژوهی کرونا 🎙 با حضور اعضای هیأت علمی پژوهشگاه: 🔹 حجت الاسلام و المسلمین ؛ ➖کرونا و مسئله شر 🔹 حجت الاسلام و المسلمین ؛ ➖فرصت‌ها و برکات کرونا 🔹 حجت الاسلام و المسلمین ؛ ➖میزان حضور خدا در زندگی بشر 🔹 حجت الاسلام و المسلمین ؛ ➖فقه و مسائل کرونا 🗓 6 و 13 آذر ماه 1399
♦️جهت ثبت نام در «مدرسه پاییزی شبهه‌پژوهی کرونا» اطلاعات زیر را برای ادمین کانال ارسال کنید: ♂ نام و نام خانوادگی ♂ کد ملی ♂ شماره پرونده مرکز مدیریت حوزه ♂ شهر محل سکونت ♂ شماره موبایل آی دی ادمین کانال: 👇👇👇 🆔 @Admin_spasokh
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓روزجهانی فلسفه/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️نباید حوزه قم از مرکزیت فلسفه اسلامی بیفتد والا خسارت است! ۸۲/۱۰/۲۹ ‼️درحقیقت باید گفت که فلسفه در حوزه مهجور است. فلسفه باید در حوزه‌ها رواج پیدا کند. فلسفه فقط این نیست که ما کتاب منظومه یا اسفار را بگیریم و از اول تا آخر بخوانیم؛ نه، تبحر در فلسفه به این معناست که ما بتوانیم از تمام افکار فلسفی موجود دنیا و از مادّه‌ی فلسفه‌ی موجود خودمان مطلع باشیم و در مقابل فلسفه‌های غلط و انحرافی، خودمان را در حال آماده‌باش نگهداریم! ۷۰/۶/۳۱ ‼️فکر اسلامی در جنبه‌ی عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه‌ خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند، سفارش من فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشد! ۹۷/۱۲/۱۳ ‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربی‌ها با امتداد فلسفه‌شان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کرده‌اند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربی‌ها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشته‌اند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصه‌های زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲ @Jahade_tabeini
☠️⛔️شبهه: آتاترک مبلغان مذهبی را جمع کرد و گفت: کشاورزان برای ما گندم و برنج و ... کشت میکنند، دامداران گوشت و لبنیات، خیاطان لباس و کفاشان کفش... شما چه تولیدی دارید؟ 👳‍♂️روحانیان گفتند: ما برای شما و مردم دعا 🤲میکنیم، آتاترک آنها را به یک سفر دریایی با کشتی🛳 مهمان کرد و به یکی از ملوانها سفارش کرد که تا از ساحل فاصله گرفتند، کشتی را سوراخ⭕️ کند، او نیز چنین کرد، وسط دریا وقتی آقایان کشتی را سوراخ شده دیدند، بر سر خود زدند که ای داد، الان خواهیم مرد😱، آتاترک به آنها پیغام داد💬🔊؛ شما دعا کنید🤲. پاسخ دادند: دعا فایده🙏😥 ندارد، باید آب را از کشتی خارج کنیم و به سرعت به ساحل برگردیم، آتاترک دستور داد تا سطلها🗑 را به دست آقایان دادند و بی وقفه آب را از کشتی تخلیه کردند و به سرعت و قبل از غرق شدن کشتی به ساحل برگشتند و از فرط خستگی همه به گوشه ای افتادند... ⚠️آتاترک رو کرد به آنها و گفت: حالا فهمیدید که ما به دعا کن نیازی نداریم باید کار کنید... 🔴پاسخ شبهه مزبور: 🔆متاسفانه، این از جمله مظلومیت‌‌های بزرگ دین راستین، در طول تاریخ بشر بوده است که الف) یا عملکرد نادرست پیروان ادیان، ب) یا آموزه‌های ادیان تحریف شده، ج) و یا حتی سوء برداشت راجع به تعالیم دین راستین، همیشه دست‌آویزی برای مخالفان دین قرار گرفته تا از این رهگذار، عقلانیت و کارآمدی دین الهی را از اساس انکار کنند. ✴️به هر روی، اگر در مواردی نیز فهم نادرست و غلطی از آموزه‌های دین همچون توکل و دعا صورت بگیرد؛ بدین صورت که برخی دین‌باوران تصور کنند، دعا و توکل به معنای ترک تلاش و کوشش آدمی است ، آیا این مجوز آن است که ما چهره دین را کریه و بدمنظر نمایش دهیم؟!! 🔶 آیا نمی‌توان تفسیر معقولی از آموزه‌هایی همچون دعا ارائه داد؟!! در قاموس دین، دعا ابدا به معنای تنبلی و ترک تلاش و کوشش آدمی نیست. بلکه دعا از یک جنبه (آنهم نه از تمامی ابعاد و جوانب) درک این حقیقت والاست که تمام امور این عالم با خواست و اراده خداوند محقق می‌شود و تا او نخواهد کاری به فرجام و سرانجام منتهی نگردد. لذا درواقع، توجه انسان داعی این است که خداوند او را هم در انجام و هم در فرجام کارهایش یاری و امداد رساند. ✴️حجت الاسلام علی قربانی؛ دانشجوی دکترای فلسفه دین 🌐 @meshkatnoor
گزارش جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای علی‌محمد قاسمی در مورد معجم موضوعی قرآن یا «منشور قرآن»؛ انجام شده در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ با تبویب و تقسیم‌بندی آیات، تفسیر و زوایای مجهول بسیاری از معارف قرآنی رخ می‌نماید. ✅ با مشاهده آیات متعدد در معجم، به خوبی می‌توان آیات متشابه را به محکمات ارجاع داد. ✅ تدوین معاجم موضوعی دارای شیوه‌های خاصی است و تفاسیر موضوعی نیز بر همین اساس بنیان‌گذاری شده‌اند. ✅ در این معجم همه موضوعات قرآن طبق شیوه «الله محوری» جمع‌آوری و تنظیم می‌گردد و این بهترین شیوه است. ✅ هر بخشی از معجم موضوعی بر اساس «الله محوری»، حتی المقدور به همه موضوعات و عناوین مربوط به خود پرداخته است و به همین لحاظ نام آن «منشور» گذاشته شده است. ✅ محورهای اساسی معجم موضوعی قرآن (منشور قرآن) عبارتند از: خداشناسی؛ جهان‌شناسی؛ انسان‌شناسی؛ راه‌شناسی؛ راهنماشناسی؛ قرآن‌شناسی؛ اخلاق در قرآن؛ جامعه و تاریخ در قرآن؛ حقوق وسیاست در قرآن؛ اقتصاد در قرآن. ✅ آنچه که از بخش‌های معجم تهیه شده: 🔸 خداشناسی با حدود 14800 استشهاد به آیات؛ 🔸 جهان‌شناسی با حدود 4500 استشهاد به آیات؛ 🔸 انسان‌شناسی با حدود 6000 استشهاد به آیات؛ 🔸 راه و راهنماشناسی با حدود 15300 استشهاد به آیات. 🔷 متن کامل مصاحبه در 👇👇👇 qabas.iki.ac.ir/node/7030 🔷 ورود به سایت منشور قرآن کریم 👇👇👇 http://manshoor.iki.ac.ir 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی نگهداری از سگ و گربه جای تمایل به بچه‌دار شدن را می‌گیرد! ✍️ صرفا جهت رفع خستگی و البته ... 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از محمدی
دومین جلسه نقد معرفت شناختی آقای سیدکمال حیدری 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت وفلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
4_528344903701233874.mp3
1.38M
‍ ⚠️ وظیفه بر زمین مانده حوزه علمیه در قبال علوم انسانی 🎤مقام معظم رهبری: 🎓 ۲ میلیون نفر دانشجوی علوم‌ انسانی! 🔍 در زمینه علوم انسانی کار بومی و تحقیقات‌اسلامی چقدر داریم؟ 📥 کتاب آماده در زمینه علوم انسانی چقدر داریم؟ ❌ این نگران کننده است... 🗞 علوم انسانی‌ای که امروز را‌یج است: 🔻محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است. 🔻متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ هدف دیگری دارد. ☑️ وقتی اینها رایج شد: 🔻مدیران بر اساس آنها تربیت می‌شوند 🔻همین مدیران می‌آیند در رأس... ✅ حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند. 🔴 @kashkolenab 🌐 @meshkatnoor
🔶 نخستین پیش نشست علمی همایش 🔺به همت اسلامی و جمعی از موسسات علمی برگزار می‌شود: ✅ نشست علمی با موضوع "چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی" 🎙با حضور آقایان: 📅 چهارشنبه 5 آذرماه ماه 99 / ساعت 18 تا 20 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 🆔 @iictchannel 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از Amin
2020_11_25 17-56-09 .cid.d722b35ebfee2fd8.mp3
16.47M
🔶 نخستین پیش نشست علمی همایش 🔺به همت اسلامی و موسسه امام خمینی و مجمع عالی حکمت اسلامی ✅ مناظره علمی با موضوع "چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی" 🎙با حضور آقایان: ✅ قسمت اول 🌐 @meshkatnoor
2020_11_25 18-31-29 .cid.d722b35ebfee2fd8.mp3
26.21M
🔶 نخستین پیش نشست علمی همایش 🔺به همت اسلامی و موسسه امام خمینی و مجمع عالی حکمت اسلامی ✅ مناظره علمی با موضوع "چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی" 🎙با حضور آقایان: ✅ قسمت دوم 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔴 مطالبه امت انقلابی برای انتقام از عاملان ترورشهید فخری‌زاده ◻️ پس از خبر شهادت شهید فخری‌زاده، بسیاری از مخاطبان و حوزویان سراسر کشور در تماس با حوزه نیوز خواستار از عاملان این ترور ناجوانمردانه شده‌اند. 💬 برای مبنی بر انتقام از عاملان ترور، وارد این لینک شده و دیدگاه خود درباره چگونگی انتقام را نیز به اشتراک بگذارید👇 https://hawzahnews.com/x9VmJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬆️⬆️⬆️⬆️ اعتراف پرفسور کیت مور از بزرگترین جنین شناسان جهان بر الهی بودن قرآن با استناد به بیانات قرآن در زمینه جنین شناسی 🌐 @meshkatnoor
💠 رهبرانقلاب و فلسفه برای کودکان ‼️ما یک نوه‌ی کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمیزند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت می‌انداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت میگردد. این خیلی چیز مهمی است. حالا وقتی همین بچه، یک جوان ۱۸ساله باشد، سؤالات قوی‌تری در ذهنش ایجاد میشود. ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم. این کار، کار شما حوزوی‌هاست. شما واقعاً میتوانید این کار را انجام دهید. ۹۱/۱۱/۲۳ ‼️یکی از کارهای شما بنیادملاصدرا تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است. غربیها کتابهای فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشته‌اند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفی‌ای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. ما از این کار غفلت داریم. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹ ‼️چندسال قبل یک کتابی درباره فلسفه برای کودک برای من آوردند، از همان اولی که شروع میکند، واقعاً فلسفه است و باب کودکان است. این کتاب، یک کتاب خیلی قشنگی است در باب فلسفه - حالا اسمش یادم نیست؛ توی کتابهایم هست و یک آمریکائی این را نوشته. ما به اینجور کتابی احتیاج داریم! ۹۱/۱۱/۲۳ ‼️این کتاب (دنیای سوفی) را بچه‌های ما خوب است بخوانند! ۹۸/۲/۱۰ 📸رهبری درحال مطالعه رمان فلسفی و کودکانه دنیای سوفی اثر یوستین گردر؛ ۹۷/۲/۲۱ @Jahade_tabeini @meshkatnoor
🔶 توسط اسلامی و همکاری موسسات دیگر: 🔶 نخستین پیش نشست علمی همایش ملی فلسفه دین اسلامی با عنوان نشست “چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی ” تحت نرم افزار اسکایپ و با حضور آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری، دکتر رضا اکبری و دکتر رسول رسولی‌پور برگزار شد. 🔶 در این نشست علمی که به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه و با همکاری برخی موسسات علم همچون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، هر یک از اساتید دیدگاه و نکات خود را درباره چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی بیان نمودند. ⚜️ مشروح این نشست را در این جا بخوانید👇👇👇👇👇👇 🌐 iict.ac.ir/gnqotb 🌐 @meshkatnoor
نشريات معتبر ارديبهشت 98.pdf
2.03M
همه نشریات دارای اعتبار علمی پژوهشی وزارت علوم تا اردیبهشت 1398 👆👆👆 @meshkatnoor
مجلات موبوط به رشته کلام.doc
75.8K
لیست و مشخصات همه نشریات علمی معتبر در حوزه کلام و فلسفه 👆👆👆👆 @meshkatnoor
🔹بخشی از آخرین یادداشت شهید فخری زاده درباره ضرورت احیای فلسفه اسلامی: 🔸«آیا فلسفه اسلامی در دوران حاضر با محیط پیرامون خود تعامل دارد؟ در حل کدام مسئله علمی تلاش کرده است؟ هر علمی اعم از علوم انسانی و علوم تجربی؟ اساسا فیلسوفان این عصر تن به رویارویی جدی با مسائل سنگین علمی می دهند؟ 🔸چند مقاله داریم که به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بر اساس مبانی فلسفه اسلامی پرداخته باشد؟ این فلسفه چقدر تأثیر پذیرفته است. روایت فلسفه امروز با روایت ملاصدرا تفاوتی کرده است؟ 🔸هنوز مقولات عشر با همان شکل و ترتیب و عناوین نقل می شود. هنوز از عبارات سده‌های قبل استفاده می شود. فلسفه اکنون همان است که ملای شیرازی می فرمود، شاید بعضی از مثال های آن تغییر یافته باشد. 🔸مقایسه کنیم با فلسفه در مغرب زمین. چه تعامل چدی با علوم دارد. چالش ایجاد می‌کند و چالش می‌پذیرد؛ در پی این چالش ها نحله های مختلف به وجود آمده است. و مدام در حال رشد است. تأثیر جدی بر علوم دارد و اساسا علاوه بر تأثیر بر روند پیشرفت علوم نقش انطباق یافته‌های این علوم را با نحوه زندگی مردم بر عهده گرفته است ...» وبلاگ شهید: http://www.mfakhrizadeh.blogfa.com 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از تنویر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍جریان لیبرال در حوزه. 👈لیبرال ها علاوه بر فضای عمومی کشور، در حوزه های علمیه نیز افراد، مراکز و رسانه‌هایی دارند، که پروژه های طراحی شده توسط دشمن را پیاده سازی می کنند. 👈مهمترین اقدام برای حفظ کیان حوزه و دفاع از نظام اسلامی شناخت جریان لیبرال در حوزه علمیه است. 👈نگاهی به آثار و اندیشه های مرحوم فیرحی و هدفی که دنبال می کرد، ما را با این جریان و افراد فعال در آن آشنا می کند. "تنویر" را دنبال کنید👇 http://eitaa.com/Tanwir
نشست علمی با عنوان “چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی ” روز چهارشنبه مورخ ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به صورت مجازی و تحت نرم افزار اسکایپ برگزار می‌شود. این نشست علمی با حضور آقایان دکتر محمد محمدرضایی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا شاکرین و دکتر رسول رسولی‌پور برگزار خواهد شد. جهت حضور در این نشست، بر روی لینک ذیل کلیک کنید. 👇👇👇 🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 🆔 @iictchannel 🌐 @meshkatnoor
🔷چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی 🎤حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری 🔸در پیش نشست اول همایش فلسفه دین اسلامی حجت الاسلام جعفری در مورد چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی به اظهار نظر پرداخت. ایشان با بیان چند نکته مقدماتی بحث خود را آغاز نمود. وی ابتدا با اشاره به اینکه تعریف دقیق جامع و مانع از رشته‌های علمی به دلیل شکل‌گیری آنها در طول زمان ممکن نیست، فلسفه دین را هم از این قاعده مستثنی ندانست و اشاره کرد: ارائه تعریفی جامع و مانع که بر اساس همه مؤلفه‌های مقوم فلسفه دین باشد ممکن نیست. بنابراین به نظر می‌رسد برای دسترسی به تعریفی از یک رشته ، راه ممکن بررسی تاریخ اندیشگی آن رشته نزد اندیشمندان و متخصصان آن رشته است تا به درکی از حدود و ثغور آن رشته برسیم، گرچه ممکن است در همین فرآیند هم اختلاف نظراتی وجود داشته باشد.👇👇
🔸وی افزود : نکته دوم این است که هر رشته علمی یک هویت جمعی دارد و صرفا ناظر به یک نظریه یا مجموعه‌ای از گزاره‌های خاص نیست. بنابراین نمی‌توان به دیدگاه فرد خاص یا دیدگاه تعداد محدودی از صاحب‌نظران شناخته شده و مطرح بسنده کرد. همین هویت جمعی رشته می‌تواند در اینکه یک دانش می‌تواند قیدی را بپذیرد یا خیر مؤثر باشد. بنابراین اگر دانشی در بستر معینی شکل گرفته و رشد کرده لزوما نمی‌تواند الزامات آن بستر را به چیستی آن رشته تسری دارد. 🔸نکته سوم دشواری بررسی چیستی عناوین ترکیبی است. بررسی و شناخت چیستی فلسفه‌های مضاف که فلسفه دین هم یکی از مصادیق آن است ما را با این دشواری مواجه می‌کند. در ترکیب فلسفه دین با واژه‌های فلسفه و دین مواجهیم که درباره هر یک و نحوه ترکیب آنها دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی وجود دارد که هر یک از اینها، در تعریف و بیان چیستی فلسفه دین و حدود و ثغور آن و احیانا جهت‌داری آن مؤثر باشد. 🔸در فلسفه دین ما با یک واقعیت به نام دین مواجه هستیم که به بررسی مبادی تصوری و تصدیقی، پیش‌فرض‌ها، روش و حتی مدعیات آن با نگاه فلسفی و عقلی می‌پردازیم. یعنی بررسی عقلانی دین که هم کلیت دین و هم موضوعات دین را در بر می‌گیرد. در این بررسی عقلانی، روش بسیار مؤثر است. مثلا در فلسفه دین تحلیلی، روش تحلیلی منطبق بر رئالیسم انتقادی و نسبت معرفتی، محصول خاص خود را بوجود آورده است. یا در فلسفه دین قاره‌ای روش تحلیلی به رسمیت شناخته نشده و در بخشی از فلسفه دین قاره‌ای روش هرمنوتیکی و تاریخی نگری و در بخشی ، دیدگاه اگزیستانسیالیستی حاکم است. مبنتی بر همین نکته می‌توان گفت که می‌توانیم فلسفه دین اسلامی داشته باشیم که روش خاص خود را دارد. 🔸عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: فلسفه دین اسلامی دقیقا به معنای فلسفه اسلامی دین است که البته کاملا با فلسفه دین اسلام که به معنای الهیات فلسفی است، متمایز است. وی در تعریف فلسه دین اسلامی گفت: فلسفه دین اسلامی یعنی از منظر تفکر فلسفی اسلامی به دین نگاه کردن. پس مسائل آن همان مسائلی است که در فضای فلسفه دین موجود به آنها پرداخته می‌شود ولی این مسائل بر مبنای تفکر فلسفی اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد. فلسفه دین با وصف اسلامی ناظر به غایت و هدف دین نیست. ناظر به موضع فیلسوف نیست. حتی ناظر به تدین فاعل شناسا نیست. 🔸مدیر گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت خاطر نشان کرد : فلسفه اسلامی هم در روش و هم در محتوا می‌تواند در ارزیابی عقلانی ما نسبت به دین تأثیرگذار باشد. از نظر روشی با روش قیاسی و برهانی پیش می‌رود و البته در کنار آن از روشهای عقلانی عام دیگر نیز بهره می برد و به لحاظ محتوا نیز غنای مباحث هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی فلسفه اسلامی به مسائل و مباحث فلسفه دین منتقل می شود... 🌐 @meshkatnoor
از همه علاقه مندان دعوت می شود که با ورود به لینک ذیل 👇👇👇وارد صفحه سمینار شوند. https://engage.shatel.com/b/moh-rwr-0c6-xuj