eitaa logo
📚|میراث علمی سَلَف|
5.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
52 ویدیو
38 فایل
❁﷽❁ 💢 تحصیل علوم حوزوی با رویکرد سنتی 💢 تشکیل حلقه های علمی 💢 نشر سیره علما ❇️ نرخ تبلیغ عادی: ساعت ۲۲ تا ۹، ۴۵ هزار، تجاری: ۷۵هزار. *ارتباط و خرید کتاب میراث علمی سلف: @hm1370 وبگاه رسمی (دانلود صوت): http://mirath.blog. تلگرام(صوت جدید): @mirath
مشاهده در ایتا
دانلود
VTS_01_1.mp3
22.99M
🔺صوت ویژه (قسمت اول) 🔶🔹همایش "نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط" با سخنرانی: ✅آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ↙️برگزار شده در مدرسه معصومیه سلام الله علیها/قم *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
VTS_01_2.mp3
15.32M
🔺صوت ویژه (قسمت دوم) 🔶🔹همایش "نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط" با سخنرانی: ✅آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ↙️برگزار شده در مدرسه معصومیه سلام الله علیها/قم *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
VTS_01_3.mp3
15.32M
🔺صوت ویژه (قسمت سوم) 🔶🔹همایش "نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط" با سخنرانی: ✅آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ↙️برگزار شده در مدرسه معصومیه سلام الله علیها/قم *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
VTS_01_4.mp3
15.32M
🔺صوت ویژه (قسمت چهارم) 🔶🔹همایش "نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط" با سخنرانی: ✅آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ↙️برگزار شده در مدرسه معصومیه سلام الله علیها/قم *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
VTS_01_5.mp3
8.08M
🔺صوت ویژه (قسمت پنجم) 🔶🔹همایش "نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط" با سخنرانی: ✅آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ↙️برگزار شده در مدرسه معصومیه سلام الله علیها/قم *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
✅ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی: بعضی می گویند ما طلبه ها را ۵ ساله مجتهد می کنیم، حرف عجیبی است. این اصول و فقه و اجتهاد به این مهمی، مگر با ۵ سال حاصل می شود؟ اگر ما امروز گفتیم اینها را خلاصه و قیچی کنیم، اصول قوی را برداریم و کتاب ضعیف بگذاریم، طلبه کی می تواند متجهد شود؟ یکی از برنامه های اصلی دشمن، تهی کردن حوزه از محتوای اصلی خودش (یعنی فقاهت و اجتهاد اصیل)، است. *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
تذکری مهم ✅ علی رغم تصوری که وجود دارد: 🔺 روش سنتی، دارای آزادترین روش تفکر است، چرا که کتب سنتی، از همان اول، مالامال و مشحون از اشکال و جواب و حاشیه و تعلیقه و مانند آن است. مباحثه، خودْ یکی از راه های تفکر پویا و خلاق است. بدین ترتیب، ما در روش سنتی، پیرو و مقلد کسی نیستیم و به راحتی و البته بر اساس علم ( نه توهم)، سخن و فهم دیگران را ممکن است نقد کنیم (البته نه اینکه طلبه پایه یک، فی المثل ابن سینا را نقد کند، بلکه اول باید بفهمد ابن سینا چه می گوید، بعد نقد کند). 🔺روش سنتی، هیچ دشمنی با مدرنیته و تفکرات جدید ندارد. بارها گفته شده که "سنتی"، وصفِ روش است؛ یعنی روشی که دقت و عمق و تلاش و تفکر پویا می طلبد. هر تفکری (ولو از تولدش، یک ثانیه گذشته باشد)، محترم و قابل اعتناست، به شرطی که حرفی برای گفتن داشته باشد و سیر خود را صحیح طی کرده باشد (یعنی 9 ماهه به دنیا آمده باشد نه شش ماهه!!، زایمانش طبیعی باشد!! نه سزارین!) 😳 بنابراین افرادی که پیام می دهند که: شما که پیرو روش سنتی هستید، به جای صمدیه و جامی و مطول، چرا همون کتاب های اول (مثل الکتاب سیبویه) را نمی خوانید؟، ناشی از برداشت ناصحیح از این روش، است. برای آشنایی بیشتر با این روش، می توانید به کتاب تحصیل علوم حوزوی به روش سنتی (نشر اسوه) مراجعه کنید. 🔺روش سنتی در حوزه آموزشی، حداقل هاست نه حداکثر ها. بنابراین، هر طلبه، با هر هدفی (ولو تبلیغ)، باید فاز اول این روش را طی کند. بنابراین، اینکه من می خوام منبری بشم، دیگه چرا سنتی بخوانم، ناشی از یک برداشتِ غلط است. بله مراحل تخصصی برای منبری نیاز نیست، گرچه مستحسن است و آثار فراوان دیگر دارد (اگر به معنای حقیقی منبر توجه داشته باشیم، و گرنه خاطره گفتن بالای منبر، از همه برمیاد). *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
📚|میراث علمی سَلَف|
تذکری مهم ✅ علی رغم تصوری که وجود دارد: 🔺 روش سنتی، دارای آزادترین روش تفکر است، چرا که کتب سنتی،
✅ بی شک یکی از دلایل اصلی خلوت شدن برخی منابر، عدم تزریق علم و آگاهی کافی به اذهان مردم است. برخی از ما هنوز باور نکرده ایم، مردم و خصوصا جوانان، دیگر از حرف های تکراری، خسته شده اند. ذهن آنها، تشنه جرعه های ناب است. ✅ وقتی طلبه، حال نداشت (و شاید سواد کافی نداشت) که به منبع عظیم 1400 ساله دین، مراجعه کند، و به خیال خود، مخاطبش هم آنقدر ارزش نداشته باشد که این همه وقت برایش بگذارد، نیم ساعت قبل از منبر، از "کتاب و نرم افزار و سی دی منبر فلان استاد معروف"، یه سری مطالب جمع می کند و گمان می کند با این ابتکارات بی حاصل، به دین خدمت می کند. ✅ وقتی به روش سنتی پشت کردیم، همه هویت خود را می بازیم.
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ ضرورت مطول خوانی ✅ معنای سنتی خوانی، قدیمی خوانی نیست، دقیق خوانی است. ✅ رها کردن وعده های پوچ برخی جریان های تنبل محور صوتی از استاد حائری زاده دام عزه *نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست* 🔺ارتباط: @hm1370 📗 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a52