eitaa logo
حوزه و انقلاب اسلامی
4.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
489 ویدیو
53 فایل
﷽ 💠 مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی 📢 تبیین #نسبت_حوزه_و_انقلاب_اسلامی، مبتنی‌بر بیانات امامین انقلاب 📲 ارتباط با مدیر: 🆔 @mmhe_admin 🖥 تارنما: 🌐 www.mmhe.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆"وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ" ﴿انفال؛ ۴۶﴾ 🔰 عدم تنازع مذاهب، معنای وحدت اسلامی 📝مراد ما از اسلامی، یکی شدن عقاید و مذاهب اسلامی نیست. میدان برخورد مذاهب و عقاید اسلامی و عقاید کلامی و عقاید فقهی -هر فرقه‌ای عقاید خودش را دارد و خواهد داشت- میدان علمی است؛ میدان بحث فقهی است؛ میدان بحث کلامی است و اختلاف عقاید فقهی و کلامی می‌تواند هیچ تأثیری در میدان واقعیت زندگی و در میدان سیاست نداشته باشد. 🔻 مراد ما از وحدت دنیای اسلام، عدم تنازع است: «ولاتنازعوا فتفشلوا».تنازع نباشد، اختلاف نباشد. 🗓 بیانات‌ در دیدار شرکت کنندگان در همایش کنفرانس وحدت اسلامی 🔟 ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت روز ۱۲ فروردین بسم الله الرحمن الرحیم‌ 🔆و نُریدْ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّهً وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ صَدَقَ الله‌ الْعَظیمْ. 📝من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری ، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. 🔻 من در این روز مبارک، و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند. 🔻 من از این همبستگی بیمانند که جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی "وَ اْعتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً" لبیک گفتند، و با تقریباً اتفاق آرا به جمهوری اسلامی‌ رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم. مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. 🔻 حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط در پناه و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است. 🔻 مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمنهای داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت‌پیشگان نجات یافت. اینک شما ملت شجاع، پاسداران جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این ارث الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین المللی و نفتخواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند. 🔻 صبحگاه ۱۲ فروردین -که روز نخستین است- از بزرگترین اعیاد مذهبی‌ و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. 🔻 هان! ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند. 🔻 من از دولتها می‌خواهم که بدون وحشت از و ، با فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی بپا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا و و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله. روح الله الموسوی الخمینی‌ 🗓۱۳۵۸/۰۱/۱۲ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"وَإلى عادٍأخاهُم هودا قال يا قَومِ اعبدُوا اللّه مالَكُم مِن إِلٰهٍ غَيرُهُ إن أنتُم إلامُفتَرونَ" ﴿هود؛ ۵۰﴾ 🔰 توحید، هدف بزرگ بعثت است 📝در بعثتِ همه‌ی پیامبران اهدافی وجود داشته است -اهداف الهی- که طبعاً هدف خود پیغمبرهم، به تبع تبعیّت از پروردگار، همان هدف خواهد بود. پس بعثتها هدفهای بزرگی دارند که رأس همه‌ی این هدفها عبارت است از . 🔻توحید، هدف بزرگ بعثت است:"ولَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّة رَسولًاانِ اعبُدُوا اللهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوت"؛ توحید خالص، توحید محض؛ که این آیه‌ی شریفه در سوره‌ی نحل است. در سوره‌ی اعراف و همچنین در سوره‌ی [هم] از زبان چندین پیغمبر بزرگ مثل نوح، مثل هود، مثل صالح و دیگران این جور گفته میشود که"یٰقَومِ ‌اعبُدُوا اللهَ ‌ما لَکُم ‌مِن ‌اِلٰه غَیرُه". 🔻این توحید، اوّلین هدف بعثت پیامبران است. البتّه میدانید که توحیدهم فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست؛ خب بله این هم هست لکن توحید به یک معنای مهمّی است که به معنای است؛ 🔻توحید به معنای حاکمیّت مطلق پروردگاربر عالم تشریع و عالم تکوین -هردو- استکه بایستی امر الهی نافذ دانسته بشود؛ هم در عالم تکوین -در همه حوادث وجود، «لا حول و لا قوّة الّا بالله»- و هم در عالم تشریع، همه این حوادث و همه‌ی حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است. خب این، هدف اصلی است. 🗓 ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ 1️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"وَلا تَركَنوا إِلَى الَّذينَ ظَلَموا فَتَمَسَّكُمُ النّارُ وَما لَكُم مِن دونِ اللَّهِ مِن أَولِياءَ ثُمَّ لا تُنصَرونَ" ﴿هود؛ ۱۱۳﴾ 🔰 مقابله قرآن با کفر و طاغوت 📝عزیزان من! ما احتیاج داریم به ؛ این قرآن نیاز امروز ما است؛ نه فقط ما ملّت ایران، جامعه‌ی اسلامی بلکه جامعه‌ی بشری، امروز واقعاً به قرآن نیاز دارند. قرآن است که با مخالفت میکند، قرآن است که با صریحاً مخالفت میکند، قرآن است که با کفر بالله صریحاً مقابله میکند، قرآن است که با طغیان و با قدرت مقابله میکند. 🔸 "اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا اَولِیاءَ الشَّیطان"؛ این لحن قرآن چه قوی است! اینها همین گرفتاری‌های امروز بشر است. اینهایی که می‌بینید عربده میکشند در موضع ریاست جمهوری فلان کشور یا پادشاهی فلان کشور علیه ملّتها، علیه مردم، علیه صلح، علیه آرامش، علیه ثبات حکومتها و کشورها، همانهایی هستند که قرآن بر سر آنها داد کشیده؛ این را باید مردم بفهمند. 🔸 اینکه قرآن به ما [میگوید]: "وَلا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا فَتَمَسَّکُمُ النّار"؛ اعتماد نکنید به ظالمین، این همین گرفتاری امروز مردم دنیا است. اعتماد میکنند، پدرشان درمی‌آید. دیدید در بعضی از این کشورهای عربی یک حرکت خوبی انجام گرفت، یک مبارزه‌ی خوبی به وجود آمد، یک غوغایی به پا شد، یک بیداری‌ای به وجود آمد، منتها مثل شعله‌ای که بیایند روی آن خاکستر بریزند و خاک بریزند، خاموش شد؛ چرا؟ چون «لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا» را عمل نکردند. رکون کردند به آمریکا، به رژیم صهیونیستی؛ نفهمیدند چه کار باید بکنند، [لذا] این جوری میشود. 🗓 ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ 2️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"لهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ" ﴿رعد؛ ۱۱﴾ 🔰 ایجاد حوادث مثبت و منفی برای ملتها با توجه به رفتار آنها 📝نقطه‌ی مقابل انقلاب، است. خیلی از انقلابهای دنیا مبتلا به ارتجاع شدند؛ یعنی بعد از آنکه پنج سال، ده سال، پانزده سال از شروع انقلاب گذشت، به خاطر بی‌اهتمامی‌هایشان مبتلا شدند به ارتجاع، به عقب‌گرد؛ این ارتجاع، نقطه‌ی مقابل انقلاب است. 🔻 و هر دو -یعنی هم پیشرفت انقلابی، هم پسرفت به معنای ارتجاع- بستگی دارد به انسانها؛ انسانها اگر چنانچه درست حرکت بکنند، درست پیش خواهند رفت؛ اگر چنانچه غلط حرکت بکنند، پس‌رفت خواهند داشت، که در قرآن هم به هر دوی اینها اشاره شده. 🔻 در سوره‌ی مبارکه رعد [میفرماید]: "إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم"؛ که سیاق آیات نشان میدهد که [این آیه]، آن جنبه‌ی مثبت را بیان میکند، یعنی وقتی که شما تغییرات مثبت در خودتان ایجاد کردید، خدای متعال هم برای شما حوادث مثبت و واقعیّتهای مثبت را به وجود می‌آورد. دوّمی در سوره‌ی انفال است: "ذٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَةً أَنعَمَها عَلىٰ قَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم"؛ این جنبه‌ی منفی است، جنبه‌ی عقب‌گرد است، که اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از اینها میگیرد. 🔻 شما در دعای کمیل هم میخوانید: "اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تُغَیِّرُ النِّعَم‌"؛ این تغییر نعمت، یعنی سلب نعمت، چیزی است که ناشی از اراده است. ما بایستی بشدّت مراقبت میکردیم و مراقبت بکنیم که به این حالت دچار نشویم. 🗓 ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ 3️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
قصورهای تاریخی 🔰بی‌اعتنایی به جریان سیاسی کشور و جریان کلّی مردم مسلمان 📝در طول زمان، قصورهایی در مجموعه پیدا شد که البته هیچ فرد به‌خصوص را نمی‌شود مقصّر دانست. کسانی البته مقصّر هستند، اما نه مقصّر به این تقصیری که می‌خواهم عرض کنم. مقصّر به امور شخصی خودشان ممکن است باشند، اما برای تقصیر مورد نظر من، مقصّر خاصی نمی‌توان پیدا کرد. ما بیرحمانه دنبالش گشته‌ایم تا پیدا کنیم، ولی پیدا نکرده‌ایم. ملاحظه کسی را نمی‌کنیم، اما مجموعاً این تقصیر واقع شده است. ❓این تقصیر چیست؟ 🔻 تقصیرِ بی‌اعتنایی به جریان سیاسی کشور و جریان کلّی مردم مسلمان است که به‌خصوص از دوره‌های متوسّط به بعد پیدا شده است. فرض بفرمایید سلسله‌ای از بین رفت و سلسله دیگری بر سرِ کار آمد، اما علما برکنار بودند. در میان آنها عالمی که با هوشتر بود و توجّه و ارتباطات بیشتری داشت، فهمید که چه می‌شود، اما عالمی دیگر اصلاً نفهمید چه شد که فرضاً سلسله زندیه از بین رفت و سلسله قاجاریه برسرِ کار آمد. 🔻 بالاخره ملّتی است، کشوری است. کشور هم مسلمان است. حکومت هم همه چیز ملّت است. حکومت در همه کشورها، همه چیز کشور است. انتظار این است که وقتی رژیمی ساقط می‌شود و رژیم دیگری بر سرِ کار می‌آید، علما در نجف، در اصفهان و یا در شهرهای دیگر، بپرسند: «چه شد؟ چطور شد؟ چرا این رژیم بر سرِ کار می‌آید؟ با چه مجوّزی بر سرِ کار می‌آید؟ ما در این قضایا وظیفه‌ای داریم یا نداریم؟» اصلاً چنین پرسشهایی نشد. رژیم زندیه ساقط شد، کسی مثل آقامحمّدخان به میدان آمد و کارهایی کرد و تمام شد و رفت! 🔻 البته من جریان کلّی و استثناها را عرض خواهم کرد. یا فرض بفرمایید که قضیه را که در واقع خود علما آن را به وجود آوردند. بعد از آنکه علما باعث پیدایی مشروطه شدند و ترفندهای بسیار زیرکانه رقبای دین (و نه رقبای روحانیت) توانست روحانیون را از صحنه خارج کند، دیگر هیچ کاری به کار مسائل مشروطیت نداشتند. اصلاً نگفتند «بالأخره مشروطه را ما به وجود آورده‌ایم. ما مردم را تحریک کردیم. ما به مردم یاد دادیم دنبال عدالتخانه بگردند. ما قانون اساسی را تدوین کردیم. ما بود که بر سرِ دار رفت و ما بود که شد.» ابداً چنین مسائلی نبود. در زمانهای متوسّط و میانه، دولت و حکومت و مشروطیت به راه خودشان می‌رفتند و علما و روحانیت و دیگران هم به راه خودشان. یعنی غفلت و مسامحه‌ای، به طور مجموعی اتّفاق افتاد... 🗓 ۱۳۷۵/۱۲/۱۸ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
50.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شهید جهادگر، حجت الاسلام و المسلمین اصلانی 🔸شهید حجت الاسلام اصلانی از جهادگران فعال در رسیدگی به نیازمندان در مناطق مشهد بود 🌹شهادت در حادثه خونین حرم مطهر رضوی بر اثر ضربات چاقو در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ 2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ ۖ فَمِنهُم مَن هَدَى اللَّهُ وَمِنهُم مَن حَقَّت عَلَيهِ الضَّلالَةُ ۚ فَسيروا فِي الأَرضِ فَانظُروا كَيفَ كانَ عاقِبَةُ المُكَذِّبينَ" ﴿نحل؛ ۳۶﴾ 🔰 تقوای اجتماعی یعنی؛ تلاش برای تحقق آرمانهای اسلامی 📝 یک داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم؛ "قُوا اَنفُسَکُم وَ اَهلیکُم نارًا وَقودُهَا النّاسُ وَ الحِجارَة"؛ خودمان را از آتش دوزخ الهی، از آتش غضب الهی دور کنیم؛ این تقوای فردی است. 🔻 -تقوای اسلامی مربوط به اجتماع- این است که در راه تحقّق این چیزهایی که اسلام از ما مطالبه کرده است، تلاش کنیم. همه‌ی آن آرمانهایی که عرض کردیم، آرمانهای اسلامی است؛ یعنی مسئله، فقط مسئله‌ی یک محاسبه‌ی عقلائی نیست؛ اینکه ما عرض کردیم باید به آن آرمانها پابند بود، باید دنبال عدالت اجتماعی بود، دنبال حمایت از محرومین بود، دنبال حمایت از مظلوم بود، با ظالم و مستکبر باید مقابله کرد، زیر بار او نرفت، اینها همه مطالبات اسلامی است، اسلام اینها را از ما خواسته است؛ این‌جور نیست که فقط یک محاسبه‌ی عقلائی و انسانی باشد؛ است. 🔻 هرکسی این چیزها را از اسلام جدا کند، اسلام را نشناخته است؛ هرکسی حوزه‌ی معرفتی اسلام را و حوزه‌ی عملی اسلام را از محیط زندگی اجتماعی مردم و سیاسی مردم دور کند، بلاشک اسلام را نشناخته است. قرآن به ما میگوید: "اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت"؛ عبودیّت خدا -یعنی تسلیم در مقابل خدا بودن- و اجتناب از طاغوت، و در آیه‌ی دیگر [میگوید]: "اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلُوا اَولِیآءَ الشَّیطٰنِ اِنَّ کَیدَ الشَّیطٰنِ کانَ ضَعیفًا"؛ اینها دستور قرآن است. اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسئولینمان را به احساس مسئولیّت در مقابل این حرفها فرا میخوانیم، فقط یک توصیه‌ی عقلائی نیست، یک توصیه‌ی سیاسی نیست؛ این یک خواست دینی است؛ رعایت آن، تقوای دینی است. این تقوای دینی است؛ 🔻 تقوای سیاسی هم در داخل همین مندرج است؛ اگرچنانچه این تقوای دینی تحقّق پیدا کرد، تقوای سیاسی هم همراه همین است. تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن میتواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند. 🗓۱۳۹۵/۰۳/۱۴ 4️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
شهید محمد خیابانی.mp3
3.14M
🎙پادکست 🔻برشی از زندگی شهید حجت‌ الاسلام 🗓 برگرفته از کتاب نهضت روحانیون ایران ج۲ ص۶۶ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"مَن كانَ يُريدُ العاجِلَةَ عَجَّلنا لَهُ فيها ما نَشاءُ لِمَن نُريدُ ثُمَّ جَعَلنا لَهُ جَهَنَّمَ يَصلاها مَذمومًا مَدحورًا" ﴿اسراء ۲۰﴾ 🔰 ایمانِ همراه با مقاومت، لازمه پیروزی 📝 وسیله‌ی پیروزی است، منتها کسانی که مقاومت میکنند، باید از خطرات نترسند. اگر ترسیدند، در مقاومتشان اختلال پیدا خواهد شد و پیروزی به دست نخواهد آمد و این، آفت اغلب ملتها و جماعات است، که وسط راه دچار ترس میشوند. 🔻 اگر آن گروه، ملت و جماعتی که میخواهد مقاومت کند، از فقدان لذایذ زندگی، از فقدان حیات و از فقدان راحتی نترسد و ناراحت و آشفته نشود و پیش برود، بدون تردید مقاومت با پیروزی همراه است. این مقاومت وقتی با باشد، ادامه پیدا خواهد کرد. لذا میگوییم و همیشه گفتیم که ایمانِ همراه با مقاومت، به دنبالش پیروزی است. 🔻 مراد ما فقط هم نیست؛ ایمان به هر اصلی. البته اگر ایمان دینی باشد، آن وقت خدای متعال وعده کرده است که همه‌ی قوانین طبیعت و تاریخ در خدمت این مقاومان قرار خواهد گرفت: «من کان یرید العاجلة عجلنا له فیها و نشاء لمن نرید»؛ این مربوط به کسانی است که دنیا را میخواهند، نیّت‌شان دنیایی است؛ اما اراده دارند، میخواهند و خدا میدهد؛ و کسی که اراده‌ی دین دارد، همین‌طور است. «کلّاً نمد هؤلاء و هؤلاء». این سنّت الهی است. 🗓 ۱۳۸۵/۰۷/۲۱ 5️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"فَخَلَفَ مِن بَعدِهِم خَلفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَواتِ ۖ فَسَوفَ يَلقَونَ غَيًّا" ﴿مریم؛ ۵۹﴾ 🔰 روحانیان، باید با بیان و تبیین، مردم را ارشاد کنند 📝در پیکره‌ى جامعه که هر قشر حکمِ عضوى از اعضا را دارد و وظیفه‌اى بر دوشش است، روحانیان و شأن دارند: ⏪ یک شأن، شأنِ مغز است ⏪ و شأنِ دیگر، شأنِ زبان. 🔻 شأن همه‌ى متفکّران و فرزانگان و خردمندان و روشنفکران در یک جامعه، شأنِ مغز است. علماى دین هم، چنین شأنى دارند؛ یعنى باید بیندیشند و مردم را هدایت و راهنمایى کنند. 🔻 اما علاوه براین، یک شأن دیگر هم براى علماى دین وجود دارد که همان شأنِ زبان است: «قوام الدّین باربعه: بعالم ناطقٍ مستعمل له.» چقدر در قرآن با عباراتى همچون «لتبین للنّاس»، «هذا بیانٌ للنّاس»، بر بیان و تکیه شده است! این، شأن علماى دین است که باید تبیین و بیان کنند. خیال نشود که منظور فقط بیان و تبیین احکامى همچون حکم خمس و زکات است. خدا بر کسانى که کوشش کردند تا دین را از اساسى‌ترین اصول آن، یعنى صحنه‌هاى واقعى زندگى و صحنه‌ى و حکومت جدا و مخصوص به همین کارهاى فردى کنند. البته نماز و روزه مهمّ است؛ اما عاملِ برپا داشتنِ همین نماز و روزه، حکومت است: «الذین ان مکناهم فى‌الارضِ، أقاموا الصّلوة و اتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر؛ و لله عاقبة الامور.» نماز و روزه را عالم دین به عهده بگیرد و حکومت را به عهده‌ى کسانى که شایستگى ندارند واگذار کند!؟ «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة و التّبعوا الشّهوات». 🔻 روزگارى مدام این را ترویج مى‌کردند؛ اما اسلام به دست برترین شاگردانش، بر دهان آنان زد و شکل گرفت. اکنون نیز، عدّه‌اى همین را ترویج مى‌کنند. آنها مى‌گویند: «اسلام در گوشه‌ى خانه و مسجد، به احکام دینى بپردازد و از دخالت در حکومت و سیاست بپرهیزد؛ مبادا مردم از اسلام بدشان بیاید.» عجب! منطقشان این است که اگر اسلام حکومت کند، از محبوبیت ساقط مى‌شود! پس معلوم مى‌شود اینها از پیغمبر، براى اسلام دلسوزترند. 🗓۱۳۷۴/۰۷/۲۲ 6️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت روحانی شهید 🔸...ولیکن بمجرّد اینکه شد و امام آمدند ایران، ایشان آن حرف معروف را زد که به شاگردان خودش گفت «ذوب بشوید در امام خمینى همچنان که او در اسلام ذوب شده»؛ این حرف ایشان معروف است. این خیلى لازم دارد، خیلى لازم دارد که بفهمد مسئله‌ى انقلاب چیست. ⚠️ ما کسانى را داریم که تا همین امروز که قریب چهل سال از انقلاب میگذرد، هنوز درست این انقلاب چه بود و چه شد و چه اتّفاقى افتاد... 🔸 این آدم، آن‌روز درک کرد انقلاب را و مسائل و مفاهیم انقلاب را. اینها است؛ یعنى شناخت درست محیط را، پیرامون را، علم را، بیان را، کیفیّت را، اثرگذارى را. 🗓 ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ 3️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"إِنَّ الَّذينَ كَفَروا وَيَصُدّونَ عَن سَبيلِ اللَّهِ وَالمَسجِدِ الحَرامِ الَّذي جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَواءً العاكِفُ فيهِ وَالبادِ ۚ وَمَن يُرِد فيهِ بِإِلحادٍ بِظُلمٍ نُذِقهُ مِن عَذابٍ أَليمٍ" ﴿حج؛ ۲۵﴾ 🔰 کعبه، مظهر توحید کلمه و برادری و برابری اسلامی 📝موسم حج، فصل بهار معنویت و درخشش توحید در آفاق جهان است؛ و آئین حج، چشمه‌ی زلالی است که میتواند حج‌گزار را از آلودگیهای گناه و غفلت، پاک سازد و نورانیتِ فطرت خداداد را به جان و دل او باز گرداند. رها کردن لباس تفاخر و تمایز در میقات حج و درآمدن به لباس همگانی و یکرنگ احرام، نشانه و نماد یکرنگیِ امت اسلامی و فرمان نمادین اتحاد و همدلی مسلمانان در همه جای جهان است. شعار حج از سوئی: "فَالهُکُم اِلهٌ واحِدٌ فَلَه اَسِلموا وَ بَشِّرِ المُخبِتین" است، و از سوئی؛ "و المَسجِدِ الحَرامِ الَّذی جَعَلنه لِلنّاسِ سَوآءَ العاکِفُ فیهِ وَ الباد". و چنین هست که کعبه، افزون بر نمایندگیِ کلمه‌ی توحید، مظهر توحید کلمه و برادری و برابری اسلامی نیز هست. 🗓 ۱۳۸۸/۰۹/۰۵ 7️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"أَفي قُلوبِهِم مَرَضٌ أَمِ ارتابوا أَم يَخافونَ أَن يَحيفَ اللَّهُ عَلَيهِم وَرَسولُهُ ۚ بَل أُولٰئِكَ هُمُ الظّالِمونَ" ﴿نور؛ ۵۰﴾ 🔰 کناره گرفتن از میدان خطر، ویژگی منافقان 📝عزیزان من! در صدر اسلام -در زمان طلوع اسلام- قرآن از کسانی یاد می‌کند که به بعضی از آنها می‌گوید: «فی قلوبهم مرض». اینها در هنگام سختیها وقتی با مواجه می‌شوند، بی‌کاره‌اند، ترسو، کناره‌گزین و ، وقتی که یک ملت در شداید و سختیها قرار می‌گیرد، از اینها هیچ اثری نیست! 🔻 «فاذا جاء الخوف رأیتهم ینظرون الیک»، مثل کسی که مرگ در مقابل او قرار گرفته است، به تو نگاه می‌کنند؛ از مرگ می‌ترسند! چرا؟ چون خطر را احساس کرده‌اند. اما وقتی که خطر برطرف می‌شود، وقتی که دیگر میدانِ نشان دادن گوهر حقیقی انسان نیست، وقتی که میدان است: «فاذا ذهب الخوف سلقوکم بالسنة حداد اشحة علی الخیر»! اینها کسانی هستند که وقتی میدان، میدان نشان دادن گوهر مردانگی است، نشان دادن جهاد و فداکاری است، نشان دادن مجاهدت است، اصلاً پیدایشان نیست! اما وقتی که میدان، میدانی است که خطری - علی‌الظّاهر - آن را تهدید نمی‌کند، می‌بینید که زبانشان بر روی مؤمنان دراز است، زبانشان روی جوانان بسیجی و روی خانواده‌های شهدا دراز است. اینها آن نقاطی نیستند که قرآن با چشم تحسین نگاهشان کند. 🗓 ۱۳۷۷/۰۳/۲۱ 8️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"وَتَوَكَّل عَلَى العَزيزِ الرَّحيمِ" ﴿شعرا؛ ۲۱۷﴾ 🔰 (ره) مصداق آیه «و توکّل علی العزیز الرّحیم» 📝 اگر عزت نفس در درون لایه‌های عمیق وجود انسان نفوذ کرد، آن وقت شیطان بر انسان اثر نمیگذارد؛ هوی‌های نفس در انسان اثر نمیگذارد؛ شهوت و غضب، انسان را بازیچه‌ی خود قرار نمیدهد. 🔻 ما امام را اینجور شناختیم. امام در طول حیات، چه در حوزه‌ی علم و تدریس، چه در دوران مبارزه‌ی دشوار، و چه در حوزه‌ی مدیریت و حاکمیت -آن وقتی که در رأس کشور قرار گرفت و مدیریت جامعه را در قبضه گرفت- در همه‌ی اینها مصداق «و توکّل علی العزیز الرّحیم» بود. برای همین بود که کارهای بزرگی که همه میگفتند نشدنی است، با طلوع امام، این کارها شدنی شد؛ همه‌ی سدهائی که گفته میشد شکستنی نیست، با حضور امام، این سدها شکستنی شد. او علاوه بر اینکه خود، مظهر عزت نفس و اقتدار معنوی بود، روح عزت را در ملت هم زنده کرد. این، کار بزرگ امام بزرگوار بود. 🗓 ۱۳۹۱/۰۳/۱۴ 9️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 روحانیت، هادیان فرد و جامعه 📝نقش علمای دین در ، منحصر نمی‌شود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها؛ مهم‌تر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسأله‌ی عظیم اجتماعی و مسأله‌ی و مسأله‌ی و وظائفی که مترتّب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی. یقیناً اگر نقش علمای دین و راهنمایان روحانی حذف می‌شد و وجود نمی‌داشت، این ، تحقّق پیدا نمی‌کرد، این نظام به وجود نمی‌آمد و باقی نمی‌ماند، با این همه مشکلات فراوانی که در سر راه این انقلاب به وجود آوردند. 🔻 بنابراین، علمای دین تأثیر ماندگار و مستمری در حوادث جامعه و سرنوشت جامعه دارند، که خب، آثارش را بحمدالله می‌بینیم. 🗓۱۳۸۸/۱۲/۰۶ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼تصویر دیده نشده از احیاء و قرآن به سرگرفتن (قدس‌سره) 💠 تو رحیمی، تو حاضر نیستی به من بگویی: بروگم‌شو، آخر تو خدایی. اگر در غیر از تو را می زدم ممکن بود مرا رد کند، اما تو خدایی و نخواهی گفت: برو هر جا که بودی! میدانی من جای دیگری ندارم که بروم. 🗓۱۳۸۶/۰۶/۲۷ 🌙 @mesbahyazdi_ir ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"اتلُ ما أوحِيَ إِلَيكَ مِنَ الكِتابِ وَأَقِمِ الصَّلاةَ ۖ إِنَّ الصَّلاةَ تَنهىٰ عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنكَرِ ۗ وَلَذِكرُ اللَّهِ أَكبَرُ ۗ وَاللَّهُ يَعلَمُ ما تَصنَعونَ" ﴿عنکبوت؛ ۴۵﴾ 🔰 نماز، تذکر دهنده دائمی بدیِ فحشاء و منکر 📝انسانی که باتقواست، یعنی مراقب خودش هست و متذکر هست، منشأ شر و ظلم و فساد و طغیان و بدی به این و آن نمیشود. آن ذکر الهی مرتب دارد او را نهی میکند؛ مرتب دارد او را باز میدارد: «الصّلوة تنهی». «تنهی» یعنی نهی میکند، نه اینکه دست و پای انسان را میبندد؛ غرائز را از کار می‌اندازد. 🔻 بعضی خیال میکنند «الصّلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر»، معنایش این است که اگر نماز خواندی، دیگر فحشا و منکر از بین خواهد رفت؛ نه، معنایش این است که وقتی نماز میخوانی، آن واعظ درونیِ تو که با نماز جان گرفته، او مرتب به تو از بدیِ فحشاء و منکر میگوید. و گفتن و تکرار کردن و بر دل فرو خواندن، طبعاً اثر دارد و دل را خاضع و خاشع میکند. لذاست می‌بینید تکرار باید شود. روزه، سالی یک بار؛ حج، عمری یک بار؛ نماز، هر روز چند بار باید تکرار شود. اهمیت نماز اینجاست. 🗓 ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ 0️⃣2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰مکتب و تفکر اسلامی، دارای مبنا و مستحکم است 📝به طور كلى وظايفى بر عهده‌ى ماست؛ هم ما به عنوان ، هم ما به عنوان يك . اما اين وظايف يك مبناى فكرى دارد. خصوصيت تفكّر اسلامى و و دينى اين است. 🔸 اگر از اين بحث مى‌كنيم كه بايد باشد، يا انتخاب و اختيار در جامعه براى مردم وجود داشته باشد، يا هريك از سياستهاى عمومى و كلّى را مورد بحث قرار مى‌دهيم، براى هركدام از اين‌ها مبنايى وجود دارد. اگر از ما بپرسند چرا مردم بايد حق رأى داشته باشند، يك استدلال فكرى و منطقى پشت سرش وجود دارد؛ معلوم است چرا. همه‌ى آنچه كه در زمينه‌ى برنامه‌ريزيها، خطوط اصلى برنامه‌ها را تشكيل مى‌دهد، يك سر اين برنامه‌هاى اصلى وصل است به آبشخور ، جهان‌بينى اسلامى، تلقّى و برداشت اسلامى؛ كه اين ماست، اعتقاد ماست، دين ماست؛ براساس آن برداشت و آن تلقّى است كه وظايف خودمان را مشخّص مى‌كنيم و مى‌خواهيم به آن‌ها عمل كنيم. 🔸 آن مبناى فكرى چيست‌؟ به طور كوتاه و خلاصه از اينجا بايد شروع كنيم و ببينيم كه آن خطوط اصلىِ تلقّى و بينش اسلام از كائنات، از عالم و از انسان چيست. البته اين مخصوص اسلام هم نيست. همه‌ى اديان اگر تحريف نشده باشند در مبناى صحيح و ريشه‌ى اصلىِ خودشان همين بينش را دارند. اسلامِ سالم و دست نخورده و متّكى به منابع متقن، در اختيار ماست. بقيه‌ى اديان ممكن است اين خصوصيات را نداشته باشند. 🗓۱۳۷۹/۰۹/۱۲ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"وَمَن يُسلِم وَجهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحسِنٌ فَقَدِ استَمسَكَ بِالعُروَةِ الوُثقىٰ ۗ وَإِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ" ﴿لقمان؛ ۲۲﴾ 🔰 ماه رمضان فرصت توبه، پاکیزگی و خالص شدن 📝در دعاهائی که چه در ، چه در بقیه‌ی دعاهای مأثورِ برای ماه رمضان وارد شده است، صفاتی برای این ماه ذکر شده که هر کدام از این صفات و خصوصیات، قابل تأمل و تدبر است: «شهر التّوبة و الانابة»، «شهر الاسلام»، که در دعای صحیفه‌ی مبارکه‌ی سجادیه است. مراد از اسلام هم همان چیزی است که در آیه‌ی شریفه آمده است: «و من یسلم وجهه الی اللَّه و هو محسن فقد استمسک بالعروة الوثقی». اسلام الوجه للَّه، یعنی دل و جان را تسلیم کردن؛ در مقابل اراده‌ی الهی و حکم الهی و شریعت الهی، رام قرار دادن. 🔸 «شهر الطّهور» طهور یا به معنای پاک کننده است -یعنی ماهی که در آن، عنصر پاک کننده‌ای وجود دارد که به انسان طهارت و پاکیزگی میدهد- یا به صورت مصدر ذکر میشود؛ یعنی شهر پاک شدن از آلودگی‌ها و از آلایشها. 🔸 «شهر التّمحیص». تمحیص یعنی خالص شدن. فلز قیمتیِ آمیخته‌ی با فلزهای ناهمذات را وقتی که در کوره میگذارند -مثلاً طلا را- این را تمحیص میگویند. یعنی جدا کردن ذات پاکیزه‌ی انسانی از ناخالصی‌ها و ناپاکی‌ها. اینها خصوصیاتی است که درباره‌ی این ماه ذکر شده است. 🔸 به نظر انسان اینجور می‌آید که در بین ایام سال و ماه‌های سال، حکم اوقات نماز را دارد در شبانه‌روز. یعنی همان طوری که در شریعت مقدس اسلامی برای ما که محصور و محدود به عوامل ماده هستیم، یک فرصتهائی گذاشته شده است که آن فرصتهای نماز است - وقت صبح، وقت ظهر، وقت عصر، وقت مغرب، وقت عشا، یک زنگ بیدارباش است، یک خلوت دادن به خود برای ایجاد نورانیت در دل و نفس است؛ ساعات نماز را در شبانه‌روز برای ما قرار دادند، برای اینکه غرق نشویم؛ از اسارت ماده یک لحظه‌ای بیرون بیائیم، نفسی تازه کنیم، به یاد معنویت بیفتیم، یکسره غرق در مادیات نباشیم - به نظر میرسد که در دوره‌ی سال هم ماه رمضان یک چنین وضعیتی را دارد؛ نفس‌کش روح انسانی و روح ملکوتی انسان است؛ فرصتی است که با این ریاضت طولانی یکماهه، نفس از تخته‌بند عوامل مادی که ما را احاطه کرده است، خلاصی پیدا کند، نجاتی پیدا کند؛ یک نفسی بکشد، نورانیتی پیدا کند. شارع مقدس، ماه رمضان را برای این قرار داده است. خوب، این فرصتی است. 🗓 ۱۳۸۹/۰۵۲۷ 1️⃣2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
✅ ثواب شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال، مضاعف است: 💡هم روز قدر است ✌️هم چون مردم تا صبح بیدار بودند و کم استراحت کرده اند از مصادیق «خیر الامور احمزها» است 🇮🇷 هم اینکه دشمن و مزدورانش امسال آرزو دارند، شرکت‌کنندگان کمتر باشند و یقینا شرکت در راهپیمایی از مصادیق آیه زیر است: «ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» که هر کس با کارش دشمن را به خشم آورد برای هر گامی برمی‌دارد عمل صالح برایش نوشته می‌شود.
🖼شهید حجت السلام محمد خرسند، شهید لیلة القدر با اینکه امام جمعه کازرون بود، ولی یک زندگی معمولی داشت. در هر زمان جوابگوی مراجعات مردم بود. به فکر نیازمندان بود و قبل از ماه رمضان مقداری مواد خوراکی آماده میکرد تا بین آنها توزیع کند. میفرمود: من با مردم هستم و مردم را دوست دارم، مردم هم من را دوست دارند. 4️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"أَشِحَّةً عَلَيكُم فَإِذا جاءَ الخَوفُ رَأيتَهُم يَنظُرونَ إلَيكَ تَدورُ أعيُنُهُم كَالَّذي يُغشى عَلَيهِ مِنَ المَوتِ فَإذا ذَهَبَ الخَوفُ سَلَقوكُم بِألسِنَةٍ حِدادٍ أَشِحّةً عَلَى الخَيرِ أُولٰئِكَ لَم يُؤمِنوا فَأَحبَطَ اللَّهُ أَعمالَهُم وَكانَ ذٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسيرًا" ﴿احزاب؛ ۱۹﴾ 🔰 دفاع نکردن افراد خودپرست و منفعت طلب از کشور ومنافع ملت 📝 الان هم در هر جبهه و در هر قسمتی، اگر خطری این کشور را تهدید کند، آن کسانی حاضرند پا در میدان بگذارند و فداکاری کنند و از خودگذشتگی نشان دهند، که روحیه‌ی ایمانی و روحیه‌ی ایثار دارند. 🔻 آدمهای خودپرستِ منفعت‌طلبی که در همه‌ی عمرشان، به جز منافع شخصیشان چیز دیگری را نمی‌بینند، اینها که از یک کشور دفاع نمی‌کنند؛ از منافع ملت دفاع نمی‌کنند. وقتِ جنگ که بشود، جای اینها خالی است؛ وقتِ خطر که پیش آید، جای اینها خالی است؛ وقتی خطری نیست، زبان اینها دراز است: «سلقوکم باَلسنةٍ حداد». 🔻 کسی که این کشور را در همه‌ی مراحل نجات می‌دهد، از دولت حمایت می‌کند، از مسؤولان حمایت می‌کند، از حمایت می‌کند، از نام حراست می‌کند، از پاسداری می‌کند، حاضر است در روز خطر بایستد؛ یعنی همین جوانان مؤمن، همین نیروهای حزب‌اللَّه، همین بسیجیان؛ همینهایی که امثالشان در میدان جنگِ هشت ساله، امتحان خودشان را دادند. قدرت ملی، قدرت اینهاست. 🗓 ۱۳۷۷/۰۵/۲۷ 🔰 طلبکار شدن دشمنان از انقلاب، در صورت غفلت نیروهای انقلاب 📝 این یک مطلب، که یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب‌العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذی‌های دشمن از آن طرف وارد میشوند و چیزی هم طلبگار میشوند. «فاذا ذهب الخوف سلقوکم بالسنة حداد اشحّة علی الخیر اولئک لم یؤمنوا فاحبط اللَّه اعمالهم»؛ وقتی که روز خطر است، در لانه‌ها خزیدند و نفسشان در نیامد. 🔻 وقتی خطر برطرف شد؛ مردان خطرپذیر در مقابل خطر سینه سپر کردند و خطر را برطرف کردند، اینها از لانه‌هاشان بیرون می‌آیند؛ زبانهای دراز، زبانهای تیز، طلبگار هم میشوند! مگذارید دشمنان انقلاب، دشمنان امام، دشمنان خط جهاد، دشمنان خط ایمان باللَّه، طلبگار بشوند. 🗓 ۱۳۸۶/۰۲/۲۷ 2️⃣2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆"قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغوِيَنَّهُم أَجمَعينَ" ﴿ص؛‌۸۲﴾ 🔰 آمریکا به مانند ابلیس اغواء میکند 📝 فرمود: شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ی شیطانهای عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که میتواند بکند این است که انسانها را اغواء میکند؛ بیشتر از اغواء، کاری نمیتواند بکند؛ "قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغوِيَنَّهُم أَجمَعينَ"؛ انسانها را میکند، فریب میدهد، وسوسه میکند؛ 🔸 امّا آمریکا، هم اغواء میکند، هم کشتار میکند، هم تحریم میکند، هم فریب میدهد، هم ریاکاری میکند؛ پرچم حقوق بشر را بلند میکند، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر میکند [امّا] هر چند روز یک بار در خیابانهای شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌وخون میغلتد؛ غیر از بقیّه‌ی جنایات و فجایعشان. 🔸 این هم رفتارشان در ایران در دوران رژیم طاغوت و جنگ‌آفرینی‌هایشان، جنگ‌افروزی‌هایشان، به راه انداختن جریانهای جنگ‌افروز از قبیل همینهایی که حالا در عراق و سوریه و بقیّه‌ی جاها مشغول خرابکاری هستند؛ اینها کارهای آمریکا است. حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه میشود؟ عقل چه میشود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه میدهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟ این‌[گونه‌] هستند؛ حقیقت امر این است. 🗓 ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ 3️⃣2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید