4.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 بشارت ظهور سید حسن نصرالله
@moassese_nooralyaghin
حکایت شیعه و گودال قتلگاه
🔹 شیعه واقعی وقتی با ۷۲ نفر مقابل لشکر ۳۰ هزار نفری قرار میگیره، جوری میجنگه که دشمن برای از پا درآوردنش هزاران تیر و نیزه و سنگ و... پرتاب کنه
🔹 شیعه بهدرد بخور برای امام زمان یعنی کسی که نمیگه من چند نفر، چند سلاح، چقدر پول و... دارم و دشمن چقدر؛
به جاش جوری میجنگه که برای حذفش باید ۸۵ بمب پرتاب کنند
حکایت شیعه و گودال قتلگاه، جاری در همه زمانها و مکانهاست.
@moassese_nooralyaghin
اين آتش بالاخره سرد خواهد شد
🔵 آیت الله حائری شیرازی(ره):
🌕 آن كه بيش از هزار و صد سال است به هركس می گويد «اَيُّكُمْ يَاخذُ جَمْرَهُ فِي كَفِّهِ فَيَتْرُكُهَا حَتَّي يَبْرد» (کدام یک از شما یک حبه آتش را در دست میگیرد تا سرد بشود؟)، تا بالاخره امام جَمَره سلطنت پهلوی را گرفت تا سرد شد، جمره حكومت بعثی را گرفت تا سرد شد. جمره استكبار جهانی در چهره اسرائيل را حزبالله گرفت تا بعد از 33 روز سرد شد. حماس هم گرفت تا بعد از 22 روز سرد شد. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و اين ايام آخرالزمان است كه ايمان در دل نگه داشتن از آتش در دست نگه داشتن سختتر است.
🔹 اين همه شهید، سوختگیهای دست امت است كه آتش استكبار را نگه داشته و تاكنون از نگه داشتن آن خم به ابرو نياورده است. اين آتش بالاخره سرد خواهد شد، همان طور كه شاه و صدام سرد شدند. امام با سرد شدن آتشِ شاه، به ميان ما برگشت و آن منتظر با سرد شدن آتشِ استكبار است كه زيارتش خواهیم کرد.
یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
#امام_زمان
@moassese_nooralyaghin
انسانهای عصر ظهور، فوق العاده هستند.
🔵 آیت الله حائری شیرازی (ره):
🌕 اینطور نیست که فکر کنید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) میآید و عالَمِ پر از ظلم و جور را تحویل میگیرد و جهانِ پر از عدل و داد تحویل میدهد.
همهاش این نیست.
🔹 اگر امامش فوق العاده است، امتش هم فوق العاده است! انسان [عصر ظهور] هم فوق العاده است.
🔹 عصر ما، عصر جوشش فطرت است. فطرت در عصر ما حالت انفجاری دارد. نظافت، راستگویی، امانت داری، آزادی خواهی و عدالت خواهی غربیها، ریشه ی فطری دارد؛ منتها عدالتخواهی آنها [به اشتباه] به کمونیسم انجامیده است.
🔹 آزادیخواهی آنها هم ریشه فطری داشته است؛ اما به لیبرالیسم تبدیل شده است.
بنابراین سرشتش درست بوده اما سرنوشتش خراب شده است...
#امام_زمان
@moassese_nooralyaghin
•═•••◈﷽◈•••═•*
#موسسه_نورالیقین
#فرهنگی
#جبهه_مقاومت
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»﴿نساء، ۱۶۹﴾
❇️❇️❇️❇️
سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. (امام خامنه ای دام ظله العالی)
▪️▪️▪️ هم اکنون برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله بزرگ مرد مقاومت و سردار شهید نیلفروشان و همرزمان شهیدشان
▪️▪️در دفتر مرکزی موسسه نورالیقین
توسط گروه سبک زندگی اسلامی
▪️▪️ الشریف
👈 روز سه شنبه (۱۰ مهر مصادف با ۲۷ ربیع الاول)
👈ساعت ۱۵ الی ۱۷
◼️◼️◼️◼️◼️
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#اعراب_آیات
#جلسه_صد_و_چهل_و_نهم
✅موضوع: اعراب آیه ۱۳۲ سوره بقره
👈 وَ وَصّی بِها اِبراهیمُ بَنیهِ وَ یَعقوبُ یا بَنِیَّ اِنَّ اللهَ اصطَفَی لَکُمُ الدینَ فَلا تَموتُنَّ اِلّا وَ اَنتُم مُسلِمونَ
و ابراهیم و یعقوب، پسران خود را به همان [آیین] سفارش کردند، [و هر دو در وصیتشان] گفتند: ای پسران من خداوند این دین را برای شما برگزید و شما باید مسلمان بمیرید.
وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، محلی از اعراب ندارد.
وَصّی: فعل ماضی، مبنی بر فتحه مقدر
بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد.
ها: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جر بِ
بِها: جار و مجرور، متعلق به (وَصّی)
اِبراهیمُ: فاعل و مرفوع، علامت رفع: ضمه ظاهری
بَنی: مفعول به برای وَصّی و منصوب، علامت نصب: (یا)
هِ: ضمیر متصل، مبنی بر کسر، محلا مجرور، مضاف الیه
یا: حرف ندا، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد.
بَنِی: منادی مضاف و منصوب، علامت نصب: (یا)
یَ: ضمیر متصل، مبنی بر فتح، محلا مجرور، مضاف الیه
اِنَّ: از حروف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
اللهَ: اسم اِنَّ و منصوب، علامت نصب: فتحه ظاهری
اصطَفَی: فعل ماضی، مبنی بر فتحه مقدر، ضمیر مستتر (هوَ) مبنی، محلا مرفوع، فاعل، خبر اِنَّ
لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جر لَ
لَکُم: جار و مجرور، متعلق به (اصطَفَی)
الدّینَ: مفعول به و منصوب، علامت نصب: فتحه ظاهری
فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
لا: حرف جزم، مبنی برسکون، محلی از اعراب ندارد.
تموتُنَّ: فعل مضارع موکد به نون تأکید ثقیله، واو محذوف: مبنی، محلا مرفوع، فاعل
اِلّا: حرف استثنا، مبنی برسکون، عامل، محلی از اعراب ندارد.
وَ: واو حالیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
اَنتُم: ضمیر منفصل، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، مبتدا
مُسلِمون: خبر و مرفوع، علامت رفع: واو
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعرابالقرآنالکریم و کلمةاللهالعلیا
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin