eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• موضوع:احکام غسل جنابت (قسمت ششم) ✅.حکم غسل جنابت (مساله ۳۵۷) 🌷غسل جنابت(واجب غیری)وبه خودی خود مستحب است وبرای انجام عبادتهایی که واجب نفسی هستند، مانند خواندن نماز واجب وروزه ومانند آن واجب می شود.ولی برای نماز میت وسجده شکر وسجده های واجب قران ،غسل جنابت لازم نیست. 🌸 واجب نفسی وواجب غیری 🌸 واجبی که مصلحت وجوب در خودش بوده وتحقق آن منوط به وجوب چیز دیگری نباشد واجب نفسی نام دارد.👌به دیگر سخن هر گاه مورد تکلیف خود به خود مطلوب ومورد نظر باشد واجب را نسبت به آن تکلیف واجب نفسی گویند.مثل وجوب نماز وروزه. واجب نفسی در مقابل واجب غیری است.🤔 واجب غیری آن‌ واجبی است که تحقق واجب دیگر به آن وابسته است.همانند وضو برای نماز. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ نیت در غسل مساله ۳۵۸و۳۵۹ 🌷 لازم نیست در وقت غسل نیت کند که غسل واجب یا مستحب می کنم واگر فقط ،به قصد قربت ،یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم غسل کند،کافی است. 🔹غسل در وقت نماز ⬅️ به نیت غسل واجب ویا به قصد قربت غسل کند ،صحیح است. 🔹غسل در خارج وقت نماز ⬅️ به نیت نماز مستحبی ویا به قصد قربت غسل کند،صحیح است. 🔹اگر یقین کند وقت نماز شده ونیت غسل واجب کند ،بعد معلوم شود که پیش از وقت غسل کرده ↪️ غسل او صحیح است ✅ ادامه دارد..... 📚توضیح المسائل مراجع عظام فرهنگ تشریحی اصطلاحات اصول -عیسی ولایی -ج۱-ص ۳۳۵-۳۳۹ 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🌾پروردگارا به من دلی پر مهرو بخشش، زبانی نرم و نیتی خیر عطا فرما 🌿تا در پناه امن تو با رعایت حقوق دیگران و با تسلط بر اعمال و گفتارم موجب آرامش در زندگی خود و دیگران باشم 💐 الهی آمین 🤲 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
🖤🌿صبح را با سلام بر امام زمان(عج) آغاز میکنم.✨ 🍃از شعله های پشتِ در خانه ی علی است گر آتشی به کرب و بلا شعله ور شده آن روز اگر به صورت مادر نمی زدند لطمه دگر به چهره ی دختر نمی زدند 💐السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج) •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
555.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿صلی الله علیک یا اباعبداللهــــــ【ع】 🍃یک سلامم را اگر پاسخ بگویی میروم .... 🌿لذتش را با تمام مردم شهر قسمت میکنم .... حسینی【♥️】 عطـــر ظهـــــــــور🍃 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺هر چی خدا بخواد . استاد عالی •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_482124439.MP3
حجم: 3.98M
💠 سلسله جلسات 43 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 3⃣4⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 3⃣4⃣ 🔰..درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم: 3⃣2⃣- عبادت و دعا 🔹عبادت و عبودیت خدا از بزرگترین عوامل تقرب به خداست. خداوند در سوره ذاریات آیه ی [56] می فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» انتظارم از شما این است که وقتی خلق شدید به یک مقامی به نام «عبودیت و بندگی» برسید. ✍برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی، نقشه ی ما قرآن📖 است و نقشه خوان ما اهل بیت هستند و زیارت عاشورا با داشتن دعاهای متعددش در عمل زائر را اهل دعا و مناجات با خدا می کند و اباعبدالله (ع) به عنوان یک شخصیتی است که می تواند بلدِ راه باشد برای ما برای رسیدن به آن مقام عبودیت و بندگی. 🔷لذا می بینیم که زیارت عاشورا با نماز شروع می شود، با دعا ادامه دارد و سرانجام با لحظه ی زیبای سجده به پایان می رسد. انسان بتواند متواضع باشد، انسان بتواند خودش را در مقام عبودیت و بندگی شبیه زندگی اهل بیت کند «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»✨ 4⃣2⃣- حمد و شکر الهی  🔸راضی بودن به رضای حقّ و تسلیم بودن در برابر تقدیرات الهی است. انسان را به نتیجه ی شیرین حمد و سپاس خدا می‌رساند. 👥 زائر در زیارت عاشورا می آموزد که علی رغم متحمل شدن مصائب بسیار نباید معترض بود بلکه باید برای خدا حمد و شکر الهی کند، در برابر قضای حق سر تعظیم فرود بیاورد و زیارت عاشورا این درس را در اوج خاکساری در محضر خدا به زائرین سیدالشهداء در سجده ی پایانی می‌آموزد «اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ..»✨ 👆و این عبارت اشاره به آخرین کلام سیدالشهداء دارد که در لحظات آخر زندگی و در کوران سخت ترین مصائب، اینکه حضرت در مقام راز و نیاز با محبوب خودش فریاد می زند من راضی ام و معبودی جز تو ندارم. لذا می بینید که امام حسین (ع) از مردم خیلی گله کرد ولی هیچ وقت از خدا گله نکرد. 🔶ان شاءالله که بتوانیم در زندگی خودمان اگر مصائب و گرفتاری هایی دیدیم، همه را با خدای خودمان معامله کنیم و صبر در مسائل و مشکلات داشته باشیم و مثل اباعبدالله صبور باشیم و بتوانیم در مقامی قرار بگیریم که رضای الهی را همیشه داشته باشیم. ان شاءالله زندگی توحید محور داشته باشیم و همیشه حمد و ثنای الهی و شکر خدا را بکنیم. ۴۳ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۴۱بقره 👈 وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ وَلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ  و بدانچه نازل كرده‏ ام كه مؤيد همان چيزى است كه با شماست ايمان آريد و نخستين منكر آن نباشيد و آيات مرا به بهايى ناچيز نفروشيد و تنها از من پروا كنيد وَ: حرف عطف یا استیناف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. آمِنُوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: موصول اسمی، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جرّ «باء» بِمَا: جارمجرور، متعلق به «آمِنُوا» أَنْزَلْتُ : فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل «تُ »، مبنی ، محلا مرفوع ،فاعل مُصَدِّقًا :حال و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری لِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: موصول اسمی، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جرّ «لام» لِمَا: جارمجرور، متعلق به «مُصَدِّقًا» مَعَ: ظرف، مبنی برفتح ، محلا منصوب، مفعول فیه كُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضافٌ الیه وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. لَا: حرف نهی، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. تَكُونُوا : فعل مضارع مجزوم ، علامت جزم حذف نون. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «تَكُونُوا» أَوَّلَ : خبر برای «لَا تَكُونُوا» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری كَافِرٍ: مضاف‌الیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. هِ: ضمیرمتصل، محلاً مجرور به حرف جرّ «باء» بِهِ: جار و مجرور متعلق به «کافرٌ» وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. لَا: حرف نهی، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. تَشْتَرُوا: فعل مضارع مجزوم، علامت جزم حذف نون. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. آيَاتِ : اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری ي: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه بِآيَاتِی: جار و مجرور متعلق به «لَاتَشْتَرُوا» ثَمَنًا: مفعولٌ‌به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری قَلِيلًا:نعت برای «ثَمَنًا» و منصوب بنا بر تبعیت، علامت نصب فتحه ظاهری وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. إِيَّايَ: ضمیر منفصل، مبنی، مفعولٌ به مقدم و محلا منصوب فَ: حرف جواب شرط، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. اتَّقُوا: فعل امرحاضر، مبنی بر حذف حرف علّه. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل ن: نون وقایه کسره بجای «یا»ضمیر : مفعولٌ به •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin