eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•* ✍ خلاصه ای از زندگینامه حضرت علی علیه السلام ⬅️ در جنگ خیبر پس از اینکه سپاه مسلمین یک بار به فرماندهی ابوبکر و بار دیگر به فرماندهی عمر موفق به گشودن قلعه قموص نشده و از میدان گریختند، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:  🍃«فردا پرچم را به مردى خواهم داد که از میدان مبارزه فرار نمی کند، خداوند و رسول او را دوست دارند، و او نیز خدا و رسول را دوست دارد، وى هرگز از جنگ‏ فرار نمی کند تا آنگاه که خداوند قلعه‏ هاى محکم را به دست او بگشاید». ↩️فردا رسول خدا صلی الله علیه و آله پرچم را به دست علی علیه السلام سپرد و او با فتح و پیروزی بازگشت. 👌 در این جنگ پهلوان یهودیان به نام مرحب به دست علی علیه السلام کشته شد  ✨همچنین در این جنگ امیرالمؤمنین علی (ع) درب قلعه قموص که ۴۰ نفر به سختی قدرت جابجاکردنش را داشتند با قدرت روحانی خویش از جا کند. 👈 پس از فتح مکه به دست مسلمانان، علی علیه السلام به همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد کعبه شده و به فرمان پیامبر بر دوش ایشان قرار گرفت و بتهای کعبه را سرنگون کرد و کعبه را از آلودگی بتها پاک نمود. ↩️بعد از فتح مکه قبایل هوازن و ثقیف از شهر طائف هم‌دست شده و تصمیم به جنگ با مسلمانان گرفتند. 👈👈در این غزوه مسلمانان که از نظر تعداد رزمندگان و امکانات وضعیت خوبی داشتند دچار عجب و غرور شدند، ولی با شبیخون دشمن غافلگیر شده و پیامبر خدا را رها کرده و از میدان گریختند؛ جز چند نفر از جمله علی بن ابی طالب علیه السلام که مردانه از رسول الله دفاع کردند. 👌 پایمردی این گروه باعث شد سایر مسلمان به میدان بازگشته و مسلمانان به پیروزی برسند. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 •••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه۱۰۲ سوره بقره (قسمت دوم) 👈...وَ مَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَ مَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ... وَ: حرف استینافیه، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: حرف نفی، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. يُعَلِّمَانِ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «الف»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل مِنْ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد. أَحَدٍ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری مِنْ أَحَدٍ: جار و مجرور ، متعلق به «يُعَلِّمَانِ» حَتَّىٰ: ادات نصب، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد. يَقُولَا: فعل مضارع منصوب، علامت نصب حذف نون. ضمیر متصل «الف»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل إِنَّمَا:ادات حصر، مبنی، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. نَحْنُ: ضمیر منفصل، مبنی بر ضمّ، محلا مرفوع، مبتدا فِتْنَةٌ: خبر و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری فَ:فاء فصیحه، مبنی، غیرعامل ، محلی از اعراب ندارد. لَاتَكْفُرْ: فعل مضارع مجزوم، علامت جزم سکون. ضمیر مستتر «انتَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل فَ: حرف استیناف، مبنی، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. يَتَعَلَّمُونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل مِنْ: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُمَا:ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ مِنْهُمَا: جار و مجرور، متعلق به «يَتَعَلَّمُونَ» مَا: اسم موصول، مبنی، محلا منصوب، مفعول به يُفَرِّقُونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. هِ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ بِهِ: جار و مجرور، متعلق به «يُفَرِّقُونَ» بَيْنَ:ظرف، مبنی، مفعول‌فیه و محلا منصوب، متعلق به «يُفَرِّقُونَ» الْمَرْءِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. زَوْجِ: معطوف به «الْمَرْءِ» و مجرور بنابر تبعیت، علامت جرّ کسره ظاهری هِ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: واو حالیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: حرف شبیه به «لَیسَ»، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُمْ: ضمیر منفصل، مبنی، محلامرفوع، اسم «ما» بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ضَارِّينَ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جر «یاء» بِضَارِّينَ: جار و مجرور، متعلق به محذوف، خبر «ما»، محلا منصوب بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. هِ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه بِهِ: جار و مجرور، متعلق به «ضَارِّينَ» مِنْ: حرف جرّ زائد، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. أَحَدٍ: لفظاً مجرور به حرف جرّ، محلاً منصوب، مفعول به برای «ضَارِّينَ» إِلَّا: اداة حصر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد. بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. إِذْنِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری اللَّهِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری ↩️ آیه ادامه دارد... •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: فعل ماضی استمراری (ناقص) تعریف: فعل ماضی استمراری بر کاری دلالت می‌کند که مقارن با کار دیگری انجام یافته باشد. مثال: کُنتُ اَکتُبُ لَمّا دَخَلَ. 🍃هنگام ورودش می نوشتم. 🔹ساختار فعل ماضی استمراری  فعل ماضی استمراری به دو روش ساخته می‌شود: الف) کانَ +  فعل مضارع  مثال : ...كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ... (۷۵/ مائده) 🍃در آیه شریفه، ساختار «کانا» و فعل مضارع، معنای ماضی استمراری را می‌رساند. 📌نکته: باید توجه داشت که در ساختار ماضی استمراری، «کانَ» و فعل مضارع از لحاظ صیغه با هم مطابقت نمایند. مثال : کانُوا یَکذِبونَ (تکذیب می‌کردند) 🍃در این مثال هر دو فعل، در صیغه جمع مذکر غائب آمده‌اند. ب) کانَ + اسم فاعل  مثال : کُنتُ مسافراً لمّا قَدَمَ دیارَنا. (هنگام آمدنش به سرزمین ما، مسافرت می کردم.) 🍃در این جمله، ترکیب«کُنتُ» و «مُسافِراً» (اسم فاعل باب مُفاعلة)، معنای ماضی استمراری می‌دهد.  🔹ساختار فعل ماضی استمراری منفی هرگاه «کانَ» منفی همراه با فعل مضارع یا اسم فاعل بیاید، ماضی استمراری منفی خواهیم داشت. مثال : أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ. (۱۶/ بقره) 🍃در آیه فوق، ترکیب حرف نفی و «کانَ» و اسم فاعل (وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ)، بر معنای ماضی استمراری منفی دلالت می‌کند. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در آیه ۱۰۲ سوره بقره : ترکیب «کانوا یعلمون» فعل ماضی استمراری است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب مبادی‌العربیة، موسوعه‌ النحو و الصرف و الأعراب ) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•◈✨﷽✨◈•═•* الحق که خداوند محمّد به علی داد بر خلق، ولی داد، ولی داد، ولی داد بر پا شده از شوق و شعف محشر دیگر میلاد پیمبر شده یا حیدر دیگر ⚡️ در آستانه ولادت مولی‌الموحدین امیرالمومنین حضرت علی (ع) ⚡️ و مصادف با میلاد باشکوه امام محمد تقی (ع)، نهمین اختر آسمان امامت و ولایت, امام جود و کرم، در جهت تعظیم شعائر الهی مراسم جشنی "روز دوشنبه دوم بهمن مصادف با دهم رجب" با حضور پرشور بانوان ولایی و قرآنی در موسسه نورالیقین برگزار نمود . •••┈✾~🌻~✾┈••• 💫این مراسم با تلاوت آیات پرنور الهی آغاز و با برنامه های متنوع ذیل ادامه یافت: 💫 شعرخوانی 💫مسابقه تصویری و معرفتی با موضوع فضائل امام علی (ع) و امام جواد(ع) 💫تقدیر از برندگان مسابقه و اهداء جوایز 💫مدیحه سرایی توسط مداحان موسسه امید که این قلیل مورد قبول درگاه احدیت قرار بگیرد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•••┈✾~🌻~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼سلام بر تو ای مولایی که هرکس تو را یافت به تمام خیر و خوبی ها رسیده. 🌼سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین از خیر و خوبی لبریز خواهد شد. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍در این ایام ناامید کننده چرا باید امیدوار بود؟! ⚠️خدای نوح و ابراهیم و اسماعیل و موسی و عیسی و محمد(ص) خدای ماهم هست @moassese_nooralyaghin