eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دو امر لازم برای سعادت دنیا وآخرت امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر خواهان قرار گرفتن در مقامات رفیع هستید، اگر خواهان گشایش در هر امری هستید، اگر خواهان جلب رضایت‌ خداوند می‌باشید، توجّه به دو امر الزامی است: 1⃣ شناخت امام زمان علیه السلام 2⃣ اطاعت از امام زمان علیه السلام 📚 مکیال المکارم جلد ۲، صفحه ۲۰ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه دختران خود را با حجاب کنیم؟ 🎙استاد رفیعی ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۴۴ سوره بقره 👈أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ. آیا مردم را به نیکی فرمان می دهید و خودتان را فراموش می کنید؟ حال آنکه[تورات] را می خوانید، آیا نمی اندیشید؟ اَ: حرف استفهام، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. تامُرونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل النّاسَ: مفعولٌ‌به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. البرِّ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری بِالبرِّ: جار و مجرور متعلّق به «تَامرون» وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. تَنسُون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اَنفُسَ: مفعولٌ‌به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کُم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. اَنتُم: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا تَتلون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الکتاب: مفعول‌ٌبه و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری اَ: حرف استفهام، مبنی، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. لا:حرف نفی، مبنی بر سکون، غیر عامل،محلی از اعراب ندارد. تَعقلون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: انواع همزه استفهام 👈 تعریف: همزه استفهام، حرفی که: •مبنی بر فتح می‌باشد، •محلی از اعراب ندارد، •از ادوات اصلی استفهام است، •کاملا صدارت طلب است و بر حرف عطف مقدم می‌شود. 🔹انواع همزه استفهام: ۱.استفهام حقیقی: برای طلب تصور و تصدیق و فهمیدن مطلبی آورره می‌شود. مثال۱: أ زیدٌ نَجَحَ أم سعیدٌ؟ (آیا زید موفق شد یا سعید؟) 🍃 در این مثال، همزه استفهام برای طلب تصور و تعیین مفرد به کار رفته است و جواب به تعیین خواهد بود. مثال۲: أ نَجَحَ زیدٌ؟ (آیا زید موفق شد؟) 🍃استفهام در این مثال، برای طلب تصدیق که همان تعیین نسبت است، آورده شده و جواب آن «نَعَم» یا «لا» می‌باشد. ۲. استفهام غیر حقیقی: برای فهماندن مطلبی آورده می‌شود و انواع گوناگونی دارد که به چند مورد اشاره می‌شود: •استفهام انکاری توبیخی: این استفهام اقتضا می‌کند که مابعدِ آن اتفاق افتاده و فاعل آن مورد سرزنش باشد. مثال: قَالَ أَتَعْبُدُونَ مَا تَنْحِتُونَ؟{الصافات/۹۵} (ابراهیم گفت: آیا رواست که شما چیزی به دست خود بتراشید و آن را پرستش کنید؟) •استفهام انکاری ابطالی: در این نوع استفهام، مابعدِ آن -اگر استفهام از بین برود- واقع نشده باشد. مثال: أفَأَصْفَاكُمْ رَبُّكُمْ بِالْبَنِينَ وَاتَّخَذَ مِنَ الْمَلَائِكَةِ إِنَاثًا...{الإسراء/۴۰} (آیا خدا شما را به فرزندان پسر برگزیده و خود از فرشتگان دخترانی برگرفته است؟!) •استفهام تقریری: به معنای حَمْلِ مخاطب بر اقرار و اعتراف به امری که ثبوت یا عدمِ آن، نزد اقرار کننده آشکار است و در این حالت آنچه که به آن اعتراف می‌شود، پس از همزه می‌آید. مثال۱: أَفِي اللَّهِ شَكٌّ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ؟ (آیا در خدا که آفریننده آسمانها و زمین است شک توانید کرد؟) مثال۲: أ ضَربتَ أخاکَ؟ (آیا برادرت را زدی؟) •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در آیه ۴۴ سوره بقره: 🍃همزه استفهام در «أتَأمُرون» از معنای حقیقی خود خارج شده و استفهام تقریری توأم با سرزنش و توبیخ به کار رفته است. 🍃همزه استفهام در «أفلاتَعقلون»، استفهام غیر حقیقی و برای توبیخ و انکار است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (بر مبنای کتاب نحو متوسطه وموسوعه النحو والصرف والاعراب) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه امام عسکری میرزامحمدی.mp3
5.02M
🎙 شهادت امام حسن عسکری تسلیت باد. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🌿خـدایـا یقین داریم آنچه برای ما رقم خواهد خورد در دستان قدرت توست 🌿پس … در این روز برای همه لحظات زندگیمان آنچه را كه خير و صلاح وموجب خشنودی توست طلب ميكنیم…🙏 🍃روزتـون به زیبـایی نگـاه خـدا 🍃 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی