eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه13 - قسمت دوم) ⏺ بنابراین در لیلة المبارکة فاطمی، حضرت قرآن بر رسول مکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) نازل شده است ،‌ به عبارت دیگر محل نزول آیات حضرت قرآن بر قلب مبارک حضرت رسول بوده است،‌ اما حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ،‌ مهجة ي قلب رسول است، لیلة ای که منشأ خیر کثیر است و هر امری در آن تقدیر می گردد. ▫️و زُرَارَةَ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ حُمْرَانَ‏ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا جَعْفَرٍ عليه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ ▫️قالَ نَعَمْ لَيْلَةُ الْقَدْرِ وَ هِيَ فِي كُلِّ سَنَةٍ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ فَلَمْ يُنْزَلِ الْقُرْآنُ إِلَّا فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ▪️ منظور از لیله مبارکه، همان شب قدر است که حضرت قرآن جز در آن، نزولی ندارد ▫️قالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ‏ قَالَ يُقَدَّرُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ يَكُونُ فِي تِلْكَ السَّنَةِ ... ▫️فمَا قُدِّرَ فِي تِلْكَ السَّنَةِ وَ قُضِيَ فَهُوَ الْمَحْتُومُ وَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ الْمَشِيئَةُ ▫️.. وَ لَهُ فِيهِ الْبَدَاءُ وَ الْمَشِيَّةُ يُقَدِّمُ مَا يَشَاءُ وَ يُؤَخِّرُ مَا يَشَاءُ ▪️در این لیلة است که قدر یعنی مقدرات تقدیر شده و سپس قضا می گردد و محتوم می شود، اما برای خداوند عزوجل در آن مشیت بر تغییر،‌ تقدم و تأخیر، محو ، اثبات و بداء نیز وجود دارد 📓الكافي ؛ ج‏۴ ؛ ص١۵٧ 📓تفسير القمي ؛ ج‏٢ ؛ ص٢٩٠ 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۵ ؛ ص١٢ 🔷فلَمْ يُنْزَلِ الْقُرْآنُ إِلَّا فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ؛ یعنی تنها ظرفی که در آن حضرت قرآن می تواند نزول داشته باشد،‌ لیلة القدر است که شأنی از شئون حضرت کوثر (سلام الله علیها) می باشد. ☑️به عبارت دیگر، اگر لیلة‌القدر نبود، حضرت قرآن ظرف نزولی نیز نداشت و از نقطه وحدت اش نازل نمی شد. ▫️عن أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) : ✔️.. لَوْ رُفِعَتْ لَيْلَةُ الْقَدْرِ لَرُفِعَ الْقُرْآنُ 📓الكافي ؛ ج‏۴ ؛ ص١۵٨ 📓بحار الأنوار ؛ ج‏٩۴ ؛ ص١٧ 🔹چرا که حضرت قرآن تنها در لیلة مبارکه نزول دارد و مبارکه به معنی کثیر الخیر است. تنها در ظرف کوثر عالَم است که حضرت قرآن از نقطه وحدت خویش به کثرت خویش می تواند به ظهور برسد. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه13- قسمت سوم) ✨و هذا ذِكْرٌ مُبارَكٌ أَنْزَلْناهُ أَ فَأَنْتُمْ لَهُ مُنْكِرُون‏ (سوره انبیاء ، آیه ۵۰) ➖و هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَكٌ (سوره انعام‌،آيه ۱۵۵) 🔷 خصوصیت حضرت قرآن،‌ «مبارک» بودن آن است،‌ یعنی قرآنی که در کوثر عالَم بر قلب مبارک حضرت رسول (صلی الله علیه و الله و سلم) نازل شده است، اما شما از آنجا که کوثر فاطمی را نمی شناسید، «لاّن الخلق فطموا عن معرفتها»،‌ این امر را انکار می کنید. ▫️و هذا ذِكْرٌ يعني: القرآن ▫️مبارَكٌ‏: كثير خيره ▫️أنْزَلْناهُ‏ على محمّد صلّى اللّه عليه و آله. 📓تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج‏٨ ؛ ص۴٢٣ 🔘در لیلة القدر است که آیات حضرت قرآن ابتدا بر بیت المعمور و سپس بر قلب مبارک حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم) نازل می شود. ☑️بیت المعمور نیز که یکی از منازل نزول حضرت قرآن است، ‌شأنی از شئون حضرت صدیقه اطهر (سلام الله علیها) می باشد ،‌ همان طور که خاتون در یکی دیگر از فرازهای همین خطبه مفاخره به این منقبت شان اشاره فرمودند: ▫️انا البیت المعمور *️⃣بنابراین ارتباط حضرت صدیقه (سلام الله علیها) با نزول حضرت قرآن، تنها به دختر رسول الله (صل الله علیه و اله و سلم) بودن نیست، بلکه سیر نزول حضرت قرآن از نقطه وحدت آن به بیت المعمور و سپس بر قلب مبارک رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) در لیلة القدر فاطمی صورت پذیرفته است، به گونه ای که اگر لیلة القدر نبود، حضرت قرآن نیز ظرف نزولی نداشت . ✨إنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيْلَةِ الْقَدْر (سوره قدر، ‌آيه ۱) ▫️عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‏ (علیه السلام): ▫️اللَّيْلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 📓تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵٨١ 🖋تنها در حضرت کوثر الرسول است که قرآن از نقطه وحدت به کثرت می رسد و سپس این حقیقت تنزل یافته بر قلب رسول ، در قالب آیات و سُور بر لسان الله یعنی رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) جاری و به ید حضرت یدالله علي (علیه السلام) مکتوب می گردد. إِنَّا أَنْزَلْنا القرآن في‏ لَيْلَة مبارکة عَلی قَلبک یا رسول الله ✔️به همین جهت حضرت خاتون فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در این فراز از خطبه مفاخره بیان فرمودند که : «انا ابنة من اُنزل علیه القرآن» 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
💫حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‌افزايد و گناهان را پاك مى‌كند و آن ماه برکت است. #حدیث @mobahesegroup
🔵 نگاه می‌کنیم چی می‌خوریم!؟ ▪️ تا حالا شده است در تاریکی مطلق بدون آنکه بدانید چه چیزی جلویتان گذاشته‌اند، با ولع غذا بخورید؟! ▪️ روح انسان هم مانند جسمش به تغذیه نیاز دارد؛ غذای او از راه چشم و گوش تامین می‌شود. ◾️ هرچه می‌بینیم یا می‌خوانیم یا می‌شنویم بخواهیم یا نه اثر وضعی‌ای بر روح ما دارد. ◾️ رسانه‌ها با استفاده از مشاوره روانشناسان بسیار حرفه‌ای، آموخته‌اند که چطور غذای مدنظرشان را به خورد ما بدهند که به عمق جانمان بنشیند! ◾️ سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند تا در تاریکی غذا به خورد روحمان ندهیم؛ اول بررسی کنیم، بشناسیم و بعد انتخاب کنیم که چه چیزی بخوریم. #تفکر_انتقادی #ضرورت_سواد #آداب_مصرف 🌐 Www.cyberesfahan.ir 👉 @mobahesegroup
◾️آیا از طریق ما شیعیان می توانند علی(ع) را بشناسند؟ ▪️مصیبت بزرگ علی در شیعیانش است ای علی‌دوست، ای کسی که برای خاطر علی‌(ع) بر سر می‌زنی، به سوگ می‌نشینی؛ ای کسی که برای علی جمع می‌شوی و چراغ روشن می‌کنی؛ ای کسی که برای علی اشک می‌ریزی؛ بشنو و بترس و بلرز از این حرف. علی‌ را اگر امروز دنیا بخواهد بشناسد، چطور می‌شناسد؟ دو راه دارد که دنیای امروز علی‌ را بشناسد. یک راه از تاریخ می‌رود و کتاب‌ها را می‌بیند و علی‌ را از راه تاریخ می‌شناسد. یک راه دیگر هم امروز برای شناختن علی‌ هست. اگر آمدند و گفتند که علی‌ را چطور می‌شود شناخت، می‌گویند می‌رویم از پیروانش می‌شناسیم. فرض کنیم یک نفر می‌خواهد علی را بشناسد. می‌خواهد پیروان علی‌، مأمومین علی، دنباله‌روهای علی‌، شیعیان علی را بشناسد، تا علی را بشناسد. چه می‌بیند؟ آیا علم می‌بیند؟ آیا تقوا می‌بیند؟ آیا علاقه به یتیمی که در علی بود، می‌بیند؟ آیا خدمت به مردمي می‌بیند که در علی‌ می‌دید؟ آیا شجاعت و صراحتی می‌بیند که در علی(ع) می‌دید؟ به هوش باش، چگونه می‌خواهی علی را بشناسانی؟ آیا شجاعت و صراحتی را می‌بیند که در علی بود؟ آخر این چه بساطی است؟ این چه زندگی‌ای است که ما داریم؟ این‌ چه پیروی از علی است که ما داریم؟ برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. باید تلاش کرد. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. آقا سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما در دلمان می‌کردیم، در مملکت خودمان می‌کردیم، کسی به ما نگاه نمی‌کرد. امروز جامعۀ ما در دنیا منعکس است. هرچه بکنیم، همه‌کس می‌بیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همه‌کس حس می‌کند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام می‌شود. ما شیعۀ علی هستیم. نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به ایمان خودش. ◾️بخشی از سخنرانی در سال 1350 در سفری به كاشان و در دیدار با برخی از علما و روحانیون این شهر درباره شخصیت و زندگی اميرالمؤمنين(ع) که متن کامل در کتاب «انسان آسمان» منتشر شده است. برای یکدیگر دعا کنیم. asrehooshmandi.ir @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
👉 @mobahesegroup
ا❇️⚪️❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️⚪️❇️ ا❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️ ا❇️ (جلسه5) بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ تبارشناسی سادات حسنی: 💎 آل طاووس، از خاندان‌های شیعی امامی و سادات علوی عراق در سده هفتم قمری هستند که در روزگار خود از جایگاه علمی و سیاسی برخوردار بوده‌اند. این خاندان از نسل محمد بن اسحاق مشهور به طاووس بوده که چون چهره‌ای زیبا ولی پاهایی نا متناسب داشته به این نام شهرت یافته بود. 💎 نسب آل طاووس از جانب پدر به امام حسن مجتبی(علیه السلام) و از جانب مادر به علی بن حسین بن علی(علیهم السلام) می‌رسد و از همین روی به سادات حسنی حسینی شهرت دارند. بیشتر افراد این خاندان مقام نقابت و زعامت سادات علوی را در اواخر دوره عباسیان و همچنین روزگار ایلخانان مغول دارا بوده‌اند. سید بن طاووس، احمد بن طاووس، عبدالکریم بن احمد و مجدالدین محمد بن حسن از علمای معتبر شیعه از مشاهیر این خانواده هستند. ⚜️سرسلسله 💎 نسب این خاندان به محمد بن اسحاق مشهور به طاووس می‌رسد. وی از عالمان و محدثان زمانه خود بود که مقام ریاست سادات علوی را در حله و سوری (سورا) بر عهده داشت. این مقام پس از وی به بزرگان همین خاندان انتقال یافت. ⚜️ مشاهیر خاندان آل طاووس 💎 تمامی بازماندگان محمد بن اسحاق به ابن طاووس شهرت دارند و در میان آنان چند تن به این عنوان از دیگران مشهورترند که در کتاب‌های فقهی، رجالی و ادعیه به تناسب موضوع، منظور از ابن طاووس یکی از آن‌هاست؛ این افراد عبارتند از: 🔹رضی الدین ابوالقاسم علی بن موسی بن جعفر، مشهور به سید بن طاووس (۵۸۹-۶۶۴ ق) 🔹جمال الدین ابوالفضایل احمد بن موسی بن جعفر (۶۷۳ ق) 🔹غیاث الدین ابوالمظفر عبدالکریم بن احمد (۶۴۸-۶۹۳ ق) 🔹مجدالدین محمد بن حسن بن موسی ❇️ ⚪️❇️ ❇️⚪️❇️ ⚪️❇️⚪️❇️ ❇️⚪️❇️⚪️❇️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ا❇️⚪️❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️⚪️❇️ ا❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️ ا❇️ (جلسه 6) تبارشناسی سادات حسنی: ⚜️ رضی الدین ابوالقاسم علی بن موسی بن جعفر 💎 علی بن موسی مشهور به سید بن طاووس (۵۸۹-۶۶۴ ق) متولد در حله، متکلم، محدث، فقیه، مورخ، ادیب و از علمای معتبر شیعه بوده است. وی در سلسله علمای شیعی از اعتبار بالایی برخوردار است که این اعتبار، از دانش، تالیفات و نقل روایات بسیارش و تاریخ نگاری وی سرچشمه می‌گیرد. شاگردانی چون علامه حلی و شیخ یوسف سدیدالدین، پدر علامه حلی داشته و آثاری متنوع در کلام، فقه، اخلاق، حدیث و رجال مانند: المهمات و التتمات، الملهوف علی قتلی الطفوف مشهور به لهوف و مهج الدعوات و منهج العبادات از وی باقی مانده است. شهرت او بیشتر در نقل دعا و روایات اخلاقی و کلامی و همچنین پارسایی عملی اوست. ⚜️ جمال الدین ابوالفضایل احمد بن موسی بن جعفر 💎 احمد بن موسی مشهور به ابن طاووس (۶۷۳ ق)، فقیه، اصولی، متکلم، ادیب و رجالی شیعه و از شاگردان نجیب الدین بن نما و سید فخار بن معد موسوی بوده است. وی از نخستین نویسندگان علم رجال است و برخی از استادان این دانش در سده هفتم قمری از جمله علامه حلی و حسن بن داوود حلی از شاگردانش بوده‌اند که از وی اجازه روایت داشتند. بیشترین شهرت او در فقه، حدیث و رجال است که تالیفات بسیاری نیز در این موضوعات دارد. العین العبره فی غبن العتره (نجف، ۱۳۶۹ هجری) و بناء المقاله الفاطمیه فی نقض الرساله العثمانیه و همچنین زهره الریاض ازجمله آثار اوست. ⚜️ غیاث الدین ابوالمظفر عبدالکریم بن احمد 💎 غیاث الدین عبدالکریم بن احمد (۶۴۸-۶۹۳ ق) برادرزاده سید بن طاووس، فقیه، ادیب و نسب شناس شیعه و از شاگردان خواجه نصیرالدین طوسی و محقق حلی بوده و شاگردانی چون احمد بن داود حلی، عبدالصمد بن ابی الجیش حنبلی و علی بن حسین بن حماد لیثی داشته است. او در روزگار خود مقام نقابت علویان را عهده‌دار بود و از وی تالیفاتی بر جای مانده است که مشهورترین آن‌ها فرحة الغری بصرحة الغری و الشمل المنظوم فی مصنفی العلوم است. وی حاشیه‌ای نیز بر دعای سمات دارد. ⚜️ مجدالدین محمد بن حسن بن موسی 💎 مجدالدین از محدثین شیعه است که اطلاعاتی از زندگی او در دسترس نیست. همین مقدار مشخص است که وی نقیب سادات علوی در سوری (سورا) بوده است. ❇️ ⚪️❇️ ❇️⚪️❇️ ⚪️❇️⚪️❇️ ❇️⚪️❇️⚪️❇️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 19 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 19 👇👇👇 @mobahesegroup
جزء 19.mp3
6.33M
🌺چکیده تفسیر جزء نوزدهم مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر @mobahesegroup
🔶 برنامۀ «سخنرانی و احیاء» #شب‌های_قدر توسط آیت‌الله میرباقری ⬅️ شب ۲۱، مسجد مقدس جمکران ساعت ۲۳:۳۰، پخش مستقیم از شبکۀ ۴ ⬅️ شب ۲۳، حرم مطهر حضرت معصومه (سلام ‌الله ‌علیها) ساعت ۲۳:۳۰، پخش مستقیم از شبکۀ ۲ 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح) @pand_arefaneh 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یادآوری/مهم بخشی از صحبت‌های مهندس شکوهیان‌راد، مسئول پرونده‌ی سانحه‌ی در آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران در نشست خبری «بررسی عوامل سایبرنتیک در سانحه‌ی » مورخ ۱ بهمن ۱۳۹۸ با اعلام جنگ الکترونیک دشمنان بعنوان عامل اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: ❇️ «تأکید می‌کنم اگر اعلام شود علت سانحه، است، دشمن در حداقل زمان، مجدداً سناریوی مشابه را تکرار خواهد کرد تا ضربه‌ی اساسی به اعتماد مردمی نسبت به نیروهای مسلح وارد سازد! اگر مشابه سانحه‌ی هواپیمای اوکراین تکرار شد، آن وقت قرار است به مردم علت آن را چه اعلام کنیم؟!» 🔶🔹 ای کاش آن روز صدای متخصصان شنیده می‌شد... @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعا هیچ وقت نمی‌خوان شما این تصاویر از ژاپن رو ببینید چون باید تصور شما از ژاپن همون کشور پیشرفته‌ی بدون فقیر و تلفن ژاپنی روی میز رئیس جمهور آمریکا باشه! در ژاپن مردمی هستن که سرپناهی ندارن و سرما و گرما رو در خیابان‌ها سپری میکنن، غذاشون رو هم خیریه‌ها میدن، اکثر اونا افراد مسنی هستند که فرزندانشون ولشون کردند! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ متن شایعه: می دونین ابن ملجم ایرانی بوده!! پاسخ شایعه: 📌برخی سربازان رسانه‌ای #عربستان_و_اسراییل که ریاکارانه لباس ایران‌دوستی به تن کرده و دم از زرتشت و کوروش و هخامنشیان می‌زنند، شایعه کرده‌اند که👈 ابن ملجم، ایرانی و نام واقعی‌اش بهمن جاذویه بود! با این هدف، که درّ گرانبهای محبت اهل بیت را مفت مفت از چنگ مردم ایران بیرون آورده و آب نبات #روشنفکری و الحاد به دست آنان بدهند.‼️ ✴️اما واقعیت: ☑️بهمن جادویه (فرمانده ساسانی) در زمان خلافت عُمر بن خطاب، به دست #قعقاع بن عمرو تمیمی کشته شد. یعنی بهمن جاذویه،حدوداً 25 سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) در جنگ کشته شده بود. ❌ایرانی بودن ابن ملجم ملعون، چه جای افتخار دارد؟ که برخی مزدورها و نادان‌ها برای ترویج این دروغ، به آب و آتش می‌زنند؟ #شهادت @mobahesegroup
امیرالمومنین(ع) را که کشت؟؟ اشتباه نکنید..شمشیر زهرآلود ابن ملجم این قدرت را نداشت که فاتح خیبر را زمین گیر کند و به شهادت برساند.. این #جهل و #بی_بصیرتی مردم و #خیانت_خواص بود که علی(ع)،را شهید کرد.. چه خون دل ها خورد علی(ع) از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین #جهالت_عوام @mobahesegroup
⁉️متن شایعه:👇👇👇 اگر خانواده ای را میشناسید که در شرایط معیشتی سختی هستند لطفا اطلاع رسانی کنید 🕌کمک معیشتی آستان قدس رضوی 📇اطلاعات خودشونو به شماره 3000138 پیامک کنن ۱.کد ملی شخص ۲.نام ونام خانوادگی ۳.تعداد افراد خانواده ۴.وضعیت تکفل و سرپرستی ۵.و یک شرح حال مختصر سبد معیشتی آستان قدس رضوی ✅پاسخ شایعه:👇👇👇 🔶ثبت‌نام دریافت «بسته معیشتی آستان قدس رضوی» صحت ندارد / شماره "۳۰۰۰۱۳۸" سامانه پیامکی ‌آستان قدس نیست 🔷مهدی رضوی‌کیا (سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی(ع) گفت: برخی حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی خبری را مبنی بر ثبت‌نام متقاضیان دریافت «بسته معیشتی آستان قدس رضوی» از طریق سامانه پیامکی 3000138 منتشر کرده‌اند، که از اساس کذب است.‼️ 🔶وی با بیان اینکه این سامانه پیامکی متعلق به آستان قدس نیست، ابراز کرد: معاونت آستان قدس رضوی در👈👈 شناسایی افراد واجد شرایط از اطلاعات نهادهای امدادرسان کشور همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استفاده می‌کند 👉👉و این نهاد هیچ فراخوانی نسبت به ثبت‌نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی نداشته است. https://plink.ir/vsXKU کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احتمال جابه‌جایی اعتقادات مسیحیت درپی کشف قدیمی ترین انجیل 🔹اتفاقي عجيب که مي تواند رابطه اسلام و مسيحيت را دگرگون سازد 🔹ترکیه از بررسی دست نخورده ترین انجیل تاریخ ممانعت به عمل می‌آورد @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ (جلسه14 - قسمت اول) ❇️شأن حضرت قرآن: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال ⬅️قسمت دوم *️⃣یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» ؛ تمامی مَثَل و ضرب أمثالي که با دلالت آنها، خلق به حقیقت مطلق عالَم هدایت شده و حق نزدشان تبیین می گردد، در آیات آن بیان شده است: ➖عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (علیه السلام) قَالَ: خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) خُطْبَةً فَقَالَ فِيها : ..فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَ سُنَّ فِيهِ السُّنَنُ وَ ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال‏ .. 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۱۸ 📔بحار الانوار ،ج۸۹ ص:۲۶ 📔تفسیرعیاشی،ج۱ ص: ۷ 🔷در قسمت قبل بیان شد که به کار برده شدن أمثال و تشبیهات و إشارات در مواردی است که یک لفظ واحد، نمی تواند بر تمامی وجوه و شئون و صفات معنایی که اراده شده است، به کار برده شود. به عبارت دیگر، به دلیل عظیم و وسیع بودن توصیف معنایی که اراده شده، لازم است که از أمثال و تشبیهات و إشارات برای توصیف وجوه متکثر معنا و بطون آن، استفاده شود. ☑️چنانکه حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در خصوص ضرب أمثال حضرت قرآن، فرمودند: إنَّ أمثالَ القُرآنِ لَها فَوائِدُ ؛ فَأَنعِمُوا النَّظَرَ فيها ، وأَكثِرُوا التَّفَكُّرَ وَالتَّدَبُّرَ في مَعانيها ، ولا تَمُرّوا بِها. ➖در اینجا، شأن «ضرب فیه الأمثال» را بیشتر شرح خواهیم داد. 🔘خداوند عزوجل در آیه ۲۷ سوره مبارکه زمر می فرماید: «و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» ما در این قرآن، هر مَثَلی را به جهت متذکر شدن خلق ، بیان نمودیم (سوره زمر، آیه ۲۷) ✔️«من کلّ مَثَل»، دلالت دارد بر شمولیت تمامی أمثال در آیات حضرت قرآن. ◀️در شریفه ۵۳ سوره مبارکه فصلت، انواع متکثر این أمثال از آفاقی و أنفسی، به جهت دلالت خلق بر یک حقیقتِ بسیط و أعظم ، معرفی می شوند «أَنَّهُ الْحَقُّ» : «سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في‏ أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهيد» (سوره فصلت،‌ آیه ۵۳) 🔰به عبارت دیگر، آن حقیقتی که خداوند عزوجل اراده کرده است در آیات حضرت قرآن بر خلق تبیین شود، چنان أجّل و أعظم و أکرم است که خلق با أمثال و تشبیهات می توانند به معرفت آن راه پیدا کنند؛ لذا صُوَر مختلف أمثال از آفاقی و أنفسی بیان می شوند تا دلالت کنند بر آن حقیقت بسیط أعظم. *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ (جلسه14- قسمت دوم) 🔷چنانکه در روایت از حضرت مولا امیرالکونین علی (علیه السلام) که در ابتدای بحث اشاره شد، أمثال با «ال» شمول به کار برده شده «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» که دلالت دارد بر شمولیتِ انواع متکثر و صور مختلف و مراتب متفاوتِ أمثال در آیات حضرت قرآن. ⏪ آن حقیقت بسیطی که تمامی آیات حضرت قرآن در نقطه وحدت،‌ در مقام معرفی، هدایت و دلالت خلق به آن هستند، أجّل و أعظم از آن است که با استعمال لفظی واحد ،‌ خلق بتوانند به معرفت آن راه یابند، لذا جميع امثال و اشارات براي دلالت به ساحت آن حقيقت ، قرار داده شده است. ▫️بدین سبب ذات اقدس اله می فرماید : «و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» (سوره زمر، آیه ۲۷). ✔️بدین معنا که ضرب أمثال به معنا الاتم، در آیات حضرت قرآن به ظهور رسیده است. ⏹گرچه تمامی این أمثال و تشبیهات نیز نمی توانند دلالت أحاطه ای به آن حقیقت أعظم و أجلّ‌ داشته باشند و هر کدام بر وجه ای از وجوه و شأنی از شئون دلالت دارد. ☑️چرا که أمثال صور مختلف دارند و هر مَثَلی به اندازه سعه ی خویش می تواند دال بر حقیقت باشد. لذا «کلّ مَثَل» و «الأمثال» باید ضرب و بیان شود تا «يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ». 🖋 ادامه دارد ... *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#امام_حسن (ع) فرمودند: 🌴إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَيستَبِقونَ فيهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ 🍃خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه‌اى براى آفريدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از يكديگر پيشى گيرند. 📖 تحف العقول، ص236 #حدیث 👉 @mobahesegroup