eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
453 عکس
23 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شيوه لطيفه‏اى‏ در اين شيوه، ابتدا مربّى احكام، به تناسب، لطيفه‏اى مى‏گويد و سپس چند مسأله شرعى را مطرح مى‏نمايد. در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره مى‏شود * ظريفى با كفش نماز مى‏خواند. دزدى كه در كمين او بود و مى‏خواست كفش او را بدزدد، آمد و گفت: اى مرد! با كفش، نماز روا نباشد. اعاده كن كه نماز ندارى. او گفت: اگر نماز ندارم، كفش كه دارم. حاشيه‏نويس: نمازگزار بايد كفش خود را از پا درآورد مگر در شرايط اضطرارى. * روزى در حضور ناصرالدين شاه ازانواع عبادت‏ها گفت‏وگو مى‏شد و هر كس از عبادت مورد علاقه خود سخن مى‏گفت. وقتى نوبت به كريم شيره‏اى رسيد، گفت: قربان! بنده روزه را بيشتر دوست دارم! ناصرالدين شاه پرسيد: چرا؟ گفت: براى اين كه روزه را مى‏توان خورد، ولى ديگر عبادت‏ها را نمى‏شود خورد. حاشيه نويس: اگر خوردن روزه واجب عمدى باشد، علاوه بر قضاى روزه بايد كفاره نيز بپردازد. * پيرمردى خواست پسرش را تنبيه كند. پسر از پيشش فرار كرد و به مسجد رفت. پيرمرد نزديك در مسجد آمد و سرش را در درون مسجد كرد و خطاب به پسرش گفت: پسرم! بيا بيرون، بعد از هفتاد سال پاى مرا به مسجد باز نكن. حاشيه‏نويس: نماز درمسجد به ويژه شركت در نماز جماعت، فضيلت و ثواب نماز را زياد مى‏كند. و مى‏توان به تناسب از آداب رفتن به مسجد و مراتب مساجد ياد نمود. * تاجرى براى تجارت به سفر مى‏رفت، به او گفته شد: آيا سودى هم از اين مسافرت‏ها به دست مى‏آورى؟ گفت: بلى، نمازهاى چهار ركعتى را نصفه مى‏خوانم. حاشيه‏نويس: البته به شرط اين‏كه سفرش حرام نباشد؛ زيرا سفر حرام موجب كوتاه شدن نماز نمى‏شود. * شخصى در گفتن تكبير وسواس داشت و برايش دل‏چسب نبود و چندين بار اللّه‏اكبر مى‏گفت. پس از آخرين بار كه موفق به تكبير گفتن شد و با خود گفت اين بار درست شد، يكى از حاضران گفت: نشد. شخص وسواس بلافاصله گفت: فلان فلان شده اين بار شده بود، تو نگذاشتى. حاشيه نويس: وسواس به دنبال آرامش خود است، نه اداى تكليف و از نظر مراجع تقليد وسواسى نبايد به وسوسه خود اعتنا كند. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احكام خوردنی و نوشیدنی(13) احکام گوشت هایی که از خارج وارد می شود گوشت و پيه و چرمي كه در بازار مسلمانان فروخته شود پاك است، و همچنين است اگر يكي از اينها در دست مسلمان باشد، ولي اگر بدانند آن مسلمان از كافر گرفته و رسيدگي نكرده كه از حيواني است كه به دستور شرع كشته شده يا نه، نجس مي باشد. نوری: گوشت و پيه و چرمي كه در بازار مسلمانان فروخته شود پاك است، و همچنين است اگر يكي از اينها در دست مسلمان باشد،و بدانند آن مسلمان از كافر گرفته و احتمال بدهند آن مسلمان رسيدگي كرده كه از حيواني است كه به دستور شرع كشته شده است و نيز بداند مسلمان با آن معامله پاكي نموده، پاك است؛ ولي اگر بداند رسيدگي نكرده، نجس مي باشد. صافی: گوشت و پيه و چرمي كه در بازار اسلام از دست مسلمانان گرفته شود، پاك است. و اگر از دست كافر گرفته شود بنابراحتياط واجب بايد از آن اجتناب شود، مگر آنكه بدانيم از دست مسلمان گرفته، و اگر در بازار كفّار از دست كفّار بگيرند، نجس است مگر آنكه بدانيم از بلاد اسلام بوده، و اگر يكي از اينها در بازار كفّار در دست مسلمان باشد احتياط واجب اجتناب از آن است، مگر آن كه مسلمان با آن معاملهٔ طهارت كند و احتمال داده شود كه طهارت آن را به دست آورده، كه در اين صورت پاك است. سیستانی:گوشت و پيه و چرمي كه احتمال آن برود كه از حيواني است كه به دستور شرع كشته شده پاك است، ولي اگر از دست كافر گرفته شود يا اينكه دست مسلماني باشدكه از كافر گرفته و رسيدگي نكرده كه از حيواني است كه به دستور شرع كشته شده يا نه، خوردن آن گوشت و پيه حرام است و نماز در آن چرم جايز است.. و اما آنچه از بازار مسلمانها يا از مسلماني گرفته شود و معلوم نباشد كه از كافر گرفته شده، يا اينكه احتمال آن برود كه تحقيق كرده،اگر چه از كافر گرفته باشد خوردن آن گوشت و پيه نيز جايز است، مشروط بر اينكه آن مسلمان در آن تصرّفي بكند كه مختصّ گوشت حلال است مانند اين كه براي خوردن بفروشد. خامنه ای:اگر احتمال میدهد که ذبح شرعی شده پاک است و اگر یقین به عدم تذکیه دارد نجس است شبیری:گوشت و پيه و چرمي كه احتمال برود از حيواني است كه به دستور شرع كشته اند در چهار صورت پاك است و خوردن گوشت و پیه جايز مي باشد: 1- از بازار مسلمانان تهيه شده باشد، اگر چه از دست كافر گرفته شده باشد. 2- از مكاني در سرزمين اسلام -يعني سرزميني كه مسلمانان بر آن حكومت مي كنند- تهيه شده باشد. که در اين دو صورت، اگر از بازار غير اسلامي يا سرزمين غير اسلامي وارد شده باشد، چنانچه احتمال برود كه در پاكي و نجسي آن تحقيق شده، پاك، و گرنه نجس است. همچنين در برخي از فرضهاي اين دو صورت تفصيلي وجود دارد كه در مسأله بعد خواهد آمد. 3- اگر كسي كه آن چيز در دست اوست به پاك بودن آن خبر دهد، با تفصيلي كه در مسأله بعد مي آيد. 4- اگر ببيند كه مسلمانان در آن چرم نماز مي خوانند. و در غير این چهار صورت، در حكم مردار است و تمام احکام مردارشامل آن مي شود، بنابراين نجس است و نماز خواندن در آن چرم جايز نيست و خوردن آن گوشت و پيه حرام است و خريد و فروش آن هم باطل است. وحید: گوشت و پیه و چرمی که از بازار مسلمین گرفته شود پاک است، و همچنین اگر در دست مسلمانی باشد که با آن معامله مذکی کنند، مگر اینکه آن مسلمان از کافر گرفته و تحقیق نکرده باشد که از حیوانی است که به دستور شرع کشته شده یا نه. مكارم: گوشتهايي كه در بازار مسلمانان فروخته مي شود، يا مسلماني براي انسان هديه مي آورد پاك وحلال است و تحقيق و تفحص درباره آن لازم نيست، ولي اگر بدانند آن مسلمان گوشتها را از كافر گرفته و رسيدگي لازم را نكرده، خوردن آن حرام است؛ اما چرمهايي كه از بلاد كفار مي آورند پاك است هر چند نمي توان با آن نماز خواند. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
نكته:به طور کلی اگر گوشت و مواد اینچنینی که از کشورهای غیر اسلامی می آورند اگر بداند و یا احتمال دهد که نظارت بر ذبح صورت گرفته است پاک است که این نظارت در کشورهای خارجی صورت می گیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روش بیان حدیث (8) شيوه نسخه اى‏ يكى از شيوه‏هاى بيان حديث، شيوه نسخه اى و توصيه اى است كه نمونه‏هاى فراوانى دارد. در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره مى‏شود: «1» مثال 1: جمعى خدمت امام صادق عليه السلام رسيدند و از حضرت تقاضاى نصيحت كردند. حضرت فرمود: عَليكُم بِتَقوَى اللّه و العَمل بِطاعته و اجتناب مَعاصيه و اداءِ الامانة لِمَن ائتَمَنكم و حُسن الصِّحابه لِمَن صحِبْتُموه «1» بر شما باد تقواى الهى و عمل به طاعتش و از گناه اجتناب ورزيد هر كس به شما امانتى داد امانتش را سالم به او برگردانيد با كسانى كه معاشرت داريد خوش رفتارى كنيد. مثال 2: شخصى از امام جواد عليه السلام سفارشى خواست. حضرت فرمود: صُن نَفسك عَن عار العاجله و نار الاجله «2» نفس خود را از رسوايى دنيا و آتش قيامت حفظ نما. مثال 3: شخصى به رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم عرض كرد سفارشى به من بفرماييد حضرت فرمود: لا تغضب‏ دوباره از حضرت توصيه خواست حضرت همان جمله را فرمود. مثال 4: مردى خدمت رسول خدا رسيد و عرض كرد: مرا سفارشى بفرما، حضرت فرمود: اسْتَحْيِ مِنَ اللَّهِ كَمَا تَسْتَحِي مِنَ الرَّجُلِ الصَّالِحِ مِنْ قَوْمِك «4» از خداوند چنان آزرم كن كه از مردان صالح خويش آزرم مى‏كنى. (1). مستدرك، ج 8، ص 69. (2).موسوعه امام جواد، ج 2، ص 329. (3).بيست گفتار، شهيد مطهرى، ص 194 (4).بحارالانوار، ج 71، ص 336. محمود اکبری،مهارت هاى بيان حديث، ص: 87 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه ی شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم «إِنّ حُبّنَا لَتُسَاقِطُ الذّنُوبَ كَمَا تُسَاقِطُ الرّيحُ الْوَرَقَ». امام حسين (ع) فرمود: «محبّت ما اهل بيت سبب ريزش گناهان است، چنان‏كه باد، برگ درختان را مى‏ريزد». (حياة الامام الحسين، ج ۱ ص۱۵۶ ) «مَنْ اَحَبّنَا كَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَيتِ». امام حسين (ع) فرمود: «كسى كه ما را دوست بدارد، از ما اهل بيت است». (نزهة النّاظر و تنبيه الخاطر، ص ۸۵ ح۱۹ ) مردی بر امام صادق علیه السّلام وارد شد، آن حضرت از وی پرسید: از چه کسانی هستی؟ وی گفت: از دوست داران و پیروان شما، امام علیه السّلام به او فرمود: خداوند تا دوستی بنده ای را نپذیرد وی را دوست نخواهد داشت، و دوستیش را نپذیرد تا بهشت را بر او واجب گرداند، سپس فرمود: تو از کدام [دسته از] دوستان ما می باشی؟ آن مرد سکوت کرد، در این بین یک تن از اصحاب بنام سدیر به امام عرض کرد: ای زاده پیامبر مگر دوستان شما چند دسته و گروهند؟! فرمود: سه دسته و گروهند: 1ـ گروهی از ایشان ما را آشکارا دوست دارند ولی در باطن میلی به ما ندارند. [■در همه جا دم از اهل بیت میزند،همه او را بچه هیئتی،بسیجی،مسجدی،مومن،نماز خوان،مداح،روحانی و مبلغ دین میدانند اما در دل زندگی او هیچ بویی از اسلام نیست. اهل خمس نیست،اهل گناه است،تلفن همراهش پر از موارد خلاف شرع و...] 2ـ و گروهی در باطن ما را دوست دارند و در ظاهر به ما میلی ندارند، [■این که می گویند دلت پاک باشه،ظاهر مهم نیست مهم دل هست که با اهل بیت است اینها نه قائل به حجابند نه قائل به محرم و نامحرم،عروسی مختلط و با مطرب. نماز هم میخوانند کربلا هم میروند.در دین یک بام و دو هوا نداریم ] 3ـ و گروهی در ظاهر و باطن به ما عشق می ورزند، و اینان عالی ترین گروه مردمند، از آبی شیرین و گوارا نوشیده اند و تأویل قرآن را دانسته، و سخن جداکننده حقّ از باطل را دریافته اند، و سبب سبب ها را می دانند، و اینانند عالی ترین گروه مردم، فقر و نیازمندی و انواع بلا سریع تر از تاختن اسب بر سرشان روان است، بدیشان سختی و رنج و آسیب رسیده و چنان پریشان و گرفتار شده اند که دسته ای از ایشان زخمی و گروهی کشته شدند، و در شهرهای دور افتاده پراکنده شدند، به برکت ایشان است که خداوند بیمار را شفا می بخشد، و فقیر را توانگر می کند، و به حرمت آنان است که شما یاری می شوید، و باران بر سرتان می بارد، و روزی داده می شوید، آنانند که هر چند تعدادشان کم و اندک است ولی در پیشگاه خداوند دارای قدر و منزلتی عظیم و بزرگ می باشند. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20