💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️
⛔️ در ادامه استدلال کودکانه برای اثبات قائمیت شخصیت یمانی میگویند:
((صفار از امام صادق (ع) نقل میکند که ایشان به مفضل فرمودند: ای مفضل هر بیعتی قبل از ظهور قائم بیعت کفر و نفاق و خدعه است پس لعنت خدا بر بیعت کننده و بیعت گیرنده باد.
ملاحظه: روایت فوق هر بیعتی قبل از ظهور قائم را لعنت می کند لذا اگر قائم فوق را امام مهدی محمد بن الحسن علیه السلام بدانیم پس یمانی صاحب پرچم هدایت را نیز لعنت میکند. پرچم هدایت که نمیتواند ملعون باشد پس قائم در روایت فوق همان یمانی است و هر کسی که قبل از ظهور یمانی با کسی غیر از یمانی بیعت میکند لعنت خدا بر او شامل میگردد))
✅ بررسی:
از این استدلال مضحک 😂 فهمیده میشود که هیچ #نصی مبنی بر معرفی #یمانی به عنوان #قائم اهل بیت وجود ندارد زیرا اگر نصّی وجود میداشت، به این استدلال سست پناه نمیبردند.
📢 واما جواب:
اگر بپذیریم که #بیعت با صاحبان پرچم هدایت #جایز باشد، اینکه حضرت فرمودند (هر بیعتی . . .)، حکم عامی است که این حکم عام به وسیله پرچم خراسانی و یمانی و جعفری تخصیص میخورد و بر این اساس دیگر نمیتوان قائمیت را برای یمانی ثابت نمود.
📌 در روایات فراوانی اینگونه است که ابتدا اهل بیت (ع) حکم کلّی و عامّی را بیان می کرده و بعدا اشاره به استثنائات این حکم می نمودند. به همین راحتی
اگر هم #شرعیت بیعت با صاحبان پرچم هدایت قبل از ظهور را نپذیریم، باز هم استدلال همبوشیان ناتمام بوده و نمیتوانند قائمیت را برای یمانی از این حدیث اثبات نمایند.
در این فرض، معنای روایت اینگونه می شود که:
حتی پرچمهای هدایت هم، مردم را به بیعت با خود تشویق و ترغیب نمی کنند و بیعت مختص اهل بیت (علیهم السلام) می باشد.
📌 ناگفته نماند که بر اساس استدلال کودکانه فرقه همبوشی، پیروان این فرقه باید قائل به قائمیت سید خراسانی هم باشند زیرا او هم از علائم قبل ظهور بوده وخروجش، هم زمان با سفیانی است و پرچمش هم، پرچم هدایت میباشد.
⛔️ در ادامه این استدلال کودکانه برای اثبات قائمیت یمانی آمده است:
((أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الْقَائِمِ فَقَالَ كُلُّنَا قَائِمٌ بِأَمْرِ اللَّهِ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ حَتَّى يَجِيءَ صَاحِبُ السَّيْفِ فَإِذَا جَاءَ صَاحِبُ السَّيْفِ جَاءَ بِأَمْرٍ غَيْرِ الَّذِي كَانَ. کافی ج 1ص536
🔅 ترجمه:
از وی ــــ یعنی امام صادق (ع) ــــ در مورد قائم سوال شد پس فرمود: همه ما قائم به امر خدا هستیم یکی پس از دیگری تا اینکه صاحب شمشیر بیاید پس زمانیکه صاحب شمشیر بیاید با امری غیر از آنچه که بوده است میآید.
توضیح: صاحب شمشیر فرزند امام مهدی می باشد طبق روایت زیر . . .
از امير المومنين علی (ع) روايت است كه فرمودند : (. . . مردی قبل از مهدی از خاندانش از سمت مشرق خارج می شود شمشیر را هشت ماه روی دوش حمل می كند). كتاب الممهدون، كورانی ص 110.
توجه: قائمی که در روایت فوق صاحب شمشیر است همان فرزند امام مهدی می باشد که قائم به امر پدرش و همان یمانی است))
✅ بررسی:
1⃣ همانطور که مشاهده فرمودید، در این استدلال برای تعیین صاحب سیف به روایت دیگری استناد شده است که در آن روایت، نه صحبتی از #قائم است ونه صحبتی از #صاحب_سیف ونه صحبتی از #یمانی!
😂 حال چگونه اینان فهمیدند که آن مردی که قبل از امام مهدی میآید همان قائم ویمانی بوده و صاحب سیف میباشد، فقط خدا میداند وبس!
2⃣ مراد از صاحب شمشیر همان شخصیتی است که #منتقم بوده و زمین را پر از #عدل و داد میکند وبین #رکن ومقام با او بیعت میشود وبر طبق روایات متواتر این شخصیت، کسی نیست جز #نهمین فرزند امام حسین (ع) یعنی امام زمان (عج).
در زیر به نمونهای از نصوص روایات در این زمینه اشاره میشود تا به گزافه گویی فرقه پوشالی همبوشی در مورد قائمیت یمانی پی ببرید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
☘ روزی جبرئیل امین در محضر رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) بود که امام حسین (صلوات الله علیه) وارد میشوند.
فَقَالَ جَبْرَئِيلُ مَنْ هَذَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنِي فَأَخَذَهُ النَّبِيُّ ص فَأَجْلَسَهُ عَلَى فَخِذِهِ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ أَمَا إِنَّهُ سَيُقْتَلُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ مَنْ يَقْتُلُهُ قَالَ أُمَّتُكَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أُمَّتِي تَقْتُلُهُ قَالَ نَعَمْ وَ إِنْ شِئْتَ أَخْبَرْتُكَ بِالْأَرْضِ الَّتِي يُقْتَلُ فِيهَا فَأَشَارَ جَبْرَئِيلُ إِلَى الطَّفِّ بِالْعِرَاقِ وَ أَخَذَ عَنْهُ تُرْبَةً حَمْرَاءَ فَأَرَاهُ إِيَّاهَا فَقَالَ هَذِهِ مِنْ تُرْبَةِ مَصْرَعِهِ فَبَكَى رَسُولُ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهُ جَبْرَئِيلُ لَا تَبْكِ 👈فسَوْفَ يَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُمْ بِقَائِمِكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ مَنْ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ 👈هوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع
🔅 ترجمه:
جبرئیل گفت این کیست؟ پیامبر فرمودند: فرزندم هست سپس او را گرفته وبر پای خود نشاندند. جبرئیل گفت: آگاه باش که او به زودی کشته میشود. پیامبر فرمودند: چه کسی او را میکشد؟ جبرئیل گفت: امت تو. رسول خدا فرمودند: امت من؟ جبرئیل گفت: بله. اگر میخواهی خبر دهم تو را از سرزمینی که در آن کشته میشود پس اشاره نمود به سرزمین طف در عراق و خاک قرمزی از آن را گرفت ونشان پیامبر داد وگفت: این خاک از خاک قتلگاه اوست سپس رسول خدا گریه کردند، جبرئیل گفت: گریه نکن، در آینده خداوند بوسیله قائم شما اهل بیت از آنها انتقام میگیرد. پیامبر فرمودند: حبیب من جبرئیل، قائم ما اهل بیت کیست؟ گفت: او نهمین از فرزندان حسین است.
3⃣ علاوه بر اینکه روایت امیرالمومنین (صلوات الله علیه) هیچ ارتباطی با ادعای قائمیت یمانی ندارد ــــ که در نکته 1 به آن اشاره شد ــــ ناقل این روایت #سنیان بوده لذا استناد به این حدیث سنی در مباحث، هیچ دردی را دوا نخواهد نمود.
📌 همانطور که میدانید در روایات به ما دستور دادهاند که:
(لَا تَأْخُذَنَ مَعَالِمَ دِينِكَ عَنْ غَيْرِ شِيعَتِنَا/حتما معالم دینت را از غیر شیعیان ما نگیر) بحارالانوار ج 2ص82
در قسمت بعدی، به تفصیل این روایت سنی مورد دقت و بررسی قرار خواهد گرفت ان شا الله.
با ما همراه باشید . .
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️
یکی از عقائد مسلم در مذهب تشیع، قیام قائم اهل بیت حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) میباشد.
📌 بر اساس نصوص فراوان و متواتر، قائمِ #منتقم 👈 نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) بوده و ایشان همان کسی است که 👈 بین رکن و مقام با او بیعت میشود 👈 و زمین را پر از عدل و داد مینماید.
به علت طولانی نشدن مقاله، فقط به سه نص از احادیث متواتر در این زمینه اشاره میشود.
☘ عنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنْتَ الْقَائِمُ بِالْحَقِ فَقَالَ أَنَا الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ لَكِنَّ الْقَائِمَ الَّذِي يُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يَمْلَؤُهَا عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً هُوَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِي لَهُ غَيْبَةٌ يَطُولُ أَمَدُهَا . . . کمال الدین ج2ص361
🔅 ترجمه:
یونس بن عبدالرحمن میگوید که بر امام موسی بن جعفر (صلوات الله علیه) وارد شدم وگفتم: ای پسر رسول خدا! 👈 شما همان قائم به حق هستید؟ حضرت فرمودند: من قائم به حق هستم اما 👈 آن قائمی که زمین را از دشمنان خدا پاک میکند 👈 و آن را از عدل پر میکند همانطور که از ظلم و جور پر شده 👈 او پنجمین از فرزندان من است وبرای او غیبتی است که پایانش طول میکشد.
📌 به تصریح حدیث فوق، این امام دوازدهم است که زمین را پر از عدل و داد کرده و آن را از دشمنان پاک مینماید، نه شخص دیگری.
❇️ نکته:
لازم به ذکر است بعضی از مبلغین فرقه همبوشی گمان میکنند که:
⛔️ (امام زمان دو غیبت دارد و اگر در حدیثی صحبت از یک غیبت شود، مراد شخص دیگری است)
اما با توجه به حدیث فوق میفهمیم که این گمان باطل بوده و تعبیر (لَهُ غَيْبَةٌ/برای او غیبتی است) هم نسبت به امام زمان (عج) در روایات به کار رفته است.
☘ در حدیث دیگری امام باقر (صلوات الله علیه) سخن از قائم به میان آورده وبه برخی از علائم ظهور اشاره نموده وفرمودند:
فَوَ اللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ يُبَايِعُ النَّاسَ بِأَمْرٍ جَدِيدٍ وَ كِتَابٍ جَدِيدٍ وَ سُلْطَانٍ جَدِيدٍ مِنَ السَّمَاءِ أَمَا إِنَّهُ لَا يُرَدُّ لَه رَايَةٌ أَبَداً حَتَّى يَمُوت. غیبت نعمانی ص262
🔅 ترجمه:
به خدا قسم گویا نظر میکنم به سوی او 👈 بین رکن ومقام که با مردم بر امر جدید و کتاب جدید و سلطنت جدید از آسمان #بیعت میکند، آگاه باشید هرگز پرچمی برای او برگشت ندارد [یعنی شکست ناپذیر است] تا اینکه میمیرد.
📌همانطور که میدانیم عبارت (لَا يُرَدُّ لَه رَايَةٌ/ پرچمی برای او برگشت ندارد) از اوصاف مربوط به قائم آل محمد (ص) یعنی امام زمان (عج) میباشد که در حدیث دیگری به این مطلب اشاره فرمودهاند (1) . بنابراین بیعت بین رکن و مقام در حدیث فوق هم مربوط به امام زمان می باشد.
ــــــــــــــــــ
📝 پاورقی (1):
در ضمن حدیثی امام باقر (صلوات الله علیه) سخن از قائم به میان آورده و به شباهت ایشان با پنج پیامبر اشاره فرموده وپرچم او را شکست ناپذیر اعلام فرموده وگفتند:
إِنَّ فِي الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص شَبَهاً مِنْ خَمْسَةٍ مِنَ الرُّسُل . . . ِ 👈 و أَنَّهُ لَا تُرَدُّ لَهُ رَايَةٌ وَ إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ 👈 و خُرُوجَ الْيَمَانِيِ مِنَ الْيَمَنِ وَ صَيْحَةً مِنَ السَّمَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ. کمال الدین ج1ص327
🔅 ترجمه:
همانا در قائم از آل محمد (ص) شباهتی است از پنج رسول . . . و همانا پرچمی برای او برگشت ندارد و از علامات خروج قائم، خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن و صیحهای از آسمان در ماه رمضان و ندا دهندهای ندا میدهد از آسمان به اسمش و اسم پدرش.
که به وضوح در این روایت بین شخصیت قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و یمانی جدایی وجود دارد و خروج یمانی از علائم خروج قائم شمرده شده است و آن پرچم شکست ناپذیر هم مربوط به پرچم قائم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) میباشد.
پایان پاورقی 📝
ــــــــــــــــــــ
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
📢 لازم به ذکر است هیچ حدیثی مبنی بر این که (یمانی همان قائم آل محمد میباشد و اوست که زمین را پر از عدل و داد میکند) وجود ندارد بلکه بر خلاف آن روایت داریم که به نمونهای از آن احادیث در بالا اشاره شد.
📌 ناگفته نماند که همه امامان قائم به امر میباشند اما آن قائمی که منتقم از دشمنان است و زمین را پر از عدل و داد میکند، نهمین فرزند امام حسین (صلوات الله علیه) میباشد ولاغیر.
❇️ نکته:
اساساً لفظ (قائم) در روایات اشاره به امام دوازدهم دارد و امامان دیگر به این نام در روایات مطرح نیستند. لذا در روایات فراوانی فرمودهاند که قائم، امام دوازدهم میباشد. برای دیدن گوشهای از روایات به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/750
😔 متاسفانه در فرقه همبوشی بر خلاف نصوص روایات، یمانی را هم به عنوان قائم معرفی نموده، آن هم قائمی که منتقم است و دنیا را پر از عدل و داد مینماید.
⛔️ اینان معتقدند که:
(ما چندین قائم داریم و یمانی، همان قائمی است که دنیا را پر از عدل و داد کرده وبا او بین رکن ومقام بیعت میشود و در نهایت، یمانی حکومت را مثل عروسی تحویل قائم دیگر ــ یعنی امام زمان (عج) ــ می دهد)
📣 همانطور که ذکر شد، هیچ نص و دلیلی بر این ادعاها وجود ندارد واین ادعاها چیزی جز گزافه گویی نمیباشد.
البته در این مسیر، ادلهی بی ربطی از سوی مبلغین فرقه همبوشی ارائه میشود که در حال بررسی این ادله بودیم.
⛔️ اینان برای اثبات قائمیت شخصیت یمانی میگویند:
((امام باقر (ع) می فرماید: (سفیانی و قائم هر دو در یک سال خروج خواهند کرد)
روایت فوق می گوید سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد می باشد لذا خودِ امام باقر در روایتی دیگر می فرماید: ( خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و ماه و روز واحد می باشد) وبا توجه به اینکه سفیانی از علائم قبل از خروج امام زمان (عج) میباشد پس آن قائمی که همزمان با سفیانی خروج میکند شخص دیگری است))
✅ بررسی:
متاسفانه در این استدلال کودکانه از روانشناسی تلقین بهره جستهاند تا به اهداف شوم خود نائل آیند.
توضیح اینکه امام باقر (ع) فرمودند (سفیانی و قائم هر دو در یک سال خروج خواهند کرد). اما با استفاده از روانشناسی تلقین بلافاصله به مخاطب اینگونه القاء میشود که: (سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد می باشد).
📌 عبارت (سفیانی و قائم در یک سال خروج میکنند) کاملا متفاوت با عبارت (سفیانی و قائم خروجشان در یک زمان واحد است) میباشد و کلام امام باقر (ع) ناظر به عبارت #اول میباشد اما مبلغین این فرقه با سوء استفاده از روانشناسی تلقین، عبارت دوم را به مخاطب القاء میکنند.
با توجه به این نکته بسیار ساده و لو رفتن تدلیس مبلغین این فرقه پوشالی، از این احادیث نمیتوان یکی بودن شخصیت قائم با یمانی را برداشت نمود.
⛔️ مضافا اینکه این استدلال بر این پایه بنا شده بود که: (سفیانی قبل از ظهور امام زمان کشته می شود لذا آن قائمی که هم زمان با سفیانی است، شخصی غیر از امام زمان می باشد).
📌 اما این پیش فرض در نظر همبوشیان مردود است زیرا احمد اسماعیل همبوشی معترف است که 👈 سفیانی قبل از امام زمان کشته نشده بلکه در زمان ظهور حضرت کشته می شود.
📚 این اعتراف در کتاب سرگردانی احمدبصری ص84 ثبت شده است که عکس آن در زیر ارائه می گردد.
https://telegram.me/PayehayePooshaly/849
📢 پس با توجه به این دو اشکال مطرح شده، نمی توان از این #استدلال نتیجه گرفت که یمانی قائم می باشد. البته اشکالات دیگری هم به این استدلال بار می شود که به همین مقدار کفایت می نماییم.
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
💥 یمانی همان قائم آل محمد است❗️❗️❗️
یکی از ادعاهای مضحک فرقه همبوشی ـــ مدعی یمانی ـــ این است که یمانی را همان #قائم آل محمد میدانند. همان قائمی که با او بین رکن و مقام بیعت شده و زمین را پر از عدل داد مینماید.
دیراوی، یکی از مبلغین این فرقه پوشالی در این زمینه استدلالی دارد که به آن اشاره مینماییم.
⛔️ وی میگوید:
((امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودهاند: كُلُ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. کافی ج8ص295
ترجمه:
هر پرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود صاحبش طاغوت است، غیر خدا عبادت میشود.
بر این اساس، هر پرچمی قبل قیام قائم باطل وضلالت است اما در روایات ذکر شده است که پرچم یمانی پرچم هدایت است. پس به تعارض برخورد میکنیم.
تنها راه نجات از این تعارض این است که بگوییم: پرچم قائم، همان پرچم یمانی است ودر حقیقت، قائم همان یمانی است))
✅ بررسی:
1⃣ از این استدلال مضحک 😂 و آبکی 💦 و خنک ❄️ فهمیده میشود که هیچ #نصّی مبنی بر معرفی #یمانی به عنوان #قائم اهل بیت وجود ندارد زیرا اگر نصّی وجود میداشت، به این استدلال سست پناه نمیبردند.
2⃣ با این استدلال آبکی 💦 فرقه همبوشی باید #سید_خراسانی را هم، همان #قائم اهل بیت بداند زیرا در روایات از پرچم خراسانی هم به عنوان پرچم هدایت یاد شده است.
وهمچنین در روایات از #پرچم_جعفری هم تعریف وتمجید شده است پس لابد او هم قائم اهل بیت است❗️
برای اطلاع از پرچم خراسانی به لینک زیر مراجعه شود:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/706
برای اطلاع از پرچم جعفری به لینک زیر مراجعه شود:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/714
3⃣ و اما حل تعارض بین روایت (كُلُ رَايَةٍ . . . ) و روایات مربوط به پرچم یمانی وخراسانی وجعفری به عام و خاص است.
یعنی حکم عام (كُلُ رَايَةٍ . . . ) به این سه پرچم تخصیص خورده است. به همین راحتی
در روایات فراوانی اینگونه است که ابتدا اهل بیت (ع) حکم کلّی و عامّی را بیان می کرده و بعدا اشاره به استثنائات این حکم می نمودند.
4⃣ همانطور که عرض شد، در هیچ روایتی از #یمانی به عنوان #قائم آل محمد (صلوات الله علیهم) یاد نشده بلکه #قائم آل محمد (صلوات الله علیهم) را در روایات متواتری، امام دوازدهم حضرت حجت بن الحسن (صلوات الله علیه) معرفی نمودهاند.
📣 به نمونه اندکی از این روایات در زیر دقت فرمایید:
1- ضمن حدیثی پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) به امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
أَنْتَ حُجَّةُ اللَّهِ ابْنُ حُجَّةِ اللَّهِ، وَ أَبُو حُجَجٍ تِسْعَةٍ مِنْ صُلْبِكَ 👈 تاسِعُهُمْ قَائِمُهُم. کتاب سلیم ج2ص940
ترجمه: تو حجت خدا پسر حجت خدا هستی وپدر حجج نهگانه از صلبت هستی، نهمین آنها قائم آنان است.
2- عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: يَكُونُ تِسْعَةُ أَئِمَّةٍ بَعْدَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ 👈 تاسِعُهُمْ قَائِمُهُمْ. کافی ج 1ص533
ترجمه: می باشد نُه امام بعد از حسین بن علی، نهمین آنان قائم آنها است.
3- قال علی (صلوات الله علیه): 👈 التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِكَ يَا حُسَيْنُ هُوَ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ. الامامة والتبصرة ص1
ترجمه: ای حسین! نهمین از فرزندان تو، او همان قائم به حق است.
(صفحه بعد) 📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
4- قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ 👈 منْ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ 👈 هوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن. بحارالانوار ج 36ص348
ترجمه: پیامبر فرمودند: حبیب من! جبرئیل! قائم ما اهل بیت کیست؟ جیرئیل گفت: او نهمین فرزند حسین است.
5- 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ جَوْرِهَا. همان 253
ترجمه: نهمین آنها همان قائمی است که زمین را خدا بوسیله او از نور و عدل پر می کند بعد از ظلم و جور زمین.
6- وَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةُ أَئِمَّةٍ 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِم. همان ص254
7- حَتَّى يَقُومَ👈 قائِمُنَا التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن. بحارالانوار ج 36ص353
8- قال الباقر (صلوات الله علیه): إِنَّ 👈قائِمَنَا ع هُوَ السَّابِعُ مِنْ وُلْدِي. همان ص358
9- اِنَّ 👈قائِمَنَا هُوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع لِأَنَّ الْأَئِمَّةَ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص اثْنَا عَشَرَ الثَّانِي عَشَرَ هُوَ الْقَائِم. همان ص391
10- قال الحسین (صلوات الله علیه): 👈 في التَّاسِعِ مِنْ وُلْدِي سُنَّةٌ مِنْ يُوسُفَ وَ سُنَّةٌ مِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ 👈 و هُوَ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ يُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ . بحارالانوار ج 51ص132
11- وَ الْأَئِمَّةُ التِّسْعَةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ 👈 تاسِعُهُمْ مَهْدِيُّهُمْ وَ قَائِمُهُم. بحارالانوار ج 23ص147
12- وَ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ 👈 و تَاسِعُهُمْ قَائِمُهُمْ ثُمَّ عَدَّهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ثُمَّ قَالَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَوْصِيَاءُ الْخُلَفَاءُ مِنْ بَعْدِ رَسُولِ اللَّهِ ص. بحارالانوار ج 25ص4
5⃣ در قسمت قبل مشخص گردید که مراد اهل بیت از #قائم_اهل_بیت امام دوازدهم حضرت حجت بن الحسن، آخرین وصی پیامبر میباشد که در احادیث دیگری، یمانی یکی از علائم ظهور ایشان ذکر شده است. بنابراین یمانی شخصیتی غیر از قائم اهل بیت میباشد زیرا او از علائم ظهور قائم محسوب می شود و علامت یک چیز، با خود آن چیز متفاوت است.
امام باقر ضمن حدیثی اشاره به برخی علائم ظهور کرده فرمودند:
وَ خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُّ مِنَ الْيَمَنِ وَ خُسِفَ بِالْبَيْدَاءِ وَ قُتِلَ غُلَامٌ مِنَ آلِ مُحَمَّدٍ ص بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ وَ جَاءَتْ صَيْحَةٌ مِنَ السَّمَاءِ بِأَنَّ الْحَقَّ فِيهِ وَ فِي شِيعَتِهِ فَعِنْدَ ذَلِكَ خُرُوجُ قَائِمِنَا . . . . کمال الدین ج1ص330
🔅 ترجمه:
وخروج سفیانی از شام ویمانی از یمن و . . . پس در این هنگام خروج قائم ماست.
در روایت دیگری امام صادق فرمودند:
خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ الصَّيْحَةُ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْيَمَانِي. کافی ج 8ص310
🔅ترجمه:
پنج علامت قبل قیام قائم است، صیحه وسفیانی و خسف و قتل نفس زکیه و یمانی.
ویا امام باقر فرمودند:
أَنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ خُرُوجَ الْيَمَانِيِّ وَ صَيْحَةً مِنَ السَّمَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنَادٍ يُنَادِي بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيه. کمال الدین ج1ص327
ودیگر روایات مربوطه که از آنها دوگانگی شخصیت #قائم (صلوات الله علیه) از #یمانی کاملا مشهود میباشد.
6⃣ بعضی دیگر از مبلغین این فرقه پوشالی برای اثبات ادعای خود مبنی بر (انحصار هدایت در پرچم یمانی) به حدیث (کل رایة . . . ) و یکی بودن شخصیت قائم ویمانی استناد میکنند که در خلال این بحث سستی این ادعا هم بر همگان عیان گشت.
🔵 جمع بندی:
📌 آن شخصیتی که زمین را پر از عدل و داد نموده و خداوند امر او را در یک شب اصلاح می کند، نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) می باشد.
📌 در هیچ روایتی اشاره به این نشده است که یمانی همان قائم اهل بیت (علیهم السلام) بوده بلکه خلاف آن در روایات ثابت است و بر دوگانگی این دو شخصیت تاکید شده است.
📌 بر این اساس اگر کسی ادعای یمانی بودن نمود درحالیکه مقام قائم اهل بیت بودن را هم برای خویش قائل بود، به راحتی می توان پی به شیادی وی برد و او را در زمره مدعیان دروغین جای داد.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع 🙌
ا
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
❌امام زمان -عجل الله فرجه- در غیبت کبری هیچ سفیر و فرستاده ای ندارند:
📝 یکی از معروف ترین و مهم ترین نامه های حضرت صاحب -عجل الله فرجه- نامه ای است که شش روز قبل از پایان یافتن غیبت صغری برای آخرین سفیر خود یعنی علی بن محمد سمری فرستاده اند.
این توقیع نورانی در قدیمی ترین کتب روایی مانند: کمال الدین و تمام النعمة، و غیبت شیخ طوسی ذکر شده است.
متن نامه👇
💠((بسم الله الرحمن الرحيم
يا علي بن محمد السمري أعظم الله أجر إخوانك فيك فإنك ميت ما بينك وبين ستة أيام فاجمع أمرك ولا توص إلى أحد يقوم مقامك بعد وفاتك، فقد وقعت الغيبة التامة فلا ظهور إلا بعد إذن الله عزوجل وذلك بعد طول الأمد و قسوة القلوب و امتلاء الأرض جورا و سيأتي شيعتي من يدعي المشاهدة ألا فمن ادعى المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو كاذب مفتر، و لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم:
✅ ای علی بن محمد سمری! خداوند أجر برادرانت را در (مصیبت) تو بزرگ قرار دهد، تو تا شش روز دیگر خواهی مرد.
پس کارهایت را سر و سامان بده، و به هیچ کس وصیت نکن که بعد از وفاتت جانشین تو شود چرا که غیبت تام و کامل (غیبت کبری) واقع شده است.
پس ظهوری نخواهد بود مگر بعد از اجازه خداوند متعال؛ و این اجازه ظهور هم بعد از مدتی طولانی، و سخت شدن دل ها، و پر شدن زمین از ظلم، صادر خواهد شد.
و به زودی کسانی به نزد شیعیان من آمده و إدعای مشاهده خواهند کرد؛
آگاه باش که هر کس قبل از #خروج_سفیانی و #صیحه_آسمانی إدعای مشاهده کند دروغگو و افترا زننده است.
و لا حول و لا قوة إﻻ بالله العلى العظيم.))
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
@modaein
👈جزء [15]سوره بنی اسرائیل (اسراء)، آیات 71و 72
💫«یوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِی كِتَابَهُ بِیمِینِهِ فَأُولَئِكَ یقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا یظْلَمُونَ فَتِیلًا»
⭐«یوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ..»
🔰«روزی را که هر گروهی از مردم را با پیشوایان خودشان میخوانیم»
🔆امام صادق (ع) می فرماید: ای فضیل امام خودت را بشناس که اگر امامت را شناختی این امر (یعنی فرج حضرت مهدی) جلو، یا عقب بیافتد؛ ضرری متوجه تو نخواهد شد و کسی که امام خود را بشناسد و پیش از اینکه صاحب این امر قیام کند، بمیرد مانند کسی خواهد بود که در لشکر ایشان حضور داشته باشد، بعد آقا گفتند: نه! بلکه مانند کسی است که زیر پرچمش باشد، بعد آقا گفتند: نه بالاتر حتی، و بلکه مانند کسی است که در رکاب رسول الله (ص) به شهادت رسیده باشد. (1)
👌اینجاست بحث معرفت؛ که امام صادق (ع) می فرماید: فضیل امامت را بشناس، امامت را شناختی اگر ظهور جلو و عقب بشود واسه تو فرقی نمی کند؛ ظهور هم ندیدی، به ثوابش می رسی!
⚠️امامت را بشناس که فردا باید پشت سر امام زمانت قرار بگیری (فردای قیامت)
📚منبع:
(1)کافی، ج1، ص371
📘برگرفته از: کتاب سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن نوشته استاد اباذری از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
#آیات_مهدوی
@modaein
✅۴۰۰ سال قبل ✅
غوغای شیخ حر عاملی
⛔️سانسور مهدیین⛔️
قسمت سوم :
✡️دروغ بزرگ مبلغین فرقه همبوشیه به پیروان خود
==================
مبلغین فرقه هفت شاخه ایی همبوشیه با این دروغ که علماء در طول تاریخ احادیث مهدیین را مخفی کرده اند تا مردم به امام سیزدهم بعد از امام زمان
خصوصا در زمان حاضر
به وجود احمد اسماعیل بصری از طایفه همبوش
پی نبرند!
بدنبال فریب پیروان خود هستند.
🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️
✅۳- شیخ حر عاملی
(تولد ۱۰۳۳-وفات ۱۱۰۴)
صاحب کتاب وسائل الشیعة وکتب وزین روایی ، نابغه دهر در امر احادیث اهل بیت علیهم السلام
چهارصد سال قبل راه مدعیان دروغین را با
❌حدیث وصیت
❌واحادیث مهدیین
بسته است.
این عالم فرهیخته یک باب مستقل از کتاب خود را (باب یازده) به بررسی حکومت مهدیین بعد از امام زمان و رد این نظریه اختصاص داده است. و شش شبهه قدیمی از احادیث و ادعیه در این مورد را پاسخ میدهد:
شبهاتی که مبلغین مغرض یا بی سواد فرقه همبوشی بنظرشان سر بوده و احمد اسماعیل تازه انها را کشف کرده
شیخ حر میگوید:
حدیث کتاب شیخ طوسی از احادیث سنیان است (الایقاظ ص۴۰۲)
در ضمن شیخ حر معتقد است در کلمه ابنه یک نقطه جابجا شده و کلمه ابیه (پدرش ) درست است که منطبق بر احادیث متواتر ما میباشد.
سپس شیخ حر :
نظر علمای زیر را در رد احادیث مهدیین و حکومت فرزندان امام عصر و رد این احادیث و بیان احادیث انحصار دوازده امام را نقل میکند:
علمایی که شیخ حر نام میبرد :
🔹شیخ صدوق
🔹برقی(محاسن)
🔹شیخ مفید(الارشاد)
🔹علامه طبرسی(اعلام الوری)
🔹سید مرتضی
🔹علامه علی بن یونس عاملی بیاضی (الصراط المستقیم)
📕مدرک
کتاب الایقاظ من الهجعة
باب یازده ص۳۹۳ ببعد
🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️🅾️
✅بیدار شوید:
اتباع احمد اسماعیل در ادامه تدلیس خود یکی از نقل کنندگان حدیث وصیت را
شیخ حر عاملی میدانند
و دو مدرک (اثباة الهدی و الایقاظ) از مدارک خود را به این عالم بزرگ شیعی اختصاص داده تا با اسم او مردم را فریب دهند
بدون اینکه اشاره کنند
که این محقق بزرگ این حدیث را نقل وسپس ❌رد کرده است!!!!
@modaein
بسم الله الرحمن الرحیم
اتباع احمد بصری روایتی را ذکر میکنند و میگویند که شعار أحمد أحمد مربوط به انصار احمد بصری(که آنرا یمانی میدانند) است:
عن الامام الباقرع :
ان لله کنزا بال#طالقان لیس بذهب ولا فضه اثنا عشر الفا بخراسان شعارهم «احمد احمد » یقودهم شاب من بنی هاشم علی بغله شهباء علیه عصابه حمراء کانی انظر الیه عابر الفرات فاذا سمعتم بذلک فسارعوا الیه ولوحبوا علی الثلج《 منتخب الانوار المضیئه ص ۳۴۳》 .
امام محمد باقر ع می فرماید :
برای خداوند در طالقان گنجی است که از طلا ونقره نیست دوازده هزار نفر در خراسان که شعارشان «# احمد احمد »، یک جوان از بنی هاشم برروی اسب اشهب آنها را رهبری می کند ،
مثل این است که به او نگاه می کنم که از رود فرات گذشته است ، هرگاه آنرا شنیدید بسوی اوبشتابید حتی اگر مجبور به خزیدن روی برف باشید.
ابتدا با توجه به روایات اثبات می کنیم که پرچم های سیاه مشرق ، متعلق به خراسانی است نه یمانی
اوال: با استفاده از روایت امام باقر که در آن می فرمایند رایت یمانی اهدی الرایت هست،
در این روایت به صراحت امام باقر می فرمایند: خراسانی از مشرق قیام می کند
حَتَّى یَخْرُجَ عَلَیْهِمُ الْخُرَاسَانِیُّ وَ السُّفْیَانِیُّ هَذَا مِنَ الْمَشْرِقِ وَ هَذَا مِنَ الْمَغْرِبِ یَسْتَبِقَانِ إِلَى الْکُوفَهِ کَفَرَسَیْ رِهَانٍ هَذَا مِنْ هُنَا وَهَذَا مِنْ هُنَا حَتَّى یَکُونَ هَلَاکُ بَنِی فُلَانٍ عَلَى أَیْدِیهِمَا أَمَا إِنَّهُمْ لَا یُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَداً ثُمَّ قَالَ علیه السالم: خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ وَ الْخُرَاسَانِیِّ فِی سَنَهٍ وَاحِدَهٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِدٍ نِظَامٌ کَنِظَامِ الْخَرَز
الغیبه(للنعمانی)، النص، ص: ۶۵۲
ابتدا با توجه به روایات اثبات می کنیم که پرچم های سیاه مشرق ، متعلق به خراسانی است نه یمانی
اوال: با استفاده از روایت امام باقر که در آن می فرمایند رایت یمانی اهدی الرایت هست،
در این روایت به صراحت امام باقر می فرمایند: خراسانی از مشرق قیام می کند
حَتَّى یَخْرُجَ عَلَیْهِمُ الْخُرَاسَانِیُّ وَ السُّفْیَانِیُّ هَذَا مِنَ الْمَشْرِقِ وَ هَذَا مِنَ الْمَغْرِبِ یَسْتَبِقَانِ إِلَى الْکُوفَهِ کَفَرَسَیْ رِهَانٍ هَذَا مِنْ هُنَا وَهَذَا مِنْ هُنَا حَتَّى یَکُونَ هَلَاکُ بَنِی فُلَانٍ عَلَى أَیْدِیهِمَا أَمَا إِنَّهُمْ لَا یُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَداً ثُمَّ قَالَ علیه السالم: خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ وَ الْخُرَاسَانِیِّ فِی سَنَهٍ وَاحِدَهٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِدٍ نِظَامٌ کَنِظَامِ الْخَرَز
الغیبه(للنعمانی)، النص، ص: ۶۵۲
ابتدا حضرت می فرمایند خراسانی از مشرق خروج می کند و در ادامه هم می فرمایند : خروج سفیانی یمانی و خراسانی در یک روز واحد است و …
و از این ثابت می شود که خراسانی از مشرق قیام می کند و در ضمن خراسانی شخصی است غیر از یمانی است…
بنابراین یقین داریم که خراسانی از مشرق خروج خواهد کرد و پرچمهای مشرق متعلق به اوست .و به خروج شخص دیگری از مشرق جز او ، اشاره نشده است .
حال به روایت زیر توجه بفرمایید:
از کتاب دالئل الإمامه شیعی ص۴۴۲
فَقَالَ(صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ): إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ اخْتَارَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لَنَا الْآخِرَهَ عَلَى الدُّنْیَا، وَ إِنَّهُ سَیَلْقَى أَهْلُ بَیْتِی مِنْ بَعْدِی تَطْرِیداً وَ تَشْرِیداً فِی الْبِلَادِ، حَتَّى تَرْتَفِعَ رَایَاتٌ سُوْدٌ مِنَ الْمَشْرِقِ، فَیَسْأَلُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَ، وَ یُقَاتِلُونَ فَیُنْصَرُونَ، فَیُعْطُونَ الَّذِی سَأَلُوا، فَمَنْ أَدْرَکَهُمْ مِنْکُمْ ـ أَوْ مِنْ أَبْنَائِکُمْ ـ فَلْیَأْتِهِمْ وَ لَوْ حَبْواً عَلَى الثَّلْجِ، فَإِنَّهَا رَایَاتُ هُدًى، یَدْفَعُونَهَا إِلَى رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی، یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا، کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما.
طبق حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: تا اینکه پرچم های سیاه از مشرق بلند شوند …. هر کس از شما یا فرزندان شما آن را درک کرد، پس به آنها بپیوندید حتی سینه خیز روی برف ؛ به تحقیق که آنها پرچم های هدایت هستند…..
هم می فرماید که پرچم های سیاه از مشرق هستند و هم می فرماید که به آنها بپیوندید که یعنی هدایت هستند و هم به صراحت می فرماید: فانها رایات هدی .
و مهمتر انکه میفرماید اینها این پرچم را به امام مهدی عج تقدیم مینمایند و به حضرت میپیوندند و جزو لشکریان حضرت میباشند .
الغیبه(للنعمانی)، النص، ص: ۶۵۶
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ع قَالَ: سُئِلَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ سالم اهلل علیه عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى »فَاخْتَلَفَ الْأَحْزابُ مِنْ بَیْنِهِمْ « فَقَالَ :
انْتَظِرُوا الْفَرَجَ
مِنْ ثَلَاثٍ. فَقِیلَ: یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَا هُنَّ؟ فَقَالَ: اخْتِلَافُ أَهْلِ الشَ
ّامِ بَیْنَهُمْ وَ الرَّایَاتُ السُّودُ مِنْ خُرَاسَانَ وَ الْفَزْعَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ فَقِیلَ وَ مَا الْفَزْعَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: أَ وَ مَا سَمِعْتُمْ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الْقُرْآنِ: »إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماءِ آیَهً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِینَ« هِیَ آیَهٌ تُخْرِجُ الْفَتَاهَ مِنْ خِدْرِهَا وَ تُوقِظُ النَّائِمَ وَ تُفْزِعُ الْیَقْظَانَ.
امیرالمؤمنین می فرمایند منتظر فرج باشید از سه چیز. از ایشان می پرسند چیست آن سه چیز؟
می فرماید: اختلاف اهل شام. خروج پرچمهای سیاه از خراسان و ندای اسمانی در ماه رمضان.
این نیز کامال واضح و صریح است که پرچم های سیاه از خراسان هستند.
یعنی منظور از مشرق در روایاتِ پرچم های سیاه ، خراسان هست.
از طرف دیگر ، هیــــــــــچ روایتی نداریم که گفته باشد، یمانی از مشرق هست، یا یمانی از خراسان هست، یا یمانی پرچمش سیاه هست.
بلکه دقیقا در نقطه مقابل :
۱– رنگ پرچم یمانی سفید است
اثبات الرجعه ص ۴۶ : وقد یکون خروجه وخروج الیمانی من الیمن مع الرایات البیض فی یوم واحد وشهر واحد وسنه واحده .
و همانا خروج سفیانی . وخروج یمانی از یمن که به همراه پرچم های سفید است . در یک روز وماه و سال میباشد .
و محل خروج او نیز یمن میباشد . که روایات ان بیان شده است . از جمله همین روایت فوق در اثبات الرجعه.
بنابراین یقینا خراسانی صاحب پرچمهای سیاه و از مشرق هست و یمانی یقینا از مشرق نیست ، بلکه از یمن و صاحب پرچمهای سفید میباشد .
اما به این روایت مهم دقت نمایید :
<<<<< التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، سید بن طاووس . ص: ۰۲۱ – عن أبی جعفر سالم الله علیه
قال: یخرج شاب من بنی هاشم بکفّه الیمنى خال، من خراسان برایات سود بین یدیه شعیب بن صالح یقاتل أصحاب السفیانی فیهزمهم
جوانی از بنی هاشم ، … از خراسان با پرچم های سیاه ، شعیب بن صالح به همراه اوست با سفیانی می جنگند و انها را فراری میدهد .
این رویات بسیار بسیار صریح و واضح و مهم ا ست که :
سید خراسانی ، صاحب پرچم های سیاه از خراسان است .
و شعیب بن صالح به همراه آن هاست . و از دشمنان و جنگ کنندگان با سفیانی است . که اینها همه نشان دهنده هدایت بودن آن هاست…
اکنون در مورد شعیب ابن صالح بدانیم :
إعلام الورى بأعالم الهدى ، ج۲، ص: ۰۹۱ – یخرج و جبرئیل عن یمینه، و میکائیل عن یساره، و شعیب بن صالح على مقدّمته
در بیان صفات امام مهدی عج میفرماید : شیعیب بن صالح به عنوان فرمانده در مقدمه ی لشکر امام عج میباشد .
الغیبه للنعمانی، النص، ص: ۲۵۲ – أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنِی جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ :حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ عَاصِمٍعَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع أَنَّهُ قَالَ: قَبْلَ هَذَا الْأَمْرِ السُّفْیَانِیُّ وَ الْیَمَانِیُّ وَ الْمَرْوَانِیُّ وَ شُعَیْبُ بْنُ صَالِحٍ فَکَیْفَ یَقُولُ هَذَا هَذَا .
قبل از قیام قائم سفیانی و یمانی و مروانی و شعیب ابن صالح خواهند بود .
که هیچ کدام درست نیست.
چون جوان تمیمی شعیب بن صالح است، و جنبش مشرق هم مربوط به خراسانی است
والحمد لله رب العالمین
#حدیث گنج طالقان
#طالقان
#گنج_طالقان
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
@modaein
ایرانسل:
👆👆👆
💽 #جرج جرداق_مسیحی در وصف امام علی(ع)چه فرموند مگر مهدی موعود"عج" پسر همون امام علی نیست❓
🎤واعظ: #استاد_رائفی_پور
@modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایرانسل:
👆👆👆
💽 #جرج جرداق_مسیحی در وصف امام علی(ع)چه فرموند مگر مهدی موعود"عج" پسر همون امام علی نیست❓
🎤واعظ: #استاد_رائفی_پور
@modaein
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَجُ.MP3
12.1M
توضیح روایت(1):
📎عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَجُ.
📚کتاب الغیبة طوسی(ره)، ص53.
#احمد_بصری
@almoddaie
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَجُ.MP3
12.1M
توضیح روایت(1):
📎عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَجُ.
📚کتاب الغیبة طوسی(ره)، ص53.
#احمد_بصری
@almoddaie
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
131215_001.MP3
9.95M
توضیح روایت(2):
📎إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ الْعَبْدُ الصَّالِحُ ع فَقَالَ يَا أَحْمَدُ افْعَلْ كَذَا
📚کتاب الغیبة طوسی(ره)، ص57.
#احمد_بصری
@almoddaie
✅به مناسبت سالروز مرگ عائشه
😔پدرش طبق روایات معتبر اهلسنت در آخرین لحظات مرگش می گفت ای کاش به خانه حضرت زهرا(س) حمله نکرده بودم و دخترش عائشه هم در روزهای آخر عمرش میگفت:
فقالت إني أحدثت بعد رسول الله صلي الله عليه وسلم حدثا ادفنوني مع أزواجه فدفنت بالبقيع رضي الله عنها
✍️من بعد از پيامبر حوادثي را افريدم مرا با ديگر زنان پيامبر در بقيع دفن کنيد و او را در بقيع دفن کردند
📚سير أعلام النبلاء، اسم المؤلف: محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز الذهبي أبو عبد الله الوفاة: 748، ج 2، ص 193📚
⭕️یا در روایتی دیگر عائشه در لحظات آخر عمر خویش فریاد می زد و چنین میگفت:
وقال الزبير عن أبيه أن عائشة لما احتضرت جزعت فقيل لها أتجزعين يا أم المؤمنين وأنت زوجة رسول الله صلى الله عليه وسلم أم المؤمنين وابنة ويروى بنت أبي بكر الصديق فقالت أن يوم الجمل معترض في حلقي ليتني مت قبله أو كنت نسياً منسياً.
✍️زبير از پدرش نقل كرده كه عايشه هنگام احتضار فريادي كشيد. گفته شد: اي ام المؤمنين تو كه زن رسول خدا و دختر ابو بكر صديق بودي چرا فرياد ميزني؟ در جواب گفت: حادثه روز جمل در حلق من گير كرده، اي كاش قبل از آن ميمردم و يا اصلاً در دنيا فراموش شده بودم(مرده بودم).
📚أبي الفضل بن أبي طاهر المعروف بابن طيفور (متوفاى280 هـ ) بلاغات النساء، ج1، ص4، متوفي 280📚
👈پدری که در آخر عمرش به خاطر حمله به خانه حضرت زهرا(س) کاسه چه کنم به دست گرفته باشد،باید دختری هم تربیت کرده باشد که در آخر عمرش فریاد بزند از آنچه با همسر حضرت زهرا(س) کرده است.
😔یکی دیگر هم در این روزها به شهادت رسید اما او فریاد از بدعت ها و جنایاتش نزد بلکه گفت به خدای کعبه رستگار شدم، مرگ حق است اما این کجا و آن کجا
⛔️الحق که عائشه دختر ابوبکر است
محمد یاسین:
کانال مهدویت ومدعیان دروغین کانال احادیث مهدوی ونقد احمد همبوشی
لینک کانال در تلگرام
https://telegram.me/modaein
لینک کانال در ایتا
http://eitaa.com/modaein
لینک کانال در سروش
http://sapp.ir/modaein
Adrekna ادرکنا:
❌رکورد بدعت❌
✅بیشاز پنجاه بدعت فرقه همبوشی
✡️ فریب خوردگان فرقه
استعماری ساخته دست یهود :
==================
در میان برداشت های شخصی اتباع احمد، احادیث اهل سنت و
گزینش و تقطیع احادیث مشاهده کنید به چه بدعت هایی گرفتار شدید
که روی دست بهائیان زده اييد
⬇️ ⬇️ ⬇️
✡️ ۲۴ امام داریم
(مهدیین ناظم)و (علاءسالم)
✡️امام سیزدهم
و احمد امام سیزدهم است.
(علاء سالم -احمد قائم ...تسلی دهنده)
✡️ ظهور
اتفاق افتاده
احمد اسماعیل ظهور کرده است.
(ادله دعوت یمانی)
✡️ قائم
احمد اسماعیل قائم ال محمد است
✡️ عدل جهانی
احمد اسماعیل جهان را پر از عدل و داد میکند
✡️ ۷ سال
مدت حکومت حضرت:
امام زمان علیه السلام هفت سال حکومت میکند
✡️ ۳۰۰ سال
احمد و بچه هاش حکومت میکنند
✡️ یمانی
احمد یمانی هم هست
✡️بیعت
هرکس با احمد بیعت نکند اهل جهنم است
✡️قبولی اعمال:
هرکس با احمد بیعت نکند هیچ نماز و روزه ایی از او قبول نیست.
✡️خروج از ولایت علی
هرکس قبولش نکند از ولایت علی خارج است
✡️بیزاری پیامبر
هرکس احمدراقبول نکند پیامبر از او بیزار است .
✡️قائم
اسماعیل قائم ال محمد است
✡️او جهان را پر از عدل و داد میکند
✡️۳۰۰ سال حکومت
احمد و بچه هاش ۳۰۰ سال حکومت میکند
✡️مصلوب بجای عیسی
احمد بجای عیسی دار زده شده و دوباره بدنیا آمده تا قائم ال محمد شود.
✡️ نجات قوم موسی
احمد موسی و قومش را از رود نیل رد کرده و از دست فرعون نجات داده است.
✡️کشتی نوح
با راهنمایی احمد نجات پیدا کرد.
✡️نجات یونس
یونس را از شکم ماهی احمدنجات داد.
✡️زره علی
احمد زره حضرت علی است
✡️ ستاره صبح
احمد ستاره صبح است.
✡️ ۲۷حرف علم
احمد است
✡️داناترین به قران
احمد داناترین مردم به قران است
✡️ علم احمد
احمد از همه بهتر انجیل و تورات را میداند.
✡️توبه از تشیع
باید غسل توبه کنی که همبوشی شوی و توبه ازاینکه تا حالا دوازده امامی بودی
(از اداب همبوشی هاست مثل غسل تعمید مسیحیان)
✡️غسل بیعت
کنی که همبوشی شوی یعنی از این ببعد از احمددستور بگیری
✡️نماز
خود را با هفت تکبیر واجب شروع کنی
✡️ اذان
در اذان دو جمله بدعت اضافه کنی
احمد همبوش و بچه هاش(مهدیین)
حجت های خدا هستند.
✡️وضو
در وضو قوزک های دوطرف پا را هم مسح کنی.
✡️دستور احمد
احمد دستور حرامی داد انجام دهی
تو فکر میکنی حرامه حرام نیست.
✡️دستور حرام
این دستور حرام را از خدا بخواهی علتش رو تو خواب بهت نشون بده(این متن احمد است )
✡️استخازه
برای انتخاب حجت خدا استخاره کنی
✡️ خواب
از راه خواب و رؤیا به حقانیت احمد پی ببری(مانند جریان صوفی ها و قطب انها)
✡️ احمد در قران
احمدی که در سوره صف امده را احمد همبوش بدانی(همان ادعای غلام احمد قادیانی مدعی مهدویت)
✡️ رسول مبین
احمد را رسول مبین قران بدانی
✡️عذاب
اگر احمد را قبول نکنی بدانی زلزله و عذاب و دخان میاید.
✡️ خسر
در سوره عصر را امام علی بدانی.
✡️ظلمت اهل بیت
برای امامان ظلمت قائل باشی
که با کشته شدن انها خدا پرستیده میشود(شرح احمد از دعای عرفه)
.✡️ موسی
را خود بزرگ بین بدانی
✡️ خون امام حسین
معتقد باشی که خون امام حسین بخاطر احمد در روز عاشورا ریخته شده است.
✡️ علم رجال
را بدعت بدانی
✡️غدیر
را کامل شدن دین ندانی چون اسم احمد در غدیر نیامد(کتاب وصیت مقدس ص۴۶)
✡️ نماز قضای همه عمر
شب بیست وسوم ماه رمضان یک شبانه روز نماز قضا بخوانی همه عمر نماز قضایت را جبران میکند.
✡️ فقها
بایددشمن مراجع باشی
✡️ کشتن فقها
معتقدباشی
احمد با امام زمان میاید گردن همه فقها را میزند
✡️ خمس
دادن خمس به مراجع را حرام بدانی
✡️خمس
را به شماره حسابی که احمد از یکی از همدستان عراقی اش داده(ناظم العقیلی مکتب) واریز کنی
✡️ حکومت ایران
را حق احمد بدانی که باید تحویل او شود
✡️ تمسخرروایات
روایاتی را که مشخصات امام را میگوید و احمد ندارد تمسخر کنی
(تکلم امام به همه زبانها و زبان پرندگان که. دهها روایت در کتب معتبر وارد شده است)
✡️علم رجال
را بدعت بدانی(تا بتوانند احادیث ضعیف را بشما غالب کنند)
✡️ علم اصول
رابدعت بدانی
✡️۱۲۰۰ سال گذشته
را که احمد نبوده دوره سرگردانی و فترت بدانی که نمیدانی خدا با انها چه معامله ایی خواهد کرد.
✡️ سلاح
رسول خدا که علامت امامت است را علم بنامی و بگویی احمد علم دارد پس سلاح رسول خدا را دارد!
✡️ پرچم
احمد را صاحب پرچم رسول خدا بدانی
چون احمد گفته دمکراسی خوب نیست پس احمد صاحب پرچم پیامبر است( #دمکراسی )
📕مدارک
وصیت مقدس
جواب منیر
متشابهات
همهدیین
شرایع الاسلام
احمدقائم تسلی دهنده
دراسة فی شخصیة یمانی
بیانیه برائت
سایت مهدیونت
@modaein
#امام_زمان علیه السلام
💠 سیمای مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در قرآن
سوره ق آیه1⃣4⃣,2⃣4⃣:
🏮وَ استَمِع يَومَ يُنادِ المُنادِ مِن مَكانٍ قَريبٍ * يَومَ يَسمَعونَ الصَّيحَةَ بِالحَقِّ ذلكَ يَومُ الخُروجِ.
🏮و آن روز که منادی حق از جای نزدیکی ندا خواهد کرد گوش فرادار * روزیکه آن صیحه را به حق بشنوند , آن هنگام روز خروج است.
➖➖➖🔰🔰
علی بن ابراهیم در تفسیرش از قول امام صادق علیه السلام نقل می کند:
❇️ يُنادِي المُنادي صَيحَةَ القائِمِ وَ اسمَ أبيهِ ، قَولُهُ : "يَومَ يَسمَعونَ الصَّيحَةَ بِالحَقِّ ذلكَ يَومُ الخُروجِ" ؛ قالَ :بِإسمِ القائِمِ مِنَ السَّماءِ وَ ذلكَ يَومُ الخُروجِ .
➖➖➖⚜
✴️ منادی صیحه ی حضرت قائم و نام پدرش (علیهما السلام) را ندا می کند , اینکه فرموده : "روزیکه آن صیحه را به حق بشنوند ، آن هنگام ، روز خروج است" ؛ فرمود: به نام قائم (علیه السلام) از سوی آسمان و آن روز خروج است.
➖➖➖🔰🔰
☑️ تفسیر قمی ۳۲۷/۲
@modaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در سقیفه به واقعه غدیر خم استناد نشد؟
نخستين تشكيل دهندگان اين جلسه كه با هدف تعيين خليفه جز حضرت علي ـ عليه السلام ـ در سقيفه گرد آمدند انصار به شمار مي آمدند، آن هم انصاري كه در همه جا به پيروي محض از پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ زبان زد بودند و دوستي شان با خاندان آن حضرت به ويژه علي ـ عليه السلام ـ بر همگان ثابت شده است. راستي چرا انصار؟ و چرا با اين عجله؟ آنهم در حالي كه هنوز بدن پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ غسل داده نشده است؟ شواهد تاريخي نشان مي دهد انصار هرگز از جانشيني شخصيتي مانند حضرت علي ـ عليه السلام ـ، هر اسناك نبودند و او را ادامه دهنده راه پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي دانستند. اقدام عجولانه آن ها در درك اين نكته حياتي ريشه دارد. آنها با تيز بيني دريافته بودند كه شانسي براي به قدرت رسيدن حضرت علي ـ عليه السلام ـ وجود ندارد. مخالفت ياران بزرگ پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ با راه افتادن سپاه اسامة و نيز مخالفت آنان با نگارش وصيت از سوي پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و به احتمال فراوان،حوادث ديگري كه تاريخ ما را از آن بي خبر گذاشته است، انصار را به اين نتيجه رسانده بود كه مهاجران انديشه به دست گرفتن حكومت در سر مي پرورانند و احتمال دارد قريشياني كه سرانشان در نبرد با نيروهاي انصار حامي رسول خدا به قتل رسيدند، با بهره گيري از پيوند نزديك قريش و مهاجران درپي انتقام برآيند.
بنابراين، به سقيفه شتافتند تا طرفداران غصب حق علي ـ عليه السلام ـ را دست كم از به دست گرفتن كامل قدرت باز دارند و به منظور حفظ جامعه انصار از توطئه هاي آتي، سهمي از قدرت به دست آورند.
پس اصحاب غدير، مهاجران، انصار و مردم مدينه همگان حادثه غدير را به ياد داشتند و از آن به خوبي با خبر بودند و دلالت آن بر تعيين جانشين را مسلّم مي دانستند، اما مشاهده تلاش هاي كساني كه در جهت مخالفت علني با غدير گام بر مي داشتند و حركت طرفداران آن واقعه آسماني را به شديد ترين روش ممكن سركوب مي كردند، آنها را از هر گونه تلاش در جهت احياي غدير باز مي داشت. بنابراين طبيعي است كه در اين زمان شاهد اعتراض مردم مومن وعده اندك ياران وفادار به عهد رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و استدلال آنها به اين حادثه مهم تاريخي نباشيم. آنها با توجه به زمينه هاي قبلي، تلاش و استدلال خود را آب در هاون كوفتن مي ديدند. چنان كه، بر اساس نصوص تاريخي، حضرت علي ـ عليه السلام ـ نيز در آن زمان به اين جريان مهم استدلال نكرد. به نظر مي رسد در آن موقعيت استدلال گسترده مردم به واقعه غدير پرسش برانگيز است نه عدم استدلال، زيرا چنين استدلالي نمايانگر ـ پذيرش يكباره جريان مخالف با فرمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ از سوي مردم معتقد به غدير است و با شواهد تاريخي سازگاري ندارد.
@modaein