eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
948 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
#منطقه_پرواز_ممنوع حتماً با خانواده و بچه‌هاتون برید ببینید ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⭕️ تفاوت فتنه #لبنان با #عراق ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 باید به سابق برگردیم 🔹یادش بخیر؛ اول هر سال به عشق رفقا و آقامعلم ها می رفتیم ثبت نام می کردیم؛ به عشق فوتبال در زنگ ورزش؛ به عشق مسابقه فوتبال با سایر کلاس ها. 🔸معلم ورزش هر سالی چندبار جام فوتبال می گذاشت و هر کلاس یکی دو تیم اسم می نوشت. معلم ها هم تیم می دادند. چند نفر از معلمان باهم یک تیم می شدند و چقدر خوب بود که می تونستیم یه معلمی رو دریبل بزنیم یا بهش لایی بدیم. 🔹راستش در مسابقه مقابل معلمان جو می گرفتیم و هرچه بلد بودیم از فوتبال به نمایش می ذاشتیم. گاه برخی از معلمان می اومدند با تیم ما دانش آموزان؛ گاهی برخی شون مربی تیم ها می شدند. خلاصه هیچ معلمی در دفتر نمی موند تا چایی غلیظ کهنه آبدارچی رو بخوره! همه می اومدند دور زمین فوتبال؛ بچه ها براشون صندلی می آوردند شبیه جایگاه تشریفات ورزشگاه ها که مسئولین میان و پشت شیشه ها میشینن! لذت اون بازی ها، لذت اون مسابقات، لذت دوگل کوچیک های مدرسه هیچوقت از یادمون نمیره. 🔸وقت درس هم بین دانش آموزان رقابت بود. البته رفاقت که همیشگی بود اما رقابت ها رو نمیشه فراموش کرد. سر 0.25 صدم نمره هم حساس بودیم! بچه ها اکثراً با انگیزه می اومدن سر کلاس. اگرچه وضع سرولباس همه ضعیف بود اما انگیزه همه بالا بود. اون انگیزه را البته معلمان به ما می دادند. 🔹کتابخونه مدرسه به راه بود. حتی در مدارس دور افتاده روستایی؛ باز هر مدرسه یه کتابخونه زپرتی داشت که ما ازش کتاب می گرفتیم و می خوندیم و برمی گردوندیم. انواع و اقسام کتاب دینی و داستان و قصه و ... . اکثر بچه ها کارت کتابخوانه مدرسه شون تو کیف شون بود. اکثر بچه ها عضو کتابخانه شهر هم بودن. حتی اگه کتابخونه نمی رفتن باز داشتن کارت کتابخونه یه امتیاز بود. باهاش پز می دادیم! عکس سه در چهار سیاه سوخته مون هم رو کارت کتابخونه نقش بسته بود! 🔸در دوران دبیرستان به کارت کتابخونه، کارت باشگاه هم اضافه شده بود. تعداد کمی از بچه ها هم عضو یه باشگاهی میشدیم. از بدنسازی گرفته تا فوتبال و کاراته و ... . 🔹معلم پرورشی یا معاون پرورشی مدرسه فعال بود. در طول یکسال حداقل سه – چهار اردو می رفتیم. پارک، بازدید از یک کارخانه تولیدی، بازدید از شرکت تولیدی کیک و بسکویت، بازدید از یک اداره مثلاً هواشناسی، اردو کوه و ... . 🔸خودمان را می کشتیم برای 22 بهمن! هر مدرسه حداقل دو گروه سرود تشکیل می داد و دوسه گروه تئاتر! خبری از ارگ و تشمال و مراسمات اجق و وجق نبود! 22 بهمن همه اجزای جشن با دانش آموزان بود. اجرائیاتش هم با دانش آموزان بود. مدیر و معلمان در جشن 22 بهمن بیشتر تماشاگر بودند. البته در جشن 22 بهمن هر ساله از دانش آموزان شاگرد اول تا سوم تقدیر می کردند به برندگان جام فوتبال جایزه می دادند به دانش آموزان خوش اخلاق هدیه می دادند و ... . 🔹یادش بخیر، نماینده های مجلس در مدارس دخالت نمیکردن که مدیر کی باشه و آبدارچی کی! 🔸راستش اینا رو نوشتم و به یادتون آوردم تا وضعیت فعلی را با آن حال و هوا مقایسه کنید. چقدر انگیزه داشتیم و حالا که در جایگاه معلم ایستاده چقدر بی انگیزه ایم! در مدرسه، نه معلم انگیزه دارد نه دانش آموز! نه مدیر نه ناظم! نه معاونت پرورشی انگیزه و طرح و برنامه ای و مسابقه کتاب و ... دارد و نه دانش آموزان! 🔹دانش آموزان حتی برای زنگ ورزشی که از هفته دوبار به یکبار در هفته تقلیل پیدا کرده ذوق نمی کنن. مسابقه فوتبالی در مدارس برگزار نمی شود، خبری از اردو و جام و کتابخونه نیست! کسانی که به کتابخونه شهر هم مراجعه می کنند تعدادشان نسبت به بقیه بسیار کمتر است! 🔸نمیدانم چه بلایی به سر آموزش و پرورش آمده طی سالهای اخیر؛ معلم خسته و پژمرده، دانش آموز خشن و آزرده، مدیر بی اراده و تسلیم و ... . چرا؟ نگاهشان به آموزش و پرورش، سرمایه گذاری نیست بلکه معتقدند آموزش و پرورش با قریب 13 میلیون معلم و دانش آموز قشر مصرفی است و مدارس باید به غیرانتفاعی تبدیل شوند! 🔹غیرانتفاعی سازی مدارس همانا و مدرک گرایی همانا! معلم را درگیر تأمین معیشتش کردند تا حواسش به کلاس و مدرسه نباشد!و .. چه بگویم که دردها بسیار است. 🔸ما نیاز داریم به هویت یابی و بازگشت به اصل. باید برگردیم به هویت اصلی مان تا مدارس دوباره رونق بگیرد. البته که در این دعوا، با کسان زیادی باید بجنگیم. با مسئولین و وزارت ها و نهادها و نمایندگان و ... ✅ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
6⃣ پروژه #آشوب_هوشمند ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه مهار شد؟ 1️⃣ از ‎فتنه۹۸ سوال می‌کنند که آیا اتفاق می‌افتد؟ آیا کشور همچون سال۸۸ دچار اغتشاش خواهد شد؟ آیا دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنها می‌توانند کشور را دچار چالش کنند؟ هوشیاری در برابر خطرات احتمالی برای نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور و امنیت ملت، از عقلانیت و تدبیر است. امتحان، ابتلا و فتنه در همه دوران‌ها وجود دارد و منوط به این سال و آن سال نبوده و نیست. دولت آمریکا چنددهه است تلاش کرده به انحاءمختلف، موتور جمهوری اسلامی را متوقف کند.‏ 2️⃣ سه هدف اصلی دشمن از تحریم ها بصورت پلکانی: الف) مهار رشد خارجی ایران. ب) تغییر رفتار خارجی نظام. ج) فروپاشی از درون. پیش‌بینی این بود که تحریم باعث فشار به ملت می‌شود، ملت به خیابان می‌ریزند و پشت نظام را خالی می‌کنند، نظام مجبور می‌شود قدم به قدم عقب‌نشینی کند.‏ 3️⃣ در کنار تحریم‌ها، عملیات روانی برای این دو هدف طراحی شد: الف) تغییر محاسبات مردم: مردم تنها راه‌حل مشکلات را کوتاه آمدن و مذاکره بدانند. ب) تغییر محاسبات مسئولین: مسئولین برای حل مشکلات به مذاکره اقدام کنند.‏ پس مذاکره صورت گرفت؛ آمریکایی ها یک هدف میانی از مذاکرات در نظر داشتند: «نفوذ و پیدا کردن ‎ برای شبکه‌سازی و اقدام در وقت نیاز». 4️⃣ مذاکره اگرچه قدرت هسته‌ای ایران را مهار کرد اما رشد اقتدار خارجی را مهار نکرد و موجب تغییر رفتار خارجی نظام هم نشد.‏ علت اصلی اختلاف بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همین بود که ‎برجام، رفتار خارجی نظام را مهار و تغییر نمیدهد. پس باید فشارها ادامه پیدا کند تا نظام مجبور شود از منطقه عقب‌نشینی کند. دموکرات‌ها می‌گفتند: امکان ادامه تحریم‌ها را نداریم. جمهوری‌خواهان می‌گفتند: توان ادامه وجود دارد. 5️⃣ برجام اگرچه باعث شکل‌گیری نفوذ در کشور شد برای برهم زدن کشور در موقع نیاز؛ اما نتوانست ایران را از عراق و سوریه بیرون کند. عصبانیت ترامپ هم همین بود که رهبر ایران، هوشمندانه، با موافقت با ‎برجام، لیبرال‌های ایران و دموکرات‌های آمریکا را فریب داد.‏ 6️⃣ ترامپ چهار پلن مهم اجرا کرد برای مهار و تغییر رفتار ایران: الف) خروج از ‎برجام ب) افزایش تحریم‌ نفت و بانکی ج) منع همکاری ارزی امارات، ترکیه، هند، ژاپن و ... با ایران د) تصمیم‌سازی برای مسئولین اجرایی دولت ایران از طریق ‎«شبکه نفوذ»؛ به این معنا که مسئولین اجرایی کشور راه حل مشکلات را در چندبرابر کردن ارز و سکه بجویند! بعدها احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی در دادگاه از این تصمیم گفت. 7️⃣ ترامپ طی دوسال اخیر امیدوار و منتظر بود که مردم ایران مقابل نظام سیاسی بایستند! خاصه بعداز فتنه۹۶ که یکجور تمرین و مانور برای ‎«شبکه نفوذ» بود. طرح تابستان داغ۹۷، زمستان سرد۹۷ و ... . اما بعد از عدم نتیجه‌گیری در سال۹۷ به طراحی ‎ - همان ‎فتنه ۹۸ - رسید.‏ 8️⃣ ناکارآمدی دولت تدبیر، تصمیمات خطرناک ارزی دولت، فساد اقتصادی مسئولین، اشرافیت دولتی وزرای مولتی میلیاردر، اختلافات سیاسی احزاب، شکاف‌های اجتماعی، آزادی‌های اجتماعی، زنان، جوانان، حجاب، ورزشگاه و دوقطبی سازی مذهبی بعنوان کاتالیزور (شتابدهنده) این جریان بوده و هستند.‏ 9️⃣ ایران اما با دو تدبیر ویژه، فتنه 98 را مهار کرد: الف) انتصاب آیت‌الله رئیسی به دستگاه قضا؛ رئیسی با اقدامات فوری مبارزه با فساد و اصلاح دستگاه قضا، روح امید را در جامعه ملتهب و آماده گُرگرفتن دمید. ب) اقدام ویژه اطلاعات سپاه دردستگیری ‎ که موجب مهار ‎«آشوب هوشمند» شد. که عرض کردیم قرار بود همزمان با عراق و لبنان در ایران هم شکل بگیرد اما قبل از شکل گیری در ایران، زم دستگیر شد. 🔟 اگرچه این پروژه مهم مهار شد اما جامعه همواره باید هوشیار باشد. متأسفانه حاکمیت جریان غربزده با این عملکرد فجیع در حوزه مدیریت و اقتصاد یکجور فتنه است. این جریان بارها نشان داده که آرامش مردم و کشور برایش اهمیتی ندارد لذا می بینید که با دامن زدن به هر شایعه و اختلاف و مسئله ای قصد دوقطبی کردن جامعه را دارد. خاصه دم انتخابات که کارنامه قابل قبولی ندارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
#تهران_دمشق ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3