نفوذ همیشه در کنار سلبریتی و هنرمند و استاد دانشگاه و ورزشکار و روزنامهنگار نیست؛ خیلی اوقات خودش را به رنگ خودی و دلسوز در میآورد. اما کارویژهاش دوقطبیسازی، نفرتپراکنی، برچسبزنی به نیروهای اصیل انقلابی و ... است. نفوذ، نیروهای انقلابی را خلع سلاح میکند و تیغ منطقشان را کند کرده و زبان مدعیان پوچاندیش را سر انقلاب و نظام، دراز میکند.
دشمنان بیگانه، گاهی حضورِ نفوذیها را برای کوبیدن انقلاب مغتنم میشمارند. مدام از گافها و سوتیهای آنان، سوءاستفاده کرده و با این حربه همه انقلابیون را تخریب میکنند.
خلاصه؛ مراقبت از نفوذیها، نفوذ فکری و رسانهای و تبلیغاتی، بسیار نیاز است.
البته گاهی، آنچه این بلایا را بوجود میآورد صرفاً تحجر است اما التقاط تحجر و نفوذ، چها که نمیکند...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هرساله صدها تجمع صدها هزارنفری و میلیونی را شاهدیم که علیه آمریکا و برخی اروپاییها شعار میدن به جهت اینکه مورد ظلم دولتهای اروپایی و آمریکا بودند و هستند.
حالا چندروز است کل دولتهای استکباری و ضدانقلابها در خارج از کشور برنامه ریزی کردند که با انواع و اقسام حربهها، تجمعی علیه ایران در برلین برگزار کنند. تجمعی که نهایتاً به اندازه یک شهر کوچک ما در ۲۲ بهمن نبوده!
به وقت مناسب هم پاسخ دولت آلمان و تجمع #برلین رو میدیم. 😊
از الان برای باشکوهترین #سیزده_آبان تاریخ برنامهریزی کنیم انشاءالله. #روز_دانشآموز و #روز_استکبارستیزی علیه آمریکا و صهیونیستها.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از نهضت شفافیت و عدالت
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ
🔻 در ۱۴ جلسه
🔹مدرس: داود مدرسییان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و فعال رسانه
🔻هر هفته، دوشنبهها، ساعت ۱۶ عصر
🔻نکته: فایل ارائه، ضبط خواهد شد و در کانال ایتای مخصوص کلاس هم، بارگزاری میشود؛ جهت استفاده کسانی که نمیتوانند در تایم مشخص حاضر شوند.
🔸بستر ارائه: پیام رسان قرار gharar.ir
👇ثبت نام در کلاس: (آیدی ایتا):
@jamalpor_khz
❇️ نهضت شفافیت و عدالت:
https://eitaa.com/joinchat/3073048610C206b31e47c
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ 🔻 در ۱۴ جلسه 🔹مدرس: داود مدرسییان،
انشاءالله جلسات "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" از دوشنبه این هفته، یعنی پس فردا شروع خواهد شد.
دوستانی که تمایل به حضور در جلسات دارند تا دوشنبه ثبتنامشون رو تکمیل کنند انشاءالله.
🔴 ماجرای سیستان و بلوچستان چه بود؟
🔹ماجرای #سیستان_و_بلوچستان ارتباطی به ماجرای مرگ #مهسا_امینی ندارد. کاملاً بی ارتباط است اما فضای کشور در شکل گیری فضای اخیر زاهدان بی تأثیر نبوده است.
🔸ماجرا از این قرار است که در یک روستا به نام روستای بلوچی، در دهستان نگور بخش مرکزی شهرستان دشتیاری، شهرستان چابهار، در تیرماه (یا مردادماه)، یک زن به قتل می رسد. بعد از پیدا شدن جسد این زن، متوجه آخرین تماس او با دختر 14، 15 ساله همسایه می شوند. روزنامه فرهیختگان به نقل از یک منبع نوشته که این زن بخاطر تجاوز به او و درگیری با متجاوزان کشته شده است. که برخی دیگر از فعالان رسانه ای بلوچ این فرضیه را رد می کنند.
🔹با پیگیری خانواده مقتول، این دختر 14، 15 ساله به علت آخرین ارتباط و تماس با زن مقتول به همراه خانواده اش بعنوان مظنونان قتل به نیروی انتظامی چابهار احضار می شوند و جداگانه بازجویی می شوند. برخی هم می گویند برادر و پسر عموی این دختر 14، 15 ساله بعد از این بازجویی دستگیر می شوند. منبع رسمی از دستگیری آنان وجود ندارد.
🔸بعد از چند روز از این بازجویی، دختر مذکور ادعا می کند که فرمانده نیروی انتظامی چابهار در خلال بازجویی به وی تجاوز کرده است. برخی فعالان مجازی در چابهار ادعا می کنند که خانواده دختر از فرمانده شکایت می کنند وقتی شکایت به نتیجه نمی رسد، مسئله را رسانه ای می کنند. برخی از اهالی روستا هم معتقدند خانواده دختر برای فرار از اتهام قتل، این مسئله را عنوان کرده اند.
🔹خبر از روستای مذکور به چابهار می رسد از چابهار به زاهدان و کل استان! و همزمان می شود با ماجرای مهسا امینی در کشور. اگرچه بحث حجاب و گشت ارشاد در سیستان و بلوچستان طرفداری ندارد پس باید مسئله ناموس و تجاوز بولد شود تا این بار آنجا بهم بریزد.
🔸مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک، در 5 مهرماه، به خانه دختر میرود و براساس گفتههای دختر و پدر او، در یک اقدام غیرحرفه ای، با اطمینان کامل، ماجرای تجاوز را در بیانیهای تأیید میکند: «دستدرازی به حیا و عفت خواهر مسلمان بلوچم قابل اغماض و بخشش نیست.» او از قوه قضائیه هم میخواهد تا هرچه زودتر به این پرونده رسیدگی کند!
🔹اظهارات ضدونقیض و سکوت و عدم واکنش سریع مسئولین و دستگاه ها و افزایش شایعات، فضا را ملتهب تر می کند. بازهم متأسفانه هیچ گزارش رسمی و تأیید شده ای از سوی منابع قضایی و انتظامی و یا وعده صریح و رسانه ای برای پیگیری موضوع وجود ندارد و همین منجر به شایعات فراوان من جمله شایعه ی کشتن فرمانده انتظامی چابهار و تجمعات پراکنده همراه با خشونت در چابهار می شود.این حوادث اگرچه خسارت هایی به بار آورده ولی در چابهار جمع می شود.
🔸سه روز بعد، در 8 مهرماه، بعد از نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، حادثه بسیار دلخراش عجیبی رخ می دهد. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که به مواضع تند معروف است در نماز جمعه به مسئله تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر 14، 15 ساله اشاره کرده و از مسئولین قضایی می خواهد به این مسئله رسیدگی کنند!
🔹بعد از نماز جمعه مسجد مکی، اعتراضات خشنی به راه می افتد و عده ای به کلانتری ای که در نزدیکی مصلی است با سنگ و اسلحه حمله می کنند. برخی منابع می گویند بعد از نماز جمعه، یک خودرو بین افراد اسلحه توزیع می کرد و عده ای اسلحه به دست به کلانتری حمله کردند. مولوی عبدالحمید هم می گوید: «کسی مسلحانه حمله نکرد فقط تعدادی نوجوان و جوان با سنگ حمله کردند»!
🔸ادعای مولوی عبدالحمید درحالی مطرح می شود که چندین نفر از نیروهای انتظامی در این حادثه و حوادث بعد از آن با گلوله جنگی، زخمی و شهید شده اند! خاصه اینکه اجساد دو تن از تروریست های بجا مانده از گروهک جندالله که در شاخه جیش العدل، در بین کشته شدگان پیدا شد. اجساد عبدالمجید ریگی و یاسر شه بخش دو نفر از اعضای اصلی جیش العدل در شامگاه 8 مهرماه در درگیری های زاهدان پیدا شد.
🔹دستگاه های امنیتی معتقدند گروهک تروریستی جیش العدل در این ماجرا دست داشته است. در این درگیری ها تعدادی از آشوب گران مسلح و مردم عادی زخمی و کشته شده اند و تعدادی هم از نیروهای انتظامی و پرسنل سپاه، من جمله سرهنگ سیدعلی موسوی(هاشمی)، فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با شلیک تک تیرانداز به شهادت رسیده اند!
🔸هنوز روایت رسمی و دقیقی از این اتفاقات و صحت یا رد ماجرای تجاوز، وجود ندارد و ضعف دستگاه های مسئول در مدیریت این مسئله مشهود است و آتش بیاری رسانه ها و برخی فرقه های تندروی وهابی و سعودی و برخی از رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب قبل و بعد از این حادثه، اذهان را مشوش کرده است و مولوی عبدالحمید همچنان بر آتش فتنه قومی و مذهبی می دمد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟ 🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر
خواستم امشب دیدگاه رهبر انقلاب درباره موسیقی رو بذارم که دیگه دیر شد
ان شاءالله فردا ارسال می کنم.
🔴 وضعیت #کرونا / #آنفلونزا / #سرماخوردگی به شدت رو به افزایش است و هیچ داروی #آنتی_بیوتیک وضدعفونی در داروخانهها یافت نمیشود مگر با ارتباط و ...! قیمت داروها هم به شدت افزایش پیدا کرده.
🔹از مصائب سپردن واردات مواد اولیهی غذا و دارو به بخش خصوصی همین است! وارد کنندههای انحصاری، برای منفعت خود حاضرند یک مملکت را فلج کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ممنونیم که با این تصاویر به ۸۵ میلیون ایرانی نشان دادید که فقط با #جمهوری_اسلامی، ایران یکپارچه حفظ میشود. مردم ایران سالهاست میدانند که عقبنشینی از نظام سیاسی جمهوری اسلامی، مساوی است با فروپاشی وطن و تجزیه بدست خبیثترین جانواران که به صغیر و کبیر رحم نمیکنند.
ولی کور خواندید. #ایران_قوی میماند و شما رفتنی خواهید بود. انشاءالله
اینکه همه گروهکهای مخالف جمهوری اسلامی و تجزیهطلبان یکجا جمع شدند و پرچم گروهکهای تجزیه طلب هم در کنار پرچم سلطنتطلبان و مجاهدین خلق و.. بلند شده، نشان میدهد مشکل اینها صرفاً بانظام جمهوری اسلامی نیست بلکه با #تمامیت_ارضی و یکپارچگی وطن مشکل دارند.
دریغ است که ایران ویران شود
#جانم_فدای_ایران
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مسئله خیلی واضح است. عموم ما ایرانیان، منتقد وضعیت فعلی هستیم. از این شرایط واقعاً ناراضی هستیم. منتقد سیاستها و رویکردها وعملکردهایی هستیم که این وضعیت را به بار آورده.
🔹اما یک لحظه هم سرنوشت خودمان را بدست آشوبگران و تجزیهطلبان نمیدهیم و با دشمنان ایران، یکجا جمع نمیشویم. #برلین
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا نگاه هنریِ رهبر انقلاب، حاکم نیست؟ 🔹یکی از دغدغههای دوستان در ایام اخیر استفاده مختلف از هنر
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش اول
🔻در ادامه بحث قبلیام و این سوال که چرا نگاهِ فقهی و هنری رهبر انقلاب در دستگاهها و نهادهای دینی، فرهنگی و رسانهای، حاکم نیست، حالا به نگاه ایشان به مقوله #موسیقی و #کنسرت نگاه کنید. مطمئنم خیلی از مردم و نخبگان، طلاب و روحانیت و سایر اقشار با این نگاه ایشان آشنایی ندارند:
👇👇👇
🔹هنر موسیقی، محاسبه متکی به طبیعت و فطرت بشر است که خرد انسانی، آن محاسبه را بر اساس تجربه استخراج کرده و برای آن پیشرفت قواعدی - موازینی گذاشته است.
🔸هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خداداد است که مظهر فطرت خدادادی در درجه اول، حنجره انسانها و در درجه دوم سازهاست که به دست انسانها ساخته شده است.
🔹میبینید که پایه، پایه الهی است. حال اگر در این زمینه به سراغ سرودههای مولوی بروم و بگوییم موسیقی، انعکاس صدای افلاک است و آن را به عالم عرفانی مورد اشاره او وصل کنیم، از واقعیات به تخیلات نقب زدهام زیرا گفتههای او در این خصوص، شبیه خیال است و نه واقعیت؛ و طبعا مفهوم دیگری خواهد داشت.
🔸اما بی آنکه دنبال خیالپردازی بروم، در عالم واقع، صدایی که از حنجره خواننده صادر میشود، با یک پایه الهی و خلقی که مربوط به خدای متعال است، مانند بنا مستحکم و وسیع، پر جاذبه و رنگین شکل میگیرد. اولین نتیجهای که این بیان دارد، آن است که ما این هنر را در راه خدا مصرف کنیم.
🔻موسیقی جان دادن به بیجانهاست
🔹من این نکته را میخواهم به شما آقایان - اعم از خواننده، نوازنده، آهنگساز و موسیقیدان - عرض کنم که، این هنر ساخته و پرداخته نعمتهای الهی را که بر اساس یک ذوق و قریحه ذاتی و یک نظم و انتظام خردمندانه شکل میگیرد و در واقع جان دادن به بیجانهاست، در راه خدا و رضای او مصرف کنید. البته ما از دوران جوانی خودمان حرفهای برخی از اهالی هنر را میشنیدیم، که روشنفکرمآبانه و واقعا بی پایه و اساس، مبتنی به این نکته بود که ما هنر را در راه فکر و پیشبینی و سیاست، به کار نمیبندیم. آنها که ادعای چنین داشتند، هنرشان - اعم از شعر و دیگر فنون - بیش از سایرین در خدمت سیاستها قرار میگرفت. قصد ورود به چنین بحثها را ندارم اما میخواهم بگویم: هر کار که متکی به اراده انسان است، باید برای هدفی انجام گیرد. هر چه هدف متعالیتر باشد، آن کار یا هنر ارزشمندتر میشود.
🔻موسیقی غربی در مسیر بهتری از موسیقی شرقی حرکت کرده است
🔸متأسفانه هدف موسیقی در شرق، منظورم ایران و کشورهای عربی است وگرنه از وضعیت موسیقی در هند و چین و سایر ممالک خاور دور، خبر ندارم. به هر حال، تاریخ موسیقی ایران در طول قرون ممتد - چه قبل و چه بعد از اسلام - را خواندهام و از سیر و سرنوشت موسیقی عرب - به خصوص بعد از اسلام - مطلعم. آنچه بر اساس مطالعات خودم میتوانم بگویم، این است که موسیقی در منطقه ما، برای هدفهای متعالی به کار نرفته است و این به خلاف سیر موسیقی در اروپاست.
🔹میدانید که من به طور طبیعی از جمله آدمهای غربستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمیکند. در عین حال، ویژگیهای مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید میکنم. یکی از آن ویژگیها، مقوله موسیقی است.
🔸درست است که در غرب، موسیقیهای منحط وجود دارد. اما در همان نقطه از جهان، از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی، از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیح هدایت کرده، کم نبوده است.
🔹غرب برخوردار از چنین ویژگیای نیز بوده و هست. در شرق که راجع به آن گفتم (یعنی در محدوده جغرافیایی مورد اشاره) متأسفانه موسیقی از چنین اعتبار و جایگاهی برخوردار نبوده است. موسیقی در اینجا عبارت از آهنگها و آلات و ادوات لهو بوده؛ که فقها از آن به موسیقی لهوی حرام تعبیر کردهاند. فرض بفرمایید فلان خلیفه، شب دچار بیخوابی میشده است. موسیقیدانها همراه با کنیزکان مغنی، بایستی میآمدند تا اسباب طرب او را فراهم کنند.
🔸موسیقیدان با آن خصوصیات که گفتم اهل خرد و قریحه و ذوق است، بایستی خود را میشکست و انواع و اقسام هنرهای خویش را نثار میکرد تا خلیفه از حالت افسردگی که لازمه خونریزیها، قساوت و خباثتهای وی بود بیرون میآمد! این وضعیت موسیقی در بارگاه خلفا و امرای عرب بود. یعنی همین قضیه، در مورد سلاطین ایران هم صدق میکند. پادشاهان که اهل موسیقی لهو بوده و دربارهای موسیقی طرب داشتهاند، کم نیستند. که از آن جمله میتوان به دربار قاجار و پادشاهان آن سلسله اشاره کرد.
ادامه 👇👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی بخش اول 🔻در ادامه بحث قبلیام و این سوال که
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش دوم
🔹توجه میکنید که موسیقی در خدمت چه جریانها و کسانی بوده است؟! اینکه میبینید در کلمات فقها، موسیقی، مقولهای حرام و ممنوع و دستنزدنی و نزدیکنشدنی است، به همین خاطر است.
🔻محفل خوانندگی و حضور متدینین برای شنیدن موسیقی پاک
🔹در منطقهای که تاریخ موسیقی ما در آن شکل گرفته است، موسیقی معنای صحیح ندارد. شما باید به آن معنا و مفهوم صحیح بدهید؛ و در واقع باعث نجات آن شوید. حرف من با موسیقیدانها این است که موسیقی را به سمت معنا و هدفهای متعالی ببرید؛ هدفها فراتر از هدف عیاشی فلان عاشق کذایی که بهمان معشوقه کذاییتر را دوست میداشته و چون مورد بی اعتنایی وی قرار گرفته و دلش شکسته است، میخواهد پای فلان ساز بنشیند و در اثر آهنگ و ترانه سوزناک، اشک از فراق بریزد! چنین هدفی در استعمال موسیقی ارزشمند نیست.
🔸چه ارزشی دارد که به خواهش دل یک نفر بسازند و بخوانند و بنوازند و آن اندیشه ریاضی و محاسبه علمی و منطقی را - که اعتبار موسیقی است - چنین خوار و ذلیل کنند؟! که برای هدف متعالی باشد. اگر چنین باشد، آن وقت میشود موسیقی را پاک و مقدس نامید. آن وقت میشود ما هم مثل غربیها کنسرت داشته باشیم (عنوانش را مثلا محفل خوانندگی بگذاریم، تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) که مردم - اعم از معمولی و متدین - بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند.
🔻ملاکم فقه است، ملاحظهکاری نمیکنم
🔹توجهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طرف دستاندرکاران موسیقی نسبت به موسیقی صورت میگرفت، نگرفت. البته این بدان معنا نیست که کارها خوب انجام نشده است. مسلما شده است که ما اینجا مینشینیم و به کار شما گوش میسپاریم. بنده آدمی نیستم که اگر موسیقی حرام نواخته شد بنشینم و به آن گوش بسپارم. آن چه در این مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جای ملاحظه نیست و من هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظهکاری نمیکنم. منتها، تلاشهایی که بعضی از افراد دلسوز و مخلص در زمینه موسیقی از اول انقلاب کردهاند، خوب بوده است و این البته منهای توجه همهجانبهای است که گفتم بایستی میشد، اما نشد.
🔻موسیقی را نجات دهید
🔸درخواست من از شما آقایان موسیقیدانها و افرادی که در این زمینه بسیار مهم صاحب نظر و هنر هستید، این است که احساس مسئولیت کنید و موسیقی را نجات دهید. البته من دلم نمیخواهد مفاهیم با هم مخلوط شود. بعضی از موسیقیدانهای سنتی اصیل و ریشهدار، گاهی میگویند که موسیقی قبل از انقلاب دچار ابتذال شده بود ولی در دوران انقلاب الحمدلله آن ابتذال از بین رفت. من این را نمیخواهم بگویم. از دید یک متخصص، همان است که موسیقی دچار ابتذال شده بود.
🔹خوشبختانه، به خاطر محدودیتهای قهری انقلاب، آن ابتذالها از پیکر موسیقی فرو ریخت. من تقسیم دیگر را میخواهم مطرح کنم. چون تنها به اینکه آن ابتذالها از بین برود، قانع نیستم. بلکه میگویم در همین موسیقی غیر مبتذل سنتی عالمانه هم شما وظیفه دارید جهتگیر درست ایجاد کنید.
🔻هدفدار کردن موسیقی
🔹توقع من از شما، هدفدار کردن موسیقی است. من این توقع را هم از آقایان آهنگساز و موسیقیدان دارم. اگر شما توانستید این کار را بکنید، بدانید خشتی را خواهید گذاشت که نه برای تمدن ایران اسلامی بلکه برای کل جهان محفوف به همان سیاستی که قبلاً عرض کردم، مبارک خواهد بود. حتی ممکن است دیگران هم در آینده، از این اهتمام شما، بهره ببرند. گفتم که از وضعیت موسیقی در هند و چین و خاور دور اطلاع زیادی ندارم و نمیخواهم درباره آن قضاوت کنم، اما بدانید در صورت هدفدار کردن موسیقی از طرف شما، موسیقی جهان عرب و شاید دیگر ممالک اسلامی هم، منتفع خواهد شد.
🔸موسیقی را هدفدار، جهتدار و معنادار اجرا و طراحی کنید و صبغههای لهو را از آن بزدایید. هنر انسان بینهایت است. اگر به این اصل معتقدید، چه لزومی دارد گوشههای مطربی و لهوی را که موجد تحرکات فیزیکی است از موسیقی حذف نکنید؟! شما میتوانید با حذف آن گوشههای مخرب، گوشههای جدیدی به وجود آورید. کسانی که قبلا گوشههای کذا را وضع، تبیین و تدوین کردهاند، مگر بالاتر از شما بودهاند؟ آنها البته انسانهای با ذوق و دانشی بودند، چنانکه شما هم هستید. من دعوت به غمانگیز بودن و بیذوقی نمیکنم؛ بلکه دعوت من، به متعالی شدن و پدیده موسیقی را از ابتلائات مادی بشر بیرون کشیدن و فراتر آوردن است.
🔹امیدوارم به این دعوت، جواب مثبت داده شود و موسیقی را به سمت متعالیشدن سوق دهید. اگر شما هم اقدام نکنید بالاخره گروهی میآیند و به این روش تکاملی عمل میکنند. به هر حال، بشر در زندگی ناگزیر از تکامل است.
ادامه در پائین 👇👇👇
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی بخش دوم 🔹توجه میکنید که موسیقی در خدمت چه ج
🔴 نگاه فقهی و هنری آیتالله خامنهای به مقوله #موسیقی
بخش سوم
🔻موسیقی ارزشمند برای انسانهای خردمند و صاحب اندیشه
🔹در زمینه موسیقی، باید آثاری پدید آورد که برای ملتها و انسانهای صاحب اندیشه و خردمند، راهگشا باشد. و الا اینکه هر آدم بی سر و پا و هر لات عرقخور از موسیقی التذاذی ببرد و خیال کند ویژه او ساخته شده است، ارزش و اهمیت ندارد. موسیقیای ارزشمند است که انسانهای خردمند و صاحب اندیشه و افرادی که یک حرکت و تشخیصشان گاهی دنیایی را تکان میدهد، از آن بهره ببرند و استفاده کنند.
🔻سمفونی بتهوون و شور "امیراف"
🔹به یاد دارم در زمان گذشته که ما مشغول مبارزه بودیم یک وقت بحث از موسیقی و سمفونیهای بتهوون پیش آمد. از برخی مطلعین شنیدم که شور «امیراف» در جنگ جهانی، باعث نجات شوروی، شده بود! از همین آهنگ شور موسیقی شما، آهنگساز و نوازندهای در شوروی، قطعهای ساخته که ملت را تکان داده است! من اگر چه «امیراف» را نمیشناسم و شور او را نشنیدهام اما میدانم «شور» چیست و میدانم که انسانی با قریحه میتواند با یک آهنگ، ملتی را منقلب کند و تکان دهد.
❇️ منبع: هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، چاپ و نشر: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1377
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوستان مطالب بالا را بخونند و حالا پاسخ دهند چرا در بزنگاه و روز نیاز، باید با فانوس دنبال هنرمندی بگردن تا به نفع نظام موضع بگیرد.
👆👆
وقتی این نگاه بکر رهبر انقلاب، بر حوزههای علمیه و نهادهای دینی و فرهنگی و تبلیغی حاکم نیست، انتظار دارید هنرمندی بماند؟
ما باید عبرت بگیریم و افکاری که منجر شده به این روزگار دچار بشیم را دور بریزیم.
این نگاه رهبری کجا و نگاه دیگران کجا!
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 وضعیت #کرونا / #آنفلونزا / #سرماخوردگی به شدت رو به افزایش است و هیچ داروی #آنتی_بیوتیک وضدعفو
ایرنا/رئیس جمهور با اشاره به گزارشهای دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد ضمن تامین سریع اقلام دارویی مذکور، دلیل قصور احتمالی را به طور دقیق پیگیری کرده و با هر فرد یا مجموعهای که در این زمینه کوتاهی داشته به شکل مناسب برخورد کنند.
انشاءالله امیدواریم.
🔴 تبیین برای کدام قشر اولویت دارد؟
🔹در روزهای گذشته جمعی از دوستان فعال رسانه ای انقلابی، نقدی به سران و لیست بندهای اصولگرا داشته اند که چرا اینها در زمان انتخابات ها، سر و کله شان پیدا می شود و شروع می کنند به تشکیل ائتلاف ها و جلسات و بستن لیست ها ولی در بزنگاه ها و حوادث فتنه گون، خبری ازشان نیست و موضع نمی گیرند و هزینه نمی دهند.
🔸نقد کاملاً درستی است. تا بوده همین بوده. سران احزاب و جبهه های درون اصولگرایی به وقت هزینه دادن و فحش خوردن، خبری ازشان نیست. این وسط معدودی از چهره ها و فعالان انقلابی فقط هستند که سعی می کنند در همه صحنه ها، کف میدان باشند و حرف بزنند و تبیین کنند و اذهان را روشن سازند.
🔹می خواهم این نقد دوستان را کمی تکمیل کنم و پیشنهادی به عزیزان ارائه کنم. نقدی که من به برخی از این بزرگواران دارم «نگاه سیاسی و امنیتی» آنان به همه مسائل است. می گویند: «ما دو جبهه داریم: جبهه انقلابی و جبهه لیبرالی. همه این مشکلات و مسائل بخاطر لیبرالیسم داخلی و دشمنان خارجی و تجزیه طلب است و این اتفاقات کار دشمن است و تمام. حالا در داخل ضعف هایی هم داریم ولی اصل کاری همان است و ...!»
🔻یعنی تمام ماجرا را از این دریچه تحلیل می کنند.
🔹به نظر حقیر، در کنار این روشنگری که عزیزان دارند باید به این نکته توجه کنند که نه تنها، کوبیدن دشمنان بیگانه و ضدانقلاب و تجزیه طلبان مهم است و گفتن پشت پرده این جریانات مهم است، بلکه دیدن واقعیات امروز جامعه و مصائب و مشکلات مردم و بسترهای نارضایتی هم بسیار مهم است. تحلیل از نگاه «اجتماعی» و «جامعه شناسی سیاسی» بسیار مهم تر و بهتر از «تحلیل امنیتی و سیاسی» است.
🔸پیشنهاد من به این بزرگواران این است که شما جدا از تبیین مسائل برای دلسوزان سینه چاک نظام که خودشان پای کار انقلاب هستند، خیل عظیم مردم معترض ناراضی داخل کشور را هم ببینید که از قضا دشمنان را هم در اعتراضات و اغتشاشات یاری نکردند!
🔹بیش از 99 درصد مردم حاضر به حضور در کف میدان نشدند. به دلایل مختلف؛ دلیل اصلی اش این است که جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی در عالم خارج وجود ندارد و براندازی را نمی خواهند. ناامنی را نمی خواهند. تجزیه طلبان را نمی خواهند. اما معترض و ناراضی اند! از سیاست ها و رویکردها و عملکردها ناراضی اند!
🔸عزیزان انقلابی در کنار روشنگری علیه اغتشاشگران و تجزیه طلبان، کمی واقعیات امروز جامعه و علت العلل نارضایتی مردم را هم ببینند. از تبعیض و فقر و بیکاری و فساد گرفته تا دوقطبی سازها در برخی نهادها! کمی نگاه دقیق و موشکافانه به مسائل داشته باشند.
🔹در روایتِ اتفاقات اخیر هم، سعی کنند در کنار روشنگری علیه دشمنان، خطاهای داخلی که منجر به تحریک بیشتر و ایجاد شائبه می شود را هم ببینند و روایت کنند. اینگونه برای عموم مردم باورپذیر هستند تا فقط برای قشر حزب اللهی!
🔸بگذارید به یک مصداق میدانی این روزها اشاره کنم. بطور مثال در یک ماه اخیر، کاش ما به جای یک «جواد موگویی» چند جواد می داشتیم در همه استان ها و شهرها که واقعیات را بگونه ای روایت کنند که باورپذیر باشد. مردم وقتی می بینند جواد موگویی، خطاها و اشتباهات آن بسیجی یا مأمور ناجا را هم گزارش می کند، روایت او را درباره «اسرا پناهی» و سایر سوژه ها و ابهامات هم راحت تر باور می کنند! می دانند او منصفانه می نویسد و واقعاً درد مردم را دارد.
🔹حرف عزیزان انقلابی که نامشان در این چندروز طرح شده، بیشتر برای همین جبهه سینه چاکان انقلاب بُرد دارد. خدا ازشان قبول کند؛ اما مهم تر، ما امروز نیاز داریم که مردم را روشن کنیم. نیاز داریم بیشتر از مردم عادی بگوئیم. اینها اهمیتشان بالاتر است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هو کردن واجازه ندادن به سخنران توسط اقلیتی از دانشجوها، فقط مال الان نیست. همین طیف تندرو که نتیجه سیاستزدگی دوم خرداد بودن، سال۸۳،۸۴شعار عبور از خاتمی رو مطرح میکردن میخواستن جلوی سخنرانی خاتمی رو هم بگیرن و خاتمی اینجوری جواب میداد: #آدم_باشید!
اینا به خودشونم رحم نداشتن!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اهواز را دوقطبی نکنید!
🔹همان دو قطبی که در مشهد و تهران درست شده و برخی از خطبای نماز جمعه، با یک نگاه و ادبیات متفاوت، شروعکننده این دوقطبی بوده و در مقابل، رسانههای مریض هم آنرا تقطیع و پرچم میکردهاند همان مسئله در اهواز در حال شکل گرفتن است. سابق در #اهواز این نگاه، خیلی مسئله نبوده، دو سه سالی است بوجود آمده.
🔸یک نگاه خاص به مسئله زنان و حجاب و موسیقی که فرسخها با نگاه و ادبیات رهبر انقلاب فاصله دارد و احتمال حاشیهسازی برای اهواز با این دست فرمان جدی است. برخی عزیزان که در حوزه جهادی و خدمترسانی و مردمداری نمونه هستند حیف است به این حواشی دچار شوند. ظرفیتسوزی نکنید.
🔹در چند ماه اخیر بواسطه یک کنسرت و نیسان آبی، اهواز روی آنتن رفته. تجمعات حول حجاب در یکی دوهفته اخیر برگزار و ادبیاتِ حاشیهساز، زیاد تکرار شده. رسانههای مریض هم دستشان آمده که میتوانند با اهواز همان کاری را کنند که در تهران و مشهد کردند! مکرر به این حواشی ضریب میدهند.
🔸البته در حوادث اخیر الحمدلله وضعیت در اهواز آرام بوده. ولی عزیزان امنیتی در مرکز کشور و استان حواسشان را جمع کنند و جلوی این موارد گرفته شود. این نگاه در اهواز سابقه ندارد و نباید اجازه داد در اهواز نهادینه شود. نگاه غلطی که حتی برای زن محجبه و حوزوی و صاحب نظر هم جایگاهی قائل نیست که حرف او را بشنود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
برای ما خیلی جالب است که طی ۱۰، ۲۰ سال اخیر، صدایی موثر و جریان ساز از کف دانشگاههای تهران و شریف و خواجه نصیر نشنیدیم علیه تحریمهای فلج کننده و ظالمانه و علیه تبعیض و بیعدالتی و فقر و بیکاری و بحرانهای خوزستان و سیستانوبلوچستان و ...!
اما برای اختلاط در سلف رستوران و ... چه فحاشیها و بینزاکتیها که نکردند. آبروی دانشگاه را بردند.
فضای کرخت و بیتفاوتِ نسبت به کلان مسئلههای کشور، حالا دارد رنگ عوض میکند به فضای فحاشی و علامت انگشت دست!
دانشگاهی که طرح و برنامه نداشته باشد برای بحرانها و مسئلهها؛ باید خودش را با لمپنبازی و فحاشی نشان بدهد. دانشگاهی که ۲۰ سال زیر بار کرسیهای آزاداندیشی و نظریهپردازی نرفته و عقولش رشد نکرده باشد امروز سر اختلاط در رستوران درگیری درست میکند!
این است نتیجه اصالت دادن به تست، اصالت دادن به کنکور، اصالت دادن به ورود پول به آموزش عالی، اصالت دادن به ...!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
برخی دوستان تاکید داشتند بر تبلیغ کانال؛ عرض کردم هر کدوم از مخاطبین بزرگوار دستشون میرسه، خودشون تبلیغ کنند.
اگر مباحث مفید و به درد بخوره، زحمت نشر و تبلیغ کانال با شما
🙏🌹
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ارتباط حوادث اخیر با مشکلات آموزش و پرورش چیست؟ 🔻مرور برخی از اتفاقات 7، 8 سال اخیر آموزش و پرورش
🔺۷ میلیون دانشآموز معلم ورزش ندارند
🔹سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: برای هفت میلیون دانش آموز، معلم ورزش نداریم.
🔹این هفت میلیون دانشآموز بیشتر در دوره ابتداییاند و در دوره متوسطه اول و دوم با چالش جدی روبهرو نیستیم./ایسنا
اگر قرار بود #بهزاد_نبوی مثل #محمود_صادقی موضع بگیرد که دیگر کسی اورا بعنوان یک سیاستمدار زرنگ و چریک پیر نمیشناخت.
اصلاحطلبها عادتشان همین است. اول دوقطبیها را کلید زده و دعواها را درست میکنند. طیف تندرو میدان را بدست میگیرد. ولی وقتی به نتیجه دلخواه نرسید عقلایشان وسط میآیند که ما قصد براندازی نداریم!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3