eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
941 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اگر همین سر نخ را(حمایت برخی روحانیون شاخص از قالیباف) دنبال کنید میتونید بفهمید ریشه ‎، ‎ است؛ چگونه؟ 🔹اشرافیت و فساد اقتصادی در نظامات دینی، بلااستثنا از سرچشمه می‌گیرد. در نظامات سکولار که مفسدین به ظواهر دینی نیاز ندارند که کارشان جلو برود. بلکه در نظامات دینی هر فسادی در میدان اتفاق می‌افتد، شک نکنید اول تئوری آن در ذهن "برخی" مبلغان و روحانیون دینی شکل گرفته.‏ چه اسلام چه مسیحیت و غیره. 🔸در کشور ما، "غالب" پرونده‌های فساد را اگر دنبال کنید حتماً با پوشش دین و نمادها و ظواهر دینی پیش رفته. مفسدین سعی می‌کنند خود را موجه و ظاهر الصلاح نشان دهند؛ آنان برای تاسیس حوزه و مراکز دینی پیش‌قدم می‌شوند، به برخی مبلغین و روحانیونی که به حمایت‌شان نیاز دارند، دفتر و دستک می‌دهند، پول می‌دهند نفرات‌شان را استخدام می‌کنند.‏ 🔹پول برخی برنامه‌های نهادهای دینی، اعم از برخی یادواره‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها را تامین می‌کنند، برای مسجد و هیئت موردنظرشان پول خرج می‌کنند، ساختمان برخی نهادها و ادارات را تجهیز می‌کنند، خودشان سعی می‌کنند با چفیه در صف اول همایش‌ها و نمازجماعت‌ها حضور پیدا می‌کنند و ...!‏ 🔸برخی مبلغین و روحانیون هم که از سر ساده‌لوحی و کم توجهی فریب اینها را خورده‌اند یا برای منافع خود، از مفسدین سرویس گرفته‌اند به وقتش در حمایت از مفسدین، فتوا صادر می‌کنند، منتقدین آنها را با داستان‌های دینی و تاریخی منکوب می‌کنند، با توجیهات دینی و پوشش‌های مقدس‌مآبانه، دَین خود را به آنان ادا می‌کنند!‏ حتی اگر لازم باشد تهمت جاسوسی و بی‌دینی به منتقدان هم می‌زنند! 🔹پشت سرِ این تبعیض‌ها،فسادها، مال‌سازی‌های غیرقانونی، املاک نجومی، هولدینگ یاس، فساد ۳ هزار میلیاردی، خصوصی‌خواری‌ها، تئوری‌های مدارس غیرانتفاعی و سرمایه‌داری، حتماً روحانیونی هستند که ساده‌لوحانه یا منفعت‌طلبانه به نفع اصحاب قدرت و ثروت عمل می‌کنند.‏ 🔸روحانیت شیعه که ۱۰۰۰ سال علمدار جنبش‌های عدالتخواهی و آزادی‌خواهی بوده، حالا که قدرت به نام اسلام تشکیل شده، خودش را باید پیدا کند که کجا ایستاده؟ بین مستضعفین و مردم یا پشت فسادها و اشرافیت دینی؟ با کارگران و مردم همسفره است یا با این پیمانکار و آن ابربدهکار و آن فاسد؟‏ 🔹خلاصه؛ ماجرای ‎ هم می‌گذرد و آقایانی که با املاک نجومی و هولدینگ یاس تکان نخوردند، برای افکار عمومی تره خُرد نمی‌کنند. اما بدانید پشت سر این روحیه ریاکارانه و فساد با چفیه، روحانیونی خوابیده‌اند که مکرر در مکرر کلاه‌شرعی درست کرده و عبای خود را روی فساد می‌کشد! این‌ها فساد و رانت و ویژه‌خواری را تئوریزه می‌کنند. 🔸سخت‌ترین کار حضرت امیرالمومنین(ره) مبارزه با اسلام اموی و سرمایه‌سالاری بوده؛ امام(ره) در سالهای آخر عمر خویش بر ضرورت مبارزه با اسلام آمریکایی و سرمایه‌داری سخن گفته است. "اشرافیت دینی" با ظاهر دین می‌آید، خود را ریاکارانه دلسوز دین جلوه می‌دهد، اما اسلام را از درون تهی کرده و توده‌ها را به دین بدبین می‌کند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از قاسم روانبخش
آقای قالیباف! یک عذرخواهی کافی بود 🔸ماجرای سفر همسر و خانواده قالیباف به ترکیه این روزها متاسفانه به موضوع مهم رسانه ای کشور و مساله اول افکار عمومی تبدیل شده است! 🔺چرا چنین شد؟! 1. اصل این سفر برای هر چه بوده چه خرید سیسمونی و چه سفر تفریحی آن هم در ماه رمضان کار درستی نبوده زیرا مردم از مسوولین خودشان بویژه کسانی که ادعای مدیریت جهادی دارند انجام چنین سفرهایی انتظار ندارند، بلکه دوست دارند در این شرایط سخت زندگی مانند خودشان زندگی کنند. 2. در عصر فضای باز رسانه ای که هرکس یک گوشی در دست دارد و به دنبال سوژه می گردد تا اولین کسی باشد که مطلب جدیدی را رسانه ای کند،‌نباید انتظار داشت که چرا این خبر و عکس ها رسانه ای شده است. بنابر این برچسب زدن به نیروهای امنیتی یا متهم ساختن یک تشکل سیاسی یا افراد مبنی بر سناریوچینی برای رییس مجلس،‌امری خلاف اخلاق است که اوضاع را بدتر می کند،‌زیرا افراد و جریانات را به عکس العمل وادار می کند و موجب کشدار شدن ماجرا می شود. 3. مصاحبه فرزند آقای قالیباف مبنی بر این که پدرم از این سفر رضایت نداشته باز مطلب را پیچیده تر کرد و حرف و حدیث های جدیدی را مطرح ساخت. 4.ارتباط دادن این سفر به انتخابات ماه آینده مجلس و طرح صیانت و اتهام به جبهه پایداری انقلاب اسلامی و طرح انتقام از رییس مجلس امری خلاف اخلاق و توهین به شعور سیاسی مردم است! مردم می پرسند مگر جبهه پایداری خانواده آقای قالیباف را مجبور به سفر کرده است؟! طرح این گونه مباحث نوعی توهین به افکار عمومی تلقی می شود. 5. ورود صدا و سیما و خبرگزاری های اصول گرا در جهت حمایت از قالیباف و تطهیر این سفر و حمله به عدالت خواهان و کسانی که نسبت به چنین سفری انتقاد داشته اند باز اشتباه دیگری است که متاسفانه در حال انجام است و موجب آبروریزی برایشان می شود. 6. به نظر می رسد بهترین راه نجات همان راهی است که امیرالمومنین علیه السلام جلوی پای همه گذاشته اند.(النجاة فی الصدق کما ان الهلاک فی الکذب؛‌نجات در راستگویی است چنان که هلاکت در دروغگویی است) بهترین راه این بود که از همان روز اول آقای قالیباف در یک سطر خبری بیانیه می داد و نسبت به انجام چنین سفری از مردم عذرخواهی می کرد و به مردم قول می داد که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نمی شود. در این صورت مساله پایان می یافت و این همه حرف و حدیث درست نمی شد . مردم ما نیز مردم بزرگواری هستند همواره از کسی که عذرخواهی می کند خوششان می آید. هنوز هم دیر نشده است پس به جای هزینه کردن آبروی صدا و سیما و رسانه ها و شخصیت های اصول گرا و... در شب قدر عذرخواهی انجام شود. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 شب قدر تاریخ معاصر! 🔺لحظه ای چشمانتان را ببندید و جهان امروز را منهای تصور کنید. 🔺تک تک کشورها، از یمن و بحرین و عراق و افریقا تا آمریکای لاتین و شمالی تا اروپا و فلسطین همه را منهای انقلاب خمینی تصور کنید. 🔺چه دنیای به مراتب دهشتناک تر، تیره تر، جانی تر و مرگبار تر، غرق در اسارت و بردگی و بندگی و حکومت سراسری طاغوت بر زمین، آن هم بدون هیچ مشکل و مانعی و بدون هیچ روزنه امیدی برای و انسان. 🔺بی شک انقلاب اسلامی، تاریخ بشر امروز است. آیا این شب قدر ارزش آن را ندارد که جان و مال و عزیزانمان و حیثیت و آبرویمان را نثارش کنیم؟ آیا ارزش آن را ندارد که برای رفع آفات و انحرافات و مشکلات و موریانه های درونش، شب و روز نداشته باشیم و قدم در راه مبارزه و شمشیر زدن بگذاریم و در این راه از تهمت و تخریب و تهدید و تزویر و تطمیع و... نهراسیم؟ 🔺امشب برای انقلاب بسیار دعا کنید. انقلابی که نه حاصل مجاهدت های سال 42 به این سو است، بلکه جان مایه و سنگ تراشته خون و بیش گلگون کفن است. 🔺آیا ما می توانیم در قبال این خون ها کوتاهی کنیم، مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم شیاطین داخلی بر آن چنبره بزنند؟ آیا ما می توانیم در مقابل کسانی که با کرده و نکرده خود، خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب خمینی می زنند سکوت کنیم و هر روز شاهد ناامیدی صاحبان اصلی انقلاب باشیم؟! 🔺هرگز! و هرگز که سربازان خمینی صحنه را خالی کنند مگر... مگر آن روز که دهان ما را پر کرده باشد. @marghoomat
🔴 جامعه اسلامی، جامعه فضول‌هاست نه برّه‌ها! 🔻خطاب شهید بهشتی به عالمان، مسئولان، مسلمانان عادی و ... 🔻صفحات ۱۸۳ و ۱۸۴ از کتاب : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏مشابهت‌سازی شخصیت‌های صدراسلام! 🔻از امیرالمومنین (ع) تا معاویه! 🔹مرور تاریخ انسان‌ها، اقوام و ادیان(خاصه بنی اسرائیل،صدراسلام، قرون وسطی و..) برای ما حیاتی‌ست که علت موفقیت یاشکست و زوال قدرت‌ها و ملت‌ها رابفهمیم وتجربه‌های تلخ را تکرار نکنیم. اینجا فقط به چند شخصیت اشاره می‌کنم:‏ 1⃣ اول؛ حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام)؛ آنکه در معنویت، عدالت، شجاعت، علم، حلم و.. درنقطه اوج است. کسیکه بخاطر تحقق ‎، حاضر شد دچار جنگ داخلی با معاویه و طلحه و زبیر و .. شود ولی به آنان حکم مسئولیت ندهد. حاضر نشد عدالت را به پای مصلحتِ قدرت و دوام حکومت قربانی کند‌. این جزو محکمات تاریخ است.‏ 2⃣ دوم؛ معاویة بن ابوسفیان؛ شخصیتی که ظاهراً کاتب و حافظ قرآن بود، اهل انجام مناسک دین و آراسته به ظواهر دین، اما حیله‌گر، منفعت‌طلب، قدرت‌طلب، ریاکار. کسی‌که مخالفانش را با طلا و سکه می‌خرید. برای تحکیم قدرتش و گستردن حاکمیتش حاضر شد با امام جامعه بجنگد و خون مسلمین را بریزد.‏ 3⃣ سوم؛ زبیر؛ نقل است که پیامبر لقب سیف‌الاسلام(شمشیر اسلام) را به وی داده بود. از اصحاب پیامبر و کسانی که در رکاب پیامبر جنگید. در روزهای اول خلافت ابوبکر، کنار امام علی(ع) ایستاد و حاضر شد دردفاع از حضرت شمشیر بکشد. این سردار سابقه‌دار اسلام اما بعدها به جمع‌کردن مال ومنال مشغول شد!‏ 🔹زبیر بخاطر اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) حاضر نشد به او سهم و مسئولیت و حکمی بدهد به همراه طلحه و عایشه لشکری جمع کردند و به جنگ با حکومت عدل علوی رفتند. نقل است که امام علی می‌فرماید زبیر از ما بود تا فرزند نحسش(عبدالله بن زبیر) بدنیا آمد! 🔺یکی از دلایل انحراف زبیر، آقازاده‌های وی بود!‏ 4⃣ چهارم؛ ابوذر غفاری؛ (جُندَب بن جَنادَه غفاری). از اصحاب پیامبر اکرم و یاران امام علی. شخصیتی زاهد، عالم، مجاهد و صدیق. جناب ابوذر به شدت علیه تبعیض و انحراف دوران خلفا به خصوص ویژه‌خواری عثمان ایستاد و بخاطر عدالتخواهی و مطالبه‌گری به ربذه تبعید و در تنهایی از دنیا رفت.‏ 5⃣ پنجم؛ مالک اشتر نخعی؛ از یاران ویژه و خاص حضرت امیرالمومنین و اهل کوفه بود. در دوران عثمان بعلت اعتراض به رانت‌ها و تبعیض‌ها به شام و حمص تبعید شد. شخصیتی که در جنگ‌های جمل و صفین، فرمانده لشکر حق بود و در تثبیت حکومت امام علی نقش داشت. فرمانده‌ای شجاع و بابصیرت و عدالت و معنویت.‏ 6⃣ ششم؛ عمار بن یاسر؛ از اولین اسلام‌آورندگان؛ همسن پیامبر و از کسانی که بسیار شکنجه شد. پدر و مادرش(یاسر و سمیه) بر اثر شکنجه‌ها شهید شدند. عمار زبانی بُرّنده و صریح داشت در دفاع از امیرالمومنین و با خطبه هایی صریح، حق را برای مردم تبیین می‌کرد. در جنگ صفین به شهادت رسید.‏ 7⃣ هفتم؛ طلحه؛ وی نیز همچون زبیر جزو شخصیت‌هایی بود که در دفاع از اسلام و پیامبر جهاد کرده بود و از سرداران با سابقه اسلام بود. اما او هم گرفتار چرب و شیرین دنیا شد و به جمع کردن مال و اموال و ثروت‌های هنگفت و بادآورده پرداخت. بعدها در کنار زبیر بعلت سهم‌خواهی، علیه امیرالمومنین ایستاد.‏ 8⃣ هشتم؛ اشعث بن قیس کندی؛ بزرگ قبیله کنده از اهالی یمن؛ او نیز از کسانی است که اسلام آورد و جزو سابقه‌داران اسلام است. اول حاضر به بیعت با ابوبکر نشد با زور او را اسیر کردند و بعد توسط ابوبکر آزاد و با خواهرش ازدواج کرد. شخصیتی منافق، پیمان‌شکن. اشعث در زمان عثمان، عامل آذربایجان شد و بعد از چندماه خلافت امام علی به کوفه فراخوانده شد. 🔹اشعث درجنگ صفین، جزو اولین کسانی بود که پیشنهاد حکمیت معاویه را پذیرفت وخوارج به نوعی دست پخت سیاست‌ورزی وی نیز هست! ابوموسی اشعری پیشنهاد او بود. دخترش جعده قاتل امام حسن مجتبی(ع) و پسرانش جزو قاتلین اباعبدالله(ع) بودند.‏ 🔹تعداد شخصیت‌ها در صدر اسلام زیاد است و به همین موارد بسنده می‌کنم. اینها را نوشتم تا دوستانی که اهل مشابهت‌سازی هستند بهتر عمل کنند. میخواهند نقش معاویه و اسلام اموی را باید به کی بدهند؟ مصداق سیاست‌های اموی و زبیری چیست؟ مصداق کنش جناب ابوذر غفاری و مالک کیست؟ مصداق سرداران با سابقه ولی اهل چرب و شیرین کیست؟ 🔸براستی امروز نقشِ مسلمانِ ظاهری و درهم و دیناری و دلاری، مصداقِ اسلام کاخ‌سازی، اسلامِ سرمایه‌سالاری، اسلام مرفهان بی‌درد، اسلام متحجر و تکفیری، اسلامی که ظواهر و مناسک را به بهترین وجه انجام می‌دهند اما از مغز و مُخ دین بی‌بهره‌است و به قول امام(ره) ‎ را باید به چه کسی و کسانی و چه جریاناتی داد؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این حرف‌ها خوبه، ولی فقط برا انقلاب کردن؛ نه حکومت کردن! این یک دقیقه رو از استاد رحیم‌پور ازغدی ببینید... خیلی قشنگ گفته. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏اولین پیشنهادم به ‎، رفع حصر کامل از ‎ و ‎ است. اگر دستگاه قضایی میخواهد محاکمه‌شان کند ولی حصر الی‌الابد بی‌معناست. ۲۰ ماه بعد از انتخابات۸۸، در آغاز خروج داعش در سوریه و حوادث منطقه، بنا بود حصر این حضرات موقتاً برقرار باشد. ادامه حصر به مصلحت نظام و کشور نمی‌باشد. سودی بحال کشور ندارد. موقتاً اقدام خوبی بود ولی ادامه آن مبنای صحیحی ندارد. ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
‏اولین پیشنهادم به ‎#آیت‌الله_رئیسی، رفع حصر کامل از ‎#ميرحسين_موسوي و ‎#کروبی است. اگر دستگاه قضایی
۶ تیر سال گذشته نوشتم اولین پیشنهادم به آیت‌الله رئیسی، رفع حصر کامل از و است. نوشتم که ادامه آن سودی بحال کشور ندارد. 😁 خب پیشنهادمون پذیرفته شد الحمدلله 😁
🔴 ‏خبرگزاری فارس (فارس پلاس) ظاهراً مجبور به توضیح و جبران خطای خود شده و نوشته انتخاب تیتر، سلیقه‌ی ادمین اینستاگرام فارس پلاس بوده و... ! 🔹آقایان کاش بدانید با این کارها چه ضربه‌ای به جایگاه رهبر انقلاب می‌زنید! کاش دست بردارید. در ماجرای ‎ همه مقدسات را خرج ‎ کردید! 🔻ضمناً توضیح و اصلاح بی‌سروصدا فایده‌ای ندارد؛ با صدای بلند بگید: اشتباه کردیم. هزینه کردن از رهبر انقلاب برای قالیباف، خطای نابخشودنی شما بود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟ آیا کثرت مراسمات و مناسک دینی و کثرت شرکت‌کنندگان در این مراسمات، ملاک دقیقی است برای قضاوت درباره اسلامی بودن جامعه؟ ملاک‌های اصلی چیست؟ پاسخ دقیق به سوالات فوق، بسیار ضروری است. 🔸چون سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جامعه بستگی به پاسخ این سوالات دارد. دو دسته با نگاه آماری و چشمی به این مراسمات، دچار خطای محاسباتی شده و همین خطای محاسباتی، مبنای تحلیل‌های جامعه‌شناسی آنان قرار گرفته و دستگاه‌ها و مسئولین، بر مبنای همین نگاه‌ها، برای کشور نسخه می‌پیچند و سالهای سال به نتیجه نرسیده‌اند. 🔹هر دو دسته، ملاک و معیار قضاوت‌شان، کمیت و کثرت مراسمات مذهبی یا غیرمذهبی و شرکت‌کنندگان است. یک دسته، تا تجمعی ۱۰۰ نفره یا ۱۰۰۰ نفره یا بیشتر در خلاف مذهب شکل بگیرد به نظرشان، جامعه از دست رفته و جامعه غیردینی شده؛ لذا بر همین اساس که جامعه غیردینی است نسخه‌های سکولار می‌پیچند. 🔸در مقابل، دسته‌ای دیگر، به استناد کثرت برنامه‌های عزاداری محرم و سایر مناسبت‌ها، احیای شب‌های قدر و اعتکاف مساجد و کثرت هیئات مذهبی و کثرت نامگذاری‌های اسامی مذهبی بر فرزندان و سایر مناسک، مدعی اند جامعه ما یک جامعه اسلامی است‌. برهمین اساس دچار این اختلال در محاسبات می‌شوند. 🔹یک طرف، عده ای با یک ترانه از مانکن و فیلم رقص در مدارس، دچار توهم سقوط قطعی فرهنگ می‌شوند و در مقابل یک عده با نماهنگ و مراسمات احیای شب‌های قدر فکر می‌کنند، جامعه یک جامعه دینی است و اسلام همین است که در حال اجراست. اما آیا واقعاً این‌ها ملاک اصلی است؟ 🔸بنده نمی‌گویم رعایت ظواهر و مناسک دینی، ملاک نیست. بلکه معتقدم ملاک اصلی و اساسی نیست! اگر این ظواهر ملاک بود امروز برخی کشورها را -مثل عربستان سعودی - باید دینی ترین جامعه دانست! پس ملاک های اصلی را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. باید دید نظرات متفکرین اسلام در این زمینه چیست؟ 🔹در یک نظام دینی، حاکمیت دین نه فقط در ظاهر و مناسک و بر زبان‌ها و بر عباداتِ فردی که باید در تمام قلمرو زندگی انسان‌ و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و خودش را نشان بدهد. جامعه اسلامی به معنای واقعی، جامعه ای است که تعالیم دین بر روابط فردی، خانوادگی ، اجتماعی و روابط بین المللی آن حاکم باشد و چنین جامعه ای، خواهد بود . 🔸جامعه توحیدی از منظر اسلام و متفکرانی چون امام(ره)، شهیدان بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای(نه جامعه توحیدی که سازمان التقاطی منافقین از آن دم می‌زد و منشاء آن مارکسیسم و سوسیالیسم بود). منظور از توحید فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست! بلکه باید در جامعه و حکومت و سبک زندگی مردم دیده شود. 🔹جامعه توحیدی، یعنی نفی طواغیت حاکم بر جامعه. مصداق این طاغوت ها می تواند آداب و رسوم غلط، قوانین غیرالهی، نظم اجتماعی غلط، فاصله های طبقاتی و غیره باشد. در جامعه توحیدی، طبقات اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. اینگونه نیست که جامعه، طبقه طبقه باشد و برخی طبقات، دارا و غنی و برخی دیگر فقیر و نادار باشند. 🔸اگر توحید در جامعه ای برقرار باشد یعنی همه بنده خدا هستند و هیچکسی عبد و مرئوس دیگری نیست! یعنی عدالت؛ هیچ کسی برده و نوکر دیگری نیست، یعنی آزادی؛ یعنی همه در یک صف، بنده و مطیع خدا هستند. اینگونه نیست که طبقه یا طبقاتی به منابع ثروت و درآمدها دسترسی داشته باشند و طبقاتی نداشته باشند. 🔹باید خیلی صریح گفت که ملاک و معیار اصلی سنجشِ اسلامی بودن جامعه، این موارد است. شهید بهشتی می گوید: «بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن را بر سر جامعه ای پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.» 🔸این متفکر و اندیشمند بزرگ معاصر ما می گوید: «پوست‌کنده و صریح می‌گویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان می‌بینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.» پس ملاک و معیار اصلی اینهاست.. ادامه دارد... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3