eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شب قدر تاریخ معاصر! 🔺لحظه ای چشمانتان را ببندید و جهان امروز را منهای تصور کنید. 🔺تک تک کشورها، از یمن و بحرین و عراق و افریقا تا آمریکای لاتین و شمالی تا اروپا و فلسطین همه را منهای انقلاب خمینی تصور کنید. 🔺چه دنیای به مراتب دهشتناک تر، تیره تر، جانی تر و مرگبار تر، غرق در اسارت و بردگی و بندگی و حکومت سراسری طاغوت بر زمین، آن هم بدون هیچ مشکل و مانعی و بدون هیچ روزنه امیدی برای و انسان. 🔺بی شک انقلاب اسلامی، تاریخ بشر امروز است. آیا این شب قدر ارزش آن را ندارد که جان و مال و عزیزانمان و حیثیت و آبرویمان را نثارش کنیم؟ آیا ارزش آن را ندارد که برای رفع آفات و انحرافات و مشکلات و موریانه های درونش، شب و روز نداشته باشیم و قدم در راه مبارزه و شمشیر زدن بگذاریم و در این راه از تهمت و تخریب و تهدید و تزویر و تطمیع و... نهراسیم؟ 🔺امشب برای انقلاب بسیار دعا کنید. انقلابی که نه حاصل مجاهدت های سال 42 به این سو است، بلکه جان مایه و سنگ تراشته خون و بیش گلگون کفن است. 🔺آیا ما می توانیم در قبال این خون ها کوتاهی کنیم، مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم شیاطین داخلی بر آن چنبره بزنند؟ آیا ما می توانیم در مقابل کسانی که با کرده و نکرده خود، خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب خمینی می زنند سکوت کنیم و هر روز شاهد ناامیدی صاحبان اصلی انقلاب باشیم؟! 🔺هرگز! و هرگز که سربازان خمینی صحنه را خالی کنند مگر... مگر آن روز که دهان ما را پر کرده باشد. @marghoomat
🔴 جامعه اسلامی، جامعه فضول‌هاست نه برّه‌ها! 🔻خطاب شهید بهشتی به عالمان، مسئولان، مسلمانان عادی و ... 🔻صفحات ۱۸۳ و ۱۸۴ از کتاب : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏مشابهت‌سازی شخصیت‌های صدراسلام! 🔻از امیرالمومنین (ع) تا معاویه! 🔹مرور تاریخ انسان‌ها، اقوام و ادیان(خاصه بنی اسرائیل،صدراسلام، قرون وسطی و..) برای ما حیاتی‌ست که علت موفقیت یاشکست و زوال قدرت‌ها و ملت‌ها رابفهمیم وتجربه‌های تلخ را تکرار نکنیم. اینجا فقط به چند شخصیت اشاره می‌کنم:‏ 1⃣ اول؛ حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام)؛ آنکه در معنویت، عدالت، شجاعت، علم، حلم و.. درنقطه اوج است. کسیکه بخاطر تحقق ‎، حاضر شد دچار جنگ داخلی با معاویه و طلحه و زبیر و .. شود ولی به آنان حکم مسئولیت ندهد. حاضر نشد عدالت را به پای مصلحتِ قدرت و دوام حکومت قربانی کند‌. این جزو محکمات تاریخ است.‏ 2⃣ دوم؛ معاویة بن ابوسفیان؛ شخصیتی که ظاهراً کاتب و حافظ قرآن بود، اهل انجام مناسک دین و آراسته به ظواهر دین، اما حیله‌گر، منفعت‌طلب، قدرت‌طلب، ریاکار. کسی‌که مخالفانش را با طلا و سکه می‌خرید. برای تحکیم قدرتش و گستردن حاکمیتش حاضر شد با امام جامعه بجنگد و خون مسلمین را بریزد.‏ 3⃣ سوم؛ زبیر؛ نقل است که پیامبر لقب سیف‌الاسلام(شمشیر اسلام) را به وی داده بود. از اصحاب پیامبر و کسانی که در رکاب پیامبر جنگید. در روزهای اول خلافت ابوبکر، کنار امام علی(ع) ایستاد و حاضر شد دردفاع از حضرت شمشیر بکشد. این سردار سابقه‌دار اسلام اما بعدها به جمع‌کردن مال ومنال مشغول شد!‏ 🔹زبیر بخاطر اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) حاضر نشد به او سهم و مسئولیت و حکمی بدهد به همراه طلحه و عایشه لشکری جمع کردند و به جنگ با حکومت عدل علوی رفتند. نقل است که امام علی می‌فرماید زبیر از ما بود تا فرزند نحسش(عبدالله بن زبیر) بدنیا آمد! 🔺یکی از دلایل انحراف زبیر، آقازاده‌های وی بود!‏ 4⃣ چهارم؛ ابوذر غفاری؛ (جُندَب بن جَنادَه غفاری). از اصحاب پیامبر اکرم و یاران امام علی. شخصیتی زاهد، عالم، مجاهد و صدیق. جناب ابوذر به شدت علیه تبعیض و انحراف دوران خلفا به خصوص ویژه‌خواری عثمان ایستاد و بخاطر عدالتخواهی و مطالبه‌گری به ربذه تبعید و در تنهایی از دنیا رفت.‏ 5⃣ پنجم؛ مالک اشتر نخعی؛ از یاران ویژه و خاص حضرت امیرالمومنین و اهل کوفه بود. در دوران عثمان بعلت اعتراض به رانت‌ها و تبعیض‌ها به شام و حمص تبعید شد. شخصیتی که در جنگ‌های جمل و صفین، فرمانده لشکر حق بود و در تثبیت حکومت امام علی نقش داشت. فرمانده‌ای شجاع و بابصیرت و عدالت و معنویت.‏ 6⃣ ششم؛ عمار بن یاسر؛ از اولین اسلام‌آورندگان؛ همسن پیامبر و از کسانی که بسیار شکنجه شد. پدر و مادرش(یاسر و سمیه) بر اثر شکنجه‌ها شهید شدند. عمار زبانی بُرّنده و صریح داشت در دفاع از امیرالمومنین و با خطبه هایی صریح، حق را برای مردم تبیین می‌کرد. در جنگ صفین به شهادت رسید.‏ 7⃣ هفتم؛ طلحه؛ وی نیز همچون زبیر جزو شخصیت‌هایی بود که در دفاع از اسلام و پیامبر جهاد کرده بود و از سرداران با سابقه اسلام بود. اما او هم گرفتار چرب و شیرین دنیا شد و به جمع کردن مال و اموال و ثروت‌های هنگفت و بادآورده پرداخت. بعدها در کنار زبیر بعلت سهم‌خواهی، علیه امیرالمومنین ایستاد.‏ 8⃣ هشتم؛ اشعث بن قیس کندی؛ بزرگ قبیله کنده از اهالی یمن؛ او نیز از کسانی است که اسلام آورد و جزو سابقه‌داران اسلام است. اول حاضر به بیعت با ابوبکر نشد با زور او را اسیر کردند و بعد توسط ابوبکر آزاد و با خواهرش ازدواج کرد. شخصیتی منافق، پیمان‌شکن. اشعث در زمان عثمان، عامل آذربایجان شد و بعد از چندماه خلافت امام علی به کوفه فراخوانده شد. 🔹اشعث درجنگ صفین، جزو اولین کسانی بود که پیشنهاد حکمیت معاویه را پذیرفت وخوارج به نوعی دست پخت سیاست‌ورزی وی نیز هست! ابوموسی اشعری پیشنهاد او بود. دخترش جعده قاتل امام حسن مجتبی(ع) و پسرانش جزو قاتلین اباعبدالله(ع) بودند.‏ 🔹تعداد شخصیت‌ها در صدر اسلام زیاد است و به همین موارد بسنده می‌کنم. اینها را نوشتم تا دوستانی که اهل مشابهت‌سازی هستند بهتر عمل کنند. میخواهند نقش معاویه و اسلام اموی را باید به کی بدهند؟ مصداق سیاست‌های اموی و زبیری چیست؟ مصداق کنش جناب ابوذر غفاری و مالک کیست؟ مصداق سرداران با سابقه ولی اهل چرب و شیرین کیست؟ 🔸براستی امروز نقشِ مسلمانِ ظاهری و درهم و دیناری و دلاری، مصداقِ اسلام کاخ‌سازی، اسلامِ سرمایه‌سالاری، اسلام مرفهان بی‌درد، اسلام متحجر و تکفیری، اسلامی که ظواهر و مناسک را به بهترین وجه انجام می‌دهند اما از مغز و مُخ دین بی‌بهره‌است و به قول امام(ره) ‎ را باید به چه کسی و کسانی و چه جریاناتی داد؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این حرف‌ها خوبه، ولی فقط برا انقلاب کردن؛ نه حکومت کردن! این یک دقیقه رو از استاد رحیم‌پور ازغدی ببینید... خیلی قشنگ گفته. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏اولین پیشنهادم به ‎، رفع حصر کامل از ‎ و ‎ است. اگر دستگاه قضایی میخواهد محاکمه‌شان کند ولی حصر الی‌الابد بی‌معناست. ۲۰ ماه بعد از انتخابات۸۸، در آغاز خروج داعش در سوریه و حوادث منطقه، بنا بود حصر این حضرات موقتاً برقرار باشد. ادامه حصر به مصلحت نظام و کشور نمی‌باشد. سودی بحال کشور ندارد. موقتاً اقدام خوبی بود ولی ادامه آن مبنای صحیحی ندارد. ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
‏اولین پیشنهادم به ‎#آیت‌الله_رئیسی، رفع حصر کامل از ‎#ميرحسين_موسوي و ‎#کروبی است. اگر دستگاه قضایی
۶ تیر سال گذشته نوشتم اولین پیشنهادم به آیت‌الله رئیسی، رفع حصر کامل از و است. نوشتم که ادامه آن سودی بحال کشور ندارد. 😁 خب پیشنهادمون پذیرفته شد الحمدلله 😁
🔴 ‏خبرگزاری فارس (فارس پلاس) ظاهراً مجبور به توضیح و جبران خطای خود شده و نوشته انتخاب تیتر، سلیقه‌ی ادمین اینستاگرام فارس پلاس بوده و... ! 🔹آقایان کاش بدانید با این کارها چه ضربه‌ای به جایگاه رهبر انقلاب می‌زنید! کاش دست بردارید. در ماجرای ‎ همه مقدسات را خرج ‎ کردید! 🔻ضمناً توضیح و اصلاح بی‌سروصدا فایده‌ای ندارد؛ با صدای بلند بگید: اشتباه کردیم. هزینه کردن از رهبر انقلاب برای قالیباف، خطای نابخشودنی شما بود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟ آیا کثرت مراسمات و مناسک دینی و کثرت شرکت‌کنندگان در این مراسمات، ملاک دقیقی است برای قضاوت درباره اسلامی بودن جامعه؟ ملاک‌های اصلی چیست؟ پاسخ دقیق به سوالات فوق، بسیار ضروری است. 🔸چون سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جامعه بستگی به پاسخ این سوالات دارد. دو دسته با نگاه آماری و چشمی به این مراسمات، دچار خطای محاسباتی شده و همین خطای محاسباتی، مبنای تحلیل‌های جامعه‌شناسی آنان قرار گرفته و دستگاه‌ها و مسئولین، بر مبنای همین نگاه‌ها، برای کشور نسخه می‌پیچند و سالهای سال به نتیجه نرسیده‌اند. 🔹هر دو دسته، ملاک و معیار قضاوت‌شان، کمیت و کثرت مراسمات مذهبی یا غیرمذهبی و شرکت‌کنندگان است. یک دسته، تا تجمعی ۱۰۰ نفره یا ۱۰۰۰ نفره یا بیشتر در خلاف مذهب شکل بگیرد به نظرشان، جامعه از دست رفته و جامعه غیردینی شده؛ لذا بر همین اساس که جامعه غیردینی است نسخه‌های سکولار می‌پیچند. 🔸در مقابل، دسته‌ای دیگر، به استناد کثرت برنامه‌های عزاداری محرم و سایر مناسبت‌ها، احیای شب‌های قدر و اعتکاف مساجد و کثرت هیئات مذهبی و کثرت نامگذاری‌های اسامی مذهبی بر فرزندان و سایر مناسک، مدعی اند جامعه ما یک جامعه اسلامی است‌. برهمین اساس دچار این اختلال در محاسبات می‌شوند. 🔹یک طرف، عده ای با یک ترانه از مانکن و فیلم رقص در مدارس، دچار توهم سقوط قطعی فرهنگ می‌شوند و در مقابل یک عده با نماهنگ و مراسمات احیای شب‌های قدر فکر می‌کنند، جامعه یک جامعه دینی است و اسلام همین است که در حال اجراست. اما آیا واقعاً این‌ها ملاک اصلی است؟ 🔸بنده نمی‌گویم رعایت ظواهر و مناسک دینی، ملاک نیست. بلکه معتقدم ملاک اصلی و اساسی نیست! اگر این ظواهر ملاک بود امروز برخی کشورها را -مثل عربستان سعودی - باید دینی ترین جامعه دانست! پس ملاک های اصلی را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. باید دید نظرات متفکرین اسلام در این زمینه چیست؟ 🔹در یک نظام دینی، حاکمیت دین نه فقط در ظاهر و مناسک و بر زبان‌ها و بر عباداتِ فردی که باید در تمام قلمرو زندگی انسان‌ و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و خودش را نشان بدهد. جامعه اسلامی به معنای واقعی، جامعه ای است که تعالیم دین بر روابط فردی، خانوادگی ، اجتماعی و روابط بین المللی آن حاکم باشد و چنین جامعه ای، خواهد بود . 🔸جامعه توحیدی از منظر اسلام و متفکرانی چون امام(ره)، شهیدان بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای(نه جامعه توحیدی که سازمان التقاطی منافقین از آن دم می‌زد و منشاء آن مارکسیسم و سوسیالیسم بود). منظور از توحید فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست! بلکه باید در جامعه و حکومت و سبک زندگی مردم دیده شود. 🔹جامعه توحیدی، یعنی نفی طواغیت حاکم بر جامعه. مصداق این طاغوت ها می تواند آداب و رسوم غلط، قوانین غیرالهی، نظم اجتماعی غلط، فاصله های طبقاتی و غیره باشد. در جامعه توحیدی، طبقات اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. اینگونه نیست که جامعه، طبقه طبقه باشد و برخی طبقات، دارا و غنی و برخی دیگر فقیر و نادار باشند. 🔸اگر توحید در جامعه ای برقرار باشد یعنی همه بنده خدا هستند و هیچکسی عبد و مرئوس دیگری نیست! یعنی عدالت؛ هیچ کسی برده و نوکر دیگری نیست، یعنی آزادی؛ یعنی همه در یک صف، بنده و مطیع خدا هستند. اینگونه نیست که طبقه یا طبقاتی به منابع ثروت و درآمدها دسترسی داشته باشند و طبقاتی نداشته باشند. 🔹باید خیلی صریح گفت که ملاک و معیار اصلی سنجشِ اسلامی بودن جامعه، این موارد است. شهید بهشتی می گوید: «بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن را بر سر جامعه ای پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.» 🔸این متفکر و اندیشمند بزرگ معاصر ما می گوید: «پوست‌کنده و صریح می‌گویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان می‌بینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.» پس ملاک و معیار اصلی اینهاست.. ادامه دارد... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 طرح صیانت یعنی همین! 🔹‏منظور این حرفِ مدافعین ‎ چیست؟ اینکه می‌گویند "آقای قالیباف طرح صیانت را تصویب نکردی تا این اتفاق افتاد"، یعنی اگر فضا را بسته بودی کسی از چیزی نمی فهمید! 🔹این حرف یعنی آقای رئیسی و اژه‌ای؛ اگر شما هم، خدای ناکرده خبط و خطایی کردید یا خانواده شما اقدام نامناسبی انجام داد، یا فساد و تخلفی در سیستم شما انجام داد، تا فضای مجازی وجود دارد شما رسوا می‌شوید. پس بهتر است به طرح صیانت تن بدهید تا جلوی رسوایی‌ها گرفته شود و هر کسی خواست هر کاری کند! 🔸آیا این غیر از بستن دهان مردم، منتقدین و مخالفین است؟ تمام فهم این برادران از مدیریت فضای مجازی، یعنی بستن فضا، بگونه‌ای که مردم از حاکمان سوال نکنند و کسی انتقاد نکند اگر کسی هم انتقادی کرد به گوش سایرین نرسد و موجی ایجاد نشود! بحث مسائل اخلاقی و جلوگیری از نشر محتوای جنسی، پوشش طرح صیانت است وگرنه هدف اصلی طرح صیانت، راه اندازی دیکتاتوری در رسانه و فضای مجازی است. هدف بستن دهان مردم است. فکر می‌کنند می‌توانند در عصر رسانه، دهان‌ها را ببندند و رضایت کسب کنند! ❇️ پ.ن: مدیریت فضای مجازی با طرح صیانت بسیار متفاوت است. فرق این دو مقوله از زمین تا آسمان است. هر عاقلی موافق مدیریت در فضای مجازی است اما بستن فضای مجازی و ایجاد خفقان در این فضا، ضدمدیریت است. بعداً بیشتر توضیح خواهم داد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #جامعه_اسلامی یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش دوم 🔺جدی ترین مانع اسلامی شدنِ جامعه چیست؟ 🔹جدی ترین مانعِ اسلامی شدنِ جامعه، طواغیت و مترفین هستند و برای تحقق این جامعه، باید با طواغیت و مترفین مبارزه کرد. اولین و جدی ترین دشمن پیامبران هم همین مترفین بوده اند. « وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ ». (سوره سبأ – آیه 34) و ما هیچ رسول بیم دهنده‌ای در دیاری نفرستادیم جز آنکه ثروتمندان عیّاش آن دیار (به رسولان) گفتند: ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستاده‌اند کافریم. 🔸اگر دین فقط برای لقلقه‌زبان و خلوتِ دل انسان و خلوت خانه ها و معابد بود، مترفین مخالفت نمی کردند! دین برای تنظیم روابط انسان ها با همدیگر، با خانواده، با طبیعت و با خداست. مهم تر از مسائل فردی، روابط اجتماعی برابر و عادلانه است. اگر عدالت برقرار شود آن وقت کاخ ها سر به هوا نمی گذارد و عده ای معدود و محدود نمی توانند سرنوشت جامعه را بدست گیرند. 🔹مترفین چه کسانی اند؟ کسانی که بر سرنوشت جامعه و برگذران زندگی مردم نقش ویژه دارند. بازار دست اینهاست. مسکن دست اینهاست. جریان مال که مثل خون باید در جامعه بچرخد فقط دست اینهاست. «مال» باید بین عموم مردم بچرخد تا جامعه سرپا بماند! اینها همان ابربدهکاران بانکی اند؛ همانان که با پول، بر سرنوشت جامعه حاکم شده و حاکمان را انتخاب می کنند. مناصب سیاسی را اینها مشخص می کنند. برای مناصب آدم معرفی می کنند؛ در بالا آمدن خیلی از قانونگذاران (با پولپاشی و هزینه هنگفت تبلیغات انتخاباتی آنها) بسیار مؤثرند؛ نمایندگان بعد از انتخاب، به نفع آنان در مجلس قانونگذاری می کنند و ... . 🔸رهبر انقلاب مرحله جامعه اسلامی را، بعد از مرحله تشکیل دولت اسلامی می داند. (انقلاب، نظام، دولت، جامعه و امت). از منظر ایشان ما هنوز در مرحله سوم یعنی مانده ایم. دولت یعنی همه ساختارهای اجرایی، تقنینی، قضایی، اقتصادی و غیره بعلاوه کارگزاران در همه این دستگاه‌ها. 🔹مانع جدی اصلاح ساختارها و عرصه مدیریت جامعه، ذی نفعان و کسانی اند که دچار تعارض منافع هستند. تنها کسانی می توانند ساختارهای مختلف جامعه را اصلاح نمایند که خود از مترفین نباشند. 🔹پس می توان به کثرت مجامع و برگزاری مناسک خوشبین و امیدوار بود اما بدانیم اینها ظواهر است. باطن، مغز و مُخ دین، توحید و عدالت است. نشانه های زوال و سقوط که همان فاصله طبقاتی سبک زندگی مردم است را باید جدی گرفت. وقتی طبقه ای، مترفی و اشرافی در جامعه شکل بگیرد سرریز این اشرافیت را باید در مسائل اخلاقی آنان دید و دین داری در این طبقات بسیار لاغر است. در مقابل هم وقتی طبقاتی دچار فقر شوند، رگه های دین داری و توحید تضعیف می شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
جلسه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب را دیروز نتوانستم گوش بدم و بیانات ایشان رو بخونم. ولی از اینکه رسانه ها معمولاً گزیده منتشر می کنند و آنچه به نفعشان است را فقط منتشر می کنند و کمتر به مطالب اصلی می پردازند، مطمئن بودم. اطمینان داشتم که مطالب کامل ضریب نمیخوره. بخشی ضریب میخوره و بخشی نه. البته کاملاً طبیعیه که رسانه ها از منظر خود بیانات رهبری را تحلیل کنند و آن بخشی که مربوط به حوزه کاری آنهاست بیشتر ضریب بخوره. اما از رسانه دفتر حفظ و نشر آثار رهبری(خامنه ای.آی.ار) و همچنین خبرگزاری های حاکمیتی مثل فارس نیوز و تسنیم و غیره که بیشترین مخاطب رو دارن، انتظار واقعاً بالاتری میره. «تیتر کردن و ضریب دادن» باید برای مسائل و مطالب اصلی اتفاق بیافته نه فروع مطالب و گوشه کنارها. علی کل حال؛ سعی می کنم اون بخشی که به نظرم باید ضریب بیشتری می خورد رو اینجا بفرستم.
🔴 مسئولین سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزرا و دستگاه های مختلف، باید در جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان حضور پیدا کنند: 🔹«در خیلی از اشکالها و انتقادها ــ نمیگویم همه‌ ــ مشکل ما این است که شماها با مسئولین مربوطه گفت ‌و ‌شنود ندارید؛ این باید حل بشود. 🔸خب من ــ صحبت حالا نیست، صحبت چهل سال پیش است ــ هر هفته یک روز میرفتم دانشگاه تهران ــ بدون استثناء ــ و دانشجوها جمع میشدند سؤالاتشان را مطرح میکردند، من جواب میدادم؛ خیلی از گره‌ها باز میشد، خیلی از عقده‌ها حل میشد. یک جاهایی هم بود که اشکال، پاسخ نداشت؛ ما میفهمیدیم که مثلاً بایستی برویم یک کاری بکنیم. این را یک جوری باید درست کرد. من خب سفارش کردم به مسئولین؛ هم وزرا باید بیایند با شماها صحبت کنند، هم مسئولین دستگاه‌های مختلف ــ حالا مثلاً اسم آورده شد، اسم آورده شد ــ خب بیایند حرف بزنند، بیایند بگویند. خیلی از این حرفها قابل توضیح است. بله، یک جاهایی هم ممکن است قابل توضیح نباشد، خب طرف مقابل میفهمد که باید برود یک کاری بکند، اقدامی بکند. این یک نکته‌ای بود که خواستم این را عرض بکنم که به این معنا توجّه داشته باشید.» ❇️ آنچه در رسانه ها ضریب خورد و به تیتر یک تبدیل شد فقط حضور وزرا و مسئولین دولتی در جلسات پرسش و پاسخ بود. در حالیکه مطالبه حضور مسئولین نظامی، امنیتی، اعم از سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش و وزارت اطلاعات، اعضای دفتر رهبری، دستگاه های حاکمیتی، ستاد کل اجرایی، بنیاد مستضعفان و نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی سالهای سال است که خاک می خورد. رهبری تاکنون چندین بار است که از مسئولین نظامی و امنیتی و سیاسی و اقتصادی خواسته که در جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان بنشینند. آنجایی که اطلاعات دانشجویان کامل نیست، کامل کنند. آنجایی که نقد درستی مطرح می شود بپذیرند و اصلاح کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 باید دغدغه هویت زدایی و آرمان زدایی از دانشگاه را داشته باشید: 🔹«کدام نقطه است که بیشتر در خور این است که مسئولین و خود دانشگاهیان و شما دانشجوها دغدغه‌ی آن را باید داشته باشید؟ به نظر من در درجه‌ی اوّل، هویّت‌زدایی از دانشگاه و آرمان‌زدایی از دانشگاه است؛ آن چیزی که در درجه‌ی اوّل باید دغدغه‌اش را داشت و برایش نگران بود این است؛ بایستی برای این فکر کرد؛ همه باید فکر کنند؛ هم مدیران دانشگاهی، هم فعّالان علمی دانشگاه مثل اساتید و‌ محقّقین دانشگاهی، هم شما دانشجوها و هم مسئولین کشور باید به این بیندیشند.» ❇️ مفصل می شود درباره هویت اسلامی ایرانی و آرمان های انقلاب؛ ایدئولوژی اسلام و انقلاب حرف زد و نوشت. جریان غرب گرا دنبال این است که هویت اسلامی و ایدئولوژی انقلابی را از دانشگاه ها حذف کند. آرمان های مهمِ استقلال خواهی، آزادی خواهی، عدالت خواهی و ... . ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 می خواهند شما را نسبت به فقر و فساد و تبعیض بی تفاوت کنند! «شما که اینجا می‌آیید و با این جرئت، با این قدرت [صحبت میکنید] که انسان واقعاً محظوظ میشود ــ من واقعاً حظ میبرم؛ انسان از این توان گفتار و بیان محکم و منطق خوب خوشش می‌آید ــ [میخواهند] این را با وسوسه سردش کنند، مأیوسش کنند، احساس بن‌بست به او تزریق کنند که احساس کند کاری نمیشود کرد، بن‌بست است، فایده ندارد؛ این کاری است که دارد انجام میگیرد. هویّت‌زدایی این بود.» «آرمان‌زدایی [هم] یعنی بی‌تفاوت کردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید در جامعه‌ی منحرف ــ فقر و فساد و تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بی‌تفاوت کنند؛ بی‌تفاوت شدن نسبت به سلطه‌ی فرهنگ غربی، کم‌انگیزه شدن درباره‌ی شاخصهای انقلاب اسلامی. خب انقلاب یک شاخصهایی دارد که این شاخصها دنیا را تکان داده، مقاومت کشورها را برانگیخته؛ شاخص ایستادگی در برابر ظلم، شاخص زیر بار زورگویی نرفتن، شاخص باج‌ ندادن؛ اینها شاخصهای انقلاب اسلامی است، اینها شاخصهای ایران اسلامی است، اینها دنیا را و کشورهای اسلامی را تکان داده، ملّتها را متوجّه ایران کرده.» «دنیا را این شاخصها تکان داده، آن وقت [میخواهند] این شاخصها را در داخل کشور کمرنگ کنند و [افراد را] نسبت به آنها بی‌انگیزه کنند. شاخص بازگشت به اسلام ناب و ردّ تحجّر و واپسگرایی، شاخص ایستادگی در قضیّه‌ی فلسطین.» ❇️ انصافاً از خودتان بپرسید چرا این تیتر مهم و راهبردی در رسانه های انقلابی و حاکمیتی ضریب نخورده؟! چه جریانات خطرناکی دنبال بی تفاوت کردن مردم و دانشجویان هستند که آنان، نسبت به فقر و فساد و تبعیض بی تفاوت شوند و حرفی نزنند و حرکتی نکنند و امر به معروف و نهی از منکر نکنند؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آقای مصباح یک استاد فکر بود: 🔹«یکی از کارهای مهم اندیشه‌ورزی است؛ توصیه‌ی من این است: بنشینید فکر کنید. شماها خوش‌استعدادید، خوش‌فکرید، میتوانید فکر کنید؛ بنشینید فکر کنید. البتّه فکر کردن راهنما هم لازم دارد، استاد فکر هم لازم دارد. بدون فکر اگر حرکت کنیم، حرکتها زیگزاگی و موجب رکود و موجب توقّف و موجب عقب‌گرد و امثال اینها خواهد شد؛ باید فکر کرد در همه‌ی زمینه‌ها که البتّه چند نفر از شما هم در صحبتهایتان گفتید. در سطح اداره‌ی کشور هم، فکر خیلی نقش دارد. حالا من به شما دانشجوها توصیه میکنم ــ حالا بحث مدیران جدا است ــ بنشینید روی مسئله‌ی فکر کار کنید. 🔸فکر «بایدها» و «نبایدها» را معیّن میکند، علم «واقعیّتها» را به ما میگوید، فکر «بایدها» را به ما میگوید، «نبایدها» را به ما میگوید؛ این خیلی حسّاس است. این فکر باید در مسیر درست قرار بگیرد؛ اگر چنانچه فکر را درست مدیریّت نکردید، ممکن است به راه خطا برود. حالا البتّه من کمتر اسم از افراد می‌آورم، [امّا] مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم میکردند، درباره‌ی آنها [یعنی] مسائل سیاسی بحثی ندارم، [لکن] درباره‌ی مسائل فکری یک راهنما و مرشدی بود که میتوانست مرجع و ملجأ باشد. این ‌جور آدمها لازمند که استاد فکر باشند؛ همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد؛» 🔹«باید دانشجوها مبانی اعتقادی خودشان را محکم کنند؛ مبانی اعتقادی را، مبانی ایمانی را دانشجوها باید در خودشان مستحکم کنند که این هم البتّه راه‌های مخصوص خودش را دارد، [از جمله] و . در دعای ابوحمزه که به خدای متعال عرض میشود چرا من در یک مواردی حال دعا پیدا نمیکنم، حال توجّه پیدا نمیکنم، یکی از چیزهایی که به عنوان علّت از قول امام سجّاد نقل شده این است که «اَو لَعَلَّکَ فَقَدتَنی مِن مَجالسِ العُلَماء».(۱۲) حالا لزوماً مراد از «عالمان» معمّمین نیستند؛ [یعنی] عالِم اخلاق، عالِم دین؛ در مجالس اینها باید شرکت کرد، باید حضور پیدا کرد، باید از آنها استفاده کرد.» ❇️ طی دو سه دهه اخیر رهبر انقلاب بارها و بارها در جلسات دانشجویی، جلسات عمومی، جلسات با طلاب، جلسه با مدیران فرهنگی و فعالان فرهنگی(بنیاد خاتم الاوصیاء)؛ مکرراً تأکید داشته اند که از استاد علامه مصباح(ره) استفاده شود. جوانان و دانشجویان از ایشان استفاده کنند؛ از آثار ایشان استفاده شود و ... . رهبری در این جلسه با دانشجویان باز تأکید کردند. البته نسبت به فعالیت های سیاسی(کارها و فکرهای سیاسی مثل جبهه پایداری) که از اقدامات سیاسی مرحوم علامه مصباح بود هم فرموده بحثی ندارم. (تحلیل و قضاوت شان با خودتان) 🔻دشمنی جریان اصلاحات با مرحوم علامه که به کنار؛ متأسفانه حضرات اصولگرا و احزاب و جریاناتی که خود را انقلابی هم می دانند طی این دو دهه سعی کرده اند مرحوم علامه را حذف کنند تا ایشان مورد رجوع جوانان نباشد. حالا هم همین توصیه مجدد رهبری را در رسانه هایشان سانسور کرده یا به آن ضریب ندادند! 🔻البته رهبر انقلاب به طور کلی می فرماید که برای مباحث فکری به یک و نیاز دارید. این استاد باید راهنما باشد نباید به مراد و مریدپروری بکشد. برای بحث های سیروسلوکی و عرفانی هم نیست که برخی جوانان اسیر برخی فریبکاران شوند. نباید استاد و راهنما هم جوانان را دگم و متحجر و بار بیاورد. بلکه جوانان خود باید تفکر و تعقل و تحلیل کنند و از استاد راهنما هم کمک بگیرند نه اینکه عقل و تحلیل شان را تعطیل کنند و در همه مسائل منتظر باشند تا فلانی نظر دهد! این خطرناک است. اینکه جوانان در مسائل ورود نکنند و ورود خود را منوط به اجازه این استاد و آن مراد بکنند غلط است. برخی از مبلغین محترم و ائمه جماعات در مساجد خود، جوانان را متکی و وابسته و مرید خود بار می آورند. در برخی شهرها ما که زیاد دیده ایم! 🔻رهبر انقلاب در ادامه تأکید می کنند که دانشجویان باید مبانی اعتقادی خودشان را تقویب کنند. از چه طریقی؟ هم مطالعه هم مجالست با علما. بعد تأکید می کند « لزوماً مراد از «عالمان» معمّمین نیستند؛». هر آن کسی که در مبانی انقلاب و اسلام غرق است و به این مبانی اشراف دارد و می تواند شما را کمک کند. 🔻ببینید این توصیه رهبری به استفاده از استاد و راهنما و حضور در مجالس علما چقدر دقیق است. طوبا به حال هر شهری که این چنین اساتیدی داشته باشد که بتوانند به تفکر و تعقل و تحلیل و اخلاق جوانان کمک کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 توصیه به اصل مطالبه گری/ از مسئولین بخواهید که کار جدی کنند نه نمایشی! 🔹[توصیه‌ی] بعد مطالبه‌گری؛ طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدّی بکنند؛ یکی از کارهایی که شماها میتوانید بکنید این است؛ شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به‌جای دانشجویان است که میتوانند این را بخواهند. ❇️ ببینید تفاوت واضح رهبر انقلاب با سایر شخصیت ها و سیاسیون این است که اول توصیه می کند به اصل مطالبه گری. تأکید ویژه می کند که وارد میدان مطالبه گری بشوید. حتی در برخی مصادیق هم می گوید که وارد شوید. ضمن این توصیه به اصل کار، تذکراتی هم می دهد و از جوانان و دانشجویان می خواهد که ضمن مطالبه گری به این نکات هم دقت کنید تا ارزش کارتان بالاتر برود و حواشی آن کمتر شود. ببینید: 🔹«حالا من شعار امسال را مثال زدم که تولید دانش‌بنیان باشد؛ مثالهای فراوان دیگری هم وجود دارد که در همه‌ی اینها میتوان مطالبه‌گری کرد، مثل مسئله‌ی عدالت اقتصادی، مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی سبک زندگی؛ اینها همه مسائلی است که میتوان در مورد اینها واقعاً مطالبه‌گری کرد و درخواست عمل جدّی کرد.» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 توصیه به رعایت یکسری مسائل در مطالبه گری/ نه ادبیات تند و تیز، نه هم سازش کاری و مجیزگویی و توجیه! 🔹«البتّه هیچ لزومی هم ندارد که برخورد تند و تیز بکنید! بعضی‌ها خیال میکنند که راه تذکّر دادن این است که تند و تیز وارد بشوند، انتقاد کنند، دعوا کنند، سر و صدا کنند؛ نه، هیچ لزومی ندارد ــ البتّه خود ما هم دوره‌ی جوانی از این کارها میکردیم؛ بنده وقتی میبینم گاهی بعضی از تندی‌های جوانها را، به یاد جوانی‌های خودم می‌افتم که خاطراتی داریم ــ میتوان منطقی و هوشمندانه و کاملاً جدّی وارد میدان مطالبه‌گری شد و مطالبه‌گری کرد که وقتی آن جور بشود، دانشجو را دیگر متّهم نمیکنند به نق‌زنی؛ وقتی تند صحبت میکنید، متّهمتان میکنند میگویند «آقا! دانشجو می‌آید فقط نق میزند»؛ نه، وقتی که منطقی و جدّی و با منطق و استدلال مطالبه‌گری کردید، متّهم به نق‌زنی هم نمیشوید.» 🔹«این هم که من میگویم «تند و تیز برخورد نکنید»، این را حمل نکنید بر اینکه میگویم سازشگری کنید و سازش‌کاری کنید و مجیزگویی کنید؛ نه، بنده از این توصیه‌ها هرگز به جوانها و به دانشجوها نکرده‌ام و نخواهم کرد که مجیز این و آن را بگویید و یا تملّق بگویید؛ نخیر، ابداً؛ مراد این نیست؛ مراد این است که با منطق باید حرکت کرد .» ❇️ باید منطقی، مستدل، قوی، با استدلال مطالبه کرد نه صرفاً با ادبیات تند و تیز و بی منطق و بدون استدلال. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 از دولت انقلابی هم مطالبه گری باید بشود 🔻اینکه برخی می گویند چون دولت انقلابی است دیگر نقد و انتقاد باید تعطیل شود رهبر انقلاب به صراحت می گوید: 🔹«بعلاوه، این مطالبه‌گری (مطالبه گری با منطق و استدلال و قوی) موجب می شود که بعضی نگویند «خب حالا که مثلاً تشکیلات مدیریّتی دولت تشکیلات انقلابی است ــ مجلس انقلابی، دولت انقلابی و مانند اینها ــ دیگر مثلاً نقش دانشجوهای انقلابی چیست؟» نخیر، اتّفاقاً میتوان گفت نقششان گاهی اوقات بیشتر است، برای خاطر اینکه امکان حضورشان، امکان فعّالیّتشان، امروز است. یکی از موارد، همین مطالبه‌گری است که میتوانید انجام بدهید.» ❇️ طی ماه های گذشته بارها این مسئله مطرح شده که حالا که دولت و مجلس انقلابی اند؛ خودی اند؛ پس مطالبه گری را باید تعطیل کرد. اما رهبری می فرماید امروز بیشتر است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تفاوت مطالبه گری جوانان انقلابی با مطالبه گری دشمنان در چیست؟ 🔻شاید بتوان اصلی ترین نکته رهبر انقلاب درباره مطالبه گری را همین مسئله دانست که دشمن می خواهد ضعف ها و مشکلات را ناشی از اصل انقلاب و آرمان های انقلاب معرفی کند. وظیفه ما این است که منطقی و مستدل اثبات کنیم هر وقت، طبق آرمان های انقلاب پیش رفتیم و بر آرمان ها تأکید کردیم، مشکلات و مسائل حل شدند و پیش رفتیم. هر وقت هم خلاف آرمان ها، یعنی خلاف عدالت، خلاف آزادی، خلاف استقلال، خلاف جمهوری، خلاف اسلام عمل کردیم، دچار عقب ماندگی شدیم! مشکلات و دردها ناشی از عملکرد ضعیف مدیران و دستگاه هاست نه ناشی از اصل انقلاب اسلامی. 🔹کلام رهبری: «اگر شما این ‌جور برخورد کردید، آن وقت دیگر بعضی از عملکردهای ضعیف به حساب نظام جمهوری اسلامی و به حساب انقلاب گذاشته نخواهد شد؛ یعنی تفکیک به وجود خواهد آمد بین آرمان انقلاب، آنچه انقلاب خواسته و مثلاً فرض کنید عملکرد ضعیف منِ مدیر؛ این تفکیک هم جزو چیزهای لازم است.» 🔻یکی از دلایل اصلی که جوانان انقلابی باید مطالبه گری کنند همین است. اگر جوانان انقلابی علم مطالبه گری را بدست نگیرند، دشمن به دست می گیرد. در نتیجه تمام مشکلات و مصائب را ناشی از اصل انقلاب اسلامی 57 و ناشی از دین و ناشی از آرمان ها معرفی می کند. اما اگر جوانان انقلابی علم مطالبه گری را بدست بگیرند، دشمن ناکام می ماند. هم مردم به انقلابی ها اعتماد می کنند هم مشکلات رفع و رجوع می شود و هم در آرمان ها پیش خواهیم رفت. 🔹«یک توصیه‌ی دیگر هم عرض بکنم که اینجا یادداشت کرده‌ام؛ در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ [چون] او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم مشکلات را مطرح میکند، هم صورت مسئله را او مطرح میکند، هم به‌اصطلاح علاج را و نتیجه‌گیری را مطرح میکند. شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم با او باید بکلّی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر، او مُغرض است و از روی خیرخواهی انجام نمیدهد کار را.» 🔻برخی متأسفانه بیانات رهبری را کج برداشت کرده اند. فکر می کنند نباید در هیچ مسئله ای ورود کرد چون دشمن هم ورود می کند! مثل هفت تپه، مثل غیزانیه، مثل سیسمونی گیت، مثل حقوق های نجومی؛ مثل املاک نجومی! می گویند ما هر چه گفتیم دشمن هم همان را تکرار می کند پس بهتر است اساساً این مسائل در رسانه نیایند! این کج فهمی از بیانات واضح رهبری است. 🔻رهبری صریحاً می خواهد که علم مطالبه گری به دست جوانان انقلابی باشد. منتهی باید این جوانان، مستدل و منطقی و شجاعانه وارد شوند و اثبات کنند هر ضعفی در هر جایی وجود دارد به این دلیل است که انقلابی عمل نشده؛ به این دلیل است که آرمان ها رعایت نشده؛ هرجا عقب ماندیم بخاطر پشت کردن به آرمان های اسلام و انقلاب است. این نکته باید رعایت شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 خطاب به جوانانی که وارد دولت و مجلس شدند: به فکر مسئولیت های بالاتر نباشید/مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند! «توصیه‌ی آخر من مربوط به جوانهایی است که از قبیل شما بودند تا چند سال قبل از این، و امروز بحمدالله در رده‌های مدیریّتی قرار گرفته‌اند، چه در مجلس که شما ــ یکی از دوستان ــ حسابی آنها را شست ‌و شو‌ دادید،(۱۳) چه در مدیریّتهای دولتی، هستند. خب، این خیلی مغتنم است؛ یقیناً بدون نیروی جوان مؤمنِ پُرانگیزه‌ی پُرتوان، این بارِ سنگین جمهوری اسلامی پیش نخواهد رفت؛ بدون شک. اینکه بنده در همین جلسه‌ی شما یک وقتی چند سال پیش گفتم «مدیر جوان حزب‌اللهی»،(۱۴) به خاطر این است که بدون مدیریّت جوان و پُرانگیزه و مؤمن کارها پیش نمیرود، باید جوانها آنجا باشند. منتها من به این جوانهای عزیزی که حالا الحمدلله وارد میدان کار شدند ــ چه در قوّه‌ی مقنّنه، چه در قوّه‌ی قضائیّه، چه در قوّه‌ی مجریه ــ توصیه‌ای که میکنم این است که اینها سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند؛ توصیه‌ی اوّل من و توصیه‌ی مهم‌تر من این است. این ‌جور نباشد که ما بگوییم: «حالا این یک سابقه برای ما درست میکند برای مسئولیّتهای بالاتر»؛ نه، بچسبید به همین کار. برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئله‌ای که به شما مربوط میشود؛ چه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ؛ بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حلّ آن مسئله‌ای باشید که به شما محوّل شده؛ این لازم است. توقّع ما از جوانهایی که مسئولیّت پیدا کردند، این است که هدفتان را حلّ مسئله قرار بدهید.» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏نرون مُرد ، ولی رم نمرده است با چشم هایش می جنگد و دانه های خشکیده ی خوشه ای دره ها را از خوشه ها لبریز خواهد کرد. (شاعر: محمود درویش) ما یقین داریم که ‎ آزاد خواهد شد... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3