🔴 شادی موقت؛ شادی طولانی!
🔹حتماً به فوتبال، کشتی، والیبال و هر چیز کوتاه مدتی که صفوف ملت را بهم نزدیکتر میکند و موقتاً دلها را آرام میکند، نیازمندیم و باید از هرچیزی که به شادی و نشاط و وفاق اجتماعی در جامعه کمک کند، استقبال کنیم.
🔸اما چه کارها و اقداماتی در جامعه، اُلفت ایجاد کرده و شادی و نشاط و رضایتمندی را در جامعه نهادینه و بلندمدت میکند؟ چه کارهایی بین مردم را انس و الفت میبخشد و دل مردمان را با حاکمان صاف میکند؟
🔻پاسخ این سوال را حضرت زهرای مرضیه سلامالله علیها در خطبه فدکیه فرمودهاند. ایشان فلسفه #عدالت را دو چیز میدانند:
1⃣ فَجَعَلَ اللَّهُ .. الْعَدْلَ تَنْسِيقاً لِلْقُلُوبِ (خداوند متعال قرار داد.. عدل را برای هماهنگی و همگنی قلوب.)
2⃣ «و جعل الله العدل فی الاحکام ایناسا للرعیه» (مضمون این است: و خداوند متعال عدل در احکام و حکمرانی را موجب انس رعیت با حاکمین قرار داده.)
🔹یعنی آنچه موجب همگن شدن قلوب مردم با همدیگر و انس مردم با حاکمان میشود، تحقق #عدالت است؛ عدالت اجتماعی و اقتصادی و ... . اگر به این سمت برویم این شادیها همیشگی است.
🔸از طرفی، باید از کسانی که بین صفوف ملت نفرتپراکنی میکنند خواه مدعی حزباللهی باشد خواه سلبریتی، باید دوری کنیم. اینهایی که دردهای مردم را فراموش میکنند و به غیراولویتها میپردازند.
🔹و از سیاستها و طرحهایی که جامعه را طبقاتی میکند و دلها را نسبت به همدیگر چرکین میکنند، خواه سیاستهای طبقاتی کردن جامعه باشد، خواه تصمیمات غلط دستگاهها؛ باید جلوگیری کنیم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مبارزه منفی امام موسی کاظم(ع) با حکومت
🔹دوران سي و پنج ساله امامت موسي بن جعفر(ع) مصادف بود با اوج قدرت حکومت بني عباس و همزمان با چهار تن از حاکمان عيّاش و خونآشام عباسي بهنامهاي منصور دوانيقي ، مهدي عباسي ، هادي عباسي و هارون الرشيد!
🔸حضرت به فراخور هر دوره، مدل مبارزه را انتخاب می کرد اما به طور کلی، راهبرد اصلی ایشان، مبارزه منفی و مشروعیت زدایی و مقبولیت زدایی از حکومت بود.
🔹مبارزه منفی، بدنبال تغییر فوری ساختار و رژیم حاکم نیست. بلکه سعی می کند با مشروعیت زدایی از نظام حاکم، کم کم زمینه تغییر و براندازی را فراهم کند. مصداق این مدل مبارزه، عدم همکاری با نظام حاکم و عدم اطاعت از سیاست ها و تصمیمات حکومت است.
🔸در این مدل، اعتماد مردم به مرور نسبت به حکومت سست می شود. شیوع و رسوخ چنین نگرشی نسبت به یک حکومت در میان مردم، خطر جدی برای آن بشمار می رود، زیرا با عدم اعتقاد مردم به مشروعیت حکومت، هر آن ممکن است جنبشی برای براندازی آن ایجاد شده و مردم به آن جنبش بپیوندند.
🔹یک مثال این مدل، درباره برخورد امام کاظم(علیه السلام) با «صفوان بن مهران جمّال» از یاران و اصحاب ایشان است: زمانی که وی به عنوان یک شیعه خدمت امام کاظم(علیه السّلام) مشرف شد، آن حضرت به او فرمودند: «یَا صَفْوَانُ کُلُّ شَیْءٍ مِنْکَ حَسَنٌ جَمِیلٌ مَا خَلَا شَیْئاً وَاحِداً»؛ (همه کارهای تو نیکو و زیبا است جز یک کار).
🔸صفوان پرسید: ای فرزند رسول خدا! آن چیست؟ امام فرمود: «اِکْرَاءُکَ جِمَالَکَ مِنْ هَذَا الرَّجُلِ - یَعْنِي هَارُونُ - »؛ (این که شترهایت را به هارون کرایه می دهی). صفوان گفت: من شترهایم را برای لهو و صید و امثال آن به وی کرایه نمی دهم؛ بلکه تنها برای سفر حج این کار را انجام می دهد. در این کار او خودش هم مباشرتی ندارد؛ بلکه دیگران را برای آن اجیر می کند. امام فرمود: «یَا صَفْوَانُ أَیَقَعُ کِرَاءُکَ عَلَیْهِمْ؟»؛ (آیا به نظر تو کرایه دادن شترانت به آنها صحیح است؟)
🔹صفوان گفت: آری. امام فرمود: «أَتُحِبُّ بَقَائَهُمْ حَتَّی یَخْرُجَ کِرَاءَکَ؟»؛ (آیا دوست داری آنها تا انقضای مدت کرایه و پس دادن شترانت زنده بمانند؟) صفوان گفت: آری. امام فرمود: «فَمَنْ أَحَبَّ بَقَائَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ مَنْ کَانَ مِنْهُمْ کَانَ وَرَدَ النَّارَ»؛ (هر کس بخواهد آنها زنده بمانند، در صف آنان قرار می گیرد و هر کس که از آنها باشد داخل جهنم می شود).
🔸پس از آن، صفوان تمامی شتران خود را فروخت و وقتی هارون از علت این کار پرسید، جواب داد: دیگر پیر شده ام و غلامانم چنانکه باید به این کار نمی رسند. هارون گفت: می دانم به اشاره چه کسی شترانت را فروخته ای؛ موسی بن جعفر تو را به این کار واداشته است. او گفت: مرا با موسی بن جعفر چهکار! هارون گفت: «دَعْ عَنْكَ هَذا، فَوَاللَّه لَولا حُسْن صُحْبَتِکَ لَقَتَلْتُك» (این حرفها را کنار بگذار، به خدا اگر به خاطر صفای مصاحبت با تو نبود تو را می کشتم).
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 مبارزه منفی امام موسی کاظم(ع) با حکومت 🔹دوران سي و پنج ساله امامت موسي بن جعفر(ع) مصادف بود با او
🔴 مبارزه با علمای خودفروخته و فاسد
🔹مبارزه با علمای خودفروخته و فاسدی که خود را در خدمت دربار عباسی قرار داده بودند، نمونه دیگری از مبارزات امام کاظم(علیه السّلام) است که در کلمات آن حضرت دیده می شود. وجود این افراد در دستگاه خلافت، مشروعیّت آن را از نظر عوام تضمین میکرد و به طور طبیعی عاملی در مقبولیت حکومت بود. به همین جهت چنین افرادی در دستگاه خلافت از محبوبیّت فراوانی نیز برخوردار بودند.
🔸در روایتی از آن حضرت آمده که رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) فرمود: "اَلْفُقَهَاءُ اُمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ یَدْخُلُوا فِی الدُّنْیَا"؛ (فقها تا هنگامی که خود را به دنیا نفروخته اند اُمنای پیامبرانند). سؤال شد: چگونه در دنیا داخل می شوند؟ حضرت فرمود: «اِتِّبَاعُ السُّلْطَانِ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِکَ فَاحْذَرُوهُمْ عَلَی أَدْیَانِکُمْ»؛ (وقتی که پیروی از حکّام نمایند. در این زمان بر دین خود از آنان بترسید).
🔹نمونه چنین عالمانی، کسانی بودند که هارون هنگام شهادت امام(عليه السلام)، از آنها بر مرگ طبیعی امام(عليه السلام) شهادت خواست و از وجهه آنها برای تحمیق مردم استفاده کرد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از گروه جهادی یاران انقلاب خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازدیدی داشتیم از منزل یکی از خانواده های شریف اما نیازمند قلعه چنعان که پدر این خانواده بیماری قلبی داشت و از کار افتاده بود و سه فرزندنشون به دلیل فقر ترک تحصیل کرده بودند.
#فراخوان ۷۰
🔻 نیت کردیم با همت و یاری شما مومنین عزیز، این منزل کوچک را برای این خانواده شریف بازسازی و تکمیل کنیم(لولهکشی آب و فاضلاب، سرامیک کف، پلاستر دیوارها، سقف، ایزوگام، لولهکشی گاز و ...).
شماره کارت مخصوص امور جهادی برای عزیزانی که مایل به مشارکت در این کار جهادی هستند:
👇👇
✅ شماره کارت مخصوص امور جهادی:
5041721003739829به نام داود مدرسییان (روی شماره کارت ضربه بزنید تا کپی شود) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ #ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 ویژه #عید_انقلاب | مبارزه و همراهی همسر
🔹️ خاطرات حضرت آیتالله خامنهای از مبارزات دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی
✏️ با آنکه خانه ما بارها مورد یورش دژخیمان واقع شد، و با آنکه من بارها در برابر او بازداشت شدم، و حتّی در نیمهشب که برای دستگیری من به خانه ما ریختند، مورد ضرب و جرح واقع شدم، علیرغم همه اینها، من هیچگاه ترسی یا ضعفی یا افسردگی و ملالتی در همسرم مشاهده نکردم.
✏️ با روحیّهای عالی و قوی در زندان به ملاقات من میآمد. در این ملاقاتها، به من اعتماد و اطمینان میداد. هرگز نشد وقتی من در زندان بودم، خبر ناراحتکنندهای به من بدهد. به یاد ندارم که مثلاً خبر بیماری یکی از فرزندان را به من داده باشد؛ یا مطلبی را که برایم ناخوشایند باشد، دربارهی خانواده و بستگان و والدین گفته باشد.
✏️ همچنین باید به صبر و شکیبایی فراوان او در تحمّل سختی و مشقّت زندگی در دوران پیش از انقلاب، و اصرار او بر سادهزیستی در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کنم.
🖼 برگرفته از کتاب "خون دلی که لعل شد"
🌷 بخش درس و عبرت رسانه KHAMENEI.IR در ایام عید انقلاب، هر شب ساعت ۲۱، بخشی از خاطرات را منتشر میکند.
🌷 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 هدف #بعثت پیامبران چه بود؟
🔹از کنار مفهوم حقیقی بعثت به راحتی گذر نکنیم. بعثت یعنی برانگیختگی. حالت برانگیخته شدنِ مردگان از قبر را تصور کنید. پیامبران یک بعثت درونی داشتهاند و یک بعثت بیرونی. پیامبران اول در درون خود دچار انقلاب و برانگیختگی میشدند و حال آنان متحول و دگرگون میشد و بعد از آنکه خود در درون مشتعل شدند، آماده برانگیخته کردنِ جامعه گشتند.
🔸برانگیختگی اجتماعی یعنی چه؟
یعنی انقلاب در درون جامعه؛ یعنی انهدام و فروپاشی نظم مستقر در جامعه و سپس بنا گذاشتن نظم مطلوب خود. مشکل نظم موجود جامعه چه بود که پیامبر باید آن را ویران میکرد؟ نظم جامعه قبل از پیامبر مگر چه ویژگی خاصی داشت که پیامبر برای تغییر آن، مبعوث شد؟ ماموریت پیامبر، ساختن چه جامعهای بود؟
🔻مهمترین ویژگی جامعه قبل از پیامبران، بالاخص پیامبر بزرگ اسلام، طبقاتی بودن جوامع بود. حاکمان سیاسی، ثروتاندوزان، طاغوتها، رهبان و احبار و روحانیت دینی قبل از پیامبر، خود را برتر از مردم میدانستند. آنان یا خدای خود را برتر از خدای سایرین میدانستند و یا جنس خلقت و ژن خود را برتر از خلقت دیگران! لذا به این بهانه، دنبال جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بالاتر از مردم بودند.
🔹معنای اصلی شرک در کف جامعه و روابط افراد با همدیگر همین بود. نمود عینی جامعه شرک آلود، جامعه و نظام طبقاتی بود. عدهای خود را لایق امکانات بهتر، ثروتهای بیشتر، جایگاه سیاسی اجتماعی بالاتر و فرصتهای بیشتر میدانستند چون خدای خود یا خلقت و ژن خود را برتر میدانستند!
🔸معنای بعثت اجتماعی یا برانگیختگی اجتماعی و هدف اصلی بعثت پیامبران هم برهم زدن این جامعه ناعادلانه و طبقاتی بود. نظم طبقاتی را برهم میزدند تا نظام عادلانه و جامعه توحیدی را برپا کنند.
🔻این هدف اصلی بعثت همه انبیاء الهی بود. قرآن در این باره میفرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ... . (آیه 25 سوره حدید)
"همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و میزان [میزان تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند... ."
🔹در هر دورهای از حضرات انبیاء، اگر این موفقیت حاصل میشد و جامعه توحیدی و عادلانه برپا میشد، تازه زمینهی تربیت و تزکیه و رشد فضائل اخلاقی و انسانی افراد فراهم میشد. یعنی برقراری جامعه عادلانه، مقدمهای بسیار مهم، ضروری، اساسی و واجب برای پرورش جمیع انسانها بود. چرا که هدف نهایی تکامل انسانها بود. "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ" اینجا معنا پیدا میکند. ((به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام)).
🔸اما اگر چنانچه جامعه عادلانه برپا نمیشد، تربیت و تزکیه و رشد اخلاق هم صورت نمیپذیرفت! یک عده در جامعه ما، خوش دارند آن هدف اساسی بعثتِ پیامبر یعنی تحقق قسط و عدالت یادآوری نشود. حرف از قسط و عدالت را فرع و حاشیه میدانند. خودشان را در حوزه و مدرسه و دانشگاه و مسجدشان سرگرم کردند به ادعاهای تربیت و تزکیه و دورههای تربیتی! غافل از آنکه، تا جامعه عادلانه محقق نشود، تربیت و رشد اخلاقی در کار نخواهد بود!
🔹هدف ما از بزرگداشت عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) چیست؟ صرفاً شادی و پخش شیرینی و تبریک گفتن؟ یا اینکه بررسی کنیم که آیا هدف پیامبر در جامعه برقرار شده یا نه؟ آیا آنچه حضرت محمد مصطفی(ص) میخواست امروز در جامعه ما وجود دارد؟ اگر وجود ندارد و جامعه هنوز طبقاتی است، چه تکلیفی داریم؟ تکلیف ما، ایمان، صبر و تلاش شبانهروزی برای تحقق #جامعه_توحیدی است.
🔸اگر در #عید_مبعث پیامبر بزرگ اسلام، من و شما به این مسئله رسیدیم و از حالت بیتفاوتی، به بیقراری و نگرانی رسیدیم پس مبارک باشد این برانگیختگی. 🌹🌹🌹
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ.
۲۵ سوره حدید
همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند، و آهن (و دیگر فلزات) را که در آن هم سختی (جنگ و کارزار) و هم منافع بسیار بر مردم است (نیز برای حفظ عدالت) آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را با ایمان قلبی که یاری خواهد کرد؟ (هر چند) که خدا بسیار قوی و مقتدر (و از یاری خلق بینیاز) است.
🔴 مشارکت حداقلی یا حداکثری؟
🔹برخی دلسوزان نظام اسلامی، این روزها دغدغه مشارکت مردم را در انتخابات دارند و دنبال ایده و برنامه هستند برای افزایش مشارکت مردم.
🔸به دغدغه این عزیزان احترام میگذارم و حتماً ماجور خواهند بود. اما کاری نمیتوانند انجام دهند. بین دغدغه آنها و خواست و اراده سیستم فاصله بسیار است و پرکردن این فاصله از عهده اینها خارج است.
🔹یکی از دلایل تضعیف وفاق اجتماعی و افول وحدت ملی و مشارکت پایین مردم، تقید ساخت دولت به انباشت سرمایه خصوصی است. دولت طی دودهه اخیر خود را متعهد و مقید کرده است به تامین منافع بخش خصوصی و طبقه سرمایهدار و نهادهای خصولتی.
🔸شاید هم بدنبال تامین منافع عمومی و تودهها باشد اما چون بین منافع طبقه سرمایهدار جامعه و عموم مردم تناقض وجود دارد، تامین منافع طبقه سرمایه دار(که همان واقعیت بخش خصوصی در ایران است)، خودبه خود به تضعیف منافع عمومی میانجامد.
🔹نظام اسلامی سطحی از تقاضای مشارکت سیاسی را ایجاد کرده و حالا هم مطالبه میکند که امکان تامین این تقاضا، در درون ساخت دولتی که مقید به ملاحظات انباشت سرمایه خصوصی است، وجود ندارد. این طبیعت اقتصاد سیاسی است. یا منافع طبقه سرمایهدار یا منافع عمومی. راهی برای جمع این نقیضین وجود ندارد. یا این یا آن.
🔸انباشت سرمایه خصوصی، نتیجهاش انهدام وفاق اجتماعی است. با توصیه و موعظه هم حل نمیشود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 و بیرانوندی که از مجتمع کیانپارس رفت!
🔹سهچهارسال از ماجرای #روستای_ابوالفضل در اهواز میگذرد؛ اگرچه با عنایت خداوند متعال و مقاومت مردم، جلوی تخریب منازل مستضعفین در این منطقه گرفته شد اما جناب بیرانوند معاون دادستان اهواز برای ما تشکیل پرونده داد.
🔹حالا چند روزی از رفتن بیرانوند از مجتمع جنایی و انقلاب اهواز میگذرد و بعد از ۳،۴ سال توقف پرونده، قرار نهایی صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد! ۳،۴ سال این پرونده در شعبه ۲۷ بازپرسی، نزد آقای آذرنوش بازپرس شعبه ۲۷ مفتوح بود و رای صادر نکرد(وی چندماهی است که از این شعبه نقل مکان کرده). اما برایم عجیب بود درست در روزهایی که جناب بیرانوند از این مجتمع رفته(الحمدلله بعدچندسال) چرا و چگونه قرار نهایی صادر شده؟
🔸در این پرونده، پلیس فتا، در گزارشی خلاف واقع(به عمد یا سهو قضاوت نمیکنم) جمله توئیت من را "تخریب منازل غیرقانونی مستضعفان" به خلاف، "تخریب غیرقانونی منازل مستضعفان" گزارش کرد که در لایحه دفاعی به این نکته اشاره کردم اما متاسفانه در قرار نهایی معلوم است که بازپرس جدید به این دفاع توجهی نشده و قرار جلب دادرسی صادر کرده!
🔹آقایان از حضور مطالبهگران در بین مردم روستای ابوالفضل، بعد از اقدام ناصواب مامورین ناجا و شهرداری بسیار ناراحتند و انگار کینه ما را به دل گرفتند که اجازه ندادیم منازل بیپناهان تخریب شود!
🔸عجیبتر این بود این سهچهارسال، هر مسئولی به اتهام نشر اکاذیب از من شکایت کرده، خلاف روال قضایی، پرونده را به مجتمع قضایی کیانپارس به سرپرستی بیرانوند که یک مجتمع جنایی و امنیتی است و به دست بازپرس شعبه ۲۷ جناب آذرنوش میدادند! عجیب بود این مدل تقسیم و ارجاع پرونده! شاید هم پرونده روستای ابوالفضل را سهچهار سال مفتوح نگه داشتند تا پروندههای جدید به خودشان ارجاع شود!
🔹اگرچه طبق تقسیمبندی جغرافیایی شهر اهواز، پروندههای من باید به مجتمع قدس میرفتند ولی همه را به مجتمع کیانپارس که به #مجتمع_بیرانوند بود، میسپردند.
🔸حتماً از رفتن او از این مجتمع بسیار خوشحالیم و به بچههای مطالبهگر تبریک عرض میکنیم. اما امیدوارم که این روال در استان و اهواز با توجه و عنایت آقای دهقانی رئیس دادگستری خوزستان و سایر مسئولین قضایی استان، تغییر کند و اینگونه نباشد که دستگاه قضا در مواجهه با منتقدین همیشه طرف مسئولین را بگیرد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 14 شاخص برای ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم
از همه فعالان سیاسی، تشکلها و کلیه جوانان دعوت میکنم داوطلبان انتخابات مجلس را بر اساس این «۱۴ پرسش کلیدی درباره اقتصاد ایران» ارزیابی کنید و نتیجه ارزیابی خود را با اقوام، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید.
داوطلبان نیز، دیدگاههای خود درباره این ۱۴ پرسش را مشخص کرده و به اطلاع مردم برسانند.
این انتخابات، فرصت عبور از احزاب و گروهها، و انتخاب نمایندگان ملت توسط خود مردم بر اساس شاخصهاست.
فرم ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از طریق لینک زیر در اختیار شماست!
https://survey.porsline.ir/s/ehA2BtN
@syjebraily
عهد با زلف تو بستیم خدا می داند
سر موئی نشکستیم خدا می داند
با خیال تو نشستیم به هر حال که بود
نزد غیری ننشستیم خدا می داند
هر خیالی که گشادیم به رویش دیده
در زمان نقش نو بستیم خدا می داند
سر ما از نظر اهل نظر پنهان نیست
در همه حال که هستیم خدا می داند
در دل ما نتوان یافت هوای دگری
جز خدا را نپرستیم خدا می داند
گر همه خلق جهان مستی ما دانستند
گو بدانند که مستیم خدا می داند
درخرابات مغان سید سرمستانیم
تو چه دانی ز چه دستیم خدا می داند
#الله_اکبر
#بیستودو_بهمن
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 الله اکبر یک شعار خشک و خالی نیست؛ الله اکبر شعار توحید است و توحید هم یعنی نفی طبقات اجتماعی و اقتصادی؛ توحید یعنی ای انسان تو برده هیچ انسان دیگری نیستی؛ تو آزادی؛ خدا تو را آزاد آفرید و بندگی زورمندان و قدرتمداران و سرمایه داران را نکن. توحید یعنی هیچ قدرتی شایسته اطاعت نیست بجز خداوند متعال و کسانی که به امر خداوند متعال مأمور تحقق قسط و عدالت شده اند.
#الله_اکبر
#بیستودو_بهمن
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از گروه جهادی یاران انقلاب خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازدیدی داشتیم از منزل یکی از خانواده های شریف اما نیازمند قلعه چنعان که پدر این خانواده بیماری قلبی داشت و از کار افتاده بود و سه فرزندنشون به دلیل فقر ترک تحصیل کرده بودند.
#فراخوان ۷۰
🔻 نیت کردیم با همت و یاری شما مومنین عزیز، این منزل کوچک را برای این خانواده شریف بازسازی و تکمیل کنیم(لولهکشی آب و فاضلاب، سرامیک کف، پلاستر دیوارها، سقف، ایزوگام، لولهکشی گاز و ...).
شماره کارت مخصوص امور جهادی برای عزیزانی که مایل به مشارکت در این کار جهادی هستند:
👇👇
✅ شماره کارت مخصوص امور جهادی:
5041721003739829به نام داود مدرسییان (روی شماره کارت ضربه بزنید تا کپی شود) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ #ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 بازدیدی داشتیم از منزل یکی از خانواده های شریف اما نیازمند قلعه چنعان که پدر این خانواده بیماری قل
دوستان عزیز برای این مورد تا این لحظه مبلغ ۲۴ میلیون و ۴۵۰ تومان جمع آوری شده که برای تعمیر و بازسازی بسیار پایینه.
حداقل باید ۷۰، ۸۰ تومان جمعآوری بشه.
همت کنید عزیزان.
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 14 شاخص برای ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم
از همه فعالان سیاسی، تشکلها و کلیه جوانان دعوت میکنم داوطلبان انتخابات مجلس را بر اساس این «۱۴ پرسش کلیدی درباره اقتصاد ایران» ارزیابی کنید و نتیجه ارزیابی خود را با اقوام، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید.
داوطلبان نیز، دیدگاههای خود درباره این ۱۴ پرسش را مشخص کرده و به اطلاع مردم برسانند.
این انتخابات، فرصت عبور از احزاب و گروهها، و انتخاب نمایندگان ملت توسط خود مردم بر اساس شاخصهاست.
فرم ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از طریق لینک زیر در اختیار شماست!
https://survey.porsline.ir/s/ehA2BtN
@syjebraily
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
✨ 14 شاخص برای ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از همه فعالان سیاسی، تشکلها و
حتماً شاخصهای دیگری در حوزه سیاست و فرهنگ و سلامت و طهارت مالی و روحیه و اراده مبارزه با فساد هم برای یک نامزد انتخابات مجلس مهم و خیلی مهمه.
اما این کار سیدیاسر جزو کارهای خیلی خوبه. شما میتونید مدل اقتصادی که نامزدهای انتخابات دنبالش هستن را با همین ۱۴ سوال ساده، در بیارید.
اصلاحطلب اصولگرا هم نداره.
برخی عزیزان نباید ناراحت بشن. سیاستهای #نئولیبرال فحش یا تکفیر افراد نیستند عزیزان. یکدسته اندیشه نظری و تئوریهایی هستن که سیاستگذاران و مسئولان در دولت و مجلس، به آنها عمل میکنن.
اجرای این سیاستها طی دوسه دهه اخیر به نفع اقتصاد و مردم عزیز ما نبوده و آینده نظام را به خطر میاندازد.
الان و در این انتخابات، از شاخصهای اصلی انتخاب یک نماینده، همین است که بدانیم نئولیبرالی فکر میکند یا خیر!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دیروز با یکی از دوستان داشتم درباره موضوعی صحبت میکردیم. بین صحبتمون ازش درباره یکی از بچهها سوال کردم، گفت که مبلغ کلانی(چندصد میلیارد) از مردم دستش بود توی بورس کار میکرد؛ اوایل سوددهی داشت اما یکی دوسال گذشته ورشکست و نابود شده! حالا هم هزاران شاکی داره.
در سالهای اخیر افراد مختلفی از حزباللهی و طلبه و افراد عادی دیدم که دست به اینکار زدند و از مردم پول گرفتند تا در کاری سرمایهگذاری کنند و شکست خوردند!
متاسفانه مردم هم عبرت نمیگیرند و بارها و بارها در این فعالیتها مشارکت میکنند. با اینکه عواقب و تبعاتش رو میدونن یا بین اطرافیانشون از این اتفاقات رخ داده. اما باز ... .
تعجبم از برخی افراد هم بیشتره که چطور و با چه فکری به خودشون اجازه میدن دست به این کارها بزنن! یکبار بورس، یکبار صندوقهای هرمی و ...!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هک سامانهها و سیستم مجلس شورای اسلامی توسط سازمان منافقین و انتشار حقوق و مزایا و تسهیلات و ... یک فاجعه تمامعیار برای مجلس بود. آخرش شفاف نکردید تا از دشمن ضربه خوردیم.
حقوقها و مزایا و پاداشها برای تولد و مناسبتها و ... خیلی عجیبه. معلومه با این حقوق و پاداشها سودی برای ملت نخواهند داشت.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
هک سامانهها و سیستم مجلس شورای اسلامی توسط سازمان منافقین و انتشار حقوق و مزایا و تسهیلات و ... یک
بخشی از تصاویری که منتشر شده اینها هستن.
مجلس هم برای تکذیب چندتا برگه آچار سیاه و سفید و بدون مهر و امضا منتشر کرده! 😄
اینکه کدوم اصلیه و کدوم جعلیه مسئله نیست. مسئله در عدم شفافیتی است که آقایون بهش پایبند نیستن.
اگر به شفافیت عمل میکردن الان مردم بی اعتماد نبودن.