eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
951 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  جنبش مردمی ساج
🔴 مطالبه مجموعه رسانه‌ای از اپراتورهای تلفن همراه برای اجرای طرحی که بر زمین مانده است(حفظ حقوق تولید کنندگان محتوا)! 🔹امروز به واسطه فروش ترافیک داخلی و بین المللی اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر وب به سودهای بسیار کلان و بالایی می‌رسند. درآمدهایی که حاصل تولید محتوای اندیشمندان و نخبگان کشوری است. ✅ مجموعه رسانه‌ای ساج از اپراتورهای تلفن همراه، پیام رسان‌ها، استارت آپ‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و وزارت ارتباطات اجرای طرحی است که بدین شرح بوده است 👇 1. : اختصاص 25 تا 30% درآمد حاصل از فروش اینترنت داخلی به ابزارهای انتشار محتوا از جمله پیام رسان، جستجوگر، شبکه های اجتماعی و استارت آپ های فعال در شبکه اینترنت داخلی. 2. پیام رسان‌ها، شبکه های اجتماعی و استارت آپ‌ها: اختصاص 50% از درآمد دریافتی از بند 1(اپراتورها) به تولید کنندگان محتوای عرضه شده در بستر خود. 🔹برای درک بهتر جزئیات طرحی که مسکوت مانده، به ذکر این مثال بسنده می‌کنیم 👇 فرض کنید یک تولید کننده محتوا(مدیر کانال، مدیر صفحه اجتماعی یا تیم تولید محتوای مدیا) یک کلیپ 10مگابایتی را تولید و در بستر مجازی خود(کانال، صفحه مجازی و...) بارگزاری کند و فرض کنیم میزان دانلود این فیلم 10.000 بار از کانال شخصی شما باشد، به این ترتیب مخاطبان به میزان 100 گیگ اینترنت را صرف دانلود این کلیپ خواهند کرد و این یعنی یک درآمد حدودا 150 هزارتومانی برای اپراتورهای تلفن همراه. اگر 30% این مبلغ مطابق بند1 به مثلا واریز شود، ایتا نیز موظف می‌شود که 50% درآمد را به انتشار دهنده محتوا یا همان مدیران کانال ها و صفحات مجازی پرداخت کند یعنی بدین صورت 👇 100گیگ×1500= 150.000 درآمد اپراتورها تومان 150.000×30%= 45.000 تومان درآمد ایتا و 50% این مبلغ یعنی 22.500 تومان درآمد یک کانال از فقط یک کلیپ 10مگابایتی خواهد بود. 🔹مزایای این طرح:👇 1. حمایت مالی از پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، جستجوگرها، استارت آپ‌ها و کسب و کارهای داخلی که مبتنی بر شراکت در کسب درآمد حاصله از فروش اینترنت داخلی است.(تسهیم درآمد) 2. حمایت از بستر تولید و نشر محتوای داخلی از جمله نویسندگان، برنامه سازان و سازندگان کلیپ و عکس و... 3. ایجاد انگیزه برای انتقال فعالیت کسب و کارهای اینترنتی، کانال‌ها، صفحات مجازی و... برای حضور مستمر در بستر شبکه اینترنت داخلی(با توجه به تضمینی بودن درآمد حاصله از این طرح) 4. در بعد کلان با افزایش مصرف اینترنت داخلی‌، علاوه بر افزایش سرعت خدمات دانلود و آپلود حداقل 10 برابری، مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد. 5. با اجرای این طرح علاوه بر اینکه بیگ دیتا کشور به خارج از کشور منتقل نخواهد شد، بلکه دست رقیبان اطلاعاتی سیاسی کشور را از پایش افکار عمومی مردم بزرگ ایران کوتاه خواهد کرد. ان شاء الله لذا مطالبه ما از وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه اجرای طرحی است که به صورت کارشناسی شده تدوین شده بود و متاسفانه با کارشکنی برخی مدیران بالا دستی اجرا نشد. پ.ن: این مطالبه، همان اجرای طرح Content Family است./اعداد فوق فقط برای تقریب ذهنی استفاده شده است. ✅ ما برای وصل کردن آمدیم؛ http://eitaa.com/joinchat/4107337742Cfbf67e746b
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی 🔹من و شما فکر می کنیم فقط خودمان غافلگیر شدیم؛ مردم فکر می کنند فقط خودشان غافلگ
🔴 #گازانبری_روحانی شماره1 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره1 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره2 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره2 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره3 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره3 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره4 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره4 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره5 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره5 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره6 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره6 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره7 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #گازانبری_روحانی شماره7 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضع
🔴 #گازانبری_روحانی شماره8 https://eitaa.com/modaresian/1974 👆 تصاویر جهت استفاده در استوری‌ها و وضعیت‌های اینستاگرام، واتساپ و ... ✅ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
3️⃣ هر یادداشت نویس و سخنران خوب به درد مجلس نمی خورد! #انتخابات_98 🔹در ایام ثبت نام کاندیداهای انت
4️⃣ انتخابات و اختلافات! 🔹انتخابات، اختلاف آور است. تعارف بردار نیست. هرکسی از شما انتظار داشته باشد که به او رأی دهید یا برایش تبلیغ کنید یا به کاندیدای مورد نظرش رأی دهید، اما شما خلاف انتظار او عمل کنید، از شما ناراحت می شود. 🔸متأسفانه فرهنگ مردم سالاری و احترام به نظرات دیگران در جامعه ضعیف است. نه برندگان ظرفیت پیروزی را دارند و نه بازندگان ظرفیت باخت را! لذا بازندگان و برندگان به چشم بد به همدیگر نگاه می کنند. هر کدام طرف دیگر را سودجو، منفعت طلب، دروغگو، متقلب و فریبکار می خواند و معدود هستند افرادی که در دو یا چند طیف درگیر در انتخابات که فهم انتخاباتی داشته باشند که بله فضای انتخاباتی نباید باعث اختلاف و رنجش و کدورت بشود. 🔹در این بین، حال و روز مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و رسانه ای و سیاسی دیدنی است. تشکل هایی که تعداد اعضای پای کارشان کمتر از ده نفر است یا به 20 نفر نمی رسد. اینچنین تشکلی وقتی می خواهد در انتخابات وارد شده و له یا علیه کاندیدایی فعالیت کند مورد اختلاف و انشقاق قرار می گیرد! بله، همین اعضای به تعداد انگشتان دست نمی توانند روی یک نفر به توافق برسند یا اگر به توافق رسیدند نمی توانند روی نوع تبلیغ و چگونگی حمایت به توافق برسند؛ و همین اختلافات موجب می شود تشکیلات چابک چندنفره ای که در حوزه فرهنگ یا رسانه در طول سال خیلی مؤثر است و حجم فعالیت بالایی دارد با برخورد به یک انتخابات، متلاشی شود! 🔸لذا بهترین کار برای تشکل های فرهنگی، مسجدی، دانشگاهی، رسانه ای و جمعیت های مردمی مثل NGO ها و تشکل های محیط زیستی و فعالان حقوق حیوانات و ...، این است که در انتخابات ها بصورت تشکیلاتی دخالت نکنند! اگر اعضا می خواهند برای یک کاندیدا یا حتی علیه یک کاندیدا فعالیت کنند، مانعی ندارد و خیلی هم خوب است. اما به اسم تشکیلات نروند؛ برگ های تشکیلات را پای انتخابات ورق ورق نکنند! بگذارند آن مجموعه مردمی و مردم نهادشان از اختلافاتی که هیچ فایده ای هم ندارند مصون بماند و به کار خودش ادامه دهد! 🔹در غیر اینصورت خواهید دید بچه های یک انجمن در یک دانشگاه، فردای انتخابات دلی برای فعالیت و همکاری باهم ندارند؛ اعضای یک تشکل محیط زیستی، دیگر پای کار فعالیت های آن تشکل نخواهند آمد چرا که می گویند مسئولین این تشکل محیط زیستی می خواهد از پوشش محیط زیست سوءاستفاده کند برای رسیدن به اهداف و اغراض و منافع باندی و حزبی و سیاسی! افراد پای کار یک جمعیت در یک مسجد یا یک شهر، فردای انتخابات دیگر به چشم برادری بهم نگاه نمی کنند! اعضای فعال یک گروه جهادی که سالهای سال در محرومیت زدایی در کنار هم بوده اند، وقتی گروه جهادی وارد انتخابات شد دیگر دور هم جمع نمی شوند! گروه خیریه ای که به اسم گروه خیریه به نفع یا به ضرر یک خیریه وارد میدان شد بعد انتخابات منهدم می شود! 🔸انتخابات با اختلافات همراه است؛ برای انتخابات و کاندیداها کار کنیم اما اگر مجموعه و تشکل ما تاب و تحمل اختلافات را ندارد و می دانیم از هم فرو می پاشد آن را وارد گود نکنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ؛ عدالتخواهانه ترین طرح فضای مجازی! 🔹در نظر بگیرید رسانه های رسمی و غیررسمی، کانال دارها و مدیران صفحات اینترنتی، هر کدام چقدر روزانه تولید محتوا می کنند؟ منظور از تولید محتوا همین خبرنویسی، یادداشت نویسی، انتشار تصاویر و فیلم های مختلف. چه افراد و نهادهای حقوقی چه افراد حقیقی. امروزه هر کسی کانالی دارد و در آن محتوا ارسال می کند. در واقع وظیفه اصلی تولید محتوا به عهده اینهاست. 🔸حالا در نظر بگیرید اپراتور ایرانسل و همراه اول و رایتل و ... روزانه چقدر بسته اینترنتی به مردم می فروشند؟ طبق آمار رسمی تا شهریور سال 95، حدود 150 میلیون سیم کارت در کشور فعال شده اند که تقریباً 80 میلیون آنها در حال حاضر فعال اند. به اینها اضافه کنید مشترکان خانگی و دولتی اینترنت در طرح های ADSL و غیره. 🔹طبق آمار ارائه شده توسط مدیرعامل ایرانسل، در 13 سال گذشته، شرکت ایرانسل به تنهایی 420 هزار میلیارد ریال –یعنی 42 هزار میلیارد تومان- برای دولت درآمد داشته است. اینکه درآمد خود ایرانسل چقدر بوده، شفاف نیست! به این اضافه کنید درآمد دولت از همراه اول که حتماً از ایرانسل کمتر نیست بلکه چندبرابر هم باشد و اضافه کنید درآمد دولت از سایر اپراتورها را ! 🔸حالا چند سؤال؛ سهم تولیدکننده های اصلی محتوا(متن و فیلم و فایل ها) از این درآمدها چقدر است؟ نه تنها صفر بلکه تولید کننده ها خود هم باید هزینه اینترنت پرداخت نمایند! در حالی که ما می دانیم اپراتورها فقط چارچوبی را آماده می کنند که مصرف کننده های اینترنت به محتوای تولید شده دست پیدا کنند. 🔹طرح «تسهیم درآمد» بدنبال همین مسئله است که چرا تمام درآمدهای فوق نجومی و چندهزارمیلیاردی بطور ماهانه و سالانه وارد جیب دولت و اپراتورها شود اما پیام رسان های داخلی، موتورهای جست و جوگر، شبکه های اجتماعی، خبرگزاری ها، سایت ها، رسانه ها، کانال ها، پیج های اینترنتی و ... هیچ سهمی از این درآمدها نداشته باشند؟ می توان با این طرح زمینه اشتغال زایی کلان را در کشور و حوزه نت فراهم کرد. 🔸می پرسند خارج چگونه است؟ در کشورهای پیشرفته، ساختار بگونه ای است که هم اپراتورها سود می کنند هم شبکه های اجتماعی و هم تولید کننده محتوا. همانطور که می دانید با هر کلیک من و شما روی یک صفحه اینترنتی و باز شدن یک پیج، با هر آپلود و دانلود و با هر وبگردی و صفحه گردی و پیج گردی، بسته اینترنت مان کم و کمتر می شود. در کشورهای پیشرفته ساختار بگونه ای است که این درآمدهای کلان، بین اپراتورها، شبکه های اجتماعی و تولیدکننده ها توزیع می شود. چرا در کشور ما نشود؟ چرا وزارت ارتباطات با این طرح همراهی نمی کند؟ چرا لابی های اپراتورها و مافیای اینترنت با این عدالتخواهی مخالف است؟ جریان عدالتخواه و مطالبه گر در سراسر کشور می تواند با مطالبه این مسئله وزارت را پاسخگو کرده و اپراتورها و مجموعه تصمیم گیر مجبور کند تا طرح تسهیم درآمد را بپذیرند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3