وزیر اقتصاد: امروز مصوب شد که بانکها بتوانند بدون برگزاری مزایده، املاک مسکونی تملکشده در اختیار خود را با شرایطی در قبال تسویه بدهی، به مالک قبلی برگردانند!
پ.ن: نگرانی ما از این اقدامات، زمانی بیشتر میشود که بدانیم ۸۰ درصد معوقات بانکی و بدهکاری تسهیلات، دست چندده نفر است!!!
چوب حراج زدید ...!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 هر روز، ربویتر از دیروز!
🔹افزایش سود بانکی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد، یعنی اینکه نظام بانکیِ ربوی، ربویتر میشود! اقتصاد سوداگر، بیشتر در سوداگرایی غرق میشود! افزایش سود بانکی به نفع تولید نیست. به نفع سوداگرایی است! به نفع بنگاهداری بانکهاست. به نفع دخالت بانکها در بازار ارز و سکه و مسکن است. بانکها با پول مردم، بنگاهداری میکنند و بیشتر در ارز و سکه و مسکنداری دخالت میکنند.
🔸قرار بود نظام بانکی اصلاح شود! قرار بود اموال بدهکاران بزرگ بانکی مصادره شود! اصلاح که نشد، بدتر شد! حالا مصوبه گذاشتهاند که به خودشان بازگردانند. چگونه؟ مجدداً یک وام کلان در اختیار آنها قرار میدهند که وام قبلی را تسویه کنند! دست به اموال و املاکش هم نمیزنند. در حالیکه ماههاست وامهای خرد را به روی مردم بستهاند برای ابربدهکاران بانکی هدایایی بزرگ آماده کردهاند.
🔹آنچه ما میفهمیم؛ سیاستگذاری و ریلگذاری اقتصادی دولت، با دولت سابق فرقی ندارد بلکه بدتر هم شده! غیرشفافتر هم شده!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخیزید ای شهیدان راه خدا
ای کرده در ره حق، جان فدا
برخیزید... برخیزید
برخیزید رهبر آمد کنون در کنارتان
#دهه_فجر مبارکباد
سلام و درود خدا بر تو ای امام جانان
ای که به ما جرات طوفان دادی
تو به ما ملت، شجاعت دادی
تو روح خدا بودی ...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
برخیزید ای شهیدان راه خدا ای کرده در ره حق، جان فدا برخیزید... برخیزید برخیزید رهبر آمد کنون در کن
برخیزید ای شهیدان راه خدا
ای کرده بهر احیای حق جان فدا
کز قطره قطرهی خون پاک شما
میروید تا ابد در وطن لالهها
برخیزید برخیزید
برخیزید رهبر آمد کنون در کنارتان
تا سازد غرقه در بوسه خاک مزارتان
تا گیرد خونبهای شهیدان ز اهرمن
باز آمد رهبر ما پی یاری وطن
برخیزید برخیزید
جاویدان زندگی جوشد از خاک هر شهید
باز روید لاله از تربت پاک هر شهید
ای انسان چون شهادت سر آغاز زندگیست
مرگ سرخ رمز آزادی و راز زندگیست
برخیزید برخیزید
برخیزید ای شهیدان راه خدا
ای کرده بهر احیای حق جان فدا
کز قطره قطرهی خون پاک شما
میروید تا ابد در وطن لالهها
برخیزید برخیزید
در عالم مایه سرفرازی شهادت است
پیش ما مرگ در راه ایمان سعادت است
هر کس او در ره عدل و دین رهسپر شود
در این ره گر دهد جان ز کف زندهتر شود
برخیزید برخیزید
از دشت کربلا هر زمان آید این پیام
در راه عزت و افتخار و شرف قیام
تا انسان تن رها سازد از بند بندگی
عاشورا بر مجاهد دهد درس زندگی
الحمدلله دوره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن به اتمام رسید.
این کتاب شامل مجموعه سخنرانیهای آیت الله خامنهای در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد، در ماه رمضان سال ۵۳ هست. کتاب ۲۸ جلسه دارد که در دوره مجازی در ۱۴ جلسه بصورت خلاصهتر ارائه شده.
دورههای بعدیِ طرح کلی، روش تحلیل، نویسندگی و جریان شناسیها از نیمه دوم اسفندماه برگزار خواهند شد. انشاءالله اطلاعرسانی هم خواهد شد. انشاءالله
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بعد از #یک_دهه_عقبافتادگی_اقتصادی، شیخ حسن #روحانی که بین مثلث رختخواب و توالت و آشپزخانه تکان نمیخورد و کشور را به بدترین جایگاه رساند، اینگونه زبان باز کرده!
شیخ، شما که با اختلاف ۲۵۰ هزار رای بیشتر از حدنصاب (در سال۹۲)، رئیس جمهور شدی، چه سودی برای ملت داشتی؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اللهُمَ اجعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ اولاده المعصومین صلواة الله علیهم اجمعين
تبریک عرض میکنم ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین امام علی علیهالسلام رو.
🙏🌹🌹🌹🌹🙏
هدایت شده از فریاد خوزستان
🔴#اطلاعیه
📣موضوع کنفرانس در گروه تبیین و تحلیل
🔴آماده باش انتخاباتی
با حضور :کارشناس آقای ریاحی پور
کارشناس ارشد علوم سیاسی
زمان ؛۱۴ بهمن ماه جمعه
ساعت: ۲۲
به ایدی درج شده سوالات در رابطه باید و نباید های مواجهه جریان انقلابی با انتخابات مجلس و خبرنگان👇
@jamalpor_khz
منتظر حضور همگی شما هستیم
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/joinchat/4167565325C5621fceb33
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴#اطلاعیه 📣موضوع کنفرانس در گروه تبیین و تحلیل 🔴آماده باش انتخاباتی با حضور :کارشناس آقای ریاح
گروه تبیین و تحلیل را قریب یکی دوسالی هست که راهاندازی کردیم.
بنا داریم با کمک و همراهی دوستان و حضور کارشناسان و اساتید عزیز، مجدد این گروه رو فعال کنیم.
👇لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/4167565325C5621fceb33
🔴 در کنار جشنها، نظام علوی را بازخوانی کنیم!
(به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین امام علی علیهالسلام)
🔹ما در تاریخ، یک نهضت حسینی داریم و یک نظام علوی. این نهضت و نظام، معیار و ملاک و سنجه هر نهضت اجتماعی و نظام سیاسی است.
🔸در ایام ولادت آن امام همام، بیش از شادی و پایکوبی، باید به بازخوانی نظام علوی بپردازیم و نسبت خودمان را با ایشان بسنجیم که چقدر در این مسیریم؟ ما که مدعیِ شیعه حضرت امیرالمومنین علیهالسلام هستیم آیا بجز محبت و علاقه و برگزاری مراسمات عزاداری یا شادی، بصورت عملی در مسیر آن شهید راه عدالت هستیم؟ نسبت ما با حکمرانی علوی چیست؟ و سایر سوالات ... .
🔹پرداختن به این سوالات، از نان شب برای ما واجبتر است و چه خوب است که محور برنامههای گرامیداشت حضرت امیرالمومنین(ع) هم پرداختن به این مسائل باشد.
🔸به نظر حقیر، اقدامات نظام علوی و کنشهای سیاسی حضرت را میتوان به دو بخش محکمات و متشابهات تقسیم کرد.
🔹ما یک مجموعه محکماتی از سیاست حضرت امیر(ع) در تاریخ می بینیم و یک مجموعه متشابهات! باید به محکمات تکیه کنیم. باید محکمات را ترویج کنیم. متشابهات شرایطی داشتند و وابسته به زمان و مکان بودند. محکمات این بود که حضرت امیر(ع) حاضر شد جنگ داخلی صورت بگیرد ولی حکم صدارت برای طلحه و زبیر و معاویه تمدید نکند!
🔸محکمات یعنی حضرت حاضر شد با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال و آنانیکه بیت المال را کابین زنانشان کردند، بجنگد و این خواص را از خود ناراضی و ناخشنود کند اما عدالت را برقرار کرده و مصلحت عموم را بجا آورد. حضرت امیر(ع) در مقابل برادرش عقیل همان بود که مقابل دشمنش معاویه ایستاد! از نگاه علی بن ابی طالب مصلحت یعنی مصلحت عموم جامعه!
🔹حضرت امیر(ع) آبروی یکی از فرماندارانش(عثمان بن حنيف) را فقط بخاطر نشستن بر سر سفره اشراف، در طول تاریخ برده و او را رسوای تاریخ کرده است. آن امام همام دستور داد اِبن هَرمه، مسئول امور بازار اهواز را به اتهام تخلفات اقتصادی در اهواز بچرخانند تا رسوای تاریخ شود! ما چه می کنیم؟!
🔸این جملات ناب را از حضرت امیر بخوانید و بدانید که اصل چیست؟ اصل مصلحت عموم جامعه است نه خشنودی خواص!
🔹حضرت در نامه به مالک اشتر می نویسد: «بايد محبوبترين كارها در نزد تو اموری باشند كه در حق با ميانهروی موافقتر و در عدالت عامتر و گستردهتر و با رضايت رعيت هماهنگتر است، چراكه خشم عامه مردم، خشنودی خواص را بیاثر میسازد و ناخشنودی خاصان در عين رضايت عموم جبرانناپذير است و احدی از رعايا از نظر هزينه زندگی در حالت آسايش و صلح بر والی سنگينتر و به هنگام بروز مشكلات در همكاری كمتر و در اجرای انصاف ناراحتتر و به هنگام درخواست سوال پراصرارتر و پس از اعطا و بخشش كم سپاستر و به هنگام منع خواستهها ديرعذرپذيرتر و در ساعات رويارويی با مشكلات كم استقامتتر از خواص نيست، ولی پايه دين و جمعيت مسلمين و ذخيره دفاع در برابر دشمنان، تنها عامه امتاند. بنابراين بايد گوش تو به آنها و ميل تو با آنان باشد.»
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اگر من پایم را کج گذاشتم باید هجوم کنید!
🔹"اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم.
خوف این را دارم که #اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم."
امام خمینی(ره)
۲۶آذر۱۳۵۸
🔸"الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همهمان، همهمان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسؤُولٌ عَن رَعِیَّتِه» همه باید نسبت به همه رعایت بکنند. همه باید نسبت به دیگران. مسئولیت من هم گردن شماست؛ شما هم گردن من است. اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟ اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا برخلاف موازین؟ سایر مردم هم باید بکنند. نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. امت باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند." صحیفه امام، جلد 8 - صفحه 487
🔹"خدا میداند که شخصاً برای خود ذرهای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مؤاخذهام."
صحیفه امام، جلد 21 - صفحه 282
❇️ آقای مخبر جدیداً گفته مصونیت در تصمیم است نه در تخلف!! این چه مغالطهای است. خیلی از تخلفات، ریشه در تصمیمات سران و مدیران ارشد و مسئولین دارد و در ماجرای #مولدسازی، شما دنبال تعطیلی قوانین و مصونیت خودتان و همراهانتان هستید! البته سابقه شما هم نشان میدهد که چگونه عمل کردید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مهمترین ملاکهای ولیِ جامعه چیست؟
🔹همانطور که میدانید مصداق اصلی این آیه، حضرت #امیرالمومنین امام علی(ع) است:👇👇
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ. همانا ولیّ و سرپرست شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آوردهاند؛ همانها که نماز را برپا میدارند و درحال رکوع، زکات میدهند. (سوره مائده، آیه ۵۵).
🔸آنکه در رکوع نماز، انگشتر خود را به فقیر تقدیم کرد، امام علی علیهالسلام بوده؛ منابع شیعه و اهل سنت مصداق آیه را حضرت میدانند. (البته مفسرین اهل سنت، "ولی" در این آیه را، به معنای سرپرست جامعه نمیدانند و به "دوستی" تفسیر میکنند.)
🔹اگرچه مصداق روشن آیه با کمی تدبر، اثبات ولایت امیرالمومنین است، اما این آیه برخی ملاکهای اصلی حاکم جامعه را هم معرفی میکند. دقت بفرمائید: ما شیعیان معتقدیم، ولی وسرپرست جامعه، یا به نام ومشخصات معرفی شده و یا به #نشان و ملاک ومعیار.
نام ومشخصات امام علی علیهالسلام و اولاد معصوم ایشان، واضح و صریح به پیامبر وحی شد و ایشان رسماً به جامعه معرفی کردند.
اما شیعه درعصر غیبت، ولی جامعه را باتوجه به معیارها انتخاب میکند.
🔻این نشانها(معیار وملاکها) چیست؟
آیه فوق را دقت کنید: .. وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ.
((و آنهایی که ایمان آوردند؛ کسانی که نماز را بپا میدارند و زکات(انفاق) میدهند در حالیکه در رکوع هستند.))
🔹دو نشانه خاص را معرفی کرده. یکی، بپا دارندگان نماز و دیگری کمک به فقیر. نگفته یصلون الصلاة! خواننده نماز. گفته یقیمون الصلاة! منظور از بپاداشتن نماز در جامعه هم، صرفاً نمازخوان کردن افراد جامعه نیست! البته ترویج معنویت و نماز، بسیار مهم است اما مهمتر، جامعه را علیهِ مغضوبین راه خدا و ظالمان و مفسدان کند. منظور از بپا داشتن نماز در جامعه، یعنی مردم را علیه تبعیض، فساد، گمراهی، طاغوت، مترفین، قارونیان، فرعونیان، رهبانیت و پیروان آنها(ولضالین) بار بیاورد.
🔸و منظور از #انفاق (حتی در نماز) یعنی کسانی که فقر را در جامعه تحمل نمیکنند؛ طبقه فقیر و مستضعف جامعه را طرد نمیکنند؛ در سیاستهای خُرد و کلان، دنبال ریشهکن کردن فقر و استضعاف و محرومیتند. در برنامه ها و سیاستها،مواظب هستند چیزی را اجرا نکنند که طبقات فقیر را افزایش دهد وجمعیت زیر خط فقر را بیشتر کند!
🔹همانند مولای متقیان که تحمل نکرد نمازش به پایان برسد و فقیری در کنارش باشد به فکر فقرا هستند.
🔸ما معتقدیم، ولیّ جامعه ایمانی، در غیبت معصومین علیهم السلام، مومنانی هستند که نه در زبان، بلکه در عمل مومن باشند و اهل برپا داشتن مبارزهی تمام عیار، علیه ظلم واستکبار و استعمار و استثمار و استبداد بوده و برای دفاع از طبقات مستضعف جهان و ممالک اسلامی خویش و ریشهکردن فقر بکوشند.
🔹مومنان در عصر غیبت امام خود، کسی را با این ویژگیها باید #انتخاب کنند که امام حسنعسکری علیه السلام در این زمینه میفرماید «.. وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ...». «هر یک از فقها که بر نفس خود مسلّط باشند و دین خود را حفظ کنند و با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت کند، بر همگان واجب است که از او تقلید نمایند».
🔸انتخاب یک فقیه برای رهبری جامعه، با این نشانها و معیارها توسط مومنین، همان مشروعیت الهی است. نه فقط جایگاه رهبری باید دارای این ویژگیها باشد بلکه "مخروط مدیریتی کشور" از صدر تا ذیل، از رهبری تا رئیس جمهور تا وزیر و نماینده و استاندار و فرماندار و همه مسئولین، این دو شاخصه را جداً داشته باشند. اهل معنویت، مبارزه علیه فساد و مغضوبین و ضالین و مدافع طبقات فقرا باشند.
🔹چون هر منصب ومسئولیتی، ولو یک شهردار و یک فرماندار، درصدی از سرنوشت مسلمین به دست او رقم میخورد. اگر کسی، مدیر و مدبر و اهل علم و متخصص در حوزه خود نباشد و آشنا به قوانین و ساختارها نباشد، نه در ترویج معنویت،نه درمبارزه با فساد، نه در ریشهکن کردن فقر، موفقیتی ندارد.
🔸به تعبیر شهید بهشتی، نظام اسلامی، نظام امامت عدل است، نه امام عادل. بدین معنی که با قرار گرفتن حاکم اسلامی عادل در راس هرم قدرت، نظام اسلامی ایجاد نمی شود، بلکه باید تمام مخروط از بالا تا پایین، دارای سزاواری و شایستگی بوده و از عنصر #عدالت برخوردار باشند.
🔹در مکتبی که حتی امام جماعت یک مسجد باید عادل باشد، هرکسی، در هر منصبی قرار میگیرد که بر انفاس و جان و بیتالمال مسلمین و آبروی مردم، نفوذ داشته و سرپرست باشد، باید #عادل باشد و فراتر از عدالت درونی، باید عدالتخواه باشد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/modaresian